Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Sibīrija, Hitlers un biatlons

Sibīrija, Hitlers un biatlons
Hantimansijskas preses centrā žurnālistus sagaidīja šādi vācu laikraksti...
FOTO: "spiegel.de"

Šodien Hantimansijskā noslēdzās pasaules čempionāts biatlonā, kurā atkal dominēja Norvēģijas un Vācijas sportisti, izcīnot astoņas augstākās godalgas no 11 iespējamām. Viesmīlīgie sibīrieši atdeva savas sirdis, lai biatlonisti justos kā mājās, taču gadījās arī pārcensties. Vācieši, piemēram, "bija gar zemi", kad viņus Sibīrijā sagaidīja ar... Ādolfu Hitleru.

Stāsts par šo nepatīkamo incidentu ātri vien nonāca pasaules preses uzmanības centrā. Protams, īpaši pacentās Vācijas izdevumi ar "Spiegel" priekšgalā - kā nu atstāsi bez ievērības faktu, ka mūsdienu Krievijā Ādolfa piemiņa tiek godā turēta...

Kas tad notika? Žurnālistus, kuri ieradās atspoguļot sezonas galveno biatlona notikumu, preses centrā sagaidīja ne tikai ierastās formalitāšu kārtošanas, sviestmaizītes un kafija, bet arī dekoratīvi ziedu pušķi, kuri tika ievīstīti sacensību dalībvalstu vēsturisko preses izdevumu kopijās. Lieliska ideja atgādināt, ka visi esam viena pasaule.

Viss būtu labi, ja vācieši nepamanītu, ka dažs labs pušķis ievīstīts avīzēs viņiem vislabāk saprotamajā valodā, turklāt izvēle nez kāpēc kritusi uz vēsturisko Berlīnes nacistisko izdevumu "Der Angriff" ("Uzbrukums"), ko publicēja tālaika propagandas ministrs Jozefs Gēbelss un ko rotāja virsraksts "Reichskanzler Hitler!", un tā paša laika "Deutsche Allgemeine Zeitung", ko ievadīja paziņojums "Iebrukums ir sācies!".

Skaidrs, ka vāciešiem (un arī visiem pārējiem viesiem) "acis bija uz kātiņiem". Kaut ko tādu ieraudzīt Sibīrijā!

"Mums nebija nekādu politisku motīvu," steigšus paziņoja koncertu un teātra centra "Ugra-Classic", kurā jau piecus gadus notiek daļa lielā biatlona (līdz šim - Pasaules kausa izcīņas posmu) oficiālo pasākumu, ģenerāldirektore Irina Tkačenko. Viņa nekavējoties nosūtīja Starptautiskajai Biatlona savienībai (IBU) vēstuli ar atvainošanos. Tkačenko apgalvoja, ka laikrakstus kļūdaini izvēlējies dizainers, kurš nepārvalda svešvalodas un neesot sapratis, kas tās ir par avīzēm, jo vācu un krievu valoda izmanto atšķirīgus alfabētus...

Interesanti, ne. Iedomājieties pieaugušu krievu inteliģentu (bet dizaineram jau nu tādam vajadzētu būt!), kurš nespēj saprast latīņu burtiem rakstīto "Hitler"!

Rīkotāji sarka un bālēja, gan jau atskaņas par šo kuriozo un nepatīkamo incidentu ātri vien nonāca līdz pašai augšai. Un varat ticēt, pēc trim gadiem Soču olimpiādē katrai niecīgākajai radošajai organizatoru izpausmei atradīsies vismaz divi uzraugi no attiecīgiem orgāniem...

  +5 [+] [-]

, 2011-03-13 18:46, pirms 14 gadiem
Spēcīgi !
tīri cilvēciski gan žēl to, kuri kļūdījās, sekas .......

  -2 [+] [-]

, 2011-03-13 18:52, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Es domāju, ka tas nebija netīšām. Un vispār vācieši ir stulba tauta, ka noliedz savu vadoni. Kāpēc Francija godā Napoleonu, Krievija - Pēteri 1 un Ivanu Bargo? Kas viņi maz nevainīgu cilvēku nobendēja?
Salīdzināji, bitīt matos..

  +8 [+] [-]

, 2011-03-13 18:55, pirms 14 gadiem
Tas tik liecina par to, ka jaunākas ārzemju preses Krievijā nav.

  +6 [+] [-]

, 2011-03-13 19:02, pirms 14 gadiem
Nekādas kļūdas nav, viss ir pilnīgi normāli, nav ne mazākā iemesla celt traci dēļ šitā.

