Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:985, Did:0, useCase: 3

Vīriešu basketbola valstsvienība: trešais olimpiskais piegājiens

Vīriešu basketbola valstsvienība: trešais olimpiskais piegājiens
Foto: Romans Kokšarovs, f64

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienība sestdien, 2.jūlijā, ar līgumreisu dodas uz Belgradu, kur pirmdien, 4.jūlijā, plkst.19 (pēc Latvijas laika) aizvadīs olimpiskā kvalifikācijas turnīra pirmo spēli ar Japānas izlasi. Otrā spēle otrdien plkst.22 ar Čehiju. Jāieņem vismaz 2.vieta, lai iekļūtu pusfinālā. Visas Latvijas valstsvienības spēles translēs TV6, visas Belgradas grupas spēles - Viasat Sport Baltic. 

Belgradas grupas spēļu grafiks:

4.jūlijā 19:00 Latvija - Japāna, 22:00 Serbija - Puertoriko;

5.jūlijā 19:00 Puertoriko - Angola, 22:00 Latvija - Čehija;

6.jūlijā: 19:00 Angola - Serbija, 22:00 Čehija - Japāna;

8.jūlijā pusfināla spēles (A1-B2, B1-A2)

9.jūlijā 22:00 finālspēle, kuras uzvarētāji brauks uz Rio 

Latvijas vīriešu basketbola valstsvienībaī šī būs trešā olimpiskā pieredze.

1936. gadā pirmajā olimpiskajā basketbola turnīrā Berlīnē piedalījās 21 komanda, tai skaitā arī Eiropas čempionvienība Latvijas valstsvienība. Pirmajā spēlē latvieši ar 20:17 pārspēja Urugvajas izlasi, pēc tam ar 23:34 zaudēja nākamajiem vicečempioniem Kanādas basketbolistiem un ar 23:28 zaudēja Polijas izlasei. Noslēguma tabulā Latvijas komanda dalīja 15./18.vietu.

Par šo turnīru vairāk: http://basket.lv/kungu_izlase_lidz_1940/19012016-latvijas_basketbols_olimpiskajas_speles_r

1992. gadā pēc neatkarības atgūšanas Latvijas sportistiem atkal pavērās iespēja startēt olimpiskajās spēlēs zem sava karoga. Basketbola valstsvienībai par ceļazīmi uz Barselonu vajadzēja cīnīties kvalifikācijas turnīrā, kurā piedalījās 26 Eiropas valstu komandas. Latvijas komanda grupas turnīrā uzvarēja Poliju (83:80), Albāniju (94:78) un Šveici (100:76), bet zaudēja Izraēlai (69:79), Francijai (84:90) un Itālijai (83:112), grupā ierindojās 4.vietā un nekvalificējās finālturnīram. Latvijas komandas sastāvā spēlēja arī pašreizējie valstsvienības treneri Ainars Bagatskis un Roberts Štelmahers.

Latvijas vīriešu valstsvienības statistika: Vīriešu izlase

Latvijas valstsvienība olimpiskajā kvalifikācijas turnīrā 

Katram spēlētājam pēdējās ailēs minēts valstsvienības sastāvā aizvadīto spēļu un gūto punktu skaits, spēles un punkti oficiālajos FIBA turnīros, līdzdalība Eiropas čempionātu finālturnīros

