Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:352, Did:0, useCase: 3

Latvietes piedzīvo zaudējumu

Jānis Pārums

Latvietes piedzīvo zaudējumu
Anete Jēkabsone-Žogota
Foto: Romualds Vambuts, eSports.lv

Šovakar Eiropas sieviešu basketbola čempionāta E grupas spēlē Latvijas basketbolistes nesekmīgi nospēlējot otro puslaiku piedzīvoja pirmo zaudējumu turnīrā, ar 69:78 piekāpjoties Slovākijas izlasei. Anete Jēkabsone Žogota mūsu valstsvienības labā guva 20 punktus.

Sākumsastāvi

Latvija: Tamane, Jēkabsone Žogota, Krūmberga, Tāre, Kārkliņa
Slovākija: Kupčikova, Žirkova, Vinuhalova, Gjurči, Hrickova

Latvijas izlase jau pirms šīs spēles bija nodrošinājusi vietu ceturtdaļfinālā, tāpēc atlikušajās divās grupas spēlēs atlika pacīnīties par labāku vietu grupā un līdz ar to nosacīti vājāku pretinieku ceturtdaļfinālā. Šodienas maču pret Slovākiju mūsējās sāka neierastā sākumsastāvā – vieta starta pieciniekā nebija ne komandas kapteinei Guntai Baško, ne Lienei Jansonei, toties laukumā jau ar pirmajām sekundēm devās Dita Krūmberga un Ieva Tāre.

Sākums kā pa viļņiem

Mūsējās sāka lieliski – Zane Tamane pēc centra iemetiena piespēlēja Anetei Jēkabsonei Žogotai, kura jau 3.sekundē guva divus punktus no groza apakšas. Galvenokārt ar Jēkabsones Žogotas pūlēm (astoņi no komandas 11 punktiem) Latvija līdz 4.minūtei bija iekrājusi jau deviņu punktu pārsvaru 11:2. Slovākietes atbildēja ar pieciem pēc kārtas gūtiem punktiem, Latvijai uzkrītoši nesekmējās ar atlēkušo bumbu izcīnīšanu – vienā pretinieču uzbrukumā slovākietes divreiz pēc kārtas izcīnīja bumbas pie mūsu groza pēc neveiksmīgiem metieniem. Pēc nospēlētām sešām minūtēm 11:7 Latvijas labā. Turpinājumā Latvijai izdevās iegūt astoņu punktu pārsvaru (15:7), bet ceturtdaļas beigās mūsējo kļūdu rezultātā slovākietēm izdevās izlīdzināt spēli – pēc pirmajām desmit minūtēm – 17:15 Latvijas labā.

Otro ceturtdaļu latvietes sāka ar pamatīgu presingu, kam pretinieces nebija gatavas. Pēc diviem Tamanes blokiem beidzot ''atdzīvojās'' skatītāji. Latvija sāka ar 6:0 izrāvienu, bet pretinieces pirmos punktus ar soda metieniem guva, kad otrajā ceturtdaļā bija nospēlētas jau trīsarpus minūtes. Ceturtdaļas vidū Jēkabsone Žogota ar trīnīti panāca spēlē lielāko pārsvaru – 32:19. Pēc tam mūsu komandas spēlē iestājās neliels atslābums, beidzot izvērsties varēja līdz šim veiksmīgi neitralizētā Slovākijas līdere Zuzana Žirkova, un slovākietes atbildēja ar 11:0 izrāvienu, pievelkot rezultātā līdz tikai diviem punktiem – 32:30. Pēc pirmā puslaika Latvijai četru punktu pārsvars – 36:32.

Slovākija iegūst pārsvaru, ko neizlaiž no rokām

Spēles trešo ceturtdaļu labāk sāka slovākietes, kuras pēc Martinas Gjurči tālmetiena pirmo reizi izvirzījās vadībā – 42:40. Turpinājumā slovākietes ieguva sešu punktu pārsvaru, ko pateicoties veiksmīgai zonas aizsardzībai un labai metienu precizitātei spēja noturēt vairākas minūtes. Pusotru minūti pirms trešās ceturtdaļas beigām Lūsija Laškova ar trīnīti panāca jau +8 Slovākijai – 57:49. Neilgi pirms ceturtdaļas beigām slovākietes ieguva pat 11 punktu pārsvaru, bet līdz ar desmitminūtes beigu signālu Baško bija precīza no trīspunktu metienu līnijas – pirms pēdējām desmit minūtēm latvietēm -8 (53:61).

