Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Meklēsim saknes nevis "dāvināsim" pases

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

Meklēsim saknes nevis "dāvināsim" pases
Ko teiktu Viktors Tihonovs jaunākais, ja viņam piedāvātu spēlēt Latvijas izlasē?

Nevaru nosaukt nevienu no naturalizētajiem Latvijas sportistiem, kurš patiešām būtu devis milzīgu ieguldījumu konkrētajā sporta veidā rezultātu ziņā, būtu kļuvis var personību Latvijas sportā. Dažu labu no viņiem līdzjutēji nemaz īsti neatpazīst vai pat nezina. Kāda jēga bija pūlēm pierādīt un pārliecināt par to, "cik liels tas būs ieguvums"?

Katrs gadījums ir citādāks un visus ar vienu olekti nevar mērīt. Arī tos, kuriem neizdevās attaisnto cerības. Citu valstu sportistus dažreiz naturalizē arī lielvalstis, kur it kā nevajadzētu būt "kadru trūkumam" (viens no spilgtākajiem piemēriem - Džons Roberts Holdens), taču pārvērst to par sistēmu gan diezin vai vajadzētu kā lielām, tā mazām valstīm. Tad jau zūd valsts izlases jēga. Cita lieta, ja meklējam talantīgu un vēl plašākam lokam nepazīstamu vai jau atpazītu sportistu saknes, ko, starp citu, arī veiksmīgi dara lielās valstis. Basketbola līdzjutēji ar lielāku stāžu atcerēsies Hosē Birjukovu no Maskavas "Dinamo", kuru spāņi dabūja uz senču dzimteni jau kā augstas klases spēlētāju, kaut gan Hosē nemaz nebija dzimis Spānijā.

Viens no talantīgākajiem un jau labākajiem centra aizsargiem norvēģu futbolā ir Rīgā dzimušais 23 gadus vecais Vadims Demidovs, kurš, starp citu, joprojām vēl nav spēlējis Norvēģijas izlasē oficiālos mačos (U21 izlasē bija viens no līderiem un ir arī nacionālās izlases kandidāts). Slavenā hokeja trenera Viktora Tihonova mazdēls Viktors Tihonovs jaunākais arī ir dzimis Rīgā, kaut gan hokeju viņš jau sāka spēlēt Krievijā, kur - pabijis jau arī NHL - to dara arī tagad. Viena no Izraēlas sieviešu basketbola izlases līderēm ir Rīgā dzimusī 22 gadus vecā Jekaterina Abramzone, savukārt par vienu no talantīgākajiem savas paaudzes centra uzbrucējiem tiek uzskatīts 17 gadus vecais Jūrmalā dzimušais hokejists Ainārs Podziņš no Maskavas "Kriļja sovetov". Ir vēl arī citi piemēri, bet ne jau konkrētos vārdos ir lietas būtība, jo arī šeit katrs gadījums ir citādāks. Piemēram, Tihonovs jaunākais bija 2008. gada U20 pasaules čempionāta labākais uzbrucējs, viņu uzskata par vienu no tehniskākajiem jaunajiem krievu spēlētājiem un droši vien, ka viņš klusībā cer spēlēt Krievijas izlasē, bet... Ja kāds ar viņu patiešām ieinteresēti aprunātos un piedāvātu padomāt par iespēju pārstāvēt Latviju? Katrā sporta veidā ir savi likumi un noteikumi, bet arī ne par to ir runa.

Runa ir par pašu principu. Proti - kam mums par nezin kādiem nopelniem vai miglā tītu nākotnes cerību vārdā dod pilsonību vidusmēra sportistiem, ļaut kādam iegūt Eiropas savienības valsts pilsoņa pasi (Troja Ostlera piemērs), kamēr Latvijas intereses un šīs zemes patriotisms tam ir pilnīgi sveši jēdzieni? Tad varbūt labāk pievērst uzmanību jauniem un talantīgiem, kā arī jau zināmiem un pietiekami meistarīgiem spotistiem, kas dzimuši Latvijā? Uzrunāt viņus, ieinteresēt, varbūt pat pārliecināt. Varbūt kādu dvēseles stīgu izdodas aizķert...

