Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

Porziņģis savāc 18+10 un kopā ar izcilo Dončiču sarūpē Dalasai uzvaru pār "Spurs"

Rolands Eliņš

Porziņģis savāc 18+10 un kopā ar izcilo Dončiču sarūpē Dalasai uzvaru pār "Spurs"
Kristaps Porziņģis spēlē pret Sanantonio. Foto: USA Today Sports/Scanpix

Nacionālajā basketbola asociācijā trešo „double-double” pēc kārtas sakrāja Kristaps Porziņģis, gūstot 18 punktus un savācot desmit atlēkušās bumbas Dalasas „Mavericks” uzvarā pār „Spurs” ar 117:110. Tikmēr Luka Dončičs sakrāja kārtējo „triple-double” un uzstādīja savu personīgo rekordu ar 42 gūtiem punktiem.

Kristaps Porziņģis nospēlēja 32 minūtes, kurās tika pie 18 punktiem (1p. 2/4, 2p. 2/7, 3p. 4/9). Viņam arī desmit atlēkušās bumbas, viena rezultatīva piespēle, divas kļūdas un četras piezīmes. Porziņģa +/- rādītājs bija plus deviņi, kas bija otrs labākais komandā, tieši tāds pats kā Lukam Dončičam.

Porziņģim kopš neveiksmīgās spēles Bostonā šis bija trešais „double-double” pēc kārtas un ceturtais šosezon. Šī bija trešā reize šosezon, kad Porziņģis vienā mačā iemetis četrus tālmetienus, turklāt jāatzīmē, ka ar vismaz vienu precīzu trejaci latviešu uzbrucējs izcēlies katrā mačā. Tiesa, tāpat jāatzīmē, ka šosezon vēl nevienā spēlē Porziņģis nav realizējis metienus no spēles ar augstāku precizitāti nekā 50%.

Dalasai šī bija astotā uzvara 13 spēlēs, kas ļauj ieņemt sesto vietu Rietumu konferencē. Dalasai ir tieši tāda pati bilance kā šovasar Kavai Lenardu un Polu Džordžu sastāvā ieguvušajai „Clippers”, savukārt šovasar Dāvi Bertānu neveiksmīgi aizmainījušajai „Spurs” šis bija sestais zaudējums pēc kārtas (5-9).

Spēlē pret „Spurs” savu NBA rezultativitātes rekordu uzstādīja Dončičs, kurš iemeta 42 punktus, trāpot 14 no 27 metieniem no spēles. Slovēņu jaunais talants arī savāca 11 atlēkušās bumbas un izdarīja 12 rezultatīvas piespēles, noformējot savu sesto „triple-double” šosezon. Salīdzinājumam – Lebronam Džeimsam šosezon ir četri „triple-double”, nevienam citam visā līgā nav vairāk par diviem.

Dalasai izdevās trāpīt 17 tālmetienus, un ar 22 punktiem atzīmējās Dorians Finnijs-Smits, aizvadot pārliecinoši rezultatīvāko spēli šosezon (iepriekš ne reizi vairāk par 11 punktiem). Neveiksmīgi spēlēja Tims Hārdevejs, kurš aizmeta garām visus piecus metienus no spēles, bet Džeilens Bransons 13 minūtēs paspēja savākt 11 punkts. Tikmēr Sanantonio rindās Demāram Derouzenam 36 punkti, bet Lamarkusam Oldridžam 16+9.

Porziņģim izdevās jau pirmajā minūtē atzīmēties ar precīzu pustālo metienu pēc Dončiča piespēles. Porziņģis palīdzēja Dalasai pirmajā ceturtdaļā izvirzīties vadībā ar 24:8, tiesa, Porziņģis pats punktus šajā izrāvienā vairs neguva. Izrāvienu lielā mērā sekmēja Lukas Dončiča un Doriana Finnija-Smita rezultativāte. Dončičs pirmajā ceturtdaļā guva 17 punktus.

Otrajā ceturtdaļā Dončičs tika nedaudz piebremzēts, taču tāpat pirmo puslaiku viņš pabeidza ar 24 punktiem. Sanantonio rindās teicami spēlēja Demārs Derouzens, pievelkot „Spurs” līdz 49:62, kamēr Porziņģis otrās ceturtdaļas sākumā iemeta divus tālmetienus pēc kārtas. Porziņģim divi trejači arī trešajā ceturtdaļā, taču nedaudz patraucēja ceturtā piezīme. Dalasas sastāvā tobrīd četras piezīmes bija arī Dvaitam Pauelam, taču ar Džastina Džeksona tālmetienu ceturtdaļas pēdējā sekundē un Dončiča tuvošanos „triple-double” tāpat izdevās virzīt spēles gaitu sev vēlamajā virzienā (93:79).

Pēdējās ceturtdaļas pirmā puse Dalasai bija neveiksmīga, un „Spurs” soli pa solim pietuvojās līdz 104:106 četras minūtes pirms beigām. Šajā brīdī Porziņģis izcēlās ar veiksmīgi pielabotu Dončiča neprecīzo metienu, taču nākamajā uzbrukumā Dončičs saņēma savu piekto nozīmi. „Spurs” vairākkārt neizmantoja iespēju panākt neizšķirtu, un Dalasai ļoti paveicās 70 sekundes pirms beigām, kad uzbrukuma pēdējās sekundēs Lamarkuss Oldridžs bloķēja Porziņģa metienu, bet bumbu kaut kādā veidā grozā no sešiem metriem paspēja nogādāt Finnijs-Smits (112:107).

„Spurs” gan nebija gatava padoties, un Rūdija Geja tālmetiens atkal radīja spriedzi Dalasas nometnē. Taču iniciatīvu vēlreiz uzņēmās Dončičs, kurš 26 sekundes pirms beigām trāpīja tālmetienu pēc dribla (115:110). Tas bija Dalasas pirmais precīzais tālmetiens pēdējā ceturtdaļā un izrādījās izšķirošais „Mavericks” uzvarā, kurā savu artavu gan deva arī divas „Spurs” kļūdas auta izspēlē, abas tieši pēc minūtes pārtraukumiem. Pēdējā uzbrukumā Dončičs varēja vienkārši pieturēt bumbu un, lai arī tika nogāzts, tāpat pamanījās tikt pie rezultatīvas piespēles, kas noveda pie Dalasas uzvaras ar 117:110.

"Mavericks" nākamā spēle paredzēta pēc divām dienām pret traumu mocīto Goldensteitas "Warriors", iepriekšējās sezonās dominējošo komandu, kas šobrīd meklējama turnīra tabulas pašā apakšā.

Izmantotie resursi:
The official site of the NBA | NBA.com

     [+] [-]

, 2019-11-19 14:06, pirms 5 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Ja atskaita tos, kas nospēlējuši pa vienai-divām spēlēm tad ir 5. Aiz Hardena, Lenarda, Jaņa un vorkutas favorīta Janga.
Jā, baigi neanalizēju tabulu.

     [+] [-]

, 2019-11-19 14:09, pirms 5 gadiem
vorkuta rakstīja: Garajiem jau faktiski 3 rādītāji - rebi, bloki un papildus- kā "paintā" nospēlējuši pretinieku garie. Vakar KP pārspēja Oldridžu - tātad labi nospēlēja tieši aizsardzībā, to gan plika statistika nerāda.
Es teiktu, ka ļoti svarīgs parametrs būtu arī ar kādu FG% ir metuši tavi sedzamie... un vismaz vienā no iepriekšējiem gadiem, kad spēlēja, bija informācija, ka pret KP tas FG% pretspēlētājiem bija ļoti mazs uz kopējā fona.

     [+] [-]

, 2019-11-19 14:14, pirms 5 gadiem
vorkuta rakstīja: Nu šeit tev nepiekrītu. KP ar viņa augumu un garajām rokām šādi praktiski nevar noturēt, ja nu ar sodu (tas pats, ko tu iesaki lienot zem groza)
Vai tas ir labāks metiens, teiksim par āķi zem groza? Neviens tādu nenobloķēs. Redzējām kādas problēmas ir izpildīt šitos pustālos KP, kad viņam uzliek mazu aizsargu a la Smārtu, kurš vienkārši palien zem rokām un nekādus sodus tur nesvilpa viņam. Vai vajadzēja svilpt? - tas ir cits jautājums.

     [+] [-]

, 2019-11-19 14:18, pirms 5 gadiem
Uz ātru roku sameklēju - sloansportsconference.com

Apskaties pirmo figūru, tur ir izrēķināta effective shot quality, būtībā mid-range metieni ir vissūdīgākie metieni kādu var izmest.

  +5 [+] [-]

, 2019-11-19 14:20, pirms 5 gadiem
vorkuta rakstīja: Trīs Dallasas zāģi pēdējās 1-2 minūtēs ir tieši Dončiča nopelns - zaudēta bumba driblā, nepārdomāti metieni. 3 no 5 zaudējumiem - vai nav par daudz priekš superzvaigznes un komandas līdera?? Nenoliedzot viņa nopelnus komandas uzvarās un labi nospēlētās 46 minūtes.
esmu ļoti neitrāls un neaktīvs lietotājs, bet šoreiz nu nevar neiekomentēt..
Tas kā tu tērē savu enerğiju un ikdienas laiku, lai heitotu Dončiču, ir kas apbrīnas vērts..
Bez viņa Dalasa būtu pašā apakšā, tālu no PO.
Kas viņš tev dzīvē nav autogrāfu iedevis vai kas? Es vnk neredzu izskaidrojumu šādai heitošanai.
Pārmest 20 gadīgam spēlētājam, ka nespēlē teicami 100% speeles laika ir kautkas..
Žēl tevis itīpaši ceru, ka neesi vel pieaudzis, varbūt mainīsies pa dzīvi

     [+] [-]

, 2019-11-19 15:51, pirms 5 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Uz ātru roku sameklēju - sloansportsconference.com

Apskaties pirmo figūru, tur ir izrēķināta effective shot quality, būtībā mid-range metieni ir vissūdīgākie metieni kādu var izmest.
Nu tas jau ir skaidrs. Tāpēc jau SAS ir kur viņi ir, jo viņiem ir komandā divi tādi neefektīvāko metienu metēji. Un tas galīgi neder (neesmu gan šogad redzējis ne spēli, bet iepriekš tā bija).

  -1 [+] [-]

, 2019-11-19 16:19, pirms 5 gadiem
varenais_eksperts rakstīja: Uz ātru roku sameklēju - sloansportsconference.com

Apskaties pirmo figūru, tur ir izrēķināta effective shot quality, būtībā mid-range metieni ir vissūdīgākie metieni kādu var izmest.
Sports tajā pašā laikā ir arī māksla, katrs sportists ir individualitāte, kuru nevar matemātiski modelēt. Nepieņemu šādu, manuprāt, ekvilibristiku ar cipariem. Bija mēģinājumi digitizēt Monnu Līzu un viņas smaidu, lai atklātu šis gleznas burvības "noslēpumu". Un?? Ar ko tad šī ciparošana atšķiras no "manhut" dievinātajiem +/-?? Atnāks spēlētāji, kuri teorētiski metīs 2-punktniekus ar 90 % precizitāti. Ko tad? Aizliegt, jo zinātniski pierādīts, ka tas nav efektīvi un likt mest trīņus ar 30 % precizitāti? Izcili treneri tāpēc ir izcili, ka māk izmantot katra spēlētāja stiprās puses, paslēpjot vājās. Un to nekāda matemātika neparādīs. Tādas ir manas domas.

     [+] [-]

, 2019-11-19 16:25, pirms 5 gadiem
vorkuta rakstīja: Tevis minētie + teamo nav troļļi, tāds vienkārši ir viņu sapratnes līmenis.
Kādā mucā Tu dzīvo, joptvai, ka elementāras lietas nepamani. Vismaz viens, bet ļoti iespējams, ka visi trīs, ir Carnikavas Arturs. Novirziens tiešs un skaidrs - aptirst visu, kas latvieša prātu ved prom no krieviskā (nba, nhl, Dukurs (jo šiem nepatīk krievi), Gorkšs utt), slavināt visādus khl, Ļašenko utt. Bļin, cik gadi jau pagājuši, kad šitas iesākās, joprojām te kādam elementāras lietas jāskaidro..

     [+] [-]

, 2019-11-19 16:32, pirms 5 gadiem
KP (un Dončičs) varētu būt ieguvēji, ja ieviestu 4 punktu līniju. Lielas atšķirības precizitātē nemaz nebūtu, redzot daļu no viņu metieniem, bet "riska/ieguvuma" attiecība būtu krietni labāka (35% no 4-punktu līnijas būtu labāk par 43% no 3-punktu līnijas vai tml.)

     [+] [-]

, 2019-11-19 16:32, pirms 5 gadiem
Swordsman rakstīja: Kādā mucā Tu dzīvo, joptvai, ka elementāras lietas nepamani. Vismaz viens, bet ļoti iespējams, ka visi trīs, ir Carnikavas Arturs. Novirziens tiešs un skaidrs - aptirst visu, kas latvieša prātu ved prom no krieviskā (nba, nhl, Dukurs (jo šiem nepatīk krievi), Gorkšs utt), slavināt visādus khl, Ļašenko utt. Bļin, cik gadi jau pagājuši, kad šitas iesākās, joprojām te kādam elementāras lietas jāskaidro..
Labi, labi. Nevāries. Man nav tāds stāžs SC komentāros, lai to visu apzinātu

  -1 [+] [-]

, 2019-11-19 16:53, pirms 5 gadiem
Viss, ko es veelos, lai neviens sportists NBA neiedziivojas traumaas un mums ir superiigs basiits, pavasarii superiigs playoffs.
Lielaakaa dalla sheit komenteetaju pat nespeej iedomaaties, ka bez slavas un naudas, apaskhaa shiem challiem ir vieniigi smagi treninni un ne taa vieglaakaa dziive, kameer mees aizejam maajaas un pirzham diivaanaa, stulbi komenteejam un dzeram alu!

Proziit visiem, par izcilu basketbolu

     [+] [-]

, 2019-11-19 17:05, pirms 5 gadiem
kristaprs_porzingis_101558274432210 rakstīja: Nemazgātā p3t3n3, ja Tu katru rītu netupītu SC komentāros, tad tava mamma sasniegtu izcilību ielasmeitas arodā. Tā kā tu tupī SC komentāros, tad tas liedz tavai mammai būt kam vairāk kā viduvējībai savā arodā, bet ja tu izbeigtu tupīt, tad viņa varētu sākt ar filmēties ar 5 afrikāņiem, kas dominētu pār tavu mammu
kur rodas tādi apdauzīti kre...tīni,kā tu?

     [+] [-]

, 2019-11-19 17:05, pirms 5 gadiem
vorkuta rakstīja: Sports tajā pašā laikā ir arī māksla, katrs sportists ir individualitāte, kuru nevar matemātiski modelēt. Nepieņemu šādu, manuprāt, ekvilibristiku ar cipariem. Bija mēģinājumi digitizēt Monnu Līzu un viņas smaidu, lai atklātu šis gleznas burvības "noslēpumu". Un?? Ar ko tad šī ciparošana atšķiras no "manhut" dievinātajiem +/-?? Atnāks spēlētāji, kuri teorētiski metīs 2-punktniekus ar 90 % precizitāti. Ko tad? Aizliegt, jo zinātniski pierādīts, ka tas nav efektīvi un likt mest trīņus ar 30 % precizitāti? Izcili treneri tāpēc ir izcili, ka māk izmantot katra spēlētāja stiprās puses, paslēpjot vājās. Un to nekāda matemātika neparādīs. Tādas ir manas domas.
Tīri intereses pēc, ja neiebilsti, tu esi vecāka gājuma padomju cilvēks, vai teiksim līdz ~30?

Es savā darbā un zinātnē tāaadus brīnumus redzu katru dienu, ko var izdarīt ar datoru, ka mani nešokēs vairāk nekas. Mūsdienās datu analīze sportā ienāk iekšā ar vien vairāk. Un tad kādēļ to neizmantot? Kaut gan tev ir taisnība, ka no liela datu daudzuma mēs varam izvilkt vidējo, bet pastāv arī anomālijas. Var jau būt, ka KP ir anomālija un labāk met pustālos, bet paskatoties viņa % šogad, tā vis nešķiet.

P.s. Ja nemaldos tad Monas Lisas gleznas "noslēpums" ir optiskā izlīuzija dēļ perifērās redzes, kad skats maina pozīciju no acīm uz lūpām, tad smaids "izzūd".

     [+] [-]

, 2019-11-19 21:48, pirms 5 gadiem
Manhunt rakstīja: KP tīri OK stati priekš viduvēja role player. Tieši tāds KP izskatās blakus izcilībai, kas ir Luka. Jo ātrāk KP apzināsies savu vietu komandā, jo ātrāk komanda regulāri uzvarēs un Luka varēs dominēt.
Man liekas tev vajadzētu pārstāt komentēt beidzot, jo tavs kļūdu pilnais viedoklis nevienu neinteresē, kad jau vismaz 2x *pdirsies ar ''KP slikts, skat viņam +/- ir mīnusā''.

     [+] [-]

, 2019-11-19 22:08, pirms 5 gadiem
Kjenga2 rakstīja: esmu ļoti neitrāls un neaktīvs lietotājs, bet šoreiz nu nevar neiekomentēt..
Tas kā tu tērē savu enerğiju un ikdienas laiku, lai heitotu Dončiču, ir kas apbrīnas vērts..
Bez viņa Dalasa būtu pašā apakšā, tālu no PO.
Kas viņš tev dzīvē nav autogrāfu iedevis vai kas? Es vnk neredzu izskaidrojumu šādai heitošanai.
Pārmest 20 gadīgam spēlētājam, ka nespēlē teicami 100% speeles laika ir kautkas..
Žēl tevis itīpaši ceru, ka neesi vel pieaudzis, varbūt mainīsies pa dzīvi
kapec heitotu ponchiku ne visi dievina to tizlo sloveni man piem vinsh riebjas jau no pasiem pirmsakumiem un tapat ka hardens un vestbruks tadiem ka ponchiks komandu nevaig ielikt 4 d ligas speletajus kas skraida pa laukumu jo tapat pie bumbas shiem netitk met pa grozu tikai ponchiks

     [+] [-]

, 2019-11-19 22:35, pirms 5 gadiem
abs-1982 rakstīja: kapec heitotu ponchiku ne visi dievina to tizlo sloveni man piem vinsh riebjas jau no pasiem pirmsakumiem un tapat ka hardens un vestbruks tadiem ka ponchiks komandu nevaig ielikt 4 d ligas speletajus kas skraida pa laukumu jo tapat pie bumbas shiem netitk met pa grozu tikai ponchiks
A tu spēles skaties, jeb vnk uz dullo kaut ko komentē? Līdzības ar Hardenu un kur nu vēl Vestbruku var piezīmēt tikai uz papīra, nevis reālajā dzīvē. Lukas darbības ir ļoti tuvu optimālajam, lai uzbrukumā tiktu gūti punkti, viņa piespēles arī ir ļoti labas.