Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:136, Did:0, useCase: 3

Ainars Zvirgzdiņš: "Sagatavošanās nedrīkst būt par daudz"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Ainars Zvirgzdiņš: "Sagatavošanās nedrīkst būt par daudz"
Ainars Zvirgzdiņš
Foto: Romualds Vambuts, Sportacentrs.com

"Spēlējot ar Grieķiju, mums ir priekšrocība, ka galvenais treneris perfekti pārzina pretinieku komandu. Otrkārt, iepriekš esam uzvarējuši pretiniekus un kalendārs ir piemērots, lai spēlētu par augstām vietām," pirmos secinājumus pēc Polijā notikušās Eiropas čempionāta izlozes sniedza Latvijas sieviešu basketbola valstsvienības galvenais treneris no 2007. līdz 2009. gadam Ainars Zvirgzdiņš.

Izlozē Latvija pretiniekos no pirmā groza ieguva pašreizējo Eiropas čempioni Franciju, no otrā groza pasaules čempionāta dalībnieci Grieķiju, no trešā Horvātiju. Francija, Grieķija un Latvija nemainīgi piedalījušās iepriekšējos trīs finālturnīros, bet Stipes Braliča vadītā Horvātija labāko komandu sešpadsmitniekā atgriežas pēc četru gadu pārtraukuma.

Zvirgzdiņš uzskata, ka nākamo sešu mēnešu laikā izlasei ir četri svarīgi punkti. “Pirmkārt, sagatavošanās, otrkārt, veselība, treškārt, spēles koncepcija, ceturtkārt, veiksme. Tie būs svarīgi apstākļi pirmajās divās kārtās. Izlozes rezultāti ir tādi, ka mums jātiek tālāk. Svarīgi tikt astoņniekā, tālāk pretiniekus nav jāšķiro.

Treneris ar Latvijas izlasi strādāja 26 mēnešus, šajā laikā gūstot lielākos panākumus komandas vēsturē. Eiropas čempionātā Itālijā valstsvienība pirmo reizi iekļuva pusfinālā, iegūstot tiesības spēlēt Olimpiskajā kvalifikācijas turnīrā un vēlāk 29. olimpiādes spēlēs Pekinā. Arī otrajā Eiropas finālturnīrā Zvirgzdiņa vadītā komanda iekļuva labāko astoņniekā.

Otro reizi pēc kārtas finālturnīrs notiks jūnijā, īsi pēc nacionālo čempionātu beigām, tāpēc sagatavošanās laikā jāievēro mērenība, teica Zvirgzdiņš. “Čempionāta sākumā spēlētājas būs apritē veselu gadu, jo pagājušā gada jūlijā sākās gatavošanās kvalifikācijas turnīram un ievērojamu paužu šajā laikā nav. Ņemot vērā, ka čempionāta spēles notiks sešpadsmit dienu garumā un sezona turpinās gada garumā, sagatavošanās nedrīkst būt par daudz. Tas attiecas gan uz pārbaudes spēļu skaitu, gan treniņdarbu, jābūt visam labi sabalansētam.”

Polijā spēles turpināsies 16 dienu garumā, nevis 14, kā bijis iepriekšējos finālturnīros. No otras puses, spēļu grafiks būs intensīvāks nekā kvalifikācijas turnīrā, kad sešas spēles notika sešpadsmit dienu laikā. “Atšķirībā no kvalifikācijas turnīra, spēles notiks ļoti saspringtā režīmā. Svarīga būs fiziskā izturība un individuālā meistarība, kura izceļas, kad vairs nav fizika un fiziskā sagatavotība nav prioritāte. Pēdējos čempionātos esam bijuši astoņniekā, jābūt gataviem un neredzu nevienu iemeslu, kāpēc lai mēs tur nebūtu.”

Eiropas finālturnīrs neatstāj daudz vietas sastāva eksperimentiem, bet spēlētāju loks jāapzina pavasarī, teica Zvirgzdiņš. “Par sastāva komplektāciju jārunā tuvāk čempionātam. Kad beigsies regulārās sezonas un nacionālie čempionāti, redzēsim, kā kurai spēlētājai ir ar veselību, kura gatava startēt un kura nē. Nav būtiski, kurā valstī spēlēt. Pašiem jābūt gataviem spēlēt ar maksimālu atdevi.”

