Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Pohlaks: "Starkovs ir latviešu treneris, Rudņevs ir latviešu futbolists"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Pohlaks: "Starkovs ir latviešu treneris, Rudņevs ir latviešu futbolists"
Igaunijas Futbola federācijas prezidents Aivars Pohlaks
Foto: uefa.com

Piedāvājam Olafa Jākabsona sagatavotās video intervijas ar Igaunijas Futbola federācijas prezidentu Aivaru Pohlaku tulkojumu. Pohlaks stāsta par dažādo Igaunijas un Latvijas futbola attīstību un skaidro tā iemeslus.

Aivars Pohlaks par valodu izlasē: "Igaunijas izlasē tas ir atkarīgs no trenera. Mums ir bijuši treneri ārzemnieki - divi holandieši, dānis un islandietis. Tad darba valoda izlasē, protams, bija angļu. Šobrīd izlases treneris ir igaunis [Tarmo Rūtli - aut.piez.] un skaidrs, ka tagad darba valoda ir igauņu. No izlases rašanās pirmās dienas esam uzbūvējuši loģiku atbilstoši savai kultūrai. Mūsu situācija bija atšķirīga salīdzinājumā ar Latviju. Mēs no pirmās dienas noteicām - ja futbolists vēlas spēlēt nacionālajā izlasē, viņam ir jāprot igauņu valoda. Pirmā futbolistu paaudze nevēlējās mācīties igauņu valodu, un šie futbolisti toreiz netika izlasē. Taču pateicoties šiem te mūsu pašā sākumā noteiktajiem principiem, nākamā paaudze jau runāja igauniski un nekādu problēmu vairs nebija. Tāpat no pirmās dienas mums bija princips, ka pat talantīgu krievvalodīgu futbolistu, taču bez pilsonības, mēs nekādi nemotivēsim šo pilsonību iegūt, jo katram vispirms pašam jānolemj, savukārt mēs izvēlēsimies no tiem, kuriem ir pilsonība un kuri prot runāt igauniski. Šādus principus ieviesām jau pašā sākumā, 90-to gadu sākumā. Tāpēc šodien ir vieglāk.

Tomēr uzskatu, ka Latvijā ir citāda situācija. Mums minētos lēmumus bija viegli pieņemt, jo brīdī, kad Igaunija ieguva neatkarību, mūsu futbols bija vāji attīstīts, līmenis bija ļoti zems. Tikmēr Latvijā līmenis bija augsts, un, piemēram, "Daugava" tika Padomju Savienības augstākajā līgā un lielākā daļa "Daugavas" futbolistu tomēr nebija latvieši. Tādējādi visa futbola loģika Latvijā ir citāda. Ja skatāmies uz šīs dienas situāciju, es teiktu, ka Aleksandrs Starkovs viennozīmīgi ir latviešu treneris, un Rudņevs tomēr viennozīmīgi ir latviešu futbolists. Un visi viņu tādā veidā zina. Es uz to visu tomēr skatītos no pozitīvisma skatu punkta.

Igaunijā tagad arī daudz diskutē par to, kā skolas pāriet uz igauņu valodu, lai turpmāk apmācības krievu valodā nebūtu - uzskatu, ka šis process jebkurā gadījumā iet savu gaitu, jo agri vai vēlu saskarsmes valoda Igaunijā būs igauņu. Jautājums ir tikai tāds, vai tas notiks divu, trīs vai četru gadu laikā. Nezinu labi situāciju Latvijā, tomēr domāju, ka tur ir līdzīgi - šis process tāpat ies savu gaitu. Šodien varbūt nav tik svarīgi, cik vārdu vai teikumu kāds spēj pateikt latviski, jo ir skaidrs, ka nākamās paaudzes laikam to [zināt latviešu valodu] uzskatīs par pašsaprotamu, un šis jautājums atrisināsies pats no sevis."

Video versija

Vai tev simpatizē Pohlaka viedoklis?

  • 301

  • 40

  • 39


1 2 37 komentāri

  +5 [+] [-]

, 2012-10-22 08:45, pirms 12 gadiem
Daļēji piekrītu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-10-22 08:54, pirms 12 gadiem
Par Daugavu gan viņš nezin-tā nespēlēja PSRS augstākajā līgā.