Vārds un uzvārdsPoz.Aug.Dzim.Klubs'2015IzlasēFIBA
Jānis Strēlnieks1.1911989Brose Bamberg (GER)90/75344/400
Ingus Jakovičs1.1861993VEF Rīga14/462/6
Aigars Šķēle1./2.1921992Valmiera/ORDO13/526/20
Dairis Bertāns2.1931989Dominion Bilbao (ESP)89/80544/430
Jānis Blūms2.1901982Avellino (ITA)137/102047/367
Jānis Bērziņš3.2011993VEF Rīga11/354/2
Jānis Timma3./4.2011992Zenit (RUS)34/23513/89
Ojārs Siliņš3./4.2041993Reggio Emilia (ITA)2/14 
Mareks Mejeris4.2071991VEF Rīga72/30435/110
Kaspars Bērziņš4./5.2131985Zenit (RUS)114/103044/420
Mārtiņš Meiers5.2081991VEF Rīga76/53135/242
Anžejs Pasečniks5.2121995Herbalife (ESP)4/37 
Vadība 
Ainars BagatskisGalvenais treneris
Ainars ZvirgzdiņšTreneris
Artūrs ŠtālbergsTreneris 
Roberts ŠtelmahersTreneris
Viktors LācisFiziskās sagatavotības treneris
Mārtiņš MartinsonsTreneris
Juris SproģisĀrsts
Raivis AršauskisFizioterapeits
Mārtiņš OzoliņšMasieris
Dinārs KvedovsMenedžeris
Māris JučmanisDirektors

Vīriešu valstsvienību atbalsta: “LDz Cargo”, AS “Latvijas Gāze, “Live Riga”, “OlyBet Sports Bar”, “Škoda” un “Peak”; fanu atribūtiku var iegādāties “Sportland” tirdzniecības vietās.

Olimpiskā kvalifikācija

Manila              5.-10.jūlijs
TurcijaFrancija
SenegālaJaunzēlande
KanādaFilipīnas
Turīna       4.-9.jūlijs
GrieķijaTunisija
MeksikaHorvātija
IrānaItālija
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2016-07-02 15:36, pirms 8 gadiem
domā vajag? ir vērts? iet, svīst mocīties? beigās tak tāpat atnāks NBA stāri un visu pazemos

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 16:35, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: domā vajag? ir vērts? iet, svīst mocīties? beigās tak tāpat atnāks NBA stāri un visu pazemos
Tiešām aizbraukt uz OS savas komandas sastāvā un varbūt uzspēlēt pret to pašu team USA Tev nebūtu nekā vērts?

     [+] [-]

, 2016-07-02 16:53, pirms 8 gadiem
xZ rakstīja: Tiešām aizbraukt uz OS savas komandas sastāvā un varbūt uzspēlēt pret to pašu team USA Tev nebūtu nekā vērts?
Tur jau tā lieta, ka pilnīgi vienalga, kas OS nāktu pretī ASV, Spānija vai jebkurš cits pretinieks, iekļūšana olimpiādē jau būtu milzīgs sasniegums.

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 16:54, pirms 8 gadiem
tu zin, laikam, ja nav vismaz tāds līmenis, kā spānijai, serbiem, lietuvai, francijai, kad jau drīksti sevi vismaz sapņu līmenī uzskatīt par līdzvērtīgu pretinieku, laikam nē, nav vērts. tas ir tā, kā iesācēju bokseri uzlikt pret taisonu vai pakio, tev pēc līmeņa tur nepienāktos pat būt, jo pēc dabīgās atlases principa tu nemaz neesi spējīgs līdz turienei aizkļūt.

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 16:57, pirms 8 gadiem
nu šobrīd uz doto brīdi, manā uztverē serbija būtu vienkārši vairāk pelnījusi būt olimpiskajās spēlēs. Kad mēs saksim cīnīties par 5nieku eiropas līmenī vai pat par medaļām, tad es uzskatīšu, ka olimpiskās spēles ir pelnītas.

  +3 [+] [-]

, 2016-07-02 16:58, pirms 8 gadiem
teiksim, mūsu meitenes bija pelnīti olimpiskajās spēlēs. tāda man tā loģika.

