Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Kalniņš: "Starkovs ir ļoti labs treneris, bet izlasē vajag jaunas vēsmas"

Agris Suveizda

Kalniņš: "Starkovs ir ļoti labs treneris, bet izlasē vajag jaunas vēsmas"
Gatis Kalniņš
Foto: M.Jankovskis, Sportacentrs.com

Bijušais Latvijas izlases uzbrucējs Gatis Kalniņš sarunā ar portālu Sportacentrs.com izteica savas domas par valstsvienības graujošo zaudējumu pret Bosniju un Hercegovinu (0:5). Tāpat nepilnus 32 gadus vecais futbolists, kurš tagad pārstāv "Mettu"/LU, uzskata, ka Aleksandrs Starkovs ir ļoti labs treneris, tomēr, viņaprāt, izlasē ir nepieciešamas pārmaiņas.

"Ja rezultāts tāds ir, tad jau pelnīts. Katrs rezultāts ir pelnīts. Protams, skarbi. Otrā puslaika sākumā ielaidām ātrus vārtus, un man liekas, ka tas bija tāds lūzuma punkts. Pirmajā puslaikā cīnījāmies, cik varējām, un diezgan labi sanāca. Otrajā puslaikā, šķiet, ka tos pirmos trīs vārtus ātri ielaidām [trešie vārti tika ielaisti puslaika 18.minūtē - A.S.], un tas bija diezgan liels trieciens. To uzreiz varēja just. Vēl mazākumā psiholoģiski grūti bija," sacīja Gatis Kalniņš.

"Jā, otrajam puslaikam spēka vairs nepietika. Desmit vīru sastāvā nocīnījāmies, un tas noraidījums arī ietekmēja spēka trūkumu. Spēlēt bez bumbas ir vēl divreiz grūtāk, un principā visu spēli vairāk vai mazāk aizsargājāmies. Vai divi graujoši zaudējumi pret Bosniju ataino patieso spēku samēru starp komandām? Šobrīd droši vien, ka tā arī ir. Ciklā var būt viens liels zaudējums, bet, ja vairāki, tad šobrīd situācija tāda ir," Kalniņš turpināja.

Vai Sineļņikova un Gaurača sūtīšana pamatsastāvā bija likumsakarīga?
No malas to ir grūti komentēt. Treneris treniņu laikā jau redz, kurš kā izskatās un spēlē, viņš tam seko līdzi. Tāpēc no malas ir ļoti grūti komentēt. Bet tas bija diezgan liels pārsteigums. Rudņevs tomēr ir Bundeslīgas klases spēlētājs - ja viņu laukumā neuzlaiž vispār, tad īstenībā ir tā diezgan jocīgi. Ne jocīgi, bet katrā ziņā tas ir pārsteigums. Sineļņikovs arī ir diezgan jauns spēlētājs. Tas pats Šabala sevi labi parādīja un neizgāja pamatsastāvā. Tas, protams, no malas skatoties - trenerim varbūt ir cits redzējums. Varbūt treniņos ieraudzīja kaut ko tādu, ko parasts skatītājs, neesot iekšā procesā, nevar redzēt.

Man jau liekas, ka Šabala bija pelnījis iziet pamatsastāvā. [Vidējās līnijas] Malā varbūt Māri [Verpakovski] varēja ielikt. Bet varbūt tas bija ar domu, ka vairāk aizsargāsimies un viņš [Sineļņikovs] vairāk aizsardzībā strādās. Tāpēc jau arī [pēc noraidījuma] nomainīja Māri, jo viņš tomēr ir vairāk tendēts uz uzbrukumu, nevis aizsardzību. Lazdiņa sūtīšana laukumā bija pilnībā pamatota, un viņš man diezgan labi patika - pašatdeve un cīņasspars. Tādā ziņā bija viens no iedvesmojošākajiem [laukumā].

