Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvieši pirmajā puslaikā ielaiž 71 punktu un samierinās ar 0-3

Kārlis Justovičs
Kārlis Justovičs

Latvieši pirmajā puslaikā ielaiž 71 punktu un samierinās ar 0-3
Slovēnijas U18 valstsvienības basketbolists Marks Morano Mahmutovičs latviešu grozos šodien iemeta 31 punktu. Foto: FIBA

Eiropas U18 meistarsacīkšu pamatturnīru ar zaudējumu (76:93) pret slovēņiem noslēguši Latvijas basketbolisti.

Izredzes pacīnīties par nepalikšanu pēdējā vietā grupā izzuda pirmajā puslaikā, kad Slovēnijas jaunieši meta iekšā teju visu: dienvidnieki trāpīja 15 no 19 (79%) divpunktu, deviņus no 12 (75%) trīspunktu un 14 no 22 (63,6%) soda metieniem, Latvijas komandai 20 minūtēs veicot 18 pārkāpumus un pieļaujot astoņas kļūdas. Slovēņu labā pirmajā cēlienā visus piecus trejačus iemeta un kopumā 23 punktus guva Marks Morano Mahmutovičs. Viņam šodienas duelī pavisam 31 punkts.

Spēli ar 30:7 izrāvienu uzsākušās Slovēnijas lielākā vadība sasniedza 38 punktus (78:40, 81:43) trešajā ceturksnī. Turpinājumā uzvarētāji kāju no gāzes pedāļa noņēma, latviešiem starpību spējot padarīt krietni pieklājīgāku.

Slovēnijas rindās bez jau minētā Mahmutoviča atzīmējams arī Vitorijas "Baskonia" audzēkņa Stefana Joksimoviča sniegums: 22 punkti, astoņas atlēkušās bumbas un piecas rezultatīvas piespēles.

Visā spēlē par vienu kļūdu mazāk (14-15) nekā pretiniekiem pieļāvušo latviešu rindās 18 punkti Tomam Talcim, bet 14 punktus iemeta Markuss Sipko.

Latvijas komanda astotdaļfinālā spēkosies pret Lietuvu, Serbiju vai Grieķiju.

Slovēnijas U18 – Latvijas U18 93:76 (39:16, 32:22, 10:13, 12:25)
Latvija: Talcis 18, Sipko 14, V. Valters 8 (4 piez.), Andževs 7 (5 rez.p.), Ābele 6, Rudusāns 5 (6 atl.b.), Graudiņš 5, Pihtovs 4 (6 atl.b., 4 piez.), I. Kurucs 4 (4 piez.), Bergmanis 3, Birste 2, J. Kalniņš.

Eiropas U18 meistarsacīkšu puišiem pamatturnīra kopvērtējums (Belgrada, Serbija)

VA grupaU-Z+/-B grupaU-Z+/-C grupaU-Z+/-D grupaU-Z+/-
1.Itālija2-0+54Francija2-0+77Lietuva2-0+83Spānija3-0+96
2.Vācija1-1+7Turcija1-1-1Serbija1-1+25Slovēnija2-1+42
3.Izraēla1-1-8Zviedrija1-1-49Grieķija1-1-5Beļģija1-2-76
4.Bulgārija0-2-53Austrija0-2-27Ziemeļmaķedonija0-2-103Latvija0-3-62

Latvijas U18 valstsvienība basketbolā

SpēlētājsGadsAug. (cm)Sporta skola
Markuss Sipko2007.195Bertānu Valmieras BS
Oto Bergmanis2007.194RBS/DSN
Valdis Valters2007.190RBS/A. Kraukļa VEF
Eduards Ābele2007.187RBS/Centrs – GBA Lions (Čehija)
Markuss Graudiņš2007.199RBS/DSN
Toms Birste2007.200RBS/DSN
Adrians Andževs2007.191Gulbene – Real Madrid (Spānija)
Iļja Kurucs2007.206Cēsis – Žalgiris (Lietuva)
Ralfs Rudusāns2007.203RBS/DSN – Mount Carmel (NJCAA (ASV))
Jaroslavs Pihtovs2007.205Archbishop Rordan (ASV)
Jānis Mārtiņš Kalniņš2007.199Bertānu Valmieras BS
Tomas Talcis2007.195Valencia (Spānija)

Komandas vadība

Vārds un uzvārdsAmats
Valdis RazumovskisGalvenais treneris
Mārtiņš GulbisTreneris
Ainārs TomašsTreneris
Artūrs PaiķisFizoterapeits
Miķelis AlsbergsFizioterapeits

Sacensību vietne:
https://www.fiba.basketball/en/even...

