Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2979, Did:0, useCase: 3

Latvijas U20 basketbolisti pieļauj 22 kļūdas, tomēr galotnē pieveic Ungāriju

Kārlis Justovičs
Kārlis Justovičs

Latvijas U20 basketbolisti pieļauj 22 kļūdas, tomēr galotnē pieveic Ungāriju
Latvijas U20 basketbola izlase. Foto: FIBA

Smagā cīņā savu otro panākumu Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi notiekošajā FIBA Eiropas U20 meistarsacīkšu B divīzijas turnīrā izcīnīja Dāvja Čodera trenētā Latvijas U20 valstsvienība, kas pārspēja (62:58) C grupas pēdējā pozīcijā esošo Ungārijas izlasi.

• Pēc līdzvērtīgas un saspringtas pirmās ceturtdaļas (14:13) latvieši otro ceturksni iesāka teicami. Smags darbs savā laukuma pusē, kā arī virkne veiksmīgu uzbrukumu ļāva gūt deviņus punktus pēc kārtas, vairāk nekā piecas (!) minūtes pēc kārtas ungāriem paliekot sausā (24:13).

Līdz pat otrās ceturtdaļas astotajai minūtei Ungārija šajā desmitminūtē bija guvusi nieka vienu punktu, atrodoties iedzinējos ar 14:27. Uzbrukums buksēja arī Latvijas basketbolistiem, kuri neizmantoja iespēju aizbēgt no pretiniekiem neaizsniedzamā attālumā.

• Otrajā puslaikā Ungārijas jaunieši pakāpeniski deldēja latviešu pārsvaru, mūsu izlasei pieļaujot lērumu kļūdu, kā arī aizmetot garām vairākus metienus pēc kārtas.

• Pamatlaika izskaņā ungāri brīžiem izvirzījās priekšgalā, tomēr Latvijas komanda nesalūza, izšķirošajos brīžos izrādoties veiksmīgāka.

Ļoti svarīgu tālmetienu no stūra trāpīja Kristiāns Šulcs (54:50). Ungārijas basketbolisti atbildēja ar 8:2 izrāvienu, iegūstot vadību (58:56). Ungāri pēc tam pielietoja presingu, ko latviešiem izdevās pārvarēt un noslēgt ar Ričarda Daniela Vanaga precīzu metienu no groza apakšas.

• Vēlāk Ungārijas izlase neizmantoja savas iespējas uzbrukumā, savukārt latviešiem bija jāstājas uz soda metienu līnijas. Divus soda metienus realizēja perspektīvais Krišs Helmanis, savukārt pa vienam no diviem metieniem trāpīja Valters Briedis un jau minētais Vanags.

• Tieši Vanags šodien bija Latvijas U20 izlases produktīvākais basketbolists, nospēlēto 25 minūšu laikā sakrājot 18 punktus (6/11 metienos no spēles, 3/4 - no soda līnijas) un sešas atlēkušās bumbas.

Abas vienības šodien pieļāva kaudzi kļūdu - Latvijas spēlētāji kļūdījās 22, kamēr ungāri - 25 reizes. Tāpat komandām arī liels skaits noteikumu pārkāpumu, latviešiem sakrājot 24, savukārt Ungārijas valstsvienībai - 25 piezīmes.

• Latvijas basketbolisti visticamāk saglabās otro vietu C grupā, tomēr latviešiem saglabājas arī teorētiskas iespējas pakāpties uz pirmo pozīciju un tādējādi izsprukt no turnīra galvenās favorītes Serbijas pārbaudījuma jau ceturtdaļfinālā. Šāds scenārijs piepildīsies, ja Īrijas U20 izlase pašreizējo līderi Bulgāriju apspēlēs ar četru līdz 17 punktu pārsvaru..

Latvija - Ungārija 62:58 (14:13, 17:7, 11:19, 20:19)
Latvijas U21 izlase: Vanags 18 (6ab), Helmanis 9 (6ab, 4pārtv.b), Šulcs 9 (5rp), Feierbergs 8 (6ab), Skuja 8 (5piez, 5kļ), Aleksandrovs 4 (3pārtv.b), Jakubauskis 3 (4ab, 4rp, 4piez), Butirins 2 (5ab), Briedis 1 (4piez, 4kļ), Baumeisters, Kļanskis, Kudrjavcevs.

