Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Meklēsim saknes nevis "dāvināsim" pases

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

Meklēsim saknes nevis "dāvināsim" pases
Ko teiktu Viktors Tihonovs jaunākais, ja viņam piedāvātu spēlēt Latvijas izlasē?

Nevaru nosaukt nevienu no naturalizētajiem Latvijas sportistiem, kurš patiešām būtu devis milzīgu ieguldījumu konkrētajā sporta veidā rezultātu ziņā, būtu kļuvis var personību Latvijas sportā. Dažu labu no viņiem līdzjutēji nemaz īsti neatpazīst vai pat nezina. Kāda jēga bija pūlēm pierādīt un pārliecināt par to, "cik liels tas būs ieguvums"?

Katrs gadījums ir citādāks un visus ar vienu olekti nevar mērīt. Arī tos, kuriem neizdevās attaisnto cerības. Citu valstu sportistus dažreiz naturalizē arī lielvalstis, kur it kā nevajadzētu būt "kadru trūkumam" (viens no spilgtākajiem piemēriem - Džons Roberts Holdens), taču pārvērst to par sistēmu gan diezin vai vajadzētu kā lielām, tā mazām valstīm. Tad jau zūd valsts izlases jēga. Cita lieta, ja meklējam talantīgu un vēl plašākam lokam nepazīstamu vai jau atpazītu sportistu saknes, ko, starp citu, arī veiksmīgi dara lielās valstis. Basketbola līdzjutēji ar lielāku stāžu atcerēsies Hosē Birjukovu no Maskavas "Dinamo", kuru spāņi dabūja uz senču dzimteni jau kā augstas klases spēlētāju, kaut gan Hosē nemaz nebija dzimis Spānijā.

Viens no talantīgākajiem un jau labākajiem centra aizsargiem norvēģu futbolā ir Rīgā dzimušais 23 gadus vecais Vadims Demidovs, kurš, starp citu, joprojām vēl nav spēlējis Norvēģijas izlasē oficiālos mačos (U21 izlasē bija viens no līderiem un ir arī nacionālās izlases kandidāts). Slavenā hokeja trenera Viktora Tihonova mazdēls Viktors Tihonovs jaunākais arī ir dzimis Rīgā, kaut gan hokeju viņš jau sāka spēlēt Krievijā, kur - pabijis jau arī NHL - to dara arī tagad. Viena no Izraēlas sieviešu basketbola izlases līderēm ir Rīgā dzimusī 22 gadus vecā Jekaterina Abramzone, savukārt par vienu no talantīgākajiem savas paaudzes centra uzbrucējiem tiek uzskatīts 17 gadus vecais Jūrmalā dzimušais hokejists Ainārs Podziņš no Maskavas "Kriļja sovetov". Ir vēl arī citi piemēri, bet ne jau konkrētos vārdos ir lietas būtība, jo arī šeit katrs gadījums ir citādāks. Piemēram, Tihonovs jaunākais bija 2008. gada U20 pasaules čempionāta labākais uzbrucējs, viņu uzskata par vienu no tehniskākajiem jaunajiem krievu spēlētājiem un droši vien, ka viņš klusībā cer spēlēt Krievijas izlasē, bet... Ja kāds ar viņu patiešām ieinteresēti aprunātos un piedāvātu padomāt par iespēju pārstāvēt Latviju? Katrā sporta veidā ir savi likumi un noteikumi, bet arī ne par to ir runa.

Runa ir par pašu principu. Proti - kam mums par nezin kādiem nopelniem vai miglā tītu nākotnes cerību vārdā dod pilsonību vidusmēra sportistiem, ļaut kādam iegūt Eiropas savienības valsts pilsoņa pasi (Troja Ostlera piemērs), kamēr Latvijas intereses un šīs zemes patriotisms tam ir pilnīgi sveši jēdzieni? Tad varbūt labāk pievērst uzmanību jauniem un talantīgiem, kā arī jau zināmiem un pietiekami meistarīgiem spotistiem, kas dzimuši Latvijā? Uzrunāt viņus, ieinteresēt, varbūt pat pārliecināt. Varbūt kādu dvēseles stīgu izdodas aizķert...

