Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Viedokļi par ASK un VEF apvienošanos

Viedokļi par ASK un VEF apvienošanos
Foto: Romualds Vambuts, eSports.lv

Basketbola klubi "ASK Rīga" un "VEF Rīga" tuvākajā laikā plāno apvienoties, bet ko par to domā dažādi ar basketbolu saistīti cilvēki? Viedokli par iespējamo apvienošanos "Radio SWH" izsaka V. Valters, A. Vanags, M. Jučmanis un citi.

Valdis Valters, VEF Rīga galvenais treneris

Viss risināsies, izejot no situācijas. Tas ir pavisam cits stāts, pavisam kaut kas jauns. Es domāju, ka vecais vairs nebūs - būs pilnīgi kas jauns. Vajag Rīgā vienu spēcīgāku komandu un vienu jauniešu komandu, kas gatavotu rezerves - tas būtu normāli, nevis trīs konkurējoši klubi. Kā lietuvieši joko - trīs sētas klubi un viss. Es uzskatu, ka tam klubam jābūt kā Austrumeiropas "Partizan", kur spēlētāji varētu attīstīties. Neredzu tādu variantu, ka varētu atļauties pirkt dārgus spēlētājus, jo naudas Latvijā būs mazāk.

Pirmkārt, šobrīd ir tāda situācija, ka ASK imidžs ir diezgan pabāls. Otrkārt, viņiem draud bankrots. Savukārt mums tāda problēmas nedraud - mums ir labs imidžs un laba tuvākā vēsture, ko cilvēki ir atcerējušies. Ja piedalīsimies arī t.s. Krievijas līgā, tad VEF arī tur ļoti labi skanēs. Skaidrs, ka ASK šobrīd ir, bet viņiem ir vairāk problēmas nekā VEFam. ASK vārdu tagad vajag glābt. Superklubs? To nevar uztaisīt viena iemesla dēļ - nav pieejami tik lieli naudas līdzekļi, lai varētu piesaistīt ļoti labus spēlētājus. Superklubs ir tad, kad tev ir ļoti labi spēlētāji. Gaidāms, ka apvienošanās sakarā viss būs izlemts tad, kad būs notikušas Rīgas domes vēlēšanas un jūlijā būs jaunā ASK vadība.

Māris Jučmanis, ASK Rīga ģenerālmenedžeris

Pirmā tikšanās būs par komandas sastāvu, treneru sastāvu un komandas veidošanās principiem. Tagad tikai jāizrunā, kura komanda spēlēs kurā turnīrā un kāds būs katras komandas sastāvs, kā arī budžets. To visu gribētu paveikt tā, lai abas komandas strādātu pēc vienādas sistēmas un vienam mērķim. Mūsu vīzija ir tāda, ka jābūt maksimums trīs ārzemju spēlētājiem, lai komandu varētu veidot pēc iespējas nacionālāku. Tieši tāpēc ir šīs sarunas, kur mēs izspriedīsim, kurš ir labākais variants. Neesam gatavi atteikties no nosaukuma "ASK Rīga". Šim nosaukumam ir ļoti sena vēsture un uzskatām, ka "ASK Rīga" nosaukumam ir jāpaliek.

Tā nežēlīgā cīņa par spēlētājem un vairāksolīšana ir garām. Tās astronomiskās spēlētāju samaksas ir beigušās un tagad būs daudz mazākas algas spēlētājiem. Arī būs mazāks finansējums no sponsoriem, to mēs jau paredzam.

Laila Spaliņa, VEF Rīga direktore

Mēs esam saņēmuši konceptuālu "jā" no ASK valdes, tiesa, gan mutisku, bet tam es domāju nav tik liela nozīme. Tad mēs esam izstrādājuši savu redzējumu par konkrētiem soļiem, kas ir jāizdara līdz sezonas beigām, precīzāk, līdz jūnijam. Mēs esam izstrādājuši ideālo kluba modeli, ko esam nosūtījuši arī ASK. Mums nākamnedēļ paredzēta tikšanās, pēc kuras redzējums būs jau daudz skaidrāks. Lielais mērķis ir attīstīt basketbolu Rīgā un izveidot spēcīgu nacionālu komandu un piramīdu, kas audzinātu jaunos spēlētājus lielajai komandai. Šajā ideālā kluba modelī būtu jākoncentrē šie latviešu spēlētāji, bet uz atlikušajām pozīcijām piesaistot ārzemju spēlētājus. Arī sponsori ir teikuši, ka viņi labprātāk ieguldītu vienā stiprā komandā, kas būtu spēcīga ne tikai Latvijā.