Kāpēc Rudņevam neizdodas atvērties izlasē?
Tādās izlasēs, kuras ir pastarītes, tāda stila uzbrucējam kā Artjoms ir grūti. Tādiem lieliem, spēcīgiem, kuri principā ir jāapgādā ar bumbām un piespēlēm. Viņi ir soda laukuma spēlētāji, un Rudņevs tādā ziņā ir fantastisks. Viņa pozīcijas izvēle. Ja ir labas piespēles, tad viņš ir ļoti bīstams, bet, ja viņam ir jādara tāds darbs kā Gauračam piektdien, tad tas viss pazūd. Tāpat, gribot vai negribot, esam klasi zemāka komanda, un mums ir vairāk jāaizsargājas nekā jāuzbrūk. Piemēram, pret tādu Lihtenšteinu, kur vairāk uzbrūkam, domāju, ka noteikti Rudņevs ir jāliek sastāvā. Pret to pašu Lietuvu vai vienalga - kaut vai līdzīga spēle, bet tur viņš var būt krietni noderīgāks.

Pats biji tribīnēs un juti bosniešu fanu dominanci. Vai arī tā kaut ko varēja ietekmēt?
Nedomāju, ka tas bija faktors, kas kaut ko ietekmēja. Čaļi man liekas, ka ir pieraduši spēlēt izbraukumos, kur tā atmosfēra ir tieši tāda pati un vēl reiz trīs, reiz četri, kad lielākas izlases nāk pretī. Mūsu fani gan arī bija, un ik pa brīdim viņus varēja dzirdēt, bet, jā, bosnieši bija vairākumā. Bet labāk spēlēt šādā [atmosfērā] nekā pustukšās tribīnēs ar mūsējiem, kuri vispār nekādas emocijas neizrāda.

Ņemot vērā, ka ciklā izredzes ir zudušas, vai pēdējās spēlēs varbūt jau būtu jāiespēlē sastāvs nākamajam ciklam - lielāks spēles laiks jādod kādam no jaunajiem?
Visu laiku tikai par jaunajiem runā, bet man jau liekas, ka izlase jau ir pietiekami jauna. Ir jāspēlē, jāiespēlē, varbūt jāsameklē kāds jauns. Bet daži spēlētāji jau parādās - tas pats Šabala nāk tuvāk. Nezinu, ko tagad darīt. Ja būtu jauns treneris, tad droši vien būtu jāļauj jaunajam trenerim iepazīt izlasi. Bet, ja tādas lietas vēl nenotiek, tad ir jāspēlē līdz galam. Jācīnās, jākrāj pieredze, jo tie paši spēlētāji, kas tur ir, jau arī spēlēs tuvākajā laikā. Diez vai no kaut kurienes izlīdīs kādi jauni spēlētāji, kas būs gatavi spēlēt izlasē. Un ne tikai spēlēt, bet jau dot rezultātu. Spēlēt jau var jebkurš, bet dot rezultātu...Tas nav tik vienkārši - paņem jauno, un viss. Jāpaiet ir krietnam laikam, kamēr viņš uzkrāj pieredzi, kamēr aposta gaisu un sajūt spēles ritmu.

Vai Starkovam ir jāpaliek amatā?
Šādu jautājumu pat negribu komentēt (smejas). Droši vien, ka vajag kaut ko pamainīt. Mans tīri subjektīvais viedoklis, ka Starkovs ir labs treneris, ļoti labs treneris, bet komandā vajag kaut kādas jaunas vēsmas un vajag kaut ko pamainīt. Domāju, ka jauns treneris pilnīgi noteikti - labāk vai sliktāk, tas nav svarīgi, bet viņš ienesīs komandā kaut kādas jaunas vēsmas un jaunu atmosfēru. Vai tas būs uz labu vai sliktu, nezinu - grūti pat iedomāties, kas varētu tagad nākt viņa vietā.

