Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3
Autors: Ulvis Brože

Muštukovs: "Vankūverā jutos kā bomzis, Sočos - kā kūrortā"

Muštukovs: "Vankūverā jutos kā bomzis, Sočos - kā kūrortā"
Ervīns Muštukovs
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Vienmēr atradies Latvijas valstsvienības tuvumā, 30 gadus vecais vārtsargs Ervīns Muštukovs devies uz vienu pasaules čempionātu un divām olimpiskajām spēlēm, taču pie teikšanas nav ticis. Arī Kontinentālās hokeja līgas kluba Rīgas "Dinamo" rindās divās sezonās izdevās sakrāt tikai divus mačus. Bieži nesaprastais spēlētājs intervijā portālam Sportacentrs.com atklāti dalījās pārdomās par karjeras pirmsākumiem un Latvijas treneriem, par Jūliusu Šupleru, par izjūtām Vankūveras olimpisko spēļu laikā un par to, kāpēc latviešu vārtsargi Eiropā nevienam nav vajadzīgi.

Raiens Millers parakstīja līgumu ar Vankūveras "Canucks". Šo darījumu īpaši interesantu padara fakts, ka viņš pagājušās sezonas izšķirošajā spēlē kļūdījās, spēlējot ar nūju, un tādēļ ielaida vārtus, savukārt "Canucks" vārtsargu treneris tobrīd pirmajam numuram Edijam Lākam vienā no treniņiem ņēma un ar līmlentu pielīmēja nūju pie cimda, lai neriskē, jo kļūda spēlē ar nūju visbiežāk maksā zaudētus vārtus.
Neko nezinu par situāciju, bet, ja runājam par spēlēšanu ar nūju, tad, pēc manām domām, tas ir pluss. Protams, neesmu pabijis Nacionālajā hokeja līgā, taču čempionātos, kuros esmu spēlējis, neviens vārtsargs neizmanto nūju. Esmu vienīgais un vienmēr ripu izsitu, jo pretinieki pie tā nav pieraduši. Kad aizbraucu uz jauno komandu un sāku, tad spēlētāji pirmajās divās trīs nedēļās neko nevarēja padarīt. Protams, vēlāk viņi kļūst gudrāki. Ja ņemam par pamatu sezonu, kurā ir 50 mači, tad pretiniekiem izsitu apmēram 150 ripas, varbūt vēl vairāk. Proti, vārtus var ielaist arī tad, ja nemēģini ar nūju izsist ripu. Uzskatu, ka laba spēle ar nūju ir liels pluss, bet kanādiešu treneriem tas nepatīk. Arī es to zinu, jo spēlēju Kanādā, Kvebekas junioru līgā, un vārtsargu treneris nevis aizliedza, bet pateica, lai ar nūju nespēlēju. Vienu brīdi pārstāju, tomēr vēlāk atsāku. Visi labākie vārtsargi – Dominiks Hašeks, Martins Brodērs, Tims Tomass – ar nūju spēlēja nestandarta stilā.

Nejautāji trenerim, kādēļ viņš neļāva spēlēt ar nūju?
Man bija 19 gadu, pirmo reizi biju aizbraucis uz Kanādu, tur tika ielikta visa tehnika. Aizbraucām kā pusfabrikāti, negatavi – ko mākam, to darām. Tad viņā klausījies un mācījies, nevis uzdevi jautājumus. Viņiem spēlēt ar nūju nav pieņemts, tas ir kā zaudēts ierocis karā. Taču, ja mans pretinieks līdīs uz vārtiem, es viņam deviņos no desmit gadījumiem ripu izsitīšu.

Kura ir bijusi interesantākā treniņu metode tavā karjerā?
Kad biju maziņš un nometnes notika visādos murjāņos, vakaros nācās stāvēt formā. Jau tā bija trīs treniņi dienā, bet pēc tam pilnā formā, bet ar botām kājās, bija jāstāv vārtos. Spēlētāji sastājās piecos punktos un tad meta. Nekādas citas dīvainas metodes neatceros.

Runājot par karjeras pirmssākumiem, ir pašsaprotami, ka tehnika ir jāieliek pirmajās dienās un nedēļās. Cik liela uzmanība tam tiek pievērsta Latvijā?
Nulle! Ja runājam par jaunajiem, tad nulle. Vismaz man tā bija; vienkārši mācīja pēc standartiem – nolika ripas un meta vienā un otrā stūrī, pa zemi. Nekā cita nebija, nulle. Tagad tiek rīkotas nometnes, piemēram, Imants Legzda rosās Rīgā, Lietuvā, Krievijā. Jauni treneri, kuri nesen beiguši karjeru, seko līdzi tendencēm. Lielākā problēma Latvijas treneriem – viņi aizmirst par vārtsargiem. Protams, ka mazajiem komandas galvenais treneris ir spēlētājs, un viņš tad aizmirst par vārtsargiem vai māca pilnīgas muļķības.

Tev pirmais vārtsargu treneris bija Kanādā?
Nopietni, dienu dienā – jā. Kad biju maziņš, tad bija bijušais Rīgas "Dinamo" vārtsargs Vladimirs Bistrovs, vēlāk arī Vitālijs Samoilovs. Ar viņiem bija normāli. Taču ikdienā līdz noteiktam vecumam nekā nebija. Jā, spēlētājus māca, bet vārtsargs cīnās pats par sevi. Intervijās arī Pēteris Skudra stāsta, ka izauga pats par sevi; vārtsargi tā var, ja seko līdzi, kas notiek citās līgās, kā tur attīstās dažādi stili. Turklāt tie ļoti mainās: tagad vārtsargi slīd no viena staba uz otru, sēž uz viena ceļa, kas īpaši populāri ir Zviedrijā.

Arī pats pirms diviem gadiem spēlēji Zviedrijā, kas reizē ar Somiju šobrīd tiek uzskatītas par labākajām vārtsargu sagatavotājām pasaulē. Esi papētījis, kas tur notiek citādi?
Par Somiju nezinu, bet Zviedrijas hokeja līgās – gan augstākajā, gan pirmajā – katrā komandā ir vārtsargu treneris, kurš visu laiku strādā. Viņiem jebkurš vārtsargs no pirmās līgas varētu spēlēt jebkurā līgā. Tur ir līmenis, bet mums nekā tāda nav, mums neko nemāca, neko. Mums ir tikai treneri, kuri nekad nav spēlējuši vārtos, kuri tikai māk bļaut uz mazajiem un mācīt pilnīgākās muļķības. Pilnīgi garām.

Kuras kļūdas tiek mācītas visbiežāk?
Ja ņemam vecākās paaudzes trenerus – vismaz pēc 40 gadiem –, tad viņi māca pēc vecās skolas, ka, piemēram, vārtsargam nevajag krist uz ceļiem. Pilnīgākās muļķības, viņus par to ir jāmet ārā! Neviens vārtsargs tā neizaugs. Es jaunajiem ieteiktu neklausīt tos trenerus, kuri nekad nav spēlējuši vārtos. Nekad, ja godīgi.

Pienāca tāds brīdis, kad noklikšķēja un saprati, ka tev māca tikai muļķības un ka darīšu tā, kā pats uzskatu par labāko?
Uzvārdi lai pirmo reizi paliek pie manis, tos nesaukšu. Nesaku, ka viņi grib sliktu, taču viņi nesaprot, ka vārtsargs ir kaut kas pavisam cits, ka viņu nevar mācīt tā, kā tu domā. Zviedrijā vārtsargu treneri, kuri nekad nav spēlējuši, ir ļoti reti sastopami, turklāt viņi ir sekojuši līdzi visām tendencēm, attīstījušies. Savukārt mums ir tikai: nosēdies, piecelies, izslido, atslido. Ar to ir stipri par maz.

Šobrīd Latvijai ir vairāki augsta līmeņa vārtsargi: pagājušajā gadā Nacionālajā hokeja līgā draftēja Kristeru Gudļevski, šogad – Elvi Merzļikinu, tāpat Šveicē spēlē arī Ivars Punnenovs. Kā saprotu, Latvijā šobrīd ir radīti lieliski apstākļi, lai nebūtu neviena vārtsarga. No kurienes viņi rodas?
Nedz Punnenovs, nedz Merzļikins neizauga Latvijā, tāpēc viņi ir tur, kur ir. Par Gudļevski: neesmu viņam sekojis līdzi visu karjeru, taču, cik esam runājuši, arī viņš saka, ka treneri teikuši, ka viņš ir mironis, mironis. Bet beigās Gudļevskis spēlē NHL! Viņam tagad ir dubults gandarījums. Ja tev pasaka, ka esi mironis, tad ir ļoti labi, jo zemāk nevar krist, var tikai celties. Viņš arī piecēlās. Kopumā jaunajiem vārtsargiem neesmu tik daudz sekojis līdzi, bet tagad viens vai divi gadi, kuros viņi pārlēkuši pāri visam. Manā laikā 20 gadu vecumā nebija variantu spēlēt Latvijas izlasē, jo priekšā bija Artūrs Irbe, Sergejs Naumovs un Edgars Masaļskis. Nekādu variantu nebija. Nekādu. Spēlēju Kvebekas līgā, ja iemestu izlasē, varbūt kaut kas iznāktu. Nevienam tas neinteresē. Bet tagad čaļiem sanāca izšaut.