EuroBasket Women 2011 kalendārs

DienaNr.Spēle
18.06D1Grieķija – Latvija
18.06D2Francija – Horvātija
19.06D3Horvātija – Grieķija
19.06D4Latvija – Francija
20.06D5Grieķija – Francija
20.06D6Horvātija – Latvija
23.06F1D3 – C1
23.06F2D2 – C2
23.06F3D1 – C3
25.06F4C1 – D2
25.06F5D3 – C3
25.06F6C2 – D1
27.06F7D1 – C1
27.06F8C2 – D3
27.06F9D2 – C3
29.0643AE1 – F4
29.0646AF2 – E3
30.0644AE2 – F3
30.0645AF1 – E4
01.0749A43W – 46W
01.0750A44W – 45W
03.0754A49W - 50W

Izmantotie resursi:
FIBA Europe

Slēpts komentārs: Krišjānis Kļaviņš

  +2 [+] [-]

, 2010-12-11 19:55, pirms 13 gadiem
Ainars Zvirgzdiņš: "Bļaušanas un spēlētāju pazemošanas nedrīkst būt par daudz"

  +4 [+] [-]

, 2010-12-11 19:59, pirms 13 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Par kādu astotnieku var būt runa? Ja būs tas pats sastāvs, kas kvalifikācijā, pat viena uzvara finālturnīrā būs panākums.
ko tu sajēdz bija visas labākās izņemot Jēkabsoni+Jansone bija nevesela.

  +3 [+] [-]

, 2010-12-11 20:01, pirms 13 gadiem
kļaviņ.. kāpec ne!! jābūt tādam mērķim!!! To jau tu noteikti pateici ka zobs uz Zvirgzdiņu!!!

  +4 [+] [-]

, 2010-12-11 20:07, pirms 13 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Par kādu astotnieku var būt runa? Ja būs tas pats sastāvs, kas kvalifikācijā, pat viena uzvara finālturnīrā būs panākums.
profesors !! Labaak Cesu klubam palidzi nevis te gudrojies

  -1 [+] [-]

, 2010-12-11 20:08, pirms 13 gadiem
Man uz AZ nav nekāda zoba. Vienkārši es zinu, ko viņš runātu, ja pats būtu Georga vietā un tas būtu pilnīgi cits, nekā tas, ko runā tagad.

     [+] [-]

, 2010-12-11 20:50, pirms 13 gadiem
Jebkurā gadījumā meitenēm būs smagi jācīnās un uzvaras nenāks viegli.. Izkļūt no grupas ir reāli, taču domāju, ka pret FRA būs smags zāģis, jo šobrīd neredzu, kura LV spēlētāja varētu apturēt Grudu.... tāpat smagas spēles būs pret GRE un CRO. Basketbolu mūsdienās māk spēlēt visur un EČ finālturnīrā vāju komandu nebūs

     [+] [-]

, 2010-12-11 20:53, pirms 13 gadiem
Jautājums optimistiem: Ja nespēlē AJZ, ar ko Latvija ir labāka par Grieķiju vai Horvātiju?

     [+] [-]

, 2010-12-11 20:57, pirms 13 gadiem
Ja nespēlē AJZ tad ne ar ko, bet nav tās komandas neuzvaramas un ja no grupas tiek ārā kā otrās tad arī astoņniekā ir reāli tikt... UZVARĒT VAR!

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:04, pirms 13 gadiem
Mēs ar Aneti sastāvā Grieķiju Latvijā uzvarējām papildlaikā. Redzēju Horvātijas izlasi šajā kvalifikācijas turnīrā - tur nav lielu zvaigžņu, bet komandas spēle ir labāka kā Latvijai.
Atliek tikai novēlēt E.Šnepam nopirkt labi daudz ziepju un doties pārliecināt Aneti, kas zina, varbūt palīdz.

  +1 [+] [-]

, 2010-12-11 21:08, pirms 13 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Mēs ar Aneti sastāvā Grieķiju Latvijā uzvarējām papildlaikā. Redzēju Horvātijas izlasi šajā kvalifikācijas turnīrā - tur nav lielu zvaigžņu, bet komandas spēle ir labāka kā Latvijai.
Atliek tikai novēlēt E.Šnepam nopirkt labi daudz ziepju un doties pārliecināt Aneti, kas zina, varbūt palīdz.
Tev kaut kas kaut kad būs labi. viss tik slikts un apkārt viena netaisnība ne???? Pret Grieķiju toreiz bija otra sliktākā spēle čempī aiz spēles pret Itāliju... Visas spēles nav vienādas atceries... Horvātijai varbūt ir laba komanadas spēle, bet ja mūsās nepieļaus daudzas kļūdas tad arī uzvarēs...