  +1 [+] [-]

, 2013-06-09 11:43, pirms 12 gadiem
ļoti labs treneris
Slēpts komentārs: Waldini

  +7 [+] [-]

, 2013-06-09 11:57, pirms 12 gadiem
"Vai tas būs uz labu vai sliktu, nezinu - grūti pat iedomāties, kas varētu tagad nākt viņa vietā."
Nu kurš gan pa grašiem nāks trenēt otrā simta komandu? Vienīgais izņēmums - jauns, ļoti sevi apliecināt gribošs treneris, kuram nevajag naudu, bet baudu. No kurienes? Vjetnam, Fong-gong,
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-06-09 12:08, pirms 12 gadiem
Trenera nosaukumā ir pateikts viss - Trenēt. Tātad mums neder treneris. Spēlētāji trenējās klubos, izlasei vajadzētu varbūt Menedžeri? Menedžeris normāli izvēlētos spēlētājus un taktiskos zīmējumus.

Un arī runājot par treneri, neredzu, ka viņš kaut ko trenētu

  -2 [+] [-]

, 2013-06-09 12:13, pirms 12 gadiem
Starkovs nekad nav bijis labs treneris, visur vinu atlaizh... 2004 turtais gads, tur veel ziinaatnieki briinas, kaa mees tikaam chempii, un vairaak jau tas bija Verpja individuaalais sasniegums, ne Starkova.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2013-06-09 12:59, pirms 12 gadiem
Kalašņikovs, Kalniņš caur puķēm : tinies, Starkov! Kamēr pie ruļļiem stariks, atklāti jau nevar teikt. LFF čomi smagi atriebsies.

  +5 [+] [-]

, 2013-06-09 13:06, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: Spiežam lēnām nost to treneri
lai sasperjods tadu treneri.

  +6 [+] [-]

, 2013-06-09 13:13, pirms 12 gadiem
arhivs X rakstīja: Nu ja viņš būtu "nekāds" treneris, tad Latvijas izlase noteikti nebūtu tikusi 2004.gada finālturnīrā. Cita runa, ka pie šāsdienas situācijas tiešām nav citas izejas kā trenera maiņa, lai arī es negaidu, ka tāpēc izlase kardināli uzlabos sniegumu
Kādēļ nebūtu tikusi? Pirms viņa bija divi citi, no kuriem katrs deva savu ieguldījumu. iespējams ar citu trenneri būtu tikusi arī tālāk. Tādiem būtu/nebūtu nav nekādas jēgas. Svarīgi ir šobrīd.
To cik labs trenneris ir Starkovs vislabāk zin spēlētāji, no LV spēlētākiem ir dzirdētas tikai pieklājības frāzes, no Starkova ārzemju klubu spēlētājiem, lai neteiktu skarbi, nekas labs nav dzirdēts.

Lai cik labs vai slikts viņš arī nebūtu ir jābūt pašcieņai atkāpties, vai arī, prātam tādu trenneri atlaist. godīgi sakot nedaudz žēl jau večuku paliek, no darba ārā neviens nemet, pašam spēka un pašcieņas aiziet nav.

  +3 [+] [-]

, 2013-06-09 13:27, pirms 12 gadiem
indigo beerni izaugushi, 2002-2004 veel kratiijaas teetim biksees, bet tagad jau iemaaciijushies rakstiit internetos...
es nezinu, cik stulbam ir jaabuut, lai pateiktu, ka 2004 ar citu treneri muuseejie ne tikai arii tiktu uz euro, bet "tikusi arii taalaak". grupaa ar holandieshiem, frichiem un chehiem. aha, tikushi taalaak
Starkovs ir veesturiska sporta notikuma kaldinaataajs (kas liidzveertiigs vareetu buut amerikaanju studentu hokeja izlases uzvara paar krievu monstriem olimpiaadee). mees, pilniigi nefutbola valsts, kaa treshie (peec krieviem un ukrainjiem) no bijushaas PSRS telpas tikaam uz finaalturniiru. speeleetaaju kvalitaate nebija iipashi labaaka nekaa tagad. visticamaak, kaut kas liidzveertiigs no paareejaam ex-PSRS valstiim tuvaakaa gadsimta laikaa izdosies veel 1-2, un tad, ja nenormaali paveiksies...
jaa, es arii piekriitu, ka pienaacis laiks Starkovu mainiit, un arii pats Starkovs to ir atzinis, bet jautaajums - kas vietaa... u21 pieredze liecina, ka aarzemnieks ne vienmeer ir pareizaa recepte.