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 17:13, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: tu zin, laikam, ja nav vismaz tāds līmenis, kā spānijai, serbiem, lietuvai, francijai, kad jau drīksti sevi vismaz sapņu līmenī uzskatīt par līdzvērtīgu pretinieku, laikam nē, nav vērts. tas ir tā, kā iesācēju bokseri uzlikt pret taisonu vai pakio, tev pēc līmeņa tur nepienāktos pat būt, jo pēc dabīgās atlases principa tu nemaz neesi spējīgs līdz turienei aizkļūt.
To mēs visu redzēsim 9.jūlijā. Piekrītu Tev, ka nav tāds līmenis šobrīd, kā citām vadošajām valstīm, taču es uzskatu, ka tā ir viena spēle un tajā var notikt jebkas. Atceries Nigērijas izlasi? Kura parūpējās par pārsteigumu. Es vairāk paļaujos uz pārsteigumiem un zinu, ka sportā viss ir iespējams.

  +3 [+] [-]

, 2016-07-02 17:18, pirms 8 gadiem
sandris rakstīja: To mēs visu redzēsim 9.jūlijā. Piekrītu Tev, ka nav tāds līmenis šobrīd, kā citām vadošajām valstīm, taču es uzskatu, ka tā ir viena spēle un tajā var notikt jebkas. Atceries Nigērijas izlasi? Kura parūpējās par pārsteigumu. Es vairāk paļaujos uz pārsteigumiem un zinu, ka sportā viss ir iespējams.
tur jau tas sliktākais joks, es arī to pieļauju. tā ir viena spēle, tev uzkrīt, vēl izdodas izsist serbus no līdzsvara un tu vinnē. tad tu nonāc tur, kur neesi pelnījis atrasties un tevi vazā pa laukumu, danko pāri un taisa hailaitus ar smieklīgo eksotiskās latvijas pastarīšu komandu

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 17:20, pirms 8 gadiem
jo pārsvarā ir tieši tā tikai pa retam ir izņēmums, kā šobrīd islandes komanda futbolā, kur vairs nevar teikt, ka aiz nejaušības nonāca tur, kur tā šobrīd ir.

  -1 [+] [-]

, 2016-07-02 17:20, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: tur jau tas sliktākais joks, es arī to pieļauju. tā ir viena spēle, tev uzkrīt, vēl izdodas izsist serbus no līdzsvara un tu vinnē. tad tu nonāc tur, kur neesi pelnījis atrasties un tevi vazā pa laukumu, danko pāri un taisa hailaitus ar smieklīgo eksotiskās latvijas pastarīšu komandu
Labāk zaudēt ar n-tajiem punktiem visiem OS, bet tur piedalīties, nekā apstāties kvalifikācijā. Man liekas, ka citu valstu līdzjutēji būtu nenormāli priecīgi par iespēju piedalīties OS, bet pie mums daži pat nespētu to novērtēt. Skumji...

     [+] [-]

, 2016-07-02 17:21, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: tur jau tas sliktākais joks, es arī to pieļauju. tā ir viena spēle, tev uzkrīt, vēl izdodas izsist serbus no līdzsvara un tu vinnē. tad tu nonāc tur, kur neesi pelnījis atrasties un tevi vazā pa laukumu, danko pāri un taisa hailaitus ar smieklīgo eksotiskās latvijas pastarīšu komandu
Zini, es par to nedomāju. Jo pats primārais ir nokļūt olimpiādē. Tas pats bija ar sieviešu izlasi, kura tikai vienā spēlē guva uzvaru, bet tas jau faktu nemaina, ka es starp 12 spēcīgākām izlasēm. Starp citu, tajā grupā iekļūt 1/4 ir diezgan reāli, bet nu tas jau cits stāsts un par to varēs runāt, ja Latvija tiešam uztaisīs lielu troksni Belgradā. Kāpēc domā, ka nebūtu pelnījuši? Mēs ar darbu laukumā to izcīnītu. Mēs nonāktu tur, kur būtu pelnījuši, ja noliktu uz lāpstām serbus.

