Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:875, Did:0, useCase: 3

Aiz polārā loka - Marenis zviedru ātrumus salīdzina ar KHL un eksperimentē

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Aiz polārā loka - Marenis zviedru ātrumus salīdzina ar KHL un eksperimentē
Rihards Marenis 2019. gada pasaules čempionātā. Foto: imago images/Bildbyran/Scanpix

2018. gada sezonu uzbrucējs Rihards Marenis sāka Latvijas čempionātā, bet pabeidza ar debiju pasaules čempionātā, gūstot vārtus pret itāliešiem un norvēģiem. Arī šo sezonu 27 gadus vecais Marenis sāka mājās, taču septembrī pārcēlās uz “Kiruna IF” - komandu, kas atrodas Zviedrijas ziemeļos un spēlē pēc spēka trešajā līgā. Intervijā portālam Sportacentrs.com Marenis pauda gatavību atkal cīnīties par iekļūšanu valstsvienībā. “To spēles stilu, kas mani dabūja izlasē, neesmu aizmirsis. Esmu gatavs iet cauri tam pašam, darīt tieši to pašu,” ar apņēmību pauda hokejists.

Kiruna - pilsēta ar 20 tūkstošiem iedzīvotāju. Taču tur mitinās trīs pieaugušo komandas, divām spēlējot trešajā un vienai komandai spēlējot piektajā līgā. Teiciens par Hokeja pilsētu šķiet ļoti atbilstošs.
Hokejs te ir galvenais. Cieņā vēl ir slēpošana - sniega ir vairāk kā vajag, apkārt ir visādas distanču slēpošanas trases. Taču - visi pilsētas iedzīvotāji zina hokejistus, visi zina komandas, skatās un seko līdzi. Pilsēta dalās divās daļās - vieni fano par mums, otri fano par otru komandu, kas ir mūsu līgā.

4:1, 3:0, 5:2 - pilsētas derbijos jums klājies diezgan labi.
Nepatīkami, ka tribīnēs nav fanu, jo neesmu dabūjis piedzīvot to, par ko man stāsta. Kad drīkstēja nākt fani, tad halle vienmēr bija pilna, biļetes gāja uz izķeršanu. Kārtīgs derbijs. Kopš atjaunoja to otru komandu, iepriekšējās sezonās tika aizvadītas septiņas savstarpējās spēles, un visās uzvarēja tie otri. To sauca pat par lāstu. Spēlē labāk, vietās sezonas beigās ir labākās, bet savstarpējos mačos nevar vinnēt. Tad šogad beidzot uzvarējām. Vietējiem čaļiem komandā tie bija lieli prieki.

Cik no taviem komandas biedriem ir tīrasiņu vietējie?
Kādi pieci ir tādi, kuri ir dzimuši, auguši un nekad nav pametuši Kirunu. Tad ir vairāki džeki no Stokholmas. Ir tādi, kas auguši šeit, aizbraukuši spēlēt junioru hokeju kaut kur citur, bet pēdējo divu gadu laikā atbraukuši mājās. Tādi, kas nekad nav pametuši pilsētu un ir uzticīgi - man liekas, ka pieci.

Pilnas tribīnes neesi pieredzējis, bet novērtēt infrastruktūru tas netraucē. Cik lielā hallē spēlē Zviedrijas trešās līgas komanda?
Patiesībā te viss ir ļoti labā līmenī. Protams, ar Rīgas “Dinamo” vai citām augstākajām līgām nesalīdzināsi, bet trīs tūkstoši tribīnēm šādā līmenī ir ļoti labs skaitlis. Man teica, ka nākot pilna halle. Darba dienas ir darba dienas, ne vienmēr visi var atnākt, bet pilsēta seko līdzi hokejam, un šeit atmosfēra vienmēr esot ļoti laba. Maza pilsēta, hokejs te ir galvenais. No Kirunas nāk Borje Salmings, kādreizējā Toronto “Maple Leafs” zvaigzne. Šeit vēl ir vecā halle, kas vispār esot pirmā Zviedrijā uzceltā hokeja halle. Viņš dzīvoja pie pašas halles. Varētu pat teikt, ka dzīvoja hallē, jo viņš ar brāli gājis trijos naktī trenēties. Jau no tiem laikiem hokejs šeit ir cieņā. Viņu šeit visi zina, viņa mamma joprojām rosās pa Kirunu.

Visas trīs komandas izmanto vienu halli vai ir uzcelta jauna?
Zemākās līgas komanda spēlē vecajā hallē, bet mēs, abas trešās līgas komandas, dalām jauno halli. Tad vēl ir junioru komanda, kas arī spēlē mūsu hallē. Taču viņiem sezona ir atcelta. Nupat tikai treniņi atsākās. Zviedrijā spēles aizvada tikai augstākā, otrā un trešā līga, plus sieviešu līga. Juniori un zemākās līgas ir atceltas. Nav nekādas publiskās slidošanas, tāpēc mums hallē ir brīvas rokas.

Ja jūti vajadzību piestrādāt pie meistarības un niansēm, vari paņemt halles atslēgas un brīvajā laikā kāpt uz ledus?
No 11:00 līdz 13:00 katru dienu ir brīvs ledus. Vari iet slidot, mētāt. Visi ir atsaucīgi, gaida ar atplestām rokām. Viss ir sakārtots. Ļoti forši.