  +1 [+] [-]

, 2013-06-09 13:58, pirms 12 gadiem
Starkovs lai ari pats uzbrucejs bijis, bet vienmer labak sakartojis aizsardzibu, ne uzbrukumu. Tikshana uz Euro 2004- bija individuali labi nospelets uzbrukums+ Starkova uzbuveta aizsardziba.
Shobrid saak bukset ari aizsardziba un ja buksee aizsardziba, tad vairs nekaada pretspeele nesanak- tatad trenerim vajadzetu pamest komandu, vai vismaz vairs nebut galvenajam trenerim, bet kluut par asistentu un domat tikai par aizsardzibas lietaam.

  +3 [+] [-]

, 2013-06-09 14:05, pirms 12 gadiem
555 rakstīja: indigo beerni izaugushi, 2002-2004 veel kratiijaas teetim biksees, bet tagad jau iemaaciijushies rakstiit internetos...
es nezinu, cik stulbam ir jaabuut, lai pateiktu, ka 2004 ar citu treneri muuseejie ne tikai arii tiktu uz euro, bet "tikusi arii taalaak". grupaa ar holandieshiem, frichiem un chehiem. aha, tikushi taalaak
Starkovs ir veesturiska sporta notikuma kaldinaataajs (kas liidzveertiigs vareetu buut amerikaanju studentu hokeja izlases uzvara paar krievu monstriem olimpiaadee). mees, pilniigi nefutbola valsts, kaa treshie (peec krieviem un ukrainjiem) no bijushaas PSRS telpas tikaam uz finaalturniiru. speeleetaaju kvalitaate nebija iipashi labaaka nekaa tagad. visticamaak, kaut kas liidzveertiigs no paareejaam ex-PSRS valstiim tuvaakaa gadsimta laikaa izdosies veel 1-2, un tad, ja nenormaali paveiksies...
jaa, es arii piekriitu, ka pienaacis laiks Starkovu mainiit, un arii pats Starkovs to ir atzinis, bet jautaajums - kas vietaa... u21 pieredze liecina, ka aarzemnieks ne vienmeer ir pareizaa recepte.
Grozhi kaa gribi, bet tikai 4 speletaji no pamatsastava un tuvakajiem rezervisiem(speleja virsliigaa Skonto un tolaik Skonto bija- zolids klubs Eiropaa.

Parejie speleja- valstu augstakajaas liigas(Krievija, Austrija, Dānija, Anglija, Ukraina, Izraēla, citi), vai 2,3 liigas Anglijaa, kur bija pieradushi sisties un kapaat + Verpakovskis.

Ja par to aizsardzibu, tad varbut ne gluzhi Starkova nopelns, bet tieshi vispar treneru- shtaaba nopelns.

  +7 [+] [-]

, 2013-06-09 14:09, pirms 12 gadiem
[quote 555]
indigo beerni izaugushi........."tikusi arii taalaak".

Neuztver visu pārāk burtiski, tas ir par tēmu - būtu/nebūtu. Daudziem te patīk 2004 gadu piesaukt un , ka bez Starkova nekā nebūtu ( protams, ka tur ir arī viņa nopelns), bet tagad ir 2013 gads un to nopelnu nosvērt ir grūti.

  +6 [+] [-]

, 2013-06-09 14:34, pirms 12 gadiem
[quote flipsider]
Grozhi kaa gribi.

Spēlētāji Anglijas līgās bija Garija Džonsona nopelns.

