Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:985, Did:0, useCase: 3

Bagatskim valstsvienībā palīdzēs Arnis Vecvagars un Artūrs Štālbergs

Bagatskim valstsvienībā palīdzēs Arnis Vecvagars un Artūrs Štālbergs
BA Turība galvenais treneris Arnis Vecvagars debitēs vīriešu valstsvienības otrā trenera amatā.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

 Latvijas Basketbola savienības  valde valstsvienības treneru amatos apstiprinājusi BA Turība galveno treneri  Arni Vecvagaru un bijušo Liepājas Lauvas treneri Artūru Štālbergu. Vecvagars darbu sāks no treniņnometnes pirmās dienas 2.jūlijā, Štālbergs valstsvienībai pievienosies pēc Eiropas U20 čempionāta, kas beigsies 22.jūlijā.

 

Valstsvienības galvenais treneris Ainars Bagatskis:

„Ssaprotu savu nu jau bijušo palīgu Robertu Štelmahera un Agra Galvanovska situāciju jaunajās darba vietās, taču valstsvienībai viņu atkāpšanās radīja negaidītas problēmas, kuras steigšus vajadzēja atrisināt. Kopā ar Basketbola savienības vadību izvērtējām iespējamos kandidātus, ņemtot vērā viņu iespējas savienot amatus. Apsvēru arī iespēju uzaicināt ārzemniekus, tomēr, manuprāt, Latvija ir pietiekami bagāta ar saviem kadriem, lai nāktos ķerties pie leģionāru palīdzības.

Galu galā izvēle krita uz Arni Vecvagaru un Artūru Štālbergu. Arņa trenera karjera pagaidām nav ļoti gara, taču esam kopā strādājuši Gruzijā, mums saskan viedokļi par treniņu metodiku un spēlētājiem. Artūrs jau otro gadu ir viens no U20 izlases treneriem, labi pazīst lielu daļu valstsvienības spēlētāju un mums noderēs viņa prasme strādāt ar videomateriāliem.

Abi solīja, ka viņu darba devējiem – BA Turība un Ukrainas klubam BK Mikolaiv – nebūs iebildumu. Arī mana pieredze liecina, ka darbu izlasē un klubā ir iespējams savienot. Uzzinot par maniem pienākumiem Latvijas valstsvienībā un to, ka negrasos no tiem atkāpties, vairāki klubi gan ir atteikušies no sadarbības, taču pērn izdevās vienoties gan ar Gruzijas klubu Soukhumi, bet tagad – ar ambiciozo Kijevas Budivļņik. Neteikšu, ka kluba vadība bija sajūsmā, taču kijevieši saprata manus argumentus un novērtēja, ka vadīt valstsvienību – tas ir liels gods, no kura neatsakās.

Protams, ir svarīgi, lai galvenā trenera prombūtnes laikā darbs neapstātos, tāpēc ļoti svarīgi izvēlēties tādus palīgus, kam droši var uzticēt darbu sagatavošanās pirmajā posmā. Kijevas klubā darbs sāksies augusta vidū, palīgus nosaukšu tuvākajā laikā. Iespējams, starp viņiem būs arī kāds Latvijas speciālists.”

Arnis Vecvagars (38) basketbolista karjerā pārstāvējis komandas Bonus, ASK Brocēni-LMT, Skonto, BK Ventspils un ASK Rīga, kā arī spēlējis Polijā. No 1992. līdz 2005.gadam spēlējis valstsvienībā, aizvadīdams 90 spēles, kā arī piedalīdamies Eiropas čempionātu finālturnīros 2001. un 2003.gadā. 2011.gadā BK Soukhumi treneris (Gruzija), koš 2012.gada janvāra - BA Turība galvenais treneris. 