1 2 66 komentāri

 +14 [+] [-]

, 2009-12-09 15:13, pirms 15 gadiem
Ar Nātāliju Gulbi un Aināru Podziņu jaunu varēja sazināties attiecīgo federāciju vadības un arī žurnālisti, lai vismaz izzondētu viņu viedokli. Par Tihonovu neesmu tik pārliecināts, ka viņš būtu gatavs nākt uz Latviju.

  +8 [+] [-]

, 2009-12-09 15:15, pirms 15 gadiem
Par Gulbes viedokli jau sen ir viss skaidrs, jau n-tos gadus atpakal musu zurnalisti vinu nointerveja. Laikam jau tomer parstavet ASV sanak izdevigak, tomer savas latviskas saknes vina nenoliedz un pat ar tam lepojas.

Par Demidovu nesen ari gribeju jautat.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2009-12-09 15:15, pirms 15 gadiem
Piekrītu, jāpievērš uzmanību talantīgākajiem, tas, ka kādam iedos pasi, gabals jau nenokritīs kādam par to. Pase ir papīra gabals pēc savas būtības un ja itkā kādam piešķir pilsonību, nevienam no tā sliktāk nepaliks, galvenais lai tas sportists pārstāv attiecīgo valsti un pretī viņa vārdam parādās karogs, tas arī ir pats galvenais!

  +3 [+] [-]

, 2009-12-09 15:16, pirms 15 gadiem
Jāmēģina saglabāt esošos un uzlabot esošo stāvokli! Lai Miņinam un kādam citam nenāktos domāt par citas valsts pārstāvēšanu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +26 [+] [-]

, 2009-12-09 15:19, pirms 15 gadiem
brāļi Hossas būtu izcili Latvijas pilsoņi!
Slēpts komentārs: Krokodils
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +8 [+] [-]

, 2009-12-09 15:21, pirms 15 gadiem
Podziņu vajadzētu tā kā dabūt atpakaļ uz Latviju. Bet Tihonovs jau diez vai šitādās lietās ielaidīsies, bet kāds žurnālists jau varētu vismaz viedokli uzprasīt.

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:22, pirms 15 gadiem
Domai pilnīgi piekrītu. Dažreiz pat īsti jāmeklē nebūtu, virkne izcilu šahistu (Širovs, Fridmans, Naidičs, Šabalovs, ja pareizi atceros, Hana) spēlēja zem Latvijas karoga, kamēr saprata, ka te viņi nevienam nav vajadzīgi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-12-09 15:24, pirms 15 gadiem
A.Podziņa jautājums jau kādu laiku man nedod miera.Puisis DR draftēts,bet DR nav pat sazinājies ar viņu personīgi.
Izskatās,ka LHF attieksme pret viņu ir līdzīga kā DR..

  -1 [+] [-]

, 2009-12-09 15:24, pirms 15 gadiem
elements rakstīja: Domai pilnīgi piekrītu. Dažreiz pat īsti jāmeklē nebūtu, virkne izcilu šahistu (Širovs, Fridmans, Naidičs, Šabalovs, ja pareizi atceros, Hana) spēlēja zem Latvijas karoga, kamēr saprata, ka te viņi nevienam nav vajadzīgi.
njaa, šahisti jau nu mums točna vajadzīgi!

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:25, pirms 15 gadiem
Vai Latvijas sporta sistēmā ir kas tāds, kas piesaistītu sportistus pieņemt Latvijas pilsonību un startēt zem mūsu valsts karoga (izņemot Eiropas Savienības pilsoņa pase)?

  +2 [+] [-]

, 2009-12-09 15:27, pirms 15 gadiem
Krokodils rakstīja: Kaut vai iedotu Elisonam vai Hartiganam LV pases, tur būtu liels labums!
Tad vai nu Znarokam vai šiem abiem būtu jāmācās viena valoda klāt.