Paskatoties kartē, kur atrodas Kiruna, pirmais, ko gribēju sameklēt - datus par to, cik bieži tur virs apvāršņa parādās Saule...
Jā… Decembrī īsākā diena bija 18 minūtes. Ir interesanti. Dienas gaisma ir uz vairākām stundām, nav tā, ka visu laiku būtu piķis. Saule ir aiz horizonta, bet gaišāks kļūst. Kad braucu uz šejieni, daudzi teica, ka būs depresīvi dzīvot tādā tumsā. Bet te ir tik daudz sniega, viss ir balts. Tā nav tāda drēgna tumsa. Interesanti pašam to pieredzēt un tur dzīvot. Pašam ir patīkamas sajūtas, jauna pieredze, noteikti nesūdzos. Reizēm jau ir smieklīgi. Pēc spēles nevari aizmigt, paliec līdz naktij augšā, tad no rīta noguli brokastis. Piecelies pusdienlaikā, bet jau sāk satumst. Gadās tādas dienas, kad gaismu vispār neesi ieraudzījis... Vai - piecelies 8:00 no rīta, un tad gaidi vairākas stundas, līdz ārā paliks gaišs.

Stāsti par it kā depresīvo dzīvošanu… Ar kādām domām turp devies? Pieļauju, ka daudz lielāku uzsvaru tomēr liki uz hokeja laukumā notiekošo, nevis dzīvošanas apstākļiem. Ko gaidīji un ko sagaidīji no Zviedrijas trešās līgas?
Ja godīgi, neko negaidīju - jo es nezināju, kas mani sagaida. Viss, ko es zināju - ka braucu uz Zviedrijas trešās līgas otru labāko divīziju. Te ir Ziemeļu, Dienvidu, Rietumu un Austrumu divīzijās sadalīts, un Dienvidi un Ziemeļi ir divas labākās. Tik daudz zināju. Biju gatavs zviedru slidošanai. To es gaidīju. Biju noskaņojies, ka būs jāslido un jāstrādā. Nezināju līdz galam, uz ko es parakstos, kāds te būs līmenis, cik labs. No leģionāra tomēr tiek gaidīta produktivitāte un līdera spēle… Atbraucu uz šejieni, un mani ļoti patīkami pārsteidza. Pirms braukšanas savā ziņā šaubījos, jo trešā Zviedrijas līga… Bet - braucu ar domu turpināt augt kā hokejists, iemācīties ko jaunu, pabūt jaunā vidē. Pateikšu godīgi - ātruma ziņā šeit spēle ir ātrāka nekā KHL. Nesaku, ka labākā līmenī - KHL meistarības ziņā tomēr ir cits līmenis. Bet ātrumi te ir lielāki. Daudz vairāk jāslido. Reizēm pats esmu aizelsies, spiežu no sevis ārā visu, liekas, ka lidoju. Tikmēr blakus džeks bez piepūles tur līdzi. Slidošanas tehnika te visiem ir ielikta no bērnības. Pat ja viņi ir noguruši, tīri uz tehnikas rēķina viņi prot izspiest ātrumu. Reti izskatās, ka kāds liktu karoti laukumā.[Smejas]

Ja tu aizbrauc 26, 27 gados - tādā vecumā slidošanas tehnika ir glābjama?
Grūti. Mums ir ielikts pavisam cits pamats. Ir lietas, pie kurām vari pielikt, kuras vari uzlabot. Tas, cik zemu vari nosēsties uz asmeņa kantes, dažādas virziena maiņas, ir atkarīgs no komforta, un pie tā vari strādāt. Bet - zviedru slidošanas stilu un tehniku vairs neiemācīsies. Kā viņiem kustas pēdas - liekas, ka viņiem iekšā ir kaut kādi papildus muskuļi. Jo purngals vienmēr atsperas.

Pieminēji, ka uz Kirunu brauci ar domu kļūt par labāku hokejistu. Izlasīju, ka šajā sezonā esi pamēģinājis ko jaunu - kļuvis par centra uzbrucēju.
Iepriekšējās divās spēlēs.

Un kā?
Interesanti. Pozīcija mani pilnībā apmierina, tikai jāstrādā pie iemetieniem. Tā ir māksla. Jāzina, kā apspēlēt pretinieku. Ne velti ir centri kā Raiens O’Railijs un Sidnijs Krosbijs, kuri var vinnēt katrā iemetienā. Centri to dara visu dzīvi, tūkstošiem iemetienos cīnījušies. Es to neesmu darījis vispār. Bet nav pati grūtākā lieta, ko iemācīties. Pozīcijas ziņā - man pat reāli patīk. Mans centrs, bloķējot metienu, salauza rokai pirkstu. Pirms nākamās spēles treneris pateica, ka man būs jāiet centrā, ka vajag. Pēc spēles pat neprasīju, kā bija. Vienkārši aizgāju uz nākamo treniņu un paprasīju, vai atkal spēlēšu pa centru. Treneris pateica, ka esmu dzimis centrs, tikai pats to vēl neesmu sapratis. Viņš uzticējās, ļāva spēlēt, un tas noņem slogu pašam no sevis. Viņš apzinās, ka ir iemetis mani citos apstākļos un ka varu kļūdīties. Bet uzticība ir - viņš tic, ka varu tur spēlēt. Iepriekšējā spēle pašam ļoti patika. Iemetieni bija apmēram 3/10, bet kopumā ļoti patīk centra pozīcija. Forša lieta, ko attīstīt.

