Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Olimpiskā kvalifikācija Rīgā: Latvijas grupā Gruzija un Filipīnas

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Olimpiskā kvalifikācija Rīgā: Latvijas grupā Gruzija un Filipīnas
Andrejs Gražulis spēlē pret Itāliju. Foto: FIBA

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība Parīzes spēļu kvalifikācijas turnīru sāks A grupā pret Gruziju un Filipīnām. B grupā sacentīsies Brazīlija, Melnkalne un Kamerūna. Olimpiskajām spēlēm kvalificēsies tikai turnīra uzvarētāja.

Starptautiskā basketbola federācija pirmdienas rītā apstiprināja četras kvalifikācijas turnīru norises vietas – Rīgu (Latvija), Atēnas (Grieķija), Valensiju (Spāniju) un Sanhuanu (Puertoriko). Atlases sacensības notiks 2024. gada 2.-7. jūlijā.

Latvijas Basketbola savienību izlozes ceremonijā Patrika Baumana vārdā nosauktajā Basketbola mājā Ženēvā pārstāvēja prezidents Raimonds Vējonis, ģenerālsekretārs Kaspars Cipruss un vīriešu valstsvienības direktors Emīls Toms.

Olimpiskajā kvalifikācijā piedalīsies 24 valstsvienības: sešpadsmit nekvalificējušās komandas no Pasaules kausa un trīs vienības ar augstāko reitingu no katra reģiona, kā arī piecas priekškvalifikācijas turnīru uzvarētājas. Komandas tika ielozētas četrās grupās un izspēlēs četras ceļazīmes uz Parīzes spēlēm.

Vīriešu valstsvienībai bija astoņas iespējamas pretinieces turnīra pirmajā fāzē – Jaunzēlande, Gruzija, Meksika un Libāna no ceturtā groza, kā arī Horvātija, Kotdivuāra, Angola un Filipīnas no piektā groza. “Trīs zvaigznes” nokļuva A grupā kopā ar Gruziju un Filipīnām.

Kaimiņos, B grupā, teorētiski varēja nokļūt desmit komandas. No otrā groza – Brazīlija, Itālija un Polija (Grieķija pati rīko turnīru). No trešā groza – Melnkalne, Dominikāna un Somija (Puertoriko pati rīko turnīru). No sestā groza – Ēģipte, Bahamu salas, Kamerūna un Bahreina.

Rīgas turnīra izloze

A grupaB grupa
Latvija (3)Brazīlija (1)
Gruzija (1)Melnkalne (3)
Filipīnas (2)Kamerūna (2)

Rīgas turnīra provizoriskais kalendārs (ja netiek veikta spēļu secības maiņa)

Otrdiena, 2. jūlijs
Brazīlija – Kamerūna
Gruzija – Filipīnas

Trešdiena, 3. jūlijs
Kamerūna – Melnkalne
Filipīnas – Latvija

Ceturtdiena, 4. jūlijs
Melnkalne – Brazīlija
Latvija – Gruzija

Sestdiena, 6. jūlijs, pusfināli
B1 – A2
A1 – B2

Svētdiena, 7. jūlijs
Cīņa par ceļazīmi

Latvija pēc izlozes veica izmaiņas kalendārā. "Trīs zvaigznes" turnīru sāks 2. jūlijā ar spēli pret Gruziju, savukārt 3. jūlijā paredzēta spēkošanās pret Filipīnām. Grupas turnīru noslēgs Gruzijas un Filipīnu duelis.

Izlozes rezultāti – augšējās trīs komandas A grupā

ValensijaRīgaAtēnasSanhuana
SpānijaLatvijaGrieķijaPuertoriko
LibānaGruzijaDominikānaItālija
AngolaFilipīnasĒģipteBahreina
----
PolijaBrazīlijaSlovēnijaLietuva
SomijaMelnkalneJaunzēlandeMeksika
BahamasKamerūnaHorvātijaKotdivuāra

     [+] [-]

, 2023-11-28 16:14, pirms 9 mēnešiem
Kāds vispār var pastāstīt, kāds ir potenciāls, ka Latvija brauks uz Parīzi, ja arī kvalificēsies? Cik pa gabaliņiem ir saliekama informācija, SOK izmisīgi cenšas nodrošināt krievu un baltkrievu sportistu dalību olimpiādē un Latvijas basketbola funkcionāri un spēlētāji netieši norāda, ka vienās spēlēs ar šo valstu sportistiem nepiedalīsies. Vai nav atkal Porziņģa variants 2, tjipa vēsturisks turnīrs, pērciet tik biļetes un nāciet, bet klusībā visi saprot, ka dalības olimpiādē par 90% tāpat nebūs.

