Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Pertija dusmīgs, Dobrecovs: "Ar nervozām beigām ceļam reitingus televīzijai"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Pertija dusmīgs, Dobrecovs: "Ar nervozām beigām ceļam reitingus televīzijai"
Tamazs Pertija
Foto: Juris Gūtmans

Pēc SMScredit.lv Virslīgas dramatiskās spēles starp "Skonto" un "Liepāju" preses konference notika vairāk nekā pusstundu. Piedāvājam treneru Tamaza Pertijas un Viktora Dobrecova sacīto.

Viktors Dobrecovs, "Liepājas" galvenais treneris: "Šodien viens no mūsu uzdevumiem bija nezaudēt. Skaidrs, ka runājām par uzvaru, bet viens no plāniem bija šeit nezaudēt. Apsveicu komandu ar pārpildītu plānu - mēs pat uzvarējām. Par spēli - vai tā bija skatāma vai nē, to paskatīšos televizorā, svarīgāki bija trīs punkti, ko arī paņēmām. Kā vienmēr beigas bija nervozas - laikam ceļam reitingus televīzijai. Ceru, ka kādreiz iemācīsimies novadīt spēli līdz beigām kā vajag."

Tamazs Pertija, "Skonto" galvenais treneris: "Man nav komentāru - ja ir jautājumi, uzdodiet."

Vai uz titulu vairs necerat?
Pertija: "Nākamais jautājums."

Bija sajūta, ka neesat optimālā fiziskā sagatavotībā. Vai tas tikai tā izskatījās no malas?
Pertija: "Nākamais jautājums."

Neatbildēsiet ne uz vienu jautājumu?
Pertija: "[Uzsprāgst - aut.] Mans Dievs, kādus jautājumus jūs uzdodat? Jūs futbolu skatījāties? Par kādu fizisko gatavību jūs runājat, ja 90 minūtes bumba bija mums? Par ko jūs runājat? Jūs futbolu skatījāties? Jūs reāli futbolu skatījāties?"

Protams.
Pertija: "Par kādu fizisko gatavību jūs runājat, ja pretinieku komanda divreiz tika priekšā, divreiz uzsita un divreiz iesita? Bumba visu laiku bija mums. Par kādu fizisko gatavību jūs runājat? Es nesaprotu. Tālāk, nākamais jautājums, vai ceram uz titulu - kā es varu cerēt uz titulu, ja cilvēki šādi bojā spēli? Visu paveica, pilnīgi visu - divas sarkanās kartītes, dzeltenās kartītes, viss, ko vien var vēlēties. Viņi [domāti tiesneši - aut.] nav pieraduši pie tik labām spēlēm. Tiesneši nepagūst. Viņi nav pieraduši pie tāda tempa, pie tādas cīņas, pie tik forša futbola. Viņi vienkārši tur parāda dzelteno, tur sarkano, ā, ū, apmaldījušies. Jūs ko - neskatāties futbolu? Vai arī jūs regulāri redzat tādu futbolu, kādu šodien nodemonstrējām? Jūs man sakāt par fizisko gatavību - lai Dobriks [domāts Dobrecovs - aut.] pasaka, 2.puslaikā viņi divreiz tika mūsu laukuma pusē. Un iesita vārtus. Pārējā laikā mums bumba. Par kādu fizisko jūs runājat - mēs kaut kur nepaguvām, pasakiet?"

Tikpat labi pretiniekiem tā varbūt bija tāda taktika - viņi iesita ātrus vārtus un spēlē no aizsardzības.
Pertija: "Kāda starpība? Pareizi viņi darīja, ka spēlēja, izejot no rezultāta - mēs paši tos vārtus atdevām, viņi iesita un sāka spēlēt, izejot no rezultāta, viņus pat neizšķirts apmierināja. Bet bumba kam bija?"

Tad jau "Barcelona" vienmēr ir vienādi labā kondīcijā.
Pertija: "Vēlreiz atkārtošos - ja mēs sēdētu aizsardzībā, ja mēs nespētu pāriet uzbrukumā un mums nebūtu bumbas, ja mēs nepagūtu epizodēs, ja mēs nosprāgtu... bet mēs līdz pēdējai sekundei uzbrukām un vēlējāmies gūt vārtus. Bet jūs runājat par fizisko gatavību."