Pēdējā ceturtdaļā nekas būtiski nemainījās – mūsējās turpināja nepiedodami kļūdīties, bet slovākietes prasmīgi to izmantoja. Piecarpus minūtes pirms mača beigām Žirkova Slovākijai panāca jau 16 punktu pārsvaru – 70:54. Trīs minūtes pirms mača beigām pirmo reizi šajā turnīrā mūsu komandas sastāvā laukumā devās Aija Brumermane. Divas minūtes pirms mača beigām Kristīne Kārkliņa pārtvēra bumbu un ātrajā pretuzbrukumā pietuvināja mūsējās līdz desmit punktiem – 62:72. Otrā puslaika sākumā izlieto ūdeni vairs neizdevās sasmelt, un Latvija piedzīvoja pirmo zaudējumu čempionātā – 69:78.

Latvijas izlases sastāvā rezultatīvākā šodien bija Jēkabsone Žogota, kuras kontā 20punkti, bet Slovākijai – Žirkova ar 24 punktiem. Mūsējām pēdējā grupas spēle pirmdien pret Spāniju plkst.20:15.

Eiropas čempionāts basketbolā sievietēm, E grupa

Slovākija – Latvija 78:69 (15:17, 17:19, 29:17, 17:16)
Latvija: Jēkabsone Žogota 20, Baško 14, Tāre 11, Tamane 10, Kārkliņa 5, Krūmberga 4, Putniņa 3, Jansone 2, Eglīte, Eibele, Brumermane

E grupas tabula

VKomandaSUZP
1.Spānija4408
2.Slovākija4317
3.Latvija4317
4.Polija4135
5.Grieķija4135
6.Čehija4044

Izmantotie resursi:
eurobasketwomen2009.com

  +2 [+] [-]

, 2009-06-13 22:44, pirms 15 gadiem
donis7 rakstīja: Arii! Bet kameer tureejaam aizsardziibaa Zhirkovu, veel ar visaam kljuudaam izbraucaam plusos (minimaalos gan). Bet tikliidz nomainiijaas Zhirkovas sedzeeja, vinja saaka laadeet iekshaa un mees saakaam kaast Protams, tas, ka speelee 21 kljuuda - nenoliedzami ir viens no galvenajiem zaudeejuma iemesliem! Bet shajaa gadiijumaa - arii trenera taktiska kljuuda!
Bet bez Žirkovas atradās arī citas spēlētājas, kas droši meta pa grozu, atšķirībā no latvietēm, kuras meklēja Jēkabsoni, un mūsu aizsardzību kopumā slovakietes apspēlēja, bet latvietes pret zonu spēlēja pārāk statiski (mētā bumbu pa perimetru, bez iespēlēm 3 sekunžu zonā, un nedrošība metienos). Vēl stulbi, ka zaudējam savu grozu un nav vairs ātro uzbrukumu, kas bija pirmajā spēles pusē. Izskatās, ka slovakijas treneri devuši šādu uzdevumu savām spēlētājām, maksimāli kavēt latviešu pāriešanu uzbrukumā.

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:46, pirms 15 gadiem
interesanti kapeec tad ? Vai gribat pabeigt speeleet un buut Ullas stipendiaates?

  +2 [+] [-]

, 2009-06-13 22:47, pirms 15 gadiem
Kļūdas tādēļ, ka pāris spēlētājas ATKAL baidās uzbrukt. Tā nedrīkst, nu nevar būt tā, ka nospēlē uzbrukumu, pie piecām sekundēm saņemot bumbu normālā pozīcijā vēl meklē citu spēlētāju. Tas ir galīgi garām! Nu nedrīkst. Tik augstas klases komandās nedrīkst baidīties mest. Nu nesastāv komanda tikai no Jēkabsones, bet brīžīem liekas, ka baidās visas izņemot Jēkabsoni, Tamani un Baško. Nu tak..