  +8 [+] [-]

, 2011-03-13 19:05, pirms 14 gadiem
Nu normāli, par Ādolfu atcerējas, cilvēks tomēr pelnījis lai viņu atcerās.

 +12 [+] [-]

, 2011-03-13 19:16, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Es šeit pat ļoti cienījamo un augsti godājamo biedru Staļinu pat nepieminu. Bet nu ja vēlies painteresējies cik cilvēkus nobendēja Kobe un cik Ādolfiņš.
katras tautas pasas rokas ir lemt vai vini ar saviem ''varoniem'' lepojas, vai nelepojas. Vaciesi, ka loti gudra un attistita tauta loti labi apzinas ko Hiltlers ir darijis un ko nodarijis, un vini domajams par to ja ne kaunas, tad vismaz noteikti ar to nelepojas.
ja krievi lepojas ar saviem ta laika ''varoniem'', tad ta jau ir vinu darisana... ta ir vinu izvele...

  +7 [+] [-]

, 2011-03-13 19:28, pirms 14 gadiem
playthegame rakstīja: katras tautas pasas rokas ir lemt vai vini ar saviem ''varoniem'' lepojas, vai nelepojas. Vaciesi, ka loti gudra un attistita tauta loti labi apzinas ko Hiltlers ir darijis un ko nodarijis, un vini domajams par to ja ne kaunas, tad vismaz noteikti ar to nelepojas.
ja krievi lepojas ar saviem ta laika ''varoniem'', tad ta jau ir vinu darisana... ta ir vinu izvele...
Ok, piekrītu. Bet kāpēc citas tautas idealizē visādus Napoleonus, Pēterus, Ivanus, Kobes, bet par ļaunuma sakni uzskata tikai Hitleru? Ja jau esam tik gudri un attīstīti tad varbūt būsim konsekventi un noliegsim visus tirānus?

  +2 [+] [-]

, 2011-03-13 19:30, pirms 14 gadiem
Un vēl, interesanti, ko dizaineris bija sagādājis citām valstīm?

  +6 [+] [-]

, 2011-03-13 19:34, pirms 14 gadiem
Kur Latvijas brašie antifašisti? Kur reakcija un nosodījums?

  +5 [+] [-]

, 2011-03-13 19:39, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Ok, piekrītu. Bet kāpēc citas tautas idealizē visādus Napoleonus, Pēterus, Ivanus, Kobes, bet par ļaunuma sakni uzskata tikai Hitleru? Ja jau esam tik gudri un attīstīti tad varbūt būsim konsekventi un noliegsim visus tirānus?
ka jau teicu, katras valsts pasas izvele, idealizet sos ''varonus'' vai tomer noliegt tos. sava zina ari politika, sabiedriskas domas veicinasana. atceries, ka lai ari kada sistema nebutu attiecigajas valstis, prezidentala vai parlamentara, to, ko tautai domat un ko tautai veleties nosaka viens cilveks.
te nesen gaja runa par Socu simboliem, Putins esot paslavejis Leopardu un tas no pedejam vietam uzleca lidz parliecinosai uzvarai.
pateiktu Putins, ka Ļeņins bija tirāns un slepkava, arī Krievijā tās lietas un uzskatiti strauji mainītos.

  -3 [+] [-]

, 2011-03-13 20:19, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Es šeit pat ļoti cienījamo un augsti godājamo biedru Staļinu pat nepieminu. Bet nu ja vēlies painteresējies cik cilvēkus nobendēja Kobe un cik Ādolfiņš.
Ok, prātvēder- Napoleonu gan sanāca pieminēt, ne? Nu tad pasaki, pret kuru tautu šams veica genocīdu? Cik miljonus atvāca? Mazāk te ar demagoģiju nodarbojies, vairāk atbildi par saviem vārdiem ..

     [+] [-]

, 2011-03-13 20:33, pirms 14 gadiem
spoT rakstīja: Ok, prātvēder- Napoleonu gan sanāca pieminēt, ne? Nu tad pasaki, pret kuru tautu šams veica genocīdu? Cik miljonus atvāca? Mazāk te ar demagoģiju nodarbojies, vairāk atbildi par saviem vārdiem ..
Vainīgs tikai genocīds? To tautu brāļi ko Napoleons izkāva pa ceļam līdz Maskavai nav pieminēšanas vērti? Tāpat cik savējo nokāva revolūcijas laikā?
Demagoģija ir Hitleru uzskatīt par vienīgo pasaules tirānu, bet pārējos pasludināt par varoņiem.