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:00, pirms 15 gadiem
Nepiekrītu arī tiem, kuri saka, ka, ja spēlētājs ir ļoti labs, tad viņam gan var piešķirt pilsonību. Ko dod tāds, atvainojos - sūda jaunpilsonis, kurš latviski nevar pateikt ne vārdu turklāt arī neciena šo valsti ? Panākumus ? Ko dod panākumi, ja tie ir ar svešām rokām taisīti. Par Krieviju jau smejas visā Eiropā, ka pa lielo Krieviju nevar normālu sieviešu un vīriešu basketbola izlasi savākt. Tas ir nožēlojami, ja valstij ir jādod kādam pilsonība tikai tāpēc, ka pašiem trūkst labu spēlētāju.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 16:01, pirms 15 gadiem
Rastijs rakstīja: .... un ja gribeetu tad arii diezvai kaadam taa latvijas pase buutu vajadziiga........
stipri maldies - ļoti daudzās ES valstīs leģionāru kvotas neattiecas uz ES pilsoņiem - futbolā, basketbolā, hokejā u.t.t. Līdz ar to daudz amerikāņi un arī krievi, dienvidslāvi, u.t.t. neatteiktos no LV pases, ja tas viņiem nodrošinātu labāku darba vietu ES valstīs

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 16:02, pirms 15 gadiem
Rastijs rakstīja: RE [quote abrags]
Jā.

Latvijas Republikas Saeimas 2007.gada 8.marta sēdes darba kārtība (9:00)

10. Likumprojekts "Par Andreja Perepļotkina atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.261/Lp9)

(Dok. Nr.601, 601A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

11. Likumprojekts "Par Andreja Kostjuka atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.262/Lp9)

(Dok. Nr.602, 602A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

12. Likumprojekts "Par Ivana Sputaja atzīšanu par Latvijas pilsoni". (Nr.263/Lp9)

(Dok. Nr.603, 603A)
Pilsonības likuma izpildes komisija
Nodots komisijai : Pilsonības likuma izpildes komisijai (atbildīgā)

skat.: saeima.lv: Teksts 20070308

Saeima šos Likumprojektus pieņēma vienbalsīgi.

triiis un tie pashi 2007 gadaa!!! futbolisti, kas dzimushi un dziivojushi latvijaa.......... taakaa jeegu neredzu shim rakstam!!! ja mees daaavaatu pases, tad mums latvijas hokeja izlasee buutu kanaadieshu mainja un basketbolaa buutu 3iis neegjeri un tik pat daudz futbolaaa un vieglatleetikaaa un veel viskautkur, bet mees nedalam pases, un ja gribeetu tad arii diezvai kaadam taa latvijas pase buutu vajadziiga........
Perepļotkins nav dzimis Latvijā. Turklāt tā ir pasu dāvināšana. Latvija turklāt rakstās ar lielo burtu un latviešu valodā ir tāda lieta kā garumzīmes Bet ko tad no tāda, kā Tu var gribēt kuram liekas, ka Latvijas pase nevienam nav vajadzīga.

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:03, pirms 15 gadiem
mrPO rakstīja: hokejaa mums nevajag nevienam neko dot.
Iedot varetu vienigi futbola kadam ljoti labam.
kas tev ''loti labs'' ies spelet uz Latvijas izlasi? visi ''loti labie'' censas tikt savas izlases, vai ari izlases, ar kuram ir reali sasniegt kaut ko lielu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:06, pirms 15 gadiem
sportsman rakstīja: Perepļotkins nav dzimis Latvijā. Turklāt tā ir pasu dāvināšana. Latvija turklāt rakstās ar lielo burtu un latviešu valodā ir tāda lieta kā garumzīmes Bet ko tad no tāda, kā Tu var gribēt kuram liekas, ka Latvijas pase nevienam nav vajadzīga.
tu gribi teikt, ka nemot vera to kada pakala sobrid Latvija ir nonakusi loti dudziem vajag to pasi? varu vien saderet, ka jauno pilsonu skaits ir krasi krities salidzinajuma ar treknajiem gadiem

