Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:697, Did:0, useCase: 3

Hokejs klāt, vai Krievija tiks gāzta?

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Hokejs klāt, vai Krievija tiks gāzta?
Krievija ir uzvarējusi pēdējos divos PČ
Foto: AP/Scanpix

Šodien Vācijā sāksies 2010. gada pasaules čempionāts hokejā Elites izlasēm. Lūkosim, kā klāsies Latvijai, taču tāpat interesanti būs pavērot – vai no čempionu troņa tiks gāzta Krievijas izlase, kas triumfējusi pēdējos divos gados.

Krievija pēc “hattrick”?

Pēdējos divos pasaules čempionātos zeltu izcīnījusi Vjačeslava Bikova trenētā Krievijas izlase, pie tam abās reizēs finālā tā sarūgtinājusi hokeja dzimtenes pārstāvjus kanādiešus. Kanāda vislielākajā mērā atriebās Krievijai februārī notikušajās olimpiskajās spēlēs Vankūverā, kad ceturtdaļfinālā burtiski iznīcināja krievus ar 7:3 un vēlāk tika arī pie olimpiskā zelta. Taču fakts paliek fakts – Krievija ir pēdējo divu gadu pasaules čempione un pārējām hokeja lielvalstīm atliek cerēt šo minisēriju pārtraukt.

Finālā atkal Krievija un Kanāda?

Šāds apakšvirsraksts nav tikai tāpēc, ka kanādieši un krievi spēlēja savā starpā pēdējo divu gadu čempionātu finālā. Otrs iemesls – bukmeikeri uzskata, ka arī šogad Kanāda un Krievija ir galvenās favorītes uz zeltu. Pietiekami augstu tiek vērtētas arī Zviedrijas, Somijas, ASV, Čehijas un Slovākijas izredzes, taču – krietni zemāk nekā Krievijas un Kanādas izredzes.

Latvija bukmeikeru acīs

Protams, tikai paši trakākie un sapņainākie fani cer, ka Latvija varētu uzvarēt pasaules čempionātā. Taču no koeficientiem var noteikt, kā tiekam vērtēti uz citu izlašu fona. Atskaitot minētās favorītes uz zeltu, vēl priekšā Latvijai ir Šveice, Vācija un Baltkrievija. Latvija bukmeikeru vērtējumā ieņem 11. vietu 16 dalībnieču konkurencē, apsteidzot Kazahstānu, Norvēģiju, Dāniju, Franciju un Itāliju.

Apakšgrupas, turnīra izspēles sistēma

Izspēles sistēma būs tā pati vecā, labi zināmā. 1. posmā 16 komandas ir sadalītas četrās grupās pa četrām izlasēm. Visas četras valstsvienības, kuras savās grupās paliks pēdējās, pa reizei izspēlēs katra ar katru un divas vājākās Eliti pametīs. Pārējās 12 izlases, kas būs spējušas grupās ierindoties pirmajā trijniekā, tiks sadalītas divās grupās pa sešām izlasēm, pie tam līdzi tiks ņemti 1. posma rezultāti. Tad ceturtdaļfinālā no katras sešu komandu grupas iekļūs četras labākās komandas, bet par tālāko jau skaidrs – “play-off” sistēma, proti, katra mača zaudētāja izstājas no cīņas par zeltu.

Bukmeikeri katrā apakšgrupā redz vienu izteiktu pastarīti – A grupā tā ir Kazahstāna, B grupā – Itālija, C grupā – Francija, D grupā – Dānija. Lielākās cerības paredz kazahiem, kuri varētu sagādāt galvassāpes baltkrieviem. Cerēsim, ka bukmeikeriem ir taisnība par to, ka mūsu grupas pārstāvei Itālijai nepalikt pēdējai ir vismazāk izredžu.

Ja Latvija nepaliks grupā pēdējā, tad 2. posmā spēlēs pret trim C grupas labākajām komandām. Reāli tās visdrīzāk būs Zviedrija, Čehija un Norvēģija (mazāk ticams, ka Francija norvēģu vietā). Tādējādi, ja 1. posmā tiekam galā ar Itāliju, tad par vietu ceturtdaļfinālā jācīnās ar Kanādu, Zviedriju, Čehiju, Šveici un Norvēģiju. Jāapsteidz divas… Domājams, ka vieni varētu būt norvēģi, bet otri… šveicieši, ar kuriem latviešiem jāspēlē jau pirmajā spēlē.

