Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

LHF: "Trenera sertifikāta neesamība neliedz Irbem atrasties trenera amatā"

Jānis Celmiņš

LHF: "Trenera sertifikāta neesamība neliedz Irbem atrasties trenera amatā"
Jēkabs Rēdlihs, Artūrs Irbe un Renārs Valters. Foto: Romāns Kokšarovs, f64

Latvijas hokeja izlases viens no treneriem gaidāmajā pasaules čempionātā Rīgā būs Artūrs Irbe, kuram, kā noskaidroja portāls Sportacentrs.com, nav derīga trenera sertifikāta. Tāds pēc Latvijas likumdošanas nepieciešams, lai strādātu arī ar pieaugušo izlasēm, taču Latvijas Hokeja federācija klāsta, ka sertifikāta neesamība nav nekas pretlikumīgs.

Minētā sertifikāta nepieciešamību Latvijā nosaka likums. Tas minēts Ministru kabineta noteikumos Nr. 77 “Par sporta speciālistu sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam noteiktajām prasībām”.

Latvijas Hokeja federācijas (LHF) ģenerālsekretārs Roberts Pļāvējs, lūgts komentēt izveidojušos situāciju, sarunā ar portālu Sportacentrs.com pauda sekojošo: “Konsultējoties ar attiecīgajām iestādēm, esam saņēmuši apstiprinātu informāciju, ka sertifikāta neesamība nav nekas pretlikumīgs, kas neļautu Artūram Irbem atrasties trenera amatā pie nacionālās valstsvienības. Tāpat vēlos uzsvērt, ka šobrīd mēs runājam par pieaugušo izlasi, nevis darbu ar bērniem. Un visbeidzot, vai kādam vispār ir šaubas par Artūra Irbes kvalifikāciju un zināšanām hokejā, kā arī sportā kopumā? Artūrs ir Latvijas hokeja leģenda ar lielu pieredzi gan kā spēlētājam NHL, gan kā vārtsargu trenerim.”

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sporta departamenta vadītājs Edgars Severs sarunā ar portālu Sportacentrs.com pauda, ka, ja skatās ļoti formāli, tad jā - trenera sertifikāts nepieciešams arī pieaugušo izlases treneriem. “Pieaugušo izlašu gadījumā tas ir treniņprocess, kas saistīts ar īpašā statusā esošu sportistu (šajā gadījumā pieaugušo izlašu) trenēšanu, kas turklāt nav sporta izglītības process. Bet jā, no burta viedokļa šāds dokuments ir nepieciešams,” apstiprina Severs.

Šī ir sena diskusija, un skaidrs, ka apstrīdēt Irbes kvalitātes trenera darbā riskētu tikai retais. Jau ilgāku laiku par šo jautājumu ir diskusijas, tāpēc jaunajos MK noteikumos to ir doma noprecizēt arī no formālās puses.

Interesanti, ka Latvijas Sporta federāciju padomes (LSFP) interneta mājas lapā atrodamajā “Sporta speciālistu” reģistrā ir atrodami gan Arta Ābola, gan Raimonda Vilkoita, gan arī Laura Dārziņa uzvārdi, taču nav Harija Vītoliņa… Viņam strādāt ar izlasi pēc likumā noteiktā ļauj Šveicē izdots sporta speciālista sertifikāts, skaidroja Pļāvējs.

56 gadus vecais Artūrs Irbe šajā pavasarī būs izlases vārtsargu trenera postenī. Līdz šim valstsvienībā ne kā spēlētājs Irbe bijis 2013. gadā, pildot konsultanta funkcijas. Pēdējais pieraksts trenera karjerā leģendārajam vārtsargam bijis 2019./2020. gada sezonā HK "Kurbads" vienības vārtsargu trenera ampluā.

1 2 46 komentāri
Slēpts komentārs: Rubentus

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 09:41, pirms 2 gadiem
Jau sen bija laiks grozīt likumu, kuros minēti šādi izņēmumi.

  +5 [+] [-]

, 2023-03-20 09:46, pirms 2 gadiem
Nu nosauciet tad formāli viņu par konsultantu, kāda starpība.

  +3 [+] [-]

, 2023-03-20 10:16, pirms 2 gadiem
Attiecībā uz visa veida normatīvo aktu nihilismu Latvijā joprojām viss ''kārtībā''.
Likumdošana neļauj, bet, ja ļoti vajag, tad var. Un kāpēc gan nē, ja mums apkārt visāda veida normatīvo aktu ignorēšanas precedentu bez gala?!