  +2 [+] [-]

, 2011-03-13 20:57, pirms 14 gadiem
ko jus te nematies ar adolfu...adolfs zaudeja karu un tapec vinu nedrikst cildinat, josifs uzvareja un tapec daziem ir varonis, butu kars beidzies savadak, butu ari citi varoni un antivaroni

  +1 [+] [-]

, 2011-03-13 21:05, pirms 14 gadiem
Krievijā dizaineri laikam nav izglītoti jo otro starpgadījumu neilgā laikā tādu dzirdu ka viņi kaut ko sačakarē. kaut kad nesen kad Krievijai bija svētki vai huj zin, kas tad dizaineri uz plakātiem uzzīmēju Vācu kareivjus nevis savējos

     [+] [-]

, 2011-03-13 21:44, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Vainīgs tikai genocīds? To tautu brāļi ko Napoleons izkāva pa ceļam līdz Maskavai nav pieminēšanas vērti? Tāpat cik savējo nokāva revolūcijas laikā?
Demagoģija ir Hitleru uzskatīt par vienīgo pasaules tirānu, bet pārējos pasludināt par varoņiem.
ka jau teicu, katram pasam ir jalemj vai tadus personazus ka Hitlers, Napaleons u.c. uzskatit par varoni vai tiranu, neviens jau nav strikti nodalijis to, kurus seno laiku vadonus drikst uzskatit par labajiem un kurus par launajiem. mes katrs par to spriezasm pec sev pieejamas informacijas.
nevar noliegt, ka tada Hitlera launais tels liela mera ir veidojies pateicoties filmam, jo reti kurs no mums vina laikus atceras un tajos ir nopietni bijis iesaistits. ipasi izteikti tas ir Napaleona gadijuma. vina ietekmes laikus nav piedzivojis neviens vel starp dzivajiem esosais. vina tels musdienu informativaja pasaule ir veidojies tikai no stastiem un legendam. turklat liela mera vina nodarijumus slape stasti par vina nelielo augumu, kas tomer izklausas amizanti.
lai cik skarbi tas neizklausitos, so cilveku telu veido marketings, kadam ir izdevigi cilvekiem kuri so cilveku laikus nav piedzivojusi iestastit, ka vini bijusi tadi....
Slēpts komentārs: Wendel Clark

  +4 [+] [-]

, 2011-03-13 22:09, pirms 14 gadiem
Wendel Clark rakstīja: Konsekventi? Vai tad Napoleons vai Pēteris iebāza gāzes kamerās 6 miljonus ebreju? Un vai Napoleons vai Pēteris izraisīja pasaules karu, kur bojā gāja 50 miljoni cilvēku? Varbūt viņi bija tirāni, bet ar Hitleru viņus salīdzināt ir neproporcionāli
Tagad vismaz zināsim, ka tas kurš izvarojis un noslepkavojis piecus bērnus ir labs čoms, bet tas kurš divdesmit - ir pēdējais maita. Loģiski?

     [+] [-]

, 2011-03-13 23:45, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Tagad vismaz zināsim, ka tas kurš izvarojis un noslepkavojis piecus bērnus ir labs čoms, bet tas kurš divdesmit - ir pēdējais maita. Loģiski?
Tad jau pēc taviem vārdiem sanāk, ka, piemēram, Bušs par Irākas karu un Putins par Čečenijas karu ir liekami blakus Hitleram? Jo šajos karos taču arī tika noslepkavoti pilnīgi nevainīgi civiliedzīvotāji. Loģiski?

  +1 [+] [-]

, 2011-03-14 07:33, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Es domāju, ka tas nebija netīšām. Un vispār vācieši ir stulba tauta, ka noliedz savu vadoni. Kāpēc Francija godā Napoleonu, Krievija - Pēteri 1 un Ivanu Bargo? Kas viņi maz nevainīgu cilvēku nobendēja?
Krievi godā arī Staļinu, kas bija skolotājs Hitleram daudzos jautājumos. Gan klātienē, gan neklātienē.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-14 07:34, pirms 14 gadiem
Wendel Clark rakstīja: Tad jau pēc taviem vārdiem sanāk, ka, piemēram, Bušs par Irākas karu un Putins par Čečenijas karu ir liekami blakus Hitleram? Jo šajos karos taču arī tika noslepkavoti pilnīgi nevainīgi civiliedzīvotāji. Loģiski?
Ir liekami.
Tikai vienmēr jaatcerās tas sakāmvārds-uzvarētājus netiesā.

     [+] [-]

, 2011-03-14 15:51, pirms 14 gadiem
Biatlons, protams ir tuvāks šiem vecajiem avīžrakstiem, ne kā , piemēram, "lauka hokejs sievietēm"...