Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Latvijai pirms olimpiskās atlases 0:3 pret Dāniju

Rolands Eliņš

Latvijai pirms olimpiskās atlases 0:3 pret Dāniju
Foto: Mārtiņš Aiše/LHF

Vienīgajā pārbaudes spēlē pirms olimpisko spēļu atlases turnīra Latvijas hokeja izlase Rīgā galvenā trenera Haralda Vasiļjeva atgriešanās mačā ar 0:3 zaudēja Dānijai.

Mačs pret Dāniju Haraldam Vasiļjevam bija pirmais pie Latvijas izlases stūres pēc 15 gadu pārtraukuma. Viņam negaidīti nācās aizvietot galvenā trenera amatu atstājušo Leonīdu Beresņevu, un Vasiļjevs izvēlējās spēles sākumā vārtos sūtīt Edgaru Masaļski, kurš izlasei pievienojās vien šodien. Šajā pārbaudes spēlē savu debiju Latvijas izlases sastāvā piedzīvoja Mārtiņš Dzierkals, bet sastāvā nebija potenciālo izlases līderu Kaspara Daugaviņa, Mārtiņa Karsuma un Oskara Bārtuļa, kuri gan būs atlases ciklā.

Dānija, kas cīņā par olimpisko ceļazīmi spēkosies ar Baltkrieviju, Slovēniju un Poliju, Rīgā ieradās ar astoņiem NHL spēlētājiem kandidātu sarakstā. Dānija spēles sākumā piedāvāja ļoti ātru spēles tempu, taču biežāk pa dāņu vārtsarga Frederika Andersena vārtiem meta Latvijas uzbrucēji. Tas gan arī tādēļ, ka perioda vidū dāņi nopelnīja divus noraidījumus pēc kārtas. Viens no tiem gan pārklājās ar Kaspara Saulieša divām soda minūtēm, un dāņi izturēja.

Savukārt 16. minūtes sākumā dāņi izvirzījās vadībā. Latvijas aizsargi ne pārāk veiksmīgi nospēlēja laukuma stūrī savā zonā, un ripa nonāca pie Niklasa Hārda, Zviedrijas augstākās līgas uzbrucēja. Viņš mirkli uzgaidīja, kamēr Masaļska priekšā pieslido partneris un nosedza redzamību, un ripa tika raidīta Latvijas vārtos.
Perioda beigās Latvijai nācās izturēt mazākumu pēc Artūra Kuldas noraidījuma, bet pēc apņēmīgi iesākta otrā perioda sekoja šokējošs iemetiens Latvijas zonā. Franss Nīlsens iemetiena punkta sacentās ar Zemgu Girgensonu un nevis pasita ripu partneru virzienā, bet uzreiz to trieca uz vārtiem un trāpīja Masaļskim starp kājsargiem. 0:2...

30. minūtē notika iepriekš plānotā vārtsargu maiņa, Masaļska vietā laukumā dodoties Kristeram Gudļevskim. Latvija turpināja pamazām pārņemt iniciatīvu, taču Andersena vārtus tomēr neizdevās ieņemt. Laba iespēja bija Andrim Džeriņam, kad viņš ātrajā uzbrukumā palika pret vienu aizsargu un parocīgā metiena pozīcijā, taču ripa lidoja garām vārtiem, un arī pārējās iespējas otrajā periodā palika neizmantotas.

Trešā perioda sākumā palika neizmantots dāņa Mortēna Grēna noraidījums, un dāņi atbildēja ar bīstamu pretuzbrukumu 44. minūtē. Ar veiksmīgu Georgija Pujaca darbību aizsardzībā tomēr izdevās nepieļaut metienu, un sekoja jau ļoti bīstams Latvijas uzbrukums, kurā Zemgus Girgensons tomēr nesaņēma ripu, kad varēja sanākt izgājiens divi pret vienu aizsargu.