Cik izcilas izdevības izveidojāt šodien?
Pertija: "Paklau, es tev vēlreiz atkārtoju - bumba bija mums! Viens jautājums ir, vai radījām momentus vai nē, bet cits, ka bumba bija mums. Pretinieki sāka spēlēt, izejot no rezultāta, visi stājās vārtos un uzlauzt bija grūti. Jūs par to tagad runājat, jūs par citām lietām nerunājat. Jums patika tiesāšana? Jūs to uzskatāt par taisnīgu, vai ne? Es taču nevainoju "Liepāju". Man vienkārši ir interesanti - izbraukuma spēlē cilvēks nepiešķir 100% pendeli, šodien nepiešķir pendeli, uztaisa divas sarkanās, vispār nezinu par ko, dod dzeltenās. Mums trīs cilvēki izlaidīs nākamo spēli. Jūs uzskatāt, ka tas ir pareizi? Tas pats bija pagājušajā gadā, tas pats bija aizpagājušajā gadā - cilvēks dara vienu un to pašu. Man nekad nav paticis runāt par tiesnešiem, bet paši redziet. Mans Dievs, kur ir problēma? Jūs gribat, lai mēs kļūtu par čempioniem? Jūs uzdodat jautājumu par titulu - jūs gribat, lai mēs būtu čempioni? Neviens negrib, lai mēs kļūtu par čempioniem! Mēs cīnāmies katrā spēlē! Mums daudz kā trūkst, taču mēs cīnāmies, cīnāmies, cīnāmies, cīnāmies, taisām intrigu, lai kļūtu par čempioniem. Bet jūs uzdodat jautājumu, vai ceram - protams, ka ceram! Jums nav pat solidaritātes izjūtas. Jums nepatika, kā "Skonto" šodien spēlēja? Nē?"

Esmu neitrāls.
Pertija: "Protams. Kādreiz ir bijis, ka jūs par "Skonto" labu runātu? Nezinu, kāpēc tā. Neatceros, ka jūs par "Skonto" labu rakstītu, tieši jūs [norāda uz "Sporta Avīzes" žurnālistu Ilvaru Koscinkeviču, kurš līdz šim brīdim uzdeva visus jautājumus, atskaitot pirmo un trešo - aut.]."

Jūs Latvijas medijus lasāt?
Pertija: "Vēlreiz atkārtošos - neesmu redzējis nevienu jūsu rakstu, kur būtu kaut kas labs par "Skonto". Puiši, jūs nemīlat "Skonto"! Bet mēs cenšamies nospēlēt labi, lai jūs iemīlētu! Kā var pēc šodienas spēles runāt kaut ko par fizisko gatavību? Jūs ko, futbolu neskatījāties? Redzējāt, kā malējie aizsargi, uzbrucēji skrien uz priekšu un atpakaļ? Jūs redzējāt spēles tempu? Vai mēs kaut kādā ziņā bijām sliktāki par "Liepāju"? Jūs ko? Nesaprotu vienkārši! Tās ir futbola zināšanas. Tas arī viss."

Vai tu gribētu, lai "Skonto" kļūst par čempioniem?
Dobrecovs: "Protams, ka nē, es taču trenēju citu komandu [smaida]."

Kad zaudējāt vārtus, vai tur nebija spēle ar roku?
Dobrecovs: "Es biju pie tālā soliņa, tai burzmā tiešām neredzēju. Varbūt kaut kas cīņā bija, bet es negribu... kad noskatīšos video, jums visiem godīgi atbildēšu bija roka vai nē, tagad negribu uzkurināt vēl vairāk."

Kas bija tie iemesli, kāpēc malējos aizsargus ik pa laikam mainījāt vietām?
Dobrecovs: "Skaidrs, ka "Skonto" figūra numur viens ir Karašausks - ne tikai "Skonto", viņš to pierādīja arī Turcijā. Es pats arī biju Turcijā, skatījos dzīvajā spēli, arī "Skonto" spēles analizēju, viņš veido visus uzbrukumus, viņš taisa visus momentus. Ja viņa nebūtu, diez vai būtu tik daudz momentu - es nerunāju par šo spēli, bet kopumā par katru spēli."