  +1 [+] [-]

, 2010-12-11 21:18, pirms 13 gadiem
Es nesaku, ka viss ir slikts, skatos uz lietām no sava skatu punkta.
Ir jau vēl viens variants, ko Latvijas Basketbola savienība varētu izdarīt: naturalizēt kādu labu amerikānieti pirmā numura vai kādā citā pozīcijā. Piemēram, Cēsīs spēlējošā Kristena Menna bija gatava spēlēt Latvijas izlasē jau 2009.gada čempionātā, taču neviens to nekārtoja. No naturalizācijas nevajag kaunēties, pat Spānijas izlase tikko aizvēra savu lielāko problēmu - naturalizēja centru Sančo Littlu. Arī Francijas izlasē vairākas spēlētājas nav dzimušas Francijā...

  +1 [+] [-]

, 2010-12-11 21:22, pirms 13 gadiem
1. Sagatavošanās posmā apzināt visas spēlētājas un vienreiz par visām atturēties no visādiem aizspriedumiem un aicināt Laumu Reķi, Daci Cinīti un Laini Kurpnieci. Reķe un Kurpniece ir labākās cīnītājas par atlēkušajām bumbām Itālijas A2 līgā, kas ir profesionāla līga ar normālu spēļu praksi. Problēma ir tā, ka regulāri no TTT Rīga paņem kaut vai dažām nedēļām, bet patālas rezervistes, kamēr ārzemju 2. līgās spēlējošās un pat augstākajās ignorē.
2. Atbrīvoties no Neripa, kas ir nevien neprofesionāls (jo nespēj izvērtēt spēlētājas no to snieguma, bet no saviem aizspriedumiem), bet arī bojā mikroklimatu izlase (kas ir redzējis spēles klātienē, noteikti var paskatīties, ka ir spēlētājas, kurām, nākot no laukuma veicot maiņu ar citu, uzsit, kurām neuzsit. Elementārs sīkums, taču par profesionālismu tas neliecina.
3. Zvirgzdiņš šodien saka, ka jācīnās par TOP8, neņemot vērā sastāvu. Pagājušajā gadā gan visu laiku čīkstēja preses konferencē, ka Krišjānis (komandas vadība viņš teica) neklausās viņā un nepapildina sastāvu. Un tas vēl bija pirms tā skandāla. Kaut sastāvam nebija ne vainas un ar to varēja cīnīties par čempionu titulu, kas arī nemaz tik tālu nebija. Nav jāpārvērtē Zvirgzdiņš, redz, neatrada tomēr darbu, cits jautājums, vai viņa vadības stils Eiropā strādā.

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:28, pirms 13 gadiem
es gan nepiekrītu naturalizācijai.. Ja dzimi savā valstī tad spēlē arī tur!!! arī mums netrūkst spēlētāju un kaut arī vājākas, viņām jāspēlē, nevis viņām jaskatās kā spēlē kautkāda amerikāniete kurai par tādas Latvijas rezultātiem būtu ne silts, ne auksts...

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:35, pirms 13 gadiem
archellos rakstīja: es gan nepiekrītu naturalizācijai.. Ja dzimi savā valstī tad spēlē arī tur!!! arī mums netrūkst spēlētāju un kaut arī vājākas, viņām jāspēlē, nevis viņām jaskatās kā spēlē kautkāda amerikāniete kurai par tādas Latvijas rezultātiem būtu ne silts, ne auksts...
Ja Tu tā uzskati, tad neprasi, lai komanda sasniedz augstus rezultātus.

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:41, pirms 13 gadiem
es neprasu, bet zinu ka šī izlase vienalga vai kāda spēlēs vai nē ir spējīga spēlēt ceturtdaļfinālā.. Šajai izlasei gandrīz vienīgai svešs nav cīņasspars un arī grūtos brīžos spēj saņemties un uzvarēt. Arī 2007.gadā s[ēlē par 3.vietu būtībā nespēlēja ne Basķo , ne AJZ.. tikai simboliski, bet uzvarēja gandrīz Baltkrieviju, turklāt spēles gaitā zaudējot ar -25...