Tiesneša lēmums piešķirt abpusēju noraidījumu Krišjānim Rēdliham un Madsam Kristiansenam apturēja bīstamu Vitālija Pavlova izrāvienu uz dāņu vārtiem, bet, spēlējot četri pret četri, dāņi jau bija tuvu trešajam vārtu guvumam, kuru tomēr neļāva gūt Gudļevskis. Ar labu metienu izcēlās Artūrs Kulda, taču trāpīja pa vārtu pārliktni. Veiksme nebija Latvijas pusē, bet pavisam drīz vairākumā plati uzsmaidīja dāņiem – rikošets no Oskara Cibuļska slidas lika ripai nonākt pie Niklasa Jensena. Gudļevskis ripu gaidīja pavisam pretējā vārtu malā, un jau 0:3.

Vasiļjevs neilgi pēc trešo vārtu zaudējuma pieprasīja pusminūtes pārtraukumu, taču mača atmosfēru neizdevās vairs mainīt. Spēlējot mazākumā, asumi izcēlās starp Ralfu Freibergu un Simonu Nīlsenu, taču līdz kautiņam nenonāca un abu partneri šajā konfliktā nemaz neiesaistījās. Arī pēdējās minūtēs goda vārtus gūt Latvijai gūt neizdevās, turklāt dāņi bija tuvāk ceturtajiem vārtiem nekā latvieši pirmajiem.

Par labāko Latvijas izlasē šajā mačā tika atzīts Gudļevskis, bet Dānijas izlasē šo godu saņēma pirmo vārtu autors Hards.

Latvijas izlasei šī bija pirmā un reizē arī vienīgā pārbaudes spēle pirms olimpisko spēļu atlases turnīra, kas arī notiks Rīgā. To Latvija uzsāks pēc divām dienām ar maču pret Austriju, kam otrajā septembrī sekos cīņa pret Japānu, bet ceturtajā septembrī turnīrs tiks noslēgts pret Vāciju. Uz 2018. gada ziemas olimpiskajām spēlēm tiks tikai viena no piesauktajām četrām izlasēm. Jāatgādina, ka Latvija piedalījusies jau četrās olimpiskajās spēlēs pēc kārtas.

Latvija-Dānija 0:3 (0:1, 0:1, 0:1)

Vārti: 15:10 Hards 0:1, 24:06 F. Nīlsens 0:2, 48:50 Jensens (S. Nīlsens, Bedkers) (vair.) 0:3
Soda minūtes: 14:12
Metieni: 29:30
Vārtsargi: Edgars Masaļskis (29:10 Kristers Gudļevskis) – Frederiks Andersens

Latvijas izlases sastāvs:

Edgars Masaļskis (Kristers Gudļevskis); Krišjānis Rēdlihs - Guntis Galviņš, Artūrs Kulda, Georgijs Pujacs - Arvīds Reķis, Oskars Cibuļskis - Ralfs Freibergs; Miķelis Rēdlihs - Andris Džeriņš - Lauris Dārziņš, Miks Indrašis - Vitālijs Pavlovs - Edgars Kulda, Gints Meija - Zemgus Girgensons - Roberts Bukarts, Mārtiņš Dzierkals - Rodrigo Ābols - Ronalds Ķēniņš, Kaspars Saulietis.

Olimpiskā kvalifikācijas turnīra spēļu grafiks (Arēna Rīga):

DatumsLaiksSpēle
01.09.2016.15:30Vācija - Japāna
01.09.2016.19:30Austrija - Latvija
02.09.2016.15:30Vācija - Austrija
02.09.2016.19:30Latvija - Japāna
04.09.2016.14:00Japāna - Austrija
04.09.2016.18:00Latvija - Vācija

     [+] [-]

, 2016-08-30 22:55, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Viss ir relatīvi. Jāskatās, ar ko salīdzina. Piemēram, kāda ir situācija uz norvēģu un dāņu fona. Mērīt progresu ar iekšējo konkurenci taču nav nopietni.
tur tev taisnība.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-30 22:55, pirms 8 gadiem
Svilst muguras mūsējiem!!!

