Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:167, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: PSI faktors

Jānis Pārums

Tā vietā, lai turpinātu pasaules čempionātu, Latvijas hokeja izlase šorīt uz ne pārāk skaistas nots to noslēdza, neizteiksmīgā spēlē zaudējot Vācijai. Diemžēl zaudējumi izšķirīgajās cīņās kļuvuši par hronisku slimību ne tikai hokejā vien.

Latvijas hokeja izlases sniegums turnīrā kopumā, sevišķi kopš spēles ar Slovēniju, priecēja. Arī spēlē pret Vāciju viss it kā bija kārtībā līdz 48. minūtei, kad latvieši atradās vadībā ar 3:2. Diemžēl atlikušajā laikā Edgaram Masaļskim no saviem vārtiem nācās izķeksēt trīs ripas, kas izšķīra spēles likteni.

Pieļauju, ka Latvijas izlase tiešām spēlei ar Vāciju bija sagatavojusies un koncentrējusies pienācīgi, taču kas notika pēdējās 13 minūtēs?

Negribu piesaukt pašpārliecinātību, taču psiholoģiskais faktors noteikti nospēlēja savu lomu. Esot vadībā, mazākumā azartiski pretuzbrukumā rāvās uzbrucēji, aizsargi pieļāva muļķīgas kļūdas, kas noveda pie tā kā noveda – zaudējuma izšķirošā spēlē.

Ja parakņājamies vēsturē, tad zaudējumi (svarīgās) spēlēs, kuras it kā bija jāuzvar, bijuši vairākkārt. Pērn Latvija apakšgrupas pēdējā spēlē piedzīvoja neveiksmi pret potenciāli vājāko Itālijas izlasi, tad turpināja cīņu par palikšanu elitē, vispirms pieveicot Austriju, bet pēdējā spēlē zaudējot Norvēģijai, tiesa, šis mačs neko vairs neizšķīra. Laba iespēja iekļūt ceturtdaļfinālā Latvijai bija 2002. gadā, taču otrā posma spēlēs tika zaudēts gan spēcīgajai Čehijai (1:3), gan izlasēm, kuras varēja arī uzvarēt – Vācijai (2:3) un Šveicei (4:6).

Viena no dumjākajām neveiksmēm tika piedzīvota 2001. gadā. Pēc likumsakarīga zaudējuma zviedriem (2:5), sekoja skaista uzvara pār ASV izlasi (2:0) un cerību mākoņos bija ne tikai līdzjutēji, bet visticamāk arī hokejisti. Kā gan savādāk izskaidrot zaudējumu Ukrainai (2:4), kas noveda pie mocīšanās izdzīvošanas turnīrā...

Psiholoģiska rakstura problēmas un nespēja (par negribēšanu neiet runa – protams, ka visi grib uzvarēt) saņemties uz svarīgām spēlēm, nav tikai hokejistu problēma. Vēl pietiekami svaigā atmiņā Latvijas vīriešu basketbola izlases zaudējums Eiropas čempionāta grupu turnīra pēdējā spēlē pret Portugāli, turklāt šādi vai tamlīdzīgi grābeklīši latviešiem groza bumbas meistariem bijuši arī iepriekš, piemēram, pret "izredzēto tautu". Prātā nāk Valda Valtera teiktais: "Latvijas basketbola problēma lielākoties ir galvās. Vai nu viņi vienkārši nav gatavi, vai arī pārgatavojas - psiholoģiski pārdeg". To principā var attiecināt uz visu Latvijas sportu kopumā.

Nav runa par nevēlēšanos cīnīties – paldies hokejistiem par parādīto sniegumu, par gūtajiem un izglābtajiem vārtiem. Cepuri nost par cīņassparu un atdevi laukumā. Taču ar psiholoģiju kaut kas īsti kārtībā nav un par to visvairāk atbildīgi ir treneri, komandas kapteinis un, protams, izlases vadība. Varbūt vērts padomāt par psihologa piesaisti, lai nekrītam tajās pašās akās, nekāpjam uz tiem pašiem grābekļiem... Tiesa, diez vai hokeja federācijas vadonis tērēsies tādiem niekiem, ja, kā labi atceramies, pirms čempionāta nebija nokārtota apdrošināšana, tika piegādāts vecs ūdens un tādā garā.

Latvijai bija pa spēkam iekļūt ceturtdaļfinālā, tāpēc žēl, ka nācās apstāties soli pirms tā. Kopumā jau izlase nenospēlēja slikti, un tomēr – nedaudz pietrūka... Galvenais treneris minēja, ka, iespējams puišiem pietrūcis spēka, taču tas jau atkal būs akmentiņš pašu treneru dārziņā. Lai vai kā, Latvijas Hokeja federācijas uzdevums (vieta desmitniekā) netika izpildīts, tāpēc LHF gudrajiem kungiem būs jāsaliek savas galvas kopā un jāizanalizē situācija.