  +3 [+] [-]

, 2016-07-02 17:27, pirms 8 gadiem
zin, ja nebūtu bijušas tās "slavenās" divas pēdējās spēles pagājušajā čempī ar grieķiju un čehiem, es uz to skatītos pozitīvāk. bet tagad es skatos ar neticību un skeptiski, jo spēlētāji jau pamatā tie paši. un kāpēc lai es gribētu mūsu izlasi skatīties tādā versijā, kā "slavenajā spēlē pret čehiju" tikai jau olimpiskajās spēlēs? nē, tad labāk, lai viņi eiropas līmenī sevi pierāda, lai izcīna veitu, lai būtu sajūta, ka mēs pelnīti kaut kur tiekam.

     [+] [-]

, 2016-07-02 17:31, pirms 8 gadiem
sandris rakstīja: Zini, es par to nedomāju. Jo pats primārais ir nokļūt olimpiādē. Tas pats bija ar sieviešu izlasi, kura tikai vienā spēlē guva uzvaru, bet tas jau faktu nemaina, ka es starp 12 spēcīgākām izlasēm. Starp citu, tajā grupā iekļūt 1/4 ir diezgan reāli, bet nu tas jau cits stāsts un par to varēs runāt, ja Latvija tiešam uztaisīs lielu troksni Belgradā. Kāpēc domā, ka nebūtu pelnījuši? Mēs ar darbu laukumā to izcīnītu. Mēs nonāktu tur, kur būtu pelnījuši, ja noliktu uz lāpstām serbus.
Jap, tā uzvara pār Brazīliju bija skaista.
Es arī domāju, ka galvenais ir tikt uz RIO. Tas būtu pasakaini.

     [+] [-]

, 2016-07-02 17:31, pirms 8 gadiem
Kambalu jau nu vajadzēja kā 12. paņemt...serbi sitīs mūsējos, provocēs un tiesneši klusēs, tad izlaist Kambalu - lai zin mùsējos!
Sastàvs jau labs, bet priekš Belgradas elles par mīkstu drusk...mūsējos sitīs un nebūs kam atbildēt...pat Freimani nav paņēmuši

  +2 [+] [-]

, 2016-07-02 17:31, pirms 8 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Labāk zaudēt ar n-tajiem punktiem visiem OS, bet tur piedalīties, nekā apstāties kvalifikācijā. Man liekas, ka citu valstu līdzjutēji būtu nenormāli priecīgi par iespēju piedalīties OS, bet pie mums daži pat nespētu to novērtēt. Skumji...
nu noliec labāk tu sevi, kā iesācēju bokseri, pret profesionāli, kurš tev sados pa muti vienos vārtos? tev tur pēc idejas nebūtu jābūt, bet tu tur esi un dabūsi pamatīgi bietē bez variantiem. kā pēc tam nba stāri smejās savās intervijās, mēs viņiem dankojam pāri, bet viņi visi pēc tam mums skrien pakaļ un lūdz autogrāfus. nafig nav vajadzīgs man tāds gods.

  +2 [+] [-]

, 2016-07-02 17:35, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Kambalu jau nu vajadzēja kā 12. paņemt...serbi sitīs mūsējos, provocēs un tiesneši klusēs, tad izlaist Kambalu - lai zin mùsējos!
Sastàvs jau labs, bet priekš Belgradas elles par mīkstu drusk...mūsējos sitīs un nebūs kam atbildēt...pat Freimani nav paņēmuši
serbi pat frančus sita, grūstija un provocēja pie viņiem pašiem mājās pārbaudes spēlē, kur nu vēl, kad tu būsi belgradā zem nenormāla skatītāju spiediena?

     [+] [-]

, 2016-07-02 20:57, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: tu zin, laikam, ja nav vismaz tāds līmenis, kā spānijai, serbiem, lietuvai, francijai, kad jau drīksti sevi vismaz sapņu līmenī uzskatīt par līdzvērtīgu pretinieku, laikam nē, nav vērts. tas ir tā, kā iesācēju bokseri uzlikt pret taisonu vai pakio, tev pēc līmeņa tur nepienāktos pat būt, jo pēc dabīgās atlases principa tu nemaz neesi spējīgs līdz turienei aizkļūt.
Nav ko te "līmeņot". tas nav klubu, bet valstsvienību turnīrs un ikvienam,kas izcīna vietu,ir tiesības tur būt. Tāpat jau te daži izteicās, ka Islandei neesot vieta EČ finālturnīrā.