Kā nokļuvi no Daugavpils līdz Kvebekas junioru līgai?
Kad spēlēju Daugavpilī, treneris Jurijs Agureikins sarunāja, ka Ziemassvētkos trīs nedēļas piedalīsimies turnīrā. Tas, ka viņi to izmantoja kā naudas atmazgāšanu, ir cits jautājums, jo aizvadījām trīs mačus un tad divas nedēļas neko nedarījām, vispār neko, beigās arī edienu nogrieza nost. Turnīrā sanāca normāli nospēlēt, sapazinos ar īstajiem cilvēkiem, un tad ar epastu, ar nenormālu rakstīšanu... Vēl aizvadīju U20 čempionātu, un tad na haļavu. Nu kā var no Daugavpils tikt tādā līgā!? Kanādas junioros, kur draftā ir tikai divas kārtas, nevis septiņas kā NHL. Na haļavu.

Kanādā paveici to, ko vēlējies?
Ja neuzspēlēju riktīgajās līgās, ko tur var gribēt? Varbūt neizmantoju, varbūt nemaz nebija iespēja. Aizvadīju divus gadus Amerikā, tad atbraucu uz Rīgas "Dinamo". Pirmais gads un Jūliuss Šuplers, un viņam, protams, neinteresē nekādi jaunie, kaut gan man bija 24 gadi. Viņam tas bija pirmais gads, spiediens, loģiski, ka izmantoja pieredzējušākos spēlētājus.

Kad Rīgas "Dinamo" sauca, nebija nekādu solījumu?
Viņi pasaka: "Strādā, un būs!" Visādi varēja būt, nezinu, ko lai pasaku. Varēja būt labāk, bet varēja būt arī sliktāk. Kad Latvijas izlasei bija pārbaudes spēles, galvenais treneris bija Leonīds Beresņevs. Vienmēr labi aizvadīju pārbaudes mačus, bet atbrauca Irbe un Naumovs, un vairs netiec vārtos. Kristeram paveicās – būtu Edža gatavs, varbūt vārtos nemaz netiktu. Kādam paveicas, kādam ne. Turklāt toreiz treneri bija visādi beresņevi. Tagad, ja izšauj pie Teda Nolana, kuru NHL visi zina, tad viņam piezvana un pajautā viedokli par tevi. Kāds toreiz Beresņevam zvanīja? Neviens! Neviens nemaz nezināja, kas viņš tāds. Pie Teda izšāva Miks [Indrašis], [Ronalds] Ķēniņš tika pie līguma NHL, Kristers, gan jau vēl kādu piemirsu. Pie parasta krievu trenera tā nebūtu.

Kādas kopumā bija attiecības ar Šupleru?
Es viņam visu mūžu biju jaunais. Dzirdēju, ka viņš būšot Latvijas izlases galvenais treneris. Ja mani – 30 gadus vecu spēlētāju – tagad pasauks un uzskatīs par jauno, tas jau būs kompliments. Rīgas "Dinamo" otrajā gadā man bija 26.

Tobrīd bija teiciens, ka Šuplers drīzāk vārtos liks sievasmāti, nevis Muštukovu.
Viņš tā gluži neteica, bet varbūt domāja. Pie Jūļa spēlēt var tikai gatavas personas, ja viņš ir valstsvienības vai "Dinamo" galvenais treneris, tad jaunie tur nespēlēs. Viņš neliktu Gudļevski vārtos. Pie viņa nav iespējams izsisties, viņam vajag visus spēlētājus no NHL. Toreiz bija Martins Pruseks, un punkts. Iedomājies: tu intervē mani, pēc tam gribi Kirovu Lipmanu un tā tālāk, bet pēc pirmās intervijas pienāk Armands Puče un pasaka: "Stop, tu vēl esi jaunais!" Un neko nevari izdarīt. Protams, mēs nebijām spēlējuši nekādās līgās, bet viņš neļauj izsisties. Laikam Kristaps Sotnieks ir vienīgais, kurš spēlēja.

Ko domā par to, ka Šuplers ir pirmais kandidāts Latvijas izlases galvenā trenera amatam?
Man ir vienalga, vairs nepārdzīvoju. Agrāk bija stress: ņems vai neņems. Tāpat nekad neesmu piedalījies nevienā oficiālā mačā, man nav ko zaudēt.

Pēdējos gados nav grūti saņemties izlasei, zinot, ka mēnesi vai pusotru pavadīsi treniņu procesā, bet pasaules čempionātā vai olimpiskajās spēlēs pie teikšanas tāpat netiksi?
Morāli dažreiz ir grūti, taču zini situāciju, zini, ka nespēlēsi, brauc jau nolemts. Zinu, ka nespēlēšu, nav tā, ka ceri un tad tiec aplauzts. Neko darīt. Hokeju spēlēšu tik ilgi, cik varēšu, atgadīties var jebkas.

2010. gadā bija tavas pirmās olimpiskās spēles. Juties piederīgs komandai?
Nejutos. Pie Oļega Znaroka un Harija Vītoliņa, lai gan viņi ir labi treneri – redz, vinnēja Gagarina kausā –, nejutos piederīgs. Vispār. Ja godīgi, jutos kā bomzis. Pie Nolana bija citādi – Kūlens bija strādājis Dānijā kā treneris, zināja mani. Vācijā pārbaudes spēlē aizvadīju 30 minūtes, un pēc tam viņš mani uzreiz paņēma uz olimpiskajām spēlēm. Bet ar tiem treneriem jutos kā bomzis, kā šestjorka.

Sočos dzīvoji vienā istabā ar Kristeru Gudļevski. Kāda bija atmosfēra istabiņā, kāda – olimpiskajā ciematā?
Sāksim ar olimpiādi. Man tas bija kūrorts. Viņiem bija jāspēlē, bet man? Jāsēž tribīnēs un jāpīpē. Ko es tur darīju? Neko. Treniņiem bija atvēlētas tikai 45 minūtes, viņiem bija jāspēlē, tādēļ viņi arī trenējās, es to saprotu. Stāvēju pie bortiņa pīpēdams. Kūrorts. Viss par velti: restorāns 24 stundas diennaktī, jaunu telefonu iedeva, simts drēbes. Un vēl paldies federācijai, ka prēmiju trīs tūkstoš eiro apmērā pārskaitīja. Par istabiņu: ideāli. Cerēju, ka tikšu uz Minsku un atkal dzīvosim kopā, taču izmežģīju potīti.

Izklausās diezgan labi: aizbraukt un padzīvot olimpiskajā atmosfērā, un beigās saņemt arī prēmiju.
Labāk nekā nekas. Gribētu arī spēlēt, bet kur man tagad iet un ko pierādīt? Treniņā pie borta? Man nevajag. Vienkārši sauļojos.

Ja nepiedalījies arī treniņos, olimpisko spēļu laikā nebija formas kritums?
Gudļevskis nepievienojās kādas četras piecas dienas, bet pēc tam deviņas dienas atpūtos. Vankūverā bija kūrorts, tikai sliktāki apstākļi nekā Sočos. Neko nedarīju. A ko tur var darīt?

Kā atšķīrās attieksme starp Vankūveras un Soču komandām?
Ar amerikāņu treneriem nekad nav problēmas, viņi tevi neuzskata par bomzi. Bija ideāli, ar čaļiem organizējām kāršu trikus.

Teici, ka biji šestjorka. Tiešām treneri izrīkoja?
Nē, bet morāli jūti, ka... Grūti pateikt. Pirms olimpiskajām spēlēm pārbaudes mačā pret Vāciju ielaidu četrus vārtus, bet mani uzreiz gribēja sūtīt mājās. Taču Starptautiskā olimpiskā komiteja neļāva mainīt sastāvu. Mani gribēja atšūt. Vienkārši jutos slikti – ne komandā, bet treneru attieksmes dēļ. Bet ko es varu teikt: viņi ir Gagarina kausa čempioni, savukārt es esmu nekas. Viss.

Tā arī bija: pateica, lai brauc mājās, ka neesi komandai nepieciešams?
Man viņi to neteica, bet viņi tā gribēja darīt. To pēc tam no žurnālistiem uzzināju. Jau jutu, ka tur ir kaut kas dīvains. Beigās izrādījās, ka gribēja mani aizstāt ar Nauri Enkuzenu. Tad jau jebkurš, kurš ielaiž četrus vārtus, ir jāmaina.