C apakšgrupa

VKomandaUZ+/-
1.Bulgārija20+27
2.Latvija21+9
3.Īrija11-11
4.Ungārija03-25

U20 izlases sastāvs EČ B divīzijā

SpēlētājsPoz.Dz.gadsSporta skolaKlubs
Toms Skuja12002Rīga/CentrsSant Antoni
Valters Briedis12003ĀdažiLatvijas Universitāte
Markuss Kudrjavcevs1/22002Rīga/DSNVEF BA Valkā
Ričards Daniels Vanags22002Rīga/A.Kraukļa VEFAvis Rapla
Gustavs Jakubausks22003Liepājas SSSBK Liepāja
Nils Baumeisters22003BS ĶeizarsRSU
Kristiāns Šulcs32002GulbeneBK Ventspils
Kristians Feierbergs3/42002Rīga/DSNMaine Black Bears (NCAA)
Ričards Kļanskis42003Balvi-BJBS RīgaTaranto
Raivo Butirins42003BS ĶeizarsVEF Rīga
Rihards Aleksandrovs4/52002BauskaLatvijas Universitāte
Krišs Helmanis4/52002Rīga/DSNTigers (Vācija-2)

Izmantotie resursi:
https://www.fiba.basketball/europe/...

1 2 37 komentāri

  +6 [+] [-]

, 2022-07-20 15:45, pirms 2 gadiem
Drausmas cik briesmīgi izskatās Latvija.. Man nav ne jausmas ko viņi darīs pret Serbiju, tur izredžu vispār nav.. Šausmīgs basketbols...

  +6 [+] [-]

, 2022-07-20 15:48, pirms 2 gadiem
No šitiem lūzeriem neko negaidu.1/4 finālā būs spēle pret Serbiju un bezierunu zāģis.
No elites izkrist ir viegli - iekļūt atpakaļ nesalīdzināmi grūtāk.
Tie pagātnē sastrādātie s&#i mums vēl ilgi radīs galvas sāpes.

  +5 [+] [-]

, 2022-07-20 15:56, pirms 2 gadiem
Ļoti paveicās ar šo spēli, bet tāpat skaidrs, ka parīt turnīrs ir beidzies

     [+] [-]

, 2022-07-20 16:05, pirms 2 gadiem
Malači, noplosījās džeki! Uzvarēt ungārus ir sasniegums 💪

  +1 [+] [-]

, 2022-07-20 16:07, pirms 2 gadiem
AB rakstīja: No šitiem lūzeriem neko negaidu.1/4 finālā būs spēle pret Serbiju un bezierunu zāģis.
No elites izkrist ir viegli - iekļūt atpakaļ nesalīdzināmi grūtāk.
Tie pagātnē sastrādātie s&#i mums vēl ilgi radīs galvas sāpes.
Sarežģītak būs nakamgad, jo 2003.gads nav bagats ar talantiem (iznemot mazo Bagiju). Bet ceru, ka uzveiksmi Serbus. Viena spēlē un vēl vairāk jauniešu basī viss ir iespējams!

  +2 [+] [-]

, 2022-07-20 16:10, pirms 2 gadiem
Marcix1994 rakstīja: Sarežģītak būs nakamgad, jo 2003.gads nav bagats ar talantiem (iznemot mazo Bagiju). Bet ceru, ka uzveiksmi Serbus. Viena spēlē un vēl vairāk jauniešu basī viss ir iespējams!
Kad Tu mazo Bagiju pēdējo reizi redzēji spēlējam, ka tā spried?

  +3 [+] [-]

, 2022-07-20 16:13, pirms 2 gadiem
Šajā izlasē tiešām loti slikti izskatās Valters Briedis 3 spēlēs 1 punkts bet 9 kļūdas .Garajā galā Feierbergs ,Kļanskis, Butirins un Aleksandrovs izskatās fiziski ļoti vāji ( Butirins sēž uz soliņa Vefa bet Aleksandrovs lielākoties visu sezonu tik lbl2 spēleja). Jakubauskis un Šūlcs ar mazas minūtes Liepājā un BKV te arī rezultāts. Vajag komandu pafbet līgā kas būtu kā jauniešu izlašu bāzes klubs

  +1 [+] [-]

, 2022-07-20 16:22, pirms 2 gadiem
Pag, ko? Serbi arī spēlē B divīzijā???

     [+] [-]

, 2022-07-20 16:24, pirms 2 gadiem
Helmanis, ja strādās, var būt labs Eiropas kadrs, tas arī viss, ko var pateikt...

     [+] [-]

, 2022-07-20 16:28, pirms 2 gadiem
Number 0 rakstīja: Pag, ko? Serbi arī spēlē B divīzijā???
AB , 15:48, pirms 35 minūtēm
No šitiem lūzeriem neko negaidu.1/4 finālā būs spēle pret Latviju un var but pat zāģis
No elites izkrist ir viegli - iekļūt atpakaļ nesalīdzināmi grūtāk.
Tie pagātnē sastrādātie s&#i serbiem vēl ilgi radīs galvas sāpes.