Pierasts tevi redzēt kā agresīvu malējo uzbrucēju, savukārt centra uzdevumi uz ledus ir mazliet atšķirīgi. Joprojām vari ieskrieties un kādu ielikt bortā?
Uzbrukuma zonā īpaši nekas nemainās. Vairāk atšķirību ir aizsardzības zonā. No manis vairs nav atkarīgi bloķētie metieni, piemēram. Protams, ja ripa nāk, es nelecu malā. Vairs nevaru pamest zonu tik ātri, kā varēju iepriekš. Ja esi malējais, griezies jau brīdī, kad redzi, ka aizsargs dod piespēli centram, lai sāktu uzbrukumu. Kā centrs nevari skriet prom - jāatrod brīvā vieta, lai palīdzētu aizsargiem. Uzbrukuma zonā nekas nemainās - spēlēju aktīvi, ja vajag, tad pagrūstos. Mans stils nav mainījies. Nesēžu un neskatos, ka spēlē citi.

Sekojot līdzi leģionāru gaitām, gan līdzjutēji, gan žurnālisti visbiežāk apskatās uz statistikas rādītājiem un tad izdara secinājumus. 17 punkti 21 spēlē - tavuprāt, tas ir daudz vai maz?
Maz tas nav. Vispār ir 18, jo es gaidu, kad izlabos vienu piespēli, ko kļūdaini iedeva aizsargam. [Smejas] Gribētos vairāk. Iesāku ļoti lēni - pirmās piecas spēles noslidoju bez punktiem. Man bija ļoti daudz momentu, bet negāja iekšā. Atbraucu ar baigo, baigo centību, un man viss it kā izdevās. Momenti bija, bet negāja iekšā. Atdevu piespēles, bet arī džeki nemeta iekšā… Nevarēju iedzīt. Sestajā spēlē, kad beidzot dabūju punktu, bija baigie prieki. Tad sākās sešu spēļu sērija ar punktiem. Dabūju ritmu. Gribētos vidēji punktu spēlē, bet sen esmu iemācījies uz tādām lietām nekoncentrēties. Jo vairāk domāsi par punktiem, jo mazāk būs. Tad nevis spēlēsi, lai komanda uzvarētu, bet spēlēsi sev. Tā nav mēraukla. Manuprāt, galvenais ir spēlēt labu hokeju, baudīt hokeju, un tad arī punkti atnāks. Gribētos mazliet vairāk punktu, bet es par to pārāk nesatraucos.

No skaitļiem pie skaitļiem, jo tā nebūtu intervija, ja nerunātu par naudu! Ko Zviedrijas trešā līga spēj piedāvāt un nodrošināt, un par ko jāparūpējas tev pašam?
Godīgi sakot, man pašam nav jāgādā pilnīgi nekas - par mani parūpējas. Tas arī bija iemesls, kāpēc piekritu un atbraucu uz šejieni. Sākumā, protams, bija šaubas, jo nezināju, vai viņu solītais piepildīsies. Pietiekami normāla alga, labāka nekā Lavijas čempionātā. Un visu varu bāzt kabatā, tikpat kā netērēju. Dzīvošana par brīvu, trīsreiz dienā paēdina, vienmēr izbraukumos ir ēdiens, ūdeni var dzert no krāna. Pats sev nopērku tikai tēju un kafiju. Nūjas, slidas, cimdi - pilnīgi visu iedod. Līdz sezonas beigām palikuši divi mēneši, un varētu tagad uzprasīt jaunas slidas. Man iedotu bez nekādiem liekiem jautājumiem! Esmu ļoti lielā starā par apstākļiem un par to, kā par mums rūpējas. Viss, ko paprasi - visu izdara. Sākumā pašam bija jānopērk biļetes, lai uz šejieni tiktu, bet teica, ka naudu atgriezīs. Kā ierados, tā samaksāja. Pasaka, ka izdarīs, un visu arī izdara. Jā, zviedri pārāk nesteidzas, tāpēc gadās, ka jāprasa divreiz, bet par mums ir ļoti labi parūpējušies.

Ja reiz apkārt ir tik daudz sniega, slēpes arī piešķīra?
Distanču slēpes varu dabūt uz vietas. Lai aizbrauktu uz kalnu, tad būtu pašam jāsameklē slēpes. Cik dzirdēju, ir kaut kāda vieta, kur cilvēki ir noziedojuši inventāru, un tad vari aizņemties uz dienu par simbolisku samaksu. Mūsu komandai kalns tepat uz vietas ir par brīvu. Kalns ar trīs nobraucieniem, diezgan normāls, lai gan vēl neesmu bijis. Kad būs saulaināka brīvdiena, tad aizbraukšu.

Ceļš līdz Zviedrijas ziemeļiem 2020. gada apstākļos - cik daudz laika, plānošanas un rūpju tas paprasīja?
Pusnaktī braucu no Rīgas ar mašīnu uz Viļņu. No Lietuvas lidmašīna uz Kopenhāgenu, tālāk lidmašīna uz Stokholmu, tālāk lidmašīna uz Kirunu. Te ir lidosta, menedžeris atbrauca pakaļ. Ceļojums bija pamatīgs. Galā biju 14:00 pa dienu. Atbraucu, mani iepazīstināja. Visi bija šokā par to, cik ilgi bija jābrauc. Bija diezgan sakrājies nogurums, bet ierados tieši pirms treniņa. Prasīju, vai būs jāiet uz ledus. Sekoja pretjautājums: “Tu negribi?” Teicu, ka visu nakti neesmu gulējis. Negribu iziet tāds, lai viņi sev sāktu uzdot jautājumus: kas tas tāds te atbraucis?! Nē, nē, teica, lai neuztraucos - ja ir nogurums, tad varu iet prom kaut treniņa vidū.