2011. gadā teici šādus vārdus: "Latvijas izlase? Nesmīdiniet mani. Kāda vēl izlase? Mana palīdzība nav nepieciešama, bet ar LHF nekādu sarunu vispār nav bijis."
Pirmkārt, teikšu kā mūsu slavenais tenisists Ernests Gulbis: tās rindiņas tika izceltas. Otrkārt, pēc tāda teksta aizbraucu uz pasaules čempionātu. Piezvanīja Sergejs Naumovs un skaidri pajautāja, vai gribu būt trešais vārtsargs un vai braukšu. Viss. No Dānijas vēlu atbraucu, jo finālsērijā bija septiņi mači, pirms tās spēles piezvanīja un pateica: ja gribi, tad brauksi bez konkurences. Tādā ziņā patika sadarbība ar Sergeju. Kādēļ konkurēt trim vārtsargiem, kādēļ pārbaudīt trešo numuru? Pie Sergeja bija pirmais un otrais numurs, bet trešais sēdēja rezervē; viņu nevajag pārbaudīt. Kad ir citi treneri, tad ir pirmais, otrais, trešais, beigās paši nezina, kurš spēlēs.

Sanāk, ka piekrīti uzskatam: vārtsargam pirms sezonas ir jāpasaka, kāda būs viņa loma komandā?
Uz čempionātu ir divi vārtsargi, bet kāpēc ir jāpārbauda trešais? Kam tas ir vajadzīgs? Mani pārbaudīja pirms Vankūveras, laikam gribēja uzzināt, kurš ir labāks atpūtnieks. Trešais numurs ir jāizvēlas, vadoties pēc sezonas klubā. Pirms Sočiem pārbaudīja Vācijā. Sanāca veiksmīgi: ielaidu vienu ripu, kamēr Māris [Jučers] – trīs vai četras. Ja būtu otrādi? Ieliksi 30 minūtes, ko tu pārbaudīsi? Nu ko? Pirms čempionāta pusi mača spēlēja Merzļikins, pusi – Punnenovs. Ķeksīša dēļ? Pārbaudes spēles ir domātas, lai pirmie divi numuri iespēlētos, bet beigās izlasē bija seši vārtsargi.

Kā jau teici, uz pasaules čempionātu netiki izmežģītas potītes dēļ. Kur un kā tas notika?
16. martā Dānijā izslēgšanas spēļu pēdējā mača laikā izmežģīju labo potīti. Biju eiforijā un domāju, ka ātri pāries, bet tā nenotika. Kad aizbraucu uz Somiju, uz pārbaudes spēlēm, vēl nedaudz sāpēja. Likteņa ironija, ka izmežģīju arī otru, pirmo reizi mūžā tā gadījās. Spēles laikā Rodrigo Laviņa nūja iestrēga slidā, viņš parāva, un čau! Joprojām sāp. Kā izmežģīju potīti, tā vispār vairs nevarēju trenēties, bet vēl mēnesi izlases rindās vienkārši eksistēju. Laukumā izgāju atsist numuru, noslīpēt sarkanos kājsargus, lai tautai būtu, par ko runāt.

Kāpēc tieši sarkani kājsargi?
Man patīk vienkrāsaini, nevis balts, zaļš, brūns, raibs. Un balti nepatīk, jo visiem ir balti. Izej laukumā, bet pretiniekam arī ir balti kājsargi. Viņu nomaina, bet arī otram vārtsargam ir balti. Visi vienādi, bet tu atšķiries. Un tas ir pluss, ja esi nepazīstams: visi balti, vārtsargi mainās tā, ka beigās nemaz nesaproti, kurš spēlē, bet sarkano vai kādu citu krāsu uzreiz atpazīst.

Taču ķiveru ziņā nekad neesi izcēlies.
Dārgi maksā, aizņem daudz laika, vajag atrast ķiveri, ar kuru aizvietot. Nekādi nesanāk. Man ir ķivere sarkanā krāsā, arī formu vienmēr ņemu vienkrāsainu. Negribu būt kā visi pārējie – vienādi.

Runājot par ekipējumu, spēlētājiem parasti ir plecu, elkoņu vai kājsargs, kas tiek lietots neskaitāmus gadus. Pie tā pieturas arī vārtsargi?
Ar melnajiem kājsargiem divus gadus pie Rīgas "Dinamo" spēlēju Baltkrievijā, tad arī Anglijā un Dānijā. Kopumā sanāca četri gadi, bija diezgan ērti, bet pēc tam pamainīju. Citreiz ir tā, ka pierodi un vairs negribas neko mainīt. Protams, izej ar jaunajiem, ir forši, bet nejūties tik labi. Pie jauna ekipējuma ir jāpierod.

Pēdējā sezona Dānijā – laba vai slikta?
Lieliska. Nezinu, kādas bija komandas ambīcijas, lai gan tā neko nevarēja vinnēt. Savs sniegums – lieliski, komanda – labi.

Tas, ka komanda nevarēja vinnēt, bija saistīts arī ar totalizatoru skandālu?
Arī. Izmeta līderus, bet nebija neviena, kas stātos vietā. Dānijā uzvar nevis tās komandas, kurās ir labākie leģionāri, bet gan tās komandas, kurās ir labākie dāņi. Vienā komandā var būt septiņi importi, un septiņi spēlētāji nevar uzvarēt čempionātā. Parasti uzvar "SonderjyskE" vai "Herning", kurām ir labākie Dānijas spēlētāji no izlases. Protams, viņiem arī ārzemnieki ir labākie.

Tikt līdz Dānijas līgai bija viegli vai grūti?
Nerunāšu par mūsu Šveices vārtsargiem, kuri tur ir jau sen un neskaitās ārzemnieki. Lai kāds pamēģina tikt Anglijas vai Dānijas čempionātā, gribēšu redzēt. Visur ir nepieciešami kanādieši, vienalga no kādas līgas, galvenais, ka ir pase. Varu nosaukt arī piemērus. Bija jānoslēdz līgums ar čempionu "SonderjyskE", gandrīz viss bija parakstīts, taču viņi teica, ka rīt, parīt. Vienu dienu atveru Eliteprospects.com un skatos, ka viņi paņēmuši vārtsargu, kurš pirms diviem gadiem aizvadīja vienu maču Ņūdžersijas "Devils" rindās. "Esbjerg" pasaku, lai viņi pagaida – nedēļu meklēšu citu komandu. Pēc nedēļas skatos, ka viņi parakstījuši līgumu ar japāņu vārtsargu, kurš spēlējis dažus mačus Losandželosas "Kings" rindās. Bija varianti arī Francijā. Grenoble gribēja noslēgt līgumu par 30 tūkstošiem eiro. Gribēja gan ģenerālmenedžeris, gan otrais treneris, kurš piecas iepriekšējās sezonas bija galvenais. Jā, jā, mēs tevi gribam, tikai jāparunā ar galveno. Ar galveno no Kanādas, kurš pirmo reizi brauc uz Franciju. Un viņš paņem viduvēju vārtsargu no ECHL. Bija variants arī Ruānā, arī ap 30 tūkstošiem, taču galvenais treneris paņēma franču izcelsmes vārtsargu, kuru pagājušajā sezonā izmeta no Dānijas. Nevis vienu no līgas labākajiem vārtsargiem, bet to, kurš runā franču valodā. Ar Latvijas pasi kaut kur tikt ir ļoti grūti. Gribēšu redzēt, kur kāds tiks. Nekur. Paskatieties uz Edgaru Lūsiņu, Nauri Enkuzenu. Mārtiņš Raitums, kurš spēlē Kazahstānā, lai tiek Eiropā, kaut Anglijā. Netiks. Ne jau tāpēc, ka nevar pavilkt līmeni – kanādiešu treneriem latvieši neinteresē. Ir jābūt ļoti labam vārtsargam, lai varētu spēlēt Dānijā; katrs no viņiem varētu spēlēt augstāk. Vārtsargu līmenis ir augstāks nekā čempionāta. Ir divi vārtsargi no NHL, kuri nebrauc uz Vāciju, jo darbu atrod tikai Dānijā. Jānis Kalniņš ir malacis, ticis iekšā MOL līgā, Jānis Auziņš ir Anglijas otrajā līgā. Malači, no turienes lēnām ir jāsāk, neviens neatnesīs uz paplātes. Latvijas vārtsargi nekur nav vajadzīgi.

Izskatās, ka Raitumam Kazahstānā labi maksā un viņu viss apmierina.
Nerunāju par līmeni, jo tas ir labs. Taču to neviens ārpus bijušās Padomju Savienības nezina. Eiropā to nezina, nezinās un nekur neņems. Nekur.

Aizbraukt uz Kazahstānu nozīmē...
...ja pirms tam nekur neesi spēlējis, bet Kazahstānā izmet ārā, tad vari kārt slidas. Un jo augstāk, jo labāk – lai vairs nevarētu dabūt. Varbūt kļūdos. Esmu dzirdējis, ka Raitums meklē līgumu Eiropā. Paskatīsimies, kur viņš atradīs. Jučers atrada?

Pat ar Kontinentālās hokeja līgas pierakstu.
Pat ar Kontinentālās hokeja līgas pierakstu. Un neatrada tāpēc, ka iepriekš nekur nav spēlējis. Ja Latvijas vārtsargs spēlē Dānijā, Zviedrijas otrajā vai Norvēģijas līgā, tad tas ir sasniegums. Un es neslavēju sevi. Ja atvērsi Eliteprospects.com un apskatīsies līgas, kurās reāli varētu spēlēt – Dāniju, Angliju, Norvēģiju, Vācijas otro un tā tālāk –, tad kopumā būs apmēram 50 komandu. 20 neņems leģionārus, bet vēl 15 komandās treneri ir kanādieši, kuriem nepieciešami tikai savējie. Un tad pamēģini tajās 15 komandās tikt. Nenormāla konkurence.

