Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:136, Did:0, useCase: 3

Krišjānis Kļaviņš: "LBS rīkojas kā totalitārs režīms"

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Krišjānis Kļaviņš: "LBS rīkojas kā totalitārs režīms"
Krišjānis Kļaviņš
Foto: Romualds Vambuts, Sportacentrs.com

"Latvijā nerēķinās ar valsts čempionu viedokli. Ja notiktu Latvijas un Lietuvas apvienotā čempionāta izveide basketbolā sievietēm, Cēsis to atbalstītu, bet kopējam turnīram ar Igauniju neredzu nākotni. Izdarīsim tik daudz, lai kvalificētos Latvijas čempionāta "play-off" spēlēm," vērtējot Latvijas un Igaunijas apvienotā čempionāta izveides ideju, trešdien, 5. septembrī, teica sporta kluba "Cēsis" prezidents Krišjānis Kļaviņš.

Cēsu klubs 2009. un 2012. gadā uzvarēja Latvijas Sieviešu basketbola līgā. Pirmais tituls tika izcīnīts Latvijas valstsvienības galvenā trenera Ainara Zvirgzdiņa vadībā, savukārt trīs gadus vēlāk pirmo vietu nopelnīja Ilzes Oses-Hlebovickas trenētā komandā. Pavasarī klubā tika pulcētas četras valstsvienības kandidātes – Anda Eibele, Santa Dreimane, Anete Horelika un Agnija Reke. Viņām pievienojās divas ārzemnieces – daudzkārtējā WNBA zvaigžņu spēles dalībniece, NCAA čempione Nakiša Seilsa un Lielbritānijas Olimpiskās izlases dalībniece Kimberlija Batlere.

Kluba prezidents Krišjānis Kļaviņš sarunā ar Sportacentrs.com atklāja, ka 2013. gada sezonā Cēsis vēlas izcīnīt trešo Latvijas titulu, turklāt pirmo reizi komandas vēsturē paveicot to divus gadus pēc kārtas. “Starts Igaunijas līgā ir otršķirīgs, tāpēc rezultātiem šajā turnīrā nepievērsīšu īpašu uzmanību. Izdarīsim tik daudz, lai kvalificētos Latvijas čempionāta “play-off” spēlēm.”

Kā vērtē iespēju piedalīties Latvijas un Igaunijas apvienotajā čempionātā?
Negatīvi, jo neredzu nekādu pamatojumu turnīra izveidei. Neviens Igaunijas sieviešu basketbola klubs nav spēcīgāks par Latvijas komandām. Projekta izveides motivācija ir nesaprotama. Tas ir izdevīgs tikai Igaunijai, turklāt finanšu ziņā turnīrs Latvijas komandām uzliek papildus slogu. Latvijas Basketbola savienība ir ierosinājusi izbraukumos doties divām komandām vienā autobusā. Tā ir ņirgāšanās, kāda nav nevienā Eiropas valstī.

Cik interesants varētu būt apvienotais čempionāts komandām, kuras pēdējos gados nav spēlējušas Latvijas finālā?
Manā rīcībā esošā informācija liecina, ka pārējās komandas atbalsta spēlēšanu apvienotajā Latvijas un Igaunijas līgā. Vienīgais arguments, kuru esmu dzirdējis, ir spēlēšana ar komandām, pret kurām nav spēlēts iepriekš. Tas nepārliecina. Sportisko argumentu nav. Ja izveidotu kopīgu turnīru ar Lietuvu, atbalstītu un pats būtu galvenā ieinteresētā persona. Acīmredzot, cilvēki nevar vai negrib vienoties.Gribu dzirdēt citus argumentus, jo pašreizējā variantā čempionātam neredzu jēgu. Taču Cēsīm nav citu variantu.

Pagājušajā ceturtdienā klātienē runāju ar Edgaru Šnepu un Valdi Voinu. Izstāstīju, kāpēc tāds turnīrs nav vajadzīgs. Teicu, ka nevajag iznīcināt nacionālo čempionātu, pie kura atgriezīsimies pēc diviem vai trijiem gadiem. Jaunā līga nebūs spējīga ilgi pastāvēt, jo Igaunijā nav nekādas skatītāju intereses. Latvijā iet maz, taču vismaz Cēsīs vairāki simti skatītāju uz spelēm nāk regulāri. Finālspēlēs sanāk 1000 cilvēku un vairāk. Igaunijā nekā tāda nav, tātad klubiem nav nekāda finansiāla atbalsta, lai kompensētu papildus izdevumus. Komandām pa nakti jāpaliek viesnīcās, jāēd, jāīrē autobuss un jāsedz citi izdevumi. Nesaprotu, kam tas ir izdevīgi un kam to vajag. Visvairāk sarūgtināja, ka stundas laikā nedzirdēju pamatojumu, kāpēc tas tiek darīts.