Droši vien pirmo reizi dzīvē esi vecākais spēlētājs komandā. Kā sadzīvo ar šo apstākli un lomu?
Kolektīvs ir fantastisks. Īsti jau ar zviedriem neesmu spēlējis kopā - tik, cik bija saujiņa Rīgas “Dinamo”. Sanāk iepazīt jaunu kultūru. Ļoti labi uzņēma, baigi ātri sanāca iejusties. Visi draudzīgi, smaidīgi, atvērti. Laba atmosfēra ģērbtuvēs. Esmu es līderis šeit ģērbtuvēs. Džeki respektē to, ka esmu bijis KHL. Lai gan esmu atklāts un saku, kā ir - ka KHL biju ceturtās maiņas spēlētājs, kurš darīja visu melno darbu. Šeit ir sajūta, ka visi grib spēlēt kā NHL un dot tās smukās piespēles. Sanāk, ka ar jaunajiem, kuri tikko no junioriem atnākuši, kuri grib spēlēt smuko hokeju, bet taisa kļūdas, parunāju. Teicu, lai spēlē vienkāršāk. Tā arī darīja, un pēkšņi viņiem sāka krist iekšā vārti. Jau braucot šurp, menedžeris teica, ka “mums vajag līderi”. Protams, kamēr iejutos… Džeki klausās un ņem vērā. Visu laiku jau to nedaru, jo ar laiku cilvēkiem apniks klausīties. Reizēm uzsitu uz pleca, rādu piemēru laukumā. Savu darba ētiku neesmu mainījis. Mans mērķis nav mainījies - eju laukumā, lai būtu tas hokejists, kurš paveic vislielāko darba apjomu. Tas ir tas, kas man palīdzējis gūt panākumus. Tas mani dabūja izlasē, tas mani dabūja “Dinamo” sastāvā.

Sezonu sāki “Mogo” sastāvā Latvijas čempionātā. Pienāca rudens, komandu ārzemēs nebija izdevies atrast, un mēs visi zinām, cik mūsdienu apstākļos tas ir sarežģīti. Izskatīji iespēju spēlēt “Mogo” līdz galam? Vai ticēji, ka tomēr brauksi prom?
Es ticēju. Es gribēju. Strādāju ar vienu aģentu, kurš vienā brīdī vienkārši pazuda, divas nedēļas neko neatbildēja. Bija daudz ko sasolījis, bet neatrada nevienu pašu piedāvājumu. Viņu atšuvu, sazinājos ar citu aģentu, kurš septembrī uzreiz ķērās pie darba. Pāris nedēļu laikā bija jaunumi, kaut kādi piedāvājumi, no kuriem atteicos. Viņš turpināja strādāt, un beigās nonācu pie šī. Pasēdēju un parunājos ar cilvēkiem, kuri bija spēlējuši Zviedrijā, kuri zina, kas te notiek. Tā arī pieņēmu lēmumu. “Mogo” zināja, ka mēģināšu braukt prom. Paldies viņiem, vienmēr bijuši labi pret mani, ļāvuši iesākt sezonu, bet nav turējuši, kad parādās cits variants. Toreiz bija “Dinamo”, tagad Zviedrija. Esmu pateicīgs, ka viņi pret mani izturējušies tik labi, ļāvuši spēlēt. Deva iespēju uzspēlēt, kamēr meklējumu komandu.

Pirms divām nedēļām tev Kirunā pievienojās Edmunds Augstkalns. Saki godīgi - apnika skatīies Netflix un lasīt grāmatas, tāpēc pateici vadībai, ka vajadzētu paņemt vēl vienu latvieti?
Būtu jau labi, ja es te daudz grāmatas lasītu…[Smejas] Bija apņemšanās, no kuras diezgan iepalieku. Bija man saruna ar menedžeri, kurš teica, ka man blakus dzīvos somu aizsargs. Pagāja dažas dienas, un soms atteicās braukt. Tad menedžeris pajautāja, vai nezinu kādu aizsargu. Pajautāju Edmundam, ko viņš domā par tādu iespēju. Apdomājās, arī zviedri visu izlēma diezgan operatīvi un bija gatavi viņu ņemt.

Esat kaimiņi?
Tā arī ir, ka daudz laika pavadām kopā. Brokastīs ejam kopā, kopā braucam uz treniņiem, pusdienās ejam kopā. Vakar bija spēles diena, tajā katrs atsevišķi gatavojamies mačam. Ir forši, ka atbraucis cits latvietis, labi pazīstams čoms. Tāds neliels kultūršoks, ka varu atkal parunāties latviski ar kādu uz vietas. Ģērbtuvēs dabūju izbaudīt to leģionāra sajūtu, kad nesaproti, ko cilvēki runā apkārt. Sākumā likās dīvaini, gribējās visu saprast. Pēc laika sapratu, ka tas pat palīdz - nav liekas informācijas galvā. [Smejas] Sēdi, klusē un neko nesaproti. Kad atbrauca Edmunds, tad zviedri pieklusa. Sēžam katrs savā ģērbtuves galā un tad sabļaujamies. Vietējie manāmi apjukuši. Mums komandā ir vairāki slovāki, bet viņi mierīgāki - sēž blakus savā trijniekā un runājas. Viņus dzird, bet viņi nebļaustās. Kā mēs... Forši, ka ir kompānija. Sezonas laikā esmu viens, jo komandas biedri pa dienu strādā, vakaros iet uz treniņiem. Piecus mēnešus pavadīju laiku ar sevi, iepazinu sevi.

