Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:119, Did:0, useCase: 3

No 2016. gada Eiropas čempionātā 24 komandas

Andrejs Siliņš

No 2016. gada Eiropas čempionātā 24 komandas
Spānijas futbolisti līksmo
Foto: AFP

Neoficiāli kļuvis zināms, ka UEFA nolēmusi palielināt komandu skaitu no 16 līdz 24 Eiropas futbola čempionātu finālturnīros, sākot ar 2016. gada turnīru. Sagaidāms, ka oficiāli tas tiks pavēstīts jau tuvākajā laikā, vēsta BBC.

Iepriekš uz finālturnīriem tika vien 15 kvalifikācijas turnīra veiksminieces un čempionāta rīkotājvalsts komanda. Šobrīd notiekošajā UEFA vadības sanāksmē Bordo nolemts, ka, sākot ar 2016. gada čempionātu komandu skaits palielināsies no 16 uz 24, lai turnīram kvalificēties būtu iespēja vairākām labām izlasēm, kas dažādu iemeslu dēļ dažreiz nekvalificējas.

BBC to pavēstījis FIFA pārstāvis Francs Bekenbauers, kurš UEFA sanāksmē piedalās kā novērotājs. "Ir panākta vienošanās, un tas tiks paziņots preses konferencē," sacīja vācu bijušais futbolists, kurš pats 1972. gadā izcīnīja Eiroaps čempiona titulu, esot komandas kapteinis.

Izmantotie resursi:
bbc.com

  +3 [+] [-]

, 2008-09-26 11:57, pirms 16 gadiem
Nepatīk man šāds variants, bet nāksies laikam pierast. Skaidrs, ka krītīsies līmenis. Ja 16 komandu modelis ir praktiski tāds, kurā diezgan bieži netrāpās pa kādam totālam autsaideram, tad nākot klāt vēl 8 komandām tādiem noteikti jābūt.
Kam tas ir izdevīgi? Mazajām valstīm? Diezin vai - top-futbola valstīm būs lielākas izredzes nepiedzīvot pārsteigumus kvalifikācijas turnīrā un netikt uz Eiropas čempionātu, kā piemēram angļiem iepriekšējā ciklā. Tas pats attiecas uz pašu finālturnīru - bieži kādam favorītam tikšanu uz ''play off'' liedz viena neizdevusies spēle, taču tagad to būs iespējams labot, jo, acīmredzot, būs vairāk spēļu priekšsacīkstēs. Pastāv iespēja arī, ka vairāk sanāks tādu situāciju, kad favorīti atsevišķas spēles varēs droši sūtīt laukumā otro sastāvus. Pagaidīsim gan turnīra formāta izstrādi.
Paltīni&co jāpadomā arī par kvalifikācijas turnīra formātu. Mēs jau te varam gudri spriedelēt - Latvijai būs lielākas izredzes, utt. Bet būtībā tam jau nav nekādas nozīmes. Es saprotu, ka ir komandas, kuras tiešām netiek dažādu iesmeslu dēļ, kaut tām tur it kā būtu jābūt (pēdējos gados - Anglija, Rumānija, Turcija , vai arī Nīderlande uz PC, u.c.). Es domāju, kuras uz turnīru nebrauc pastarīšu lomā. Bet taču neskatoties uz komandām, kas tur spēlēs, tāpat, praktiski, čempioni būs lielās futbola valstis. Un tāds Latvijas panākums 2002./2003. gada ciklā zaudēs savu nozīmi. Un kāda tam jēga? Mums būs lielākas izredzes tikt, taču mums vēl joprojām būs niecīgas izredzes, piemēram, tikt tālāk par apakšgrupu turnīru. Es vēlējos uzsvērt to, ka tagad patiešām uz turnīru brauks vairāk tādu komandu, kuru mērķis būs cienīgi nospēlēt (nezaudēt) nevis reāli par kaut ko cīnīties. Protams, tas būs forši, ja Latvija tiks vasarā uzspēlēt spēcīgāko komandu pulkā, taču kāds mums no tā labums, ka turnīrā spēlēs Īslande vai Maķdeonija...