Beigās arī izslēdza Jēkabsoni. Malaces slovākietes, bet mums pietiek AUGSTAS klases spēlētāju, lai kāda cita arī atļautos uzmest nevis konstanti baidīties no tā.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-13 22:48, pirms 15 gadiem
6.speletajs rakstīja: ej mājaa , lai vispaar laizh centraa egliiti viņa izciniis vairaak bumbu nekaa Tamane ar jansoni kopaa!
izgulies, čali!!

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:48, pirms 15 gadiem
Tach Ulla jau paliidz tikai olimpieshiem,bet ar taadu speeli ...
Medallas ir sapnis

  +3 [+] [-]

, 2009-06-13 22:48, pirms 15 gadiem
Atkal latviešiem raksturīgais - kamēr uzvar, tik uz rokām nēsā, tikko zaudē, tā norok dzīvus visus.
Nu zaudēja...cik labi gāja iepriekš, tik tagad negāja. Jāizdara secinājumi un jāspēlē labāk.
Tagad tikai jāvinnē art jebkuru rezultātu Spānija un tad LAT ir 2. vietā, ESP ir pirmajā un SVK ir trešās. Tas tā tāpēc, ka ESP-SVK rezultāts bija +17 spāniešu labā. Nu bet ja zaudēsim ESP, būs grūtāk 1/4 finālā, bet ja reiz mērķējam uz medaļām, tad tāpat būs jāvinnē kaut kad viena no spēcīgajām komandām - ESP, RUS, FRA.
Nekādas traģēdijas nav, tikai esam pazaudējuši iespēju pēdējo spēli ar pusspēku un rezervistēm spēlēt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:51, pirms 15 gadiem
nahimovs rakstīja: Atkal latviešiem raksturīgais - kamēr uzvar, tik uz rokām nēsā, tikko zaudē, tā norok dzīvus visus.
Nu zaudēja...cik labi gāja iepriekš, tik tagad negāja. Jāizdara secinājumi un jāspēlē labāk.
Tagad tikai jāvinnē art jebkuru rezultātu Spānija un tad LAT ir 2. vietā, ESP ir pirmajā un SVK ir trešās. Tas tā tāpēc, ka ESP-SVK rezultāts bija +17 spāniešu labā. Nu bet ja zaudēsim ESP, būs grūtāk 1/4 finālā, bet ja reiz mērķējam uz medaļām, tad tāpat būs jāvinnē kaut kad viena no spēcīgajām komandām - ESP, RUS, FRA.
Nekādas traģēdijas nav, tikai esam pazaudējuši iespēju pēdējo spēli ar pusspēku un rezervistēm spēlēt.
Pilnībā piekrītu par visu tevis rakstīto!

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:52, pirms 15 gadiem
Vai Tu vispaar redzeeji Griekkiju? Taa bij daudz labaaka par slovaakiem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:53, pirms 15 gadiem
Atkal 3. ceturtdalja un lielais kluudu skaits...

  -3 [+] [-]

, 2009-06-13 22:54, pirms 15 gadiem
smirdigā Slovakija smirdigas loses sarijās dopingu un sameta haļavas .

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:54, pirms 15 gadiem
o ja --- likshu uz griekkiem

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:54, pirms 15 gadiem
Kas attiecas uz kopējo situāciju, tad uzvara ar +3 pār Spāniju garantēs otro vietu (ja, protams, Slovākija uzvar Grieķiju). Ja Slovākija uzvar Grieķiju, tad lai būtu pirmās vajadzēs +25 pār Spāniju.

Katrā ziņā, uzvara pār Spāniju var garantēt otro vai pie labākā scenārija pat pirmo. Nekas nav zaudēts, viss vēljoprojām ir mūsu rokās.

  -1 [+] [-]

, 2009-06-13 22:54, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Pag, nu ko jūs gaužaties - Slovākija ir lieliska komanda, kas, iespējams, aizies līdz medaļām šajā čempī!
Katrā ziņā galvas tiesu pārākas par Grieķiju un Čehiju viņas ir!

Mūsu vieta reitingā ir ap 5.-6. un Slovākija 3.-4. šajā čempī, ja objektīvi vērtējam!
bet nekas jau nav noticis!

Svarīgākā spēle būs 1/4fināls!
Pēdējā daļa gan muļķības.