     [+] [-]

, 2016-08-30 22:56, pirms 8 gadiem
Pēc spēlētāju skaita Dānija ir salīdzināma ar Latviju, bet viņiem astoņi veči NHL. Mums toties ģinama un KHL.
Survey of Players

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 22:56, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Viss ir relatīvi. Jāskatās, ar ko salīdzina. Piemēram, kāda ir situācija uz norvēģu un dāņu fona. Mērīt progresu ar iekšējo konkurenci taču nav nopietni.
Kāpēc tas ir nenopietni? Ja pirms 20 gadiem bija x augstas kvalitātes profesionāli hokejisti, bet tagad ir 2x augstas kvalitātes profi, tad apgalvot, ka mēs grimstam ir atbilstoši realitātei? Tās ir pilnīgākais bullšits.

     [+] [-]

, 2016-08-30 22:57, pirms 8 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Pēc spēlētāju skaita Dānija ir salīdzināma ar Latviju, bet viņiem astoņi veči NHL. Mums toties ģinama un KHL.
http://www.iihf.com/iihf-home/the-iihf/survey-of-players/
Viņiem atlase lielāka + vairāk cilvēku var atļauties hokeju!

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 22:57, pirms 8 gadiem
Da netiks ne uz kādu olimpiādi. huiņa ne hokejs

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 22:58, pirms 8 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Pēc spēlētāju skaita Dānija ir salīdzināma ar Latviju, bet viņiem astoņi veči NHL. Mums toties ģinama un KHL.
http://www.iihf.com/iihf-home/the-iihf/survey-of-players/
nebūtu dinamas, par 20 spēlētājiem būtu mazāk, jo citur viņus nevajadzētu. tā ka priecājies, ka tāda ir.

  +3 [+] [-]

, 2016-08-30 22:59, pirms 8 gadiem
LV izlase man ir un būs prioritāte, vienmēr esmu cerējis uz mazajiem brīnumiem, bezspēcībāgriezis zobus par skaistajoem zaudējumiem, bet te laikam ir sasniegts zemākais punkts tās pēcokupācijas vēsturē. Paldies lipmanam un savickim....

     [+] [-]

, 2016-08-30 22:59, pirms 8 gadiem
zippo22 rakstīja: Tu vari celt to Dāņu vārtusargu kaut uz postamenta, Latvijas izlases impotence uzbrukumā jau ntos gadus nav nekāds noslēpums.Un savukārt Baltkrievi, nav nekādi amatieri kā te dažs labs rakstīja, māk viņi spēlēt, ka tik turies un apspēlēt, tādu vidusmēra kanādiešu stila komandu, jau taktski viņiem ir i meistarība i varēšana, jā kā būs nu to redzēs, bet viennozīmīgi te Dāņus jau uz Koreju sūtīt stulbuma kalngals, diskutēt bezjēga paliksim katrs ar savu viedokli.
Māk jau māk spēlēt neviens jau arī nesaka, ka nemāk, bet runa ir par ko citu! Labs vārtsargs var arī viens to komandu pavilkt un ne velti saka, ka labs vārtsargs ir vismaz "puse no komandas" (bieži vien pat vairāk)! Par to ir runa! 2000. gadā pīterā mēs krievus arī apspēlējām ne jau tapēc, ka Vasilis tur nez kādas pārgudrās shēmas čaliem būtu sazīmējis, bet tieši dēļ viena vīriņa snieguma vātos, kas tur burtiski uz galvas stāvēja....

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:00, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Viņiem atlase lielāka + vairāk cilvēku var atļauties hokeju!
Viņiem atlase noteikti mazāka, jo futbols paņem daudz. Vai nu treneri labāki, vai sistēma kopumā,

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:00, pirms 8 gadiem
MachimoI rakstīja: Kāpēc tas ir nenopietni? Ja pirms 20 gadiem bija x augstas kvalitātes profesionāli hokejisti, bet tagad ir 2x augstas kvalitātes profi, tad apgalvot, ka mēs grimstam ir atbilstoši realitātei? Tās ir pilnīgākais bullšits.
Kāpec gan jāgrimst? Es teiktu, ka augam, bet augam ne tik ātri kā citi. Piemēram,tā brīvi un nosacīti, augšanas temps vai ātrums mums ir 12. ātrākais pasaulē, bet pērn bija 11. It kā augam joprojām, bet salīdzinoši pret to paši dāni atpaliekam. T.i. grimstam relatīvi.

