Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2492, Did:0, useCase: 3

Petīcija pret daiļslidošanas rezultātiem savāc vairāk nekā miljonu parakstu

Petīcija pret daiļslidošanas rezultātiem savāc vairāk nekā miljonu parakstu
Adelina Sotņikova
Foto: AP/Scanpix

Vakar Soču olimpiskajās spēlēs ar 17 gadus vecās sportistes Adelinas Sotņikovas uzvaru noslēdzās daiļslidošanas sacensību programma. Krievijas daiļslidotājas sniegums uz ledus salīdzinājumā ar galveno konkurenti gan bijis par pamatu, lai varētu apšaubīt Sotņikovas triumfu.

Jau vairāk kā 1,3 miljoni cilvēku ir parakstījuši Starptautiskajai slidošanas apvienībai (ISU) paredzētu petīciju, kurā lūgts pārskatīt un izmeklēt tiesnešu piešķirtās atzīmes daiļslidošanas sieviešu sacensībās.

Par iemeslu tam kalpojuši, galvenokārt, divi iemesli. Pirmkārt, apšaubīta tiek vismaz četru (no deviņiem) tiesnešu neitralitāte dāmu slidojumā.

Viens no tiesnešiem bija Ukrainas pārstāvis Jurijs Balkovs, kurš savulaik saņēmis gada diskvalifikāciju par centieniem sarunāt rezultātus Nagano olimpisko spēļu daiļslidošanas dejās. Krievijas tiesnese Alla Šehovceva ir Krievijas daiļslidošanas federācijas ģenerāldirektora Valentīna Pisejeva sieva.

Atlikušie tiesneši pārstāvēja Igauniju (Žanna Kuļika) un Franciju (Elēna Kukufā). Pirms 12 gadiem Soltleiksitijā Francijas delegācija tika turēta aizdomās par iespējamo rezultātu sarunāšanu ar Krieviju daiļslidošanas pāru un dejas disciplīnās.

Otrais iemesls, kāpēc apšaubīt rezultātus, ir uzvarētājas Sotņikovas demonstrētais sniegums salīdzinājumā ar korejietes Junas Kimas rādīto slidojumu. Lai gan abas sportistes pieļāva kļūdas, Sotņikovai tā esot bijusi krietni izteiktāka, pie tam tāda, kas neļautu uzrādīt rezultātu, kas būtu tik tuvu pasaules rekordam.

Petīcijas autori uzsver, ka šī vēstule netika sūtīta Korejas sportistes dēļ, bet gan tāpēc, lai sportā saglabātu vienlīdzību un taisnīgumu. "Visur redzēja šo netaisnību, tikai ne Krievijā," minēts paziņojumā.

Petīcijas iesniegšanai ISU nepieciešami vēl nepilni 200 tūkstoši parakstu, kas, visticamāk, šodien jau tiks iegūti.

Izmantotie resursi:
change.org
USA TODAY: Latest World and US News -...

1 2 60 komentāri

  +5 [+] [-]

, 2014-02-21 10:59, pirms 10 gadiem
Ha, labs! Tik, vai tas kaut ko mainīs rezultātos? Katrā ziņā atkal ir zelts par visām varītēm

  -2 [+] [-]

, 2014-02-21 11:01, pirms 10 gadiem
Lai būtu godīgāk, vajag darīt kā driftā, viens parādā triku otrs atkārto un tad uz reiz var redzēt, kurš ir labāks.

 +12 [+] [-]

, 2014-02-21 11:02, pirms 10 gadiem
stapo rakstīja: Ha, labs! Tik, vai tas kaut ko mainīs rezultātos? Katrā ziņā atkal ir zelts par visām varītēm
Rezultātus nemainīs, bet atkal atsāksies diskusijas par daiļslidošanas izmešanu no OS.

  +2 [+] [-]

, 2014-02-21 11:06, pirms 10 gadiem
Jā es ar nesapratu! Korejiete daudz labāk darija tos visus griezienus! Abiem rezultātiem bija jābut līdzīgiem lai gan korejiete bija labāka! Nesaprotu kapēc viņai iedeva par 6PUNKTIEM mazāk!

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 11:14, pirms 10 gadiem
Tur kur būs šādā subjektīva vērtēšana sistēma, vienmēr būs arī diskusijas un neapmierinātie bet tas ka krieviem daiļslidošana ir medaļu kalve, protams ir fakts.