  +5 [+] [-]

, 2009-12-09 15:28, pirms 15 gadiem
EmilS OzerS rakstīja: Podziņu vajadzētu tā kā dabūt atpakaļ uz Latviju. Bet Tihonovs jau diez vai šitādās lietās ielaidīsies, bet kāds žurnālists jau varētu vismaz viedokli uzprasīt.
Tihonovs ne tiks sen vienā intervijā krievu medijiem teica, ka kādu laiku atpakaļ LHF viņam piedāvājuši pārtāvēt Latviju, taču viņu tas neinteresējot.
Slēpts komentārs: Rastijs

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 15:28, pirms 15 gadiem
Demidovs par Krievijas izlasi sapņo, vismāz tā viņš vairākkārt izteicās intervijās

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:30, pirms 15 gadiem
nelabais6 rakstīja: A.Podziņa jautājums jau kādu laiku man nedod miera.Puisis DR draftēts,bet DR nav pat sazinājies ar viņu personīgi.
Izskatās,ka LHF attieksme pret viņu ir līdzīga kā DR..
pričom tur LHF - viņi jau neko īsti darīt, ja Podziņš spēlē Krievijā. Pat Latvijas pase nedotu viņam tiesības spēlēt Latvijas izlasē. Otrkārt, tas, ka DR kādu draftē, vēl nenozīmē, ka tam momentāli ir jādod pilsonība.

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 15:30, pirms 15 gadiem
YX rakstīja: Vai Latvijas sporta sistēmā ir kas tāds, kas piesaistītu sportistus pieņemt Latvijas pilsonību un startēt zem mūsu valsts karoga (izņemot Eiropas Savienības pilsoņa pase)?
Ka to nem...Parsvara nav, ja reiz tadi sportisti ka Rublevksa utt. domaja reali par iespeju parstavet citu valsti. Hokeja drosi vien iespeja klubu skautiem paradit sevi augsta limeni Pasaules cempionatos ir diezgan vilinosa.

  +2 [+] [-]

, 2009-12-09 15:31, pirms 15 gadiem
Rastijs rakstīja: ...peedeejos gados kkas ir naturalizeets?!?!?!?!
Paris jaunie futbolisti un Pereplotkins.

  -3 [+] [-]

, 2009-12-09 15:32, pirms 15 gadiem
Ulrihs rakstīja: Ka to nem...Parsvara nav, ja reiz tadi sportisti ka Rublevksa utt. domaja reali par iespeju parstavet citu valsti. Hokeja drosi vien iespeja klubu skautiem paradit sevi augsta limeni Pasaules cempionatos ir diezgan vilinosa.
skauti spēlētājus nenoskata Pasaules čempionātos, bet gan spēcīgākajās junioru/jauniešu līgās.

  +2 [+] [-]

, 2009-12-09 15:34, pirms 15 gadiem
stapo rakstīja: njaa, šahisti jau nu mums točna vajadzīgi!
Par to jau arī stāsts, ka sazin kuras šķiras bumbotāji mums ir vajadzīgi, bet pasaules klases šahisti, kas turklāt Latvijā uzauguši, nē.

  +3 [+] [-]

, 2009-12-09 15:35, pirms 15 gadiem
Rastijs rakstīja: ....peedeejos gados kkas ir naturalizeets?!?!?!?!
Jā.

Latvijas Republikas Saeimas 2007.gada 8.marta sēdes darba kārtība (9:00)

10. Likumprojekts "Par Andreja Perepļotkina atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.261/Lp9)

(Dok. Nr.601, 601A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

11. Likumprojekts "Par Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.262/Lp9)

(Dok. Nr.602, 602A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

12. Likumprojekts "Par Ivana Sputaja atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.263/Lp9)

(Dok. Nr.603, 603A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

skat.: saeima.lv: Teksts 20070308

Saeima šos Likumprojektus pieņēma vienbalsīgi.