1 2 55 komentāri

     [+] [-]

, 2025-07-28 16:34, pirms 3 nedēļām
???!!!

  +8 [+] [-]

, 2025-07-28 16:37, pirms 3 nedēļām
Paldies slovēņiem, ka pie gandrīz +40 pārstāja spēlēt un ļāva mūsējiem panākt cienīgāku rezultāta starpību.
Pozitīvā lieta, ka mūsējie mācēja izmantot slovēņu izslēgšanos no spēles.

Pret leišiem bēdu ieleja un tālāk jau īstā cīņa par noturēšanos A divīzijā.

  +5 [+] [-]

, 2025-07-28 16:38, pirms 3 nedēļām
Kosmoss. Fiasko turpinas. Razumovskis the best coach.

  +3 [+] [-]

, 2025-07-28 16:41, pirms 3 nedēļām
Vai kāda no Latvijas izlasēm U-16 , U-18 , U-20 Vai pieaugušo izlase no neatkarības atjaunošanas ir pusslaikā ielaidusi 71 p. ? Vai tik nav antirekords uzstādīts ? Esmu vīlies , ka tik drausmīgi slikti ies .
Dienžēl , bet ar katru gadu atšķirība ne tikai no vadošām eiropas izlasēm bet pat vidussmēra izlasēm kļūs aizvien lielāka un lielāka . Šeit izpaužas mūsu treneru kvalitātes

  +4 [+] [-]

, 2025-07-28 16:47, pirms 3 nedēļām
Mēģinām vismaz kaut ko pozitīvu saskatīt! Šodien tika uzstādīti 4 Nacionālie rekordi !!!!
1. Latvia has more Fouls than Points. (pie 7 p iemestiem Q1 beigu pusē)
2. 13 minūtēs ielaisti 51 p
3. 15 minūtēs ielaistu 60p
4. 20 minūtēs ielaisti 71p

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 16:49, pirms 3 nedēļām
uzbrukumā iemest nevar, aizsardzībā nespēlē - lūk arī rezultāts
tomēr nepamet sajūta, ka puzles gabaliņi nav pareizi salikti vienā bildē, tik tizli šie zoni tomēr nav
vismaz andževs, pihtovs, talcis un perspektīvā valters var spēlēt basi

  -1 [+] [-]

, 2025-07-28 16:52, pirms 3 nedēļām
Iecelt par galveno treneri veco viltīgo lapsu Ainaru Zvirgzdiņu, un būs uzvaras.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 16:53, pirms 3 nedēļām
Alus ari ira sula rakstīja: Mēģinām vismaz kaut ko pozitīvu saskatīt! Šodien tika uzstādīti 4 Nacionālie rekordi !!!!
1. Latvia has more Fouls than Points. (pie 7 p iemestiem Q1 beigu pusē)
2. 13 minūtēs ielaisti 51 p
3. 15 minūtēs ielaistu 60p
4. 20 minūtēs ielaisti 71p
Šis labs!
Ja godīgi, tad drusku negaidīti liela bija meistarības starpība starp mūsējiem un slovēņiem. Ok, uz uzvaru necerēju, bet pilnas atdeves cīņā uz zaudējumu no -15 līdz - 20 gan. Ja slovēņi būtu turpinājuši spēlēt normāli, tad starpība būtu bijusi vismaz ap - 40.

  +6 [+] [-]

, 2025-07-28 16:57, pirms 3 nedēļām
Štrunts par zaudējumiem.
Pats galvenais Latvijas U18 izlasē ir spīdekļu atvases .

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 17:03, pirms 3 nedēļām
Aizsardzība visās spēlēs pilnīga katastrofa

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 17:06, pirms 3 nedēļām
U18 ir tā izlase, no kuras labākajā gadījumā, kādi trīs - četri cāļi sasniedz karjerā, ko vairāk par Lat - EST līgu. Šajā modelī ir tādi?