Ja kādam šovakar ienāk prātā doma kļūt par aģentu un palīdzēt vārtsargiem, tad...
Labāk nemēģināt! Labāk nečakarēt smadzenes un uzreiz pateikt, ka nekur neiekārtosi. Varu pateikt, ka Anglijā spēlēju labi un uzvarēju čempionātā, man ir ļoti laba reputācija Dānijā, bet neviens uz paplātes neko nepienes. "SonderjyskE" beigās paņēma vārtsargu no NHL, jo viņiem, redz, esot jāspēlē Čempionu līgā, lai gan paši treneri mani iebalsoja otrajā simboliskajā izlasē. Arī pirms tam gandrīz kļuvu par Dānijas čempionu, bet pēc tam aizmirst kā s*du. Nē, viņi nesaka, ka esi slikts, vienkārši viņiem vajag 1,9 metrus, kanādieti, draugu, ar kuru varētu parunāt. Tādās līgās kā Austrija vai Vācija tikt iekšā vispār ir nereāli. Citreiz ir vieglāk tikt NHL, jo esi jauns, draftēts, par tevi cīnās un bīda. 20 gados spēlēt Šveices čempionātā, ja jau pirms tam neesi bijis Šveicē? Neņems. Vieglāk ir tikt NHL.

Tā padomājot, spēlēt Šveicē ir sarežģīts uzdevums arī laukuma spēlētājam. Protams, ja vien nebrauc stabils hokejists no NHL, piemēram, Kaspars Daugaviņš, kurš iepriekšējā sezonā spēlēja Stenlija kausa finālā.
Trīs maģiskie burti maina visu. Kristeram tagad būs piedāvājumi Vācijā, arī Jaunzēlandē. Bet tie, kuri nāk no Kazahstānas, Latvijas, Baltkrievijas, junioriem, ja grib spēlēt Eiropā, var kārt slidas augstāk – lai pēc tam nevar aizsniegt.

Nezinu, vai Jaunzēlandē vispār ir hokeja līga, bet Renārs Kazanovs pagājušajā gadā pēc Latvijas čempiona titula izcīnīšanas aizbrauca uz Austrāliju.
Arī tas ir līmenis, pamēģini tikt. Kādreiz bija ideja braukt uz Austrāliju, bet nevarēju atrast, caur kādiem cilvēkiem notiek bīdīšana. Jebkurš vārtsargs, kurš spēlē ārzemēs, – līmenis. Atkal, tas, ka Kalniņš ir Ungārijā un viņu tur novērtē, ir līmenis. Latvijā nenovērtēts un nesaprasts līmenis. Mums tikai izlase var palīdzēt, iemetot jauno laukumā, bet ar mani tas nenotika. Atbraucu no Amerikas zemākajām līgām, bet vispār nedeva iespēju. Nevienā spēlē, nevienā trešdaļā. Tad ir grūti. Viss, ko esmu sasniedzis, ja tos vispār var saukt par sasniegumiem, ir paša nopelns. Bez treneru, aģentu vai izlases palīdzības. Bet tagad visi tiek izlases dēļ. Viņi pirms tam nekur nav spēlējuši, taču pasaules čempionātā parāda sevi, un bams – līgums, divi, trīs. Izlase dod visu, bet pēc tam dzirdu, ka viņi tur nemaz negrib spēlēt. Piemini manus vārdus: nezinu, cik Latvijā ir vārtsargu, bet viņi nekur nespēlēs, ja netiks bīdīti, ja viņus neliks U20 un arī lielās izlases vārtos, ja viņiem nebūs Šveices licences. 20 gados vari beigt karjeru, jo nav, kur spēlēt. Vienīgi "Kurbads". Negribu noniecināt čaļus: viņi māk spēlēt, bet neviens viņiem netic. Domā, ka Lūsiņš nemācēja sargāt vārtus?

Cik reizes komandas ir tevi uzmetušas un nav noslēgušas līgumu?
Neskaitāmas. Visu laiku. Biju noslēdzis līgumu ar norvēģu "Rosenborg" par 24 tūkstošiem plus vēl diviem par kaut ko, varbūt skaistām acīm. Beigās viņiem neiedeva licenci, bija parādi. Ar "SonderjyskE" čakarējos no marta līdz maijam, viņi man solīja, solīja, solīja, bet, nevienam nepasakot nē, paņēma citu. Tad parakstīju līgumu Norvēģijā un kā muļķis trīs nedēļas domāju, ka viss ir kārtībā. Kamēr iztulkoju epastu norvēģu valodā. Beigās viņi nedabūja licenci, tāpēc ārpus kārtas bez nekādiem s*da aģentiem uzreiz zvanīju "Aalborg" menedžerim, kurš minūtes laikā iedeva līgumu.

Saprotu, ka ar aģentiem tev nav pašas labākās attiecības?
Es viņiem vispār neticu. Visu laiku saka rīt, parīt aizparīt. Jauno līgumu sarunāju pats: piezvanīju menedžerim, piecās minūtēs nopelnīju 24 tūkstošus un kaut kādus bonusus. Man ir kaut kāda reputācija, tāpēc Anglijā un Dānijā darbu varētu atrast pats, arī Norvēģijā atradu pats. Es varu, jo esmu tur spēlējis, bet citi čaļi nevarēs, pat ar aģentu palīdzību. Jučers: 40 spēles KHL, tribīnes pilnas un sit plaukstas. Labu līgumu atrada? Un ja Kazahstānā neaizies, tad ārā. Neviens nebrauc uz Kazahstānu aiz labas dzīves. Brauc tāpēc, ka nekur nepiedāvā, ka nekur nedod vairāk naudas, ka nav, kur spēlēt, ka nekur iepriekš nav spēlējuši. Ja Raitums negribēs spēlēt Kazahstānā, tad būs grūti atrast komandu. Varbūt Francijas otrajā līgā, lai gan to neuzskatu par atrašanu, jo runāju par normālu līmeni.

Arī Francijas otrajā līgā esot vajadzīgi tikai kanādieši.
Tagad visi ņem kanādiešu trenerus, kuri izvēlas kanādiešu spēlētājus. Bijušajā komandā visi leģionāri bija kanādieši. Kirils Starkovs, kuru izmeta totalizatora dēļ, neskaitījās ārzemnieks, jo viņam ir Dānijas pase. Toreiz palika trīs dienas līdz transfēru loga slēgšanai, viņiem teica, lai paņem kādu zviedru, kurš pēc trim stundām jau būs klāt. Nē, vajag kanādieti, vajag kaut kādus miroņus atvest! Paņemiet jaunos zviedrus no otrās līgas, kuri gribēs piedalīties izslēgšanas spēlēs. Nē, vajag kanādieti.

Izstāsti no a līdz z par totalizatoriem: kas notika, ko piedāvāja, kā pieķēri?
Viņi bija spēlējuši arī pirms tam, tikai es par to nezināju. Gan mačos, kad vārtos biju es, gan mačos, kad spēlēja otrs vārtsargs. Bija divi mači pret Kopenhāgenu, kuros parasti stāvēja otrais numurs. Viņi lika nevis uz zaudējumiem, bet uz ielaistajiem vārtiem, taču pirmajā mačā pēkšņi zaudēja. Saprata, ka otrajā spēlē vārtos liks mani, bet nauda jau bija ieguldīta. Piedāvāja ielaist divus vārtus pirmajā trešdaļā par 500 eiro. Attinu lentu un sapratu, ka ir jau spēlējuši. Piedāvāja, piedāvāja, cik var? Paņēmu un ierakstīju. Tad padomāju un aiznesu trenerim, taču nedomāju, ka būs tik liela panika, šķita, ka uzliks sodu. Bet treneris aizgāja pie vadības, tā – pie līgas, līga – vēl tālāk. Beigās biju kā liecinieks tiesā. Vārtsargam iedeva pusotra gada diskvalifikāciju, Starkovam aizliedza spēlēt Dānijā. Arī kanādietim kaut ko piešķīra, bet viņš aizbrauca mājās, kur tas nav spēkā.

Nebija pārsteigums, ka starp organizatoriem bija arī Starkovs, kurš spēlējis pasaules čempionātā, bija viens no komandas līderiem un kura tēvs ir hokeja treneris?
Bija, bet krievs tomēr paliek krievs.

Liekot punktu: arvien vairāk spēlētāju, ar kuriem runāju, saka, ka jau sākuši gatavoties sezonai. Kā tev sokas šajā frontē?
Eju uz trenažieru zāli, bet vasarā uz ledus vispār nekāpju. Nometne sākas 1. augustā, pirmais oficiālais mačs ir 20. septembrī. Uzskatu, ka ar 50 dienām un septiņām pārbaudes spēlēm pietiek, lai sagatavotos. Lēkāt uz ledus un dabūt traumu? Labāk zālē, turklāt potīte vēl sāp, nevaru darīt visu ko vēlos.


