Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:371, Did:0, useCase: 3

MLB regulārās sezonas pēdējā mačā "Astros" zaudē, taču spēlēs "play-off"

Juris Miņins
Juris Miņins

MLB regulārās sezonas pēdējā mačā "Astros" zaudē, taču spēlēs "play-off"
Hjūstonas "Astros" svin iekļūšanu "play-off".
Foto: AFP/Scanpix

Aizvadītajā naktī tika pielikts punkts 2015. gada Augstāko beisbola līgu sezonai un pēdējā spēļu dienā kļuva zināms, ka pēdējā komanda, kura kvalificējās izslēgšanas mačiem ir Hjūstonas "Astros".

Pirms pēdējās spēļu kārtas vienīgais jautājums izslēgšanas maču kontekstā bija saistīts ar to, kura komanda Amerikas līgā ieņems piekto vietu, t.i., būs otrā "Wild card" mača dalībniece. Uz to pretendēja divas vienības – Hjūstonas "Astros", kuriem bija vienas uzvaras pārsvars un Losandželosas "Angels". Šī situācija arī nozīmēja to, ka, lai "Angels" varētu iejaukties cīņā par "play-off", viņiem bija jāuzvar pēdējā sezonas mačā, bet hjūstoniešiem bija jāpiedzīvo zaudējums.

Kalifornijas komandas plāns izpildījās tikai par 50%, turklāt, tieši tā daļa, kas no viņiem pašiem nebija atkarīga, proti, Hjūstonas "Astros" savā pēdējā sezonas spēlē tiešām piekāpās Arizonas "Diamondbacks" ar 3:5, taču tas Losandželosas "Angels" spēlētājus un līdzjutējus priecīgākus nepadarīja, jo viņi paši savu maču arī zaudēja, piekāpjoties citai Teksasas štata komandai – "Rangers" (2:9).

MLB izslēgšanas spēles, komandas

#Amerikas līgaNacionālā līga
1.RoyalsCardinals
2.Blue JaysDodgers
3.RangersMets
4.YankeesPirates
5.AstrosCubs

MLB izslēgšanas spēļu formāts paredz, ka tām kvalificējas visu divīziju uzvarētājas, kā arī divas labākās komandas, kuras nav uzvarējušas divīzijā, taču šīm divām komandām izslēgšanas spēļu pirmajā kārtā ir jāizspēlē viens mačs, tā sauktā "Wild Card" spēle, kuras uzvarētājs turpina spēlēt, bet zaudētājam sezona uzreiz arī ir beigusies.

Izslēgšanas spēļu divīziju spēļu kārta ilgst līdz vienas komandas trim uzvarām, bet līgu čempionu noskaidrošana, kā arī Pasaules sērijas uzvarētāja noteikšana ir paredzēta septiņu spēļu sērijā, t.i., līdz vienas komandas četrām uzvarām.

Izlēgšanas mači sāksies 6. oktobrī, kad savā starpā "Wild card" spēli izspēlēs "Yankees" un "Astros", bet dienu vēlāk to pašu izdarīs "Pirates" un "Cubs" vienības.

MLB regulārā sezona, 04.10.

ViesiMājniekiRezultāts
CardinalsBraves0:6
CardinalsBraves0:2
AngelsRangers2:9
YankeesOrioles4:9
MarlinsPhillies2:7
RedsPirates0:4
RockiesGiants7:3
TigersWhite Sox6:0
Red SoxIndians1:3
CubsBrewers3:1
RoyalsTwins6:1
AthleticsMariners2:3
PadresDodgers3:6
NationalsMets0:1
AstrosDiamondbacks3:5
Blue JaysRays3:12

Izmantotie resursi:
MLB.com | The Official Site of Major League...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-10-05 11:42, pirms 9 gadiem
Kāds MLB fans man var izskaidrot, kādēļ beisbolisti iekļūšanu playofos atzīmē gandrīz kā uzvaru WS? Saprotu, ka, piemēram, Blue Jays tas bija vēsturisks panākums, bet tās svinības šķiet smagi pārspīlētas.

     [+] [-]

, 2015-10-05 11:55, pirms 9 gadiem
Mixes rakstīja: Kāds MLB fans man var izskaidrot, kādēļ beisbolisti iekļūšanu playofos atzīmē gandrīz kā uzvaru WS? Saprotu, ka, piemēram, Blue Jays tas bija vēsturisks panākums, bet tās svinības šķiet smagi pārspīlētas.
Tāpēc, ka, atšķirībā no kkāda NHL vai MLB, beisbolā, tāpat kā amfutbolā, ja nu kas, PO mačos iekļūst faktiski 8 komandas (Wild card spēles formāts ir samērā jauns). Pēc 162 maču sezonas 8 komandas no 30 tiek PO. Pat ja tās ir 10 komandas, tad tikai 33% ir PO (bet var teikt, ka arī 26.7%).