Kā tev izskatījās, kādā gatavībā šodien bija "Skonto"?
Dobrecovs: "Jūs jau paši atbildēt uz to jautājumu - mēs iesitām vārtus un mums neko nevajadzēja. Mūs arī 1:1 būtu apmierinājis. Mēs zaudējām 2.aplī 0:1, "Skonto" netika centram pāri. Viņi arī iesita un atsitās. Mēs toreiz divreiz pa stabu trāpījām un tā tālāk. Skaidrs, ka spēlējām uz rezultātu. Aizejot pārtraukumā, mums līdz čempionāta beigām bija atlikušas nevis sešas spēles, bet piecarpus. Mums bija jāiztur šito pusīti un tagad palikušas piecas spēles. Tas arī viss."

Ikaunieks salīdzinoši ātri tika nomainīts - tāda bija viņa gatavība?
Dobrecovs: "Viņš droši varēja spēlēt vēl tālāk, taču viņš nospēlēja U-21 divas spēles, arī Daugavpilī nospēlēja visu spēli. Gribēju lai viņš gūst vārtus, trāpīja pa stabu. Kā Tamazs saka, viņiem pat malējie aizsargi aizgāja prom. Svaigs cilvēks kā Šadčins ar savu ātrumu. Kāpēc viņš to pilnībā neizmanto, tas ir cits jautājums. Ideja bija tāda, lai viņš pavada bumbu uz priekšu, viņš tehnisks, ātrs, var apspēlēt. Viņš ne līdz galam atver savu potenciālu."

Teici, ka ejat no spēles uz spēles, bet tomēr, zinot tabulu, piekrīti, ka izlaist 1.vietu šādā situācijā būtu švaki?
Dobrecovs: "Protams, ka būtu. Vēlreiz saku, būtu šodien neizšķirts, pārsvars būtu četri punkti. Nezinu, vai "Jelgava" rīt uzvarēs. Nākamo spēli "Skonto" un "Jelgava" savā starpā, mēs ar "Spartaku", kuram nespēlēs trīs cilvēki. Aizsargu viņiem, cik saprotu, vispār vairs nav. Kas spēlēs, tās ir viņu problēmas. Ja viņi savā starpā izspēlētu ničuku un mēs vinnētu, tad atkal būtu seši punkti [scenārijā, ja "Liepāja" ar "Skonto" nospēlētu neizšķirti - aut.]. Tad no četrām spēlēm mums būtu jāpaņem seši punkti. Ja beigās vienādi punkti, mēs būtu augstāk. Ar "Jelgavu" spēlēsim mājās."

Izskatās, ka tu pamatīgi rēķini. Cik tev matemātikā bija skolā?
Dobrecovs: "Nemaz neatceros, biju labs [smaida]."

Ja būtu jādod kādam labākā spēlētāja balva par šodienas spēli, kam tu dotu?
Dobrecovs: "Negribu kādu izcelt, arī ģērbtuvē pateicu, ka no spēles uz spēli pieliekam kā komanda. Vasarā kāds aizgāja, kāds atnāca, kāds individuāli trenējās, tagad mēs veidojam labu komandas spēli. Aizsardzībā trīs neielaidām, tad ir labi. Tomēr izcelšu Grebi - viņa vecumā spēlēja priekšā un kādu apjomu viņš paveica! 1.puslaikā spēlēja kā balsta pussargs, bija gatavs uzrakt laukumu. Domāju, viena no spēles zvaigznēm stabili ir viņš."

