Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Saspringtā cīņā Latvija tomēr paliek bez olimpiskās ceļazīmes

Rolands Eliņš

Saspringtā cīņā Latvija tomēr paliek bez olimpiskās ceļazīmes
Foto: Romāns Kokšarovs/F64

Pirmoreiz 21. gadsimtā olimpiskais hokeja turnīrs notiks bez Latvijas līdzdalības, jo izšķirošajā kvalifikācijas mačā Latvijas hokeja izlase dramatiski un sāpīgi ar 2:3 piekāpās Vācijai.

Latvijas hokeja izlases vārtos šodien stājās Kristers Gudļevskis, bet laukuma spēlētāju virknējumi palika tādi paši kā pirmajās divās spēlēs, kurās Latvija pieveic Austriju un Japānu. Vācija bija paveikusi to pašu, līdz ar to šodien nekāda rēķināšana nebija vajadzīga – spēles uzvarētājs tika uz 2018. gada olimpiskajām spēlēm.

Gudļevskis mača sākumā „iesildījās” ar Denisa Zeidenberga un Patrika Reimera bīstamo momentu novēršanu. Latvija savu pirmo vairākumu neizmantoja, bet vācieši gan – 17. minūtē to paveica jaunais talants Leons Draizaitls. Uzreiz pēc tam Latvijai bija divas labas iespējas atspēlēties, taču metieni neizdevās ne Kristapam Sotniekam, ne Miķelim Rēdliham.

Latviešiem neveiskmīgs izrādījās arī otrais mazākums otrā perioda sākumā. Lai gan tas tika izturēts, uzreiz pēc Oskara Bārtuļa atgriešanās laukumā bijušais Rīgas „dinamietis” Fēlikss Šics paliek viens vārtu priekšā, un neglāba arī Gudļevska izmisīgais lēciens. Galvenais treneris Haralds Vasiļjevs izvēlējās veikt vārtsargu maiņu, spēlē iesaistot Elvi Merzļikinu, un 35. minutē Miks Indrašis deficītu samazināja, vairākumā ar atkārtotu metienu pārspējot „Capitals” spēlējošo vārtsargu Filipu Grubaueru.

Latvija palika iedzinējos līdz 47. minūtei, kad vēlreiz tika realizēts vairākums. Šoreiz par to pārūpējās Kaspara Daugaviņa eleganti izdarītā piespēle Mārtiņam Karsumam, kurš guva vārtus otrajā spēlē pēc kārtas. Spriedze pārpildītajā arēnā kļuva arvien sajūtamāka, katrs uzbrukums tika pavadīts ar īpašas intrigas sajūtu, jo nākamie vārti, visticamāk, būtu izšķirošie.

55. minūtē divu minūšu noraidījumu saņēma Daugaviņš, kurš iesita pretiniekam pa rokam uzbrukuma zonā. Tas bija Latvijas pirmais noraidījums kopš 30. minūtes, un Vācijai vajadzēja 14 sekundes, lai sodītu – Toms Kīnhakls iebakstīja atsisto ripu Merzļikina vārtos, panākot 3:2. Pēdējās minūtēs Latvija vēl ieguva tiesības uz vairākumu, kad rupji tika apturēts Miķela Rēdliha izrāviens uz vārtiem. Spriedze pie Vācijas vārtiem bija iespaidīga, taču trešo reizi iedabūt ripu vārtos tomēr neizdevās un zaudējums 2:3.

Plašāks ieskats spēles gaitā pieejams šeit: Latvija - Vācija 2:3 (spēle galā) Par labāko spēlētāju Latvijas rindās šajā mačā tika atzīts Mārtiņš Karsums, bet Vācijas izlasē šo godu izpelnījās uzvaras vārtu autors Toms Kīnhakls.

Latvijas hokeja izlase, kas tieši pirms turnīra sākuma pieredzēja galvenā trenera nomaiņu, bija piedalījusies četrās olimpiskajās spēlēs pēc kārtas. Soltleiksitijā tika iegūta devītā vieta, Turīnā un Vankūverā izlase palika bez uzvarām un 12. vietā, bet Sočos tika iekļūts ceturtdaļfinālā un izcīnīta astotā vieta. Dienvidkorejas olimpiādē savukārt piedalīsies Vācija, kura olimpiādē atgriezīsies pēc Soču OS izlaišanas. Pirms netikšanas uz Sočiem Vācijas izlase bija spēlējusi olimpiādē 17 reizes pēc kārtas.