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 23:01, pirms 8 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Viņiem atlase noteikti mazāka, jo futbols paņem daudz. Vai nu treneri labāki, vai sistēma kopumā,
Gribi teikt, ka Latvijai futbols, basketbols neatņem?
Es runāju par cilvēkresursu! Visi nevar būt NHL hokejisti vai spēlēt ČL!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-30 23:01, pirms 8 gadiem
purva_velns rakstīja: nebūtu dinamas, par 20 spēlētājiem būtu mazāk, jo citur viņus nevajadzētu. tā ka priecājies, ka tāda ir.
Ja jau varenajā kolhozā vajadzīgi, tad jau vismaz kaut kādās otrajās līgās+Austrijās, Dānijās, Slovākijās spēlētu. Būtu dāņiem KHL klubs, arī varbūt būtu tikai viens divi NHL veči.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:02, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Kāpec gan jāgrimst? Es teiktu, ka augam, bet augam ne tik ātri kā citi. Piemēram,tā brīvi un nosacīti, augšanas temps vai ātrums mums ir 12. ātrākais pasaulē, bet pērn bija 11. It kā augam joprojām, bet salīdzinoši pret to paši dāni atpaliekam.
Nu ja, ir relatīva un absolūta augšana. Dāņi relatīvi (salīdzinot ar mums) aug ātrāk

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:02, pirms 8 gadiem
Kirov atkaapies

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:04, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Kāpec gan jāgrimst? Es teiktu, ka augam, bet augam ne tik ātri kā citi. Piemēram,tā brīvi un nosacīti, augšanas temps vai ātrums mums ir 12. ātrākais pasaulē, bet pērn bija 11. It kā augam joprojām, bet salīdzinoši pret to paši dāni atpaliekam. T.i. grimstam relatīvi.
Augam? Muļāšanās uz vietas padsmit gadu garumā

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:05, pirms 8 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Ja jau varenajā kolhozā vajadzīgi, tad jau vismaz kaut kādās otrajās līgās+Austrijās, Dānijās, Slovākijās spēlētu. Būtu dāņiem KHL klubs, arī varbūt būtu tikai viens divi NHL veči.
kolhozā vajadzīgas viņu pases. Bet ne par to stāsts.
teorētiski tās nav khl problēmas, ka spēlēs ar spēcīgiem pretiniekiem mūsējie šajā līgā nevis aug meistarībā bet stagnē.

  -2 [+] [-]

, 2016-08-30 23:06, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Kāpec gan jāgrimst? Es teiktu, ka augam, bet augam ne tik ātri kā citi. Piemēram,tā brīvi un nosacīti, augšanas ātrums mums ir 12. ātrākais pasaulē, bet pērn bija 11. It kā augam joprojām, bet salīdzinoši pret to paši dāni atpaliekam.
Ja jau filozofējam, tad vispirms ir jārunā par mūsu augšanas griestiem. Jo mūsu gaidām ir jābūt atbilstošām mūsu spējām un potenciālam. Mums tie griesti ir zemāki kā praktiski jebkurai citai valstij, kur tiek nopietni spēlēts hokejs. Iemesli ir dažādi - iedzīvotāju resurss, ekonomiskās attīstības līmenis, sporta kultūra, līdzšinējā popularitāte.

Ir tikai likumsakarīgi, ka hokeja programmām izplatoties globāli, mēs slīdēsim uz leju pasaules reitingos ilgtermiņā. Dānijā un Norvēģijā hokejam bija (un ir) kur augt un plesties tālāk, jo tas līdz šim ir bijis galīgs nišas sports, ko saulītē valsts līmenī arī pacēla pirmie NHL kadri.

Mums tās iespējas ir izsmeltas kopējās hokeja popularitātes ziņā.