     [+] [-]

, 2016-07-02 21:00, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Kambalu jau nu vajadzēja kā 12. paņemt...serbi sitīs mūsējos, provocēs un tiesneši klusēs, tad izlaist Kambalu - lai zin mùsējos!
Sastàvs jau labs, bet priekš Belgradas elles par mīkstu drusk...mūsējos sitīs un nebūs kam atbildēt...pat Freimani nav paņēmuši
ja šim nolūkam kāds uzskata KK par derīgu, tad daudz lielāks efekts būtu no Maira Brieža. Visādi citādi - varbūt pietiks sildīt vecu zupu: KK vairs nav starptautiska līmeņa spēlētājs.

     [+] [-]

, 2016-07-02 21:32, pirms 8 gadiem
Kurš te runā, ka Kambala ir Eiropas līmeņa spēlētājs?...runa ir par komandas garu, un šī komanda ir par mīkstu pret serbiem Belgradā....neviens te nerunà, ka Kasparam ir jāspēlē kaut kàdas minūtes - tie laiki tiešām ir pagājuši, bet viņam ir jābūt komandā, kad sāks sist mūsējos ....tāda droša aizmugure kā Kaspsrs, pat gļēvuļus iedrošinās kauties ar serbiem...un 12.spēlētājs jau nekad netiek laukumā....vismaz Freimani būtu paņēmuši

  +1 [+] [-]

, 2016-07-02 21:48, pirms 8 gadiem
xZ rakstīja: Nav ko te "līmeņot". tas nav klubu, bet valstsvienību turnīrs un ikvienam,kas izcīna vietu,ir tiesības tur būt. Tāpat jau te daži izteicās, ka Islandei neesot vieta EČ finālturnīrā.
es tak arī nerunāju par klubiem, tāpēc es nesaprotu, ko tu pin iekšā vēl arī klubus? Islande ir izņēmums. viņi tiešām pārsteidz ļoti pozitīvā nozīmē. gribētos, lai mūsu izlase pierāda un pastrādā ko līdzīgu, citādi pēc iepriekšējā čempja ir mazliet "slikta pēcgarša" saglabājusies.

     [+] [-]

, 2016-07-02 23:02, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Kurš te runā, ka Kambala ir Eiropas līmeņa spēlētājs?...runa ir par komandas garu, un šī komanda ir par mīkstu pret serbiem Belgradā....neviens te nerunà, ka Kasparam ir jāspēlē kaut kàdas minūtes - tie laiki tiešām ir pagājuši, bet viņam ir jābūt komandā, kad sāks sist mūsējos ....tāda droša aizmugure kā Kaspsrs, pat gļēvuļus iedrošinās kauties ar serbiem...un 12.spēlētājs jau nekad netiek laukumā....vismaz Freimani būtu paņēmuši
Nu lūk.šim nolūkam nebūt nav jāņem basketbolists KK kā komandas gara uzturētājs ir liels mīts,kuru radījis KK un dažižurnālisti.

     [+] [-]

, 2016-07-02 23:06, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: es tak arī nerunāju par klubiem, tāpēc es nesaprotu, ko tu pin iekšā vēl arī klubus? Islande ir izņēmums. viņi tiešām pārsteidz ļoti pozitīvā nozīmē. gribētos, lai mūsu izlase pierāda un pastrādā ko līdzīgu, citādi pēc iepriekšējā čempja ir mazliet "slikta pēcgarša" saglabājusies.
Tāpēc,ka turnīros, kuros piedalās valstis ir bezjēdzīgi runāt par līmeņiem. Bieži vien nostrādā citi faktori. Kapiņš vinnē pār skilu,ja vien starp komandām nav bezdibenis. Un islande nedrīkstētu būt pārsteigums,ja skat'jies kvalifikācijas spēles.