Citos kvalifikācijas turnīros Oslo un Minskā uzvaras izcīnīja Norvēģija un Slovēnija, līdz ar to skaidras visas 12 olimpiskā turnīra izlases. Kvalifikācijas uzvarētājas Phjončanā sagaidīs mājiniece Dienvidkoreja, kā arī IIHF ranga līderes Kanāda, ASV, Čehija, Slovākija, Krievija, Somija, Slovākija un Šveice.

Latvija - Vācija 2:3 (0:1, 1:1, 1:1)

Vārti: 16:18 Draizaitls (Kīnhakls, Reimers, vair.) 0:1, 24:51 Šics (Hāgers, Kahūns) 0:2, 34:55 Indrašis (Bārtulis, Daugaviņš, vair.) 1:2, 46:19 Karsums (Indrašis, Daugaviņš, vair.) 2:2,54:51 Kīnhakls (Mačeks, Draizaitls, vair.) 2:3
Metieni: 28:27
Soda minūtes: 6:10
Vārtsargi: Kristers Gudļevskis (no 28:24 Elvis Merzļikins)- Filips Grubauers

Olimpiskā kvalifikācijas turnīra spēļu grafiks un rezultāti

DatumsLaiksSpēleRezultāts
01.09.2016.15:30Vācija – Japāna5:0
01.09.2016.19:30Austrija - Latvija1:8
02.09.2016.15:30Vācija – Austrija5:0
02.09.2016.19:30Latvija - Japāna3:1
04.09.2016.14:00Japāna – Austrija0:3
04.09.2016.18:00Latvija - Vācija2:3

Latvijas izlases sastāvs:

Kristers Gudļevskis (Elvis Merzļikins); Artūrs Kulda - Oskars Bārtulis, Krišjānis Rēdlihs - Kristaps Sotnieks, Arvīds Reķis - Georgijs Pujacs, Ralfs Freibergs; Mārtiņš Karsums - Kaspars Daugaviņš - Miks Indrašis, Lauris Dārziņš - Andris Džeriņš - Miķelis Rēdlihs, Roberts Bukarts - Zemgus Girgensons - Gints Meija, Mārtiņš Dzierkals - Rodrigo Ābols - Ronalds Ķēniņš, Vitālijs Pavlovs.

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:27, pirms 8 gadiem
A-Burts-DR73 rakstīja: Melnādainie ateisti izdrāzīs visu Latvju zemi, ja tiks ielaisti, kas visticamāk arī notiks, jo tādi pidrilas kā tu, nemaz nepretosies, bet gan kvēli atbalstīs, ar kaujas saucieniem uz lūpām Welcome, un vēl, svarīgi HALLAL, HALLAL, please, eat, it's HALLAL!
Vai Putins gadījumā nesen neatklāja lielāko mošeju Krievijā? Ko Krievijas krievi parasta izbrīnā saka par Latviju, kad pirmo reizi šeit atbrauc? - "Kā, jums šeit nav mošeju un musulmaņu?" Nav jau tā, ka nav, vienkārši mums ir kultūra un tradīcijas, kuras krieviem boļševiki atņēma. Tagad krieviem ir tikai plika māņticība saukta arī par pareizticību.

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:28, pirms 8 gadiem
Ar4ers rakstīja: Piekrītu A-burtam.

Mums ir jāvienojas kopīgai cīņai pret ienaidnieku un šis ienaidnieks nav Krievija un krievi, bet ASV, bēgļi u.c.
Ko gan slavofils citu var pateikt?