Andris Vanags, Barons/LMT ģenerālmenedžeris

Ja godīgi, tad es nesaprotu, ko nozīmē šīs apvienošanās. Ir divi klubi, ir spēlētājiem līgumi ar klubiem... Es nevaru saskatīt jēgu, kāds labums no tā būs? Būs viena komanda mazāk un tas arī viss. Ar ko komandas paliek spēcīgākas? Ar finansēm? Nē. Ar kluba menedžmentu? Nē. Es domāju, ka tur atkal ir viena Valtera viltība, jo viņa klubs tagad atkal netika Baltijas līgas (Elites divīzijā). Tad (apvienošanās gadījumā) viņam ir argumenti aiziet pie sponsoriem un paprasīt vairāk naudas, jo viņi ir augstākā līgā. Tas arī viss. Nevar savākt tādu budžetu, lai savāktu labākos Latvijas spēlētājus. Nepieciešams trīs reizes lielāks budžets. Bet to nevar izdarīt, jo banka neiet ar banku, līdz ar to budžets nepalielināsies.

Edgars Jaunups, bijušais LBS ģenerālsekretārs

Nav nekāda interese skatīties divu vidusmēru pilsētas klubu savstarpējas sacensības, kur sportiskais līmenis no sezonas sākuma ir nevis audzis vai palicis tādā pašā līmenī, bet konsekventi samazinājies. Skatītājs to novērtē un iet uz Rīgas "Dinamo". Ja naudas dalīšana notiek kā līdz šim, tad tā ir gaisā izkūpināta nauda. Treknajos gados tika notriekta nauda, kā rezultātu mēs redzam šodien. Dome iedod vienai komandai miljonu eiro, otrai vienu miljonu eiro un šodien tribīnēs ir 1500 skatītāju. Nopietna līmeņa sporta klubi Latvijā nav iespējami bez pašvaldības atbalsta, jo privātajā sektorā nav tik daudz naudas. Pēc vēlēšanā būs jāpārskata Rīgas domes budžets. Tajā brīdī jāspriež par principiem.

Edgars Šneps, LBS ģenerālsekretārs

Šobrīd konkrētajā situācijā VEFs jau otro gadu palika uz sliekšņa, lai iekļūtu BBL Elites divīzijā. Viņiem varbūt pietrūka spēlētāju resursu, varbūt vēl kas. Vajadzīgi papildus līdzekļi lai ietu tālāk. Savukārt ASK šobrīd ir kritiskā finansiālā situācijā, tāpēc nefunkcionē kā normāla komanda, kurai būtu ilgtermiņa stratēģija. Ja runājam konkrēti par šo divu komandu apvienošanos, tad apvienojot cilvēku resursus, finanses un idejas, iespējams, ka vienu klubu var veidot. Skaidrs, ka šobrīd es neredzu kā var apvienot divus tādus zīmolus kā ASK un VEF. Tas ir atsevišķs stāsts. Konkrēti par šo divu klubu apvienošanos daudz kas būs atkarīgs no spējas vienoties, spējas saprast, ka ilgtermiņa attīstībai ir labāka apvienot spēkus un izveidot kaut ko vienu labu.

Video ar intervēto cilvēku viedokļiem atrodams Radio SWH mājaslapā.

Izmantotie resursi:
radioswh.lv

1 2 39 komentāri

 +15 [+] [-]

, 2009-05-05 17:55, pirms 16 gadiem
izskatas ka ASK iet uz bankrotu, tad jau apvienošanās notiks...