Pirms trīs gadiem izteici vēlēšanos par Latvijas un Lietuvas apvienotā čempionāta izveidi. Kāda motivācija Latvijas komandām varētu būt startam šādā turnīrā?
Toreiz bija doma par kvalitatīvi jaunas Baltijas Sieviešu basketbola līgas izveidi. Pārrunas ievilkās, man bija skaidrs, ka ideju neizdosies realizēt. Latvijas Basketbola savienība pateica, ka vispirms tiks izspēlēti divi apļi Latvijas čempionātā, bet starti Baltijas līgā notiks vēlāk. Kļuva skaidrs, ka jauna Baltijas līga netiks izveidota. Cerēju, ka LBS ievēros dokumentos rakstīto. Cēsis decembrī uzvarēja regulārajā čempionātā, spēlēja Lietuvā un gaidīja sezonas otro daļu ar startu tikai Lietuvā. LBS mainīja nolikumu, atņēma mums regulārās sezonas uzvarētāju titulu un sava laukuma priekšrocības. Rezultātā mums vienā brīdī vajadzēja izspēlēt 15 spēles 30 dienās. Viss tika izdarīts par labu TTT. Komanda, kura bija tālredzīga un laicīgi nodrošināja sev iespējas spēlēt otrajā sezonas daļā, tika pamesta. Latvijā ir izdevīgi nedomāt par nākotni. Ja uzvari nacionālajā čempionātā, tevi tāpat neņem vērā.

Vai klubs var nodrošināt dalību līgā?
Kādi ir varianti? Cēsu argumenti LBS neatrada dzirdīgas ausis. Runāju kā pret sienu. Teicu sarunas biedriem, ka viņi rīkojas kā totalitārā režīmā. Pieliek cilvēku pie sienas un saka: “Sniedz nepieciešamās liecības vai mēs tevi tūlīt nošausim!” Spēlē apvienotajā Latvijas un Igaunijas čempionātā vai nespēlē vispār. Tas bija vienīgais LBS arguments. Bez izvēles iespējām, jo mums neļauj spēlēt attiecīgos čempionāta apļus tikai pret Latvijas komandām. Piedāvājām spēlēt tikai pret Latvijas komandām – ar vienu spēli divās nedēļās. Mēs būtu ar mieru tā darīt. Ja vajadzētu pārbaudes spēles, aizbrauktu uz Lietuvu. Tādu variantu mums nepiedāvāja, uzspiežot līgu, kurā nevēlamies spēlēt. Savādi, ka ar valsts čempionu viedokli absolūti nerēķinās.

Kādas ir domas par piedāvāto izspēles kārtību?
Esam pielikti pie sienas un jāspēlē, kā tiek piedāvāts. Neesam uzklausīti. Tagad notiek galvenā trenera meklējumi, pēc tam tiks komplektēts sastāvs. Tāpat kā pērn, komandas treniņi notiks Rīgā. Cēsu spēlētājas mācās un strādā Rīgā, tāpēc treniņi galvaspilsētā ir izdevīgāki, diemžēl. Pašās Cēsīs ir konkurētspējīgu spēlētāju trūkums, diemžēl. Joprojām esam amatieru komanda.

Iepriekšējā sezonā komanda uz “play-off” parakstīja līgumus ar divām ārzemniecēm. Šogad tas atkārtosies?
Jāskatās situācija Latvijas čempionātā, kāda būs komandu finanšu iespējas. Tālāko varēs pateikt februārī. Galvenais, ko gribēsim izdarīt, būs izcīnīt Latvijas titulu. Par Igaunijas čempionātu nav nekādas sportiskas intereses. Igaunijas izlase nekad nav bijusi pat tuvumā Eiropas čempionāta finālturnīram, klubi tikai nesen sāka piedalīties Eirokausos.

Piecas Cēsu spēlētājas vasarā pārstāvēja jaunatnes un pieaugušo izlases. Vai kāda no viņām šogad būs kluba sastāvā?
Sarunas turpinās. Agnija Reke, iespējams, paliks ASV. Izteicu piedāvājumu Santai Dreimanei. Anda Eibele un Anete Horelika meklē variantus ārzemēs.

Slēpts komentārs: Skudriniekss
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2012-09-07 15:30, pirms 12 gadiem
izskatās, ka blondais grēks vairāk ņaud par finansēm, kuras tagad vajadzēs vairāk un tas arī viss. Citus argumentus no viņa puses neredzu!