Ko jaunu uzzināji?
To, ka man nav grūti būt vienam. To, ka man ir pilnīgi apnikušas ziņas. Ka varu dzīvot bez tām. Esmu izdzēsies no Instagram. Man nav nekādas liekas informācijas galvā. Ja kaut kas interesē, tad eju internetā, sameklēju un palasu, bet es neskrollēju un neskatos, kas notiek apkārt. Cilvēki, ar kuriem gribu komunicēt, ar kuriem man ir svarīgi komunicēt - protams, ka ar viņiem uzturu ciešu kontaktu. Bet neeju un neskatos, ko katrs dara ar savu dzīvi. Galva ir attīrījusies. Kur nu vēl skatīties uz saslimšanas cipariem - teikšu godīgi, mani pilnīgi neinteresē. Zini, daudziem no malas liekas, ka zviedri ir baigi vienaldzīgie pret kovidu. Tā nav taisnība! Viņi ļoti, ļoti respektē to visu. Apzinās, ka vīruss eksistē. Taču reizē uzticas cilvēkiem - gadījumā, ja būs simptomi, cilvēks paliks mājās. Protams, viņiem ir attiecīgie apstākļi. Ja paliec mājās, tad joprojām saņem algu un esi nodrošināts. Darbs ir visiem, neviens nav atlaists. Jā, bāriem un restorāniem apgrozījums ir krities, ir cilvēki ar ienākumu problēmām, bet šeit ir cits nodrošinājums. Cits citam uzticas, ka simptomu gadījumā paliks mājās. Cilvēki tā arī dara. Uzreiz paši noziņo tiem, ar kuriem ir tikušies, un visi paliek mājās. Dzīvo mierīgāk. Šeit dzīve turpinās, un man tas patīk.

Liekot punktu, - šīs sezonas Latvijas hokeja galvenais notikums ir pasaules čempionāts Rīgā. Paskatoties uz papīra, Zviedrijas trešā līga ir zemāka nekā līgas, kurās spēlē citi uzbrucēji. Kā pats skaties uz savām izredzēm?
Jāskatās, kādas vēlmes būs Bobam [Hārtlijam]. Vai viņš ceturtās maiņas lomu kā melnā darba darītājus, vai tiks veidotas četras maiņas, kas var iemest vārtus. Jo mums ir uzbrucēji, kuri uzplaukuši. To, kas mani dabūja izlasē iepriekš - to spēles stilu es neesmu aizmirsis. Esmu gatavs iet cauri tam pašam, darīt tieši to pašu. Uzskatu, ka esmu audzis kā spēlētājs, kļuvis labāks, un to esmu gatavs parādīt. Esmu gatavs cīnīties.

  -2 [+] [-]

, 2021-02-12 22:53, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Domā tik traki būs? Man gan liekas ka šī krīze ir pupu mizas salīdzinot ar to, kas bija 08tajā
08.tajā krīze bija galvās, vismaz Rietumeiropā točna Visi viņu it kā pieminēja, kā otmazku, taču reāli viņas nebija Algas, penzijas, pabalsti, tarifi un cenas kādi bija, tādi arī palika Atceros, toreiz vēl Frankiem skaidroju, kuri brēca, krīze, krīze, ārprāc,kas notiek, es prasu, cik maksā maizīte? 80 santiki, labi, cik tev ir alga vai pabalsts? Nedaudz vairāk par štuku Tagad skaties, maizīte pēkšņi sāk maksāt 8 eiro, bet alga vai pabalsts ir tikai divi sotaki, vot kur ir krīze, kuru tu savā mūžā neesi piedzīvojis, ibio, rio, nevis tas, kas ir tagad!

  +1 [+] [-]

, 2021-02-12 23:03, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: nezinu, man pēdējos gados visi pazīstamie zinot ka man ir komanda un neko pats baigi nemeklēju sen neko nebija piedāvājuši, bet šoruden uzreiz 3 piedāvājumi. Varbūt vnk sakritība.
Varbūt. Bet teiksim starp manējiem komandā es nezinu nevienu, kurš dēļ finansēm atteiktos kaplēt.

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:04, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: 08.tajā krīze bija galvās, vismaz Rietumeiropā točna Visi viņu it kā pieminēja, kā otmazku, taču reāli viņas nebija Algas, penzijas, pabalsti, tarifi un cenas kādi bija, tādi arī palika Atceros, toreiz vēl Frankiem skaidroju, kuri brēca, krīze, krīze, ārprāc,kas notiek, es prasu, cik maksā maizīte? 80 santiki, labi, cik tev ir alga vai pabalsts? Nedaudz vairāk par štuku Tagad skaties, maizīte pēkšņi sāk maksāt 8 eiro, bet alga vai pabalsts ir tikai divi sotaki, vot kur ir krīze, kuru tu savā mūžā neesi piedzīvojis, ibio, rio, nevis tas, kas ir tagad!
Rietumeiropā nebija tik traki. Latvijā bīja pipec. Apskaties gūglā cik daudz NĪ nonāca izsolē tajos laikos..

