Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:113, Did:0, useCase: 3

Vai izšķirošais izrāviens?

Jānis Cīrulis
Jānis Cīrulis @ciiruls

Pagājis tieši mēnesis, kad tika uzsākta balsošana par "Latvijas Gada balvas sportā 2007" nomināciju "Sports Visiem". Pašlaik līderu lomā iejuties basketbols.

Vērienīgākā sportistu godināšanas ceremonija „Latvijas Gada balva sportā 2007”, kurā tiks sumināti gada labākie sportisti, treneri un komandas un atzīmēti aizvadītā gada izcilākie panākumi šogad notiks 27. decembrī (LTV1 kanālā to varēs skatīt 29.decembrī). Kopā šogad ir noteiktas 15 dažādas nominācijas, no kurām vienas likteni izlems interneta balsojumā (portālos www.eSports.lv un www.olimpiade.lv). Šī nominācija ir "Sports visiem". Nominācijas būtība ir atklāt to sporta veidu, kurš Latvijas iedzīvotāju vidū ir pats populārākais tieši pašu piedalīšanās un pieejamības ziņā. Tādējādi mazāk svarīgi ir tas, kādus sportiskos panākumus gūst mūsu valsts pārstāvji šajā sporta veidā. Nominācija „Sports visiem” ir lieliska iespēja rosināt sabiedrības un mediju interesi par konkrētu sporta veidu, tā palīdzot to popularizēt un attīstīt.

Sešu balsošanas nedēļu laikā (1. novembris- 14. decembris) Latvijas iedzīvotājiem ir izteikt savu viedokli, nobalsojot par trim sporta veidiem, kas visvairāk būtu pelnījuši uzvarēt nominācijā "Sports Visiem". Mēneša laikā balsotāju skaits pārsniedzis sešus tūkstošus, tomēr daļa balsojumu joprojām ir neapstiprināti. Vai šie cilvēki nogaida un balsojumu apstiprinās tikai pēdējā mirklī? Iespējams, taču neiztrūkst arī neeksistējošu e-pastu ierakstīšana – tomēr šīs balsis apstiprinātas netiks. Pēdējo balsošanas rezultātu apskatu uzzināsiet 5. decembrī, bet pēc tam rezultāti tiks turēti slepenībā līdz apbalvošanas ceremonijai. Tāpēc noteikti nav vērts savu balsojumu atlikt līdz pēdējam mirklim.

Apkopojot rezultātus 29.novembra rītā, ieguvām šādu ainu :
1. Basketbols 17.96%
2. Orientēšanās 16.03%
3. Futbols 11.42%
4. Florbols 7.63%
5. Vieglatlētika 6.10%
6. Hokejs 4.90%
7. MTB riteņbraukšana 4.84%
8. Peldēšana 3.28%
9. Distanču slēpošana 3.17%
10. Volejbols 2.65%

Orientēšanās sporta un basketbola cīņa izvērtusies spraiga ne tikai balsojuma ciparos, bet arī komentētāju vidū, kur gan brīžiem netrūkst absolūtu muļķību. Tomēr ir prieks manīt, ka viedokļi tiek arī respektēti un tiek meklēti veidi, kā piedalīties arī sev līdz šim neizzinātā sportā. Pirmo reizi kopš balsojuma sākuma vadību ir uzņēmies basketbols, turklāt iegūstot jau gandrīz 2% pārsvaru. Maz vai daudz – tas atkarīgs no balsotājiem. Vadošo pieciniekā nostiprinājies florbols, bet uz augšu ticis arī pavasara līdzjutēju "trakums" – hokejs. Pateicoties Latvijas Hokeja Federācijas preses sekretāra sagatavotajai informācijai, balsojums par šo sporta veidu pieauga un nu hokejs jau ir 6. vietā. Vēl ir laiks arī tam tikt augstāk.

Joprojām tiek gaidīta informācija arī no citām federācijām, kas noteikti palīdzēs ne tikai nominācijā "Sports Visiem", bet arī palīdzēs labāk izprast šo sporta veidu un popularizēt to nākotnē. Šos aprakstus sūtiet uz e-pastu janisc@esports.lv.