Atklāšanas spēle milzu futbola stadionā

Viena spēle, un tā būs tieši turnīra atklāšanas spēle jau šovakar plkst.21:15, notiks milzīgā futbola stadionā Gelzenkirhenē. "Veltins Arena", kurā ir 76 152 vietas(!), tiksies mājiniece Vācija un ASV. Ja izdosies piepildīt šo stadionu, tad tiks uzstādīts pasaules rekords hokeja mača apmeklētības ziņā. Šobrīd rekords ir 2001. gada ASV koledžu komandu mačs (arīdzan stadionā), kuru noraudzījās 74 544 skatītāji. Vairāk par šī brīža rekordu - šeit.

Pēdējo desmit gadu medaļu ieguvēji

GadsZeltsSudrabsBronza
2009.KrievijaKanādaZviedrija
2008.KrievijaKanādaSomija
2007.KanādaSomijaKrievija
2006.ZviedrijaČehijaSomija
2005.ČehijaKanādaKrievija
2004.KanādaZviedrijaASV
2003.KanādaZviedrijaSlovākija
2002.SlovākijaKrievijaZviedrija
2001.ČehijaSomijaZviedrija
2000.ČehijaSlovākijaSomija

Visas pasaules čempiones (slīprakstā – vairs neeksistējošas valstis)

VietaValstsTituli
1.Kanāda24
2.PSRS22
3.Zviedrija8
4.Čehoslovākija6
5.Čehija5
6.Krievija3
7.ASV2
8.-10.Somija1
8.-10.Lielbritānija1
8.-10.Slovākija1

betsafe.com prognozes par čempionāta uzvarētāju

VietaValstsKoef.
1.Krievija2.76
2.Kanāda3.40
3.Zviedrija7.30
4.Somija8.10
5.ASV11.50
6.Čehija13.50
7.Slovākija22.00
8.Šveice53.00
9.Vācija80.00
10.Baltkrievija105.00
11.Latvija210.00
12.Kazahstāna520.00
13.Norvēģija580.00
14.Dānija810.00
15.Francija995.00
16.Itālija995.00

betsafe.com prognozes par apakšgrupu uzvarētājām

GrupaVValsts Koef.GrupaVValsts Koef.
A grupa1.Krievija1.20C grupa1.Zviedrija1.50
2.Slovākija4.002.Čehija2.30
3.Baltkrievija21.003.Norvēģija33.00
4.Kazahstāna55.004.Francija66.00
GrupaVValsts Koef.GrupaVValsts Koef.
B grupa1.Kanāda1.20D grupa1.Somija1.60
2.Šveice3.552.ASV2.45
3.Latvija23.003.Vācija17.00
4.Itālija88.004.Dānija66.00

Kura izlase kļūs par pasaules čempioni?

  • 211

  • 171

  • 333


     [+] [-]

, 2010-05-07 13:07, pirms 15 gadiem
kino rakstīja: Pēdējos gados tā zviedru sistēma bez lielākajiem stāriem nedarbojas...
Nu ko nozīmē "nedarbojas" - ja pēclokauta ērā Zviedrija zemāk par 4. vietu nav bijusi (un pēdējos 10 gados, 9 reizes ir spēlējusi 1/2finālā), tad, manuprāt, darbojas tīri neslikti. Ja nemaldos, tad pēclokauta ērā tas ir labākais rezultāts starp pārējām komandām (pēc Kanādas un Krievijas).

  -2 [+] [-]

, 2010-05-07 13:08, pirms 15 gadiem
Kanāda iegūs zeltu!

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:09, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nu ko nozīmē "nedarbojas" - ja pēclokauta ērā Zviedrija zemāk par 4. vietu nav bijusi (un pēdējos 10 gados, 9 reizes ir spēlējusi 1/2finālā), tad, manuprāt, darbojas tīri neslikti. Ja nemaldos, tad tas ir labākais rezultāts starp pārējām komandām (pēc Kanādas un Krievijas).
Es runāju tieši par pēdējiem 3-4 turnīriem, kad zviedri ir mazāk ņēmuši NHL spēlētājus. Vēl burtiski pirms šiem eksperimentiem viņi divus gadus pēc kārtas bija finālā pret CAN, tad vēl zelts 2006. gadā un tad sākās eksperimenti, sastāvā ņemot 1-7 spēlētājus. Un attiecīģi šajos turnīros vairs tikai viena bronza.