Cik ļoti spēli ietekmēja, ka ielaidāt ātrus vārtus pēc jūsu centra aizsarga kļūdas? "Liepāja" varēja spēlēt no aizsardzības.
Pertija: "Protams, ietekmēja, taču šie vārti, iespējams, vēl vairāk paātrināja mūsu spēli. Protams, ka ietekmē, ja 8.minūtē aizsargs kļūdās spēlē, kura rit līdz pirmajai kļūdai. Taču runa nav pat to, ka mēs kļūdījāmies un tā tālāk. Runa ir par to, ka šodien laukumā nebija taisnīguma. Taisnīguma! Šādās spēlēs ir jābūt taisnīgumam. Taisnīguma nebija. Ja jūs man neticat, ieslēdziet un apskatieties. Nebija taisnīguma! Grebis sit ar galvu mūsu futbolistu, bet viņš [domāts tiesnesis - aut.] pat nebrīdina. Pēc tam Kļava pats krīt un pēdējās sekundēs viņš dod soda sitienu. Un kaudze ar tādiem momentiem. Viss! Un spēlētāji šādā situācijā sāk nervozēt. Un viss. Nākamā spēle ar "Jelgavu" - kāds man tagad teiks, ka tas nav speciāli izdarīts? Trīs futbolistus - bah, sarkanās, bah, dzeltenās, izdzen divus, trešajam dzelteno kartīšu limits, jāizlaiž. Kā tas var būt? Vai tiesnešiem ir elastība? Redz, ka ir 2:1, redz, ka ir problēma un ne no kā parāda sarkano kartīti, jo sevi iecēlis... uzvedās tā, it kā būtu futbola saimnieks. Tā nevar darīt.

Paskatieties kā Eiropā tiesneši tiesā - smaida, vienkārši smaida, viņi nav nežēlīgi, viņi ir humāni. Šis šodien bija nežēlīgs. Mans Dievs, es taču nesaku, ka šodien zaudējām tiesnešu dēļ - nē, es tā nesaku! Es nesaku, ka "Liepāja" nebija pelnījusi uzvarēt vai nav pelnījusi titulu - es tā nesaku. Saku par būtību - tā nedrīkst darīt. Turklāt viens un tas pats cilvēks - regulāri! Atcerieties, spēlējām ar "Ventspili" - 12 dzeltenās kartītes! Spēlējām ar "Liepāju" - miljons procentu pendele, pēc spēles viņu uz mēnesi atstādina. Atceraties? 100% pendeli neiedeva! Šodien atkal viņu nozīmēja tiesāt. Visas svarīgākās spēles, kuras spēlējam, viņu nozīmē. Es nesaprotu!

Bet jūs man sakāt par fizisko gatavību. Esmu vienkārši šokā. Jebkuru jautājumu varētu pieņemt, atskaitot šo. Tāda sajūta, ka jūs futbolu neskatījāties. Mēs kas - aizsardzībā sēdējām, neuzbrukām, neradījām momentus, necīnījāmies līdz pēdējai sekundei? Vai mēs nomierinājāmies? Puiši, tādus jautājumus uzdot, uzskatu, nav profesionāli. Varēja jebko prasīt, bet šāds jautājums par kondīciju... Mēs ņemam spēlētājus, kas nevienam nav vajadzīgi. Vai tad mēs pērkam futbolistus? Mēs katru pusgadu veidojam jaunu komandu. Ņemam negatavo Kenetu, lieku sastāvā. Kāpēc? Jo nav citu! Cenšamies, cenšamies un tāpat izskatāmies kā komanda. Bet jūs uzdodat tādus jautājumus tā vietā, lai atbalstītu. Tāpēc arī saku, ka jūs nemīlat "Skonto". Man ir sajūta, ka, jo ātrāk mēs nosprāgsim, jo vairāk jūs nopriecāsieties. Un ne tikai jūs. Man no malas tā liekas. Varbūt es kļūdos, bet reāli tā izskatās. Pagājušajā gadā atņem punktus, neļauj pieteikt spēlētājus, tratata, ieņēmām 2.vietu. Tagad sākam spēlēt, spēlējam, spēlējam, spēlējam - dzeltens, sarkans, sarkans, sarkans, pret "Jelgavu" izlaidīs trīs līderi. Par ko runāt? Kāpēc tieši ar mums tas notiek nevis citiem?"

