Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

Kirovs Lipmans: "Hokejs Latvijā izdzīvo"

Jānis Pārums

Kirovs Lipmans: "Hokejs Latvijā izdzīvo"
Kirovs Lipmans
Foto: LTV

Otrdienas vakarā kārtējā "Sporta studijā" LTV 7 ciemojās Latvijas hokeja federācijas prezidents Kirovs Lipmans. Gana spilgta personība hokejā, par kuru karam no līdzjutējiem ir savs spriedums.

Jau pašā sākumā atbildot uz jautājumu, vai Lipmana kungam naudas ir tik daudz, ka tā birst laukā no kabatas, LHF prezidents atbildēja: "Es domāju, ka nebirst. Viss jau nav tik vienkārši, 90.gadu sākumā hokejam faktiski vispār nebija naudas, paldies Dievam, mēs izturējām to laiku, hokejs ir dzīvs, kaut daudzi tagad runā par krīzi valstī. Hokejs Latvijā dzīvo, mums taču bija arī pasaules čempionāts."

Pats Lipmana kungs atzina, ka viņam Dievs esot devis raksturu un esot pārvarēti daudzi grūti periodi. Pēdējos trijos gados runas par viņa gāšanu esot rimušās, tādu revolucionāru uzskatu vairāk neesot. Nesen kā LHF noslēgusi sadarbības līgumu ar mūsu profesionālo komandu Rīgas "Dinamo". Raidījuma viesis atzina: "Līgums bija ļoti nepieciešams, mums jau bija tāda prakse, ka nelaida spēlētājus uz izlasi, pat kādus četrus piecus, bijām spiesti noslēgt līgumu, pie tā piestrādājām kādus četrus mēnešus."

LHF prezidents atzina, ka šādus līgumus jau nākamajā sezonā noteikti vajadzētu noslēgt arī ar pārējiem Latvija spēcīgākajiem klubiem. Ar citu komandu pārstāvjiem gan kontakti esot biežāki, jo regulāri notiek LHF direktorāta sēdes. "Federācija jau arī vairākiem klubiem devusi atļauju spēlēt Baltkrievijas atklātajā čempionātā, nodrošina vietējām spēlēm ledu, apmaksā tiesnešus, klubu dalību maksa federācijā ir simboliska - simts latu."

Kirovs Lipmans esot priecīgs arī par tādu komandu kā Rīgas "Dinamo", lai gan pats vairs juridiski ar to nav saistīts. Tiek nodrošināts augsta līmeņa hokejs, spēlētajiem krietna prakse un līdzjutējiem intriga. Vai Rīgas "Dinamo" ir tikai biznesa projekts? "To jau izteica Viesturs Koziols, sākumā viņš droši vien domāja tikai par biznesu, tagad visu labāk izprot, tas ir visa Latvijas hokeja interesēs. Viņš tagad ir vairāk iedziļinājies. Ko nozīmē bizness? Man arī ir "Grindex", es dodu darbu vietējiem, eksportēju preci, maksāju nodokļus, līdzīgi ir arī hokejā. Ir gan bizness, gan pienākums."

Vairāki skatītāji pauda savu nožēlu, ka pie mums LHF tā neatbalsta hokeju, kā, piemēram, Krievijā, bērniem arī ir par visu jāmaksā. LHF prezidents gan teica, ka arī pie mums ir klubi( kā "Rīga") kur nav jāmaksā par trenēšanos, kaut krievu iespējas ar mūsējām grūti salīdzināt. Tāpat kā basketbolu un hokeju, jo basketbolistiem tiekot krietni vairāk budžeta naudas." Latvijas čempionātā jau arī ir tā, ka spēlē loti mazi puikas, patiesībā sešu septiņu gadu vecumā ir jātrenējas un jāmācās spēlēt, mums ir jau pirmās sacensību grupas U- 10 , kaut citviet Eiropā pārsvarā no U- 12 un U- 14 vecuma."