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:11, pirms 15 gadiem
to kino
Es tev iesaku ieiet šajā mājas lapā:http://www.eliteprospects.com/team.php?team=1649 un paanalizēt katra Krievijas izlases un Kanādas izlases hokejista varējumu un vislabākais vērtējums ir hokejistu saņemtās individuālās balvas,tad tu arī sapratīsi ,kāpēc Krievijai šogad stiprākais sastāvs.Kanādas triecienspēks šogad ir18-20 gadu veci jaunekļi,lai arī daži jau topošo zvaigžņu statusā.Tādu Kanādas izlasē ir septiņi un viņiem būs jācīnās ar pieredzējušo Krievijas izlasi,kuras sastāvā ir gandrīz visi rūdīti veči.
Ja šogad Kanāda uzvarēs,tad es pat iedomāties nevaru ,kas notiks Krievijā?Un vēl tāds mazs strihiņš.Kur tas ir redzēts,ka Krievijas izlases hokejisti,kuri piedalīsies pasaules čempī, planētas labākajā līgā NHL ir aizvadījuši vairāk maču ,nekā paši kanādieši.Kā vēsta šī paša mājas lapa 6184 mači pret 6144 mačiem.Un arī šie līdzīgie cipari
pateicoties diviem veterāniem Vitnijam un Smitam.Protams čempionātā redzēsim kādu komandu būs sagatavojuši treneri,bet par to jau nebija runa manāpirmā komentā.Es runāju par sastāvu uun uzvārdiem uz papīra.Čempis visu noliks pie vietas.

  -1 [+] [-]

, 2010-05-07 13:16, pirms 15 gadiem
Par Latvijas izlases prognozeto vietu varu teikt tikai to, ka manuprat prognozes ir diezgan objektīvas. Lai ari visam komandām šogad ir salīdzinoši vāji sastāvi, tad Latvijai aizsardzības līnija ir tālu no labākā sastāva. Iztrūkst kādi četri stabili pamatsastāva aizsargi -Skrastiņš, Bārtulis, Kr. Rēdlihs, Kulda. Ja šie visi tiktu vai arī būtu piekrituši braukt uz pasaules čempionātu, tad domājams, ka mūsu izredzes būtu vērtētas krietni augstāk, jo nu ja paskatamies uz aizsardzību, tad nu vienīgais, kas var veidot kaut cik normālu saspēli vairākumā ir Reķis.

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:20, pirms 15 gadiem
kino rakstīja: Es runāju tieši par pēdējiem 3-4 turnīriem, kad zviedri ir mazāk ņēmuši NHL spēlētājus. Vēl burtiski pirms šiem eksperimentiem viņi divus gadus pēc kārtas bija finālā pret CAN, tad vēl zelts 2006. gadā un tad sākās eksperimenti, sastāvā ņemot 1-7 spēlētājus. Un attiecīģi šajos turnīros vairs tikai viena bronza.
Taču arī, atskaitot pēdējo turnīru, OS, viņi zemāk par 4. vietu (viena 5. vieta) arī nav bijuši.
Un tieši stabilitāte ir tā, kas vislabāk pamato sistēmas nepieciešamību. Zviedri ar savu hokeju, lai gan pēdējos gados ir bijuši Krievijas/Kanādas ēnā, vienalga ir tas spēks, kas var "salikt" abas vienības tīri uz savu hokeju - disciplīnu un konkrēto spēles plānu, kas papildināta ar spilgtiem individuāliem spēlētājiem, labiem slidotājiem un nesliktiem vārtsargiem (pagājušajā PČ tieši vārtsargu nepārliecinošā spēle zviedriem iegrieza).

Metāli... jā, pēdējos pāris turnīros (ja vērtēt šādā plāksnē) ir mazliet mazāk, taču jebkurai komandai ir "formas kritums" (sakarā ar paaudžu maiņu). Ja zviedriem šis "formas kritums" ir spēlēšana 1/2finālā vai, pavisam sliktākajā gadījumā, 5. vieta, tad tā patiešām ir Elites komanda.

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:21, pirms 15 gadiem
Te vispār nav iespējams normāli diskutēt, jo komentāri neuzrādas!