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:29, pirms 8 gadiem
Kirov , pazūdi !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:30, pirms 8 gadiem
hockeypro rakstīja: Mēs Fričus esam situši PČ, a tagad svarīgā spēlē zaudējam? Nav komentāru
tie ''Frīči'' mūs PČ arī ir uzvarējuši nav ko pīkstēt , un uz papīra sastāvs labāks bija Vāciešiem rezultāts ir likumsakarīgs bet mūsējie bez spēles nepadevās rezultāts labs bet ne kādu visi gribēja!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:30, pirms 8 gadiem
izredzētais rakstīja: tie ''Frīči'' mūs PČ arī ir uzvarējuši nav ko pīkstēt , un uz papīra sastāvs labāks bija Vāciešiem rezultāts ir likumsakarīgs bet mūsējie bez spēles nepadevās rezultāts labs bet ne kādu visi gribēja!
Zelta vārdi.

  -3 [+] [-]

, 2016-09-04 21:30, pirms 8 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tieši tā - mēs bijām okupēti, kamēr krievi nevarēja dzīvot bez vadoņiem.
1. Nezinu par kuriem mēs Tu runā .
2. Okupēti ? Nezinu , 70% latviešu , bija salda dzīve psrsā , nevarēji tikai "bļaut" mēs esam brīvi ? A preikš kā to bļaut ?
3. Tagad Tu esi zem tiem pašiem vadoņiem - vergs !
4. Ko Tu pļūti par bēgļiem ? Nah tos kropļus - tā jau pietiek čigānu

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:31, pirms 8 gadiem
kirov atkaapies

  -1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:32, pirms 8 gadiem
mairons rakstīja: Mums PČ ir laba grupa! Būtu labi aizvest šādu sastāvu
Butu labi,vinji mums ir parada,beidzot tak kaut kas vairak par 8-13 vietu jadabun,savadak dzeki visu muzu spele hokji a sasniegumu tik pat ka nav,tads cujs ka nauda samaitajusi,a sportisko panakumu nav uz cempi neraujas,uz olimpisko atlasi novacas,bet ko TAs dod ka puse vai nu nav forma vai ir pazaudejusi

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:32, pirms 8 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vai Putins gadījumā nesen neatklāja lielāko mošeju Krievijā? Ko Krievijas krievi parasta izbrīnā saka par Latviju, kad pirmo reizi šeit atbrauc? - "Kā, jums šeit nav mošeju un musulmaņu?" Nav jau tā, ka nav, vienkārši mums ir kultūra un tradīcijas, kuras krieviem boļševiki atņēma. Tagad krieviem ir tikai plika māņticība saukta arī par pareizticību.
Krievijā šobrīd jau ir >10% no iedzīvotājiem musulmaņi. Tas nav procentuāli vairāk, kā, piemēram, Vācijā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:33, pirms 8 gadiem
svomalraH rakstīja: Dzelžaina loģika Gan jau kāds cits ne es,no kura vēlāk paprasīsim.
Tā arī ir lielākā LV panākumu formula un ne tikai.
Tīšām sagrozi manu domu, vai tā arī saprati? Tad būtu vismaz izvēlējies no SC tādu kandidatūru, kam ir kaut neliela sajēga no hokeja saimniecības, nevis mani
Lv panākumu formula ir strādīgs cilvēki, kas nebēg prom no valsts un kopā strādājot vismaz cenšas celt to ekonomiku, lai prombēdzējiem varbūt ar laiku gribētos atgriezties

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:34, pirms 8 gadiem
mozilla rakstīja: 1. Nezinu par kuriem mēs Tu runā .
2. Okupēti ? Nezinu , 70% latviešu , bija salda dzīve psrsā , nevarēji tikai "bļaut" mēs esam brīvi ? A preikš kā to bļaut ?
3. Tagad Tu esi zem tiem pašiem vadoņiem - vergs !
4. Ko Tu pļūti par bēgļiem ? Nah tos kropļus - tā jau pietiek čigānu
ja mēslu čupā ir saldā dzīve, tad tad Tu esi @ūdu muša.
Es tos laikus vēl gana labi atceros, nevajag te tuftu stāstīt.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:35, pirms 8 gadiem
mozilla rakstīja: 1. Nezinu par kuriem mēs Tu runā .
2. Okupēti ? Nezinu , 70% latviešu , bija salda dzīve psrsā , nevarēji tikai "bļaut" mēs esam brīvi ? A preikš kā to bļaut ?
3. Tagad Tu esi zem tiem pašiem vadoņiem - vergs !
4. Ko Tu pļūti par bēgļiem ? Nah tos kropļus - tā jau pietiek čigānu
Nodzīvojās tiktāl, ka gandrīz pilnīgi viss bija uz taloniem, kā kara laikā.