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 17:12, pirms 3 nedēļām
Turnīra galvenās spēles vēl tikai priekšā. Mūsu galvenie pretinieki varētu būt Bulgārija, Ziemeļmaķedonija, Zviedrijā, Austrija. Par vietas saglabāšanu augstākajā divīzijā.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 17:13, pirms 3 nedēļām
knaible rakstīja: U18 ir tā izlase, no kuras labākajā gadījumā, kādi trīs - četri cāļi sasniedz karjerā, ko vairāk par Lat - EST līgu. Šajā modelī ir tādi?
Nu LAT/EST faktiski trijiem jau sasniegts:
vienam jau līgums ar VEF, tā svaigi baumo podkāstos.
divi bija Valmieras sastāvā (nezinu gan, cik laukumā min savāca pa sezonu)

     [+] [-]

, 2025-07-28 17:14, pirms 3 nedēļām
knaible rakstīja: U18 ir tā izlase, no kuras labākajā gadījumā, kādi trīs - četri cāļi sasniedz karjerā, ko vairāk par Lat - EST līgu. Šajā modelī ir tādi?
7 pēdējos gadus junioru izlases ir galīgi nekādas. "Interesanta" perspektīva veidojas lielās izlases sakarā. Izskatās, ka Dairis varēs spēlēt izlasē līdz 40+ gadu vecumam, jo reāli nākotnes konkurenti uz viņa vietu nav redzami.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 17:38, pirms 3 nedēļām
..interesanti cik ilgi un kur bīdīs Valteru?

     [+] [-]

, 2025-07-28 18:04, pirms 3 nedēļām
Tas tev nav B divīzijas nejēgas uzvarēt!

  +4 [+] [-]

, 2025-07-28 18:08, pirms 3 nedēļām
ja šī bija galvas sajaukšana liešiem tad cepuri nost?

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 18:39, pirms 3 nedēļām
knaible rakstīja: U18 ir tā izlase, no kuras labākajā gadījumā, kādi trīs - četri cāļi sasniedz karjerā, ko vairāk par Lat - EST līgu. Šajā modelī ir tādi?
PROTAMS_ Galv.Treneris & asistents 🤣😂🤣

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 18:41, pirms 3 nedēļām
erty rakstīja: 7 pēdējos gadus junioru izlases ir galīgi nekādas. "Interesanta" perspektīva veidojas lielās izlases sakarā. Izskatās, ka Dairis varēs spēlēt izlasē līdz 40+ gadu vecumam, jo reāli nākotnes konkurenti uz viņa vietu nav redzami.
KO TU TE MURGO ...👺🤡🐏

  -3 [+] [-]

, 2025-07-28 18:46, pirms 3 nedēļām
tak ejiet, basketbola ģēniji/komentētāji ar savām sievām un draudzenēm sadzemdējiet lielākus talantus un būs uzvaras, nevis pļūtīšana komentāros. Tik vienkārši

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 18:48, pirms 3 nedēļām
TinderDtae rakstīja: Tas tev nav B divīzijas nejēgas uzvarēt!
Uzvari vispirms tos nejēgas 😁!

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 18:48, pirms 3 nedēļām
Aigaro rakstīja: tak ejiet, basketbola ģēniji/komentētāji ar savām sievām un draudzenēm sadzemdējiet lielākus talantus un būs uzvaras, nevis pļūtīšana komentāros. Tik vienkārši
👏👏👏👏👏

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 18:57, pirms 3 nedēļām
KAMMAZZ rakstīja: KO TU TE MURGO ...👺🤡🐏
Ja murgoju, tad nosauc trīs spēcīgus nākotnes konkurentus tam pašam Dairim. Ja gribi oponēt, tad dari to ar nopietniem argumentiem.

  +3 [+] [-]

, 2025-07-28 19:09, pirms 3 nedēļām
Nu mega sūdīgi. Kaut kas ir super greizi ar LV jauniešu basketbola sistēmu. Interesanti būtu zināt, kā Lietuva un Slovēnija var, bet Latvija, nu ja paveicas reizi 10 gados.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 19:11, pirms 3 nedēļām
erty rakstīja: Ja murgoju, tad nosauc trīs spēcīgus nākotnes konkurentus tam pašam Dairim. Ja gribi oponēt, tad dari to ar nopietniem argumentiem.
TU JAU ŽAGOJIES ,ka kopš 2018gada(7gadi) neviens lielajai izlasei nav pat tuvumā redzams....🐏🐏🐏🐏🤣🤣🤣
Sākšu ar 2000g.dzimušajiem: Žagars;A.Kurucs;M.Šteinbergs; A.Miška;K.Ķilps utt. ,tas iesākumam 👺🤡👺🤡🤮🤮🤮
p.s. Un tas ir skaitot no U18 nevis U20😝