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:23, pirms 15 gadiem
kurmix rakstīja: Par Latvijas izlases prognozeto vietu varu teikt tikai to, ka manuprat prognozes ir diezgan objektīvas. Lai ari visam komandām šogad ir salīdzinoši vāji sastāvi, tad Latvijai aizsardzības līnija ir tālu no labākā sastāva. Iztrūkst kādi četri stabili pamatsastāva aizsargi -Skrastiņš, Bārtulis, Kr. Rēdlihs, Kulda. Ja šie visi tiktu vai arī būtu piekrituši braukt uz pasaules čempionātu, tad domājams, ka mūsu izredzes būtu vērtētas krietni augstāk, jo nu ja paskatamies uz aizsardzību, tad nu vienīgais, kas var veidot kaut cik normālu saspēli vairākumā ir Reķis.
Rekis var nopleniit tikai 2 minuutes

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:24, pirms 15 gadiem
Un vēl man jautājums Jurim M tāds.Es tev piekrītu ,ka finālā Kanada varētu arī nebūt,bet ar ko tu man varētu pierādīt un argumentēt,kāpēc zeltu šogad varētu neizcīnīt krievi? Es tikai ceru uz vienu faktoru,tas ir pašpārliecinātība un kādā no izšķirošajiem play off mačiem vienalga kādā stadijā neveiksmīgs sākums,kura rezultātā rodās nervozitāte un pāriešana uz individuālu spēli,kā rezultātā krahs.Tomēr tās ir vairk ne mazāk kā manas cerības,bet tā kā krievi jau olimpiādē izgāzās,tad otrreiz tas nav praktiski iespējams.

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:30, pirms 15 gadiem
alguns rakstīja: Un vēl man jautājums Jurim M tāds.Es tev piekrītu ,ka finālā Kanada varētu arī nebūt,bet ar ko tu man varētu pierādīt un argumentēt,kāpēc zeltu šogad varētu neizcīnīt krievi? Es tikai ceru uz vienu faktoru,tas ir pašpārliecinātība un kādā no izšķirošajiem play off mačiem vienalga kādā stadijā neveiksmīgs sākums,kura rezultātā rodās nervozitāte un pāriešana uz individuālu spēli,kā rezultātā krahs.Tomēr tās ir vairk ne mazāk kā manas cerības,bet tā kā krievi jau olimpiādē izgāzās,tad otrreiz tas nav praktiski iespējams.
Nu pats jau visu ļoti smuki aprakstīji. Pie tam, jāatceras kādi atbrauks tie paši Ovi&Kovi - pēc tādas visai labas NHL lažas un ne sliktākas lažas OS. Un tieši tas, ka viņi, iespējams, centīsies divtik var novest pie pārcenšanās, nervozitātes un visa pārējā, ko pats arī rakstīji... . Jau pagājušgad dažas uzvaras viņiem bija "s Bogom po polam".

Teiksim tā, lai arī pirms kāda laika viss izskatījās mazliet savādāk, pašlaik, manuprāt, izskatās, ka šis Krievijas hokejam būs "tukšais gads".
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-05-07 13:54, pirms 15 gadiem
girucumen2 rakstīja: Latvija?
Kāpēc ne?

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:01, pirms 15 gadiem
Nez man kaut kā nepatīk kā sadala grupas, jo Somija ASV duēlis neizbēgams katru gadu

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:04, pirms 15 gadiem
rizij rakstīja: Kanada, ja ne tad Latvija
sasmidinaji

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:07, pirms 15 gadiem
varees kaut kur internetaa redzeet latviski šodienas spēli!!?!

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:07, pirms 15 gadiem
cesinieks7 rakstīja: kā es kā Latvijas fans varu teikt,ka vinnēs krievija ,kanāda vai cita valsts...!!! ja nu vienigi,ka cita valsts ,tā ir
LATVIJA...!!!! protams ka šogad čempione būs LATVIJA...!!!!
attopies draugs (;

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:16, pirms 15 gadiem
vienalga kas tikai ne kanada vai krievija!

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:31, pirms 15 gadiem
Kur vares redzet kadu no spelem NEtaaa shodien ?

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:34, pirms 15 gadiem
Man tieši Kanāda šogad interesēs vis vairāk tāpēc ,ka gribu redzēt,kā
cīnīsies šie jaunie talanti,kuri junioru hokejā ir savākuši visas iespējāmās balvas un ne slikti debitējuši NHL.Un otrais ko gribu redzēt ,vai Znaroks un Vītoliņš nebūs pazaudējušī šī gada veiksmes "formulu",kura būtībā sākās pērna gada čempī ar uzvarām pret Šveici un Zviedriju,.