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:35, pirms 8 gadiem
Ar4ers rakstīja: esmu objektīvs, kepka un trolli
Tikai trollis var cepties par kaut kādiem "ienaidniekiem", kā tu.
Reāli vajadzēja no abām pusēm grābt visu, ko var sagrābt un atdot tikai tik maz, cik minimāli iespējams.
A tā reāli pie mums tikai augšas sagrāba šo un to, kamēr vidū un apakšā visu laiku ķīvējas, rīvējas un kasās.

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:35, pirms 8 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Traki laba bija mūsu spēle pret Fričiem!Friči ir stabila 8nieka komanda, kamēr mēs knapi 3. 4niekā varam tikti.
Man prieks par mūsu komandu!
Laba fričiem koanda, bet nekas īpašs, j abūtu Dārziņš un Ķēninš iemetuši- būtu fričiem vāja komanda...

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:36, pirms 8 gadiem
Ar4ers rakstīja: esmu objektīvs, kepka un trolli
Tu un objektīvs???

Grūti kaut ko smieklīgāku šobrīd pateikt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:37, pirms 8 gadiem
Abrags rakstīja: Krievijā šobrīd jau ir >10% no iedzīvotājiem musulmaņi. Tas nav procentuāli vairāk, kā, piemēram, Vācijā?
Krievijā tas ir vēsturiski un % ir saprotams, bet Vācijā tas galīgi neiet ar kultūru.

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:37, pirms 8 gadiem
sansid rakstīja: Kā vispār kādam mute verās vainot komandu?Čaļi kapāju uz visiem 100%.Es personīgi Kirova komandā nespēlētu vispār!Nevajag te piesaukt patriotismu un visus citus sviestus!Cik daudzi no gudrajiem komentētājiem atvaļinājuma laikā par velti pastrādātu darba labā?Mūsējie to dara katru PČ,un ne tikai!Es vispār brīnos kā Vācija ar savām iespējām un gatavības līmeni mūs nesamala miltos?Malači mūsējie!Noņemu cepuri čaļu priekšā,man nav kauns par tādu izlasi!Daugaviņš trīs maiņās pirms kļūdas nokapāja,tāpēc tagad vainīgs?Kauns par tādiem līdzjutējiem...
piekrītu tev

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:37, pirms 8 gadiem
Agris 77 rakstīja: Nodzīvojās tiktāl, ka gandrīz pilnīgi viss bija uz taloniem, kā kara laikā.
un pat tualetes papīrs bija luksus prece... Nenormālās rindas pēc tā stāvēja

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:38, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Galvenais, lai čekists nav vietā, citādi diez vai sliktāk var būt
Te pievienojos! Ta jau drīzāk kādu no šejienes ex-Imperiona par prezi varētu ielikt, tad sliktāk toč nebūtu kā ar "svēto" priekšgalā! Tas ir pēdējāis cilvēks ko es gribētu LHF galvgalī redzēt! Bet, ja būsim reāli, tad ne nu Kira pats taisās un ne nu Kiru tur valdē kas gribēs mest nost, jo vienīgie, kas Kiru var nomest ir LHF valde un mēs te varam cepties kaut zaļi palikdami no tā nekas tāpat nemainīsies!

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:38, pirms 8 gadiem
A-Burts-DR73 rakstīja: Ir tomēr ļoti būtiska škirba starp Tatāriem, Baškīriem un Afropērtiķiem!
tatāri un baškīri ir mazākā daļa no Krievijas musulmaņiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:38, pirms 8 gadiem
Abrags rakstīja: ja mēslu čupā ir saldā dzīve, tad tad Tu esi @ūdu muša.
Es tos laikus vēl gana labi atceros, nevajag te tuftu stāstīt.
NU Nezinu , es dziedāju latviešu korī , svinēju Jāņus , man bija džinsi , bija augļi . Nekādu problēmu .