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:05, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Varbūt. Bet teiksim starp manējiem komandā es nezinu nevienu, kurš dēļ finansēm atteiktos kaplēt.
mums pāris pazuda, bet nu nav teikts ka tāpat nepazustu. kaut kāda mainība jau ir vienmēr.

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:10, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Rietumeiropā nebija tik traki. Latvijā bīja pipec. Apskaties gūglā cik daudz NĪ nonāca izsolē tajos laikos..
Latvijā zinu daudzus tādus kadrus, kuriem toreiz nu dikti patika pazīmēties Dzīvokļi, tačkas, šmotkas, telefoni, viss uz kredīta, protams, kaut gan tanī pašā laikā ledusskapī no bada nosprāgusī pele Galvenais bija, nevis kā ir patiesībā, bet gan ko citi par tevi domā Prestižs un citu cilvēku acis bija pašmērķis, kas daudziem ir saglabājies arī šodien Spilgts piemērs tam ir Doktors Da Marcus

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:16, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Latvijā zinu daudzus tādus kadrus, kuriem toreiz nu dikti patika pazīmēties Dzīvokļi, tačkas, šmotkas, telefoni, viss uz kredīta, protams, kaut gan tanī pašā laikā ledusskapī no bada nosprāgusī pele Galvenais bija, nevis kā ir patiesībā, bet gan ko citi par tevi domā Prestižs un citu cilvēku acis bija pašmērķis, kas daudziem ir saglabājies arī šodien Spilgts piemērs tam ir Doktors Da Marcus
Ar ko DaMarcus ir blatojis? cik man zināms un cik komentos esmu lasijis, vienīgi par savu Alfa Romeo ir publiski papriecājies..
Kas attiecās uz dzīves stilu tajos laikos, tad jā, tā bija. Un tā krīze daudz ko izmainīja
Bocmans takš nesen ieņirdza par ļonku, jo šis uz darbu ejot kājām, a pats bocmans redziet ar mazdu stūrē uz floti, ķipa lepnais bocmanis

  +2 [+] [-]

, 2021-02-12 23:19, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Ar ko DaMarcus ir blatojis? cik man zināms un cik komentos esmu lasijis, vienīgi par savu Alfa Romeo ir publiski papriecājies..
Kas attiecās uz dzīves stilu tajos laikos, tad jā, tā bija. Un tā krīze daudz ko izmainīja
pirmkārt hujavegs par citiem visko izdomā un tad d.irš pa visu internetu, otrkārt, tā krīze skāra daudzus, ne visi blatoja. Kalvītis teica jādod gāzi grīdā, tauta noticēja.

  +1 [+] [-]

, 2021-02-12 23:21, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: pirmkārt hujavegs par citiem visko izdomā un tad d.irš pa visu internetu, otrkārt, tā krīze skāra daudzus, ne visi blatoja. Kalvītis teica jādod gāzi grīdā, tauta noticēja.
Nē protams, ne visi blatoja. Bet blatņiku bez seguma toreiz bija daudz gāzi grīdā būtu teicis jebkurš, abi Baltijas kaimiņi tieši tāpatās aptirsās

  +1 [+] [-]

, 2021-02-12 23:25, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Nē protams, ne visi blatoja. Bet blatņiku bez seguma toreiz bija daudz gāzi grīdā būtu teicis jebkurš, abi Baltijas kaimiņi tieši tāpatās aptirsās
Igauņi mazāk. No man zināmiem visvairāk blatoja visādi celtniecības palīgstrādnieki, stroikā tad baigo naudu maksāja

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:25, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Ar ko DaMarcus ir blatojis? cik man zināms un cik komentos esmu lasijis, vienīgi par savu Alfa Romeo ir publiski papriecājies..
Kas attiecās uz dzīves stilu tajos laikos, tad jā, tā bija. Un tā krīze daudz ko izmainīja
Bocmans takš nesen ieņirdza par ļonku, jo šis uz darbu ejot kājām, a pats bocmans redziet ar mazdu stūrē uz floti, ķipa lepnais bocmanis
Doktors blato katru reizi, kad iesaistās diskusijās ar mani Galvenais viņa uzsvars ir uz to, ka sabiedriskā doma par konkrētu indivīdu ir krietni svarīgāka par ledusskapja un maka saturu Kategoriski tam nepiekrītu! Personiski mani uztrauc tikai to personu viedokli, no kuriem kaut kādā veida vai mērā, tieši vai netieši, kaut kas manā dzīvē ir atkarīgs Visi pārējie viedokļi, kuri manu dzīvi nekādi neietekmē, PO BARABANU,kā saka viens mans labs korišs, kam kaut kas nepatīk lai neskatās!

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:27, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Igauņi mazāk. No man zināmiem visvairāk blatoja visādi celtniecības palīgstrādnieki, stroikā tad baigo naudu maksāja
Galvenie kuri aptirsās bija NĪ spekulanti.. zinu divus kuriem sekas bija.. traģiskas.

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:29, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Doktors blato katru reizi, kad iesaistās diskusijās ar mani Galvenais viņa uzsvars ir uz to, ka sabiedriskā doma par konkrētu indivīdu ir krietni svarīgāka par ledusskapja un maka saturu Kategoriski tam nepiekrītu! Personiski mani uztrauc tikai to personu viedokli, no kuriem kaut kādā veida vai mērā, tieši vai netieši, kaut kas manā dzīvē ir atkarīgs Visi pārējie viedokļi, kuri manu dzīvi nekādi neietekmē, PO BARABANU,kā saka viens mans labs korišs, kam kaut kas nepatīk lai neskatās!