Izlases konsultanta Vladimira Krikunova murgus par Krievijas spēlētāju naturalizēšanu nav vērts iztirzāt. Mums to nevajag! Mums ir Daugaviņš, Karsums, Dārziņš, Cipulis un vēl virkne talantīgu spēlētāju. Izlases potenciāls ir lielāks nekā šogad izcīnītā vieta. Atliek to realizēt nākotnē, kur, es ceru, Latviju sagaida daudz skaistu uzvaru, daudz gūtu vārtu un pozitīvu emociju.

1 2 54 komentāri

 +23 [+] [-]

, 2008-05-13 17:50, pirms 17 gadiem
Nerunaa kaa ir taa ir nav ko kritizeet Paldies puishiem ka vispaar brauc un cinaas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +11 [+] [-]

, 2008-05-13 17:50, pirms 17 gadiem
nakamgad jabūt jau labak
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +11 [+] [-]

, 2008-05-13 17:54, pirms 17 gadiem
Veči, Znaroks progresē, nevajag viņu ņemt nost! Šogad bija šanses, bet nepaveicās, nākošgad, varbūt, cīnīsimies jau par augstākām vietām! Ja atnāks jauns treneris, atkal spēlēsim par izdzīvošanu...
Slēpts komentārs: Schmitz

  +9 [+] [-]

, 2008-05-13 17:57, pirms 17 gadiem
Visi ir ideaali, lai aiziet un kada tik maza valsts ka Latvija kko taadu paraada!
MALACHI Dzeki!
es ar Jums!

  +4 [+] [-]

, 2008-05-13 17:58, pirms 17 gadiem
Par Krikunovu piekrītu, nekas vairāk kā murgs tas nebija, varbūt (kaut gan, pēc viņa vārdiem, diez vai) viņam sāpēja šis zaudējums un viņš tikai vēlējās kaut ko mainīt uz labo pusi, taču tas nav jādara viņa piedāvātajā veidā.

Psihologs, laikam ir vienīgais veids kā labot to, ka latviešu puikas nevar noskaņoties galvenajām spēlēm, taču no otras puses vai tad trenerim nav jābūt galvenajam psihologam komandā?

  +6 [+] [-]

, 2008-05-13 18:12, pirms 17 gadiem
Schmitz rakstīja: Pareizi Krikunovs saka par krievu naturalizēšanu, jo mūsējie ir pārāk mīksti, ne visi, bet ir. un tad tikai būs labs rezultāts. Un autors pats murgo.

Moshki kaadu vaacieti tu gribi naturalizeet! Speeleet izlasee tas ir gods, nevis kautkaadu naturalizeetu, savas valsts pabiru saiets! Labi vismaz ka tu pats esi baigais vecis!
Slēpts komentārs: Achates

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 18:20, pirms 17 gadiem
Achates rakstīja: galiigi nepiekriitu autoram...


izshiroshaa speele bija pret slovenjiem panjeema viss kartiibaa, ja iekljutu 8-niekaa, tas buutu nepelniiti, pret muusu ieguldiitajiem resursiem un citiem faktoriem, kas stradaa hokejaa..

sports vienmeer ir taads, ka kaads zaudee un kaads uzvar, bet vai vajag pateikt, ka zaudeetajs zaudeeja delj psihologijas, ir pilniigs murgs, sports sastaav no daudziem faktoriem, viens no kuriem ir psiho...

p.s. pc hokejaa ceturtdalfinaalaa spelees 8 komandas, jau tagad varu apgalvot ka 4 no vinaam zaudees izshkirosho speeli, delj psihologijas...
ja buutu iespeeja ka var vinnet visi kas piedalaas, bet uzvareetaajs ir viens, un pateikt, ka zaudeeja delj psiho ir nelogiski..

p.p.s. kursh var man pateikt, ka LV bija pelnijushi augstaaku vietu nekaa GER, nu paskataties uz vieteejiem chempjiem, viniem uz kelnes speleem naak padsmit tukstoshi skatiitaaji, mees varam sapnot valeejaam aciim utt

Kaa mums tachu tagad buus Dinamo! Cilveeku juura pluudiis uz speeleem!

Vistacamaak par Dinamo buus taapat kaa ar ASK! Saakumaa jebkursh gribeeja iet! Mees no klases kaadi 6-7 parasti bijaam! Bet tagad ir pagaajis tikai 1 gads un neviens pat vairaak par taadu lietu nerunaa!