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 10:16, pirms 2 gadiem
Vispār jau Artūrs kā treneris nekur nopietni nav strādājis un neko sasniedzis. Vienkārši leģendārs vartsargs.Vai palīdzēs izlasei vairāk kā cits vārtsargu treneris to redzēsim.

  -1 [+] [-]

, 2023-03-20 10:19, pirms 2 gadiem
knaible rakstīja: Vispār jau Artūrs kā treneris nekur nopietni nav strādājis un neko sasniedzis. Vienkārši leģendārs vartsargs.Vai palīdzēs izlasei vairāk kā cits vārtsargu treneris to redzēsim.
Tā gluži nevar teikt, ka nekur nav strādājis kā vārtsargu treneris. NHL pa vairākiem lāgiem ir strādājis. Tomēr tas nekādā veidā neattaisno to, ka LHF atkal saistībā ar Irbi atkal kāpj uz tā paša grābekļa.

  +1 [+] [-]

, 2023-03-20 10:28, pirms 2 gadiem
Indrasis bija parakstijis ligumu khl, tad nomiza. Skumji,ka tas tiek aizmirsts. Nu un ka ne nospēlēja nevienu speli? Kam jadaras galvā lai vispar parakstitu ligumu kara laikā???

  +6 [+] [-]

, 2023-03-20 10:34, pirms 2 gadiem
jau gana ilgi šis jautājums tiek cilāts
nekas neliedza irbem pa šo laiku iegūt vajadzīgos dokumentus, ja tādi ir nepieciešami
kopumā lhf tiesiskais nihilisms vienkārši iespārda
piemēram, kāpēc vajadzīga autovadītāja apliecība, es tāpat labi protu braukt😀😀😀

  -1 [+] [-]

, 2023-03-20 10:38, pirms 2 gadiem
purva_velns rakstīja: jau gana ilgi šis jautājums tiek cilāts
nekas neliedza irbem pa šo laiku iegūt vajadzīgos dokumentus, ja tādi ir nepieciešami
kopumā lhf tiesiskais nihilisms vienkārši iespārda
kāpēc vajadzīga autovadītāja apliecība, es tāpat labi protu braukt😀😀😀
Pilnīgi piekrītu tavam viedoklim!👍
Ieskaitot to, ka Irbe jau sen varēja savest kārtībā savus dokumentus, kas saistīti ar trenera darbu. Laikam jau iedomība un raksturiņš neļauj pakļauties likumdošanas prasībām, jo uzskata, ka viņa autoritāte tam visam stāv pāri.

  -2 [+] [-]

, 2023-03-20 11:15, pirms 2 gadiem
Ko tas ūda papīrs dot?????? Latvijas psrs vadoņi idioti. Nosauciet par konsultantu un viss. Šveicē uz treneru soliņa bērnu vecāki stāv

  +5 [+] [-]

, 2023-03-20 11:28, pirms 2 gadiem
Tā situācija gan nav unikāla piemēram Vācijas futbola izlasi ir vadījuši Francs Bekenbauers un Rūdijs Fellers, kuriem nebija atbilstoša trenera licenze. Federācija piegāja šim jautājumam radoši un abi oficiāli bija Teamchef (respektīvi komandas priekšnieks) savukārt atbilstoša licenze bija viņu asistentiem. Līdzīgi ir bijis ar vēl pāris galvenajiem treneriem bundeslīgā lielākoties gan šādas situācijas veidojas, kad spēlētājs ir tikko beidzis karjeru un pievēršas trenēšanai un laika gaitā dokumenti tiek sakārtoti.

  -1 [+] [-]

, 2023-03-20 11:34, pirms 2 gadiem
Ne tik sen ar šo pašu neesamību bija jāatstāj amati treneriem no Futbola komandām. Dubultie standarti?

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 11:49, pirms 2 gadiem
skaidrs, ka apstrīdēt Irbes kvalitātes trenera darbā riskētu tikai retais

Zin, es brīnos ka šo pieņem tik nešaubīgi. Ok, leģenda un tā tālāk. Bet treneris? Ar ko viņs tur unikāls, ka automātā pieņem ka bez prakses, neizglītojies (jā treneri mācās, pat bijušās NHL zvaigznes) Irbe nu ir tas kurš baigi palīdzēs? man izskatās peč čomu būšanas nevis darba ar vārtsargiem. čempis tepat Latvijā, tad var pastāvēt uz soliņa, naudiņu nopelnīt un tā. Skaidrs ka Irbe nav ilgtermiņa projekts uzlases kontekstā.