K.Lipmans gan minēja, ka viņu neapmierinot mūsu treneru (ne)vēlme izglītoties un iegūt licences. Kaut federācija algo cilvēku, kas LSPA vada kursus un vēl samaksā 50% dalības naudas, interese neesot liela. Bet federācija darīšot visu, lai bez licencēm treneri nevarētu bērnus trenēt, ar to tiek runāts arī ar jauno hokejistu vecākiem. Daži skatītāji pārmeta, ka allaž jaunajām komandām pietrūkstot naudas un pat junioru izlasēs esot tā, ka pašiem kaut kas ir jānopērk, piemēram, slidu auklas. Kirovs Lipmans to kategoriski noraidīja: "Tās ir absolūtas muļķības, federācija var atļauties nopirkt slidām šņores. Lai kaut viens izlases spēlētājs, sākot ar U- 18 U-20, sievietēm vai nacionālo izlasi pasaka, ka kaut kas nav bijis nodrošināts. Attiecībā uz U- 18 izlasi es nupat biju Maskavā un sarunāju martā pārbaudes spēli ar Krievijas vienaudžiem, viņi ir ļoti stipri pasaulē. Mēs visu izdarīsim, lai izlase varētu iegūt ceļazīmi uz A grupu, viss ir mūsu rokās."

K.Lipmans atzina, ka arī Krievijā sākoties finansiālas problēmas, bet KHL noteikti pastāvēšot, kaut dažas komandas var arī zaudēt. Par Rīgas "Dinamo" izdzīvošanu viņam šaubu neesot. Runājot par nacionālo izlasi: "Mēs ļoti ceram februāri jau trešo reizi izcīnīt ceļazīmi uz olimpiskajām spēlēm, tāpat veiksmīgi varam nospēlēt pasaules čempionātā Šveicē." Par nākamā gada Latvijas čempionātu un spēlēšanu Baltkrievijā vēl neesot īstas skaidrības, vēl tikšot lemts, bet gala vārds pieder federācijai. Pērn Latvijas čempionāts bijis ļoti interesants, vai Rīgā 2014.gadā būs pasaules čempionāts? " Grūti spriest, konkurence ir diezgan liela. Ļoti nopietni gatavojas Baltkrievija, viņi rīkojas tā, it kā būtu jau čempionātu dabūjuši, liels arī prezidenta Lukašenko atbalsts. Labi un nopietni strādā Ungārija, tāpat arī Čehija. Čehiem ir jauna federācijas vadība, iepriekšējā ne sevišķi labi kontaktējās ar IIHF. Grūti ko paredzēt."

Visbeidzot, LHF prezidents izteicās, ka Latvija 100% kvalificēsies Vankūveras olimpiskajām spēlēm, viņš citādāk nemaz nevarot domāt. Ja netikšot, būšot slikti, bet par traģēdiju arī viņš to nevarot saukt.

Slēpts komentārs: anjo

 +29 [+] [-]

, 2009-01-14 09:44, pirms 16 gadiem
Vienu lietu apstrīdēt nevar neviens.Pateicoties Lipmanam pasaules čempionāts bija arī Rīgā.Par to viņam liels paldies!

  +6 [+] [-]

, 2009-01-14 09:44, pirms 16 gadiem
Cīniaties cīnaties Lipmaņa kungs

  +7 [+] [-]

, 2009-01-14 09:44, pirms 16 gadiem
Runājot par nākamo sezonu, Lipmans teica, ka par 90% ir skaidrs, ka vadošie klubi (izņemot RD) spēlēs tikai Latvijas čempionātā. Manuprāt, atgriežamies pie pareizākā varianta, un tas ir labi.

  +9 [+] [-]

, 2009-01-14 09:51, pirms 16 gadiem
k44 rakstīja: Runājot par nākamo sezonu, Lipmans teica, ka par 90% ir skaidrs, ka vadošie klubi (izņemot RD) spēlēs tikai Latvijas čempionātā. Manuprāt, atgriežamies pie pareizākā varianta, un tas ir labi.
Ja ņem vērās kā ir šosezon,tad piekrītu Tev,ka labāk,ka visas LV komandas kapājas LAČ! Ja LV komandas piedalītos BAČ pilnu sezonu ar visiem PO,tad labāk būtu,ka noteikts skaits LV komandas piedalās BAČ,jo tur tomēr līmenis ir stipri augstāks!