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 18:28, pirms 17 gadiem
Schmitz rakstīja: Pareizi Krikunovs saka par krievu naturalizēšanu, jo mūsējie ir pārāk mīksti, ne visi, bet ir. un tad tikai būs labs rezultāts. Un autors pats murgo.

nevajag nekadus stulbus krievus vēl naturalizēt!!!
Vaig spelet ar to kas ir.......
tad jau varbut naturalizejam visu Krievijas izlasi.....

     [+] [-]

, 2008-05-13 18:34, pirms 17 gadiem
p.p.s. kursh var man pateikt, ka LV bija pelnijushi augstaaku vietu nekaa GER, nu paskataties uz vieteejiem chempjiem, viniem uz kelnes speleem naak padsmit tukstoshi skatiitaaji, mees varam sapnot valeejaam aciim utt


Ja būs attiecīgs piedāvājums,būs arī attiecīgs pieprasījums.Jebšu,būs labas kvalitātes hokejs(nav jau nemaz tās stiprākās komandas mums galīgi švakas,bet jāatzīst,ka vidējais aritmētiskais latvietis par šo čempi atceras tikai uz pusfinālu vai pat finālu laiku un arī,ja vispār atcerās).Krikunovs minēja par naturalizāciju.Kādu vienu vai divus iespējams pat varētu,bet tikai tad,ja būs izteikts līderis komandā.Bet viņš neaizskāra hokeja saimniecības tēmu.Mums jauniešu hokejā,pirmkārt,jau strādā nedaudz nepareizi,jo prasa rezultātu,bet tas ir nepareizi,otrkārt,par talantu trūkumu pat šajā bardakā mums sūdzēties it kā nevajadzētu.Nav mums nekādu supertalantu kā Krosbijs vai Kopitars,bet pietiekami labi spēlētāji mums var izaugt.Uzsveru uz "var".Kur tad lai tie mūsu talanti spēlē?Vietējā čempionātā ir piecas latviešu komandas,kuras tāpat ir pārbāztas ar leģionāriem.Bet tur tiek tikai izredzētie,bet ko lai dara pārējie?Vai nu jābrauc uz Ziemeļameriku vai jābeidz profesionālās hokeja gaitas.
Tātad,jāsakārto vietējā hokeja saimniecība,bet Lipmans visu laiku uzsver,ka mums viss ir kārtībā.Kā tad.Mēs ceram uz 1/4 finālu čempionātos,bet mēs pat vietējo čempionātu knapi uzturam.Domāju,ka vajadzētu uztaisīt nelielu revolūciju,visu sākt daudz maz no sākuma.Pa komandai uztaisīt vidēji lielajās Latvijas pilsētās un vairākas tur,kur ir masveidība pietiekami liela.Tad kaut vai lai ir leģionāri tur,bet vismaz būtu uz kurieni tiekties.Kaut vai atstātu premjerlīgu tādu,kāda ir pašlaik,bet izveidot vismaz pirmo līgu.Bet mums jau tādas pašlaik nemaz nav.Tāpēc arī rodas tāds paradokss,ka 12-15 gadu vecumā "bāžam" hokeja lielvalstu jauniešus,bet pēc tam pazūd 90% no Liepājas metalurga sastāva.

  +5 [+] [-]

, 2008-05-13 18:48, pirms 17 gadiem
parasti pēc čempionātiem es domāju - atkal gads jāgaida līdz labam hokejam izlases izpildījumā, bet šogad ir savādāk. mums būs Dinamo un būs augstas klases hokejs Rīgā.Un nebūs tā kā ar ASK jo hokeju Latvijā mīl divreiz vairāk!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2008-05-13 18:52, pirms 17 gadiem
sermulis rakstīja: parasti pēc čempionātiem es domāju - atkal gads jāgaida līdz labam hokejam izlases izpildījumā, bet šogad ir savādāk. mums būs Dinamo un būs augstas klases hokejs Rīgā.Un nebūs tā kā ar ASK jo hokeju Latvijā mīl divreiz vairāk!

aha,bet maciņu nāksies tukšot desmitreiz vairāk.ja tiešām uzliks tās cenas,ko Lipmans solīja,tad es labāk pa TV skatos.
Ļoti ceru,ka Dinamo nebūs pāris gadu projekts.Bet ceru,ka paralēli Dinamo beidzot sakārtos vietējo čempionātu,bet ļoti šaubos,jo Kira joprojām paziņo,ka viss ir absolūtā kārtībā.