NHL un NBA izslēgšanas mačos, pēc daudz īsākas sezonas, iekļūst 50% no visām komandām. Līdz ar to, beisbolā un amfutbolā tā PO vietas vērtība ir daudz lielāka (gandrīz vai 2 reizes lielāka).

     [+] [-]

, 2015-10-05 12:03, pirms 9 gadiem
Tas, ka ir ļoti gara sezona, jau zināju, bet man kā beisbolam neitrālai personai, kas tikai ar 1 aci nedaudz paskata WS, tāpat liekas nedaudz dīvaini, ka notiek tādas svinības, kad galvenie mači vēl tikai priekšā un kad ir laba iespēja, ka drīz tāpat viss būs cauri.u

     [+] [-]

, 2015-10-05 15:05, pirms 9 gadiem
Tomēr noteikti jānodala play-off iekļuvušās no wild-card ieguvējām – tām viss play-off var būt tikai 1 spēle 

Bet uzreiz turpinu ar pretējo – pērn finālā World Series sitās tieši wild-card spēles uzvarētāji Kanzasa un Sanfrancisko!

Katrā ziņā MLB ir līdzvērtīgākais spēku sadalījums starp komandām no visām ZA PRO līgām (kas gan nedaudz paradoksāli, jo budžetos tieši lielākās atšķirības)...

     [+] [-]

, 2015-10-05 15:27, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: Tomēr noteikti jānodala play-off iekļuvušās no wild-card ieguvējām – tām viss play-off var būt tikai 1 spēle 

Bet uzreiz turpinu ar pretējo – pērn finālā World Series sitās tieši wild-card spēles uzvarētāji Kanzasa un Sanfrancisko!

Katrā ziņā MLB ir līdzvērtīgākais spēku sadalījums starp komandām no visām ZA PRO līgām (kas gan nedaudz paradoksāli, jo budžetos tieši lielākās atšķirības)...
Tā ir tikai ilūzija un skaitļu spēle. Jo lielāks maču skaits, jo līdzvērtīgāk viss izskatās.
Ja mēs ņemam par pamatu MLB as 162 mačiem un NFL ar 16 mačiem regulārajā sezonā.

Beisbola švakākā komanda šogad uzvarēja 63 mačos, NFL pagājušās sezonas vājākā komanda uzvarēja 2 spēlēs. Itkā, atbilstoši pret līgas līderiem, amfutbolisti ir galīgi atpalicēji, taču, būsim godīgi, pēc spēles, kā Filadelfija šogad beisbolā, tā Tampabeja/Tenesī pagājušgad amfutbolā bija diezgan bezcerīgas komandas bez lieliem variantiem kaut ko izdarīt.

Jā, kad spēlē daudz, tad tās uzvaras tāpat krājas, jo nav jau tās beisbola komandas TIK vājas, lai zaudētu visiem un vienmēr, turklāt, tas sporta veids ir balstīts uz prasmi un veiksmi daudz lielākā mērā nekā amfutbols, kur visu nosaka prasme un darbs.

Tā globāli ņemot visās līgās līderu un autsaideru spēku attiecība konkrētā sezonā ir vienāda.

     [+] [-]

, 2015-10-05 16:11, pirms 9 gadiem
Īsti nepiekritīšu.
MLB visu komandu uzvaru/zaudējumu attiecība svārstās starp labāko 60% un sliktāko 40% (ar retiem izņēmumiem).
Citi līdzīgi piemēri man nav prātā, varbūt kādā vidēja līmeņa hokeja līgā Eiropā.
Vēl būtisks rādītājs - arī toto koeficienti MLB beisbolā nekad nav 1,1 vai 1,2 kā NBA vai NFL uc.

Ok NHL arī spēku samēri ir samērā līdzvērtīgi, bet tomēr reālo kausa pretendentu skaits ir mazāks.
(par sporta veida specifiku un veiksmes faktora iespējamību gan piekrītu)

     [+] [-]

, 2015-10-05 16:50, pirms 9 gadiem
zigiss rakstīja: Īsti nepiekritīšu.
MLB visu komandu uzvaru/zaudējumu attiecība svārstās starp labāko 60% un sliktāko 40% (ar retiem izņēmumiem).
Citi līdzīgi piemēri man nav prātā, varbūt kādā vidēja līmeņa hokeja līgā Eiropā.
Vēl būtisks rādītājs - arī toto koeficienti MLB beisbolā nekad nav 1,1 vai 1,2 kā NBA vai NFL uc.