     [+] [-]

, 2023-11-28 16:28, pirms 9 mēnešiem
Es Black Bullet rakstīja: Es neaizraujos ar azartspēlēm, nomierinies.
Pats vari likt 100, ka Latvija zaudēs Filipīnām. Ir taču vērts, vai ne, 850 var izcelt.
Es tev dodu iespēju tukši nemuldēt, bet nopelnīt naudu un iestāties pašam par savu muldamo

Kaut kā te daudzi grib runāt pretī, bet vieglu piķi izcelt negribas.

     [+] [-]

, 2023-11-28 16:45, pirms 9 mēnešiem
yankeezulu rakstīja: Kāds vispār var pastāstīt, kāds ir potenciāls, ka Latvija brauks uz Parīzi, ja arī kvalificēsies? Cik pa gabaliņiem ir saliekama informācija, SOK izmisīgi cenšas nodrošināt krievu un baltkrievu sportistu dalību olimpiādē un Latvijas basketbola funkcionāri un spēlētāji netieši norāda, ka vienās spēlēs ar šo valstu sportistiem nepiedalīsies. Vai nav atkal Porziņģa variants 2, tjipa vēsturisks turnīrs, pērciet tik biļetes un nāciet, bet klusībā visi saprot, ka dalības olimpiādē par 90% tāpat nebūs.
Gluži tā nav. SOK krieviem un baltkrieviem neizsūtīja ielūgumus dalībai Parīzes spēlēs, tāpēc kā valstis viņas tur nebūs pārstavētas. Tas droši. Jā, tiek pieļauta individuālu atlētu dalība neitrālā statusā. Tomēr arī ar to nav tik vienkārši. SOK prasa, piemēram, lai šie atlēti nosodītu karu Ukrainā, norobežotos no Krievijas oficiālās politikas utt... Tas savukārt nav pieņemams Krievijas pusei, kas faktiski draud sportistiem, kas uz to parakstītos, ar sankcijām utt. Domāju, ka realitātē būs tā, ka spēlēs piedalīsies daži desmiti neitrāli krievu atlēti, kas faktiski atrodas dziļā opozīcijā valdošajam režīmam. Vai tādēļ vajadzētu spēles boikotēt? Diez vai.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:14, pirms 9 mēnešiem
MachimoI rakstīja: Es tev dodu iespēju tukši nemuldēt, bet nopelnīt naudu un iestāties pašam par savu muldamo

Kaut kā te daudzi grib runāt pretī, bet vieglu piķi izcelt negribas.
Paga paga, kādu vieglu piķi? Tu man piedāvāji likt uz manu (vai nedaudz uzlabotu manu) varbūtību, tas ir tas pats, kā tu liktu jebkuru random likmi toto. Un, ja saprotu, ka toto par tiem 300 man dos 900, nevis 100 kā tu, tad viegls piķis man būtu tur, nevis šeit.
Bet viegls piķis ir tikai 100%, pārējais jau ir azartspēle, ja runa par tikai vienu notikumu.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:20, pirms 9 mēnešiem
krokodilumednieks rakstīja: Gluži tā nav. SOK krieviem un baltkrieviem neizsūtīja ielūgumus dalībai Parīzes spēlēs, tāpēc kā valstis viņas tur nebūs pārstavētas. Tas droši. Jā, tiek pieļauta individuālu atlētu dalība neitrālā statusā. Tomēr arī ar to nav tik vienkārši. SOK prasa, piemēram, lai šie atlēti nosodītu karu Ukrainā, norobežotos no Krievijas oficiālās politikas utt... Tas savukārt nav pieņemams Krievijas pusei, kas faktiski draud sportistiem, kas uz to parakstītos, ar sankcijām utt. Domāju, ka realitātē būs tā, ka spēlēs piedalīsies daži desmiti neitrāli krievu atlēti, kas faktiski atrodas dziļā opozīcijā valdošajam režīmam. Vai tādēļ vajadzētu spēles boikotēt? Diez vai.
Nu es kaut kā stipri šaubos, ka Krievijas puse nenorītu to "kara nosodīšanas krupi", lai atkal uz pjedestāla pa kluso uzstieptu kādu Raškas karogu vai pa virsu olimpiskajai himnai noblietu savu "Rossija – svjašcennaja naša deržava". Kā tā nosodīšana izmērāma? Uz olimpiādes laiku nosodi, atgriezies mājās un atpakaļ Putļeram zem biksītēm. Kamēr nebūs aizliegums visiem ar Raškas pasi, tas nav nopietni.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:29, pirms 9 mēnešiem
Klau, Mach, tu šaham neseko līdzi? Tu tieši šobrīd iet vaļā augstos toņos principā tieši par šo tēmu. Viens čuvaks apsūdz citu krāpšanā, spītīgi balstoties TIKAI uz statistiku un varbūtības teoriju, kamēr jebkurš cits, paskatoties konkrēti detaļās, neatrod tur absolūti neko aizdomīgu.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:34, pirms 9 mēnešiem
Es Black Bullet rakstīja: Paga paga, kādu vieglu piķi? Tu man piedāvāji likt uz manu (vai nedaudz uzlabotu manu) varbūtību, tas ir tas pats, kā tu liktu jebkuru random likmi toto. Un, ja saprotu, ka toto par tiem 300 man dos 900, nevis 100 kā tu, tad viegls piķis man būtu tur, nevis šeit.
Bet viegls piķis ir tikai 100%, pārējais jau ir azartspēle, ja runa par tikai vienu notikumu.
Paga paga. Tu liec likmi uz notikumu, kuram tavās acīs ir 80% iespēja piepildīties.