  +3 [+] [-]

, 2022-07-20 16:32, pirms 2 gadiem
Pirmas speles atklajums Baumeistars vairak jalaiz spelet. Cik no VEF akademijas cilvekiem ievacu info tad loti interesants un talantigs jaunais, atgadina Redziju Milleru pec metiena tehnikas. Par 1/4finalu - varianti maz, bet joprojam ticu!

     [+] [-]

, 2022-07-20 16:51, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Helmanis, ja strādās, var būt labs Eiropas kadrs, tas arī viss, ko var pateikt...
Pret Serbiju redzēsim ko viņš var izdarīt.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:19, pirms 2 gadiem
kokodžambo rakstīja: Pret Serbiju redzēsim ko viņš var izdarīt.
izskatás,ka pret serbiem nekas vinam nebús jádara.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:20, pirms 2 gadiem
izskatās, ka Bulgārija pilnīgi nozudusi 2. puslaikā un īri var par ar vairāk nekā +17 uzvilkt...

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:28, pirms 2 gadiem
Psc kā Īri var būt priekšā BUlgāriem ?

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:29, pirms 2 gadiem
zaxx rakstīja: Psc kā Īri var būt priekšā BUlgāriem ?
BG vienkārši izslēdzās 2. puslaikā un īri uz daudz kļūdām izprovocēja ar presingu. Jācer, ka rezultāts noturēsies tajās robežās kā tagad. Vēl visādi var būt.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:29, pirms 2 gadiem
īri būtu stabili ar vairāk nekā +17 priekšā, bet met sodus garām nereāli.

  +1 [+] [-]

, 2022-07-20 17:30, pirms 2 gadiem
smilshstreet rakstīja: izskatás,ka pret serbiem nekas vinam nebús jádara.
Pret šāda līmeņa komandām sevi ja vari parādīt, tad var spriest par nākotnes prospektu. Tā, tikai viss uz papīra.. Latvijas līmenim noder, bet ne vairāk. Par Helmani runā jau visu laiku, bet ir laiks sevi pierādīt pret TOP komandām. Īri un ungārī nav rādītājs.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:39, pirms 2 gadiem
zaxx rakstīja: PSc tad nebūs ar Serbiem.. pārsteidzoši!
nu pag, vēl nekas nav beidzies -7 BG un bumba. 36 sek jāspēlē

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:39, pirms 2 gadiem
Rotaļājās kā influencere ar papriku ...

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:42, pirms 2 gadiem
un īri plivina pa grozu, jo viņiem ari vajag vairāk punktus.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:43, pirms 2 gadiem
jap, pret serbiju

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:43, pirms 2 gadiem
bāaaaaaac +3 beigās
un pret Serbiem jāspēle'

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:43, pirms 2 gadiem
1 punkts pietrūka.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:44, pirms 2 gadiem
Nekas, lai mūsu stāri spēlē pret serbiem, labāk vien būs.

     [+] [-]

, 2022-07-20 17:45, pirms 2 gadiem
Būs jāņem balkānu vateņi.

  +1 [+] [-]

, 2022-07-20 18:16, pirms 2 gadiem
Neko perspektīvu neredzu Helmanī, viņš tēvam var joprojām ūdeni pienest.

  -1 [+] [-]

, 2022-07-20 18:17, pirms 2 gadiem
lieliska uzvara, malači.

  +2 [+] [-]

, 2022-07-20 19:02, pirms 2 gadiem
MazaFaka5 rakstīja: Neko perspektīvu neredzu Helmanī, viņš tēvam var joprojām ūdeni pienest.
Kur bija viņa tēvs 19-20 gados? Čalis ir atlētiskāks un garāks, nekā Uvis viņa gados (visu cieņu), un jau daudz spēlē pie večiem. Uvis augstākais punkts bija Vācijas līga, domāju, ka dēls spers vismaz soli augstāk.

     [+] [-]

, 2022-07-20 19:16, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Kur bija viņa tēvs 19-20 gados? Čalis ir atlētiskāks un garāks, nekā Uvis viņa gados (visu cieņu), un jau daudz spēlē pie večiem. Uvis augstākais punkts bija Vācijas līga, domāju, ka dēls spers vismaz soli augstāk.
piekrītu. Uvi daudzi atcerās kā solīdu spēlētāju, jo izlasē OK spēlēja un regulāri. Klubu līmenī 1 sezona Eirolīgā kā rezervistam bija griesti (tajos laikos LV nebija daudz vai vispār Eirolīgas spēlētāju, kas Uvi 2000-2005 padarīja par stabilu izlases vērtību). Bet individuāli dēls ir talantīgāks un atlētiskāks.

