Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2, Did:0, useCase: 3

FIFA plāno papildinājumus futbola noteikumos

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

FIFA plāno papildinājumus futbola noteikumos
FIFA prezidents Zeps Blaters
Foto: AP

Starptautiskās futbola federācijas (FIFA) futbola spēles noteikumu izstrādātāji rīt rīkos sanāksmi, kurā lems par iespējām spēles noteikumos ieviest dažus papildinājumus, piemēram, papildus līnijtiesnešus un palielināt spēles laikā atļauto spēlētāju maiņu skaitu.

Papildus līnijtiesneši

Viens no jautājumiem, kas tiks izskatīts, būs tas, vai papildus līnijtiesnešu ieviešana aiz vārtu līnijas, kas nodarbotos ar soda laukumā notiekošā novērošanu, dotu kādu labumu mača galvenajam tiesnesim, līdz ar to varētu izvairīties no video atkārtojumu ieviešanas, par ko tiek diskutēts jau labu laiku.

Pagājušā gada beigās UEFA Eiropas U-19 kvalifikācijas turnīros jau izmēģināja kā praksē darbojas papildus līnijtiesnešu atrašanās aiz vārtiem.

Gan FIFA prezidents Zeps Blaters, gan UEFA preizidents Mišels Platinī iebilst pret video atkārtojumu ieviešanu. Abi uzsver to, ka video atkārtojumi bremzētu spēles ritējumu, un tā rezultātā būtu daudz nevajadzīgu spēles pārtraukumu.

Papildus spēlētāju maiņa u.c. lietas

Vēl viena ideja, kas tiks izskatīta, ir palielināt spēlētāju maiņu skaitu no trim līdz četrām, ja spēle ievirzās papildlaikā. Tāpat tiks apspriesta ideja pagarināt spēles pārtraukumu no 15 līdz 20 minūtēm, kā arī precīzets ''likums par aizmugures stāvokli'', kas, piemēram, pēdējā Eiropas čempionāta laikā izraisīja ''karstas'' diskusijas pēc Itālijas un Nīderlandes izlašu spēles sakarā ar Rūda van Nistelroja vārtu guvumu.

Izmantotie resursi:
reuters.com

  +5 [+] [-]

, 2009-02-27 16:03, pirms 16 gadiem
Papildus maiņas varētu spēlui padarīt interesantāku, tad būs iespēja variēt

  +4 [+] [-]

, 2009-02-27 16:07, pirms 16 gadiem
polis999 rakstīja: Papildus maiņas varētu spēlui padarīt interesantāku, tad būs iespēja variēt
Nu viena maiņa jau tikai nāktu klāt, bet nu tikuntā, nebūtu slikti. Cerams, ka nekādus video atkārtojumus neieviesīs.

  +7 [+] [-]

, 2009-02-27 16:08, pirms 16 gadiem
Viennozīmīgi vajag papildus līnijtiesnešus.

     [+] [-]

, 2009-02-27 16:10, pirms 16 gadiem
"izraisīja ''karstas'' diskusijas pēc Itālijas un Nīderlandes izlašu spēles, kad vārtus guva Nīderlandes uzbrucējs Rūds van Nistelrojs."
Kas tur bija nevar pateikt?

  +3 [+] [-]

, 2009-02-27 16:14, pirms 16 gadiem
bembists rakstīja: "izraisīja ''karstas'' diskusijas pēc Itālijas un Nīderlandes izlašu spēles, kad vārtus guva Nīderlandes uzbrucējs Rūds van Nistelrojs."
Kas tur bija nevar pateikt?
Šeit var meklēt atbildi uz savu jautājumu
Kapls: ''Nistelroja vārti gūti 100% pareizi''

Nīderlande iepļaukā Itāliju

  -3 [+] [-]

, 2009-02-27 16:14, pirms 16 gadiem
Video noteikti nevajag!
Bet vai vajag 4 maiņas? Es nedomāju, itkā jā, par papildlaikiem, bet nu ar 3 maiņām jau spēlē, ir pierasts, papildlaikā izpaužas fiziskā sagatavotība, nu nez, es laikam esmu pret ceturto maiņu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-02-27 16:21, pirms 16 gadiem
Kā tad ar čipu bumbā, kas būtu vajadzīgs tikai un viengi pie vārtu guvuma, lai zinatu ka bumba pilnībā šķērsojusi vārtu līniju? Par to arī bija runa kadreiz!

  -3 [+] [-]

, 2009-02-27 16:27, pirms 16 gadiem
Kādam varbūt ir adrese kur var palūrēt par to neieskaitīto vārtu guvumu Itālijas un Nīderlandes spēlē?