Tas ir koeficients 1.25.

Es tev piedāvāju koeficientu 1,333.
Ja varbūtība būtu 80%, tad totalizatorā koeficients būtu samazināts, jo uz katru likmi totalizators paņem savu daļu ap 10% un koeficients būtu ap 1.13.

Pēc Kellija kritērija tev šeit būtu jāinvestē drusku virs 19% no visa sava pieejamā kapitāla. Ieguldot šādi, tu uz vienu notikumu būtu nopelnījis 6,5% no sava kapitāla, ja tie ir, piemēram, 1000 eiro. Tas ir gandrīz vai gada ekvivalents peļņā investīcijai kādā no populārakajiem biržas indeksiem. Un tas viss dažu dienu laikā.

Pilnīgi neracionāli tev ar mani nederēt, ja tev ir taisnība.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:55, pirms 9 mēnešiem
MachimoI rakstīja: Paga paga. Tu liec likmi uz notikumu, kuram tavās acīs ir 80% iespēja piepildīties.

Tas ir koeficients 1.25.

Es tev piedāvāju koeficientu 1,333.
Ja varbūtība būtu 80%, tad totalizatorā koeficients būtu samazināts, jo uz katru likmi totalizators paņem savu daļu ap 10% un koeficients būtu ap 1.13.

Pēc Kellija kritērija tev šeit būtu jāinvestē drusku virs 19% no visa sava pieejamā kapitāla. Ieguldot šādi, tu uz vienu notikumu būtu nopelnījis 6,5% no sava kapitāla, ja tie ir, piemēram, 1000 eiro. Tas ir gandrīz vai gada ekvivalents peļņā investīcijai kādā no populārakajiem biržas indeksiem. Un tas viss dažu dienu laikā.

Pilnīgi neracionāli tev ar mani nederēt, ja tev ir taisnība.
Man ir jāliek regulāri un sistemātiski, nevis uz vienu izolētu notikumu, lai tavas teorijas par NOPELNĪŠANU piepildītos. Jo 20% iespējamība zaudēt arī ir pietiekami liela, ja neplāno regulāri turpināt.

Un galvenais - tu piesējies maniem vārdiem par 4:1 un paziņo, ka tad 3:1 man ir baigi izdevīgi, kaut arī es skaidri saku, ka šādā notikumā jebkura varbūtības rēķināšana būs ļoti nekorekta. Vai 3:1 vai 5:1, tas jau ir nenosakāmi.
Izstāsti, kā tu dabū 0.85 pret Filipīnām? Pilnīgi no tirsas izrauts skaitlis. Tev nekad nebūs visu faktoru, tur tad vajadzētu Hokinga sapni - teoriju par visu. Tur vajadzētu spēlētāju garastāvokļus, formu, utt, tikpat labi varbūt 99% katrā spēlē.