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:44, pirms 15 gadiem
Kad pirmā spēle? Un kas ar ko spēlē?

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:45, pirms 15 gadiem
mouse rakstīja: Kad pirmā spēle? Un kas ar ko spēlē?
šodien .. Vācija pret ASV

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:47, pirms 15 gadiem
Šogad es par ASV.

Nu, neskaitot, Latviju, protams.

P.S. Stulbie, fakinie TV6.

     [+] [-]

, 2010-05-07 14:55, pirms 15 gadiem
Ja neskaita Latviju, es turpinu atbalstīt skandināvu komandas+Somiju, kas sevi par tādiem īsti neuzskata.

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:03, pirms 15 gadiem
vismaz 4 izlases, kas mums priekšā (Šveice, Vācija, Slovākija, Baltkrievija) tā kā pārvērtētas attiecībā pret mums!

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:03, pirms 15 gadiem
Dzheremijs rakstīja: vismaz 4 izlases, kas mums priekšā (Šveice, Vācija, Slovākija, Baltkrievija) tā kā pārvērtētas attiecībā pret mums!
Es domāju, ka ir pilnīgi likumsakarīgi, ka Slovākija un Šveice tomēr tiek likti mazliet augstāk par mums.

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:04, pirms 15 gadiem
Dzheremijs rakstīja: vismaz 4 izlases, kas mums priekšā (Šveice, Vācija, Slovākija, Baltkrievija) tā kā pārvērtētas attiecībā pret mums!
Par Šveici nav divu domu,viņi ir mums priekšā.GER,SVK un BLR šogad pavisam noteikti ir vājākas.

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:06, pirms 15 gadiem
Trakais kāmis rakstīja: Par Šveici nav divu domu,viņi ir mums priekšā.GER,SVK un BLR šogad pavisam noteikti ir vājākas.
Ne vienmēr vājākās komandas uz papīra ir arī vājākās laukumā.
2007. – Latvija:Itālija 3:4
2009. – Latvija:Zviedrija 3:2

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:07, pirms 15 gadiem
Sportamīlule rakstīja: Ne vienmēr vājākās komandas uz papīra ir arī vājākās laukumā.
2007. – Latvija:Itālija 3:4
2009. – Latvija:Zviedrija 3:2
nenoliedzu,bet tādā gadījumā kā visp. ir iespējams sadalīt pa pozīcijām komandas kuru iespējas ir vienādas?

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:08, pirms 15 gadiem
junkers nodibinats 1993.gada
junkers moto Dzivo silti
100 posts ....

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:08, pirms 15 gadiem
Trakais kāmis rakstīja: nenoliedzu,bet tādā gadījumā kā visp. ir iespējams sadalīt pa pozīcijām komandas kuru iespējas ir vienādas?
Varbūt esmu nepareizi sapratusi, tomēr, vai tie nav bukmeikeri, kas liek izredzes augstāk?

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:11, pirms 15 gadiem
Sportamīlule rakstīja: Varbūt esmu nepareizi sapratusi, tomēr, vai tie nav bukmeikeri, kas liek izredzes augstāk?
es saprotu,bet no tevis varēja saprast,ka šāds izkārtojums ir tāpēc,ka citēju- Ne vienmēr vājākās komandas uz papīra ir arī vājākās laukumā.Ja tā,tad izveidot rangu ir neiespējami.

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:12, pirms 15 gadiem
Sportamīlule rakstīja: Varbūt esmu nepareizi sapratusi, tomēr, vai tie nav bukmeikeri, kas liek izredzes augstāk?
Vai Tu vienmēr tici bukmeikeriem?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:22, pirms 15 gadiem
Jā, tiks gāzta! Latvija apgāzīs!!!

     [+] [-]

, 2010-05-07 15:22, pirms 15 gadiem
Trakais kāmis rakstīja: es saprotu,bet no tevis varēja saprast,ka šāds izkārtojums ir tāpēc,ka citēju- Ne vienmēr vājākās komandas uz papīra ir arī vājākās laukumā.Ja tā,tad izveidot rangu ir neiespējami.
Rangu jau izveido pēc iegūtajiem punktiem, tāpēc tur 1. vietā varētu būt Vācija, ja uz laukuma viņi būtu spēcīgāki kā uz papīra.