Toto laikam tik labi neiet un līdz ar to puņķojās puika.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2012-09-07 15:33, pirms 12 gadiem
"Latvijas Basketbola savienība ir ierosinājusi izbraukumos doties divām komandām vienā autobusā"

  -3 [+] [-]

, 2012-09-07 15:47, pirms 12 gadiem
Jumtalapa rakstīja: "Latvijas Basketbola savienība ir ierosinājusi izbraukumos doties divām komandām vienā autobusā"
Pilnīgi loģiski, nu un kas te būtu tik smieklīgs?

  +7 [+] [-]

, 2012-09-07 15:48, pirms 12 gadiem
Jumtalapa rakstīja: "Latvijas Basketbola savienība ir ierosinājusi izbraukumos doties divām komandām vienā autobusā"
Un apkalpojošais personāls no muguras autobusam ar savām vieglajām a/m! Būs regulāras skaistas uzvaras ar +40 pkt.,tiešām vērtīgs čempis briest!

  +5 [+] [-]

, 2012-09-07 15:50, pirms 12 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Pilnīgi loģiski, nu un kas te būtu tik smieklīgs?
LBS : "sieviešu basketbols ir otršķirīgs sporta veids".

  +7 [+] [-]

, 2012-09-07 15:55, pirms 12 gadiem
Kļaviņš nav nekāds paipuisitis,taču viņam liela taisnība. Kas tas tāds - Igaunijas sieviešu basketbols? Varbut kādas Rīgas namu pārvaldes čempionāta līmenis, ne vairāk. Tad ko tur meklet Latvijas komandām?!

  +6 [+] [-]

, 2012-09-07 15:58, pirms 12 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Kāpēc divas komandas nevarētu doties uz spēli vienā autobusā??? Kur tieši Kļaviņa kungs redz ņirgāšanos?

Normālā sportā tas tā vienkārši nenotiek. Turklāt komandām ir dažādas vajadzības. Tas ja mēs runājam par profesionālu attieksmi. Bet laikam piemirsu ka esam LATVIJA - kāds tur profesionālisms
Tāpat piekrītu Krišjānim, ka starptautiskā pieredze neatsvers finasiālos izdevumus.

     [+] [-]

, 2012-09-07 16:05, pirms 12 gadiem
Ierunājās K. Kļaviņš — totalizatora guru...... kaķi smejās....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-09-07 16:17, pirms 12 gadiem
nu TTT ar TTT juniorēm varētu braukt vienā autobusā, bet citas komandas nez vai to gribētu....
Kāda jēga spēlēt ar parpalām (lasi igauņu komandām)...

  +4 [+] [-]

, 2012-09-07 17:06, pirms 12 gadiem
Divas komandas kopaa likt var beernu un jaunieshu chempionaatos(ja nav vienam pret otru jaspele), bet ne jau pieaugushos chempionatos, kur jums prats komentetaji.

Pasakiet kapec mums ir javelk enkurs, mums igauņi ko nopietnu ir devushi pretii?

  +1 [+] [-]

, 2012-09-07 17:07, pirms 12 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Kāpēc divas komandas nevarētu doties uz spēli vienā autobusā??? Kur tieši Kļaviņa kungs redz ņirgāšanos?
Skudrinieksa kungs, kādas sēnes pusdienās saēdāties?
Ir taču jāspēj tik tālu aizdomāties! Tas būs kā? Liepāja pa ceļam paķers Cēsis un DU savukārt LU? Aizbrauks tur un vienu komandu izsēdinās kaut kur Tartu, kamēr otru aizraus līdz Tallinai, vai arī viena komanda ar pretiniecēm spēlēs pulkstens 17.00 un otra 20.00 un tikmēr otra komanda aizlaidīs uz kādu klubiņu ar vietējiem estipoisiem satusēt, vai arī katra komanda spēlēs savā dienā? Varētu turpināt šito sviestu apdzejot, bet vai ir vērts?
Visa šī te Igaunijas dāmu basketbola stutēšanas programma man šķiet tik absurda, ka pat argumentēt negribas. Galu galā pietiek kaut vai ar vienu jautājumu: kas tas Igaunijas dāmu basketbols vispār tāds ir?

  -3 [+] [-]

, 2012-09-07 17:35, pirms 12 gadiem
Saderam?

  +1 [+] [-]

, 2012-09-07 18:33, pirms 12 gadiem
Jumtalapa rakstīja: LBS : "sieviešu basketbols ir otršķirīgs sporta veids".
Savādāk. LBS: "Mūs interesē tikai izlases, kāds vietējais čempionāts, sievietes basketu arī prot spēlēt, viņas ir domātas tikai stresa noņemšanai?!"