  +3 [+] [-]

, 2023-03-20 12:19, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: skaidrs, ka apstrīdēt Irbes kvalitātes trenera darbā riskētu tikai retais

Zin, es brīnos ka šo pieņem tik nešaubīgi. Ok, leģenda un tā tālāk. Bet treneris? Ar ko viņs tur unikāls, ka automātā pieņem ka bez prakses, neizglītojies (jā treneri mācās, pat bijušās NHL zvaigznes) Irbe nu ir tas kurš baigi palīdzēs? man izskatās peč čomu būšanas nevis darba ar vārtsargiem. čempis tepat Latvijā, tad var pastāvēt uz soliņa, naudiņu nopelnīt un tā. Skaidrs ka Irbe nav ilgtermiņa projekts uzlases kontekstā.
Te drīzāk prasītos jautājums, kāpēc Irbe piekrita. Tieši viņš bija tas, kas teica, ka ar Koziolu nekad nesadarbosies. Neticu, ka Koziolam tur vairs nav ietekmes + lielajam patriotam nez vai patiks tas, ka Harijs, joprojām katru lēmumu konsultē ar Znaroku un LHF priekšnieks gāzes Kalvītis.
Attiecībā uz praksi - Irbe tā, kā bija Sabres un Capitals vārtsargu treneris un līdz kovidam Kurbada vārtsargu treneris. Nevarētu teikt, ka prakses un pieredzes nav.

  +4 [+] [-]

, 2023-03-20 13:19, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: skaidrs, ka apstrīdēt Irbes kvalitātes trenera darbā riskētu tikai retais

Zin, es brīnos ka šo pieņem tik nešaubīgi. Ok, leģenda un tā tālāk. Bet treneris? Ar ko viņs tur unikāls, ka automātā pieņem ka bez prakses, neizglītojies (jā treneri mācās, pat bijušās NHL zvaigznes) Irbe nu ir tas kurš baigi palīdzēs? man izskatās peč čomu būšanas nevis darba ar vārtsargiem. čempis tepat Latvijā, tad var pastāvēt uz soliņa, naudiņu nopelnīt un tā. Skaidrs ka Irbe nav ilgtermiņa projekts uzlases kontekstā.
Es gan ticu, ka vārtsargiem (un varbūt ne tikai tiem) viņš var dot kādu labumu.

Par naudiņu - kas gan tur liels var būt uz vienu PČ, principā tikai divi pilni mēneši. Diez vai tas būtu noteicošais faktors, kāpēc piekrist to darīt (skaidrs, ka par velti jau nepiekristu, bet tomēr). Šķiet, ka viņam dzīvei pietiek ar karjeras laikā nopelnīto un tālāk ieguldīto.

  +1 [+] [-]

, 2023-03-20 13:48, pirms 2 gadiem
knaible rakstīja: Vispār jau Artūrs kā treneris nekur nopietni nav strādājis un neko sasniedzis. Vienkārši leģendārs vartsargs.Vai palīdzēs izlasei vairāk kā cits vārtsargu treneris to redzēsim.
Bļāviens, nu, ja tev nav, ko teikt, tad priekš kam jāraksta kaut kādi tukši teksti? Drīksti arī savas bezjēdzības neizpaust, pasaule no tā tikai iegūs.

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 14:52, pirms 2 gadiem
zzk rakstīja: Es gan ticu, ka vārtsargiem (un varbūt ne tikai tiem) viņš var dot kādu labumu.

Par naudiņu - kas gan tur liels var būt uz vienu PČ, principā tikai divi pilni mēneši. Diez vai tas būtu noteicošais faktors, kāpēc piekrist to darīt (skaidrs, ka par velti jau nepiekristu, bet tomēr). Šķiet, ka viņam dzīvei pietiek ar karjeras laikā nopelnīto un tālāk ieguldīto.
Kaut kādu labumu var dot. Principā jebkuš no mums var dot kaut kādu labumu, kaut dvieli pienesot. Varbūt viņs ir labākais variants, nevaru apstrīdēt, bet es arī neredzu argumentus lai tā domātu. Esmu skeptisks, bez jebkāda heita.