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:43, pirms 13 gadiem
Par naturalizāciju daudz tika diskutēts Lietuvā un tur pret bija politiķi, kad Ketrīnai Duglasai bija vēlme spēlēt Lietuvas izlasē. No otras puses, kādiem viduvēja līmeņa futbolistiem pilsonības ir nokārtotas Latvijā (Perepļotkins).

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:47, pirms 13 gadiem
Storm rakstīja: Par naturalizāciju daudz tika diskutēts Lietuvā un tur pret bija politiķi, kad Ketrīnai Duglasai bija vēlme spēlēt Lietuvas izlasē. No otras puses, kādiem viduvēja līmeņa futbolistiem pilsonības ir nokārtotas Latvijā (Perepļotkins).
Daglasai tagad ir Grieķijas pilsonība, iespējams, EČ tieši pret viņu varēsim uzspēlēt.

     [+] [-]

, 2010-12-11 21:58, pirms 13 gadiem
Nu lai spēlē.. Drīz tā būs sērga ar šīm naturalizācijam.. Tās kas ir tuvu, bet nespēlē ASV izlasē visas drīz būs pa citām izlasēm...

     [+] [-]

, 2010-12-11 23:04, pirms 13 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Daglasai tagad ir Grieķijas pilsonība, iespējams, EČ tieši pret viņu varēsim uzspēlēt.
Neticu, Daglasai svarīgāk ir izcīnīt WNBA titulu, kam tuvu viņa ir bijusi vairākas reizes, nevis piedalīties Eiropas čempionātā. Daudz ticamāka ir kanādietes ar grieķijas saknēm May Kotsopulous dalība Grieķijas sastāvā.

  +1 [+] [-]

, 2010-12-11 23:24, pirms 13 gadiem
Krišjānis Kļaviņš rakstīja: Es nesaku, ka viss ir slikts, skatos uz lietām no sava skatu punkta.
Ir jau vēl viens variants, ko Latvijas Basketbola savienība varētu izdarīt: naturalizēt kādu labu amerikānieti pirmā numura vai kādā citā pozīcijā. Piemēram, Cēsīs spēlējošā Kristena Menna bija gatava spēlēt Latvijas izlasē jau 2009.gada čempionātā, taču neviens to nekārtoja. No naturalizācijas nevajag kaunēties, pat Spānijas izlase tikko aizvēra savu lielāko problēmu - naturalizēja centru Sančo Littlu. Arī Francijas izlasē vairākas spēlētājas nav dzimušas Francijā...
Varu iedomāties ap 50 ASV sieviešu basketbolistu labāku par Mennu, kas nav spēlējušas ASV izlases sastāvā FIBA turnīros.
Littlas dalība EČ tāpat nav skaidra - Atlantai WNBA visticamāk nākamgad var nākties iztikt bez de Souzas un Ļeučankas, nedomāju, ka viņi nedarīs visu iespējamo lai dabūtu viņu komandā no paša sezonas sākuma.
Franču izlases spēlētājas, kas nav dzimušas Francijā ir vismaz dzimušas bijušajās franču kolonijās un lielākoties bērnībā emigrējušas ar ģimenēm uz Franciju. Grūti salīdzināt ar gatavas basketbolistes naturalizēšanu.

     [+] [-]

, 2010-12-11 23:35, pirms 13 gadiem
JK rakstīja: Neticu, Daglasai svarīgāk ir izcīnīt WNBA titulu, kam tuvu viņa ir bijusi vairākas reizes, nevis piedalīties Eiropas čempionātā. Daudz ticamāka ir kanādietes ar grieķijas saknēm May Kotsopulous dalība Grieķijas sastāvā.
Diks intervijā pieminēja, ka Grieķijai būs divas no ASV.....

  +1 [+] [-]

, 2010-12-11 23:38, pirms 13 gadiem
Uvio77 rakstīja: Diks intervijā pieminēja, ka Grieķijai būs divas no ASV.....
Nu ar Daglesu nebūtu pirmā reize kad ar viņu rēķinas, bet viņa nespēlē. Bez tam pēdējoreiz kad šķirstīju FIBA noteikumus komandā drīkstēja būt tikai 1 naturalizēta spēlētāja.