     [+] [-]

, 2025-07-28 19:20, pirms 3 nedēļām
KAMMAZZ rakstīja: TU JAU ŽAGOJIES ,ka kopš 2018gada(7gadi) neviens lielajai izlasei nav pat tuvumā redzams....🐏🐏🐏🐏🤣🤣🤣
Sākšu ar 2000g.dzimušajiem: Žagars;A.Kurucs;M.Šteinbergs; A.Miška;K.Ķilps utt. ,tas iesākumam 👺🤡👺🤡🤮🤮🤮
2019 (1), 2020 (2), 2021 (3), 2022 (4), 2023 (5), 2024 (6), 2025 (7).
https://www2.basket.lv/izlases/viriesi-u20/izlasu-bilance#mbt:63-4300$f&global-season=71383
No 2019.gada visas labās bilances B divīzijas čempionātos.

P.S. Par 2018.gadu piekrītu, ka tur vēl viss bija ok.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 19:23, pirms 3 nedēļām
erty rakstīja: 7 pēdējos gadus junioru izlases ir galīgi nekādas. "Interesanta" perspektīva veidojas lielās izlases sakarā. Izskatās, ka Dairis varēs spēlēt izlasē līdz 40+ gadu vecumam, jo reāli nākotnes konkurenti uz viņa vietu nav redzami.
Nepārspīlē. Lūdzu argumentus, kāpēc lielajā izlasē nevarētu spēlēt Blūms, Šulcs, Petrovičs, Aizpurs, vel vesela virkne veču? Tas pats Andževs no šīs komandas? Nav viņa vaina, ka šī izlase pagaidām izskatās tik blāva. Ņemot pa gadiem tur ir vēl citi, kas varētu būt ne tikai kandidāti uz lielo izlasi, bet iespējams arī sniegt tai būtisku pienesumu.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 19:28, pirms 3 nedēļām
erty rakstīja: 2019 (1), 2020 (2), 2021 (3), 2022 (4), 2023 (5), 2024 (6), 2025 (7).
https://www2.basket.lv/izlases/viriesi-u20/izlasu-bilance#mbt:63-4300$f&global-season=71383
No 2019.gada visas labās bilances B divīzijas čempionātos.

P.S. Par 2018.gadu piekrītu, ka tur vēl viss bija ok.
🤦🏻‍♂️ kam lai sūdzās 🤷🏼‍♂️

  -3 [+] [-]

, 2025-07-28 19:34, pirms 3 nedēļām
krokodilumednieks rakstīja: Nepārspīlē. Lūdzu argumentus, kāpēc lielajā izlasē nevarētu spēlēt Blūms, Šulcs, Petrovičs, Aizpurs, vel vesela virkne veču? Tas pats Andževs no šīs komandas? Nav viņa vaina, ka šī izlase pagaidām izskatās tik blāva. Ņemot pa gadiem tur ir vēl citi, kas varētu būt ne tikai kandidāti uz lielo izlasi, bet iespējams arī sniegt tai būtisku pienesumu.
Nesaku, ka viņi neko nesasniegs, bet nav tādu spilgto talantu. Ja ir laba dribla un piespēļu tehnika, tad ne tik spilgta kā Žagaram. Arī atlētisma ziņā Dairis jau junioru gados caurgājienus varēja nokārtot ar danku. Tagad retais ir ar tādu ātrumu un atlētismu, bet bieži šādi spēlētāji ir ar sliktu metienu. Porziņgis savos gados jau arī nebija viens talants garajā galā, jo toreiz par MVP atzina Anžeju.
Tagad nav tādu spilgto talantu. Jā, ir labi spēlētāji, bet tas arī viss. Tagad mūsu izlasi citā līmenī ir pacēluši tieši savu gadu spilgtie talanti.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 19:37, pirms 3 nedēļām
KAMMAZZ rakstīja: 🤦🏻‍♂️ kam lai sūdzās 🤷🏼‍♂️
Kariņš un Siliņa vainīgi. Ticēšu Šleseram!