Ok NHL arī spēku samēri ir samērā līdzvērtīgi, bet tomēr reālo kausa pretendentu skaits ir mazāks.
(par sporta veida specifiku un veiksmes faktora iespējamību gan piekrītu)
Par tiem koeficientiem - ir divas pilnīgi atšķirīgas lietas, proti, koeficients uz maču un koeficients uz titulu. Uz to pašu Phillies uzvaru mačā var būt labi cipari, bet jau pirms sezonas viņu iespēja uzvarēt WS tika vērtētas kā 1/500, bet, piemēram, NHL uz šo brīdi vissliktākās izredzes, pēc bukmeikeru domām, tikt pie kausa ir Maple Leafs - 1/200.

Faktiski, ja mēs ļoti gribam paspēlēties ar skaitļiem, tad NHL vājākajai komandai ir 2,5 reizes lielākas iespējas tikt pie čempionu titula nekā MLB vājākajai vienībai.

Tāpat, ja jau par vienmērīgo čempionātu runājam, var pafilozofēt par to, ka, ja jau čempionāts līdzvērtīgs, tad par titulu varētu cīnīties jebkura komanda, bet, godīgi runājot, ĻOTI RETI un nebūt ne strauji beisbolā mainās TOP komandas, turklāt, te aizvien ir reāls pamats runāt par komandām-dinastijām.
Pēdējos 10 gados vien 3 tituli SF, 2 - STL un BOS. Pa šo laiku TEX un PHI 2 fināli + vienā finālā STL spēlēja.

Pēdējo 10 gadu tituli faktiski ir izspēlēti 5 komandu starpā (20 gadu nogrieznī tendence saglabājas - 10 komandas), bet līgā kopumā ir 8 komandas, kuri vispār nav nekad uzvarējuši un komandas, kuras 40+ gadu laikā vispār nav spēlējušas par titulu, t.i., tikušas līdz finālam.

     [+] [-]

, 2015-10-05 17:00, pirms 9 gadiem
Un, jā, par to vienlīdzīgumu... ir 8 komandas, kuras WS spēlēja visvairāk... tad lūk, šīm 8 komandām (NYY, SF, STL, LAD, OAK, BOS, DET, CHC) ir gandrīz 2x vairāk dalības reižu WS nekā visām pārējām komandām.

Jebšu, ko es ar to gribu pateikt, jā, MLB ir visādi sīkie pārsteigumi, var gadīties, kad kādā sērijā nomināli vājākā komanda samizo favorītus, taču ilgtermiņā un par lielām uzvarām cīnās ļoti ierobežots komandu skaits. Un arī šogad no 10 PO kvalifikāciju ieguvušajām komandām 4 ir tieši no tā iepriekš pieminētā 8nieka.

     [+] [-]

, 2015-10-05 21:06, pirms 9 gadiem
tas secinājums par dažām top komandām ir viegls tagad, pēc šīm sezonām. katras sezonas sākumā skats pēc komplektācijas, budžetiem, izredzēm ir nedaudz savādāks. pēdējā 10gadē vienīgā stabilā komanda liekas STL.

SF pēc katra no saviem 3 tituliem (pat nedaudz brīnumainajiem) nākošajā sezonā nav pat tikuši play-off. stabilie favorīti DET, abas LA regulāri aplaužas, Yankees sportisko rezultātu dinastija beidzās ap 2005. BOS pēdējais tituls tāpat bija negaidīts, pēc ļoti sliktas sezonas. šogad lielākais favorīts bija WAS, bet HOU izredzes bija starp 3 sliktākajiem. un ja PHI izredzes bija 1/500, tad jau arī - normāli nospēlējuši, ņemot vērā ka sezona vēl aizdeva prom retās uzvaras nesošo C.Hamels. HOU nesen bija pārbūves sezonas, viss milzīgā sastāva budžets bija vienas zvaigznes apmērā - spēlēja ar jauniem džekiem un fārmkluba večiem par minimālo algu - bet liekas nevienā sezonā tāpat zem 30% nenokrita (NBA līdzvērtīgā situācijā komanda ietu uz 10-15% sezonu).

bet jā - mana doma nebija, ka MLB ir vienīgā unikālā līga, kur pilnīgi jebkurai komandai ir reālas izredzes uz titulu, tas gan

     [+] [-]

, 2015-10-06 22:13, pirms 9 gadiem
Jāņem vērā, ka MLB ir pičeru rotācija (parasti 5 starta pičeri). Tas arī daudz ko ietekmē. Ja, padomā, ka Rīgas Dinamo būtu 5 vārtsargi, katrs spēlētu 2 periodus (reizi 5.spēlēs!), 3.periodos nākti "relief" vārtsargi katrs uz ~5 min.
Jautri būtu...