, 2014-07-02 11:21, pirms 10 gadiem
Izcila intervija, vairāk tādu šeit vajadzētu.
, 2014-07-02 11:29, pirms 10 gadiem
Bija, bet krievs tomēr paliek krievs. Ervīns dod vaļā
Slēpts komentārs: Straka
, 2014-07-02 11:39, pirms 10 gadiem
Viņš kādreiz nečīkst? Vienmēr kāds apbižojis, bet varbūt tomēr sākumā jāpaskatās uz sevi un savu meistarību?
, 2014-07-02 11:42, pirms 10 gadiem
Straka rakstīja: Mūžīgais aizvainojums un kārtējā raudulīgā intervija no Muštukova puses. Paldies, bet neinteresanti.
Kad saka, kā ir, tad raudulīga intervija, kad amerikāņu stilā lej cukuru ausīs, tad viss ir lieliski.

Ļoti labs ieskats normāla līmeņa profesionāla vārtsarga dzīvē.
, 2014-07-02 11:43, pirms 10 gadiem
Ne tik ļoti intervija, cik runātājs labs. Katra intervētāja sapnis - atbild uz tiem jautājumiem, par kuriem citi teiktu - par šo gan nerunāsim.
, 2014-07-02 11:46, pirms 10 gadiem
Sakarīgs chalis, laba intervija. Par krieviem normāli pateica, tas gan neatiecas uz visiem, bet tādi vidusmēra krievi gan ir...
, 2014-07-02 11:50, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Kad saka, kā ir, tad raudulīga intervija, kad amerikāņu stilā lej cukuru ausīs, tad viss ir lieliski.

Ļoti labs ieskats normāla līmeņa profesionāla vārtsarga dzīvē.
Piekrītu. Var saskatīt čīkstēšanas elementus, bet vis tieši, kodolīgi, bezkaislīgi, bez cukurotām frāzēm nākotnes vārdā. Kā būs tā būs.
, 2014-07-02 11:50, pirms 10 gadiem
Pylneiģi pareizi vysu Muštukovs arī pascieja, vaira taidu interveju, kur spielietuojs pasoka tīšom vusu kū dūmoj navis stosta kaut kaidus batomus ausīs.

Paldys Ervīnam par tik lobu i sakareigu interveju.
Slēpts komentārs: Kā Tev iet, Bērziņ?
, 2014-07-02 11:53, pirms 10 gadiem
Ielaist 2 vārtus un riskēt ar vietu komandā par 500 euro? Toto afēru organizatori pilnīgi diletanti jeb vienkārši gribēja uzvārīties uz letiņa rēķina!
, 2014-07-02 11:54, pirms 10 gadiem
Itkā labs vārtsargs, žēl, ka izlasē netiek pie spēlēšanas!
, 2014-07-02 11:57, pirms 10 gadiem
Vot normāli, čalis pasaka visu, kas uz sirds sakrājies, runā atklāti bez aplinkiem. Nav kaut kādas tukšas frāzes un bezjēdzīgie komplimenti. Būtu intervija ar kādu Ziemeļamerikāni, būtu pilnīgs ūdens un tukšas frāzes. Arī par Olimpiādēm un čempjiem - cits dibenu laizīdams to tik vien darītu kā rakstītu garas pateicības frāzes un bučotu kurpes visai vadībai pēc kārtas, ka paņemts kā trešais (nevajadzīgais) vārtusargs.

Protams, cik labs vai ne tik labs vārtusargs, par to var diskutēt, bet sava taisnība viņam noteikti ir. Ja tev nav izcils talants jau no bērnu kājas, tad ļoti daudz ko izsaka (bet ne obligāti garantē) pazīšanās un veiksme, it īpaši vārtusargiem, kur lielākoties vispār ir tikai viens pamata vārtusargs uz komandu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 11:58, pirms 10 gadiem
Es pārsteigts par nosauktajiem cipariem, tie diez ir euro vai dolāri? Ja dolāri, tad tās aldziņas ir diezgan mazas. Ja euro, tad vēl var dzīvot, bet kaut ko iekrāt gan diez vai īpaši sanāk. Vienīgi saprotu, ka Eiropā papildus summai pieņemts uzsaukt dzīvošanu + auto.
, 2014-07-02 12:00, pirms 10 gadiem
Kopumā piekrītu iepriekš izteiktajam viedoklim, ka šis ir ļoti labs ieskats vidusmēra Eiropas vārtsarga ikdienā. Iepriekš no Latvijas vārtsargiem nekas tāds nav dzirdēts vai lasīts. Par to +.
, 2014-07-02 12:03, pirms 10 gadiem
Pacelties no zemākajām līgām uz augšu ir ļoti grūti. Viņš jau cik gadus maļās pa eiropu, bet tā arī nav pacēlies. Ja kāds domā, ka aizbrauks uz eiropu un no zemākās līgas tiks uz augšu tad varu pateikt, ka tie ir sapņi!
, 2014-07-02 12:05, pirms 10 gadiem
kasagrande rakstīja: Es pārsteigts par nosauktajiem cipariem, tie diez ir euro vai dolāri? Ja dolāri, tad tās aldziņas ir diezgan mazas. Ja euro, tad vēl var dzīvot, bet kaut ko iekrāt gan diez vai īpaši sanāk. Vienīgi saprotu, ka Eiropā papildus summai pieņemts uzsaukt dzīvošanu + auto.
RD lielākā daļa spēlētāju saņem vēl mazāku algu un šogad droši vien lielākā daļa spēlēs pa vēdera tiesu
, 2014-07-02 12:06, pirms 10 gadiem
kasagrande rakstīja: Es pārsteigts par nosauktajiem cipariem, tie diez ir euro vai dolāri? Ja dolāri, tad tās aldziņas ir diezgan mazas. Ja euro, tad vēl var dzīvot, bet kaut ko iekrāt gan diez vai īpaši sanāk. Vienīgi saprotu, ka Eiropā papildus summai pieņemts uzsaukt dzīvošanu + auto.
Domāju, ka stabili par € ir runa. Nav jau Ziemeļamerika vai Kazahstāna.
Slēpts komentārs: rushinsh
, 2014-07-02 12:08, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: RD lielākā daļa spēlētāju saņem vēl mazāku algu un šogad droši vien lielākā daļa spēlēs pa vēdera tiesu
KHL minimālā alga ir virs intervijā nosauktajiem cipariem.
, 2014-07-02 12:09, pirms 10 gadiem
kasagrande rakstīja: Es pārsteigts par nosauktajiem cipariem, tie diez ir euro vai dolāri? Ja dolāri, tad tās aldziņas ir diezgan mazas. Ja euro, tad vēl var dzīvot, bet kaut ko iekrāt gan diez vai īpaši sanāk. Vienīgi saprotu, ka Eiropā papildus summai pieņemts uzsaukt dzīvošanu + auto.
Pilnīgi normāli, nav jau grandi, kam milzīgi budžeti. Kā arī paši spēlētāji jau ar nav nekādi izcilie. Tas jau tikai Kolhoza hokeja līgā, kur krieviem miljonus maksā vienkārši tāpēc, ka priekšniekiem nav naudu kur likt. Basī ar tas pats - amerikāņi uz zemām Eiropas līgām brauc par vēdera tiesu spēlēt.
Slēpts komentārs: svomalraH
, 2014-07-02 12:12, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: Pacelties no zemākajām līgām uz augšu ir ļoti grūti. Viņš jau cik gadus maļās pa eiropu, bet tā arī nav pacēlies. Ja kāds domā, ka aizbrauks uz eiropu un no zemākās līgas tiks uz augšu tad varu pateikt, ka tie ir sapņi!
Neteiktu, ka spēlēšana Dānijā un Allsvenskan nav sasniegums. Taisnību jau Ervīns saka, kurš vēl no mūsējiem bez Edžas, Gudija un Šveiciešiem tur tiktu? Lūsiņš, Raitums, Kalniņš, Jučers? Raitums spēlē Kazahstānā par kuru tomēr ir ļoti lielas šaubas, pārējie var tikai sapņot par spēlēšanu šajā līmenī.
, 2014-07-02 12:12, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: KHL minimālā alga ir virs intervijā nosauktajiem cipariem.
Tas, ka KHL ir nosaukta minimālā alga nenozīmē, ka viņi to arī saņem!!! Ar katru tiek slēgti atsevišķi līgumi+pašiem ir jāmaksā nodokļi! Nevajag klausīties ko saka Savickis ar saviem padotajiem. Es arī biju šokā kamēr man čaļi neparādīja līgumu!
, 2014-07-02 12:12, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: RD lielākā daļa spēlētāju saņem vēl mazāku algu un šogad droši vien lielākā daļa spēlēs pa vēdera tiesu
MHL vispār nav ko cerēt uz normālu algu, jo cik lasīju kādā Sirakūzas blogā, tad Kristers tikai ASV tiesības nokārtojis, jo "Rīga" spēlējot neesot varējis atļauties autiņu.
Un autiņš jau mūsdienās nav nekāds turīguma rādītājs, jā, tur jaunie čaļi uz spēlēm brauc ar tīri tā neko mašīnām, bet tās jau ir vecāku, ne pašu nopelnītas.
, 2014-07-02 12:13, pirms 10 gadiem
Tā jau ir, ja neesi ārzemēs līdz gadiem 15, tad vēlāk izsisties tur, kur neviens nezin ir ļoti smagi, vien nauda palīdz, un arī ne vienmēr. Prieks par Gudļevski, Punnenovu, Merzļikinu, ka tikuši ārpusē un ir ieraudzīti. Vismaz vārtsargu līnija izlasē būs.
, 2014-07-02 12:14, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Neteiktu, ka spēlēšana Dānijā un Allsvenskan nav sasniegums. Taisnību jau Ervīns saka, kurš vēl no mūsējiem bez Edžas, Gudija un Šveiciešiem tur tiktu? Lūsiņš, Raitums, Kalniņš, Jučers? Raitums spēlē Kazahstānā par kuru tomēr ir ļoti lielas šaubas, pārējie var tikai sapņot par spēlēšanu šajā līmenī.
Edgaram jau arī nemaz tik viegli neklājās, lai gan par ierakstiem CV sūdzēties nevajadzētu.
, 2014-07-02 12:14, pirms 10 gadiem
Fric rakstīja: Pilnīgi normāli, nav jau grandi, kam milzīgi budžeti. Kā arī paši spēlētāji jau ar nav nekādi izcilie. Tas jau tikai Kolhoza hokeja līgā, kur krieviem miljonus maksā vienkārši tāpēc, ka priekšniekiem nav naudu kur likt. Basī ar tas pats - amerikāņi uz zemām Eiropas līgām brauc par vēdera tiesu spēlēt.
NHL visiem atalgojums vienāds ? Jeb pēc nopelniem.
Un tev ir kāds info par KHL atalgojumiem ?
, 2014-07-02 12:15, pirms 10 gadiem
Tāda sajūta, ka visur ir nelieši, kas puisim neļauj parādīt savu īsto mega talantu - ne izlasē, ne Dinamo. Varbūt tomēr tad vaina nav citos, bet gan pašā? Nav brīnums, ka ar šādu filozofiju neko karjerā nav sasniedzis un visdrīzāk nesasniegs...
, 2014-07-02 12:19, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: Tas, ka KHL ir nosaukta minimālā alga nenozīmē, ka viņi to arī saņem!!! Ar katru tiek slēgti atsevišķi līgumi+pašiem ir jāmaksā nodokļi! Nevajag klausīties ko saka Savickis ar saviem padotajiem. Es arī biju šokā kamēr man čaļi neparādīja līgumu!
Pašiem jāmaksā nodokļi? Tiešām? Kā ar Kuldu, kurš AHL pa 50k sezonā spēlēja, teju pusi no tā atdodot valstij? Ar katru atsevišķs darba līgums? Šokējoši!