Kad LV?

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:30, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Galvenie kuri aptirsās bija NĪ spekulanti.. zinu divus kuriem sekas bija.. traģiskas.
Tā viņiem arī vajadzēja! Tie, kuri rukāja stroikās, nezaudēja neko! Ja, protams, alga tika izmaksāta

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:31, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Tā viņiem arī vajadzēja! Tie, kuri rukāja stroikās, nezaudēja neko! Ja, protams, alga tika izmaksāta
zaudēja savus Porche, iespējams kādu īpašumu

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:33, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Tā viņiem arī vajadzēja! Tie, kuri rukāja stroikās, nezaudēja neko! Ja, protams, alga tika izmaksāta
Viens no tiem diviem vairs nav starp mums.. Otram šīberis..

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:33, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Galvenie kuri aptirsās bija NĪ spekulanti.. zinu divus kuriem sekas bija.. traģiskas.
Nu moš uz zemēm, uz dzīvokļiem spekulanti neiekrita, držiaķ parastais pircējs, kurš paŗāk dargi nopirka, zaudēja darbu un nespēja maksāt. Spekulanti ar hātām tās atdeva uz īri un tāpat varēja nomaksāt. Vēl iekrita tie jauno projektu bīdītāji.

  -1 [+] [-]

, 2021-02-12 23:39, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja:

Kad LV?
Pagaidām viss pēc plāna Man Martā un Aprīlī operēs kājas (problēmas ar vēnām), kad izoperēs un būšu atpakaļ kājinieku ierindā, atžagošos un laidišu uz LV! Protams, būs jāpačeko ziņās, kas un kā tur notiek ārprāta stavokļa sakarā Ja saspundēs visus pa kaktiem un būriem, aizklapēs visu ciet, bez uzpurniem ārā nelaidīs, tad nekur nebraukšu!

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:42, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Igauņi mazāk. No man zināmiem visvairāk blatoja visādi celtniecības palīgstrādnieki, stroikā tad baigo naudu maksāja
Jāaa!! Ja palīgstrādnieks atbrauc ar porsche cayenne tajā laikā!!
Tam burbulim bija jāplīst!!!

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:47, pirms 3 gadiem
EUcerin rakstīja: Jāaa!! Ja palīgstrādnieks atbrauc ar porsche cayenne tajā laikā!!
Tam burbulim bija jāplīst!!!
Civilizētajā Rietumu pasaulē tā ir norma, ka palīgstrādnieki var samērā labi nopelnīt, kāpēc tā nevarētu būt arī Latvijā?

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:49, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Civilizētajā Rietumu pasaulē tā ir norma, ka palīgstrādnieki var samērā labi nopelnīt, kāpēc tā nevarētu būt arī Latvijā?
Klau, samērā labi pelnošie tomēr nebraukā ar luksusa auto. Tak lasies gulēt.

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:49, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Civilizētajā Rietumu pasaulē tā ir norma, ka palīgstrādnieki var samērā labi nopelnīt, kāpēc tā nevarētu būt arī Latvijā?
Augsto nodokļu franku zemē palīgstrādnieki braukā ar poršiem?

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:55, pirms 3 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Augsto nodokļu franku zemē palīgstrādnieki braukā ar poršiem?
ar pežām tur braukā, tak hujavegs atkal murgo

     [+] [-]

, 2021-02-12 23:59, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Klau, samērā labi pelnošie tomēr nebraukā ar luksusa auto. Tak lasies gulēt.
Cik ta tāds luksus toreiz varēja maksāt? Ne jau 100 štukas Ja kādas 10 apmēram, tad nekāds kosmoss priekš Rietumu melnstrādnieka tas nav Jautājums bija par ko citu, proti, kāpēc Latvijā melnstrādnieki nepelna tik daudz un kāpēc tur viņi tiek īpaši nicināti, gandrīz vai tā kā bomži? Liela daļa no SC esošajiem pērtiķbolistiem un DR heiteriem ir melnstrādnieku aptirsēji, neesi pamanījis?

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:07, pirms 3 gadiem
Par 10 štukām auto var nopirkt latvijecs parastais (līzingā). Jauns Cayenne būs savas simts štukas.
Kādā pēcpusē tu ikdienā turi savu galvu?

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:11, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Cik ta tāds luksus toreiz varēja maksāt? Ne jau 100 štukas Ja kādas 10 apmēram, tad nekāds kosmoss priekš Rietumu melnstrādnieka tas nav Jautājums bija par ko citu, proti, kāpēc Latvijā melnstrādnieki nepelna tik daudz un kāpēc tur viņi tiek īpaši nicināti, gandrīz vai tā kā bomži? Liela daļa no SC esošajiem pērtiķbolistiem un DR heiteriem ir melnstrādnieku aptirsēji, neesi pamanījis?
es esmu pamanījis ka izsmej Maksimas krāvējus, sētniekus u.t.t. par pērtiķbolistiem nezinu, atceros bocmanis agrāk šitā tirsa, oligarhs ibio

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:14, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Par 10 štukām auto var nopirkt latvijecs parastais (līzingā). Jauns Cayenne būs savas simts štukas.
Kādā pēcpusē tu ikdienā turi savu galvu?
Tak es par vāģien neinteresējos, nav mana stihija Re kur vēl viena LV sabiedrības negatīvā zīmēšanās mānijas pazīme, par ko rakstīju iepriekš Padziļināta interese un erudīcija lietās, kuras nekad nebūs tavas Pēcpuse te vispār ir ņe pričom, vienkārši es nav pieradis pēc katalogiem savu dzīvi fantazēt

