F1 izveido pasaulē pirmo apdzīšanu simulatoru unikālu trašu radīšanai
"Formula 1" ir radījusi pasaulē pirmo apdzīšanas manevru simulatoru, un ar tā palīdzību vēlas radīt tādas sacīkšu trases, kurās būtu iespējams aizvadīt visaizraujošākās cīņas.
F1 čempionāta vadība ir uzsākusi sadarbību ar vairākām darba grupām, kuru uzdevums ir izpētīt idejas "Grand Prix" sacīkšu kvalitātes uzlabošanai. Viena no šīm darba grupām ir "Vehicle Performance Group", kas darbojas pazīstamā britu F1 inženiera Peta Saimondsa pakļautībā.
Saimondss pavēstījis, ka tiek izmantots simulators, kurā tiek pētīti tieši apdzīšanu manevri. Tas esot pilnīgi inovatīvs un palīdz rast jaunas idejas trašu dizaina veidošanā - pirmie augļi būšot redzami jau Hanojas trasē, kur 2020. gadā notiks Vjetnamas "Grand Prix". Tāpat simulators tiek lietots, lai pārskatītu jau esošo trašu konfigurācijas, piemēram, Abū Dabī trasei, kurā ierasts notiek maz apdzīšanu.
"Esam radījuši, šķiet, pasaulē pirmo apdzīšanu simulatoru," stāsta Saimondss, kurš atbildīgos amatos strādājis "Benetton", "Renault" un "Williams" komandās. "To izmantot ir ārkārtīgi sarežģīti. Viena apļa veikšanai nepieciešamas vairākas stundas. Lai gan simulators ir sarežģīts, tajā ir precīzi atveidotas sacīkšu mašīnas, trases segums, riepu īpašības un tamlīdzīgas nianses. Izmantojam to, lai radītu jaunas trases un veiktu pārmaiņas jau esošajās."
Šī simulatora pirmie darba augļi būs redzami jau nākamgad Vjetnamas trasē.
"Esam dziļi iesaistīti Hanojas trases veidošanā," saka Saimondss. "Domāju, ka esam tiešām labi sapratuši, kas ir nepieciešams, lai tur būtu aizraujošas sacīkstes. Vjetnamas trase būs lieliska. Tajā būs daži lieliski risinājumi un ciešas cīņas."
Izmantotie resursi:
Motorsport.com: F1 News, MotoGP, NASCAR,...