  +6 [+] [-]

, 2008-05-13 18:54, pirms 17 gadiem
kā mums skolā mācīja???
GALVENAIS IR PIEDALīTIES

  +1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:06, pirms 17 gadiem
suvass rakstīja: p.p.s. kursh var man pateikt, ka LV bija pelnijushi augstaaku vietu nekaa GER, nu paskataties uz vieteejiem chempjiem, viniem uz kelnes speleem naak padsmit tukstoshi skatiitaaji, mees varam sapnot valeejaam aciim utt

Ja būs attiecīgs piedāvājums,būs arī attiecīgs pieprasījums.Jebšu,būs labas kvalitātes hokejs(nav jau nemaz tās stiprākās komandas mums galīgi švakas,bet jāatzīst,ka vidējais aritmētiskais latvietis par šo čempi atceras tikai uz pusfinālu vai pat finālu laiku un arī,ja vispār atcerās).Krikunovs minēja par naturalizāciju.Kādu vienu vai divus iespējams pat varētu,bet tikai tad,ja būs izteikts līderis komandā.Bet viņš neaizskāra hokeja saimniecības tēmu.Mums jauniešu hokejā,pirmkārt,jau strādā nedaudz nepareizi,jo prasa rezultātu,bet tas ir nepareizi,otrkārt,par talantu trūkumu pat šajā bardakā mums sūdzēties it kā nevajadzētu.Nav mums nekādu supertalantu kā Krosbijs vai Kopitars,bet pietiekami labi spēlētāji mums var izaugt.Uzsveru uz "var".Kur tad lai tie mūsu talanti spēlē?Vietējā čempionātā ir piecas latviešu komandas,kuras tāpat ir pārbāztas ar leģionāriem.Bet tur tiek tikai izredzētie,bet ko lai dara pārējie?Vai nu jābrauc uz Ziemeļameriku vai jābeidz profesionālās hokeja gaitas.
Tātad,jāsakārto vietējā hokeja saimniecība,bet Lipmans visu laiku uzsver,ka mums viss ir kārtībā.Kā tad.Mēs ceram uz 1/4 finālu čempionātos,bet mēs pat vietējo čempionātu knapi uzturam.Domāju,ka vajadzētu uztaisīt nelielu revolūciju,visu sākt daudz maz no sākuma.Pa komandai uztaisīt vidēji lielajās Latvijas pilsētās un vairākas tur,kur ir masveidība pietiekami liela.Tad kaut vai lai ir leģionāri tur,bet vismaz būtu uz kurieni tiekties.Kaut vai atstātu premjerlīgu tādu,kāda ir pašlaik,bet izveidot vismaz pirmo līgu.Bet mums jau tādas pašlaik nemaz nav.Tāpēc arī rodas tāds paradokss,ka 12-15 gadu vecumā "bāžam" hokeja lielvalstu jauniešus,bet pēc tam pazūd 90% no Liepājas metalurga sastāva.

Pazūd tāpēc ka no 15 gadu vecuma pie mums sāk veidot vienu izlases bāzes komandu(Par Rīgas domes naudu), tas jau labi bet vietu tad tur nav daudz un bagātu vecaku nauda nesmird, treneriem arī jadzivo. Tāpec tur nenonāk visi perspektīvie, viņi visbiežāk aiziet no hokeja, lai realizētu sevi citā jomā.

Man škiet, tomēr vajag klubu sistēmu kā Metalurgā, tikai dīvaini ka viņu 91 gads izklīda, iespējams, deva saprast ja neiesi kur liks, tad par izlasēm lai nesapņo, iespējams līdzīga situācija bija Kerčam un Jasam, kas spēlēja Ogrē, vienkārši nepaklausīja ko kungi teica un čau!

  +4 [+] [-]

, 2008-05-13 19:07, pirms 17 gadiem
pilnīgi piekrītu teiktajam! Jo tieši izškirošajās cīņās tā sanāk! Un nav pirmā reize! Psiholoģijā ir vaina! Jo fiziski mūsējie ir stipri!Cīņas sparu pārmest nevar, bet kkas pietrūkst! Un tieši tā ka tā nav tikai hokejā vien...

  -3 [+] [-]

, 2008-05-13 19:10, pirms 17 gadiem
Nu ..... vecīt nevajag uzreiz tā

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:12, pirms 17 gadiem
Toredo rakstīja: pilnīgi piekrītu teiktajam! Jo tieši izškirošajās cīņās tā sanāk! Un nav pirmā reize! Psiholoģijā ir vaina! Jo fiziski mūsējie ir stipri!Cīņas sparu pārmest nevar, bet kkas pietrūkst! Un tieši tā ka tā nav tikai hokejā vien...