 +26 [+] [-]

, 2014-02-21 11:19, pirms 10 gadiem
Vispār mani uzskati ir tādi, ka visi šie "žūrijas" sporta veidi ir jāņem ārā no OS, kaut arī pašam patīk skatīties to pašu Half-pipe u.tml. disciplīnas, tie tomēr ir ļoti diskutabli sporta veidi. Tad jau vasaras OS vēl varētu iekļaut arī sporta dejas?! Jāpaliek pie klasikas - kas ātrāk finišā, tas uzvar, Kas tālāk aizlec (tramplīnlekšanā) - tas uzvar utt., nevis, piemēram, vēl redziet piešķir kaut kādus punktus par to, cik skaists leciens tramplīnlecējam... da kāda starpība cik skaists leciens!!! Kaut vai tas ir visneglītākais un neticamākais, bet vistālākais - tam jābūt uzvarētājam....

  +9 [+] [-]

, 2014-02-21 11:19, pirms 10 gadiem
biedrinjsh#15 rakstīja: Jā es ar nesapratu! Korejiete daudz labāk darija tos visus griezienus! Abiem rezultātiem bija jābut līdzīgiem lai gan korejiete bija labāka! Nesaprotu kapēc viņai iedeva par 6PUNKTIEM mazāk!
Joks jau bija tāds, ka krieviete vienkārši vāca punktus par elementiem. Jā, bija lieliski, bet noteikti bija jābūt zemākam vērtējumam par artistiskumu, jo krieviete koncentrējās tikai uz tehniku. Un ja paskatās uz tiesnešu sastāvu, tad patiešām var rasties šaubas. Es jau ilgu laiku atpakaļ pārtraucu regulāri sekot daiļslidošanai tieši dēļ subjektīvās tiesāšanas.

     [+] [-]

, 2014-02-21 11:24, pirms 10 gadiem
Tomēr neskatoties uz visu, es piekrītu, ka krievietei varēja dot zelta medaļu, lai arī pārsvaram bija jābūt minimālam.
Slēpts komentārs: BVV

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 11:36, pirms 10 gadiem
Kamēr pastāvēs šie dīvainie "sporta" veidi, kur subjektīva tiesnešu attieksme nosaka rezultātu, būs šādas problēmas.

Iedomājieties, cik stulba sistēma? Jo realitātē tiesnesis pat pilnīgi neitrāls vienā dienā var būt labā noskaņojumā, bet otrā viņam ir depresija. Divos identiskos dejojumos otrais saņems sliktāku atzīmi.

  +3 [+] [-]

, 2014-02-21 11:38, pirms 10 gadiem
Protams, ka zelta medaļa paliks krievietei! Bet peticiju vajag iesniegt, lai starptautiskā federācija izvēlētos neitrālus, objektīvus tiesnešus. Krievi taču uzvaras dēļ gatavi uz visādām negodīgām mahinācijām. Principā jau viņi nopirka arī Soču olimpiādi, blēdības viņiem ir asinīs, turklāt valsti vada čekists!

     [+] [-]

, 2014-02-21 11:40, pirms 10 gadiem
stapo rakstīja: Vispār mani uzskati ir tādi, ka visi šie "žūrijas" sporta veidi ir jāņem ārā no OS, kaut arī pašam patīk skatīties to pašu Half-pipe u.tml. disciplīnas, tie tomēr ir ļoti diskutabli sporta veidi. Tad jau vasaras OS vēl varētu iekļaut arī sporta dejas?! Jāpaliek pie klasikas - kas ātrāk finišā, tas uzvar, Kas tālāk aizlec (tramplīnlekšanā) - tas uzvar utt., nevis, piemēram, vēl redziet piešķir kaut kādus punktus par to, cik skaists leciens tramplīnlecējam... da kāda starpība cik skaists leciens!!! Kaut vai tas ir visneglītākais un neticamākais, bet vistālākais - tam jābūt uzvarētājam....
kaa naglai uz galvas! pilniigi iitu!