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 11:58, pirms 16 gadiem
Nepatīk.
kāda jēga kvalim? un arī finalturnīra nozīme mazinās .. tikai lai vairāk tiktu pie lielā pīrāga un Platinī jāatdod parāds mazajiem par ievēlēšanu.

daudz vienkāršāk tad sadala pa pāriem 48 komandas, katrai 2 spēles un finālisti zināmi (tā kā drusku vairāk tad pirms tam daži pundurīši Andora un Sanmarino uc izspēlē priekšsacīksti)

     [+] [-]

, 2008-09-26 12:28, pirms 16 gadiem
jā, pieradīsim ātri, vēl 1994. gada PČ pirmo reizi ieviesa sistēmu 24 izlases 16 vietā un tagad jau 32 izlases. sistēma droši vien 6grupas*4izlases, 16labākās uz play-off.
domāju, ka tas ir ok.
zudīs intringa un cīņa par tikšanu uz čempi? labi, piekrītu, bet tāpēc visticamāk pēc pašreizējās tendences izveidos daudz grupas ar mazu izlašu skaitu 4-5 izlases grupā, 10-12 grupas, un ātri noskaidros finālistus, kas savukārt pie maza spēļu skaita nozīmē, ka katrs mačs ir izšķirošs uz tikšanu. reāli, ja tev kvalifikācijā uz čempi grupā ir vēl tikai 3-4 izlases, tas ir 6-8 spēles, kurās nedrīksti kāst punktus.
zudīs intriga čempī? noteikti nē, jo domāju, ka daudz tā saucamo vidusmēra izlašu centīsies pierādīt, ka var uzvarēt un atkal - tikai 3 spēles grupā, kurās viss var notikt.

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 12:32, pirms 16 gadiem
protams,ka tas ir galīgs sviests, zūd jēga kvalifikācijai utt, arī skaitlis 16 kā tāds ir daudz sakarīgāks un parocīgāks no turnīra viedokļa,nekā 24, bet kam tas interesē,ja ir iespēja papildus kāpostu nopelnīt. pasarg dies,ja vēl tada francija vai anglija netiek,kas par summām aiziet gar degunu...

  +5 [+] [-]

, 2008-09-26 13:54, pirms 16 gadiem
nu sportpolitiski ir ta, ka musudienas ir reali - salidzinot piemeram ar 1989. gadu - 14 valstu un futo komandu vairak:
- Cehoslovakija sadalijas uz 2 valstim: Cehija un Slovakija,
- no Dienvidslavijas ir tagad 6 valstis ar futo komandam: Serbija, Horvatija, Slovenija, Bosna & Hercegovina, Melnkalne un Makedonija (neskaitu Kosovo, kur vel cilvekiem ir citi prieki, nevis futbols),
- PSRS sadalijas un Eiropas futbolam "deva" ka davanu 10 valstis: Krievija, Latvija, Igaunija, Lietuva, Ukraina, Baltkrievija, Gruzija, Armenija, Azerbajdzana un Kazachstana.

Varbut vel atbalstitu palielinasanu par 4 komandam..., bet par 8 komandam man ir par daudz... kvalifikacijai vairak nebus tik nozimiga loma...

  -1 [+] [-]

, 2008-09-26 13:55, pirms 16 gadiem
Kad FIFA pārstāvis runāja par dažām labām izlasēm, kas dažādu iemeslu dēļ dažreiz nekvalificējas, viņš noteikti to neattiecināja uz Latvijas izlasi! 2002.gadā mēs braucām uz Portugāli, jo mums bija vienota komanda - tagad tādas vairs nav. Kas tagad notiek Latvijas futbolā!?