Paldies

  +2 [+] [-]

, 2009-02-27 16:28, pirms 16 gadiem
Banzai rakstīja: Kā tad ar čipu bumbā, kas būtu vajadzīgs tikai un viengi pie vārtu guvuma, lai zinatu ka bumba pilnībā šķērsojusi vārtu līniju? Par to arī bija runa kadreiz!
Čipam krīzes laikā nav naudas lai katrā bumbā tādu imočītu...

  +2 [+] [-]

, 2009-02-27 16:40, pirms 16 gadiem
misters-bins rakstīja: Kādam varbūt ir adrese kur var palūrēt par to neieskaitīto vārtu guvumu Itālijas un Nīderlandes spēlē?

Paldies
Taaka jau laiks buutu pasam maaceet mekleet!
youtube.com: YouTube - Holland vs. Italy supposidly offside...

  +3 [+] [-]

, 2009-02-27 16:43, pirms 16 gadiem
Man jau liekas ka vajadzeetu kaadu muusdienu tehnologiju aizmugures staavokla noteiksanaaa, tika daudz gooli ir ielaisti un norauti liinijtiesnesu deel!

     [+] [-]

, 2009-02-27 16:50, pirms 16 gadiem
Murgs. Tas ar tām maiņām man patīk, bet kāpēc lai būtu pātraukums 20 minūtes? Tad jau futbols pavisam ieilgtu. Arī spēlētāji pagurs, vienīgi iesildīšanās pēc pātraukuma būtu lielāka.

Un kas par attaisnojumu Platinī un Blateram? Kas tad tur īpaši bremzētu to spēles ritējumu, bet nu tāds strīdīgs jautājums ar tiem atkārtojumiem. Tiesnešus gan vajag vēl vairākus.

  +5 [+] [-]

, 2009-02-27 17:02, pirms 16 gadiem
Probleemu atradushi video atkaartojumiem! Ieviesh limitu, piem., viena iespeeja apstriideet leemumu puslaikaa vai visas speeles garumaa trenerim. Taadeejaadi nebuutu kunksteeshana peec katra siikuma, bet treneriem vajadzeetu nopietni apdomaat, kad bljaut peec atkaartojuma. Piemeeram, sarkanaas kartiites, striidiiga gola vai pendeles gadiijumaa!

  -1 [+] [-]

, 2009-02-27 17:07, pirms 16 gadiem
Par maiņām, 4 tiesnesi un pārtraukuma palielinājumu esmu pilīgi par!

  -4 [+] [-]

, 2009-02-27 17:08, pirms 16 gadiem
Barca7 rakstīja: Murgs. Tas ar tām maiņām man patīk, bet kāpēc lai būtu pātraukums 20 minūtes? Tad jau futbols pavisam ieilgtu. Arī spēlētāji pagurs, vienīgi iesildīšanās pēc pātraukuma būtu lielāka.

Un kas par attaisnojumu Platinī un Blateram? Kas tad tur īpaši bremzētu to spēles ritējumu, bet nu tāds strīdīgs jautājums ar tiem atkārtojumiem. Tiesnešus gan vajag vēl vairākus.
Laikam no sporta nekā nesaproti.

  +2 [+] [-]

, 2009-02-27 17:12, pirms 16 gadiem
NEVAJAG GARĀKUS PĀRTRAUKUMUS Bet vēl kādu tiesnesi gan vajadzētu

  +2 [+] [-]

, 2009-02-27 17:17, pirms 16 gadiem
Gunner rakstīja: Probleemu atradushi video atkaartojumiem! Ieviesh limitu, piem., viena iespeeja apstriideet leemumu puslaikaa vai visas speeles garumaa trenerim. Taadeejaadi nebuutu kunksteeshana peec katra siikuma, bet treneriem vajadzeetu nopietni apdomaat, kad bljaut peec atkaartojuma. Piemeeram, sarkanaas kartiites, striidiiga gola vai pendeles gadiijumaa!
Tieši tā, Platini un Blaters laikam domā par atkārtojumu katram sīkumam un sodiņam, tādā gadījumā, protams, spēle ieilgtu. Bet variants kā tenisā un amerikāņu futbolā, kuros var apstrīdēt tiesnešu lēmumu tikai noteiktu skaitu reižu, ir ļoti labs. Žēl, ka pie FIFA stūres ir tik konservatīvi cilvēki, kuriem ar to domāšanu ''ārpus kastes'' neiet tik labi.