Artūrs Štālbergs (27) spēlējis Liepājas komandā un VEF Rīga, mācījies un spēlējis ASV. 2009.gadā aizvadījis 15 spēles Latvijas valstsvienības sastāvā, piedalījies Eiropas čempionāta finālturnīrā.  Kopš 2011.gada sezonas - Liepājas Lauvu treneris. 2011. un 2012.gada sezonās Latvijas U20 izlases treneris.

Latvijas valstsvienība no 15.augusta līdz 11.septembrim Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīrā par ceļazīmi uz finālturnīru cīnīsies ar Bosnijas, Gruzijas, Nīderlandes un Rumānijas izlasēm. 2013.gada septembrī finālturnīrā varēs spēlēt grupas divas labākās komandas, kā arī četras no sešām trešo vietu ieguvējām.

  +4 [+] [-]

, 2012-06-21 15:41, pirms 12 gadiem
Varēja būt sliktāk,. bet man patīk, labs kolektīvs.

 +11 [+] [-]

, 2012-06-21 15:55, pirms 12 gadiem
Artūrs strauji kāpj uz augšu. Labi, ka pats apzinas, ka labāk vēl kādu laiku būt otrajam trenerim (pie Agra un arī izlasēs) nekā jau pašam būt galvenajam. Cerams izaugs mums vēl viens augstas klases treneris.

  -2 [+] [-]

, 2012-06-21 15:59, pirms 12 gadiem
grafsanity rakstīja: Varēja būt sliktāk,. bet man patīk, labs kolektīvs.
Zolītes sišanai šis kolektīvs būs gana labs, par pārējo nedaudz šaubos.

  +5 [+] [-]

, 2012-06-21 16:00, pirms 12 gadiem
27 gados jau pieaugušo izlases treneris!

  +4 [+] [-]

, 2012-06-21 16:02, pirms 12 gadiem
Jumtalapa rakstīja: 27 gados jau pieaugušo izlases treneris!
Ņemot vērā, ka tur praktiski nav 2009. gada 'varoņu', tad tā nav problēma, šaubos, vai kāds viņu neņemtu par pilnu un gan jau arī kādu skarbāku vārdu arī var pateikt jaunajiem gurķiem.

  -3 [+] [-]

, 2012-06-21 16:35, pirms 12 gadiem
Jumtalapa rakstīja: 27 gados jau pieaugušo izlases treneris!
Tāpēc jau es saku, ka tas nav īsti nopietni. Visi trīs bez nopietnas trenera pieredzes. Bagatska mētāšanos no kluba uz klubu un gudro runāšanu arī es par nekādu dižo pieredzi neuzskatu.
Treneri - zaļknābji, spēlētāji gandrīz jauniešu vai studentu izlase...
Kāpēc mūsu valsts PIEAUGUŠO izlase ir kļuvusi par kaut kādu izmēģinājumu lauciņu?!

  +4 [+] [-]

, 2012-06-21 16:54, pirms 12 gadiem
Var patikt vai nepatikt Bagatskis ká treneris,bet to ka tiesi viñš ir devis iespeju jaunajiem ir nenoliedzami un tas ir vińa plus.to ka Latvijas basketbola nâk jaunais gan treneru gan spēlētāju vilnis ir łoti positivi.tadi treneri ka rubenis-visockis,štálbergs,mazurs ir Latvijas basketbola treneru tuvaka nākotne.pavaicájiet speletajiem un vecakiem.

  +1 [+] [-]

, 2012-06-21 17:23, pirms 12 gadiem
basketbols Latvijā ir morāli sapuvis sporta veids, tā teica Lembergs. kāpēc Tu domā, ka cilvēki, kas LV izlases prestižu nolaida līdz 0, to atkal spēs pacelt? Viņus jau aicina, vismaz tā saka, bet šiem ir "apstākļi" un tāpēc nenākot.
Tā kā ceram tik uz paaudžu nomaiņu.

Visus trenerus saprotu, un Bagatski apbrīnoju. Izlasei jābūt galvenajai basketbola komandai valstī. Tā ir vienīgā komanda, kuru vienmēr gatavs atbalstīt esmu, neatkarīgi no sastāva. Mēs nedzīvojam tikai naudas dēļ..