Un tas, ka viņi saņem tik, cik saņem, ir tikai normāli. Tirgus regulē cenu, citur viņiem vairāk nepiedāvā. Ar KHL minimālo algu dzīvošanai pietiek.
, 2014-07-02 12:21, pirms 10 gadiem
Kaut kā pārāk bieži viņš atkārto,ka viņu uzskatīja par šesķorku,jutās,kā bomzis...kā saka,viss sākas no galvas...varbūt vajaga pašam par to mazāk domāt un pierādīt,ka tā nav...bet vārtusargs jau laikam nav slikts,tā kā taisnība iespējams ir kaut kur ap vidu...
, 2014-07-02 12:22, pirms 10 gadiem
playthegame rakstīja: Neteiktu, ka spēlēšana Dānijā un Allsvenskan nav sasniegums. Taisnību jau Ervīns saka, kurš vēl no mūsējiem bez Edžas, Gudija un Šveiciešiem tur tiktu? Lūsiņš, Raitums, Kalniņš, Jučers? Raitums spēlē Kazahstānā par kuru tomēr ir ļoti lielas šaubas, pārējie var tikai sapņot par spēlēšanu šajā līmenī.
Kādas šaubas par Kazahstānu?
Slēpts komentārs: pirdaks
, 2014-07-02 12:28, pirms 10 gadiem
Jā , nu šitam ir baigais raksturiņš, no otras puses viņš pasaka visu kā ir un neliekuļo. Krievs paliek krievs, šitā ir bomba!
, 2014-07-02 12:29, pirms 10 gadiem
30 eināri par.. a par ko viņi dzīvo , kad hokeju nespēlē? Pārtiek no labdarības?
, 2014-07-02 12:31, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: Tas, ka KHL ir nosaukta minimālā alga nenozīmē, ka viņi to arī saņem!!! Ar katru tiek slēgti atsevišķi līgumi+pašiem ir jāmaksā nodokļi! Nevajag klausīties ko saka Savickis ar saviem padotajiem. Es arī biju šokā kamēr man čaļi neparādīja līgumu!
Nu nu, ja jau iesāki tad pabeidz, cik eināru tur sanāk uz sezonu?
, 2014-07-02 12:35, pirms 10 gadiem
Normāls pipars, interesanti
, 2014-07-02 12:53, pirms 10 gadiem
Neko sliktu nevar teikt. Ervīns interesants čalis.
Vairāk izklausās pēc biznesmeņa oportūnista, nekā sportista, jo runā ļoti atklāti par visādiem sīkumiem, par kuriem citi nerunā (gan jau aiz bailēm).

Nebaidās arī pateikt, ka mūsu postpadomju censoņi arī rada tikai problēmas.

Lai veicas.. talants ir, ne velti 90%+ ir praktiski jebkurā līgā. Tikai vajag lielākiem soļiem kāpt, vecums arī drīz nāks. Masaļskis arī pa sētas līgām dzīvoja un bija nulle, līdz Dinamo Rīga tika.
, 2014-07-02 13:11, pirms 10 gadiem
Droši vien tik atklāta valoda, jo saprot, ka vairs jau tā pat nekas nespīd. Bet jebkura gadījumā, interesanti jau tādas žēlabas palasīt.
, 2014-07-02 13:17, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Kad saka, kā ir, tad raudulīga intervija, kad amerikāņu stilā lej cukuru ausīs, tad viss ir lieliski.

Ļoti labs ieskats normāla līmeņa profesionāla vārtsarga dzīvē.
Tā ir būtiska atšķirība. Ja šeit tiktu intervēts amerikānis, tad viņš tiktu intervēts, tāpēc, ka ieņemt kaut kādu pozīciju. Bet kopā ar pozīciju nāk arī atbildība. Muštukova gadījumā tā pozīcija, kas viņam ir bijusi (trešais vārtsargs) jau ir zaudēta. Tāpēc ir diezgan viegli izlikt žulti, jo atbildība par pateikto ir 0.

Mani katrā ziņā tādas intervijas neuzrunā. Ja izlases treneri ir slikti, aģenti ir slikti, latviešu jauniešu treneri ir slikti, citus savus cīņu biedrus noliek (vārstargus), tad tas liek aizdomāties par paša Muštukova sasniegumiem un vai viņa viedoklī vērts vispār ieklausīties?
, 2014-07-02 13:23, pirms 10 gadiem
Kas bija tā motivācija, kas Ervīnam lika tā runāt, to uzzināsim tik pēc kāda laika, BET... viņš pat pusi nepasaka no tās realitātes kāda ir hokeja tirgū.

Protams, ka viņam ir tāds nedaudz aizvainojums, ka "piedzima ne tajā laikā", jo nedaudz agrāk piedzimstot būtu iespējas būt Masaļska vietā, vēlāk - pašlaik aktīvo jauno vārtsargu vietā. Viņš tiešām tika tai laikā, kad uz īsu brīdi bija ĻOTI spēcīga vārtsargu līnija. Irbe vēl NHL, Naumovs - TOP Eiropas līgās, Masaļskis ar sāka sevi pieteikt.

Spēles ziņā viņš ir gana laba līmeņa vārtsargs, ko arī pierāda klubos. Turklāt, vēl spēlējot ZAmerikas zemākajās līgās no tolaik maz zināmā SPHL (tobrīd jauna līga, pats zemākais profesionālā hokeja līmenis) tika līdz AHL treniņnometnei (Manitobas "Moose").

Tas, ka, cik var noprast, viņam nav tas vieglākais raksturs un savas pretenzijas, tas jā, turklāt nedomāju, ka pēc šīs intervijas viņš pret sevi iegūs labāku attieksmi, taču... acīmredzot, viņam ir savs funktieris ilgtermiņā (būt opozīcijā ar ļoti bieži atmaksājas).
, 2014-07-02 13:30, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: Tas, ka KHL ir nosaukta minimālā alga nenozīmē, ka viņi to arī saņem!!! Ar katru tiek slēgti atsevišķi līgumi+pašiem ir jāmaksā nodokļi! Nevajag klausīties ko saka Savickis ar saviem padotajiem. Es arī biju šokā kamēr man čaļi neparādīja līgumu!
Nav ne jausmas, ko saka Savickis, taču oficiāli KHL minimālā alga ir virs visiem intervijā nosauktajiem skaitļiem.