  +3 [+] [-]

, 2009-02-27 17:27, pirms 16 gadiem
1. Garāku pārtraukumu viņi grib lai vairāk alus varētu pārdot, tikai diemžēl oficiālajās uefa spēlēs alu netirgo.

2. Viennozīmīgi vajag video atkārtojumu lielajos turnīros, to atkal viņi negrib lai varētu pietiesāt stiprajām komandām.

3. Vajag speciālu aparatūru, kautko līdzīgu fotofinišam, lai noteiktu aizmugures stāvokļus.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-27 18:52, pirms 16 gadiem
Manuprāt, jau sen ir laiks ieviest jaunākās tehnoloģijas futbolā, tādējādi maksimāli samazinot tiesnešu kļūdu ietekmi uz futbola spēļu rezultātiem.
Tādi jauninājumi gan apdraudētu vienu no izplatītiem futbola korupcijas veidiem - uzpirktu/ietekmētu tiesnešu esamību. Domāju, ka ietekmētajām pusēm negribas ko tādu pieļaut.

Pats Blaters jau vairākkārt ir publiski pierādījis nevēlēšanos cīnīties pret negodīgumu futbolā (sākot jau ar nevēlēšanos atzīt problēmas), tāpēc neticu, ka no šī cilvēka izdarībām futbola fani sagaidīs kādus tiešām vērā ņemamus uzlabojumus.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-27 19:06, pirms 16 gadiem
Manā skatījumā futbolā ir nepieciešami video tiesneši.
Piemēram, būtu iespējams izveidot situāciju, kad, nepārtraucot spēli, būtu iespējams tiesnesim austiņā (vai skaļi pa mikrofonu) paziņot, vai bija sods vai simulācija.
Es nepiekrītu, ka video tiesneši nevajadzīgi apturētu spēles ritējumu.
Kā izteicos vienā citā diskusijā, manā skatījumā ideālā situācija būtu tāda, ka laukuma tiesnesis turpinātu darīt savu darbu, bet video tiesneši paralēli vērotu visus notikumus un stāstītu tiesnesim austiņās savu viedokli. Piemēram, tiesnesis nosvilpj sodu, bet viņam austiņā 5 sekunžu laikā pasaka - vecīt, bija tīrākā simulācija. Un tiesnesis savu lēmumu maina.
Ilgāku apspriedes laiku varētu dot tiešām izšķirošās epizodēs - kā neieskaitīti vārti, u.c.
Tad nekas netiktu kavēts; tiesnešiem joprojām būtu zibenīgi jāpieņem lēmumi un līdz ar to kādreiz sanāktu kļūdīties, bet nu nekad nebūtu tā, ka tiek pieņemti totāli acīmredzami nepareizi lēmumi.

Lai padarītu šo visu caurspīdīgu, mainītu galvenā tiesneša lēmumu gadījumos varētu līdzīgi kā regbijā šo video tiesnešu redzējumu atskaņot skaļi mikrofonā. Lai viss stadions dzird. Lai nesanāk tā, ka neviens nesaprot, kāpēc tiesneši pēkšņi kaut ko pārdomā.

Tāpat kā šobrīd visiem tiek "ieaudzināts" respekts pret galveno tiesnesi, šādu pašu respektu vajadzētu "ieaudzināt" arī pret šādu video tiesnesi.

Es īsti neredzu zaudētājus video tiesneša ieviešanas gadījumā. Jautājums ir, vai mēs esam gatavi atteikties no tā, ka tiesneši ne vienmēr visu pamana. Jo kameras pamanītu.
Vienīgais acīmredzamais trūkums - sistēmas dārdzība. Šāda sistēma nebūtu iespējama mazāk attīstīto valstu futbola līgās un jaunatnes līgās, bet, piemēram, Anglijas Premjerlīgā gan būt iespējams.

Tāpat kā šobrīd netiek pieļauti (vai tiek ierobežoti) spēlētāju un treneru protesti spēles laikā, tāpat būtu jāierobežo protesti video tiesneša gadījumā. Tiesneša vārdam jābūt likumam - šobrīd kā Likums runā galvenais tiesnesis, manis minētajā piemērā runātu video tiesnesis.

Un beigu beigās arī "uzpirkt" video tiesnesi būtu daudz sarežģītāk nekā galveno tiesnesi. Daudz grūtāk būtu attaisnoties ar "es neredzēju" - galu galā būtu pieejami video atkārtojumi no 10 rakursiem.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-27 19:17, pirms 16 gadiem
man liekas tagad noteuikumi ir ideāli. bet līnijtiesnesi uz vārtu līnijām ir vajadzīgi. dažreiz tiesām izsķir mača likteni.
bet papildus maiņas padarīs to vēl neinteresantāku manuprāt. tagad ir tā intriga, ka komandai ir 3 maiņas iespējas. tas ir forsi, nevar visu komandu nomainīt, jāizstrādā taktikas, shēmas utt.