  +7 [+] [-]

, 2014-02-21 11:41, pirms 10 gadiem
Skatītos daiļslidošanu, ja vien Latvijas pārstāvji tur piedalītos. Savādāk galīgi nesaista šis sports.
Neredzēju priekšnesumus, tāpēc nespriedīšu, kam taisnība.
Bet kā Olimpiskajās spēlēs var norīkot tiesnešus, kuri vēl nesen tika turēti aizdomās, vai pat vēl labāk, ir bijuši diskvalificēti par rezultātu sarunāšanu?!? Kā starp tiesnešiem var būt kādas atsevišķas valsts federācijas šefa sieva?!? Jūs varat iedomāties, ka hokeja spēli starp Kanādu un Latviju tiesā Lipmana sieva, brālis vai cits ģimenes pārstāvis?

  +2 [+] [-]

, 2014-02-21 11:44, pirms 10 gadiem
Kim Yuna bija izlikti adekvāti vērtējumi, šaubas vienīgi par Ashley Wagner atzīmēm.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2014-02-21 11:50, pirms 10 gadiem
Daiļslidošana ir skaista, bet sacensību rezultāti būs gan subjektīvi, gan politiski, kamēr atzīmes nesāks likt neitrālu ekspertu programmēti roboti

  -1 [+] [-]

, 2014-02-21 11:52, pirms 10 gadiem
stapo rakstīja: Vispār mani uzskati ir tādi, ka visi šie "žūrijas" sporta veidi ir jāņem ārā no OS, kaut arī pašam patīk skatīties to pašu Half-pipe u.tml. disciplīnas, tie tomēr ir ļoti diskutabli sporta veidi. Tad jau vasaras OS vēl varētu iekļaut arī sporta dejas?! Jāpaliek pie klasikas - kas ātrāk finišā, tas uzvar, Kas tālāk aizlec (tramplīnlekšanā) - tas uzvar utt., nevis, piemēram, vēl redziet piešķir kaut kādus punktus par to, cik skaists leciens tramplīnlecējam... da kāda starpība cik skaists leciens!!! Kaut vai tas ir visneglītākais un neticamākais, bet vistālākais - tam jābūt uzvarētājam....
Pag pag pag. es tākā daļēji piekrītu, BET, tai pašai tramplīnlēkšanai arī ir žūrija, kas liek balsis par lidojuma kvalitāti. Tad pēc tavām domām, to arī jāņem ārā tomēr?

     [+] [-]

, 2014-02-21 11:52, pirms 10 gadiem
eziitis rakstīja: Kā starp tiesnešiem var būt kādas atsevišķas valsts federācijas šefa sieva?!? Jūs varat iedomāties, ka hokeja spēli starp Kanādu un Latviju tiesā Lipmana sieva, brālis vai cits ģimenes pārstāvis?
nē nevaru. un nevaru iedomāties, ka spēli tiesātu Latvijas tiesnesis. bet izrādās, ka Kanādas tiesnesis var tiesāt ...

es gribētu redzēt visus 9 tiesnešus un viņu pārstāvētās valstis.

  +5 [+] [-]

, 2014-02-21 11:56, pirms 10 gadiem
Erviins rakstīja: Pag pag pag. es tākā daļēji piekrītu, BET, tai pašai tramplīnlēkšanai arī ir žūrija, kas liek balsis par lidojuma kvalitāti. Tad pēc tavām domām, to arī jāņem ārā tomēr?
Protams, ka tie tiesneši ir jāņem nost! tad jau tāllēkšānā un kārtslēkšanā arī vajadzētu tiesnešus, kas vērtē lēciena skaistumu un cik taisni kārts piezemējas un vai tāllēcējs nav lēcis nesimetriski...

  +2 [+] [-]

, 2014-02-21 12:00, pirms 10 gadiem
stapo rakstīja: Vispār mani uzskati ir tādi, ka visi šie "žūrijas" sporta veidi ir jāņem ārā no OS, kaut arī pašam patīk skatīties to pašu Half-pipe u.tml. disciplīnas, tie tomēr ir ļoti diskutabli sporta veidi. Tad jau vasaras OS vēl varētu iekļaut arī sporta dejas?! Jāpaliek pie klasikas - kas ātrāk finišā, tas uzvar, Kas tālāk aizlec (tramplīnlekšanā) - tas uzvar utt., nevis, piemēram, vēl redziet piešķir kaut kādus punktus par to, cik skaists leciens tramplīnlecējam... da kāda starpība cik skaists leciens!!! Kaut vai tas ir visneglītākais un neticamākais, bet vistālākais - tam jābūt uzvarētājam....
hahaha, tu kaut reizi esi skatījies tramplīnlēkšanu? Tur arī tiesneši dod atzīems par lēciena/piezemēšanās tehniku.