Vai Latvijā ir kāds labs tiesnesis?
Pertija: "Treimanis ir ļoti labs tiesnesis. Es nesaku, ka viņš ir slikts tiesnesis, viņš ir reāli labs tiesnesis. Anufrijevs labs tiesnesis. Nekad neapspriežu tiesnešus. Viņš [domāts Treimanis - aut.] vienkārši nepaguva. Viņš vienkārši apmaldījās. Viņš nav pieradis pie tādām spēlēm, kāda bija šodien. Jūs nesaprotat? Es nesaku, ka viņš ir slikts tiesnesis. Taču viņam tā sanāk. Pēc mūsu spēles ar "Ventspili" viņu atstādināja uz mēnesi, pēc mūsu 2.apļa spēles ar "Liepāju" viņu atstādināja uz mēnesi. Acīmredzot viņu nozīmē uz šīm spēlēm, jo viņš ir labākais, taču viņš nepagūst. Tur nepaguva, dzeltenā, tur nepaguva, sarkanā. Šodien bija pieci tiesneši. Pieci!"

Šodien komandu pieteikumā bija Savaļnieks un Osipovs. Cik tālu no spēlēšanas viņi ir?
Dobrecovs: "Savaļniekam bija trauma un viņš nesen atsācis trenēties. Pie dublieriem nospēlēja ar "Daugavpili" pilnu spēli. Lēnām, lēnām dosim viņam laiku. Kā viņš to izmantos, atkarīgs no viņa. Mums ir citas problēmas - tagad nespēlēs Šlampe [sasniedza dzelteno kartīšu limits - aut.], jāmeklē cits aizsargs. Domāju, viņš mums ir."

Pertija: "Osipovs nedēļu jau trenējas. Ja nebūs bailes pēc operācijas, tad varētu viņu pamazām izlaist. It sevišķi tagad, kad trīs spēlētāju nebūs. Protams, var viņu izmantot. Taču viņš nav gatavs uz 100%. Skots arī nebija gatavs uz 100%, arī Apija. Mums nākas variēt, nākas viņus likt, lai vairāk vai mazāk izskatītos normāli. Tāpēc varbūt ļoti drīz redzēsiet Osipovu."

Vai attaisnojās Sorokina uzlaišana laukumā?
Pertija: "Jā, protams, attaisnojās. 1997.gada puisis, devām viņam uzdevumu, viņš nospēlēja labi. Vienkārši mēs taktiski pārkārtojāmies, jo zaudējām un uzmainījām uzbrucēju un saspēles vadītāju. Nenomainīju viņu tāpēc, ka slikti spēlētu. Viņam bija arī labas epizodes."

Vai bija uzstādījums aizvērt flangus, kurus "Skonto" tik ļoti mīl izmantot?
Dobrecovs: "Atgriežamies pie tā, ka viens no galvenajiem uzdevumiem bija Artūru [Karašausku - aut.] apturēt. Radās vairāk šaubu, kad Endijs Šlampe dabūja dzelteno - 2.puslaikā pamainījām malām. Artūrs tik un tā aizgāja pie Endija - bija doma viņu mainīt, bet spēle bija tāda... bija uzdevums Endijam pavisam tuvu spēlēt, lai Karašausks neieskrietos, bet Endijs diemžēl viņam deva to, ko nedrīkst dot. Ļāva ieskrieties viņam un tad viņš var uz vienu vai otru pusi un piespēli var atdot ar jebkuru kāju. Jā, viens no uzdevumiem bija nosegt malas. Gaidījām, ka "Skonto" spēlēs līdzīgi kā Ventspilī, kad uzvarēja ar 3:1 un principā tā arī notika, zinot, ka Gutkovskis nav labākajā formā. Gaidījām, ka viņi spēlēs ar visiem trim mazajiem un tā arī bija - to sapratu, kad ieraudzīju protokolu. Kļuva skaidrs, ka akcentu viņi liks uz vidu, lai Toresu... varbūt viņi domāja, ka arī Afanasjevu liksim vidū, bet mēs viņu nolikām malā, lai viņš to gabarīto skotu mazliet patrenkā. Mums bija uzdevums virzīties caur to malu, lai Afanasjevs ar savu tehniku apspēlētu viens pret vienu un tiek līdz skotam. Afanasjevs laikam neizpildīja manas prasības - viņš guva divus golus, bet es viņam teicu apspēlēt un dot piespēles, viņš izdomāja, ka jāsit gols [smaida]. Tikām ar spēles uzdevumiem galā."

