Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:113, Did:0, useCase: 3

Tiekamies mežā!

Jānis Cīrulis
Jānis Cīrulis @ciiruls

Piedāvājam Latvijas Orientēšanās Federācijas sagatavotu rakstu, kāpēc orientēšanās būtu pelnījusi uzvarēt "Latvijas gada balva sportā 2007" nominācijā "Sports Visiem".

Orientēšanās ir sports visiem, tas ir dzīvesveids, tas ir darbs, tas ir hobijs, tas ir sporta veids, kur vienlaicīgi distancēs dodas gan sporta profesionāļi, gan sešdesmit gadīgi vectētiņi un septiņgadīgi pirmklasnieki. Un tas taču nav nemaz tik sarežģīti – atliek vien atrast savā drēbju skapī kādus skriešanai piemērotus apavus un kādu apģērba gabalu, aizlienēt kompasu un doties uz kādu tuvāku vai tālāku mežu, tieši tāpat kā to katru nedēļu dara simtiem Latvijā vai desmitiem tūkstoši Zviedrijā.

Nodarboties ar orientēšanās sportu var jebkurā gadalaikā (skrienot, ar slēpēm, ar velosipēdu), jebkurā diennakts stundā un tas ir draudzīgs invalīdiem (Taku orientēšanās).

1 2 3 4 5 141 komentārs
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2007-11-09 11:16, pirms 17 gadiem
domaaju orientieristiem nevajadzeetu taa saakt aizstaaveeties un saspringt, veel jo vairaak pret kaut kaadiem hormonu paarnjemtiem tiinjiem...kuriem sports asocieejas tikai ar BASKETBALL...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2007-11-09 11:19, pirms 17 gadiem
Un tagad pastāstīšu kāpēc basketbols un Futbols pārsit orientēšanos, tāpēc ka katru dienu Latvijā vairāki tūkstoši jauniešu uzreiz pēc skolas skrien uz basketbola vai futbola treniņu, lai tikai nodarbotos ar savu sirdslietu, tāpēc, ka mammas nevēlas, lai bērns sportotu pidžammā, viņa savam dēlam nopērk arī bučus vai basketbola botas, kā rezultātā valstī no nodokļiem ielec nauda un viņi var atļauties uzturēt tādus entuziastus kā orientieristus, tāpēc ka katru dienu Anglijā simtiem tūkstošu iedzīvotāju iesper bumbu vārtos un tāpēc ka Amerikā vairāki miljoni ikdienas iemet bumbu grozā, lūk tāpēc tas, kas tagad notiek balsojumā ir aplami!

  +7 [+] [-]

, 2007-11-09 11:22, pirms 17 gadiem
Dzhoni, taa nav aizstaaveeshanaas.. vienkaarshi katrai federaacijai ir tiesiibas izteikties.. kaa redz pashlaik tikai divas galvenaas ciiniitaajas savu viedokli ir paudushas..

  -4 [+] [-]

, 2007-11-09 11:25, pirms 17 gadiem
To Destructo - tik nemurgo par Angliju vai Ameriku. Kur Latvijā es varu spēlēt basi, kad man sagribas to darīt. Kur Rīga ir pieejami futbollaukumi?
Nav ne sū*a!!!! Tie krievelēnu bari futbolformās, kas brīvdienās trinās gar bij.Lokomotīves stadionu ar nav nekādi tūkstoši, bet 4-6 komandas.Cik komandā dalībnieku? Kāpēc man jāfano par ČEKISTA vadītu federāciju?

  +3 [+] [-]

, 2007-11-09 11:27, pirms 17 gadiem
Pēci, skatos tomērt esi atradis ceļu no meža līdz vietējam internetsalonam, malacis, labs orientierists!