 +16 [+] [-]

, 2012-10-22 08:57, pirms 12 gadiem
FUNS rakstīja: Par Daugavu gan viņš nezin-tā nespēlēja PSRS augstākajā līgā.
visu vins pareizi pateica,tikai nepareizi tika iztulkots.vins neteica вышла,bet gan выходила
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2012-10-22 09:09, pirms 12 gadiem
lv.wikipedia.org

  +2 [+] [-]

, 2012-10-22 09:22, pirms 12 gadiem
Rudņev-krievu futbolists no Latvijas. Manuprāt tā būtu pareizi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: premium

  +7 [+] [-]

, 2012-10-22 09:38, pirms 12 gadiem
FUNS rakstīja: Par Daugavu gan viņš nezin-tā nespēlēja PSRS augstākajā līgā.
Ja,toreiz gruzinu Gurija izskirosaja spele par ieklusanu Krievijas virsliga uzpirka tiesnesus un Daugava neikluva elites liga.Pohlaks varbut atcerejas tos laikus.

 +23 [+] [-]

, 2012-10-22 09:42, pirms 12 gadiem
Starkovs ir tikai futbola piramīdas virsotne un Rudņevs skrūvīte. Nevienā no trim Latvijas jaunatnes izlasēm arī nenotiek darbs latviešu valodā pat ja divās treneris ir no Latvijas - Stjopa un Babičevs, kurus publiski neviens nav dzirdējis runājam valsts valodā

 +11 [+] [-]

, 2012-10-22 09:44, pirms 12 gadiem
kanvit rakstīja: Ja,toreiz gruzinu Gurija izskirosaja spele par ieklusanu Krievijas virsliga uzpirka tiesnesus un Daugava neikluva elites liga.Pohlaks varbut atcerejas tos laikus.
1985-ajā vinnēja 1. līgu, bet bija izdomāts pārspēļu turnīrs

 +15 [+] [-]

, 2012-10-22 09:49, pirms 12 gadiem
kanvit rakstīja: Ja,toreiz gruzinu Gurija izskirosaja spele par ieklusanu Krievijas virsliga uzpirka tiesnesus un Daugava neikluva elites liga.Pohlaks varbut atcerejas tos laikus.
apmeram ta ari bija.1985.gada,kad Daugava ienema pirmo vietu,peksni izdomaja parspeliu turniru no pedejam komandam no augtakas ligas un divam pirmajam no pirmas 1986.gada,kad Daugava atravas no parejam komandam,izdomaja neizskirtu limitu,kad par vairak neka 10 neizskirtiem punktus nedeva Daugava tika panakta no CSKA un Gurijas komandam. ar Guriju notika visadi brinumi pedejas speles.spele ar viniam Daugava guva TRIS!vartus,kuri netika ieskaititi,un spele beidzas 1:2.pedeja karta Pahtakotr -Daugava 0:0,kura ari neieskaitija Starkova vartus(tiesnesi bija no Gruzijas) savukart Gurija noorganizeja sev komfortablo neizkirtu ar CSKA, ka rezultata Daugava palika aiz elites borta

 +20 [+] [-]

, 2012-10-22 09:55, pirms 12 gadiem
normāla tauta. nevis kā pie mums - no vienas puses mīkstie latvieši,kas drīzāk paši bāzīsies virsū ar krievu valodu,lai tikai visiem ir ērti un "netraucē biznesam". un tad pretī ir izaudzināti tādi izlutināti ķēmi, kas uzreiz muld par nacionālismu un rusofobiju, ja kādam kaut nedaudz tas nepatīk. tad jau igauņi visa tauta tādi,kādi pie mums pasludināti bezmaz vai par ekstrēmistiem.

  +8 [+] [-]

, 2012-10-22 10:04, pirms 12 gadiem
Swordsman rakstīja: normāla tauta. nevis kā pie mums - no vienas puses mīkstie latvieši,kas drīzāk paši bāzīsies virsū ar krievu valodu,lai tikai visiem ir ērti un "netraucē biznesam". un tad pretī ir izaudzināti tādi izlutināti ķēmi, kas uzreiz muld par nacionālismu un rusofobiju, ja kādam kaut nedaudz tas nepatīk. tad jau igauņi visa tauta tādi,kādi pie mums pasludināti bezmaz vai par ekstrēmistiem.
Pareizi raksti,musu tagadeja mentalitate ir latviesu beda un nelaime,jatiek no tas sergas vala,un jalidzinas Eiropas mazam valstim,ipasi ziemelu valstim,varbut tai pasai Igaunijai,neviss jasmejas un nestata par viniem anekdotes.Protams,tas atri nenotiek,un Pohlaks pareizi pateica,ka,jo agrak iesaksi,jo agrak sasniegsi velemus rezultatus.