  -1 [+] [-]

, 2022-07-20 19:16, pirms 2 gadiem
Skatijos pedejo ceturdalu,tada sajuta,ka sie puisi so speli apguvusi pasmacibas cela vai otrs variants,ka briedim- atsista galva,bezcerigs variants,nakotnes nav...

     [+] [-]

, 2022-07-20 19:18, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Kur bija viņa tēvs 19-20 gados? Čalis ir atlētiskāks un garāks, nekā Uvis viņa gados (visu cieņu), un jau daudz spēlē pie večiem. Uvis augstākais punkts bija Vācijas līga, domāju, ka dēls spers vismaz soli augstāk.
Jā, dēls ir tikai nedaudz atlētiskāks par Uvi, un tas viņa karjerai var patraucēt… Ja nu vienīgibūs “mīksta” rociņa😂

  +1 [+] [-]

, 2022-07-20 20:08, pirms 2 gadiem
pickenroll rakstīja: piekrītu. Uvi daudzi atcerās kā solīdu spēlētāju, jo izlasē OK spēlēja un regulāri. Klubu līmenī 1 sezona Eirolīgā kā rezervistam bija griesti (tajos laikos LV nebija daudz vai vispār Eirolīgas spēlētāju, kas Uvi 2000-2005 padarīja par stabilu izlases vērtību). Bet individuāli dēls ir talantīgāks un atlētiskāks.
Dažas atziņas šīs komandas sakarā:
1 - šī bija pēdējā komanda, kas U-16 iekļuva pirmajā astotniekā. Toreiz treneris bija Mārtiņš Gulbis, un Helmaņa sakarā viņš teica, ka pēc vairāku gadu pārtraukuma LV izlasē spēlē Eiropas līmeņa (savā vecumā, protams) garais spēlētājs. Pēc viņa spēles un lomas komandā tā arī bija.
2 - LV mazajās grupās parasti nav izteikti gara auguma spēlētāji, tie izaug parasti līdz U-18. Šajā gadagājumā klāt pieaudzis vienīgi klātneesošais Noa viljamsons, pārējie - tie paši, kas U-16 - Helmanis, Feierbergs. Kāpēc? Divi aspekti - izlaistās pēdējās LJBL sezonas, kas paralizējušas darbu sporta skolās ar - iespējams - potenciāliem izlases spēlētājiem, kā arī - klubu nepietiekamība, kur LV varētu apburzīries potenciālie izlases spēlētāji.
3- kā teicis Cepļa k-gs - latviešu ķieģeļu exports aiz robežām. Vienam otram varbūt izdodas pabīdīt karjeru (nošī gada - varbūt Mačoham), bet no basketbola, ko spēlē LV, viņi atsvešinās. Un situācijā, kad komandas kodols veidojas no leģionāriem, tāda īsta komanda reti kad sanāks
4 - par klubiem LV jau tā kā minēju. Šaajā komandā spēlē tāds Jakubausks, kurš savā vecuma grupā nekad nekas pa lielam nav bijis, komanda visu laiku otrjā div;izijā, bet - ir klubs Liepājā, kur divu gadu laikā ir varējis attīstīties, tā teikt - vienā virzienā, nav baigi raustīts un experimentēts,kas arī ļāvis viņam kļut konkurētspējīgam. Bet, tā kā klubi LV ir tik, cik ir - no LBL puses spiediena uz U-20 praktiski nav... Nošā sastāva varētu minēt vēl Vanagu ... un viss
4 - pieļauju, ka kaut kur neveiksmīgi nostrādājis cilvēciskais faktors. Valters Briedis nav dumjš spēlētājs, pagājušo vasarulieliski savāca sava vecuma komandu kā kapteinis, arī LU nospēlējis gana veiksmīgas minūtes, bet šeit - izskatās, ka nav tāda kontakta ar treneri, varbūt arī ar gadu vecāko kamandas kodolu. Šo to no tā, kas laukumā notiek reizēm nesaprotu vai - piedodiet - saprotu, bet nevaru pieņemt.

     [+] [-]

, 2022-07-20 21:18, pirms 2 gadiem
Briedis- ir tā, kā tagad ir. Ar savu neslēpto gribēšanu būt priekšniekam, kapteinim un gudrākajam, puisis ir diezgan caurredzams. Nav reāla pamata. Ar nopietnu seju vien nepietiek. Tie iespējams arī ir basketbola karjeras griesti.

     [+] [-]

, 2022-07-20 21:31, pirms 2 gadiem
Brieža griesti pēc fiziskajiem rādītājiem beidzās pie U16. Tikai kā LU spēlētājs tika ņemts un ne tikai viņš. Šajā čempionātā pilnīgi nekāds. Mēģina ar vecajiem Ādažu trikiem izlīst( tēlošana pie mazākā kontakta), bet te tas cauri neiet.
1 2 37 komentāri