     [+] [-]

, 2007-11-09 11:28, pirms 17 gadiem
Te jau notiek atkal lobēšana un ar šito lobēšanu orenti iegūst nevis kādu labumu, bet apkārtējo cilvēku nicinājumu pret šo nesporta veidu!
Tā ir reklāma un kuras preces parasti reklamē? Ne jau labās un visiem zināmās, bet tās, kuras neviens negrib pirkt! Orentēšanās ir lieta, kuru neviens negrib, tāpēc viņi te bļaustās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-11-09 11:29, pirms 17 gadiem
Un pēčuk, ja Orientieristu komisija var slavēt ak jel vareno Zviedriju, tad kāpēc man nepieminēt reālo situāciju citur? Moš tad mums nūjošanu arī pārņemt no Zviedriem un iekļaut kā obligātu mācību priekšmetu skolā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-11-09 11:36, pirms 17 gadiem
1)lai sportotu nav jābūt skaistam. šāds apgalvojums ir absolūti nesportisks un anti-olimpisks. sportam ir jābūt lietai, kas vieno visus un nerada naidu pret oponentu bet gan azartisku konkurenci. kā arī cilvēks, kurš nepazīst nevienu orientieristu, nevar apgalvot šādas lietas un mētāt frāzes par skiastumu. tas ir absurdi.
2)īsti nesaprotu kādēļ šis raksts ir tik īss. to tiešām ir rakstījusi orient.savienība? kaut kā neticas, bet nu, ja ir, tad šādā veidā viņi paši sev tikai iegriež.
3)izlasīju basketbola savienības rakstu. nu garš, bet absolūti nekādā veidā neatbild uz jautājumu, kādēļ tam vajadzētu uzvarēt šajā nominācijā. jā, tur ir pieminēti visi sasniegumu, kuri tika sasniegti šogad, taču tas vairāk atbilst nominācijām - labākā komanda vai kas tāds nevis pieejamākais sporta veids. šīs aptaujas mērķis nav noskaidrot sporta veidu, kurš sabiedrības acīs ir visvairāk sasniedzis kā arī apgalvot, ka katra skolēna domas pēc stundām ir spēlēt basketbolu ir vieglprātīgs un nebalstās ne uz kādiem faktiem. lai to apgalvotu, ir nepieciešami socioloģiski dati nevis cerība, ka tā ir.
4)pieminēt, ka Anglijā vai Amerikā cilvēki nodarbojas ar kādu sportu ir absolūti nevietā, jo šī aptauja ir par Latviju un neviens neskrien līdzi lielajām valstīm, bet gan izvēlas to, kas ir Latvijā. tas nav objektīvi. kā arī runāt par nodokļiem ir muļķīgi. visi mēs maksājam nodokļus. tā ir vistiešākā demogoģija. tad jau mēs varam arī runāt par to, ka šie cilvēki paaugstina inflāciju un ka vajag dzīvot taupības režīmā. tā ir demogoģija. lūdzu iztiksim bez tās.

  -2 [+] [-]

, 2007-11-09 11:36, pirms 17 gadiem
To destructo - Nevienu sliktu vārdu neesmu teicis par Tavām pieminētām sporta spēlēm (atšķirā no Tevis). Arī vareno Zviedriju neesmu slavējis. Starpcitu, par vispieejamāko un populārāko uzskatu ZOLI.

  +1 [+] [-]

, 2007-11-09 11:42, pirms 17 gadiem
Haboliņ, tātad, secinot no tava teksta, Orientēšanās federācija oficiālos rakstos drīkst atļauties šādi izteikties tieši tāpat kā to katru nedēļu dara simtiem Latvijā vai desmitiem tūkstoši Zviedrijā. , taču ja kāds norāda konkrētu situāciju kādā citā sporta veidā, tas vienkārši ir nekorekti? Tak noceļat sevi no mākoņiem! Par nodokļiem, ak piedod, neliels sarkasms.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2007-11-09 11:46, pirms 17 gadiem
Man kā rīdziniekam ar to orientēšanās sporta pieejamību pašvakāk. Neskriešu taču pa Brīvības ielu vai hipermārketu. Bet laukos gan bērnībā man būtu paticis paskraidīt pa mežu, tagad gan ne. Man tas vairāk asociējas ar bijušajiem klasesbiedriem - jaunsargiem.
Bet principā, pavērtējot to visu, sanāk, ka slēpošana, skriešana un riteņbraukšana ir tie popularizēšanas avoti.
Anyway, citi sporta veidi tik ļoti netiek reklamēti. Vienīgi būtu patīkamāk, ja par o-sportu es dzirdētu visa gada garumā.