  -2 [+] [-]

, 2014-02-21 12:10, pirms 10 gadiem
eziitis rakstīja: Skatītos daiļslidošanu, ja vien Latvijas pārstāvji tur piedalītos. Savādāk galīgi nesaista šis sports.
Neredzēju priekšnesumus, tāpēc nespriedīšu, kam taisnība.
Bet kā Olimpiskajās spēlēs var norīkot tiesnešus, kuri vēl nesen tika turēti aizdomās, vai pat vēl labāk, ir bijuši diskvalificēti par rezultātu sarunāšanu?!? Kā starp tiesnešiem var būt kādas atsevišķas valsts federācijas šefa sieva?!? Jūs varat iedomāties, ka hokeja spēli starp Kanādu un Latviju tiesā Lipmana sieva, brālis vai cits ģimenes pārstāvis?
Ja tramplīnā nebūtu punktu par nosēdienu - cik sportsti vēl būtu dzīvi? Dragātu ka tik tālāk un sistos nost!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2014-02-21 12:12, pirms 10 gadiem
var vākt tos parakstus cik grib, re kur jau ir atbilde-Международный олимпийский комитет (МОК) не будет расследовать обстоятельства победы российской фигуристки Аделины Сотниковой в одиночном фигурном катании на Олимпиаде в Сочи, информирует Олимпийский новостной сервис. Официальный протест на результаты произвольной программы подан не был, а значит, оснований для анализа оценок или их пересмотра нет.

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:12, pirms 10 gadiem
Raiteens rakstīja: hahaha, tu kaut reizi esi skatījies tramplīnlēkšanu? Tur arī tiesneši dod atzīems par lēciena/piezemēšanās tehniku.
Nezinu kā daiļslidošanā, bet tramplīnlēkšana neņem vērā augstāko un zemāko atzīmi, līdz ar to mazinot iespējamo "vilkšanu"un "gremdēšanu"!
Tāpat tramplīnlēkšanā kā faktors ir gan vējš, gan "vārtu"kompensācija, ja tiesneši tos pārceļ drošības apsvērumu dēļ!
Tā kā, salīdzinot ar subjektivitāti daiļslidošana, tad tramplīnlēkšanā ir pārdesmit galvastiesu augstāka objektivitāte!

  -1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:18, pirms 10 gadiem
Ernijzz rakstīja: Ja tramplīnā nebūtu punktu par nosēdienu - cik sportsti vēl būtu dzīvi? Dragātu ka tik tālāk un sistos nost!!
par tālumu punktus ar dod, kas sastāda liekāko daļu punktu...piezemēšanās ir tikai piedeva tāluma punktiem, kas ietekmē tikai praktiski vienāda tāluma lecienus!

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:26, pirms 10 gadiem
Uzskatu, ka ne tikai dailjslidoshanai, bet arii slopestyle, half pipe, akrobaatikai, mogulam un citiem liidziigiem sporta veidiem, kuriem uzvareetaaju nenosaka peec principa "augstaak, taalaak, aatraak", nav vietas olimpiskajaas speelees. Trampliineleekshanaa iznjemt stila atziimes veel aaraa.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:29, pirms 10 gadiem
Lai butu objektivi, tad visam daiļslidotajam butu vel japiedalas ātrslidoshana, kur būtu kaa iedzishana(biatlonaa). Pārējais ir pupu mizas...

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:35, pirms 10 gadiem
zaipis rakstīja: par tālumu punktus ar dod, kas sastāda liekāko daļu punktu...piezemēšanās ir tikai piedeva tāluma punktiem, kas ietekmē tikai praktiski vienāda tāluma lecienus!
Plus FIS tramplīnlēšanā ir atraduši ''zelta vidusceļu'', ka izsvītro (neieskaita) vienu visaugstāko, un vienu viszemāko atzīmi. Tas ir devis to,ka viens tiesnesis principā vairs nevar ietekmēt kopējo atzīmju rezultātu.