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:06, pirms 15 gadiem
sportsman rakstīja: Perepļotkins nav dzimis Latvijā. Turklāt tā ir pasu dāvināšana. Latvija turklāt rakstās ar lielo burtu un latviešu valodā ir tāda lieta kā garumzīmes Bet ko tad no tāda, kā Tu var gribēt kuram liekas, ka Latvijas pase nevienam nav vajadzīga.
Sputajs ir leitis, Kostjuks neatceros, bet neviens no siem 3 nav dzimis Latvija.

Citejot Tevi, Abrag "Latvija turklāt rakstās". Nekas nerakstas, bet gan "tiek rakstits", tapec, ja aizradi citiem par latviesu valodas lietojumu, tad varbut pats ari parlasi, ko pats esi uzrakstijis.

Un vel, komatus ari saliec

  -1 [+] [-]

, 2009-12-09 16:09, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Sputajs ir leitis, Kostjuks neatceros, bet neviens no siem 3 nav dzimis Latvija.

Citejot Tevi, Abrag "Latvija turklāt rakstās". Nekas nerakstas, bet gan "tiek rakstits", tapec, ja aizradi citiem par latviesu valodas lietojumu, tad varbut pats ari parlasi, ko pats esi uzrakstijis.
Cienītais, es neesmu Abrags. Turklāt ir atšķirība vai Tu raksti Latvija - ar mazo burtu un bez garumzīmēm vai pieļauj kļūdu uzrakstot vienu teikumu sarunvalodā. Protams, kļūdu atzīstu un apsolos laboties, ser.

Sputajs, nezinu, kas par zvēru, bet Kostjuks tāpat kā Perepļotkins ir dzimis Ukrainā.

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 16:11, pirms 15 gadiem
sportsman rakstīja: Cienītais, es neesmu Abrags. Turklāt ir atšķirība vai Tu raksti Latvija - ar mazo burtu un bez garumzīmēm vai pieļauj kļūdu uzrakstot vienu teikumu sarunvalodā. Protams, kļūdu atzīstu un apsolos laboties, ser.
Ta bija mana piezime Abragam pasam, kurs aizrada citiem, bet pasam ari valoda pieklibo

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 16:14, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Ta bija mana piezime Abragam pasam, kurs aizrada citiem, bet pasam ari valoda pieklibo
Pārlasi vēlreiz kuru Tu nocitēji

  -3 [+] [-]

, 2009-12-09 16:15, pirms 15 gadiem
sportsman rakstīja: Pārlasi vēlreiz kuru Tu nocitēji
Vajadzeja but Abragam

  -3 [+] [-]

, 2009-12-09 16:21, pirms 15 gadiem
Ne, laikam tomer Tev, sportsman...

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:23, pirms 15 gadiem
sportsman rakstīja: Par Krieviju jau smejas visā Eiropā, ka pa lielo Krieviju nevar normālu sieviešu un vīriešu basketbola izlasi savākt.
nejauc dažus lūzerus ar visu Eiropu, kurš ta smejas-Francija, Holande, Lielbritānija, Portugāle, Vācija, varbūt Spānija, kurai pat futbola izlasē spēlē brazīlietis?

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:24, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Ne, laikam tomer Tev, sportsman...
Nu tak, par ko tad es rakstīju [gribēju rakstīt - runāju, bet tad jau atkal Tu kratītu rādītājpirkstu un teiktu - nu, nu, nu ].

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 16:34, pirms 15 gadiem
Liquid rakstīja: nejauc dažus lūzerus ar visu Eiropu, kurš ta smejas-Francija, Holande, Lielbritānija, Portugāle, Vācija, varbūt Spānija, kurai pat futbola izlasē spēlē brazīlietis?
Spēlē jā,bet viņi visu savu dzīvi tur nodzīvojuši... un prot valodu!