Sakārtotā aizsardzība - ļoti iespējams, ka daudz deva tas, ka pie izlases pirms tam Dzodzuašvilli strādāja. Tāpat jauno (Verpakovskis, Rubīns, Laizāns) un nākotnes vadošo spēlētāju virzība izlasē ir liels Revaza nopelns.

  +5 [+] [-]

, 2013-06-09 15:13, pirms 12 gadiem
man jau liekas, ka labu treneri raksturo augsta pielāgošanās spēja, elastīgums.
ja 2004. sistēma strādāja, bet tagad kā izskatās - ne, tad trenerim būtu jāizdomā, ko mainīt. ja nevar izdomāt, tad varbūt nav tik labs treneris!

  -2 [+] [-]

, 2013-06-09 15:13, pirms 12 gadiem
Malacis Gatis, ka pasaka arī labu vārdu par Starkovu brīdī, kad tas galīgi nav populāri (tie nav glaimi, glaimot Gatim vairs nav nekādas nepieciešmības, pats uz izlasi vairs nepretendē,-- bet neaizmirsīsim, ka ir tajā bijis un kaut ko no tā sajēdz).
2003./04. gada panākumam pamatā, cita starpā, bija Starkova ilggadējs darbs ar Skonto kā izlases bāzes komandu [nevienam jau tādas bāzes komandas nepatīk, jo atņem interesi vietējam čempionātam, -- bet izlases sniegumam tās nāk par labu], un kad tam pievienojās Verpakovska zvaigžņu stunda, tad summā sanāca izcils rezultāts.
No Maskavas Spartaka Starkovu atlaida nepelnīti (bet tāds jau ir treneru liktenis), reāli neveiksmīgs bija darbs Baku, savukārt Latvijas čempionātā Starkovam pagaidām neveiksmju nav bijis.
Tā kā pilnīgi piekrītu Kalniņam, ka Starkovs ir labs treneris -- un piekrītu arī tajā ziņā, ka, neskatoties uz to, šobrīd izlasei noderētu neliela revolūcija, lai atsvaidzinātu emocijas un piedāvātu arī ko taktiski jaunu.

  +3 [+] [-]

, 2013-06-09 15:15, pirms 12 gadiem
maize rakstīja: man jau liekas, ka labu treneri raksturo augsta pielāgošanās spēja, elastīgums.
Tas jau arī ir Fergusona fenomens, ka viņš nekad nestāv uz vietas, bet iet līdzi futbolam.

     [+] [-]

, 2013-06-09 15:28, pirms 12 gadiem

  +4 [+] [-]

, 2013-06-09 15:31, pirms 12 gadiem
555 rakstīja: mees, pilniigi nefutbola valsts, kaa treshie (peec krieviem un ukrainjiem) no bijushaas PSRS telpas tikaam uz finaalturniiru. .
Pat kā otrie. Ukraiņiem pirmais finālturnīrs bija 2006.gada Pasaules kauss.

     [+] [-]

, 2013-06-09 20:52, pirms 12 gadiem
Besi, ko var cepties pa to kartiti, butu mes 11 cilveku sastava, tapat mus samizotu bez problemam! Tak pretinieks bija paraks visa, paldies Vaninam ka vel izvilka dazus, lai nebutu vel lielaka sagrave!

Un Rudenevs, ja, japiekrit, vinam neviens nevar normalas pases iedot, tapec jau ari nevar iesist! Tas jau ir redzets ieprieksejas speles! Ka Anatolisj teica,,: Uzbrucejiem janak atpakal loti tuvu, jo neviena piespele lidz viniem neaiziet via ari nav!''