 +11 [+] [-]

, 2012-10-22 10:06, pirms 12 gadiem
Piekrītu.....Latvijā visiem jāprot latviešu valoda.

  +4 [+] [-]

, 2012-10-22 10:07, pirms 12 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: 1985-ajā vinnēja 1. līgu, bet bija izdomāts pārspēļu turnīrs
No sērijas, ja attēlā ir skaista meitene, bet fonā netīrs paklājs, tad visi noteikti apspriedīs netīro paklāju (vai vecu magnetofonu utml)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-10-22 10:39, pirms 12 gadiem
Latvijā man liekas uz sitiena ir neiespējami kko mainīt. Vienīgais, kas visu sakārtos pa vietām būs laiks. Visi paliks tur savās vietās, kamēr nosprāgs, un ar uguni pat viņus neaizbaidīt.

  +5 [+] [-]

, 2012-10-22 11:11, pirms 12 gadiem
Nu Daugavu viņš nedaudz pārlielija,jo pelnīti ,vai nepelnīti ,bet virslīgā komanda netika,lai arī psrs kausa izcīņā ar virslīgas klubiem kodās nopietni.Un arī to viņš laikam neatceras ,ka nejau visi Daugavas futbolisti bija dzimuši Latvijā,tāpat kā Dinamo hokejā bija arī iebraucēji .Bet igauņu piemērs kaut vai futbolā labi pierāda,kāpēc Igaunijā bez igauņu valodas nevar iztikt ,bet Latvijā bez latviešu var.Un Latvijas krievus par Latviešiem es saukšu tikai tad,kad viņi latviski runās kā savā dzimtajā valodā,bet pašlaik Starkovs un Rudņevs nav latvieši,bet ir Latvijas krievi.

  +5 [+] [-]

, 2012-10-22 11:14, pirms 12 gadiem
Sheit liēlākā vaina ir jauznemas Indriksonam,kuram nosplauties kādā valodā notika un notiek treninprocesi lielajā un jaunatnes izlasēs. No bijušā čekista jau neko vairāk nevar gaidīt

  +4 [+] [-]

, 2012-10-22 11:16, pirms 12 gadiem
Bet, kas tad vēl viņi ir? Lai, kā pašiem krievvalodīgajiem gribētos domāt, ka viņi ir vajadzīgi krieviem, krievijai un krievijā, tad tikai no vien aspekta- geopolitika, no kuras viņiem pašiem vairāk labuma, kā vien sarkanīgas ilūzijas ar sirpi un āmuru rokās, nav. Realitāte ir skarba- ja viņi nevēlas sevi redzēt vienotas latvijas kontekstā, tad viņi paliek ne kas cits, kā vien partizāņi [minoritāte] Eiropas panīkušakajā nostūrī [lasi- Latvijā], kas pati sevi tur izslēgtu no tās informatīvās, sabiedriskās un pilsoniskās telpas! atliek tikai gānīt latišus un naivi fanot par puķinu. Kāds no tā labums?

  +6 [+] [-]

, 2012-10-22 11:33, pirms 12 gadiem
kanvit rakstīja: Pareizi raksti,musu tagadeja mentalitate ir latviesu beda un nelaime,jatiek no tas sergas vala,un jalidzinas Eiropas mazam valstim,ipasi ziemelu valstim,varbut tai pasai Igaunijai,neviss jasmejas un nestata par viniem anekdotes.Protams,tas atri nenotiek,un Pohlaks pareizi pateica,ka,jo agrak iesaksi,jo agrak sasniegsi velemus rezultatus.
Anekdotes jau "latvieši" stāsta krievu, leišu ietekmē, jo šie necieš igauņus. Kārtīgs latvietis(līvs) nestāstīs anekdotes par igauņiem, bet mums tak ir pilns no jauktajām ģimenēm, kuri sevi devē par" latviešiem". Tie ar mongoļu smadzenēm tad ir tie lielākie stāstītāji.
Slēpts komentārs: teetislaacis

  +6 [+] [-]