  -1 [+] [-]

, 2008-09-26 14:08, pirms 16 gadiem
Cehu_P rakstīja: Varbut vel atbalstitu palielinasanu par 4 komandam..., bet par 8 komandam man ir par daudz... kvalifikacijai vairak nebus tik nozimiga loma...
Vienmēr galvenais ir finālturnīrs ! Kāda vaina 24 komandā? Varētu domāt, ka nav vēl 8 augstas klases komandas. Tādas ir !

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 14:30, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Vienmēr galvenais ir finālturnīrs ! Kāda vaina 24 komandā? Varētu domāt, ka nav vēl 8 augstas klases komandas. Tādas ir !
un nah tad domāts kvalifikācijas turnīrs,ja visām "augstas klases komandām" tur ir obligāti jābūt?

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 14:41, pirms 16 gadiem
Swordsman rakstīja: un nah tad domāts kvalifikācijas turnīrs,ja visām "augstas klases komandām" tur ir obligāti jābūt?
... lai atlasītu labākos finālturnīram !
Ekstra komandām jāapliecina, ka tās tās ir cienīgas spēlēt finālturnīrā... tāpat kā jebkurai citai komanda, kura tur kvalificēsies !!!

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 14:53, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Šogad finālturnīrā nespēlēja
Bulgārija, Ukraina, Dānija, Serbija, Īrija, Norvēģija, Skotija, Izraēla, Anglija + Baltkrievija, Bosnija, Slovākija noteikti nav vājākas par to pašu Austriju.

T.k. ir vismaz 24 laba līmeņa komandas, kuras var spēlēt finālturnīrā, kāds pat paliks malā.
Austrijai šeit nav nekāda sakara, jo viņi EČ iekļuva kā rīkotājvalsts. Par tām neiekļuvušajām valstīm piekrītu. Tādu ir daudz.

     [+] [-]

, 2008-09-26 14:59, pirms 16 gadiem
Barca7 rakstīja: Austrijai šeit nav nekāda sakara, jo viņi EČ iekļuva kā rīkotājvalsts. Par tām neiekļuvušajām valstīm piekrītu. Tādu ir daudz.
Pamatā tieši tās neiekļuvušās valstis aizpildīs tās 8 vietas.

  +4 [+] [-]

, 2008-09-26 15:14, pirms 16 gadiem
arvils rakstīja: Kad FIFA pārstāvis runāja par dažām labām izlasēm, kas dažādu iemeslu dēļ dažreiz nekvalificējas, viņš noteikti to neattiecināja uz Latvijas izlasi! 2002.gadā mēs braucām uz Portugāli, jo mums bija vienota komanda - tagad tādas vairs nav. Kas tagad notiek Latvijas futbolā!?
WTF? 2002. ?

  +2 [+] [-]

, 2008-09-26 15:23, pirms 16 gadiem
tāpēc jau tas ir FINĀLturnīrs,ka komandas cīnījušās,lai tiktu starp pašām labakajām. a tagad puse eiropas tiek,baigā jēga...

  +3 [+] [-]

, 2008-09-26 15:29, pirms 16 gadiem
Tas nozīmē, pieaugs arī izspēlēto maču skaits katrai izlasei? Jau šobrīd tiek raidīti pārmetumi futbolistu virzienā, ka finālturnīros viņi neparāda savu patieso sniegumu ... bet kā lai to izdara, ka jau aizvadīta gara sezona (kā kuram, protams)?

Tiešām augstākās klases futbolu spēlē nemaz tik daudz izlašu, un 24 tās noteikti nav. Tad jau izpaliek arī dažādas sensācijas, kas piedod vēl vairāk asuma ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-09-26 15:50, pirms 16 gadiem
Jes beidzot kaut kas attīstās, lai gan labāks variants būtu 32, 24 ir arī neslikts. Mišels malacis!

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 16:46, pirms 16 gadiem
O jā... Tā būs labāk.