  -4 [+] [-]

, 2009-12-09 15:37, pirms 15 gadiem
Tu saki? rakstīja: Tad vai nu Znarokam vai šiem abiem būtu jāmācās viena valoda klāt.
Nafig? Jēga no valodas? Es arī nemācītos, ja būtu krievu vai kanādiešu vai jebkuru citu vietā, angliski un krieviski Latvijā māk, ar to pietiek!

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 15:39, pirms 15 gadiem
Vai tik pats Znaroks kādreiz netika naturalizēts, jebšu tad to procedūru savādāk sauca?

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 15:40, pirms 15 gadiem
orlis rakstīja: Vai tik pats Znaroks kādreiz netika naturalizēts, jebšu tad to procedūru savādāk sauca?
Vienkārši iedeva pasi par nopelniem Latvijas labā, tas arī viss!

 +11 [+] [-]

, 2009-12-09 15:41, pirms 15 gadiem
Krokodils rakstīja: Nafig? Jēga no valodas? Es arī nemācītos, ja būtu krievu vai kanādiešu vai jebkuru citu vietā, angliski un krieviski Latvijā māk, ar to pietiek!
Ciena pret valsti? Kad macijos Niderlande, iemacijos runat holandiski dazu menesu laika, kaut gan nebija nekdas vajadzibas...

Bet nu tas lai paliek uz so cilveku sirdsapzinas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:49, pirms 15 gadiem
hokejaa mums nevajag nevienam neko dot.
Iedot varetu vienigi futbola kadam ljoti labam.
Slēpts komentārs: Krokodils

  +3 [+] [-]

, 2009-12-09 15:56, pirms 15 gadiem
Pasu dalīšana ir jāizbeidz. Latvijā ir ļoti skaidra kārtība kā var iegūt Latvijas pasi - naturalizējoties. Tiesa, Latvijā bija daži sportisti, kuri varbūt būtu pelnījuši Latvijas pasi - Stīvs Ričs, piemēram. Taču, ja viņš to būtu gribējis patiesi iegūt, tad arī būtu ieguvis, naturalizācijas eksāmens ir tik elementārs, ka to var nokārtot pat īsti latviešu valodu neprotot. Ar likumu būtu jāaizliedz dalīt pases par "īpašiem nopelniem Latvijas labā". Kāda tad ir nacionālo izlašu jēga, ja pases dala pa labi un pa kreisi ?

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:58, pirms 15 gadiem
Abrags rakstīja: skauti spēlētājus nenoskata Pasaules čempionātos, bet gan spēcīgākajās junioru/jauniešu līgās.
Nu cmon, saprati par ko es runaju. Nu ne skauti, bet klubu parstavji utt. Pats tacu zini, ka musejie no Dinamo vecas gvardes cempionata laika vai isi pec tam biezi nosledza ligumus uz nakoso sezonu.

     [+] [-]

, 2009-12-09 15:58, pirms 15 gadiem
RE [quote abrags]
Jā.

Latvijas Republikas Saeimas 2007.gada 8.marta sēdes darba kārtība (9:00)

10. Likumprojekts "Par Andreja Perepļotkina atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.261/Lp9)

(Dok. Nr.601, 601A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

11. Likumprojekts "Par Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.262/Lp9)

(Dok. Nr.602, 602A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

12. Likumprojekts "Par Ivana Sputaja atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.263/Lp9)

(Dok. Nr.603, 603A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

skat.: saeima.lv: Teksts 20070308

Saeima šos Likumprojektus pieņēma vienbalsīgi.

triiis un tie pashi 2007 gadaa!!! futbolisti, kas dzimushi un dziivojushi latvijaa.......... taakaa jeegu neredzu shim rakstam!!! ja mees daaavaatu pases, tad mums latvijas hokeja izlasee buutu kanaadieshu mainja un basketbolaa buutu 3iis neegjeri un tik pat daudz futbolaaa un vieglatleetikaaa un veel viskautkur, bet mees nedalam pases, un ja gribeetu tad arii diezvai kaadam taa latvijas pase buutu vajadziiga........
1 2 66 komentāri