  +9 [+] [-]

, 2009-05-05 17:56, pirms 16 gadiem
Cvaņķim taisnība.
Slēpts komentārs: Fly James Fly#23

 +14 [+] [-]

, 2009-05-05 17:59, pirms 16 gadiem
Valters cītīgi segu mēģina vilkt uz savu pusi

  +4 [+] [-]

, 2009-05-05 18:02, pirms 16 gadiem
Valters jau grib lai apvienotās komandas nosaukums būtu VEF

  +5 [+] [-]

, 2009-05-05 18:22, pirms 16 gadiem
vanags ļoti precīzi pateica .
un vēl es redzu vefa iespēju izcelties tad gad ask bankrotēs ar visām no tām izejosām sekām.......un tas jau pat liekas ir visticamāk...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2009-05-05 18:24, pirms 16 gadiem
Piekritu Vanagam

  +2 [+] [-]

, 2009-05-05 18:24, pirms 16 gadiem
Tas ka ASK neizķepurosies ir fakts jo neviens nopietns sponsors negribēs apmaksāt parādus bet gribēs atrāku atdevi un rezultātus. Tā kā apvienošanās ar VEFu var atrisināt šo finansiālo problēmu nu un Valters savukārt tiktu BBL pirmajā divīzijā.

  -2 [+] [-]

, 2009-05-05 18:30, pirms 16 gadiem
Vai klātesošie komentētāji ir redzējuši arī video, uz kuru atsaucoties tapis šis raksts? Vai esat redzējuši citus basketbola video SWH TV?
Varbūt varat pakomentēt kopumā?

Juris Garjāns RadioSWH TV producents

  +2 [+] [-]

, 2009-05-05 18:32, pirms 16 gadiem
100% piekrītu Vanagam, kā arī Šnepam, kā var apvienot ASK un VEF, tādus klubus ar tādu vēsturi, man nav skaidrs...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2009-05-05 18:45, pirms 16 gadiem
Paldies Skudrinieks!
Vēl kādi viedokļi?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-05 19:01, pirms 16 gadiem
Pirmkārt, es piekrītu Vanagam un , otrkārt, manuprāt tur nekas neizdosies, jo abu klubu vadība nespēj pat vienoties par tādu sīkumu kā kluba nosaukums, kur nu vēl tad par daudz svarīgākām lietām!

  +1 [+] [-]

, 2009-05-05 19:14, pirms 16 gadiem
Vanags tak ir milzigs lohs

     [+] [-]

, 2009-05-05 19:17, pirms 16 gadiem
ASK un VEF,kopš sešdesmitiem gadiem šie burti NAV APVIENOJAMI un domāju,nebūs arī tagad.Var apvienot spēlētājus,bet ne šo klubu nosaukumus.Vainu,tā vai nu otrādi bet ASK/VEF skan smieklīgi.Bet parādi komandēs protams tas ,kuram vairāk naudas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-05-05 19:34, pirms 16 gadiem
Rokets rakstīja: 100% piekrītu Vanagam, kā arī Šnepam, kā var apvienot ASK un VEF, tādus klubus ar tādu vēsturi, man nav skaidrs...
Un kāda tad šiem klubiem ir vēsture?
Mākslīgi izveidoti klubi un pielikti klāt vēsturiski vārdi, bet reālas pēctecības jau tomēr nav.
Bet šī apvienošanās dos dažas lietas:
1 - Valters tiks iespējams Elites divīzijā.
2 - Izveidosies iespējams beidzot vēl viens sakarīgs klubs ar kaut cik prātīgu sistēmu (tagad ir Ventspils - un VeA tagadējam sastāvam jau ir savu artavu devusi).
3 - Cilvēkiem nebūs vairs īsti jādala sava uzmanība uz n-tajām komandām. Kāda jēga Rīgai no 3 viduvējām komandām?
4 - Partizan modelis ir viens no labāk strādājošajiem visā Eiropā. Šeit nav runa protams par spēlēšanu Eirolīgā, bet Partizan izlasei tiešām ir devis ļoti daudz čaļus. Vienīgā problēma ir mentalitātē starp latviešiem un serbiem - mums svarīgāk ir tusēt ar šakāļiem un nevis pavadīt lieku stundu treniņos un atteikties no dažādām lietām.

Bet kā tas viss izskatīsies joprojām ir neskaidrs, jo apvienosies klubs ar budžetu ar klubu-mironi pēc sezonas beigām.

