Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2492, Did:0, useCase: 3

Kanādas hokejisti dominē un finālā sakauj Zviedriju

Kristaps Pildiņš
Kristaps Pildiņš

Kanādas hokejisti dominē un finālā sakauj Zviedriju
Džonatans Tēvzs iesāka Kanādas izlases ceļu pēc zelta
Foto: AP/Scanpix

Noskaidroti pēdējie Soču ziemas olimpisko spēļu čempioni, par kuriem kļuva Kanādas izlases hokejisti. Kanādas izlase veiksmīgi aizstāvēja pirms četriem gadiem Vankūverā izcīnīto olimpiskās čempiones titulu, apspēlējot Zviedrijas izlasi ar rezultātu 3:0.

Kanādas un Zviedrijas izlases ceļš uz finālu nebija viegls. Zviedrijas hokejisti pusfinālā aizvadīja sīvu cīņu ar Somiju, uzvarot ar 2:1, bet Kanādas valstsvienībai problēmas radās jau ceturtdaļfinālā, kurā tikai ar 2:1 tika pārspēta Latvijas izlase. Pusfinālā kanādiešiem pietika tikai ar vieniem gūtiem vārtiem, lai uzveiktu ASV. Pēdējās trīs olimpiskajās spēlēs Kanāda triumfējusi divas reizes, bet Turīnā labākie bija zviedri. Nu Zviedrijas izlase atkal bija gatava atņemt Kanādai olimpiskās čempiones titulu.

Spēli komandas iesāka vidējā tempā, bet ar labiem uzbrukumiem. Nepagāja pat divas minūtes, kad Henrikam Lundkvistam vajadzēja glābt Zviedrijas izlasi no vārtu zaudējuma. Vēl tuvāk rezultāta atklāšanai piektajā minūtē bija Zviedrijas izlase, kad mestā ripa trāpīja pa vārtu stabu, bet neieslīdēja tajos. Pirmā perioda pirmajā pusē komandas cīnījās kā līdzīga ar līdzīgu, nespējot iegūt iniciatīvu. Sākoties 11. minūtei, vārtu stabs glāba arī Zviedrijas komandu, kad vārtus nespēja gūt Patrīs Beržerons.

Rezultāts tika atklāts, kad atlicis spēlēt bija septiņas minūtes un piecas sekundes. Vārtu priekšā ripas lidojuma virzienu mainīja Džonatans Tēvzs, izvirzot vadībā Kanādu. Pirmā perioda izskaņā Kanāda nerealizēja vairākas labas vārtu gūšanas iespējas gan vairākumā, gan vienādos sastāvos, rezultātam vairs nemainoties.

Otro periodu ar skaitlisko vairākumu varēja iesākt Zviedrijas izlase. Zviedri pielika lielus spēkus, lai panāktu izlīdzinājumu, bet Kerijs Praiss bija vietā. Kad spēlēts bija teju četras ar pusi minūtes lieliska iespēja gūt vārtus bija Martinam Senluī, bet ripa nelaikā noslīdēja no nūjas lāpstiņas. Ripa tāpat izgāja cauri Lundkvista kājsargiem, tiesnesim mazliet pāragri apturot spēli. Neilgi pēc tam zviedriem atkal bija smagas divas minūtes mazākumā, glābjot ne vien Lundkvistam, bet arī vārtu konstrukcijai.

Spēles otro pusi ievadīja Sidnija Krosbija mēģinājums aizbēgt viens pret vienu ar Lundkvistu, bet tika apturēts. Īsi pēc tam kanādieši veica pretuzbrukumu divi pret vienu aizsargu, bet Zviedru vārtsargs nospēlēja precīzi, atvairot Korija Perija metienu. Kanādas izlase nopietni dominēja laukumā, cenšoties gūt vēl kādus vārtus, bet nesekmējās ar momentu realizāciju. Pie sava pirmā vārtu guvuma Sočos beidzot tika Krosbijs, kurš neitrālajā zonā nozaga ripu, aizbēga viens pret vienu ar Lundkvistu, kuru meistarīgi pārspēja - 2:0.

Zviedrijas izlasei trešajā periodā vajadzēja krietni sasparoties, lai vēl pacīnītos par uzvaru šajā finālspēlē. Jau pirmajā minūtē Zviedrijas vārtus apdraudēja Tēvzs, esot tuvu otro vārtu guvumam. Neilgi pēc tam skandināvus atkal glāba vārtu stabs, vārtu guvumam atkal esot tuvāk Kanādai. Nebija ilgi jāgaida, kad kanādieši veica kārtējo ātro pretuzbrukumu, kuru ar precīzu metienu tomēr nespēja noslēgt Patriks Marlo. Zviedrijas izlases hokejisti principā netika laisti ārā no savas zonas, ar katru minūti attālinoties no olimpiskā čempiontitula.