  +4 [+] [-]

, 2023-03-20 15:21, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Pilnīgi piekrītu tavam viedoklim!👍
Ieskaitot to, ka Irbe jau sen varēja savest kārtībā savus dokumentus, kas saistīti ar trenera darbu. Laikam jau iedomība un raksturiņš neļauj pakļauties likumdošanas prasībām, jo uzskata, ka viņa autoritāte tam visam stāv pāri.
Es gan nepiekrītu, papīrus tāpat vien sataisīt nevar, tur ir jātērē daudz laiks un jāiziet kurss, kas nav nemaz tik īss, kur viņam neko jaunu neiemācīs. Cilvēks ar augstākā līmeņa pieredzi, leģenda Latvijas sportā, ar kuru ir strādājuši labākie treneri entos gadus, tagad ies tērēs savu lai klausītos no kaut kāda tirliņa, kā sastādīt plānu, lai dabūtu formu uz svarīgām sacensībām, kādas vielas, ko ietekmē utt. Vajadzēja jau sen uztaisīt izņēmumu šādos gadijumos.

  +6 [+] [-]

, 2023-03-20 15:41, pirms 2 gadiem
Murgs.

Ja Irbe bija kvalificēts strādāt par vārtusargu treneri NHL, tad tā tam jābūt arī Latvijas izlasē un te nav runa par to vai viņš ir leģenda vai nav.

Birokrātijai šajā gadījumā ir jānodrošina, ka NHL "papīri" tiek pielīdzināti vajadzīgajiem izlases trenera papīriem un viss notiek bez kaut kādiem "ķeksīša" kursiem.

  -1 [+] [-]

, 2023-03-20 15:42, pirms 2 gadiem
Rokas nost no Irbes!!!

  -4 [+] [-]

, 2023-03-20 15:45, pirms 2 gadiem
1vo6m1t5 rakstīja: Es gan nepiekrītu, papīrus tāpat vien sataisīt nevar, tur ir jātērē daudz laiks un jāiziet kurss, kas nav nemaz tik īss, kur viņam neko jaunu neiemācīs. Cilvēks ar augstākā līmeņa pieredzi, leģenda Latvijas sportā, ar kuru ir strādājuši labākie treneri entos gadus, tagad ies tērēs savu lai klausītos no kaut kāda tirliņa, kā sastādīt plānu, lai dabūtu formu uz svarīgām sacensībām, kādas vielas, ko ietekmē utt. Vajadzēja jau sen uztaisīt izņēmumu šādos gadijumos.
Tieši otrādi, jo jebkurš izņēmums ir precedents, lai katrs nākamais ar līdzīgām problēmām atsauktos uz šo izņēmumu.
Un Irbe, lai arī cik viņš labs nebija kā spēlētājs, ne uz ko automātiski un izņēmuma kārtā nevar pretendēt kā treneris, jo kā trenerim viņam panākumu nav. Viņam vel mācīties un mācīties neskatoties uz viņa vecumu. Uz autoritāti vien neviens šādi izbraukt nevar un nedrīkst.

     [+] [-]

, 2023-03-20 15:46, pirms 2 gadiem
kādiem komentātoriem gribas ieriebt Irbem...
nu pzd ....

  -1 [+] [-]

, 2023-03-20 15:48, pirms 2 gadiem
mans pacans netika izlasē jo tur jau Ārčijs bija...
.........

  -2 [+] [-]

, 2023-03-20 15:48, pirms 2 gadiem
Didziz rakstīja: Murgs.

Ja Irbe bija kvalificēts strādāt par vārtusargu treneri NHL, tad tā tam jābūt arī Latvijas izlasē un te nav runa par to vai viņš ir leģenda vai nav.

Birokrātijai šajā gadījumā ir jānodrošina, ka NHL "papīri" tiek pielīdzināti vajadzīgajiem izlases trenera papīriem un viss notiek bez kaut kādiem "ķeksīša" kursiem.
Irbem nav arī nekādu NHL ''papīru'', jo, piemēram, uz Capital viņš tika aicināts tikai tāpēc, ka prata krievu valodu, kas bija nepieciešama darbā ar tā brīža Capital jauno zvaigzni Varlamovu. Nebūtu šo krievu valodas zināšanu, par cik Varlamovs galīgi neprata angliski, tad uz Capital neviens viņu nebūtu aicinājis.

  -2 [+] [-]

, 2023-03-20 16:16, pirms 2 gadiem
Didziz rakstīja: Murgs.

Ja Irbe bija kvalificēts strādāt par vārtusargu treneri NHL, tad tā tam jābūt arī Latvijas izlasē un te nav runa par to vai viņš ir leģenda vai nav.

Birokrātijai šajā gadījumā ir jānodrošina, ka NHL "papīri" tiek pielīdzināti vajadzīgajiem izlases trenera papīriem un viss notiek bez kaut kādiem "ķeksīša" kursiem.
Ar LV autovadītāja apliecūbu ASV bruakt nedrīskti, kas šeit ir savādāk?