Nodokļi ir jāmaksā visur.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 13:39, pirms 10 gadiem
Jēkabpilietis rakstīja: Viena no labākajām intervijām ko esmu lasījis! Starp citu kāds nezin kur tagad Edgars Lūsiņš ar Nauri Enkuzenu spēlē?!?
Enkuzens - Somijas zemākajās līgās (gan jau, ka apvienojot ar darbu), pie tam, rāda visai apšaubāmu sniegumu.
Lūsiņš - šajā sezonā nav spēlējis.
, 2014-07-02 13:41, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Nav ne jausmas, ko saka Savickis, taču oficiāli KHL minimālā alga ir virs visiem intervijā nosauktajiem skaitļiem.

Nodokļi ir jāmaksā visur.
Tas, ka uz papīra ir uzrakstīta minimālā alga nenozīmē, ka to arī spelētāji saņem! Pārsvarā visos eiropas klubos nodokļus nomaksā klubs.
, 2014-07-02 13:46, pirms 10 gadiem
sweges rakstīja: Tas, ka uz papīra ir uzrakstīta minimālā alga nenozīmē, ka to arī spelētāji saņem! Pārsvarā visos eiropas klubos nodokļus nomaksā klubs.
Ja tā ir patiesība, tad jāizdara secinājums, ka KHL ir Kazahstānas līmeņa organizācija, kur līgumiem un līgas noteikumiem ir tualetes papīra vērtība.
, 2014-07-02 13:52, pirms 10 gadiem
Lai arī brīžiem (raksturīgi Muštukova intervijām) gaudululīga intervija, tomēr patiesa un reizēm pat smieklīga. Paldies, ļoti labi!
, 2014-07-02 13:53, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Ja tā ir patiesība, tad jāizdara secinājums, ka KHL ir Kazahstānas līmeņa organizācija, kur līgumiem un līgas noteikumiem ir tualetes papīra vērtība.
labrīt
, 2014-07-02 13:56, pirms 10 gadiem
pleesonja rakstīja: labrīt
Nu, starp Krieviju ar algu skaidrā naudā atkritumu maisos un Kazahstānu arī ir starpība.

Ja tiek brutāli ignorēti līgas noteikumi par minimālo algu, tad tas jau ir jauns līmenis.
, 2014-07-02 14:02, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Nu, starp Krieviju ar algu skaidrā naudā atkritumu maisos un Kazahstānu arī ir starpība.

Ja tiek brutāli ignorēti līgas noteikumi par minimālo algu, tad tas jau ir jauns līmenis.
Nu uz to tā nevajag iespringt, jo valstī arī ir noteikt minimālā alga, bet ir cilvēki, kas to pat nesaņem. Pasūdzēsies paliksi vispār bez algas. Muštakovs jau pareizi pasaka, ka latvietim ir grūti atrast darbu eiropā.
Slēpts komentārs: ZarinsKristapsLV
, 2014-07-02 14:10, pirms 10 gadiem
negausis rakstīja: Droši vien tik atklāta valoda, jo saprot, ka vairs jau tā pat nekas nespīd. Bet jebkura gadījumā, interesanti jau tādas žēlabas palasīt.
Drīzāk reta reize, kad redzam, kas reāli notiek sporta aizklulisēs.
Tak nav jau tā, ka no 10000 hokejistiem visiem ir tie ģeniālie uzticamie aģenti un tikai 200 spēlētāji vispār kaut ko sasniedz.
Tak tur uzmet un māna katru, un visus, kamēr grozās nauda.

Tas ir kā jebkurā biznesā, mūzikā utt. Kamēr tu neesi zvaigzne tevi slauks. Citi iztur, citiem paveicas, citi pasūta di***t un sitas paši.
, 2014-07-02 14:13, pirms 10 gadiem
Straka rakstīja: Tā ir būtiska atšķirība. Ja šeit tiktu intervēts amerikānis, tad viņš tiktu intervēts, tāpēc, ka ieņemt kaut kādu pozīciju. Bet kopā ar pozīciju nāk arī atbildība. Muštukova gadījumā tā pozīcija, kas viņam ir bijusi (trešais vārtsargs) jau ir zaudēta. Tāpēc ir diezgan viegli izlikt žulti, jo atbildība par pateikto ir 0.

Ja izlases treneri ir slikti, aģenti ir slikti, latviešu jauniešu treneri ir slikti, citus savus cīņu biedrus noliek (vārstargus), tad tas liek aizdomāties par paša Muštukova sasniegumiem un vai viņa viedoklī vērts vispār ieklausīties?
Tu paŗāk vispārini un arī sagrozi. Izlasi interviju.
, 2014-07-02 14:16, pirms 10 gadiem
Reaktors2 rakstīja: Tas ir kā jebkurā biznesā, mūzikā utt. Kamēr tu neesi zvaigzne tevi slauks. Citi iztur, citiem paveicas, citi pasūta di***t un sitas paši.
Diemžēl zvaigznes statuss neko nenodrošina. Vai nu cilvēks pats seko savām naudām un karjeras attīstībai, vai arī tiek čakarēts.

Ir simtiem gadījumu, kad izmanīgi finanšu konsultanti no sportistiem novāc visu ko vien var novākt, turklāt vēlāk paši atlēti viņiem pat parādā paliek (tā ir arī viena no atbildēm uz jautājumu - kā saņemot n-tos miljonus var bankrotēt).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 14:40, pirms 10 gadiem
motosports rakstīja: Neraksti mulkibas, ja francu vai danu ligas maksatu vairak tad visi speletaji jau sen butu parcelusiesi uz turieni.
Tu rakstu izlasīji??? Izlasi lūdzu vēlreiz! Tad sapratīsi
, 2014-07-02 14:53, pirms 10 gadiem
huy rakstīja: Tu paŗāk vispārini un arī sagrozi. Izlasi interviju.
Ļoti vispārīgs komentārs no Tavas puses par to sagrozīšanu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: safitho
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 15:30, pirms 10 gadiem
Straka rakstīja: Ļoti vispārīgs komentārs no Tavas puses par to sagrozīšanu.
Es lasīju ka viņš vārtsargus kas tikuši Ungarijā u.t.t. nosauc par malačiem, nevis noliek. Pat par seno naidnieku Lūsiņu izsakās ka prot spēlēt. Tas viens piemērs.
, 2014-07-02 16:08, pirms 10 gadiem
huy rakstīja: Es lasīju ka viņš vārtsargus kas tikuši Ungarijā u.t.t. nosauc par malačiem, nevis noliek. Pat par seno naidnieku Lūsiņu izsakās ka prot spēlēt. Tas viens piemērs.
Un Jučeram būs prieks lasīt par savām nākotnes izredzēm. Raitumam arī.
, 2014-07-02 16:16, pirms 10 gadiem
vairāk šada tipa intevijas.
, 2014-07-02 16:18, pirms 10 gadiem
Straka rakstīja: Un Jučeram būs prieks lasīt par savām nākotnes izredzēm. Raitumam arī.
Ja Jučers saņems tik lielu piķi, kā iepriekš Raitums, tad izredzes nebūt nav sliktas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 16:42, pirms 10 gadiem
Paldies par interviju! Lieliska, interesanta, saturīga. Tādas es vēlos esportā daudz vairāk!
Par Muštukovu - neesmu nekāds specs, lai viņu vērtētu, taču ja sezonas % ir virs 90 tad perspektīva ir. Novēlu attīstīt savu potenciālu par visiem 100% kaut vai tāpēc, lai aizvērtu mutes šitajiem dīvānpirdējiem, taustiņklabinātājiem un pārējiem visziņiem. Ko jūs mīkstie .irsēji esat paveikuši, ka noliekat veci, kurš kapàja kamēr jūs nodzīvojat senču naudu ?! 30 štukas te kādam ir kapeikas sezonā? Laipni lūgti realitātē marsieši - puslatvija nepelna pat 10 k gadā, ap 10% ir bezdarbnieki utt. Riebjās man tie esporta mazgadīgie vāvuļotāji. Dabūtu es jūs uz vasaras nometni mļin...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 17:05, pirms 10 gadiem
sportists-amatieris rakstīja: Paldies par interviju! Lieliska, interesanta, saturīga. Tādas es vēlos esportā daudz vairāk!
Par Muštukovu - neesmu nekāds specs, lai viņu vērtētu, taču ja sezonas % ir virs 90 tad perspektīva ir. Novēlu attīstīt savu potenciālu par visiem 100% kaut vai tāpēc, lai aizvērtu mutes šitajiem dīvānpirdējiem, taustiņklabinātājiem un pārējiem visziņiem. Ko jūs mīkstie .irsēji esat paveikuši, ka noliekat veci, kurš kapàja kamēr jūs nodzīvojat senču naudu ?! 30 štukas te kādam ir kapeikas sezonā? Laipni lūgti realitātē marsieši - puslatvija nepelna pat 10 k gadā, ap 10% ir bezdarbnieki utt. Riebjās man tie esporta mazgadīgie vāvuļotāji. Dabūtu es jūs uz vasaras nometni mļin...
Nomierinies. Ieēd zaptsmaizi ar grūbu putru.
, 2014-07-02 17:26, pirms 10 gadiem
Mazliet pārspīlē par jauno tikšanu vācijā un šveicē. Tur tiešām novērtē talantus un savāc viņus no Latvijas.
, 2014-07-02 17:27, pirms 10 gadiem
Jirgens Rozenbergs SC eksperts rakstīja: Nomierinies. Ieēd zaptsmaizi ar grūbu putru.
fui...