     [+] [-]

, 2016-07-02 23:07, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Kurš te runā, ka Kambala ir Eiropas līmeņa spēlētājs?...runa ir par komandas garu, un šī komanda ir par mīkstu pret serbiem Belgradā....neviens te nerunà, ka Kasparam ir jāspēlē kaut kàdas minūtes - tie laiki tiešām ir pagājuši, bet viņam ir jābūt komandā, kad sāks sist mūsējos ....tāda droša aizmugure kā Kaspsrs, pat gļēvuļus iedrošinās kauties ar serbiem...un 12.spēlētājs jau nekad netiek laukumā....vismaz Freimani būtu paņēmuši
Turklāt,šai basketa paaudzei KK sen nav nekāda autoritāte.

  -1 [+] [-]

, 2016-07-03 00:20, pirms 8 gadiem
Nesmīdini... Kambala ir ierakstījis sevi Latvijas basketbola vēsturē uz mūžiem...diez vai otrs tāds būs...tavs spriedums liecina par nenobriedušu prātu....bet nekas, gan jau būsi gudrāks!

     [+] [-]

, 2016-07-03 00:30, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Nesmīdini... Kambala ir ierakstījis sevi Latvijas basketbola vēsturē uz mūžiem...diez vai otrs tāds būs...tavs spriedums liecina par nenobriedušu prātu....bet nekas, gan jau būsi gudrāks!
ierakstījis viņš ir: gan ar +, gan ar milzigu -. Novinnējis? Hmm, paga, laikam pat Turcijas titulu ar Efes Pilsen paņēma. Un ne tev spriest par mana prāta briedumu Bet lai nu labāk ņem izbāztu bebru līdzi kā talismanu.

     [+] [-]

, 2016-07-03 00:36, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Nesmīdini... Kambala ir ierakstījis sevi Latvijas basketbola vēsturē uz mūžiem...diez vai otrs tāds būs...tavs spriedums liecina par nenobriedušu prātu....bet nekas, gan jau būsi gudrāks!
nu biedriņš jau pirms kāda laika Kambalu atstāāja ēnā, un nākamais ir Porzinģis, kurš visticamāk atstās ēnā abus.

     [+] [-]

, 2016-07-03 00:41, pirms 8 gadiem
xZ rakstīja: Tāpēc,ka turnīros, kuros piedalās valstis ir bezjēdzīgi runāt par līmeņiem. Bieži vien nostrādā citi faktori. Kapiņš vinnē pār skilu,ja vien starp komandām nav bezdibenis. Un islande nedrīkstētu būt pārsteigums,ja skat'jies kvalifikācijas spēles.
bezjēdzīgi runāt par līmeņiem, kad sacenšās savā starpā francija, spānija, lietuva, serbija, grieķija.
mūsu līmenis uz doto brīdi ir čehija, beļģija, polija, ukraina.

     [+] [-]

, 2016-07-03 01:04, pirms 8 gadiem
xZ rakstīja: ierakstījis viņš ir: gan ar +, gan ar milzigu -. Novinnējis? Hmm, paga, laikam pat Turcijas titulu ar Efes Pilsen paņēma. Un ne tev spriest par mana prāta briedumu Bet lai nu labāk ņem izbāztu bebru līdzi kā talismanu.
Cik Tev gadu? ..nu,nopietni - cik? ...esi redzējis uz laukuma Krištopànu vai Kalniņu, lai runātu par basketbola vēsturi?... Meļņiku esi redzējis uz laukuma?

     [+] [-]

, 2016-07-03 18:00, pirms 8 gadiem
Šeit rakstīts ka spēle 22:00, delfos ka 19:00... tad cikos?