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:38, pirms 8 gadiem
Ar4ers rakstīja: esmu objektīvs, kepka un trolli
Nē, es esmu objektīvs un piekrītu, ka mums jābūt draugos ar visām demokrātijām, un jānosoda tirānija un autokrātija. Tā lūk ir objektivitāte
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:39, pirms 8 gadiem
Abrags rakstīja: un pat tualetes papīrs bija luksus prece... Nenormālās rindas pēc tā stāvēja
Tu par kuru gadu runā ? Lel

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:39, pirms 8 gadiem
Alfonso77 rakstīja: Cepuri nost par spēli...2 labas komandas kapajās......
Daugava, Daugava... ehhhh BLIN
Kāpēc tikai Daugava, ja iemestu Lauris un Ķēniņš tukšos - friči nelēkātu kā kazlēni....

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:40, pirms 8 gadiem
mozilla rakstīja: NU Nezinu , es dziedāju latviešu korī , svinēju Jāņus , man bija džinsi , bija augļi . Nekādu problēmu .
Un kas tajā laikā bija pieejams cilvēkiem kaut vai tajā pašā Somijā, nemaz nerunājot par citām brīvās pasaules nepolicejiskajām valstīm?

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:40, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Tīšām sagrozi manu domu, vai tā arī saprati? Tad būtu vismaz izvēlējies no SC tādu kandidatūru, kam ir kaut neliela sajēga no hokeja saimniecības, nevis mani
Lv panākumu formula ir strādīgs cilvēki, kas nebēg prom no valsts un kopā strādājot vismaz cenšas celt to ekonomiku, lai prombēdzējiem varbūt ar laiku gribētos atgriezties
Skatos tu no hokeja nelielu nobīdi izveidoji !
Es gan vairāk par hokeju,jo tās vispārējās LV likstas,nelikstas man pie ....

Vēlreiz atkārtošos,LV reālijās nekāds hokeja progress nav gaidāms.
Jo viss jāsāk veidot no pamatiem,tobiš bērnu hokeja.

Ko tur runāt par hokeju,tik dārgu sporta veidu,ja LV pat Futbolā,kas ir 100 reiz lētāks sporta veids,nevar izveidot normālu bērnu futbola nodarbības.
Izbūvēt laukumus pagalmos utt.

Cik tu reizes gadā aizej uz LAČ spēlēm lai kaut kādā veidā stimulēt Pro hokeju LV ?.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-04 21:40, pirms 8 gadiem
krapaalis rakstīja: Krievijā tas ir vēsturiski un % ir saprotams, bet Vācijā tas galīgi neiet ar kultūru.
viena daļa vēsturiski, cita - iebraucēji no Vidusāzijas un citurienes (un tie ir ļoti lieli cipari). Bez tam - ja krieviem pašiem demogrāfija ir ar mīnus zīmi, tad Krievijas musulmaņiem tas ir pretēji. Skaties, pēc 20 gadiem Krievijā jau runās par 15-20% musulmaņu.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-04 21:41, pirms 8 gadiem
mozilla rakstīja: 1. Nezinu par kuriem mēs Tu runā .
2. Okupēti ? Nezinu , 70% latviešu , bija salda dzīve psrsā , nevarēji tikai "bļaut" mēs esam brīvi ? A preikš kā to bļaut ?
3. Tagad Tu esi zem tiem pašiem vadoņiem - vergs !
4. Ko Tu pļūti par bēgļiem ? Nah tos kropļus - tā jau pietiek čigānu
Ar ko čigāna mentalitāte sliktāka par gopņika?
Saldā dzīve bija tiem, kuri bija gatavi vajadzības gadījumā nodot savu tēvu un māti, bet trūdošā impērija jau sākotnēji bija lemta bojāejai. Labi, ka tas puveklis sabruka. Tagad pārskrien šermuļi, domājot par autoritārismu Latvijā. Pat Ulmanis domāja par tautu, kamēr Krievijā par tautu nekad neviens nav domājis.