Tas, ko pretinieku treneris šeit izkliedza, tavuprāt, ir zaudējuma rūgtums vai daļa patiesības par tiesāšanu arī?
Dobrecovs: "Es laikam arī būtu dusmīgs, taču tās divas sarkanās kartītes neietekmēja spēli, tās bija 94.minūtē. Jautājums, ko jūs jau arī uzdevāt, ir cits - vai tiešām viņiem bija 10 momenti? Man daudzi saka: "Viktor, jūs tur Ventspils trenkāja Liepājā pie 0:3." Ko viņi trenkāja? Viņi tāpat divreiz uzsita pa vārtiem un guva divus vārtus. Nebija viņiem vairāk Liepājā momentu! Mēs esam 3:0 vadībā, kam mums 5:0? Te bija 1:0, spēļu paliek mazāk, tu trīci arvien vairāk. Mums kā klubam, skaidrs, ka gribas uzvarēt čempionātu, jo palikām bez Eirokausiem. Ja kļūsim par čempioniem, būs kaut kas no augšas atdots atpakaļ."

Ja šeit atrastos tiesneši, viņiem varētu jautājums būt tāds - kad pēdējo reizi esat lasījuši futbola noteikumus, ņemot vērā, ka tie regulāri tiek papildināti un parādās jaunas interpretācijas?
Dobrecovs: "Tiesnešu grāmatas nemaz nepaspēj izlaist. Internetā? Mums par grūtu ložņāt internetā. Tas joks, bet bija par tiesnešiem raksts, kad runājām par to - mums vajadzīgs, lai gada sākumā atbrauc kāds tiesnesis vai inspektors. Liepājā taču ir tiesneši, viņi brauc mācīties uz Rīgu. Viņi atbrauc no lekcijas, var uztaisīt mums sapulci vienreiz trīs mēnešos. Pusstundā pastāstiet par jaunajiem likumiem. Iedošu ekrānu, ieslēdziet video un pasakiet. Lai nav kā Ventspilī, kur esam vadībā ar 3:0 - it kā ir aizmugure, visi apstājas, tiesnesis karodziņu ceļ, neceļ, ceļ, neceļ. Vārtsargs uztaisa kustību, tā jau cita epizode. Bet rokās viņš aiz soda laukuma bumbu nevar paņemt. Mēs nezinām, kas notiek, domājam, ka ir aizmugure, visi apstājas, viss beidzas. Un, hop, gols. 3:1, 3:2, 3:3, brauciet mājās. Lai viņi vada! Mūs, trenerus, piespiež sakrāt gadā lekciju stundas, tiesnešiem arī jāsakrāj. Uztaisiet, lai tiesneši brauc pie mums un stāsta. Un lai analizē situācijas no Latvijas čempionāta - nevajag tur rādīt "Barcelona", kur cērt nost, tie ir citi cilvēki no citas planētas, viņi taisa citus izklupienus. Lai viņi rāda mūsu piemērus. Saka, ka nevajag mācīties no savām kļūdām, bet mēs tieši labāk no savām mācīsimies. Nav taču astoņas stundas jālido no Rīgas līdz Liepājai. Var taču atbraukt inspektors un novadīt semināru. Vienreiz trijos mēnešos. Un visiem būs super, visi būs apmierināti, nevienam nebūs problēmu."