Tā nav Kirova vaina, ka dāņi progresē ātrāk. Tā vispār nav neviena vaina.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:06, pirms 8 gadiem
als rakstīja: Māk jau māk spēlēt neviens jau arī nesaka, ka nemāk, bet runa ir par ko citu! Labs vārtsargs var arī viens to komandu pavilkt un ne velti saka, ka labs vārtsargs ir vismaz "puse no komandas" (bieži vien pat vairāk)! Par to ir runa! 2000. gadā pīterā mēs krievus arī apspēlējām ne jau tapēc, ka Vasilis tur nez kādas pārgudrās shēmas čaliem būtu sazīmējis, bet tieši dēļ viena vīriņa snieguma vātos, kas tur burtiski uz galvas stāvēja....
Tavs piemērs tomēr vairāk tad bija ar politisko piesitienu (vismaz tas mazais vīrīņš, kā tu sak, tā to pozicionēja)un ja tā tad tas jau nu ir pavisam cits stāsts.
Ne tādi vien kā Dāņu ripas ķerājs, ir laiduši vārtus ka tik spēj nest prom.Un spēles klubos un izlasē ir divas dažādas lietas, un meistaribai vārtu vīriem, tomēr ļaušos nepiekrist, ne vienmēr ir tā pati galvenā īpašiba, kas ļauj uzvarēt.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:07, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Gribi teikt, ka Latvijai futbols, basketbols neatņem?
Es runāju par cilvēkresursu! Visi nevar būt NHL hokejisti vai spēlēt ČL!
Dānijai nesalīdzināmi vairāk futbolistu. Mums ir ļoti maz. Tur hokeja atlasē tas daudz neko nemaina. Tos paŗis tūkstošus var sagrabināt, bet jautājums, ko dara tālāk.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:08, pirms 8 gadiem
rezumējot - sagaidīsim galīgo sastāvu uz atlasi, atlases rezultātus un tad jau manīs, kuros kapos zvanīs.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:09, pirms 8 gadiem
purva_velns rakstīja: rezumējot - sagaidīsim galīgo sastāvu uz atlasi, atlases rezultātus un tad jau manīs, kuros kapos zvanīs.
Āmen!

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:09, pirms 8 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Dānijai nesalīdzināmi vairāk futbolistu. Mums ir ļoti maz. Tur hokeja atlasē tas daudz neko nemaina. Tos paŗis tūkstošus var sagrabināt, bet jautājums, ko dara tālāk.
Hokejisti jau māk slidot abos virzienos, kad tiek komplektētas futbola grupas!(vidējais rādītājs)!

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 23:09, pirms 8 gadiem
MachimoI rakstīja: Ja jau filozofējam, tad vispirms ir jārunā par mūsu augšanas griestiem. Jo mūsu gaidām ir jābūt atbilstošām mūsu spējām un potenciālam. Mums tie griesti ir zemāki kā praktiski jebkurai citai valstij, kur tiek nopietni spēlēts hokejs. Iemesli ir dažādi - iedzīvotāju resurss, ekonomiskās attīstības līmenis, sporta kultūra, līdzšinējā popularitāte.

Ir tikai likumsakarīgi, ka hokeja programmām izplatoties globāli, mēs slīdēsim uz leju pasaules reitingos ilgtermiņā. Dānijā un Norvēģijā hokejam bija (un ir) kur augt un plesties tālāk, jo tas līdz šim ir bijis galīgs nišas sports, ko saulītē valsts līmenī arī pacēla pirmie NHL kadri.

Mums tās iespējas ir izsmeltas kopējās hokeja popularitātes ziņā.