Kreilis rakstīja: Kāpēc mūsu valsts PIEAUGUŠO izlase ir kļuvusi par kaut kādu izmēģinājumu lauciņu?!

  +3 [+] [-]

, 2012-06-21 17:25, pirms 12 gadiem
Kreilis rakstīja: Tāpēc jau es saku, ka tas nav īsti nopietni. Visi trīs bez nopietnas trenera pieredzes. Bagatska mētāšanos no kluba uz klubu un gudro runāšanu arī es par nekādu dižo pieredzi neuzskatu.
Treneri - zaļknābji, spēlētāji gandrīz jauniešu vai studentu izlase...
Kāpēc mūsu valsts PIEAUGUŠO izlase ir kļuvusi par kaut kādu izmēģinājumu lauciņu?!
Vai ir jāatgādina kādā situācijā Bagatskis kļuva par galveno treneri? Pēc "Baigas vasaras", diskvalifikācijām un ķengām par izlasi un LV basketbolu kopumā, un neviens īsti negribēja tai sūdu bedrē līst. Bagatskis nenoraustījās un pieņēma izaicinājumu. Par to respekts.
Pat pieņemot ka viņš nav ekstra klases treneris, labāks par tādu Trajkoviču un vēl dažu labu vienalga ir.

  +1 [+] [-]

, 2012-06-21 18:00, pirms 12 gadiem
Kreilis rakstīja: Tāpēc jau es saku, ka tas nav īsti nopietni. Visi trīs bez nopietnas trenera pieredzes. Bagatska mētāšanos no kluba uz klubu un gudro runāšanu arī es par nekādu dižo pieredzi neuzskatu.
Treneri - zaļknābji, spēlētāji gandrīz jauniešu vai studentu izlase...
Kāpēc mūsu valsts PIEAUGUŠO izlase ir kļuvusi par kaut kādu izmēģinājumu lauciņu?!
Loģiski, ka bez pieredzes un patukšiem CV(kā treneriem)...Tādam Vecvagaram, Štālbergam un daļēji arī Bagatskim katrs ieraksts CV būs kā pluss,pat neatkarīgi no izlases rezultāta.

Pieredzējuši treneri nenāks Latvijas otro izlasi trenēt(vnk pirmās izlases mums nav).

Tāpēc dot pieredzi un darbu jaunajiem ir labākais variants.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-06-21 19:08, pirms 12 gadiem
Nekas nav pret Vecvagaru, bet kārtējais LBS ieliktenis.

     [+] [-]

, 2012-06-21 21:00, pirms 12 gadiem
Gunča rakstīja: Var patikt vai nepatikt Bagatskis ká treneris,bet to ka tiesi viñš ir devis iespeju jaunajiem ir nenoliedzami un tas ir vińa plus.to ka Latvijas basketbola nâk jaunais gan treneru gan spēlētāju vilnis ir łoti positivi.tadi treneri ka rubenis-visockis,štálbergs,mazurs ir Latvijas basketbola treneru tuvaka nākotne.pavaicájiet speletajiem un vecakiem.
Par Mazuru piekrītu. Viņam ir normāla (tāda, kādai jābūt) karjeras izaugsme, pieklājīga izglītība, ass prāts un tas dod rezultātu. Pieredzi Mazurs vēl uzkrās. Ne man spriest un saprast, bet Mazurs nav ne pirmais, ne otrais un arī ne trešais valstsvienības treneris. Nav arī viens otrs cits, kurš varētu būt, bet ir gana ambicioza trijotne bez pilnvērtīgām trenera darba zināšanām un bez pietiekamas pieredzes trenera darbā.
Cipanz, par Bagatski kā glābēju un varoni gan nevajadzētu runāt. Viņa gadījumā piekrišana vadīt valstsvienību nebija nekāds varoņdarbs, jo čomu būšana savienībā nodrošināja un vēl arvien nodrošina pamatīgu neaizskaramību pie praktiski jelkāda rezultāta.
Nu bet izlasei es vēlu veiksmi tā vai tā. Daudziem jaunajiem šī patiešām ir lielā iespēja. Un par valstsvienību arī es būšu neatkarīgi no tā, kā veiksies. Vienīgi neciešu, ja kāds necīnās par visiem 100%