 +18 [+] [-]

, 2009-01-14 09:53, pirms 16 gadiem
Lipmans kā vienmēr slīps un skoļskijs.Ko tu darīsi,tautību jau neizvēlas!

 +17 [+] [-]

, 2009-01-14 10:12, pirms 16 gadiem
Lai kā mums to negribētos atzīt,bet objektīvi vērtējot labāka kandidāta par Lipmanu jau mums nav. Mainīt un nomest nav māksla - atrodiet alternatīvu!!!

  +6 [+] [-]

, 2009-01-14 10:39, pirms 16 gadiem
ZORRO rakstīja: Lai kā mums to negribētos atzīt,bet objektīvi vērtējot labāka kandidāta par Lipmanu jau mums nav. Mainīt un nomest nav māksla - atrodiet alternatīvu!!!
Alternatīva: Artūrs Irbe!!!

Ar Artūra nesavtīgumu un pašatdevi varētu rēķināties. Nemeklētu variantus, kā būtu izdevīgāk "pāšam vai sašam", visu atdotu hokejam. Arī savu algu

  +5 [+] [-]

, 2009-01-14 11:17, pirms 16 gadiem
Bet vai Arturs to pats grib???Kaads ir pajautaajis???UN vai Arturam buutu finansi ar ko pabalstiit hokeju un federaaciju???Nesaku jau ka Kira baigaa labdariibas akcija,bet tomeer vairaak vai mazaak jaaskataas realitaatee.Un ja tieshaam buutu reaali cilveeki kas vareetu to uznjemties,tad varbuut jau buutu Kira nomainiits,bet kaa jau vinjsh izteicaas ka runas ir apklusushas.Seciniet pashi....
Slēpts komentārs: Renegaats

  +6 [+] [-]

, 2009-01-14 11:36, pirms 16 gadiem
Clone rakstīja: Alternatīva: Artūrs Irbe!!!

Ar Artūra nesavtīgumu un pašatdevi varētu rēķināties. Nemeklētu variantus, kā būtu izdevīgāk "pāšam vai sašam", visu atdotu hokejam. Arī savu algu
muļķīgs koments:

1) pats Irbe intervijās VAIRĀKKĀRT ir noliedzis šadu iespēju
2) starp "nesavtīgumu un pašatdevi" un labu organizatoru un vadītāju nevar likt vienlīdzības zīmi...

P.S. Es ticu, ka Arčija darbība LHF savu plusu Latvijas hokejam nestu, taču galīgi neesmu pārliecināts, ka viņš būtu labākais LHF vadītājs...

     [+] [-]

, 2009-01-14 11:41, pirms 16 gadiem
Nu re, pat sagaidīju atbildes uz saviem jautājumiem.

     [+] [-]

, 2009-01-14 11:42, pirms 16 gadiem
kasagrande rakstīja: Nu re, pat sagaidīju atbildes uz saviem jautājumiem.
kuriem?

  +2 [+] [-]

, 2009-01-14 11:59, pirms 16 gadiem
Abrags rakstīja: kuriem?
BAČ - vai nu visi vai neviens (bet federācija tomēr LEMS) un par līgumiem ar visiem profesionālajiem hokeja klubiem + finansiālu palīdzību tiem.

  -3 [+] [-]

, 2009-01-14 12:38, pirms 16 gadiem
Clone rakstīja: Alternatīva: Artūrs Irbe!!!

Ar Artūra nesavtīgumu un pašatdevi varētu rēķināties. Nemeklētu variantus, kā būtu izdevīgāk "pāšam vai sašam", visu atdotu hokejam. Arī savu algu
Te var pastrīdēties, Artūrs nesavtīgs...un nemeklē kā viņam izdevīgāk, oi tas ir kkas jauns , ilgi zīdi līdz izzīdi no pirksta ?
Artūrs NAV piemērots šadam amatam, un Tur neiederētos, drīzāk Beļavskis varētu būt šajā amatā!