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 16:46, pirms 15 gadiem
Jādomā Tihonova pieminēšana šajā rakstā ,bija joks no Anatolija puses.Krievu hokeja leģendas pēctecis Latvijas izlasē?Vajag taču saprast, ka vecajam Tihonovam Rīga bija tikai darba vieta un viss.Runājot par naturalizētajiem sportistiem,nosauciet kaut vienu iemeslu ,kas motivētu viņus kļūt par Latvijas pilsoņiem.Lai iegūtu ES pasi ir iespēja izvēlēties bagātāku valsti.Un bez tam izcils sportists dzīvē nepazudīs arī ar Kambodžas pasi kabatā.Tā ka mums paliek vien Ostlera līmeņa sportisti.

     [+] [-]

, 2009-12-09 16:49, pirms 15 gadiem
skverzaks1 rakstīja: bet viņi visu savu dzīvi tur nodzīvojuši!
par katru naturalizēto vari to apgalvot? es pat speciāli nerakšos nekur, vnk uzreiz no galvas piemēri no futbola-Kloze, Podolski , Senna, Eduardo, Davids, Deco, un tas saraksts ir milzīgs tikai futbolā-es nepārskaitīšu no citiem sporta veidiem, un neviens no viņiem nav dzimis vai, kā tu saki visu dzīvi ir nodzīvojuši, tajā valstī, kuras izlasi tagad pārstāv

     [+] [-]

, 2009-12-09 17:02, pirms 15 gadiem
Šā raksta sakarā piekritīšu autoram, kurš rakstīja, ka vajadzētu padomāt par sportistu noturēšanu Latvijā. Drīzāk ir jāaizdomājas, ko, lai izdara, lai šie sportisti nepamestu Latviju, ir jāsakārto visa sporta sistēma kopumā no A līdz Z (protams, ka es apzinos, ka Latvijas sakarā tā ir zinātniskā fantastika) ja būs kārtība pašu dārziņā tad šie sportisti nemuks prom attīstīties citur, bet gan paliks šeit, jo redzēs PERSPEKTĪVAS Latvijas sportā, kādēļ gan, lai sportists atgrieztos Latvijā, ja ir sasniedzis labus sasniegumus kaut vai tajā pašā Krievijā, kas piedāvā sportistiem tādas iespējas, par kādām Latvijā var vien sapņot? Par pases dalīšanām, nepiekrītu, ka tās nevienam nav vajadzīgas... puse Āfrikas sportistu, kas iespējams nav tikuši savu valsts komandu sastāvos, ar lielāko prieku pārstāvētu Latviju, ka tikai tikst prom no murga, kas darās viņu dzimtenēs, jo uzskatu, ka dzīve Etiopijā ir krietni sarežģītāka, pat salīdzinot ar dzīvi Latvijā dižķibeles laikā...un šis pusizsalkušais Etiopijas skrējējs noteikti būs labāks par lielāko daļu mūsu pašmāju zvaigžņu...cits jautājums ir par to, kā tiek izvērtēti šie "talanti" kam tiek piešķirta pase.

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 17:06, pirms 15 gadiem
polārlācēns rakstīja: Citejot Tevi, Abrag "Latvija turklāt rakstās". Nekas nerakstas, bet gan "tiek rakstits", tapec, ja aizradi citiem par latviesu valodas lietojumu, tad varbut pats ari parlasi, ko pats esi uzrakstijis.

Un vel, komatus ari saliec
Tu, puikiņ, neesi ko sajaucis?

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 17:14, pirms 15 gadiem
Runa ir par pašu principu. Proti - kam mums par nezin kādiem nopelniem vai miglā tītu nākotnes cerību vārdā dod pilsonību vidusmēra sportistiem, ļaut kādam iegūt Eiropas savienības valsts pilsoņa pasi (Troja Ostlera piemērs), kamēr Latvijas intereses un šīs zemes patriotisms tam ir pilnīgi sveši jēdzieni?