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:35, pirms 10 gadiem
Peleeciits rakstīja: Nezinu kā daiļslidošanā, bet tramplīnlēkšana neņem vērā augstāko un zemāko atzīmi, līdz ar to mazinot iespējamo "vilkšanu"un "gremdēšanu"!
Tāpat tramplīnlēkšanā kā faktors ir gan vējš, gan "vārtu"kompensācija, ja tiesneši tos pārceļ drošības apsvērumu dēļ!
Tā kā, salīdzinot ar subjektivitāti daiļslidošana, tad tramplīnlēkšanā ir pārdesmit galvastiesu augstāka objektivitāte!
nu redzi-daiļslidošanā arī svītro augstāko un zemāko atzīmi.
Un lai šo sporta veidu svītrotu no olimpiādes...tas nekas nenotiks-aqizmirstiet-tas tomēr ir pārāk populārs. Tad jau hokeju arī var svītrot ārā dēļ nepareizi ieskaitītiem/neieskaitītiem vārtiem, subjektīvo noraidījumu došanas/nedosānas utt. Tas tač ir smieklīgi!

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:38, pirms 10 gadiem
stapo rakstīja: Ha, labs! Tik, vai tas kaut ko mainīs rezultātos? Katrā ziņā atkal ir zelts par visām varītēm
Soldleiksitijā taču rezultāti tika pārskatīti, un diviem pāriem piešķīra zelta medaļas.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:39, pirms 10 gadiem
Raiteens rakstīja: nu redzi-daiļslidošanā arī svītro augstāko un zemāko atzīmi.
Un lai šo sporta veidu svītrotu no olimpiādes...tas nekas nenotiks-aqizmirstiet-tas tomēr ir pārāk populārs. Tad jau hokeju arī var svītrot ārā dēļ nepareizi ieskaitītiem/neieskaitītiem vārtiem, subjektīvo noraidījumu došanas/nedosānas utt. Tas tač ir smieklīgi!
Jaa...smiekliigi. Varbuut aatrslidotaajiem pielikt veel zhuurijas veerteejumu cik skaisti noliecies, rokas kustiibas un purngalinju nostiepies. Taa teikt, lai izshkjirtu kursh labaaks vienaada rezultaata sasniegshanas gadiijumaa?

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:39, pirms 10 gadiem
izskatās ka arī daiļslidošanas ekspertus nevar pat saskaitīt, izrādās ļoti populārs sporta veids.
bet ja kāds grib iedziļināties, šo gan derētu izlasīt (experta analīze):

Log In - The New York Times

     [+] [-]

, 2014-02-21 12:41, pirms 10 gadiem
Raiteens rakstīja: nu redzi-daiļslidošanā arī svītro augstāko un zemāko atzīmi.
Un lai šo sporta veidu svītrotu no olimpiādes...tas nekas nenotiks-aqizmirstiet-tas tomēr ir pārāk populārs. Tad jau hokeju arī var svītrot ārā dēļ nepareizi ieskaitītiem/neieskaitītiem vārtiem, subjektīvo noraidījumu došanas/nedosānas utt. Tas tač ir smieklīgi!
Daiļslidošanas ''zelta vidusceļš''-izstrādāt datorprogrammu,kas automātiski fiksē snieguma kļūdas un neprecizitātes. Gala rezultātā saskaitot kopējo kļūdu summu tiek dota kopējā atzīme. Tādējādi tiek izslēgts jebkurš cilvēcisko kļūdu (un ne tikai) faktors.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:44, pirms 10 gadiem
kukberns rakstīja: Jaa...smiekliigi. Varbuut aatrslidotaajiem pielikt veel zhuurijas veerteejumu cik skaisti noliecies, rokas kustiibas un purngalinju nostiepies. Taa teikt, lai izshkjirtu kursh labaaks vienaada rezultaata sasniegshanas gadiijumaa?
Kā var runāt par kaut kādiem tiesnešiem sporta veidos, kuros ir pavisam savādāki rezultātu noteikšanas kritēriji. Daiļslidošanā šis kritēriji ir pavisam skaidri, un tāpēc tur ir tiesneši,kas dod balles par izpildījumu.

  +1 [+] [-]

, 2014-02-21 12:45, pirms 10 gadiem
Par snowbordu un slēpošanu rampā un slopestyle nepiekrītu, tur kritēriji bija ļoti skaidri, Ja kaut vienu triku izpildiji neprecīzi, pieskaroties ar rokām pie zemes, tad viss cauri, citādi arī uzvarēja tie kas varēja precīzi izpildīt augtstāk, tālāk vairāk. Daiļslidošanā krieviete reizēm var noraut uz mutes un mierīgi izcelt zeltu.
1 2 60 komentāri