  +4 [+] [-]

, 2009-01-14 12:42, pirms 16 gadiem
fire rakstīja: drīzāk Beļavskis varētu būt šajā amatā!
driizaak Kurre vai Rix vareetu buut shajaa amataa - shiem ari ir zinaama saistiiba ar Latvijas hokeju. vai arii taas triis blondiines - liidzjuuteejas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 13:48, pirms 16 gadiem
Tur jau tā lieta, ka izdzīvo nevis dzīvo un attīstās....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 14:17, pirms 16 gadiem
kā spēlētājs cepuri nost, bet ko Jūs tik labās domās par Irbi, kā par ne vārtusargu..

palasiet uzmanīgi viņa intervijas pirms viņš kļuva par dinamo vārtsargu konsultantu, kur galvenais teiktais: "...gribu būt novērtēts..." un pēc tam cik saprotu ierubīja lielu ciparu dinamo... nav jau nekas nosodāms, bet sajūta radās, ka bez liela piķa nestrādās..., bet var secināt, ka bez liela piķa nestrādās arī LHF... nav jau nekas nosodāms, bet prasītos tomēr idejiskāku vadoni, tādu kā Štjastnijs slovākiem, kas pats par savu naudu slovāku izlasi tās sākumā atbalstīja... salīdzinājumam Irbe skurpulozi vienmēr ir pieprasījis savas naudiņas par spēlēšanu izlasē... nav jau nekas nosodāms... lai gan domāju, ka viņš uz šo brīdi ir maz, tāpat kā ozo, ir pateicies, atmaksājis atpakaļ, lai kādai, bet sistēmai, tas ir arī viesiem mums, kas deva viņiem iespēju faktiski par pliku velti trenēties, izaugt par zvaigznēm, piedodiet, lai cik rupji tas skan - kļūt par miljonāriem, nekādā gadījumā nenoliedzot tomēr viņu nopelnus pie pirmās iespējas spēlēt Latvijas izlasē, atšķirībā no mūsu basketa "zvaigznēm"

  +2 [+] [-]

, 2009-01-14 14:19, pirms 16 gadiem
Par Irbi runājot,ka tikai nav atkal jāsaka,ka ne vienmēr izcils sportists var būt teicams funkcionārs?!

  -1 [+] [-]

, 2009-01-14 14:44, pirms 16 gadiem
lipmans the best...

     [+] [-]

, 2009-01-14 15:08, pirms 16 gadiem
Njā, ierēcu, kad piezvanīja viens no vecākiem(pilnīgi pieļauju ka Podziņš, spriežot pēc jautājuma būtības) un Kiram pajautāja par jaunatnes hokeju un tā treneriem(necitēšu) Kiras teikums, jāzina personības un tad to var noskaidrot, nu sviests, man liekas ka par Podziņu sen jau tiek runāts neticu ka viņš nezin par doto situāciju, vispār jau neko jaunu Kira nepateica, kā jau savas tautības pārstāvis vai uz jautājumu pret jautājums, vai jāzin precīzāk. Rīmenis arī maz jautājumus uzdeva no e-sporta.

     [+] [-]

, 2009-01-14 15:23, pirms 16 gadiem
Abrags rakstīja: muļķīgs koments:

1) pats Irbe intervijās VAIRĀKKĀRT ir noliedzis šadu iespēju
2) starp "nesavtīgumu un pašatdevi" un labu organizatoru un vadītāju nevar likt vienlīdzības zīmi...

P.S. Es ticu, ka Arčija darbība LHF savu plusu Latvijas hokejam nestu, taču galīgi neesmu pārliecināts, ka viņš būtu labākais LHF vadītājs...
Pēc tava komenta sākuma var saprast, ka tūlīt sekos muļķīgs koments un tad seko kols...

Parastā prakse ir tāda, ka vadītājam ir savi palīgi, kas palīdz lietās, kur vadītājs nav tik stiprs un kopā sanāk smuka bilde. Tas ka viņš noliedz, neko nenozīmē. Bet gadījumā, ja Irbe būtu vadītājs pilsoņu uzticība būtu uz visiem 100%.