  +1 [+] [-]

, 2012-06-21 21:36, pirms 12 gadiem
Kreilis rakstīja: Par Mazuru piekrītu. Viņam ir normāla (tāda, kādai jābūt) karjeras izaugsme, pieklājīga izglītība, ass prāts un tas dod rezultātu. Pieredzi Mazurs vēl uzkrās. Ne man spriest un saprast, bet Mazurs nav ne pirmais, ne otrais un arī ne trešais valstsvienības treneris. Nav arī viens otrs cits, kurš varētu būt, bet ir gana ambicioza trijotne bez pilnvērtīgām trenera darba zināšanām un bez pietiekamas pieredzes trenera darbā.
Cipanz, par Bagatski kā glābēju un varoni gan nevajadzētu runāt. Viņa gadījumā piekrišana vadīt valstsvienību nebija nekāds varoņdarbs, jo čomu būšana savienībā nodrošināja un vēl arvien nodrošina pamatīgu neaizskaramību pie praktiski jelkāda rezultāta.
Nu bet izlasei es vēlu veiksmi tā vai tā. Daudziem jaunajiem šī patiešām ir lielā iespēja. Un par valstsvienību arī es būšu neatkarīgi no tā, kā veiksies. Vienīgi neciešu, ja kāds necīnās par visiem 100%
Ko tu te runā, tev atgādināt finālus, kad VEFs no amata atstūma Valteru un iemeta Mazuru, kurš pat līdz spēles beigām aizmirsa, kas viņam sēž uz rezervista soliņa. Sorry, bet pats Nikolajs to vairākiem spēlētajiem bija atzinies pēc tiem pleiofu mačiem. Neuzskatu, ka Mazurs ir labāks par Vecvagaru un Štālbergu. Savukārt kas attiecas uz skautingu, tad domāju, ka Mazurs pat blakus Štalbergam nestāv. Par trenēšanu var vēl padomāt. Ja pareizi izprotu situāciju, tad Štālbergs tiek ņemts kā skautinga treneris.

  -2 [+] [-]

, 2012-06-21 22:09, pirms 12 gadiem
man Štālbergs patika kā Liepājas u-19 džeku treneris, bija interesanti, bet viņi arī tika līdz finālam... kurā protams zaudēja, bet lielajā izlasē jau tas nederēs, bet lai skautingo, pēc gadiem 10 būs labs treneris, bet kāpēc LU treneri neaicināja?

  +3 [+] [-]

, 2012-06-21 22:30, pirms 12 gadiem
cawins rakstīja: man Štālbergs patika kā Liepājas u-19 džeku treneris, bija interesanti, bet viņi arī tika līdz finālam... kurā protams zaudēja, bet lielajā izlasē jau tas nederēs, bet lai skautingo, pēc gadiem 10 būs labs treneris, bet kāpēc LU treneri neaicināja?
LU treneri var uzaicināt trenēt strītbola komandu.

     [+] [-]

, 2012-06-21 23:19, pirms 12 gadiem
Labs tandēms. Prieks par A.Štālbergu - viņš pa trenera karjeras kāpnēm neiet bet lec uz augšu ļoooti strauji - MALACIS! Beidzot arī no Liepājas ir kāds perspektīvs treneris!

  +1 [+] [-]

, 2012-06-22 09:09, pirms 12 gadiem
Cik vienkārši!!!!!!!!!
Par Štalbergu nav pat šaubu.
Vai tiešām Vecvagars ir gatavs būt par otro treneri?