Līdz balsošanas beigām atlikušas vēl divas nedēļas, tādējādi pašreizējie rezultāti var krietni mainīties. Atgādinām, ka visi www.eSports.lv reģistrētie lietotāji savu balsojumu var mainīt līdz pat pēdējās balsošanas dienas (tomēr tā joprojām ir tikai viena balss), bet visi pārējie savu viedokli var izteikt reģistrējot savu e-pastu un pēc tam aktivizējot balsojumu, spiežot uz e-pastā saņemto saiti.

  +2 [+] [-]

, 2007-11-30 21:45, pirms 17 gadiem
TheView u.c.
To Sporta studiju es būšu palaidis garām, tāpēc nemāko teikt, ko viņš tur sarunāja. Bet šogad vienīgais no viņa puses bija tīri informatīva publikācija orient.lv, ka ir iespējams balsot- tieši tāda pati info., kāda ir esportā. PILNĪBĀ piekrītu, ka āgitēšana ir muļīķīga, tāpēc orient.lv diskusiju lapā pašā sākumā aicināju "neiekarst", diemžēl daudzi mani nesadzirdēja, neesmu jau arī nekāda autoritāte...

Jau rakstīju, ka orient. 100% nav populārākais! Pieejamākais? Te gan var diskutēt. Gan par vārda- pieejamākais izpratni, gan atbilstību konkrētajam sp. veidam. Tāpēc balsojums ir balstīts uz viedokļiem- kā kurš saprot, domā un uzskata! Un katrs pauž savu viedokli, bet saukt to par nepareizu nevar (ja runa ir par pieej. sp. veidu), jo nav jau tā etalona, pēc kā vadīties!

Ir jau arī faktors (tīri psihosociāls), ka orient., kā sp.veids nav pietiekami novērtēts. Tā varbūt ir arī pašu orientieristu vaina, ka nespēj sevi pietiekoši skaļi un arī korekti pasniegt! Attieksme joprojām tiek veidota uz streotipiskiem uzskatiem! Taču jebkurš sp. veids attīstās un nestāv uz vietas. Orient. jau sen ir pro. puse, varbūt ne tik izteikti LV, taču ir, itsevišķi Skandināvijā! Tie sen nav tūristi, kas skrien ar kompasiem kaklā, bet vīri, kas sprinta distancē cīnās par sekundes daļām. Tas notiek tāpēc, ka visu var trenēt, arī orient. prasmi, un KP nav jāmeklē, bet tikai jāapmeklē, jo kartes izprašana ir gandrīz automātisks process, rezultātu izšķir tikai nianses un fiziskā sagatavotība. Vari ieiet orienteering.org lapā, apskatīties uz dalībvalstīm, rezultātu blīvumu PČ (WOC) u.c.
Un šito visu daudzi nezin un neizprot, tāpēc arī paši orientiristi kautkā mēģina sevi parādīt. Tomēr piekrītu, ka atsevišķi pārstāvji- diezgan muļķīgā veidā!
Piemēram, b-bolam ir TV translācijas utt. Tāpēc pirmais, kas man nāk prātā ir NBA u.c., nevis puikas, kas bet futbola bumbu pagalma grozā bez vairoga!

Tāpēc, ja vēlies būt zinošāks o-sporta lietās par viarumu sp. žurnālistu, tad iesaku ''uzrakt'' info., jo diez vai būs daudz izsmeļošu rakstu presē, kā piem., par b-bolu. Tīri priekš sevis.

  -3 [+] [-]

, 2007-11-30 21:48, pirms 17 gadiem
Sāk jau apnikt tie texti par "jābalso par mazāk bīstamajiem". Viens nesaprātīgs skuķis orient.lv diskusiju lapā to pasen uzrakstīja, citi orientieristi viņu par to jau sarāja, bet TheView ieciklējies uz vienu teikumu.
Orientēšanās sporta paveidi ir gan uz slēpēm, gan uz MTB, tagad pat manīti arī uz zirga (tas gan vairāk Ungārijā).
Tāpēc loģiski, ka o-sportisti balsojot izvēlas šos sp. veidus.