     [+] [-]

, 2009-01-14 15:27, pirms 16 gadiem
rudzu maize rakstīja: Man ir informacija no hokeja aizkuliseem,ka vins ir skops.Bet sapnjot nevienam nav aizliegts.
Viena tante tirgū teica...

  -2 [+] [-]

, 2009-01-14 15:31, pirms 16 gadiem
Jocīgi izklausījās par spēlēšanu Eiropas ČL. Federācija dos iespēju Latvijas čempioniem(Liepājas Metalurgam)-a kotad darīs DINAMO?

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 15:44, pirms 16 gadiem
maaris57 rakstīja: Jocīgi izklausījās par spēlēšanu Eiropas ČL. Federācija dos iespēju Latvijas čempioniem(Liepājas Metalurgam)-a kotad darīs DINAMO?
dinamo nav cempijons nevienas valsts kapec viniem tur butu jabut?

     [+] [-]

, 2009-01-14 16:01, pirms 16 gadiem
maaris57 rakstīja: a kotad darīs DINAMO?
Cīnīsies par Gagarina kausu.... Dinamo LAČ nepiedalās llīdz ar to arī uz ČL nevar pretendēt.... uz spēlēšanu ČL pretendē savas valsts čempioni...

     [+] [-]

, 2009-01-14 16:03, pirms 16 gadiem
[quote hecs]
Njā, ierēcu, kad piezvanīja viens no vecākiem(pilnīgi pieļauju ka Podziņš, spriežot pēc jautājuma būtības) un Kiram pajautāja par jaunatnes hokeju un tā treneriem(necitēšu) Kiras teikums, jāzina personības un tad to var noskaidrot, nu sviests, man liekas ka par Podziņu sen jau tiek runāts neticu ka viņš nezin par doto situāciju, vispār jau neko jaunu Kira nepateica, kā jau savas tautības pārstāvis vai uz jautājumu pret jautājums, vai jāzin precīzāk. Rīmenis arī maz jautājumus uzdeva no e-sporta.
nevis Rīimenis,bet Davids Eirshtrents....!!!Nishku jau ir starp viniem atshkiriiba...!!

     [+] [-]

, 2009-01-14 16:04, pirms 16 gadiem
hecs rakstīja: Njā, ierēcu, kad piezvanīja viens no vecākiem(pilnīgi pieļauju ka Podziņš, spriežot pēc jautājuma būtības) un Kiram pajautāja par jaunatnes hokeju un tā treneriem(necitēšu) Kiras teikums, jāzina personības un tad to var noskaidrot, nu sviests, man liekas ka par Podziņu sen jau tiek runāts neticu ka viņš nezin par doto situāciju, vispār jau neko jaunu Kira nepateica, kā jau savas tautības pārstāvis vai uz jautājumu pret jautājums, vai jāzin precīzāk. Rīmenis arī maz jautājumus uzdeva no e-sporta.
nevis Rīimenis,bet Davids Eirshtrents....!!!Bishku jau ir starp viniem atshkiriiba...!!

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 16:30, pirms 16 gadiem
Clone rakstīja: Parastā prakse ir tāda, ka vadītājam ir savi palīgi, kas palīdz lietās, kur vadītājs nav tik stiprs un kopā sanāk smuka bilde. Tas ka viņš noliedz, neko nenozīmē. Bet gadījumā, ja Irbe būtu vadītājs pilsoņu uzticība būtu uz visiem 100%.
par to "parasto praksi" Tev taisnība - bet pats jau ar to pateici, ka pirmkārt, vadītājam ir jābūt spēcīgam kā vadītājam, savukārt viņa palīgiem profesionāļiem attiecīgajās sfērās. Līdz ar to nonākam pie tā, ka Irbe kā LHF prezidenta palīgs būtu ideāls

ja Irbe būtu vadītājs pilsoņu uzticība būtu uz visiem 100%. - a pričom "pilsoņu uzticība" LHF??? Kāds tam sakars???? LHF prezidentam pietiek ar LHF biedru uzticību, jo tie jau viņu ievēl šai amatā