  +1 [+] [-]

, 2012-06-22 09:11, pirms 12 gadiem
LU treneris 100% ir labāks par Vecvagaru.
ainars2006 rakstīja: LU treneri var uzaicināt trenēt strītbola komandu.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-22 11:17, pirms 12 gadiem
Mēs te Latvijā kā uz citas planētas dzīvojam. Pirms runāt tālāk, labāk vispirms aiziet uz šito linku un paskatīties, kas ir šī brīža Eiropas vadošie treneri:
Coaches - Welcome to EUROLEAGUE BASKETBALL
Jaunākais tajā kompānijā ir Jovanovičs ar 39 gadiem. Vēl četriem ir zem 50, bet lielākā daļa Eiropas vadošo treneru ir vecumā virs 50. Interesanti, kāpēc tā? A Latvijā viss notiek otrādāk, jo jaunāku un zaļāku pielaiž pie teikšanas, jo krutāk. Bagatskis ar saviem 45gadiem kā treneris arī ir tikai sākuma stadijā, arī viņam vēl augt un augt.
Vai mums Latvijā treneru trūkst? FIBA sertificēto sarakstā 32 var atrast:
FIBA Certified Coaches l FIBA.com
Interesanti, ka šajā sarakstā nav ne Vecvagars, ne Štālbergs...
Kādi treneri, tāda trenēšana un arī rezultāti. Jaunatnes līmenī strādā pārsvarā cilvēki ar pieredzi un tur ir arī vairāk vai mazāk, bet pieklājīgi rezultāti, bet kur ir pieaugušo izlase? Norakstīt visu uz tiem 5 vai cik tur tusētājiem? Nu nevajag!
Ačgārni dzīvojam, ačgārni lietas bīdām un brīnamies, ka pa pakaļgalu kuļamies.

     [+] [-]

, 2012-06-22 20:56, pirms 12 gadiem
Cien.kreili, kā var būt laba jaunatnes izlase,bet slikta pieaugošo.pretruna.lūdzu nosauc konkrētus uzvārdus,kuri kā treneri nav novērtēti.

     [+] [-]

, 2012-06-22 23:50, pirms 12 gadiem
Gunča rakstīja: Cien.kreili, kā var būt laba jaunatnes izlase,bet slikta pieaugošo.pretruna.lūdzu nosauc konkrētus uzvārdus,kuri kā treneri nav novērtēti.
Nu labi. Fakti, gandrīz tikai fakti (ja Tu, cīnījamais Gunča, nebūtu tik slinks, pats Basketbola savienības mājaslapā visu atrastu).
Vīriešu izlase, Eiropas čempionāti:
2001.gads - 8.vieta, kas ir augstākais sasniegums neatkarības gados. Treneri - Krauliņš, Krūmiņš, Vētra.
Sākot ar 2003. gadu augstāk par 13.vietu nav būts, bet 2011.g piedzīvots zemākais krietiens, kāds jelkad bijis. Bet to jau visi ir attaisnojuši.
U-20 - 2004., 2005.g. divas reizes 7.vieta ar Krūmiņu, 2011.g. - 8.v. ar Galvanovski.
U-18 - 1998.g. atlasē 2.v un vada Endzels ar Krūmiņu, sapratis, ka būs baigā štelle, uz finālturnīru vadību pārņem Valtres un ir 4.v.; 2007.g. 3.v un Krūmiņš, 2010.g. 3.v. un Jansons
U-16 - 1999.g. 5.v. un Krūmiņš, 2011.g. 6.v. un Mazurs.

Pie pēdējo 15 gadu labākajiem sasniegumiem neredzu ne Bagatski, ne Vecvagaru, ne Štālbergu. Toties tādus cilvēkus, kā Krūmiņu, Jansonu, Endzelu un Mazuru šā brīža izlasei pat tuvumā neredzu.

Un ko Tu vēl gribi, lai es pierādu???