Spēles liktenis tika izšķirts teju 11 minūtes līdz pamatlaika beigām, kad Pitsburgas "Penguins" triecienspēks, Sidnijs Krosbijs un Kriss Kunics, izkārtoja Kanādai trešos vārtus un drošu pārsvaru šajā finālspēlē. Pat skaitliskajā vairākumā Zviedrijas izlase nespēja izveidot vārtu gūšanas momentus, kamēr Kanādas hokejisti reāli varēja gūt vārtus mazākumā. Zviedri nepadevās, bet izbeigt Kanādas izlases dominanci nespēja. Kanādas hokejisti izcīnīja uzvaru ar rezultātu 3:0, devīto reizi kļūstot par olimpisko čempioni.

Hokejs, vīrieši, Fināls

Zviedrija - Kanāda 0:3 (0:1, 0:1, 0:1)
Vārti: 12:55 Tēvzs (Kārters, Vēbers) 0:1, 35:43 Krosbijs 0:2, 49:04 Kunics 0:3
Soda minūtes:6:4
Metieni: 24:36
Vārtsargi: Henriks Lundkvists - Kerijs Praiss

Hokejs, vīrieši

GadsZeltsSudrabsBronza
2014KanādaZviedrijaSomija
2010KanādaASVSomija
2006ZviedrijaSomijaČehija
2002KanādaASVKrievija

Medaļu sadalījums hokejā

VValstsZSBKopā
1.Kanāda2002
2.Zviedrija0101
2.ASV0101
4.Somija0011
4.Šveice0011
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:16, pirms 11 gadiem
coffijs rakstīja: Nē tieši kharlamovs to solīja rudens pusē.
Nekas - lai gaida Koreju

  +2 [+] [-]

, 2014-02-23 17:17, pirms 11 gadiem
Nu ko aptaisījās visi lielie mutes virinātāji, ka z-amerikas komandas uz lielajiem laukumiem neko nespēj? Krievi uztaisīja lielāko pieļaujamo laukuma izmēru un tāpat nelīdzēja. Te mēs redzam who is who... Kanāda neapturama 8 gadus pēc kārtas.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:17, pirms 11 gadiem
Slavens rokmūziķis rakstīja: Būtu interesanti uzzināt viņa viedokli par šo visu tagad, pēc turnīra. Gan jau ir aizmirsis.
Noteikti uzpīpo zālīti Holandē un nomierinās.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:17, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: nejauc ar pc, tur ar nevar...IIHF ir SOK locekle visiem vienādi noteikumi!
NHL tik citi likumi!
es tiesraide skatos tv un saka ka varot lietot pc,un bakstrema gadijuma vainigs esot bijis izlases arsts kurs neesot zinojis atbildigos par to ka sportistam ir allergija un jalieto sis zales.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:18, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Jebkurā gadījumā Bekstrēmam medaļa nespīd, jo tas ir paredzēts OS hartā, ka dopinga lietā pieķertajiem viss kas ticis dots tiek atņemts, un sportists padzenams no OS norises vietas.
Tas tā pastulbi, ja visu turnīru ir spēlēts, un beigās izrādās ka kaut kādu iesnu zāļu dēļ viss velti.
medaļu viņš nesaņems tas skaidrs