  -1 [+] [-]

, 2007-11-09 11:53, pirms 17 gadiem
Labs virsraksts tiekamies mežā - tiekaties un tur arī varat palikt
Slēpts komentārs: borson99

  -1 [+] [-]

, 2007-11-09 11:57, pirms 17 gadiem
borson, neaiztiec motosportu
Labs rakst un pilnīgi piekrītu......Skriet meža, dabūt ērces, moš vēl kāda mednieka lodi pierē...kaut kā negribu

  +1 [+] [-]

, 2007-11-09 12:00, pirms 17 gadiem
Borson, pieliec pie basketbola vēl 4 uzgriežņus pa 0,2 Ls/gab. un atslēdziņu uz 12pa 1Ls(vidēju).

  -1 [+] [-]

, 2007-11-09 12:01, pirms 17 gadiem
Garais22

Es neko sliktu jau nesaku, vnk to, ka tas, tāpat kā hokejs, neatbilst "pieejamāko" sporta veidu sarakstā, jo ieguldījumus tur vajag lielus (pats pēc savas pieredzes zinu).

     [+] [-]

, 2007-11-09 12:02, pirms 17 gadiem
Maneejs

Uzgriežņi un skrūves jau ir groza "komplektā", atslēgu gan var pielikt (tikai ne uz 12, bet apmēram uz 19) taču tik un tā lietas būtību tas nemaina!

  -1 [+] [-]

, 2007-11-09 12:07, pirms 17 gadiem
Par orientieristiem (vai kā viņus tur) kļūst "sportisti", kurus neņem basketbola vai futbola komandā, jo viņiem ir īsas kājeles un viņi ir fiziski vāji, nespēj izturēt fizisku slodzi

  +3 [+] [-]

, 2007-11-09 12:07, pirms 17 gadiem
to barons99
NU loti labi pateici, tikai piebilst gribetos vel no savas puses - kas notiktu ar esports.lv portālu, ja no tā pazustu tie, kas te ir tikai del basketbola?
Cik daudz informācijas te ir pa basketbolu un cik pa citiem sporta veidiem, nemaz nerunajot par orentesanos ka atsevisku kategoriju ...
tas pats lielākajos mēdijos ... interneta portālos, neatceros, ka būtu redzējis galveno ziņu, ka orentēšanās būtu baigi spraiga cina notikusi kaut kur ...
ka var runat par pieejamibu, ka speciali nemeklejot, par tadu sportu vispar nekas nav zinams ... tapat ka sahs, dambrete - tie ir populari sporta veidi, bet tikai tiem, kam tas tiesham ir svarigi ...
kur var basi uzspelet vai redzet gandriz katrs zin, bet kur var orenteties vai sacensibas redzet?
Un vispieejamakais - nu dambrete manuprat ir vel pieejamaka - atliek tikai lidz vermandarzam aiziet

  -1 [+] [-]

, 2007-11-09 12:08, pirms 17 gadiem
mazliet sasmīdina, ka komentāros atkal plosās nevis atbalstītāji, bet gan nolicēji.. nez kāpēc pie basketbola raksta tik daudz komentāru nav.. latvieši..