Vismaz EČ ies nedaudz ilgāk, un būs iespēja ik pēc 4 gadiem redzēt lielisku futbolu ilgāk, nedaudz bet ilgāk...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-26 18:08, pirms 16 gadiem
Nu tas 16. gads drusku pa tālu

tāpat na haļavu nevarēs tikt, vienalga tikt būs grūti, bet iespēju jau paliek vairāk
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-26 19:07, pirms 16 gadiem
Laiks rādīs, vai šī 24 komandu sistēma dos attīstību citām - zemāka līmeņa Eiropas izlasēm, bet jācer, ka dos. Latvijai bez šaubām palielinās izredzes, bet arī citām mūsu līmeņa izlasēm tikpat pieaug izredzes kvalificēties.

     [+] [-]

, 2008-09-26 19:20, pirms 16 gadiem
Ko dod tas, ka latvijai palielinaas izredzes iekljuut eiropas chempionaataa, ja taa prestizhs kriitas? ja komandu skaits palielinaas, tad tachu arii liimenis samazinaas, ne? Iekljuushana shaadaa turniiraa buus pilniigi normaals gadiijums, n tas nebuus paarsteigums kaa bija 2004.

  +1 [+] [-]

, 2008-09-26 21:07, pirms 16 gadiem
Latvijai 2016. gadā būs lieliskas iespējas iekļut Eiropas čempionātā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-26 22:16, pirms 16 gadiem
Slkti, līmenis kritīsies, vairāk spēļu kuras neko neizšķir un kur vienai komandai ir lielāks pārsvars. Vairāk spēles ar viduvējām komandām. Vienīgais mums lielākas šances, bet tā skatāmība samazināsies

     [+] [-]

, 2008-09-26 22:58, pirms 16 gadiem
manuprāt galīgi garām... ja tā turpināsies tad srīz būs tikai eiropas čempis bez kvalifikācijas....

     [+] [-]

, 2008-09-26 23:54, pirms 16 gadiem
archellos rakstīja: manuprāt galīgi garām... ja tā turpināsies tad srīz būs tikai eiropas čempis bez kvalifikācijas....
Tākā PČ hokejā?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-09-27 08:36, pirms 16 gadiem
nu tad jau toch jatiek Latvijai cempi

     [+] [-]

, 2008-09-27 09:13, pirms 16 gadiem
eske rakstīja: Cik mums ir komandas, kuras var tikt uz finālturnīru?
1. Francija
2. Spānija
3. Itālija
4. Vācija
5. Anglija
6. Nīderlande
7. Horvātija
8. Čehija
9. Portugāle
10. Krievija
11. Rumānija
12. Turcija
13. Grieķija
14. Ukraina
15. Polija
16. Zviedrija
17. Serbija
18. Dānija
19. Īrija
20. Šveice
21. Norvēģija
22. Bulgārija
23. Skotija
24. Izraēla
--------------------
Tad vēl ir virkne kandidātu, kuri var pacīnīties:
Latvija, Ziemeļīrija, Somija, Baltkrievija, Beļģija, Ungārija, Bosnija, Slovākija, Slovēnija... utt.

Labāk gan būtu, ja EČ finālturnīrā spēlētu 32 valstis!
.......ha, ha......laikam vēl labāk ja būtu 48 valstis.....tad Latvija tochno tiktu.....

     [+] [-]

, 2008-09-27 09:26, pirms 16 gadiem
nu domaaju ka sliktaak jau nebuus, labs leemums manupraat...

     [+] [-]

, 2008-09-27 09:34, pirms 16 gadiem
Paļubomu, te ir pielikta angļu roka!!!!!

     [+] [-]

, 2008-09-27 18:57, pirms 16 gadiem
Tas ir sliktāk? Ejiet jūs. Tas ir labāk, atbalstu. Interesantāks, dažādāks finālturnīrs. Kvalifikācijai nav jābūt aizraujošai, tā taču ir kvalifikācija!