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:19, pirms 11 gadiem
Ricardoo rakstīja: Nu ko aptaisījās visi lielie mutes virinātāji, ka z-amerikas komandas uz lielajiem laukumiem neko nespēj? Krievi uztaisīja lielāko pieļaujamo laukuma izmēru un tāpat nelīdzēja. Te mēs redzam who is who... Kanāda neapturama 8 gadus pēc kārtas.
Noteikti Ovečkins un Malkins bija neizpratnē par Soču airadromiem.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:19, pirms 11 gadiem
Slavens rokmūziķis rakstīja: Būtu interesanti uzzināt viņa viedokli par šo visu tagad, pēc turnīra. Gan jau ir aizmirsis.
Tev Harliku tagad ilgi neredzet!
Vins tak wsp kops krievu pedeja zaga te nav maniits!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:20, pirms 11 gadiem
coffijs rakstīja: Nē tieši kharlamovs to solīja rudens pusē.
nu tad jau tur jums savi rēķini starp krievu un kanādiešu faneļiem
ja jau solīja tev, tad laikam tā ir!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:20, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Jebkurā gadījumā Bekstrēmam medaļa nespīd, jo tas ir paredzēts OS hartā, ka dopinga lietā pieķertajiem viss kas ticis dots tiek atņemts, un sportists padzenams no OS norises vietas.
Tas tā pastulbi, ja visu turnīru ir spēlēts, un beigās izrādās ka kaut kādu iesnu zāļu dēļ viss velti.
Da labi! Škrobe jau moš viņam tagad mazliet ir, bet nav tik traģiski ,jo čalis nav jau Alfredsona vecumā! Savu OS medaļu gan jau vēl izcīnīs!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:20, pirms 11 gadiem
Slavens rokmūziķis rakstīja: Būtu interesanti uzzināt viņa viedokli par šo visu tagad, pēc turnīra. Gan jau ir aizmirsis.
tak sen jau teica, ko domā kad somi sāka masēt krievus 1/4!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:21, pirms 11 gadiem
Varetu arii kadam no Krievu izlases uztaisiit dopinga testu!
Domaju ka arii tur kads iekristu!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:21, pirms 11 gadiem
KrokodiIs rakstīja: CAN paveicās, jo izspruka sveikā no RUS izlases!!! Paši kanādieši atzinuši, ka finālā apspēlēt otra ešelona komandu, nav tas pats kas cīnīties finālā pret RUS!!!!
Daļēji tā ir ,bet ko darīt ,ja Selanne un Granluds uzvar Krieviju.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:21, pirms 11 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Tev Harliku tagad ilgi neredzet!
Vins tak wsp kops krievu pedeja zaga te nav maniits!
da labi nav manīts, spēles laikā šodien čatojām!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:22, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: da labi nav manīts, spēles laikā šodien čatojām!
Nu sk.
Es jau speli skatos pa TV, tapec nezinaju!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:23, pirms 11 gadiem
artursponimatcenko rakstīja: es tiesraide skatos tv un saka ka varot lietot pc,un bakstrema gadijuma vainigs esot bijis izlases arsts kurs neesot zinojis atbildigos par to ka sportistam ir allergija un jalieto sis zales.
tad jau tas cits pārkapums, kad ej uz dopingu jāraksta ko lieto un kāpēc...
ja neierakstīja pats vainīgs...
ir tikai NHL un starptautiskie noteikumi par dopingu!
katram turnīram nav spēciālu, ja tava federācija vai līga pakļauta SOK!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:23, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: nu tad jau tur jums savi rēķini starp krievu un kanādiešu faneļiem
ja jau solīja tev, tad laikam tā ir!
Pirmkārt mēs tomēr esam Latvijas fani ,bet to viņš tiešām solīja ,ka revanšu par Vankūveru.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:24, pirms 11 gadiem
Manuprat MVP vajadzeja but Praisam, jo nu sim 2 sausas speles, finals tai skaita, un izcils atvairito metienu procents!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:24, pirms 11 gadiem
Prieks par Kanādas uzvaru! Zviedriem jau laikam baigo cerību nebija, bet tāpat biju gaidījusi bišķīt lielāku pretestību no viņu puses. Pat mēs varējām gūt vārtus pret Kanādu

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:25, pirms 11 gadiem
Kili rakstīja: Kanāda neapturama 8 gadus pēc kārtas.

2010-2014=8 gadi?
Nu vins gan jau ka bija domajis no 2010-2018!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:26, pirms 11 gadiem
coffijs rakstīja: Pirmkārt mēs tomēr esam Latvijas fani ,bet to viņš tiešām solīja ,ka revanšu par Vankūveru.
neesmu pārliecināts par visiem...
daudzi spēlē Latvija-Kanāda atklāti fanoja par Kanādu...gudrākie protams šeit klusēja, kamēr spēle nebeidzās!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:26, pirms 11 gadiem
KrokodiIs rakstīja: RUS izlase rādījā skatāmu sniegumu, tikai nedaudz neveicās. Manuprāt ja arī šajās olimpiskajās spēlēs varētu līdzvērtīgi cīnīties ar CAN, tad tā ir RUS...
Es to nenoliedzu ,jo lai arī Somija izcīnija bronzu ,es uzskatu ,ka četras stiprākās bija CAN,SWE,RUS,USA,bet labākā Kanāda ,jo viņiem aizsardzība bija vislabākā.