  +4 [+] [-]

, 2009-06-13 22:56, pirms 15 gadiem
Nee, nu OK, zaudeeja, nekaada trageedija nav notikusi, bet shii speele paraadiija vaajos posmus LV izlasee: trenera ietiepiiga pietureeshanaas tikai pie savaam iedomaataam speeleetaaju rotaacijaam, nelielu sakaapsanu galvaa deelj bulvaarpreses uzmaniibas, utt. Ja kaut kaadi secinaajumi tiks izdariiti, tad viss labi.

  +1 [+] [-]

, 2009-06-13 22:56, pirms 15 gadiem
Latvijai obligāti parīt Spānija ir jāvinē,cerēsim un atbalstīsim mūsējās,lai viņām veicas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:57, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Pag, nu ko jūs gaužaties - Slovākija ir lieliska komanda, kas, iespējams, aizies līdz medaļām šajā čempī!
Katrā ziņā galvas tiesu pārākas par Grieķiju un Čehiju viņas ir!
Mūsu vieta reitingā ir ap 5.-6. un Slovākija 3.-4. šajā čempī, ja objektīvi vērtējam! Bet nekas jau nav noticis!
Svarīgākā spēle būs 1/4fināls!
Neteiktu ka Slovākijas izlase būtu lieliska vai pārāka, bet līdzvērtīga Latvijai, ja spēlētu otru spēli, visticamāk Latvijas izlase uzvarētu.
Bet piekrītu, svarīgākā spēle tiešām būs 1/4-fināls!

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:58, pirms 15 gadiem
.

     [+] [-]

, 2009-06-13 22:59, pirms 15 gadiem
loggiski taas kuras dabujushas kaartiigu apgaadnieku,taas arii nespeelee naudas deell Un vinnam ir pie pakallas kas notiek,ka,tik tiktu uz privaataas dziives vaaka,vai arii padziedaat ar zvaigzni
bet taas kuras ir izsalkushas seezz malaa un sapnno par speeleeshanu ,kad buus vienalga nauda...

  +2 [+] [-]

, 2009-06-13 22:59, pirms 15 gadiem
xZ rakstīja: Ja ir miinus 10 un 35 sekundes liidz beigaam un netiek sisti sodi, tad vispaar jaajautaa, vai sho speeli kaads grib arii uzvareet, vai vismaz godam pabeigt.
Pie -10 un 35 sekundēm līdz beigām sist sodu? Prātiņ, nāc mājās.

  -1 [+] [-]

, 2009-06-13 23:00, pirms 15 gadiem
xZ rakstīja: Nu vispaar speele bija zaudeeta jau 3 ceturtdalaa. Vai tas noziimee, ka nebuutu jaaciinas liidz galam?
Spēle NEBIJA zaudēta, jo līdz pat pēdējai minūtei bija cerības samazināt starpību, un mūsu meitenes arī cīnījās līdz galam. Bet ne jau par to mēs runājām. Mēs runājām par apzināto piezīmju lietderību spēles pēdējā pus minūtē. Jau pateicu savas domas.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-13 23:01, pirms 15 gadiem
finkelstains rakstīja: Šo spēli zaudēja treneris.Nepareizas un nelaicīgas maiņas.Niedola sēž pat tad, kad neviena nevar iemest,lai gan ir viena no retajām,kas spēj iemest kaut mazliet sarežģitāku metienu.Pēdējās 5 minūtes netiek dota komanda sist sodus un tā tālāk.Trenerim vajag pāris spēles paskatīties vīru basketbolu,lai būtu uz ko tiekties.Un vispār tracina kopējais spēlētāju individuālās tehnikas trūkums.Nav saprotams kā profesionāla spēlētāja bez segšanas var aizmest garām stīpai,nevar apvest 1pret 1.Viss par ko var priecāties ir tas,ka pretinieces brīžiem ir vēl tizlākas.Visā turnīra ir aptuveni 7spēlētājas,kas spēlē aptuveni puišu U-16 līmenī.Pārējām ir jāstrādā ar bumbu dienu un nakti.ŠIS KOMENTĀRS NAV SAISTĪTS AR zaudējumu.Tas ir kopējais viedoklis.Pat ANETE ar savu it kā supertehniku netiktu sastāvā nevienā Latvijas vīru komandā.
ej guēt, čali ar LIELO burtu, un neaizmirsti bumbu paķert līdzi... trenējies
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-06-13 23:01, pirms 15 gadiem
xZ rakstīja: Nee, nu OK, zaudeeja, nekaada trageedija nav notikusi, bet shii speele paraadiija vaajos posmus LV izlasee: trenera ietiepiiga pietureeshanaas tikai pie savaam iedomaataam speeleetaaju rotaacijaam, nelielu sakaapsanu galvaa deelj bulvaarpreses uzmaniibas, utt. Ja kaut kaadi secinaajumi tiks izdariiti, tad viss labi.
Bija zaudējums, bet kāpēc jāraksta s*di?