Savukārt sporta spēļu piekritēji visticamāk balsos par savām disciplīnām.

Starpcitu, pēc krosa (skriešanas) vispieejamākais ir lekšana ar lecamauklu (značit vingrošana)
Trīs, četri, pēdējais uz " rīka" ,
septiņi astoņi - vingrojumu beigt!!!

Vaiatceraties skolu!

  -4 [+] [-]

, 2007-11-30 21:58, pirms 17 gadiem
TheView
Ja nemanīji, tad tieši tas pats melnais humors bija no Berga puses gan par sunīti, gan par Ctrl+C un Ctrl+V. Tā kā sanāk, ka tu arī esi cilvēks bez humora izjūtas, jo tev tas bija baigi apvainojoši. Tā kā klausi vien saviem ieteikumiem - nelasi komentārus, jo tev nav humora izjūtas un ir vāji nervi

btw, TheView: neiedziļināsimies sīkās niansēs utt, īsi un vienkārši, kas tev liekas pieejamāks - sporta spēles vai individuāli sporta veidi? Tīri intereses pēc, nevajag pamatojumus utt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2007-11-30 22:22, pirms 17 gadiem
Nē, ok, tas nebija joks, es sajaucu :/ viņš nopietni domāja un uzskata, ka tu esi sunītis. Ā, un vēl tavas rokas (vai ķepas?) ir pielipušas pie noteiktas kombinācijas taustiņiem.
OK, to par sunīti var definēt kā metaforu, bet ne jau kā apvainojumu. Labs i, nav ko te lieki diskutēt. Vēlu veiksmi.

  +3 [+] [-]

, 2007-11-30 23:48, pirms 17 gadiem
TheView
Pirmos 2 gadus tā noteikti bija antireklāma. Pie reklāmas tiek strādāts. Šogad to (kā faktu) gluži par antireklāmu nedrīkstētu uztvert (ja orient. uzvar, un ja neskaita balsojumu nesmukumus ), tomēr nav tik kategoriska nominācija kā "Populārākais". Lai arī ne populārs, tomēr pieejams tas ir! to izskaņu "-ais" var pielikt tikai cilvēks, kas ar sportu nenodarbojas un spēj samērā objektīvi izvērtēt piedāvājumus atbilstoši savam pieprasījumam! Katrs sportists savā veidā ir tik dzīļi iekšā, ka tas viņam ir pieejams 24h, tādēļ par citu pieejamību tam spriest grūti!
Tāpēc arī ir iespēja un prasība nobalsot par 3 veidiem, lai padarītu to pēc iespējas objektīvāku (tas noteikti ir arī dēļ zemās aktivitātes). Te gan atkal ir izvēle- ko likt 2. un 3. Tas zem katra paša godīguma pret citiem un sevi.

  -1 [+] [-]

, 2007-12-01 03:20, pirms 17 gadiem
=>>> gretzky, 2007-11-30 22:13
Vai Tev ir iebildumi vai arī nepatīk kopi???
Jau teicu - savējais. Tā kā nomierinies
Neiet jau runa par mukšanu.
Kā arī es esmu tajā dienestā, lai cilvēkiem palīdzētu, nevis lai kādu baidītu un par iekaustīšanu vispār nevar būt runa.
Vienkārši, cik drosmīgi tad būtu tie lielie draudētāji, kas šeit ierakstās un cik viņi tad skaļi izrunātos.
Kā arī es netaisos ne ar vienu kauties, jo vardarbība nav problēmu vai domstarpību risinājums.
Bet dažs labs, šeit ierakstoties gan ir draudējis man pa purnu utml

=>>> libertines, 2007-11-30 19:36
Atkārtoju vēlreiz:
Es neesmu ķengājis un nolicis ne vienu sporta veidu!!! Ko nevar teikt par dažu labu, kuru komentus var atrast visos rakstu komentos un pat čupu čupām.
Ja netici, tad palūkojies šo komenti pirmajā lapā manu ierakstu un 2.lapā (laikam 53.ierakstu no paša sākuma)
Tā kā jo projām gai du no Tevis atbildi, jautājumu, kuru ierakstīju iepriekš.
Vai arī, Tu laikam šeit neko nelasi, bet tikai centies pazīstamus burtus ieraudzīt???
Vai arī esi tā ieciklējies, kā tik ieraugi kur rakstīts Jānis Bergs, jau izdari secinājumus, to nemaz neizlasot.
LAI KAUNAS TIE KURI ķENGā UN NOLIEK CITUS SPORTS VEIDUS!!!