Pertija: "Noteikumu izmaiņām vienmēr sekojam, jo mums ir interesanti, kas jauns notiek futbolā. Ja apspriežam mūsu tiesāšanu, vēlreiz saku - mūsu tiesneši nav slikti. Tikko spēli ar "Spartaku" tiesāja lietuvieši - tās vispār bija šausmas. Runa par ko citu - jo lielāks temps spēlei, jo tiesnešiem ātrāk jāpieņem lēmumi. Pirmkārt, tiesneši nedrīkst būt bailīgi - ir daži tiesneši, kuri baidās uzņemties atbildību. Ar ko stiprs bija Kolina - ar to, ka nebaidījās uzņemties līdera lomu. Tiesnesim jābūt lojālam, taču arī precīzam. Mūsējie sāk mazliet raustīties. Vai, ja pareizi sapratu [par Dobrecova teikto par aizmugures traktējumu - Pertija pārprata - aut.piez.], ceļu karodziņu vai neceļu. Ir aizmugure vai nav - jābūt konkrētam lēmumam. Šodien futbols bija skaists un tiesnesis sākumā tiesāja labi, bet 50., 60., 70.minūtē tāpat kā spēlētāji tiesnesis pagurst. Un kaut kur viņš bremzē, kaut kur nepagūst, kaut kur nepaceļ, kaut kur paceļ nepareizi. Viņi nav slikti - viņiem tāpat kā mums treneriem ir jāaug. Ir jāpierod pie tā. Atvainojos, viņi tiesā Eiropā. Varu salīdzināt, jo šogad spēlējām Eirokausos - tur tiesneši ir pavisam citādi, viņi ir līderi laukumā, bet mūsējie sāk raustīties. Tas nāks ar vecumu.

Atkārtošos - nevainoju tiesnešus zaudējumā. Nekādā gadījumā! Nekad nevainošu tiesnešus. Vienkārši saku, ka viņš netika līdzi notikumiem. Tas ir ļoti slikti. Uzskatu, ka katru gadu viņi kļūs labāki, būs ātrāki, būs līderi laukumā. Nevis tādā veidā, ka "Es līderis, še tev sarkanā, še tev dzeltenā! Tu aiztaisi muti!", kā viņš teica vienam spēlētājam. Nevis tādā veidā jārāda līderība, bet ar saviem precīzajiem lēmumiem. Jaunajiem noteikumiem, protams, sekojam, un futbols kļūst vēl labāks un labāks. Arī tiesnešiem ir jāatjauno savas zināšanas. Reti notiek tādi mači. Nu nedrīkst tā dot kartītes, nedrīkst. Jo mazāk kartīšu tiesnesis dod, jo labāk. Bet ja dod kartītes, apstādina spēli, bremzē spēli, rokas nolaižas. Nedomājiet, ka es tagad vainoju tiesnešus, jo zaudējām. Nē, paši kļūdījāmies pirmajos vārtos, daudz kas izšķīra to."

Kāpēc zaudējāt?
Pertija: "Laikam "Liepāja" ir stiprāka. Nekad neesmu slēpis, ka "Liepāja" ir ļoti laba komanda un starp mums vienmēr notiek labas spēles. Ir kaudze momentu, kāpēc zaudējām, bet šobrīd negribu par to runāt. Ir ļoti grūti atbildēt uz jautājumu, kāpēc zaudējām. Ja "Liepāja" uzvarēja, tātad tā ir spēcīgāka. Man tikai interesanti - vai tiešām jums nepatika šīs dienas spēle no abu komandu puses? Vai jums patika tikai rezultāts? Esmu šokā. Man šķita, ka futbols bija grezns. Man tā liekas, varbūt kļūdos."

Kurš izsita durvis "Skonto" ģērbtuvēs?
Pertija: "Nezinu, es noteikti nē. Tas ir normāli, tās ir emocijas, tā gadās. Ko mēs gribam - atnākt kā uz teātri, aplaudēt un aiziet prom? Tās ir emocijas, spēle bija traka, abas komandas gribēja uzvarēt. Tās bija emocijas, izsita durvis, tur sakliedza, tur sabrēca - tas ir futbols un tas ir interesants ar to, ka ir emocionāls. Labi, ka abas komandas grib uzvarēt, nepielāgojas viena otrai, nesēž aizsardzībā, abas grib uzvarēt. Futbolisti starp visiem arī mūsu komandās ir spilgti - viņiem Toress, Afanasjevs, mums Karašausks, Kozlovs. Viņiem ir spilgti futbolisti, mums arī. Grūti izcelt spēlētājus citās komandās. Varbūt kļūdos, jo tik ļoti mīlu savus futbolistus un man simpatizē "Liepāja", bet man šķiet, ka mums un "Liepājai" ir spilgti futbolisti. Ātri, veikli, tehniski. Man tā liekas, varbūt kļūdos."