  +2 [+] [-]

, 2013-06-09 21:42, pirms 12 gadiem
Kalnins:Starkovs ir labs treneris,bet vajadzetu kaut ko pamainit,komanda ir vajadzigas jaunas vesmas.Man liekas ka 90 % no aptaujato cilveku pateiktu ka vajag kaut ko mainit(tas ir nomainit treneri),Nesaprotu,kapec ne Kalnins,ne Kalasnikovs to nevar pateikt atklati.Visi jau saprot ka kaut kas jadara lietas laba,iznemot Starkovu ar savu bandu un LFF.Portala Apollo viens lidzjutejs loti labi pateica:Ja tagedejie futbola funkcionari nevar atrast lidzeklus lai iegadatos labu arzemju treneri,tad laujiet to izdarit tiem cilvekiem kas to var,bet pasi paeiet mala.Visi runa par musu futbolistu meistaribas trukumu,bet pats Starkovs nekad nav ieminejies par iemesliem,kapec ta ir.Labi atceros musu futbola veteranus,kurie patiesam bija meistarigi un izskatijas pec futbolistiem,nevis vieglatletiem,kuriem trenina iedeva bumbu lai izklaidetos.Tadi bija Skadats Intenbergs Milevskis Pahars Zeiberlins Dreimanis aizsargs Reinis Zalitis,visus uzvardus neatceros.Vini trenejas daudz sliktakos apstaklos,neka tagad.Kapec tagad,kad ir visas iespejas(Labi laukumi,labi apavi,labas bumbas un t.t.) klut par labu futbolistu,tas nenotiek.Kur ta vaina ir?No spelejusiem sodienas latviesu futbolistiem ar labu bumbas parvaldisanu var izcelt tikai divus,Aleksandru Caunu un jauno Jani Ikaunieku,bet parejie tadi,pat nevaru pareizu vardu atrast,nu it ka no koka taisiti,bumba nelip pie kajas,atlec ka no koka,nav elastiguma un pareizas kustibas.Lai neapvainojas parejie futbolisti,kas lasa,nu bet diemzel ta ir,un ne jau jusu vaina te ir,bet beda.

     [+] [-]

, 2013-06-09 23:11, pirms 12 gadiem
Tāpēc, ka Kalniņš un Kalašņikovs ir profesionāļi, nevis līdzjutēji, un labi saprot, ka trenera nomaiņa nav nekāds brīnumlīdzeklis. Tai pašā laikā abi taču ir pateikuši pilnīgi nepārprotami, ka, viņuprāt, šobrīd jauns treneris izlasei būtu vēlams.

  -3 [+] [-]

, 2013-06-09 23:24, pirms 12 gadiem
Skaidrs, ka jaunas vēsmas vajag, pēc iespējas ātrāk vēlams, taču domāju, ka LFF sev paši problēmas neradīs un ļaus Starkovam novadīt šo ciklu līdz galam. Tāpat viss jau ir zaudēts. Pagarināt līgumu pēc neveiksmīga cikla gan būtu smieklīgi, domāju, ka tas nenotiks. Jā, veiksmīgi darbojās Starkovs 2003./04. gadā ar izlasi, veiksmīgi darbojās ar Maskavas Spartaku un Skonto, bet tas bija dikti sen. Pieredze ir, taču ar to, kā redzam, šobrīd vien nepietiek.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-06-10 08:46, pirms 12 gadiem
visi tādi kautrīgi tādi kautrīgi caur rozītēm un dillītēm, tapēc arī esam tur kur esam...

  +2 [+] [-]

, 2013-06-10 09:00, pirms 12 gadiem
starkovs ir nekaunīgs treneris
1999,2000,2001,2002,2003,2004,2010 gados atņēma (nozaga) LM,FKV titulus guņas čempī!
azeros pēc katastrofālā čempja sākuma nepratās aiziet ar godu,bet čakarēja vēl klubu,lidz kamēr šim ar kāju pa vienu vietu................
Tas pats notiek tagad ar LV izlasi,nesaprot cilvēks, ka izlases vadīšana nav viņam domāta!
2007 gadā Andrejevu ļoti fiksi novāķa ,un pie durvīm jau stāvēja stariks,neizslēdzu iespēju ka zaudējumu Lihtenšteinai varēja arī pakārtot(starika cilvēki izlasē,un cik tur darba),jo tai ciklā izlase pirmās 3 spēles neaizvadīja slikti(satura ziņā).