     [+] [-]

, 2010-12-11 23:38, pirms 13 gadiem
JK rakstīja: Neticu, Daglasai svarīgāk ir izcīnīt WNBA titulu, kam tuvu viņa ir bijusi vairākas reizes, nevis piedalīties Eiropas čempionātā. Daudz ticamāka ir kanādietes ar grieķijas saknēm May Kotsopulous dalība Grieķijas sastāvā.
EČ notiks jūnijā, tas nozīmē, ka būs tikai WNBA sezonas sākums. Un var taču atbraukt kā Hemona uz Krievijas izlasi. Domāju, ka Grieķija izdarīs visu, lai viņa atbrauktu kaut vai pa taisno uz čempionātu. Ar Daglasu Grieķija var iekļūt pusfinālā.

     [+] [-]

, 2010-12-11 23:41, pirms 13 gadiem
JK rakstīja: Varu iedomāties ap 50 ASV sieviešu basketbolistu labāku par Mennu, kas nav spēlējušas ASV izlases sastāvā FIBA turnīros.
Littlas dalība EČ tāpat nav skaidra - Atlantai WNBA visticamāk nākamgad var nākties iztikt bez de Souzas un Ļeučankas, nedomāju, ka viņi nedarīs visu iespējamo lai dabūtu viņu komandā no paša sezonas sākuma.
Franču izlases spēlētājas, kas nav dzimušas Francijā ir vismaz dzimušas bijušajās franču kolonijās un lielākoties bērnībā emigrējušas ar ģimenēm uz Franciju. Grūti salīdzināt ar gatavas basketbolistes naturalizēšanu.
Es jau nesaku ka Menna ir kaut kāda UBER spēlētāja, bet domāju, ka AZ sistēmās viņa kopā ar Jēkabsoni būtu gāzusi kalnus. Mennai izveidojās lielisks kontakts ar AZ un tas nenotiek pārāk daudzām spēlētājām. Tāre, AJZ, Menna, varbūt Zane Eglīte...
Atbildot uz pārējo, pašlaik zīlēt sastāvus EČ jūnijā, protams, ir pāragri.

     [+] [-]

, 2010-12-11 23:53, pirms 13 gadiem
JK rakstīja: Nu ar Daglesu nebūtu pirmā reize kad ar viņu rēķinas, bet viņa nespēlē. Bez tam pēdējoreiz kad šķirstīju FIBA noteikumus komandā drīkstēja būt tikai 1 naturalizēta spēlētāja.
es jau neko, Diks tikai tā saka

     [+] [-]

, 2010-12-12 00:01, pirms 13 gadiem
Uvio77 rakstīja: Diks intervijā pieminēja, ka Grieķijai būs divas no ASV.....
Komandā offiaciālos turnīros var būt tikai viena naturalizēta spēlētāja.. tāpat ir vīriešiem!!!

     [+] [-]

, 2010-12-12 00:08, pirms 13 gadiem
archellos rakstīja: Komandā offiaciālos turnīros var būt tikai viena naturalizēta spēlētāja.. tāpat ir vīriešiem!!!
bļāviens - Dikeoulakos: "Ironiski, ka tikām grupā ar...

1:20 - 1:27... varbut džeks domāja grieķietes kas dzīvojās ASV, bet izklausās ka saka - great american players.... es ne par drīkst nedrīkst, es par to, ko Diks saka ibio

  +1 [+] [-]

, 2010-12-12 09:38, pirms 13 gadiem
Vajag steidziigi iedarbinaat slepenos ierochus- Jaasuuta NOVIKS komandeejumaa pie pretiniechu komandu liidereem, lai ieshtepcelee, piem. Malcii un veel kaadaam, tad vinjas uz finaalturniiru buus dekreetaa !
Lai Edgars steidziigi pieshkjir Novikam naudu shim meerkjim !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-12-12 14:08, pirms 13 gadiem
Idaho rakstīja: haha. It sevišķi ņemot vērā faktu kā mūsu meitenes šobrīd spēlē Eiropā. Drīzāk ar tādu treneri kā Diks, uzvaru nebūs.
Nosauc, lūdzu, precīzi, kuras pašlaik ir tās vilcējas, kas metīs katrā spēlē pa 20 punktiem EČ un izšķirs spēļu likteņus?