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 19:37, pirms 3 nedēļām
Nekad jau Latvijas jaunatnes izlases nav baigi spīdējušas jaunatnes čempionatos (ar dažiem izņēmumiem). Atceros, ka 90os gados un 2000šo sākumā to skaidroja ar to, ka dienvidnieki ātrāk nobriest, un tāpēc mūsu džekiem grūti ar viņiem konkurēt. Vēlāk iespējas izlīdzinās, jo mūsējie fiziskā ziņā pievelk klāt. Nezinu gan kā tur šajā shēmā iekļaujas lietuvieši. Varbūt mums somugru gēni traucē? Lai nu laikā, kad socialie tīkli vel bija bērnu autiņos, šādas teorijas bīdija gan Muižnieks, gan Bagatskis, šķiet arī vēl citi. Tagad, kad katrs var uzreiz paust savu viedokli internetā, visi palikuši lieli gudrinieki un kritika pār puišu galvām veļas aumaļām. Reizēm pamatota, bet bieži vien pārāk pārspīlēta.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 19:48, pirms 3 nedēļām
Kvaks rakstīja: Nu mega sūdīgi. Kaut kas ir super greizi ar LV jauniešu basketbola sistēmu. Interesanti būtu zināt, kā Lietuva un Slovēnija var, bet Latvija, nu ja paveicas reizi 10 gados.
Viss atkarīgs no treneriem ja bērnu un jauniešu treneri strādā ar 20 -30 gadu vecām treniņu metodēm, neiet laikam līdzi un uzreiz neievieš jaunākās vēsmas un tendences tad ir tāds rezultāts kā šodien. Vai tad Slovēnijā Beļģijā, Lietuvā ir kaut kādi īpašie bērni nē tikai viņus no mazotnes pēc citām treniņu metodēm trenē. Kāds rezultāts vieniem un kāds otriem tablo pēc 1 puslaika parādīja kurš trenē bērnus ar arhaiskām metodēm kurš ņem vērā mūsdienu tendences. Tas jau gadiem runāts bet nekas nemainās

  +1 [+] [-]

, 2025-07-28 19:53, pirms 3 nedēļām
KAMMAZZ rakstīja: TU JAU ŽAGOJIES ,ka kopš 2018gada(7gadi) neviens lielajai izlasei nav pat tuvumā redzams....🐏🐏🐏🐏🤣🤣🤣
Sākšu ar 2000g.dzimušajiem: Žagars;A.Kurucs;M.Šteinbergs; A.Miška;K.Ķilps utt. ,tas iesākumam 👺🤡👺🤡🤮🤮🤮
p.s. Un tas ir skaitot no U18 nevis U20😝
To varētu drusku precizēt. Pēdējos gados nav neviena 1. līmeņa talanta. Nav jauno KP, Strēlnieku, Bertānu, Šmitu. Pēc Žagara pavisam klusi. Jā ir džeki, kas, visticamāk nākotnē spēlēs, taču salīdzinot ar tiem, kas šobrīd un pirms 5 gadiem bija izlases spice, kodols - nav tāda talanta, nav īsti džeku, kas 18-20 gados varētu būt LBL top3 komandas vilcējs, nerunājot par ko vairāk.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-28 20:02, pirms 3 nedēļām
juings rakstīja: Viss atkarīgs no treneriem ja bērnu un jauniešu treneri strādā ar 20 -30 gadu vecām treniņu metodēm, neiet laikam līdzi un uzreiz neievieš jaunākās vēsmas un tendences tad ir tāds rezultāts kā šodien. Vai tad Slovēnijā Beļģijā, Lietuvā ir kaut kādi īpašie bērni nē tikai viņus no mazotnes pēc citām treniņu metodēm trenē. Kāds rezultāts vieniem un kāds otriem tablo pēc 1 puslaika parādīja kurš trenē bērnus ar arhaiskām metodēm kurš ņem vērā mūsdienu tendences. Tas jau gadiem runāts bet nekas nemainās
Galvanovska kungs taču jau kādu laiku atpakaļ izstrādāja un VISIEM treneriem prezentēja metodiskos norādījumus un pamatnostādnes...

     [+] [-]

, 2025-07-28 20:04, pirms 3 nedēļām
Geralt of Rivia rakstīja: To varētu drusku precizēt. Pēdējos gados nav neviena 1. līmeņa talanta. Nav jauno KP, Strēlnieku, Bertānu, Šmitu. Pēc Žagara pavisam klusi. Jā ir džeki, kas, visticamāk nākotnē spēlēs, taču salīdzinot ar tiem, kas šobrīd un pirms 5 gadiem bija izlases spice, kodols - nav tāda talanta, nav īsti džeku, kas 18-20 gados varētu būt LBL top3 komandas vilcējs, nerunājot par ko vairāk.
Nedomāju, ka Šmits ir kāds ūbertalants...
1 2 55 komentāri