Tā Kā, libertines, kad būs atbilde? Un tai jābūt nevis atrunāšanās tipa, bet parādot konkrētu komentu!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2007-12-01 12:25, pirms 17 gadiem
=>>> gretzky, 2007-12-01 11:57
Tev taisnība
Es nemēdzu solīt to, ko zinu, ka nekad nedarīšu vai neizpildīšu.

Manuprāt, par tām sporta nominācijam ir tā - kaut kas nav kārtīgi līdz galam pārdomāts. Katru gadu mainās vērtēsanas sistēma, katru reizi kaut kādi brīnumi. Laikam jau pēc gadiem 10 - 15, būs tada vertesanas sistēma, ka viss būs OK un neviens vairs ne uz vienu neturēs aizdomas par blēdībām
Nekur nav maize bez garozas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-12-01 13:19, pirms 17 gadiem
=>>> TheView, 2007-12-01 12:57
MIERS BARO, NEMIERS POSTA
Neesi jau nekāds lielais provokators.
Kā arī, dari, centies un pūlies, kā gribi, nekad nebūs tā, kad 100 % visi būs apmierināti. Vienmēr kādam kaut kas nepatiks un nebūs pa prātam. Tas jau laikam pieder pie lietas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2007-12-02 21:52, pirms 17 gadiem
Pieauguši vīri dzenā gumijas gabaliņu pa ledu Gara auguma cilvēki mētā bumbiņu metāla aplītī sports ir tikai izklaide bez dziļākās praktiskās nozīmes, ja nu vienīgi kā aizstājējs lai tautas savā starpā nekarotu...

  -2 [+] [-]

, 2007-12-02 22:21, pirms 17 gadiem
Man ir ļoti žēl, ka tādas rupjības un vispusēja aplikšana parādās portālā, kurš vismaz teorētiski ir paredzēts visiem tiem, kuru dzīvesveida sastāvdaļa ir sportošana. Nu akurāt kā tādi sīkie, upē sabriduši, tikai mērīties, mērīties un mērīties. Un tikai pāris komentāri uzdod konkrētus jautājumus vai atbild uz tiem. Kādēļ tādas negācijas, pie tam tieši nepamatoti uzbraucieni un pilnīgi nekādas vēlēšanās iedziļināties atbildēs?
Man ir bijusi iespēja pamēģināt vairākus sporta veidus (nu labi, hokeju ne ), un tomēr es arī balsoju par orientēšanos. Kādēļ to uzskatu par pieejamāko? Kad vēlos paskriet, atveru orient mājas lapu un atrodu sev tuvākās rīkotās sacensības, ņemu savu kompasu, braucu un piedalos. Un viss. Lai sadabūtu sev vienam vakaram basīša komandu un noīrētu zāli, ir nepieciešams stipri lielāks enerģijas patēriņš. Kamēr piedalījos regulāros treniņos, basketbols man bija pieejams. Tagad ne tik, lai to ierindotu pirmajā 3niekā. Vēl par pietiekami pieejamu uzskatu peldēšanu, velo un tos sporta veidus, kas neprasa milzu aprīkojumu. Domāju, ka ja nomināciju sadalītu "līdzjutēju" sporta veidos un "dalībnieku" sporta veidos, balsojumi ievērojami atšķirtos un, iespējams, šāda savstarpēja "riešanās" izpaliktu.

  -4 [+] [-]

, 2007-12-03 12:28, pirms 17 gadiem
Kāpēc man liekas, ka "the view" ir ar kaut ko apfdalīts lohs?