, 2012-10-22 12:01, pirms 12 gadiem
teetislaacis rakstīja: sākās.tieši tādu,ka tu dēļ,neizglītotu,aprobežotu tipu dēļ,viss valstī ir pakaļā.kārtīgs latvietis(līvs),kur tādus var atrast?kur var atrast 100% latvieti vai līvu,ja vien,tu,nedomā,ka latvieši ir cēlušies no līviem vai otrādi?tas,ka tev uzvārds ir bērziņš vai kalniņš nepadara tevi par kārtīgu latvieti.
Kādā pakaļā. Dēļ tādiem, kā tu, viss ir pakaļā. Jo tu pats nezini,kas tu esi, un nacionālās vērtības tev ir tukša vieta. Padomju laikā par tādiem bija apzīmējums - sovetskij narod!

 +13 [+] [-]

, 2012-10-22 12:33, pirms 12 gadiem
Pohlaks: "Starkovs ir latviešu treneris, Rudņevs ir latviešu futbolists"

Latvieši runā latviski!

  -1 [+] [-]

, 2012-10-22 12:35, pirms 12 gadiem
FUNS rakstīja: Par Daugavu gan viņš nezin-tā nespēlēja PSRS augstākajā līgā.
Daugava spēlēja gan PSRS augstākajā līgā no 1949.-1952. gadam un no 1960.-1962. gadam!

  +3 [+] [-]

, 2012-10-22 12:54, pirms 12 gadiem
akmenc rakstīja: Daugava spēlēja gan PSRS augstākajā līgā no 1949.-1952. gadam un no 1960.-1962. gadam!
Pohlaks runā par 80 gadiem ,ar to liekot saprast kāds mantojums no padomju laikiem tika Igaunijai un kāds Latvijai ,veidojot nacionālās izlases.

  -2 [+] [-]

, 2012-10-22 13:05, pirms 12 gadiem
balkons rakstīja: Kādā pakaļā. Dēļ tādiem, kā tu, viss ir pakaļā. Jo tu pats nezini,kas tu esi, un nacionālās vērtības tev ir tukša vieta. Padomju laikā par tādiem bija apzīmējums - sovetskij narod!
ko tu tur muldi.nacionālās vērtības.tu vispār zini,kas tās tādas ir?es būtu gatavs aizstāvēt Latviju ar ieročiem rokās.es neesmu tāds netā pirdējs kā tu,kurš neko nejēdz no vēstures,kultūras,bet par visu ir savs viedoklis,bet,ja krievi ienāktu Latvijā būtu pirmais,kurš mestos bučot tankus un dziedāt rossijas himnu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-10-22 13:14, pirms 12 gadiem
dzidrais krauklis aka simeks rakstīja: Rihertu par izlases treneri un lieta darīta!
Riherts nav gatavs tam

  +7 [+] [-]

, 2012-10-22 13:29, pirms 12 gadiem
Un te mēs redzam pretargumentu tam,kā daži tautas kalpi(SC) uzskata,ka Latvija ar savu attieksmi pret nacionālismu nekur tālu netiks.Igaunija ļoti strauji attīcās.Igauņi ir saimnieki savā valstī un domā par savas tautas attīstību,nevis izdabā un bučo pakaļu krievvalodīgo iegribām!Konkrāti pateikts-Gribi spēlēt izlasē,iemācies valodu!!un tads nabv nekas neiespējams,jo uz izlasi jau nepretendē 70 gadīgi krievvalodīgi večuki,bet gan jauni cilvēki,kuri īsā laikā vai pat skolā mierīgi var apgūt valsts valodu.

  +3 [+] [-]

, 2012-10-22 13:30, pirms 12 gadiem
teetislaacis rakstīja: ko tu tur muldi.nacionālās vērtības.tu vispār zini,kas tās tādas ir?es būtu gatavs aizstāvēt Latviju ar ieročiem rokās.es neesmu tāds netā pirdējs kā tu,kurš neko nejēdz no vēstures,kultūras,bet par visu ir savs viedoklis,bet,ja krievi ienāktu Latvijā būtu pirmais,kurš mestos bučot tankus un dziedāt rossijas himnu.
Neesi, neesi . Būtu, būtu
Slēpts komentārs: teetislaacis

  -3 [+] [-]

, 2012-10-22 20:16, pirms 12 gadiem
INTERVIJU NESAPRATU, JO TĀ IR TŪRISTU VALODĀ
1 2 37 komentāri