  +2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:08, pirms 17 gadiem
Orientēšanās ir sporta veids, kuras bez muskuļu spēka vel vajadzīga spēja draudzēties ar galvu.
Skatoties šeit visur uz komentiem ar to spēju draudzēties ar paša galvu, dažam labam tā ir, kā ir.
Piekrītu Pēcim - ZOLĪTE!!!
1 Lats punktā un uz priekšu

  -2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:13, pirms 17 gadiem
Jānis Bergs...tieshi meerkjii teikts Zhetons

  +3 [+] [-]

, 2007-11-09 12:15, pirms 17 gadiem
->Borson
"lieliska" kalkulācija, vai gadījumā nestrādā finanšu ministrijā? Pēc inflācijas rādītaja spriežot tā varētu būt
Tā vien gribas sarunāt, ka uzstādi man basketbola grozu. Esmu gatavs maksāt dubultā - 54 LVL

  +2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:19, pirms 17 gadiem
to jānis bergs :

Orientēšanās ir sporta veids, kuras bez muskuļu spēka vel vajadzīga spēja draudzēties ar galvu.

-----------------------------------------------------------------------

spriežot pēc tava teksta citos sporta veidos laikam nav jādomā, basketbolā tikai skrien un met , atdod piespēli nedomājot un tikai skrien. Nu jā savukārt, skrienot ar kompasu rokās, uzreiz ir jādoma pamatīgāk nekā ar bumbu...?


varbūt basketbolam ar vē pievienot kompasu lai ari tur cilvēki sāktu domāt...?

  +4 [+] [-]

, 2007-11-09 12:20, pirms 17 gadiem
Nedaudz borson99 noteiktās cenas.
skriešanas apavi: minimālā programma ir tavas nosauktās kedas pie futbola. Mans brālis, starp citu un arī es, ilgi skrējām ar kedām.
hronometrs: vajadzīgs tikai sacensībām. Ikdienā var skriet bez visādām laika kontrolēm. Ja ļoti vajadzīgs pulkstenis, tad var mobilo ielikt kabatā.
Kompass: Kompasa vajadzība ir atkarīga no paša orientierista vēlmēm. Esmu skrējis arī bez viņa, tomēr tam ir jābūt minimālajā komplektā un no zināmas naudas summas ir jāšķiras. Tomēr, ja saudzīgi izturas pret to, tad tas var kalpot vairākus gadus.
Karte: Bet tās gan nevar iztikt, tomēr tā nemaksā 2,5 Ls. Precīzu cenu nosaukt nevaru, bet tā viennozīmīgi ir krietni mazāka.
Transporta izdevumi: man līdz tuvākajai kartei ir desmit minūtes. Ir paveicies. Tai pat laikā apvidus pieejamība ir tieši atkarīga no konkrētā cilvēka dzīves vietas, līdz ar to arī transporta izdevumi var būt lielāki vai arī mazāki, bet tas var būt arī citiem sportaveidiem.
Minimālā summa man varētu būt ap 10Ls tā kā nemaz tik dārgi tas nesanāk.

  +1 [+] [-]

, 2007-11-09 12:21, pirms 17 gadiem
Geo

Es rēķinu pēc tām cenām, kas ir manā pilsētā, pie tam, protams, ar noteikumu, ka pats visu uzstādi.

  +2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:22, pirms 17 gadiem
Starp citu ir iespējams arī paskriet diezgan daudz pa pašu Rīgi. Šogad pavasarī es skrēju pa Vecrīgu. Ir skriets arī pa Uzvaras parku, Mežaparku, Brīvības pieminekļa apkārtnē ...

  -2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:26, pirms 17 gadiem
nomis86

Manis nosauktās bija "šip-kedas", nedomāju, ka viņš skrēja ar tādām.. (tas būtu ļoti mazohistiski)
Hronometrs vienalga IR vajadzīgs (jo saprotams, ka peč kāda laika tu gribēsi piedalīties sacensībās). Pulkestenis vai mobilais ir atsevišķi, jo piem., ja kādam nav pulksteņa, bet telefonu nav kur ielikt (nav kabatu), tad ir jāpēr pulkstenis
Ar kompasu skaidrība.
Lab, kartes cenu es nezināju.
Transports: Tas ir tev, bet ja nu kāds piem. dzīvo Rīgas centrā?

  +2 [+] [-]

, 2007-11-09 12:27, pirms 17 gadiem
to nomis86 ->

skrēji, lai noķertu sabiedrisko transportu?
1 2 3 4 5 141 komentārs