  +3 [+] [-]

, 2012-09-07 19:02, pirms 12 gadiem
Jumtalapa:LBS : "sieviešu basketbols ir otršķirīgs sporta veids".
Flipsiderasakiet kapec mums ir javelk enkurs, mums igauņi ko nopietnu ir devushi pretii?
jaazeps:nu TTT ar TTT juniorēm varētu braukt vienā autobusā, bet citas komandas nez vai to gribētu....
Kāda jēga spēlēt ar parpalām (lasi igauņu komandām)...
aama:Normālā sportā tas tā vienkārši nenotiek. Turklāt komandām ir dažādas vajadzības. Tas ja mēs runājam par profesionālu attieksmi. Bet laikam piemirsu ka esam LATVIJA - kāds tur profesionālisms
Tāpat piekrītu Krišjānim, ka starptautiskā pieredze neatsvers finasiālos izdevumus.
wolmar:Kļaviņš nav nekāds paipuisitis,taču viņam liela taisnība. Kas tas tāds - Igaunijas sieviešu basketbols? Varbut kādas Rīgas namu pārvaldes čempionāta līmenis, ne vairāk. Tad ko tur meklet Latvijas komandām?!
P.S.Jums visiem taisnība,bet par šo tēmu runā vienīgi Kļaviņš. Protams, var jau arī ar zirgu braukt uz to Igauniju,bet ne jau tur tā lieta,kāda tur pieredzes kalšana,kam tas viss izdevīgi,vienīgi Igauņiem.Tas sieviešu basketbols jau tiek noniecināts līdz nemaņai,kaut sasniegumi ievērojami. LBS jau to līmeni nodzinuši tik zemu,ka pat uz vīriesū spēlēm māna ar auto vinnestiem.No vienas puses jau LBS vien nav ko pārmest,jo arī tādai pilsētai kā Cēsīm viss ir Kļaviņa paša iniacatīva. Žēl,bet Latvijā šādu cilvēku ir ļoti maz vai vispār nav. Lasot tos slimo rakstītāju murgus reizēm pašai paliek tā jocīgi,cik cilvēki ir ļauni un negatīvi noskaņoti.

  +4 [+] [-]

, 2012-09-07 19:19, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Divas komandas kopaa likt var beernu un jaunieshu chempionaatos(ja nav vienam pret otru jaspele), bet ne jau pieaugushos chempionatos, kur jums prats komentetaji.

Pasakiet kapec mums ir javelk enkurs, mums igauņi ko nopietnu ir devushi pretii?
Tagad tu saproti, kā jūtas leiši?

  +2 [+] [-]

, 2012-09-07 23:13, pirms 12 gadiem
Šoreiz pilnībā piekrītu Krišam. LBS arvien vairāk sāk līdzināties LFF...

  -1 [+] [-]

, 2012-09-09 10:59, pirms 12 gadiem
Homer rakstīja: Tagad tu saproti, kā jūtas leiši?
Pag, plaisa starp LV un LT nav liela, praktiski līdzvērtīgas komandas!

     [+] [-]

, 2012-09-09 11:06, pirms 12 gadiem
Tiem, kuri te bļaustās par to, ka KK negrib tērēt naudu utt.

Padomājiet, vai spēlēt spēles kur nav nekādas izaugsmes un uzvarēt visus ar +40 un vairāk ir jēga? Tas ir tāpat kā pirkt akmeni un cerēt, ka viņš būs kā dators. Šādas spēles var spēlēt arī ar LV klubiem! Tērēt naudu tikai tāpēc, ka LBS tā liek - tas ir neloģiski. Ja nevar sarunas vest ar līdzvērtīgiem pretiniekiem, tad kāda jēga sparingot ar neko? Ko tas dod mūsu komandām sportiskajā ziņā? Ko iegūst basketbolistes? Atbildiet?
Es nerunāju par kkādām mentālām lietām. Neko nedod dažādība, ja tā ir bezjēdzīga. Mainīt tikai tāpēc, ka kkas jāmaina, nevis atrast loģisku iznākumu arī ir tizli.

Itkā Rainis raksta: "Pastāvēs, kas mainīsies!" Nu tad, LBS būtu mainījuši kko LV līgā, nevis laizījuši pakaļu Igauņiem.

Un tiem kuri nesaprot vēl aizvien - izlasiet rakstu, un izmetot, ka šo viedokli ir teicis K.Kļaviņš. Jo daudziem tas TOTO skandāls novērš prātu no galvenās šī raksta domas.