Tagad cienījamais darbonis dzied pavisam citu dziesmu! Atceros, pirms kāda laiciņa Anatolijs pat ļoti aktīvi atbalstīja Perepļotkinu, piemēram, kā ātru un visādā ziņā noderīgu spēlētāju, no sērijas "malači, ka naturalizēja".

     [+] [-]

, 2009-12-09 17:16, pirms 15 gadiem
Un vēl- neredzu vispār jēgu spēlētāju naturalizēšanai ārkātas, īpašā kārtībā. Ja es būtu norvēģis un gribētu spēlēt Latvijas izlasē, iemācītos valodu, noliktu eksāmenu un kļūtu par pilsoni- tas taču ir tik vienkārši! Man butu kauns saņemt pilsonibu no valsts, kuras valodu un vesturi es absoluti neparzinu.

  -1 [+] [-]

, 2009-12-09 17:29, pirms 15 gadiem
Zheel! Pusei no komenteetajiem- Nav nekaadas jausmas par to ko Anatolijs meeginaaja pateikt!!! Taa vietaa spriedelee par citaam teemaam!

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 17:33, pirms 15 gadiem
dinozauru pilni komentāri, in every field, tiem pašiem norvēģiem futbola izlasē spēlē tādi kungi kā Mohammed Abdellaoue, Mounir Hamoud, Tarik Elyounoussi un Tomasz Sokolowski, īsti norvēģi vai nē, tāpat kā Kostjuks un Sputajs atbraukuši uz Norvēģiju 10-14 gadu vecumā, norvēģu valodu droši vien ka zin, bet kādā līmenī? tas pats Perepļotkins gan jau arī kaut ko pateikt var latviski...

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 18:31, pirms 15 gadiem
Liquid rakstīja: par katru naturalizēto vari to apgalvot? es pat speciāli nerakšos nekur, vnk uzreiz no galvas piemēri no futbola-Kloze, Podolski , Senna, Eduardo, Davids, Deco, un tas saraksts ir milzīgs tikai futbolā-es nepārskaitīšu no citiem sporta veidiem, un neviens no viņiem nav dzimis vai, kā tu saki visu dzīvi ir nodzīvojuši, tajā valstī, kuras izlasi tagad pārstāv
Es jau neteicu,ka vini tur piedzimuši, labi es atzīstu savas kļūdas,bet nu tev tās arī ir pietiekami daudz.

  -1 [+] [-]

, 2009-12-09 18:36, pirms 15 gadiem
Nu piemēram Tihanovs pat gribēdams nevar vairs pārstāvēt Latviju jo pārstāvējis Krievijas izlasi oficiālos turnīros.

     [+] [-]

, 2009-12-09 22:20, pirms 15 gadiem
Brāļi Lagutas!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-10 00:53, pirms 15 gadiem
Nu brāļi Lagutas noteikti būtu pelnījuši un šķiet, ka ir arī ieinteresēti iegūt pilsonību. Manuprāt līzd šim lieliski ir pārstāvējuši mūsu valsti (spīdvejā tas ir iespējams).

     [+] [-]

, 2009-12-10 10:06, pirms 15 gadiem
Man vecajā dzīvoklī, maskačkā netālu no Sporta manēžas, agrāk blakus durvīs dzīvoja Vladimirs Krikunovs un man liekas, ka viņa dēls Iļja Krikunovs arī ir dzimis Latvijā, jo es vēl pats atceros kā šis ar lielo hoķa somu gāja uz sporta pils treniņiem.

     [+] [-]

, 2009-12-10 12:33, pirms 15 gadiem
Valmierietis12 rakstīja: ja nemaldos tad 2us gadus vins nedrikst spelet LV izlase pec naturalizēšanas, bet kad paies šie 2vi gadi, tad luudzu, spēlē un cinies jau citas valsts formaa un zem cita karoga...


...
maldies, hokejā tas nav tik vienkārši, kā Tu raksti. izlasi: iihf.com: IIHF Eligibility
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja