Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Vilcāns: "Grūti noticēt, ka spēlētājs 30 sekundēs var palikt tizls"

Andrejs Siliņš

Vilcāns: "Grūti noticēt, ka spēlētājs 30 sekundēs var palikt tizls"
Bijušais "Jelgavas" galvenais treneris Kaspars Vilcāns
Foto: Ivars Veiliņš

"Jā, esmu jauns treneris, bet arī man pašam bijusi tā iespēja uzspēlēt Latvijas augstākajā līmenī. Grūti noticēt, ka spēlētājs 30 sekundēs var palikt tizls. Bet varbūt tā arī notiek," atceroties spēles pret "Jēkabpili" notikumus pēdējā minūtē, portālam Sportacentrs.com sacīja bijušais basketbola kluba "Jelgava" treneris Kaspars Vilcāns. Šis mačs izrādījās pēdējais Vilcānam pie Jelgavas komandas stūres.

"Pametu "Jelgavas" komandu pēc abpusējas vienošanās ar kluba vadību," oficiālo nostāju skaidroja treneris Vilcāns, tiesa gan, liekot noprast, ka viennozīmīgu skaidrojumu no kluba vadības nav saņēmis.

Pēc spēles pret "Jēkabpili" 24. februāra vakarā savā laukumā (88:96) Vilcāns zaudējuma emociju karstumā portālam jelgavasvestnesis.lv asi kritizēja savas komandas uzbrucēju Andri Justoviču, izsakoties, ka šādi mači liek aizdomāties arī par totalizatoru klātbūtni. Neko vairāk par šo tēmu Vilcāns nepateica, taču ar to bija gana, lai saņemtu LBL Tehniskās komisijas naudas sodu (250 Ls) un vēlāk atstātu amatu.

"Jā, esmu jauns treneris, bet arī man pašam bijusi tā iespēja uzspēlēt Latvijas augstākajā līmenī. Grūti noticēt, ka spēlētājs 30 sekundēs var palikt tizls. Bet varbūt tā arī notiek. Visi treneri reizi pa reizei pasmējušies, ka visi spēlētāji, kas domā ar galvu, ir "Ventspilī" vai VEF. Varbūt spēlētājs neizturēja spriedzi," sacīja Vilcāns. "Ar šādu izgājienu sanāca, ka mūsu spēlētājs pat nedeva komandai iespēju pārbaudīt veiksmi."

Ar "izgājienu" treneris domā epizodi 42 sekundes pirms mača beigām, kad pie mīnus četri Andris Justovičs pārkāpa noteikumus pret Rinaldu Sirsniņu, lai gan brīdi iepriekš minūtes pārtraukumā saņemti norādījumi nesist sodu. "Minūtes pārtraukumā sarunājām, ka nesitīsim sodu, bet mēģināsim noturēt aizsardzību, lai būtu iespēja vismaz pietuvoties. Sirsniņš stāvēja centrā un driblēja, netaisīja pat nekādas māņukustības. Spēlētājs uzsita sodu, un man nez kāpēc izskatījās, ka tas ir diezgan apzināti. Saprastu, ja Sirsniņš būtu veicis apspēlēšanu vai kaut ko tādu."

"Bija sāpīgi zaudēt, bija sāpīgi, ka spēlētājs pieļauj tik muļķīgu kļūdu. Pats trakākais, ka dažas sekundes iepriekš minūtes pārtraukumā tieši sarunājām, ka tā nedarīsim," notikumus atcerējās Vilcāns. "Ja būtu izdarījuši, ko teicu, bet zaudējuši, tad būtu zaudējis es. Muļķīgi sanāca. Pieļauju gan arī to, ka spēlētājs bija iekarsis un gribēja izdarīt labu - iet un atņemt bumbu bez soda. Varbūt arī nemaz neklausījās minūtes pārtraukumā, visādi var būt."

Justoviča - Sirsniņa epizode

Par darbu kopumā ar "Jelgavas" komandu Vilcāns palicis apmierināts: "Varbūt drusku žēl, ka nesanāca līdz galam pabeigt sezonu ar komandu. Domāju, bija un ir arī tagad joprojām iespēja tikt LBL sešiniekā. Tikai tagad situācija kļuvusi sarežģītāka. Baltijas līgā izdevās tikt Top16, kas Jelgavai nebija izdevies, tas ir augsts rādītājs mūsu komandai. Arī tur mēs nepalikām pēdējie savā grupā. Bija laba spēle pret "Kalev/Cramo". Man patika šī sezona."

"Negribētu vēl atvadīties no basketbola," treneris meklēs iespēju strādāt arī turpmāk. "Apzinos, ka šie ir mēneši, kad trenerus vairs nemaina. Ceru, ka nākamajā sezonā kādam būšu noderīgs vai vajadzīgs. Tikmēr man ir sporta skolā viena grupiņa, un nodarbojos ar to trenēšanu."

"Ja Jūrmalu izdotos uzvarēt, četrām komandām būtu vienāds uzvaru skaits," Vilcāns paanalizēja turpmāko cīņu par sesto vietu LBL turnīrā. "Atkarīgs no tā, kā mācēs saņemties. Varbūt "Jelgavas" komandai mīnuss ir tas, ka medicīna ir pavisam minimāli. Vasarā ieguldījām labu darbu un sezonas vidū bijām tiešām labā fiziskajā formā. Tagad puiši sāk pagurt. Es ceru, ka "Jelgava" tiks sešiniekā, es gribētu, lai tā notiek."

1 2 38 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2013-03-08 17:41, pirms 12 gadiem
Žēl Vilcāna. Nedomāju, ka bija pelnījis atlaišanu.
Nu bet par to epizodi Justovičam pašam neviens nav jautājis? Viņš taču zinātu teikt, kāpēc sita to leģendāro sodu.

 +14 [+] [-]

, 2013-03-08 17:43, pirms 12 gadiem
neizskatījās nemaz tik apzināti uzsists sods

  +2 [+] [-]

, 2013-03-08 17:46, pirms 12 gadiem
Kaut gan man pēc video izskatās, ka to sodu vairāk tiesnesis izdomāja, vai arī Sirsniņš notēloja. Tādā gadījumā, ja jau toto, tad ne jau Justoviča izpildījumā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-03-08 17:57, pirms 12 gadiem
Tieši tā - pēc video vismaz izskatās, ka Justovičs arī mēģināja to aizsardzību noturēt, pat atņemt bumbu, t.i., bija agresīvs, lai neļautu pretiniekam iesākt uzbrukumu, bet tiesnesis nosvilpa "interesantu" piezīmi.

  -1 [+] [-]

, 2013-03-08 18:12, pirms 12 gadiem
Esmu speeleejis basketbolu un arii pietiekami daudz skatiijies,bet ko ko sodu es tur neredzeeju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: dzhonijs007

     [+] [-]

, 2013-03-08 18:22, pirms 12 gadiem
Nu seit nu galigi nevar piekrist Vilcanam.
1. Soda tur vispar nebija
2. Sirsnins centas apspeeleet
3. nebutu vispar kontakta, sirsnins butu aizgajis garam
4. Arii ja iedod sodu, tad pilnigi var saprast tiesnesi, jo epizode taa jau 50/50 + klatienee viss izskataas savadak.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 18:25, pirms 12 gadiem
Vilcāns pats izskatās, ka palicis tizleņa lomā.

     [+] [-]

, 2013-03-08 18:29, pirms 12 gadiem
Nekāda soda tur nebija, Vilcāns fail.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 18:42, pirms 12 gadiem
Bet sirsniņš jau gāja garām jo Justuvičs gāja virsū atņemt bumbu agresīvi un loģiski ka sirsniņš tajā brīdi gāja garām.
noladets rakstīja: Nu seit nu galigi nevar piekrist Vilcanam.
1. Soda tur vispar nebija
2. Sirsnins centas apspeeleet
3. nebutu vispar kontakta, sirsnins butu aizgajis garam
4. Arii ja iedod sodu, tad pilnigi var saprast tiesnesi, jo epizode taa jau 50/50 + klatienee viss izskataas savadak.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 18:50, pirms 12 gadiem
LeTom rakstīja: Tieši tā - pēc video vismaz izskatās, ka Justovičs arī mēģināja to aizsardzību noturēt, pat atņemt bumbu, t.i., bija agresīvs, lai neļautu pretiniekam iesākt uzbrukumu, bet tiesnesis nosvilpa "interesantu" piezīmi.
Kas tur interesants !? 100% sods! Ar roku tiek turēts, apturēts Sirsniņa mēģinājums aiziet garām! Būtu "Interesanti"ja nenosvilptu!
Krambler - ir jāzin noteikumi , lai spriestu. Retais spelētājs zina noteikumus vairāk par 15 %!

  +7 [+] [-]

, 2013-03-08 18:57, pirms 12 gadiem
lkm neskatos to pašu video ko lielākā daļa, sods tur bija

  +2 [+] [-]

, 2013-03-08 19:02, pirms 12 gadiem
Kreilis rakstīja: Žēl Vilcāna. Nedomāju, ka bija pelnījis atlaišanu.
Nav man īpaša viedokļa par Vilcānu, bet prieks ka Mareks Bajārs ir ticis pie Jelgavas trenēšanas. Izteikumi noteikti nebūs tik interesanti, kā Vilcānam, jo Mareks piedomā pie tā ko saka, bet treneris, manuprāt, ļoti labs.

     [+] [-]

, 2013-03-08 19:08, pirms 12 gadiem
iversons rakstīja: Bet sirsniņš jau gāja garām jo Justuvičs gāja virsū atņemt bumbu agresīvi un loģiski ka sirsniņš tajā brīdi gāja garām.
Skolaa lasiit nemaca vai kaa? taa arii teicu, ka Sirsnins centas apspelet, nevis kaa Vilcana kungs saka, staveja vai kaa. Jeb gaja garam un centas apspelet tava skatijumaa ir divi termini ar dazadam nozimem?

  +3 [+] [-]

, 2013-03-08 19:32, pirms 12 gadiem
ir 100 % skaidrs,ka BK Jelgava spēlētāji spēlēja toto( paprasiet LV toto kantoriem info , bet neviens jau negrib kustināt sūdu ) , bet Justovičs nebija galvenais, kas spēlēja,jo nespelē tik nozīmīgu lomu, drīzāk galvenie spēlētāji ir rīdzinieki, kas spēlē Jelgavā, jo bez viņiem nevienu maču nevar atdot .

  +5 [+] [-]

, 2013-03-08 19:33, pirms 12 gadiem
zejebal tās reklāmas, noskatos video un gribu patīt atpakaļ, nē bļag nevar, pagaidi 30 sekundes tad sac no jauna

  +3 [+] [-]

, 2013-03-08 19:50, pirms 12 gadiem
EmilS OzerS rakstīja: Nav man īpaša viedokļa par Vilcānu, bet prieks ka Mareks Bajārs ir ticis pie Jelgavas trenēšanas. Izteikumi noteikti nebūs tik interesanti, kā Vilcānam, jo Mareks piedomā pie tā ko saka, bet treneris, manuprāt, ļoti labs.
Zinot Jelgavas attieksmi pret treneriem un ne tikai, es gan ieteiktu Bajāram pārāk nesadomāties. Tur reti kuru patiesi satrauc, cik kurš treneris labs, tur pirmajā vietā ir politikāņu rebes, slīpie darījumi un vēlēšanas jau nav aiz kalniem... Jelgavā ar kāju pa pakaļpusi var dabūt negaidīti un vienā cirtienā. Tā bija ar Vari, tā tagad ar Vilcānu un vai būs savādāk ar Bajāru, par to šaubos.

  -1 [+] [-]

, 2013-03-08 21:16, pirms 12 gadiem
Kā var uzvarēt spēli, ja 42 sekundes līdz spēles beigām pie -4 neliek sist sodu??? To var izdomāt tikai Vilcāns!!! Paliek 18 sek. un -4, kas tālāk, 3 punktnieks ar sodu un pagarinājums, bet ja Jēkabpils uzmet un dabū atpakaļ bumu??/ simtiem variantu. Sods bija jāsit, un jau pirmajā sekundē, ja Jelgava gribēja uzvarēt!!! Vilcāns diletants!!!

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 21:18, pirms 12 gadiem
Nekā tur tajā epizodē nebija, sods tāds kuru varēja arī nesvilpt vai arī Justovičs vienkārši iekrita, bet par "apzinātu" sodu Vilcāns kko smagi putro. Tas gan nav brīnums zinot kāds zīmulis viņš bija pats kad spēlēja un kāds "kruts" treneris viņš bija Jelgavā...

  +4 [+] [-]

, 2013-03-08 21:20, pirms 12 gadiem
Volmaars rakstīja: Kā var uzvarēt spēli, ja 42 sekundes līdz spēles beigām pie -4 neliek sist sodu??? To var izdomāt tikai Vilcāns!!! Paliek 18 sek. un -4, kas tālāk, 3 punktnieks ar sodu un pagarinājums, bet ja Jēkabpils uzmet un dabū atpakaļ bumu??/ simtiem variantu. Sods bija jāsit, un jau pirmajā sekundē, ja Jelgava gribēja uzvarēt!!! Vilcāns diletants!!!
Paliek 18 sekundes, un ātri atbildēt un tad sist. Ko dos 40 sek un -6? Neko daudz vairāk. Labāk censties noturēt, un pie veiksmes iemest 3. Ja dara ātri, paliek pietiekami daudz laika. Pareizs lēmums. Protams, var jau ielaist/neiemest, bet manuprāt pareizi ir pie -4 domāt par noturēšanu.

  -2 [+] [-]

, 2013-03-08 21:39, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Paliek 18 sekundes, un ātri atbildēt un tad sist. Ko dos 40 sek un -6? Neko daudz vairāk. Labāk censties noturēt, un pie veiksmes iemest 3. Ja dara ātri, paliek pietiekami daudz laika. Pareizs lēmums. Protams, var jau ielaist/neiemest, bet manuprāt pareizi ir pie -4 domāt par noturēšanu.
pie 40 sek, vēl var izveidot 5 un 6 uzbrukumus,ja piekopj sodu politiku un tad vēl nezin ko kurš iemetīs, bet pie 18 iespējas samazinās par 24 sekundēm, tā kā piedod draugs, bet tev nav taisnība!!!

  +2 [+] [-]

, 2013-03-08 21:52, pirms 12 gadiem
Volmaars rakstīja: pie 40 sek, vēl var izveidot 5 un 6 uzbrukumus,ja piekopj sodu politiku un tad vēl nezin ko kurš iemetīs, bet pie 18 iespējas samazinās par 24 sekundēm, tā kā piedod draugs, bet tev nav taisnība!!!
Sodus realizē ar lielāku procentu, jo tie ir brīvie metieni. Pie tam ir -6 un šā vai tā pašam ar vēl jāiemet. Var iemest, var arī neiemest.
Katrā ziņā daudz atkarīgs ir no veiksmes, un nav tāda pareizā varianta draugs. Katram treneriem var atšķirties domas. Tāpēc es saku manuprāt ...

     [+] [-]

, 2013-03-08 22:03, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Sodus realizē ar lielāku procentu, jo tie ir brīvie metieni. Pie tam ir -6 un šā vai tā pašam ar vēl jāiemet. Var iemest, var arī neiemest.
Katrā ziņā daudz atkarīgs ir no veiksmes, un nav tāda pareizā varianta draugs. Katram treneriem var atšķirties domas. Tāpēc es saku manuprāt ...
Jautājums jau ir tikai viens, kur ir vairķ varinantu!!!

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 22:12, pirms 12 gadiem
raivisss rakstīja: neizskatījās nemaz tik apzināti uzsists sods
Un ka vēl izskatījās. Man tāds jautājums, jūs te lielākā daļa vispār kaut ko saprotat no basketbola? Tātad šajā situācijā treneris dod uzdevumu nesist, bet nospēlēt tīri. 1. Sirsniņš būtu stāvējis pie centra kādas 19 sekundes, tad būtu spēlējis viens uz viens, pikenrolu, vai gājis garām atmetis, nu kādu no šiem variantiem. Ja tajā brīdī būtu sods, tad neko neteiktu, bet šādā situācijā parasti tieši sedzējs atkāpjas, jo zin ka, ja iesi tuvāk, pretinieks ies gārām un tā var viegli uzrauties uz sodu. A te Justovičš tā vietā, lai nogaidītu, gāja agresīvi virsū, kaut ko mēģināja sist no vienas puses, tad Sirsniņš kā jau teicu, gāja garām un loģiska piezīme, jo Justoviča rokas bija nolaistas un šeit vienmēr ir 100% sods. Pilnīgi piekrītu Vilcāna izteikumiem. Vai nu toto, vai nu spēlētājs ir pilnīgis stulbs. Tie toto spēlētāji jau arī nav muļķi, iepraktizējušies tak arī, lai izskatās daudz maz ticami, un re kā visi gandrīz uzķeras. Neviens toto spēlētājs jau neskries pa laukumu un neuzsitīs pretiniekam pa plecu un iedos bumbu rokās, še ņem, vari tagad tu uzbrukt. Tas viss tiek darīts pēc iespējas ticamāk.

     [+] [-]

, 2013-03-08 22:22, pirms 12 gadiem
Ja es būtu kluba vadība, tad treneri neatlaistu. Viņš komandai ir izdarījis lāča pakalpojumu, jo tāda interese par šo klubu nav bijusi nekad. Pat es, kurš neseko līdzi basketbolam, izlasīju rakstu, noskatījos video un painteresējos par situāciju grupā. Malacis, lai veicas turpmāk!

  +1 [+] [-]

, 2013-03-08 22:43, pirms 12 gadiem
dzhonijs007 rakstīja: Saka treneris kurš 3punktnieku met omītē...
tu pat nespēj iedomāties, cik labi viņš spēle basketbolu. vienreiz redzēju, kā jelgavas getho games spēlēja, nu riktīgi presēja pretiniekus un pats uzbrukumā šausmīgi ātrs.

  +1 [+] [-]

, 2013-03-09 00:27, pirms 12 gadiem
Volmaars rakstīja: Jautājums jau ir tikai viens, kur ir vairķ varinantu!!!
ja notur tad pietiek ar 2 precīziem tālmetieniem, lai būtu izredzes uzvarēt vai spēlēt papildlaikā, bet ja sit uzreiz tad vajadzīgi vismaz 4 precīzi tālmetieni, ja sodiņi tiek mesti precīzi! Loģiski ir tas, ka cenšas nspēlēt aizsardzībā, kas palielina iespējas izlīdz, nevis dumji sist un dot vieglus punktus no līnijas kautvai 42 sekundes palikušas!

  -3 [+] [-]