  +1 [+] [-]

, 2009-06-13 23:02, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Pirmdien būs spēle Grieķija - Slovākija, tad varēs redzēt, kas ir kas.
Diez vai....SVK šī spēle pilnīgi neko neizšķir....SVK vieta ir atkarīga tikai un vienīgi no ESP-LAT spēles rezultāta.

  -1 [+] [-]

, 2009-06-13 23:04, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: STOP! Nesteidzies! Ņemot vērā Tamanes un Baško traumas, stratēģiski svarīgāk būtu zaudēt Spānijai un spēlēt savu 1/4 fināļu ceturtdien, nevis trešdien!
Nevajag to uzvaru pār Spāniju "par katru cenu".
Tā viena atpūtas diena būs zelta vērtē!

Jo svarīgākā spēle būs 1/4fināls, vienalga, kas nāks pretī, to jāpārsteidz ar kādu jaunu taktisko risinājumu.
Jā un spēlēt pret Krieviju vai Franciju 1/4 finālā. Nu nē... Pietam Baško es neredzēju ka būtu kāds savainojums. Tamanei jā - un nav galvots, ka ir nopietns. Spēle ar Spāniju IR jāuzvar, jo nav vajadzīgas 1/4 pēc Krievijas vai Francijas, pat tad, ja būsim vienu dienu vairāk atpūtušās.

  +2 [+] [-]

, 2009-06-13 23:08, pirms 15 gadiem
Vai nu pirmās vai nu trešās, nav izdevīgi pret krievietēm spēlēt.

     [+] [-]

, 2009-06-13 23:09, pirms 15 gadiem
ZhanisVimba rakstīja: Kas attiecas uz kopējo situāciju, tad uzvara ar +3 pār Spāniju garantēs otro vietu (ja, protams, Slovākija uzvar Grieķiju). Ja Slovākija uzvar Grieķiju, tad lai būtu pirmās vajadzēs +25 pār Spāniju.

Katrā ziņā, uzvara pār Spāniju var garantēt otro vai pie labākā scenārija pat pirmo. Nekas nav zaudēts, viss vēljoprojām ir mūsu rokās.
Manuprāt, otrajai vietai pietiks ar +2 uzvaru. Tas ir LAT -7 tad, SVK ir -17+9=-8..... Varbūt pat ar +1 pietiek, bet nezinu, kā tad skaita vietas...Nedaudz kļūdījos par jebkuru uzvaru.....
1. vai 2. vieta nav lielas starpības, ja nu vienīfi RUS vai FRA nenolažojas un paliek zemāk par 1.-2. vietu grupā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-06-13 23:12, pirms 15 gadiem
es nu nedomaaju ,ka no vinbas kas ir atkariigs spaanijas speelee

  -1 [+] [-]

, 2009-06-13 23:12, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Ja tu taisies ar +25 Spāniju vinnēt, tad Tev Krievija vai Francija arī nevajadzētu likties baigi lielais šķērslis!
Nestreb karstu, lai nebūtu Krievija vai Francija pietiek ar +2. Tas tavs "stratēģisks zaudējums" smagi iesū*ā.

     [+] [-]

, 2009-06-13 23:12, pirms 15 gadiem
Vot te parādās īstie fani, kas jau norok pēc pirmā zaudējuma.

     [+] [-]

, 2009-06-13 23:12, pirms 15 gadiem
Zhani Vimba, vai man lieku reizi buutu jaapaskaidro, ka profesionaali sportisti sitas liidz peedeejai sekundei? Neatkariigi no taa, ka ir miinus 10, vai varbuut miinus 35?