  -1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:26, pirms 11 gadiem
als rakstīja: Da labi! Škrobe jau moš viņam tagad mazliet ir, bet nav tik traģiski ,jo čalis nav jau Alfredsona vecumā! Savu OS medaļu gan jau vēl izcīnīs!
Jā, bet četros gados daudz kas var vel mainīties, vai pat pirms pašām OS.
Piemēram, tas pats Stemkoss CAN izlasi noteikti būtu padarījis vel jaudīgāku, bet redz kā viņam stulbi sanāca ar traumu pirms OS.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:27, pirms 11 gadiem
Kili rakstīja: OS ir mazsvarīgs turnīrs

tiekamies PČ Minskā
Nu ja, tagad Krievi ka mierinajumu vares ar savu OS sastavu nemt PČ zeltus, kur parejam izlasem cutna otrie sastavi!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:31, pirms 11 gadiem
coffijs rakstīja: Es to nenoliedzu ,jo lai arī Somija izcīnija bronzu ,es uzskatu ,ka četras stiprākās bija CAN,SWE,RUS,USA,bet labākā Kanāda ,jo viņiem aizsardzība bija vislabākā.
Viena lieta cik laba komanda ir pēc sastāva, bet pavisam cits, cik tā ir KOMANDA. Kanāda (arī ASV) tikai Nagano OS 1998. gadā pelnīti dabūja pa muguru tāpēc,ka iedomājās,lai uzvarētu pietiek ar zvaigžņu statusu, bet RU uz šī grābekļa kopš 2000. gada uzkāpj regulāri.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:31, pirms 11 gadiem
coffijs rakstīja: Es to nenoliedzu ,jo lai arī Somija izcīnija bronzu ,es uzskatu ,ka četras stiprākās bija CAN,SWE,RUS,USA,bet labākā Kanāda ,jo viņiem aizsardzība bija vislabākā.
Pilnībā piekrītu!

P.S. news.sportbox.ru lasu komentārus par finālu - nevienu sliktu komentu par kanādu vēl neizlasīju. Un daži cilvēki krosbijam iesaka iemācīt malkinam kā jāspēlē hokejs.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:31, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: tad jau tas cits pārkapums, kad ej uz dopingu jāraksta ko lieto un kāpēc...
ja neierakstīja pats vainīgs...
ir tikai NHL un starptautiskie noteikumi par dopingu!
katram turnīram nav spēciālu, ja tava federācija vai līga pakļauta SOK!
jaskatas preses konference,tur solot stastit vairak.
Nicklas Bäckström fast i dopningstest | OS 2014...

  +6 [+] [-]

, 2014-02-23 17:32, pirms 11 gadiem
coffijs, 16:54, pirms 26 minūtēm, ignorēt, atbildēt
Un beidzoties OS var paķircināt krievu faneļus ,tāpēc jāutāju ,kur tad palikuši tie kuri kladzināja ,ka Kanāda uz lielā laukuma nevar uzvarēt un ,ka zeltu obligāti ņems eiropieši[krieveļi].

Es gan neesmu "krieveļu faniņš",tomēr arī es teicu,ka kanādieši ne reizi vēl nav uzvarējuši(kopš piedalās NHL profi)olimpiādēs,kuras notiek ārpus Ziemeļamērikas.Tā bija vienkārši plika statistika.Liels prieks,ka tieši Krievijā kanādieši šo tradīciju lauza.Krievijas fiasko šeit daudziem hokeja faniem pataisīja šo turnīru neinteresantu,es gan sliecos domāt,ka daudzās traumas zviedru un somu hokejistiem,ka arī dīvainā komandu komplektēšana čehiem,slovāku un šveiciešu vājums padarīja šo turnīru nedaudz garlaicīgāku. Pēc finālmača krievu komentētāji Krabu un Nikolišins nointervēja vairākus spēlētājus un viens no kanādiešiem atzinās,ka viena no visgrūtākām spēlēm bija pret Latviju un tur viņš esot nervozējis visvairāk.Mūsu izlasei šis turnīrs padevās godam un mani paziņas atrakstīja no Kanādas,ka tagad daudzi kanādieši zina ,kur atrodās Latvija.Par ko liels prieks.
Politiķi valsts vārdu apkauno,sportisti to spodrina.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:32, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: neesmu pārliecināts par visiem...
daudzi spēlē Latvija-Kanāda atklāti fanoja par Kanādu...gudrākie protams šeit klusēja, kamēr spēle nebeidzās!
nu beidz, tie ir tādi paši troļļi, kā tie, kas visur priekšā un pakaļā bāž Krieviju vnk, lai pliki tracinātu tautu. tādus nav ko ņemt par pilnu, vislabākās zāles tādiem ir ignorēt un miers.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:41, pirms 11 gadiem
killo2000 rakstīja: Neesmu gan 100% pārliecināts, bet vai nebija tā, ka ir vnk jāinformē attiecīgās institūcijas, ka tu lieto attiecīgos ārsta izrakstītus medikamentus tādās un tādās devās un viss bumbās? Kaut vai dzirdēts ar to Ārmstronga gadījumu, kur čaļi esot taisījuši recepti ar atpakaļejošu datumu, lai attaisnotu vielu klātbūtni.
iespējams. vispār jau man tā dopingošana tāda sasāpējusi tēma sirdī, daudz par to esmu domājusi. mēs savās prasībās pret sportu esam aizgājuši tik tālu, ka principā, profesionāls sportists bez ķīmijas vairs nav konkurētspējīgs. viņa (vai viņa treneru, komandas) pienākums ir pamatā atšķirt legālo ķīmiju no nelegālās un nelegālo lietot tikai tad, kad nav pārbaudes.