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 16:52, pirms 16 gadiem
Abrags rakstīja: ja Irbe būtu vadītājs pilsoņu uzticība būtu uz visiem 100%. - a pričom "pilsoņu uzticība" LHF??? Kāds tam sakars???? LHF prezidentam pietiek ar LHF biedru uzticību, jo tie jau viņu ievēl šai amatā
... un ta jau drīzāk Irbi vēl varētu ievēlēt par Latvijas prezidentu....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-01-14 17:00, pirms 16 gadiem
vinegrets rakstīja: nevis Rīimenis,bet Davids Eirshtrents....!!!Bishku jau ir starp viniem atshkiriiba...!!
Vispār jau Dāvis Ernštreits. "bishku jau ir atshkiriiba"

  -1 [+] [-]

, 2009-01-14 17:04, pirms 16 gadiem
Ok kļūdījos, vienkārši Kira nomāc visus kas uz ekrāna ir blakus.

     [+] [-]

, 2009-01-14 18:07, pirms 16 gadiem
hecs rakstīja: Njā, ierēcu, kad piezvanīja viens no vecākiem(pilnīgi pieļauju ka Podziņš, spriežot pēc jautājuma būtības) un Kiram pajautāja par jaunatnes hokeju un tā treneriem(necitēšu) Kiras teikums, jāzina personības un tad to var noskaidrot, nu sviests, man liekas ka par Podziņu sen jau tiek runāts neticu ka viņš nezin par doto situāciju, vispār jau neko jaunu Kira nepateica, kā jau savas tautības pārstāvis vai uz jautājumu pret jautājums, vai jāzin precīzāk. Rīmenis arī maz jautājumus uzdeva no e-sporta.
Podziņam jau ir pilsonība, tur runāja ka piedāvājuši un domā pieņemt vai nē un liekas fāters tieca ka puikam 91. gads, Podziņš ir 92.

     [+] [-]

, 2009-01-14 19:28, pirms 16 gadiem
LIPMANS GODMAŅA VIETĀ!!!

     [+] [-]

, 2009-01-14 20:31, pirms 16 gadiem
huy rakstīja: Podziņam jau ir pilsonība, tur runāja ka piedāvājuši un domā pieņemt vai nē un liekas fāters tieca ka puikam 91. gads, Podziņš ir 92.
Bieži vien jaunākie spēlē pie vēcākiem. Apskaties LHF mājas lapā komandu sastāvus. Nu Podziņu pasēt jau nu būtu lielākā stulbība. Vispār Kira runāja tikai neko nepateica.

     [+] [-]

, 2009-01-14 21:57, pirms 16 gadiem
hecs rakstīja: Njā, ierēcu, kad piezvanīja viens no vecākiem(pilnīgi pieļauju ka Podziņš, spriežot pēc jautājuma būtības) un Kiram pajautāja par jaunatnes hokeju un tā treneriem(necitēšu) Kiras teikums, jāzina personības un tad to var noskaidrot, nu sviests, man liekas ka par Podziņu sen jau tiek runāts neticu ka viņš nezin par doto situāciju, vispār jau neko jaunu Kira nepateica, kā jau savas tautības pārstāvis vai uz jautājumu pret jautājums, vai jāzin precīzāk. Rīmenis arī maz jautājumus uzdeva no e-sporta.
Podziņam jau ir pilsonība, tur runāja ka piedāvājuši un domā pieņemt vai nē un liekas fāters tieca ka puikam 91. gads, Podziņš ir 92.

Sviests.
Mans dzimshanas gads-1992.
Mani vecaaki nekur nav zvaniijushi; man nekas nav piedaavaats.

     [+] [-]

, 2009-01-15 23:02, pirms 16 gadiem
Paldies par chempi...
Bet Latvijas hokeja saimnieciibaa ir bardaks...
Jau vairaakus gadus pashmaaju chempii ir tikai 4 pro klubi...
Neizskataa, ka kaut kas tiktu dariits lietas labaa...