     [+] [-]

, 2023-11-28 17:57, pirms 9 mēnešiem
yankeezulu rakstīja: Nu es kaut kā stipri šaubos, ka Krievijas puse nenorītu to "kara nosodīšanas krupi", lai atkal uz pjedestāla pa kluso uzstieptu kādu Raškas karogu vai pa virsu olimpiskajai himnai noblietu savu "Rossija – svjašcennaja naša deržava". Kā tā nosodīšana izmērāma? Uz olimpiādes laiku nosodi, atgriezies mājās un atpakaļ Putļeram zem biksītēm. Kamēr nebūs aizliegums visiem ar Raškas pasi, tas nav nopietni.
Nu visas Krievijas Olimpiskās komitejas amatpersonas ir paziņojušas, ka Parīzes spēles, ja tajās nav oficiāli uzaicināta Krievija, nav nemaz vajadzīgas, viņi tur nepiedalīsies utt.. Cik zinu, tad viņi tur taisās rīkot kaut kādas alternatīvas spēles savās mājās ar baltkrievu, ziemeļkorejiešu, vel kādu frīku piedalīšanos. Uz to laikam arī tiek likts viss akcents...

     [+] [-]

, 2023-11-28 18:06, pirms 9 mēnešiem
Es Black Bullet rakstīja: Man ir jāliek regulāri un sistemātiski, nevis uz vienu izolētu notikumu, lai tavas teorijas par NOPELNĪŠANU piepildītos. Jo 20% iespējamība zaudēt arī ir pietiekami liela, ja neplāno regulāri turpināt.

Un galvenais - tu piesējies maniem vārdiem par 4:1 un paziņo, ka tad 3:1 man ir baigi izdevīgi, kaut arī es skaidri saku, ka šādā notikumā jebkura varbūtības rēķināšana būs ļoti nekorekta. Vai 3:1 vai 5:1, tas jau ir nenosakāmi.
Izstāsti, kā tu dabū 0.85 pret Filipīnām? Pilnīgi no tirsas izrauts skaitlis. Tev nekad nebūs visu faktoru, tur tad vajadzētu Hokinga sapni - teoriju par visu. Tur vajadzētu spēlētāju garastāvokļus, formu, utt, tikpat labi varbūt 99% katrā spēlē.
No tirsas ārā es nekad neko nerauju un visam manis teiktajam ir labs pamatojums

FIBA PK Filipīnas spēlēja pret vairākām mūsu kalibra izlasēm - Itāliju, Dominikānu. Tirgus implicētā varbūtība uz Filipīnu uzvaru bija tieši šāda, ap 15%.

Nav svarīgi vai tie ir 15%, 10% vai 20%. Aptuvenais intervāls ir skaidrs. Ja spēlēs Klārksons, Filipīnām ir pie lielas veiksmes iespējas uzvarēt 1 no 10 spēlēm +/-.

Savukārt Gruziju un Melnkalni man šķiet, ka tu īsti nenovērtē. Tās ir komandas ar vairākiem NBA spēlētājiem + Eirolīgas čaļiem. Ja tev liekas, ka mēs viņus uzvarēsim 9 no 10 spēlēm, tu dzīvo pasakās.

Un es tev pateikšu priekšā, pēc saliktās varbūtības tu tieši to man tagad arī saki. Jo katrā atsevišķā spēlē tu piedēvē ap 90% varbūtību mums uzvarēt, lai sanāktu tie 80% beigās.

Tu vienkārši nesaproti varbūtības.

     [+] [-]

, 2023-11-29 00:54, pirms 9 mēnešiem
Tak brazili mus izmisis

     [+] [-]

, 2023-11-29 00:55, pirms 9 mēnešiem
Atvainojos izpisī,s gribēju teikt. Autocorrects

     [+] [-]

, 2023-11-29 02:30, pirms 9 mēnešiem
MachimoI rakstīja: FIBA PK Filipīnas spēlēja pret vairākām mūsu kalibra izlasēm - Itāliju, Dominikānu. Tirgus implicētā varbūtība uz Filipīnu uzvaru bija tieši šāda, ap 15%.
Tai "tirgus implicētā varbūtībai" nav nekāda sakara nav "faktu", ka reāli 15 % spēļu patiešām uzvarētu Filipīnas. Bukiji vnk prognozē un skaita, cik daudz par katru no pusēm liks un kurš visticamāk uzvarēs, bet tā NAV īsta varbūtība. Tā nav tā pati varbūtība, kas nejaušo ciparu ģenerēšanā, metamajos kauliņos, monētas mešanā, pokerā.

Un, starp citu, kāpēc gan lai mums ar Porziņģi mājās pret Filipīnām būtu tāds pats koefs, kā Filipīnām savās mājās pret Itāliju?