Cik procentu "Skonto" ir izredzes uz titulu?
Pertija: "Ziniet, tagad jau būs grūti. Septiņi punkti un jāņem vērā, ka ir tikai septiņas komandas, starp tām "Daugavpils" un "Metta", kuras diez vai spēs atņemt "Liepājai" punktus. Protams, ka ārkārtīgi grūti. Domāju, ir 80%, ka "Liepāja" kļūs par čempioni. Jau esmu teicis, ka divatā cīnīsimies, bet pēc šodienas un trim sarkanajām Jelgavā arī būs neticami grūti. Tur jau tā vienmēr ir grūti, bet tagad mums arī trīs līderu nebūs. Tagad galvassāpes, kuru likt sastāvā un kādu izvietojumu, lai uzvarētu to spēli. Būs ļoti grūti. "Liepāja" pēc šodienas uzvaras spērusi milzīgu soli čempionu titula virzienā. Viņi to ir pelnījuši. Paskatieties, kas viņiem pilētā notiek. Viņi ir viens vesels un tas ir labi. Tā ir jādara visiem, arī mums un citiem, lai tā būtu katrā pilsētā."

"Jelgava" piedalās cīņā par titulu?
Pertija: "Domāju, jā. Skaidrs, ka viņi tagad daudz atpaliek no "Liepājas", taču "Jelgava" ir komanda, kas sitīsies līdz beigām. Līdz beigām. Tomēr, domāju, par procentiem 80 "Liepāja" kļūs par čempioni. Viņi neizlaidīs 1.vietu, jo viņiem ir pieredzējuši spēlētāji, kuri ir spēlējuši Latvijas izlasē, augstā līmenī. Viņiem ir labi nostādīta spēle, tāpēc dodu 80%."

     [+] [-]

, 2015-09-19 20:14, pirms 9 gadiem
Interesanta preses konference, bet līdz tādiem grandiem kā Trapatoni un Mourinju dārgajam Tamazam vēl jāaug. Tāpat kā Treimanim līdz Kolinam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2015-09-19 21:45, pirms 9 gadiem
Treimanis tiesājis tāda līmeņa klubu spēli( pat Spānijas izlases) kuru trenēšana Tamazam tikai sapņos var rādīties!Kāmēr Tamazs strādā vēl Latvijā, var Treimanim autogrāfu paprasīt, ja dos .....

  -3 [+] [-]

, 2015-09-19 22:11, pirms 9 gadiem
Pukuzirnis12 rakstīja: Treimanis tiesājis tāda līmeņa klubu spēli( pat Spānijas izlases) kuru trenēšana Tamazam tikai sapņos var rādīties!Kāmēr Tamazs strādā vēl Latvijā, var Treimanim autogrāfu paprasīt, ja dos .....
Bet par Treimaņa fizisko sagatavotību pēdējo 2-3 gadu laikā ir daža laba sūdzība no treneriem dzirdēta, ka ātrās spēlēs nepaspējot līdzi un tad sākot sīkumus svilpt un kartiņas dalīt, lai nobremzētu tempu.

  +1 [+] [-]

, 2015-09-20 15:09, pirms 9 gadiem
to Carloz

Var redzēt, ka Tev maza sajēga no FIFA piramīdas. Viņiem tādi testi, ka viens otrs Latvijas vieglatlēts dabūtu trūkties.Paklausies vairāk zaudētāju trenerus...........

     [+] [-]

, 2015-09-22 23:36, pirms 9 gadiem
Piekrītu Tamazam, ka spēle bija grezna, uz Latvijas futbola fona izcila, un savu ieguldījumu šai greznumā deva arī Skonto. Bet galīgi nepiekrītu, kas Skonto būtu bijis liels pārsvars. Bija viņi nedaudz vairāk ar bumbu, taču nebūt ne "visu laiku", toties liepājniekiem bija pārsvars dažos citos rādītājos (piemēram, liepājnieki vairāk sita pa vārtiem). Pārmetumi Treimanim -- vistīrākās emocijas, jo pazaudēt trīs spēlētājus uz spēli pret Jelgavu, protams, nav patīkami, turklāt divus vēl tik muļķīgi, 93. minūtē. Bet tur nu šie spēlētāji paši vien vainīgi, nevis Treimanis.