Tā nav Kirova vaina, ka dāņi progresē ātrāk. Tā vispār nav neviena vaina.
Tagad pilnīgi piekrītu. Protams, ka visam pamatā ir objektīvi iemesli. Un varbūtējais hokeja popularitātes uzvaras gājiens pasaulē mūs no elites izspers ar visām parpalām.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:10, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Hokejisti jau māk slidot abos virzienos, kad tiek komplektētas futbola grupas!(vidējais rādītājs)!
Vēl jo vairāk, no pāris miljoniem sakasīt to nelielo skaitu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:11, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Tagad pilnīgi piekrītu. Protams, ka visam pamatā ir objektīvi iemesli. Un varbūtējais hokeja popularitātes gājiens pasaulē mūs no elites izspers ar visām parpalām.
Nav tik traki, ja paskatamies uz dažu labu gadu, kur tiek ieguldīts liels darbs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:13, pirms 8 gadiem
Volx rakstīja: Ja būtu sekojis U20,18 spēlēm elitē, tad redzētu, ka dāņi tur ir diezgan patstāvīgi iemītnieki, ko nevar teikt par norvēģiem.
Nav laika sekot līdzi, jāstrādā, tik cik te komentāros ienāku un ietroļļoju kaut ko.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:19, pirms 8 gadiem
Latvanus visur draz un ari drazis jo tomer 20 gadi ir bijusi dzila degredacija. Dzimstiba loti zema, imigracija loti liela, penzionaru ipatsvars attieciba pret jauniesiem palielinas ar katru gadu un tapes latvanijai vairak nav os medalu un nebus. Daudzi sportisti pat labpratak izvelas startet zem cita karoga. Ar to ari jus apsveicu pastalnieki muhahaha
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 23:25, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Tagad pilnīgi piekrītu. Protams, ka visam pamatā ir objektīvi iemesli. Un varbūtējais hokeja popularitātes uzvaras gājiens pasaulē mūs no elites izspers ar visām parpalām.
Ja, protams, nemainīsies blakusfaktori Latvijā - sporta kultūra un hokeja spēlēšanas popularitāte. Abiem ir vajadzīgs vietējais čempis un daudz naudas.

Labā ziņa gan ir tāda, ka nekāds globāls uzvaras gājiens nebūs. Kazahu gāzes nauda pamazām pārmainīs Kazahstānas sabiedrību, varbūt vēl kāds no kaut kurienes izplauks (Dienvidkoreja?), bet turpat ap Eliti jau vien grozīsimies jebkurā gadījumā. Nav kam mūs izspert laukā.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:26, pirms 8 gadiem
HMB-NIZCAG4 rakstīja: Taa no 1.septembra stroga dieeta!!! Skola sanak videji no 8-16, tatad 8h laikaa viena edienreize!!! IESAKU!!
Cilvēkam ir pietiekami daudz un pareizi jāēd, citādi var rasties psihiska rakstura problēmas.

     [+] [-]

, 2016-08-30 23:32, pirms 8 gadiem
Tos baigos skrejejus, kuri piespeles neredz, tos vajag likt kopa. Super maina bus, moska ar visu ripu ielidos vartos!

  -1 [+] [-]

, 2016-08-30 23:34, pirms 8 gadiem
MachimoI rakstīja: Ja, protams, nemainīsies blakusfaktori Latvijā - sporta kultūra un hokeja spēlēšanas popularitāte. Abiem ir vajadzīgs vietējais čempis un daudz naudas.

Labā ziņa gan ir tāda, ka nekāds globāls uzvaras gājiens nebūs. Kazahu gāzes nauda pamazām pārmainīs Kazahstānas sabiedrību, varbūt vēl kāds no kaut kurienes izplauks (Dienvidkoreja?), bet turpat ap Eliti jau vien grozīsimies jebkurā gadījumā. Nav kam mūs izspert laukā.
Pieļauju, ka DEN, NOR, GER tā izteikti tuvākajā laikā izteikti aizsprauksies priekšā. Bet jā, pie elites vien paliksim, jo ārpus top20 nopietns pro hokejs, var teikt, izbeidzas. Tātad uzsvars paliek uz pašmāju sporta dzīvi. Te es neņemos prognozēt scenārijus, jo mums sporta kultūra, līdzjušanas tradīcijas ir samērā mazattīstītas. Ik mazākais grūdiens var izmainīt virzienu. Teiksim, izčib ģinama, izlase izkrīt no elites, bet tikmēr basketbolisti iekļūst Eiropas top4, kādi 3 kadri tiek pie NBA. Nav taču tik nereāli? Teikšu godīgi, kas es pats labrāt visu deķi aizvilktu uz futbola pusi, jo šis sporta veids ir man vismīļākais.