Pirmkārt,jau pietrūkst meistarības.Bet ar psiholoģiju tiešām kaut kas nav labi.Būtu mums leišu nekaunība...bet diemžēl nav mums.

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:13, pirms 17 gadiem
Ko var variities ?! nu esam mees maza tauta un nekaadi hokeja grandi neesam blin,uzvareja meistarigaakie !

  +2 [+] [-]

, 2008-05-13 19:16, pirms 17 gadiem
mytila rakstīja: Ko var variities ?! nu esam mees maza tauta un nekaadi hokeja grandi neesam blin,uzvareja meistarigaakie !

nevajag teikt,ka esam mazi un neko nevaram padarīt.Tā nav.Johaidī!Paskatīsimies uz tik mīļo piemēru Slovēniju.Kur viņi atrodas basketbolā,handbolā,futbolā...un kur mēs.
Mēs varam,vajag tikai visu pareizi darīt,bet mums visu gribās dabūt tūlīt un bez smaga darba.bet tā nevar.

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:29, pirms 17 gadiem
savass tu gribi teikt ka mees esam uz papiira esam daudz stipraki pa vacieshiem,bet neveiksmes peec tikai zaudejam ?

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:35, pirms 17 gadiem
mytila rakstīja: savass tu gribi teikt ka mees esam uz papiira esam daudz stipraki pa vacieshiem,bet neveiksmes peec tikai zaudejam ?

pirmkārt,esmu suvass.Otrkārt,es neesmu teicis,ka neveiksmes pēc zaudējām,treškārt,uz papīra esam vājāki,bet tas jau vēl neko nenozīmē.

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:48, pirms 17 gadiem
jācenšas protams ir un no kļūdām jāmācās. bet nevajag arī pārspīlēt- parunājot ar citu valstu līdzjutējiem viņi tieši tāpat atradīs vairākas svarīgas spēles, ko ir zaudējuši it kā vājākiem pretiniekiem. tapēc jau tas ir sports un ja līmeņa atšķirības nav patiešām ļoti izteiktas, tad šādi pārsteigumi nav brīnums.

  +1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:56, pirms 17 gadiem
saliidzinaat ar basketbolistu sniegumu eiropas chempii gan nevajag. tas notiek peec taadas pashas izspeeles sisteemas un tur muuseejie pat no grupas netika aaraa. bet hokejisti vismaz tika soliiti taalaak.

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 19:57, pirms 17 gadiem
juhans rakstīja: es nezinu, kas ir suvass, taapeec man nav saprotams, kaads sakars ir apspriezhamajam rakstam ar to, ka tu esi... nu tas, kas tu esi.

Vienkārši viņš manu niku neuzrakstīja pareizi.It kā sīkums,bet tomēr.Ja es uzrakstītu Raitis Irbanāns,tu man,ļoti iespējams,arī aizrādītu.

     [+] [-]

, 2008-05-13 19:59, pirms 17 gadiem
Atvainojos suvass`am

  -1 [+] [-]

, 2008-05-13 20:04, pirms 17 gadiem
Demar rakstīja: ''sūdi gadās'' tā var teikt par pēdejo trešdaļu spēlē ar Vāciju...

žēl ka mums viņi gadās pārāk bieži

     [+] [-]

, 2008-05-13 20:15, pirms 17 gadiem
b.o.l.d.r.i.k rakstīja: kā mums skolā mācīja???
GALVENAIS IR PIEDALīTIES


to māca turībā

  +6 [+] [-]

, 2008-05-13 20:20, pirms 17 gadiem
kO JUUS VARAT TE VISULAIKU MALT TAA JAU SUUDIIGS GARIIGAIS PAR ZUDEEJUMU...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-05-13 20:23, pirms 17 gadiem
Baron Davis rakstīja: kO JUUS VARAT TE VISULAIKU MALT TAA JAU SUUDIIGS GARIIGAIS PAR ZUDEEJUMU...

luudzu, nepaardziivo tik dikti! shajaa chempionaataa pavisam skiadri tapa saskataams, ka muusu valstsvieniibai ir naakotne. mums ir arii, par ko priecaaties!

  -2 [+] [-]

, 2008-05-13 20:25, pirms 17 gadiem
guncha24 rakstīja: viss saakaas arto, ka spruktins ar cipuli mazaakumaa aiznesaas, pazaudeejot ripu. taa tas saakaas

paldies paar veeriigo aci! tagad mees zinaam, kuri ir vainiigie un kuri ir jaanoper!
1 2 54 komentāri