grūbu putra ir jāēd ar saceptu speķīti un sīpoliem.
, 2014-07-02 17:28, pirms 10 gadiem
Paraleela_linija rakstīja: Mazliet pārspīlē par jauno tikšanu vācijā un šveicē. Tur tiešām novērtē talantus un savāc viņus no Latvijas.
Ja Tu runā par Vācijas Oberlīgu, tad jā
, 2014-07-02 17:31, pirms 10 gadiem
Neko pielikt,neko atņemt
, 2014-07-02 17:31, pirms 10 gadiem
Bet man patīk autora izrautais virsraksts no konteksta
Atzīšos ienācu izlasīt interviju tikai tāpēc, ka gribēu uzzināt, kas tieši Kolhozā ir labāks nekā top10 valstij pasaulē, bet runa jau ir par ziemeļameriaks un Krievijas treneriem
, 2014-07-02 17:38, pirms 10 gadiem
Straka rakstīja: Un Jučeram būs prieks lasīt par savām nākotnes izredzēm. Raitumam arī.
Viņš neraksturoja viņu meistarību, bet gan vārtsargu tirgu. Nekāda nolikšana!
Slēpts komentārs: T.G.H.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: HAOSS
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 18:37, pirms 10 gadiem
TOTO=ManaMaize+Kafijas rakstīja: Un cik tu gadaa nopelni lai teiktu ka 2k menesi nav cilveka cieniga alga. Pat deputati godigaa celaa sanem 1.5k menesi un es nerunaju par caur valsts uznemumiem un dazadiem alsts konkursiem izsuukneto naudu
Rietumeiropas līmenim tas tiešām nav daudz. Ja tur strādā, un, pie reizes arī dzīvo, tad nekāds šikais dzīves līmenis nebūs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 18:50, pirms 10 gadiem
Ļoti laba intervija !
, 2014-07-02 18:53, pirms 10 gadiem
Nav čalim viegli gājis un tāda cilvēka atziņas var noderēt vienam otram jaunajam sportistam. Laba un brīžiem skarba intervija.
Slēpts komentārs: Straka
, 2014-07-02 19:59, pirms 10 gadiem
Muštukovs saka ka Sočos ir labāki apstākļi nekā Vankūvera. Soči ir labāk nekā Jūrmāla, bet Vankūvera ir parasta misene un tādu ir daudz.
, 2014-07-02 20:22, pirms 10 gadiem
T.G.H. rakstīja: Tu esi piedzēries, kur tev ir tas normālais līmenis?
Muštukovs ir Allsvenskan līmeņa vārtsargs. Tā ir top 10-12 līga pasaulē no kādām 35-40 pro līgām.

Tas, ka tu, futbolist, zini 3 hokeja līgas, nenozīmē, ka tas nav laba līmeņa profesionāls hokejs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 21:28, pirms 10 gadiem
Jāpiekrīt, ka intervija interesanta no visiem aspektiem. Muštukam vienmēr paticis ar muti braukt vairāk nekā ar darbiem( Diemžēl, bet viņš tomēr ir tipisks letiņu čīkstulis((( Lai jau viņam veicas un viss izdodas, galvenais profesionālajā plāksnē!!
, 2014-07-02 21:49, pirms 10 gadiem
MachimoI rakstīja: Kad saka, kā ir, tad raudulīga intervija, kad amerikāņu stilā lej cukuru ausīs, tad viss ir lieliski.
saldais amerikāņu cukurs arī nekam neder, bet te izkalusījās pēc pusaudzes sūdzēšanās, pret kuru visa pasaule nostājusies. nu kurš treneris grib ar tādu auklēties?! ne velti nevienā komandā nevar normāli nostabilizēties, lai arī cik labu sniegumu rādītu.
es domāju, ka ozo būtu daudz kas sakāms par šo pms.
, 2014-07-02 22:43, pirms 10 gadiem
bars161 rakstīja: Jāpiekrīt, ka intervija interesanta no visiem aspektiem. Muštukam vienmēr paticis ar muti braukt vairāk nekā ar darbiem( Diemžēl, bet viņš tomēr ir tipisks letiņu čīkstulis((( Lai jau viņam veicas un viss izdodas, galvenais profesionālajā plāksnē!!
https://www.youtube.com/watch?v=caY...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2014-07-02 23:35, pirms 10 gadiem
Jēkabpilietis rakstīja: Muštokovam par laimi Latvijas izlases galvenais treneris būs Aleksandrs Beļavskis 15.jūlijā oficiāli tiek parakstīts līgums!
diez vai Muštukovam tur kāda laime...
, 2014-07-03 00:02, pirms 10 gadiem
Nu vot tā ir intervija, gan interesanti, gan nosmējos līks!

Nu kas par domu graudiem!:

"Stāvēju pie bortiņa pīpēdams. Kūrorts."
"Jauno līgumu sarunāju pats: piezvanīju menedžerim, piecās minūtēs nopelnīju 24 tūkstošus un kaut kādus bonusus."
"Jučers: 40 spēles KHL, tribīnes pilnas un sit plaukstas. Labu līgumu atrada?"
"Vienkārši viņiem vajag 1,9 metrus, kanādieti, draugu, ar kuru varētu parunāt"

Un beigās trekns punkts:

"Bija, bet krievs tomēr paliek krievs."

Šitas čalis varētu aizvietot VV pie Pučes, kad pirmais netiek! Skarbi, precīzi un asprātīgi. Viena no pēdējo laiku saturīgākajām intervijām, bez standarta frāzēm, uzspēlēta pozitīvisma un pieķemmētās vāvuļošanas. Kārtīgs vecis!
Slēpts komentārs: egyx
Slēpts komentārs: tommy90
, 2014-07-03 13:31, pirms 10 gadiem
Izlasot interviju, saprotu kādēļ visi viņu uzmet. Personīgi, ja būtu hokejists es negribētu sev tādu komandā-pesimistisks, depresīvs, īgņa. Varu iedomāties kādu auru viņš ap sevi veido ģērbtuvē. Dinamo rindās jau ar bija tīrākais caurums.
, 2014-07-03 13:40, pirms 10 gadiem
tommy90 rakstīja: kartigs vecis sevi pierada ar darbiem un nenovel vainu uz citiem! kur nu vel priecajas par to ka laizot halavu pelna uz iedzivotaju nodokliem. kartejais lubraks, ne vecis. man, piemeram, kauns, ka sitads parstav Latviju.
liekulis!

1/ cik nodokļos gada laikā pats nomaksā? varetu pateikt priekša, kur tu vari redzēt - ja strādā oficiāli, tad tev grāmatvedība katra gada beigās iedot izdruku, kur ir sīks atšifrējums. Ja nestrādā vai strādā neoficiāli, tad turi muti, tavus naudu viņš netērēja P.s. Muštukovam, strādājot normālās ES valstīs, nodokļi jāmaksā anyway, visticamāk - kā pašnodarbinātajam, tā nav nekāda Kazahstāna...
2/ kas tad viņam tajos Sočos bija jādara, zinot, ka spēlēt netiks? jāsēž tribīnēs ar formu mugurā un slidām kājās?
3/ kur viņš sūdzās? redz, pats visu darot, uz citiem negaidot...

Muštukovs tieši saka to, ko citi noklusē vai lej ūdeni, palieku pie sava viedokļa - vecis
, 2014-07-03 14:54, pirms 10 gadiem
motosports rakstīja: Jekabas Redliks kad nebija vajadzigs RD naca piedavjumi no Zviedru Elitserijas un ta pat Guntim Galvinam pec atskaitisanas no Jugras, bet tu te muldi par Danu ligam.
un ar ko tas viss viniem beidzas ?? un vini abi tomer naca no KHL ?? un ka tad ir varianti parejiem ?????
, 2014-07-03 19:55, pirms 10 gadiem
Jā, šī beidzot ir laba Tās standarta frāzes un atbildes jau patiesībā sen kā vairs neinteresē... te uzreiz redzams, ka stāsta kā ir.
Laba intervija.
, 2014-07-04 10:08, pirms 10 gadiem
kafijas pauze rakstīja: Viņš kādreiz nečīkst? Vienmēr kāds apbižojis, bet varbūt tomēr sākumā jāpaskatās uz sevi un savu meistarību?
hmmm. es izlasīju visu interviju un neatradu nevienu vietu, kur viņš čīkst... Tev kaut kas nav kārtībā ar interpretāciju