, 2013-03-09 02:18, pirms 12 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Un ka vēl izskatījās. Man tāds jautājums, jūs te lielākā daļa vispār kaut ko saprotat no basketbola? Tātad šajā situācijā treneris dod uzdevumu nesist, bet nospēlēt tīri. 1. Sirsniņš būtu stāvējis pie centra kādas 19 sekundes, tad būtu spēlējis viens uz viens, pikenrolu, vai gājis garām atmetis, nu kādu no šiem variantiem. Ja tajā brīdī būtu sods, tad neko neteiktu, bet šādā situācijā parasti tieši sedzējs atkāpjas, jo zin ka, ja iesi tuvāk, pretinieks ies gārām un tā var viegli uzrauties uz sodu. A te Justovičš tā vietā, lai nogaidītu, gāja agresīvi virsū, kaut ko mēģināja sist no vienas puses, tad Sirsniņš kā jau teicu, gāja garām un loģiska piezīme, jo Justoviča rokas bija nolaistas un šeit vienmēr ir 100% sods. Pilnīgi piekrītu Vilcāna izteikumiem. Vai nu toto, vai nu spēlētājs ir pilnīgis stulbs. Tie toto spēlētāji jau arī nav muļķi, iepraktizējušies tak arī, lai izskatās daudz maz ticami, un re kā visi gandrīz uzķeras. Neviens toto spēlētājs jau neskries pa laukumu un neuzsitīs pretiniekam pa plecu un iedos bumbu rokās, še ņem, vari tagad tu uzbrukt. Tas viss tiek darīts pēc iespējas ticamāk.
Jāspēlē 42 sekundes, bumba pretiniekam (cik saprotu pilns uzbrukuma laiks) un -4. Bez diezgan lielas veiksmes vai pretinieku kļūdas izraut kaut pagarinājumu nevar - pretinieks nobumbojās 24 sekundes, spēlēt atliek 18 sekundes, ātri uzbrūkam iemetam, jāspēlē vēl kādas 12-15 sekundes un bumba pretiniekam - nekas cits neatliek kā iet uz noteikumu pārkāpumu...
Domāju, ka konkrētajā brīdī no trenera puses bija jābūt rīkojumam, agresīvi iet uz bumbas atņemšanu balansējot uz noteikumu pārkāpuma robežas (ko arī Justovičš darīja), jo ja pretinieks nepieļauj rupju kļudu ubrukumā (kuras iespēja pie pasīvas aizsardzības ir minimāla), tad tik un tā nākamajā uzbrukumā noteikumi abzināti būtu jāpārkāpj, bet tad vairs nebūtu laiks ar agresīvas aizsardzības plīdzību mēģināt bumbu atņemt tīri.
Tā kā no stratēģiskā viedokļa, uzskatu, ka spētājs rīkojās saprātīgi un vienīgais ko viņam varētu pārmest treneris ir nevis kaut kādas toto lietas, bet gan nepakļaušnās viņa pavēlēm (par kurām gn nebūtu slikti dzirdēt paša trenera komentāru).

  +1 [+] [-]

, 2013-03-09 08:12, pirms 12 gadiem
Absolūti parasta spēles epizode. Šosezon esmu redzējis daudz interesantākas lietas

  +1 [+] [-]

, 2013-03-09 09:10, pirms 12 gadiem
.............. rakstīja: Ja es būtu kluba vadība, tad treneri neatlaistu. Viņš komandai ir izdarījis lāča pakalpojumu, jo tāda interese par šo klubu nav bijusi nekad. Pat es, kurš neseko līdzi basketbolam, izlasīju rakstu, noskatījos video un painteresējos par situāciju grupā. Malacis, lai veicas turpmāk!
Tad jau tas nemaz nav lāča pakalpojums Bet man ļoti patika kā savulaik spēlēja Vilcāns - Neša vai pat drīzāk Džeisona Viljamsa stilā.

     [+] [-]

, 2013-03-09 10:09, pirms 12 gadiem
xZ rakstīja: Tad jau tas nemaz nav lāča pakalpojums Bet man ļoti patika kā savulaik spēlēja Vilcāns - Neša vai pat drīzāk Džeisona Viljamsa stilā.
Kādēļ nav? Tieši ir

     [+] [-]

, 2013-03-09 10:34, pirms 12 gadiem
Runa jau nav īsti bija/nebija sods. Ja trenera uzstādījums ir nesist sodu, kādēļ tad tik cieši jāsedz un jācenšas izsist bumbu? Sirsniņš ar pieredzi izprovocēja sodu. Pārkāpums tur ir 100%

     [+] [-]

, 2013-03-09 10:52, pirms 12 gadiem
.............. rakstīja: Kādēļ nav? Tieši ir
Par lāča pakalpojumiem parasti sauc sliktas lietas
1 2 38 komentāri