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:41, pirms 11 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Jā, bet četros gados daudz kas var vel mainīties, vai pat pirms pašām OS.
Piemēram, tas pats Stemkoss CAN izlasi noteikti būtu padarījis vel jaudīgāku, bet redz kā viņam stulbi sanāca ar traumu pirms OS.
Piemēram kas? Tikai, ja NHLieši piem. atkal vairs nespēlēs OS, tad tur kaut kas var mainīties! Savādāk Zviedrija kā bija pretendente uz medaļām (arī zelta) tā arī tāda paliks gan pēc četriem, gan pēc 24 gadiem!

     [+] [-]

, 2014-02-23 17:43, pirms 11 gadiem
alguns rakstīja: Es gan neesmu "krieveļu faniņš",tomēr arī es teicu,ka kanādieši ne reizi vēl nav uzvarējuši(kopš piedalās NHL profi)olimpiādēs,kuras notiek ārpus Ziemeļamērikas.Tā bija vienkārši plika statistika.Liels prieks,ka tieši Krievijā kanādieši šo tradīciju lauza.Krievijas fiasko šeit daudziem hokeja faniem pataisīja šo turnīru neinteresantu,es gan sliecos domāt,ka daudzās traumas zviedru un somu hokejistiem,ka arī dīvainā komandu komplektēšana čehiem,slovāku un šveiciešu vājums padarīja šo turnīru nedaudz garlaicīgāku. Pēc finālmača krievu komentētāji Krabu un Nikolišins nointervēja vairākus spēlētājus un viens no kanādiešiem atzinās,ka viena no visgrūtākām spēlēm bija pret Latviju un tur viņš esot nervozējis visvairāk.Mūsu izlasei šis turnīrs padevās godam un mani paziņas atrakstīja no Kanādas,ka tagad daudzi kanādieši zina ,kur atrodās Latvija.Par ko liels prieks.
Politiķi valsts vārdu apkauno,sportisti to spodrina.
Dautijs tas bija, kas par Latviju teica...
Ņikolišins varēja jau jautājums dažādot, jo viņam tik interesēja, kā sportistiem apstākļi un cita sadzīve vai bija laba!
Krabs labākus jautājums uzdeva...

  +1 [+] [-]

, 2014-02-23 17:43, pirms 11 gadiem
alguns rakstīja: coffijs, 16:54, pirms 26 minūtēm, ignorēt, atbildēt
Un beidzoties OS var paķircināt krievu faneļus ,tāpēc jāutāju ,kur tad palikuši tie kuri kladzināja ,ka Kanāda uz lielā laukuma nevar uzvarēt un ,ka zeltu obligāti ņems eiropieši[krieveļi].

Es gan neesmu "krieveļu faniņš",tomēr arī es teicu,ka kanādieši ne reizi vēl nav uzvarējuši(kopš piedalās NHL profi)olimpiādēs,kuras notiek ārpus Ziemeļamērikas.Tā bija vienkārši plika statistika.Liels prieks,ka tieši Krievijā kanādieši šo tradīciju lauza.Krievijas fiasko šeit daudziem hokeja faniem pataisīja šo turnīru neinteresantu,es gan sliecos domāt,ka daudzās traumas zviedru un somu hokejistiem,ka arī dīvainā komandu komplektēšana čehiem,slovāku un šveiciešu vājums padarīja šo turnīru nedaudz garlaicīgāku. Pēc finālmača krievu komentētāji Krabu un Nikolišins nointervēja vairākus spēlētājus un viens no kanādiešiem atzinās,ka viena no visgrūtākām spēlēm bija pret Latviju un tur viņš esot nervozējis visvairāk.Mūsu izlasei šis turnīrs padevās godam un mani paziņas atrakstīja no Kanādas,ka tagad daudzi kanādieši zina ,kur atrodās Latvija.Par ko liels prieks.
Politiķi valsts vārdu apkauno,sportisti to spodrina.
Nav ko daudz piebilst ,jo piekrītu tavām domām.