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:18, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Tak es par vāģien neinteresējos, nav mana stihija Re kur vēl viena LV sabiedrības negatīvā zīmēšanās mānijas pazīme, par ko rakstīju iepriekš Padziļināta interese un erudīcija lietās, kuras nekad nebūs tavas Pēcpuse te vispār ir ņe pričom, vienkārši es nav pieradis pēc katalogiem savu dzīvi fantazēt
tu tak esi dulburs. es vnk zinu kas ko maksā, bez jebkādas padziļinātas intereses un bez rakšanās pa katalogiem, es zinu kas ir luksusa prece un es neteicu ka man viņu vajag.

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:27, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: tu tak esi dulburs. es vnk zinu kas ko maksā, bez jebkādas padziļinātas intereses un bez rakšanās pa katalogiem, es zinu kas ir luksusa prece un es neteicu ka man viņu vajag.
Ko nozīmē vienkārši zinu? Vai vienkārši zināt ir norma, bet nezināt nav? Interesanti, vai kādam tanī laikā bija ienākusi prāta vienkārša domā, paņemt vagu uz neatgriešanos no LV ar visu Poršu, nenomaksājot par to kredītu? Eh, būtu es tanī laikā par to vienkārši zinājis, varētu nesūdigi uzvārīties, visi vajadziie gali, kur nomainīt numurus un doķus, man ta ir, kas te ko meklētu un spētu atrast?

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:29, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Ko nozīmē vienkārši zinu? Vai vienkārši zināt ir norma, bet nezināt nav? Interesanti, vai kādam tanī laikā bija ienākusi prāta vienkārša domā, paņemt vagu uz neatgriešanos no LV ar visu Poršu, nenomaksājot par to kredītu? Eh, būtu es tanī laikā par to vienkārši zinājis, varētu nesūdigi uzvārīties, visi vajadziie gali, kur nomainīt numurus un doķus, man ta ir, kas te ko meklētu un spētu atrast?
Var nezinārt cik maksā tas Porsche, es ar precīzu cenu nezinu, bet es zinu ka tās tuvu nav 10 štukas. kaut kādai sajēgai par apkārtējo pasauli ir jābūt.

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:30, pirms 3 gadiem
Kādi 10-15 Poršiki un, skat, naudiņa pieticīgai Bauskas ledus hallei tiktu sagrabināta

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:33, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: Var nezinārt cik maksā tas Porsche, es ar precīzu cenu nezinu, bet es zinu ka tās tuvu nav 10 štukas. kaut kādai sajēgai par apkārtējo pasauli ir jābūt.
Tev jau tā kā Doktoram Da Marcusam, sajēga par pasauli nozīmē sajēga par vāģiem tāpēc arī uzveru, ka tieši Latvijā nezin kapēc tā sajēga ir pārlieku liela Francijā tādu nevajadzīgo sajēgu ir krietni mazāk

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:33, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Kādi 10-15 Poršiki un, skat, naudiņa pieticīgai Bauskas ledus hallei tiktu sagrabināta
nu ja atrastu tirgu kur nogrūst, tad mierīgi. Ejošakie ir austrumu tirgi. Luksusauto kontrabanda ir ienesīgs bizness, bet vajag lielus sakarus- muitas, ostas u.t.t. Tas nav narkatu pakaļā iebāzt. Zinu, ka vēl nesen caur Rīgu ar tas biznesiņš gāja

  -1 [+] [-]

, 2021-02-13 00:36, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Tev jau tā kā Doktoram Da Marcusam, sajēga par pasauli nozīmē sajēga par vāģiem
tu tiešam esi debloīds. pie vāģiem nonācām sarunā tās krīzes kontekstā, tas bija kā uzskates līdzeklis, tak palasi sarunu. tu esi kā histēriska bāba, kas uzreiz ķērc un vispārina nevis runā par tēmu. ai, vālē nakuj čurban, reāli garlaiko mani

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:38, pirms 3 gadiem
Banss rakstīja: nu ja atrastu tirgu kur nogrūst, tad mierīgi. Ejošakie ir austrumu tirgi. Luksusauto kontronabnda ir ienesīgs bizness, bet vajag lielus sakarus- muitas, ostas u.t.t. Tas nav narkatu pakaļā iebāzt. Zinu, ka vēl nesen caur Rīgu ar tas biznesiņš gāja
Kāda vēl tur muita?
Vienkārši atbrauc, tev kreisajā garažā nomaina bleķus un izraksta vietējo doķi, ka esi pircis no rokām tepat uz vietas, ej piereģistrē vietējā prefektūrā un braukā uz nebēdu vai arī mierīgi pārdod

     [+] [-]

, 2021-02-13 00:41, pirms 3 gadiem
xoweag rakstīja: Kāda vēl tur muita?
Vienkārši atbrauc, tev kreisajā garažā nomaina bleķus un izraksta vietējo doķi, ka esi pircis no rokām tepat uz vietas, ej piereģistrē vietējā prefektūrā un braukā uz nebēdu vai arī mierīgi pārdod
dolbajobs. tak te runā par luksusa auto! nevis nozaga leišos Audi un poļos pārdeva. Tādām mašīnām ir maz pircēju, jo tās ir ļoti dārgas.