     [+] [-]

, 2023-11-29 08:59, pirms 9 mēnešiem
Es Black Bullet rakstīja: Tai "tirgus implicētā varbūtībai" nav nekāda sakara nav "faktu", ka reāli 15 % spēļu patiešām uzvarētu Filipīnas. Bukiji vnk prognozē un skaita, cik daudz par katru no pusēm liks un kurš visticamāk uzvarēs, bet tā NAV īsta varbūtība. Tā nav tā pati varbūtība, kas nejaušo ciparu ģenerēšanā, metamajos kauliņos, monētas mešanā, pokerā.

Un, starp citu, kāpēc gan lai mums ar Porziņģi mājās pret Filipīnām būtu tāds pats koefs, kā Filipīnām savās mājās pret Itāliju?
Bukmeikeri neko neprognozē. Gala koeficientu rada tirgus. Ja es uzlieku 100k uz Filipīnām, koeficients izmainās visur. Tas ir tāds pats tirgus kā birža ar akciju cenām vai valūtas tirgus. Tu saki, ka akciju cena nav īstā akciju cena, tas ir tikai no tirsas izvilkts skaitlis. Nu, tā gluži nebūs.

Filipīnas šeit izmaina burtiski 1 līdz 3% aprēķinos. Tas nav svarīgi. Es saku Latvija ir izteikti favorīti. Tu saki, ka Latvija ir izteikti favorīti. Augsta līmeņa profesionālā sportā 99% ir milzu retums.

Viena no dominējošākajām sporta komandām starp visiem sporta veidiem ir labāko Kanādas hokejistu pārstāvēta Kanādas hokeja izlase. Pirms 10 gadiem bija tāda spēle Kanāda - Latvija. Kanāda bija dominējoši favorīti pirms spēles un tur komentētāji un eksperti vairāk sprieda par to, cik hokejistiem būs hattricki. Tirgus implicētā varbūtība uz Kanādas uzvaru šajā spēlē bija 92-93%.

     [+] [-]

, 2023-11-29 12:01, pirms 9 mēnešiem
MachimoI rakstīja: Tirgus implicētā varbūtība uz Kanādas uzvaru šajā spēlē bija 92-93%.
Nu un tu tātad uzskati, ka tā ir arī ĪSTA varbūtība? Ka no 100 spēlēm tajā laikā, vietā un sastāvos Latvija uzvarētu 8?

Redz, es tā neuzskatu. Es neuzskatu, ka bukiju procenti atspoguļo īstu reālās dzīves varbūtību. Līdz ar to vēl likt šīs varbūtības ķēdē, kamēr sanāk zem 50%, ir nekorekti un neatspoguļo reālās dzīves situāciju.

     [+] [-]

, 2023-11-29 13:19, pirms 9 mēnešiem
Es Black Bullet rakstīja: Nu un tu tātad uzskati, ka tā ir arī ĪSTA varbūtība? Ka no 100 spēlēm tajā laikā, vietā un sastāvos Latvija uzvarētu 8?

Redz, es tā neuzskatu. Es neuzskatu, ka bukiju procenti atspoguļo īstu reālās dzīves varbūtību. Līdz ar to vēl likt šīs varbūtības ķēdē, kamēr sanāk zem 50%, ir nekorekti un neatspoguļo reālās dzīves situāciju.
😄

Tā īsumā, tu šobrīd cīnies iekšēji ar savu intuīciju un ego un spītīgi atsakies parakstīties uz realitāti, kas ir pretrunā ar tavām iedomām.

Bukmeikeru koeficienti ir savstarpēji saistīti ar tirgu. Koeficientus nosaka tirgus dalībnieki. Reālās dzīves varbūtība nav laumiņu putekļi, kas eksistē ārpus laicīgās pasaules citā dimensijā. Tas ir vidēji statistiski ilgtermiņā aplēšams lielums, veicot metaanalīzi tiem pašiem bukmeikeru vēsturiskajiem koeficientiem, lai noteiktu to prognozētspēju noteiktos tirgos.

Būtībā tu ar savu viedokli noliedz zinātnisko metodi, brīvo tirgu un varbūtības teoriju vienlaicīgi.

Bukmeikeru kantoru piedāvātajiem koeficientiem ir ļoti augsta prognozētspēja.
Tirgus ir pašregulējošs un atspoguļo tuvu labāko iespējamo varbūtību uz vienas vai otras iespēju uzvarēt.
Saliktās varbūtības nosaka to, ka Latvijas iespēja uzvarēt nekādā gadījumā nevar būt 80%, tam nav nekāda pamata vai precedenta, tas ir neloģiski un pilnīgi garām.

Tas arī viss.

Ja nevēlies derēt, šī jau paliek par bezjedzīgu muldēsanu.