  -1 [+] [-]

, 2009-02-27 19:26, pirms 16 gadiem
termometrs rakstīja: bet papildus maiņas padarīs to vēl neinteresantāku manuprāt. tagad ir tā intriga, ka komandai ir 3 maiņas iespējas. tas ir forsi, nevar visu komandu nomainīt, jāizstrādā taktikas, shēmas utt.
Piekrītu pat maiņām.

     [+] [-]

, 2009-02-27 19:49, pirms 16 gadiem
Man atkal patiktu 4 mainas, pie 0:1 80.minuutee vareetu nomainiit visu midu (ja suudus vaara), buutu interesanti

  +1 [+] [-]

, 2009-02-27 19:55, pirms 16 gadiem
Kaut gan patiesībā par tām maiņām - ja 4.maiņa kļūst iespējama tikai gadījumā, ja viss nonāk līdz pagarinājumam, tad varbūt arī nemaz tik slikti tas nebūtu.

     [+] [-]

, 2009-02-27 21:13, pirms 16 gadiem
artuurs.k. rakstīja: Kaut gan patiesībā par tām maiņām - ja 4.maiņa kļūst iespējama tikai gadījumā, ja viss nonāk līdz pagarinājumam, tad varbūt arī nemaz tik slikti tas nebūtu.
Nu es esmu par to, lai papildlaikā ir pieļaujama tā 4. maiņa.

     [+] [-]

, 2009-02-27 23:36, pirms 16 gadiem
īstenībā būtu labi, ja to ceturto maiņu varētu pielietot tikai papildlaikā vai traumas gadījumā. piemēram ceturto maiņu nevar pielietot spēlē, bet ja kāds notraumējas un nevar turpināt spēli, tad ceturto maiņu var izmantot. tāda, kā piespiedu maiņa. kā arī papildlaikā, kad visi nobesījusies vismaz viens svaigs cilvēks var dot lielu intrigu un plusu visai spēlei.

     [+] [-]

, 2009-02-28 00:16, pirms 16 gadiem
Viennoziimiigi- futbolaa beidzot jaaievieš jaunaakaas tehnoloģijas, kaa nekaa dziivojam 21-jaa gadsimtaa ! Pie stagnaatiem Blatera un Platini tas nebuus iespeejams, jaagaida kad viņu vietaa naaks progresiivaaki cilveeki. Žeel, bet tuvaako gadu laikaa joprojaam tiks iesisti goli ar rokaam un no aizmugures staavokļiem. Pasaules futbola laukumos bieži vien valdiis nevis taisniiba , bet viiri melnaa, dzeltenaa, sarkanaa un citaas kraasaas.
Kapeec hokejaa,tenisaa, amerikaaņu futblaa u.c. sporta veidos video atkaartojumi var darboties(un labi darboties), bet futbolaa - ne ?

  +2 [+] [-]

, 2009-02-28 00:22, pirms 16 gadiem
jo futbols ir naturāla spēle. video atkārtojumi vienkārsi sagrautu so spēli. turklāt sādas situācijas ir interesantas. kļūdas vienmēr padara spēli interesantāku. kam vajadzīgs ideālisms... hokejā jā, tur daudz goli tiek iesisti, bet futbolā vieži viens gols izsķir mača likteni. lūk kas ir svarīgi.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-28 00:53, pirms 16 gadiem
Tiek iesists viens gols. Un, tieši šis vieniigais gols tiek iesists ar roku un manas miiļaakaas komandas vaartos !!! Nee , to nu gan es neveeleetos.

  -1 [+] [-]

, 2009-02-28 12:03, pirms 16 gadiem
termometrs rakstīja: video atkārtojumi vienkārsi sagrautu so spēli.
Manuprāt, tās ir muļķības, ko es arī pamatoju savos iepriekšējos komentāros.
Vienīgais, kas tiktu sagrauts, ir korumpētu tiesnešu patvaļa un ārpus noteikumu izdarību (spēle ar roku, simulācijas, u.c.) ietekme uz spēļu rezultātiem.

Cilvēki diemžēl nesaprot, cik izdevīgi saujiņai cilvēku ir atstāt visu kā tas ir šobrīd. Cik izdevīgi ir saglabāt situāciju, kad spēļu rezultātus ietekmē negodīgas darbības.