  -4 [+] [-]

, 2023-03-20 16:24, pirms 2 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Te drīzāk prasītos jautājums, kāpēc Irbe piekrita. Tieši viņš bija tas, kas teica, ka ar Koziolu nekad nesadarbosies. Neticu, ka Koziolam tur vairs nav ietekmes + lielajam patriotam nez vai patiks tas, ka Harijs, joprojām katru lēmumu konsultē ar Znaroku un LHF priekšnieks gāzes Kalvītis.
Attiecībā uz praksi - Irbe tā, kā bija Sabres un Capitals vārtsargu treneris un līdz kovidam Kurbada vārtsargu treneris. Nevarētu teikt, ka prakses un pieredzes nav.
Irbe ar Znaroku bija un ir siltās, čomu attiecībās, gluži tāpat, kā ar Hari, vēl no Vecā Labā Rīgas Dinamo laikiem

  +3 [+] [-]

, 2023-03-20 16:33, pirms 2 gadiem
coldasice rakstīja: Ar LV autovadītāja apliecūbu ASV bruakt nedrīskti, kas šeit ir savādāk?
Pareizrakstību nemāki, ASV noteikumus arī nē, bet tik ļoti gribas komentēt, kāpēc?

     [+] [-]

, 2023-03-20 17:14, pirms 2 gadiem
Smieklīga tēma,jo ASV Irbe arī bērnus trenēja kā brīvprātīgais treneris.

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 17:23, pirms 2 gadiem
Edgars rakstīja: Tā situācija gan nav unikāla piemēram Vācijas futbola izlasi ir vadījuši Francs Bekenbauers un Rūdijs Fellers, kuriem nebija atbilstoša trenera licenze. Federācija piegāja šim jautājumam radoši un abi oficiāli bija Teamchef (respektīvi komandas priekšnieks) savukārt atbilstoša licenze bija viņu asistentiem. Līdzīgi ir bijis ar vēl pāris galvenajiem treneriem bundeslīgā lielākoties gan šādas situācijas veidojas, kad spēlētājs ir tikko beidzis karjeru un pievēršas trenēšanai un laika gaitā dokumenti tiek sakārtoti.
Atceros,jo Bekenbauers tiešām bija komandas šefs,lai nebūtu strīdu par papīriem.

     [+] [-]

, 2023-03-20 19:33, pirms 2 gadiem
To,ka esam birokrātijas lielvalsts,par to gan šaubu nav.Brīnums,ka atrada iespēju izņēmuma kārtā Latvijas labākajam hokeja vārtsargam palīdzēt šī brīža izlases vārtsargiem ar padomu

  +1 [+] [-]

, 2023-03-20 20:20, pirms 2 gadiem
Man vairak interese, ka absolutais patriots Irbe staves blakus kolorado Vitolinam? Kur paliek principi?

  +1 [+] [-]

, 2023-03-20 20:58, pirms 2 gadiem
Principā par izlases treneri var ielikt arī kādu gudro SC dīvāna ekspertu

  -2 [+] [-]

, 2023-03-20 21:26, pirms 2 gadiem
alguns rakstīja: To,ka esam birokrātijas lielvalsts,par to gan šaubu nav.Brīnums,ka atrada iespēju izņēmuma kārtā Latvijas labākajam hokeja vārtsargam palīdzēt šī brīža izlases vārtsargiem ar padomu
Hm, nezināju, ka prasība pēc konkrētiem izglītības dokumentiem skaitās birokrātiska prasība. Tu laikam uzskati, ka tiesnešiem tiesās un prokuroriem prokuratūrā prasības pēc juridiskas izglītības arī ir tikai birokrātija?

     [+] [-]

, 2023-03-20 22:15, pirms 2 gadiem
Ja Irbem atalgojumu nemaksā no nodokļu maksātāju kabatas (Valsts nauda), tad, manuprāt, viņš drīkst būt izlasē jebkura statūtā. Bet, ja atalgojums tiek maksāts no mūsu kabatām, tad būtu tikai godīgi ievērot likumu. Un jā... ja tu biji labs un kārtīgs pacients, tas nenozīmē, kā būsi labs ārsts.

  +2 [+] [-]

, 2023-03-20 22:55, pirms 2 gadiem
Tak lai Irbe piedalās komandas darbā, kas no tā būs sliktāk?
1 2 46 komentāri