     [+] [-]

, 2009-05-05 19:43, pirms 16 gadiem
Pareizi jau pateica ka Valters neatsakās no VEF,un Jučmanis paliek pie sava ASK Rīga.Te viss ir nolemts neveiksmei.ASK-ārzemnieki prom,Vītols un Helmanis nebūs vajadzīgi Vefam(gadi).Paliek Kalve un viss.A pārējie uz Ķeizarmežu-attīstīties.Pats labākais ir tas ka mazajā finālā varēs to visu novērtēt.

     [+] [-]

, 2009-05-05 19:45, pirms 16 gadiem
cool4life rakstīja: piever pāksti.. labāk pasaki, kurš nav lohs tavā superklubā..
man nav superklubs, bet tavs gailis domaa ka vinjam ir superklubs

     [+] [-]

, 2009-05-05 19:47, pirms 16 gadiem
Kluba nosaukums svarīgs ir tikai die hard faniem, kas bija redzami video. Kaut arī nebrīnīšos, ja viņi pārmetīsies uz jauno klubu tāpat. Principā vienalga kāds būs kluba nosaukums, ja ta būs spēcīgākā komanda Rīgā tai būs pietiekami fani.
No pašas apvienošanās ja tā notiks rezultāts var būt tikai labāks nekā patreiz ir. Jo ASK nez vai vispār nākošsezon pastāvētu pats par sevīm, ja arī būtu tad visticamāk ar ļoti vāju komandu. VEF pats par sevīm būtu tāds pats viduvējs klubs kā patreiz.

     [+] [-]

, 2009-05-05 20:05, pirms 16 gadiem
vef meta glabshanas rinkji, lai vismaz formali izglabt sho legendaro vaardu no suudu bedres, tgd jau laikm nekas nenotiks ask tomer nepiektrita, un labi vien ir ka nepiekrta! es gaidu nakama sezona grafu vefaa un vefu bbl!

     [+] [-]

, 2009-05-05 20:06, pirms 16 gadiem
Arvīds Rasa rakstīja: Un kāda tad šiem klubiem ir vēsture?
Mākslīgi izveidoti klubi un pielikti klāt vēsturiski vārdi, bet reālas pēctecības jau tomēr nav.
Bet šī apvienošanās dos dažas lietas:
1 - Valters tiks iespējams Elites divīzijā.
2 - Izveidosies iespējams beidzot vēl viens sakarīgs klubs ar kaut cik prātīgu sistēmu (tagad ir Ventspils - un VeA tagadējam sastāvam jau ir savu artavu devusi).
3 - Cilvēkiem nebūs vairs īsti jādala sava uzmanība uz n-tajām komandām. Kāda jēga Rīgai no 3 viduvējām komandām?
4 - Partizan modelis ir viens no labāk strādājošajiem visā Eiropā. Šeit nav runa protams par spēlēšanu Eirolīgā, bet Partizan izlasei tiešām ir devis ļoti daudz čaļus. Vienīgā problēma ir mentalitātē starp latviešiem un serbiem - mums svarīgāk ir tusēt ar šakāļiem un nevis pavadīt lieku stundu treniņos un atteikties no dažādām lietām.

Bet kā tas viss izskatīsies joprojām ir neskaidrs, jo apvienosies klubs ar budžetu ar klubu-mironi pēc sezonas beigām.
Tā ideja, nav slikta par vienu stipru komandu Rīgā, bet ideja par tieši šo klubu apvienošanu, man liekas nav normāla. Šiem klubiem ir lielas vēstures, tad kad viņi bija zināmi visā PSRS. Es protams nerunāju par tagadējo stulbumu, kas tur notiek, man vispār nepatika, kad tika atjaunoti šie klubi, bet tas jau ir tikai mans viedoklis...
Šiem klubiem ir jāpaliek tādiem, kadi viņi bija 60, 70. gados, nevis tagad ņems un novazās šos izcilos klubu vārdus, kas jau daļēji ir izdarīts. Rīgā vajag jaunu komandu ar savām tradīcijām, saviem faniem, infrastruktūru. Vajag celt jaunu basketbola piramīdu, ar spēcīgi otro komandu, lai džekiem būtu kur tiekties, nevis ielas slīpēt...
Ir arī otra lieta, lai šajā klubā augtu spēcīgs papildinājums izlasei, vajag arī spēcīgus turnīrus kur spēlēt, kā piemēram KHL, komentāri nav vajadzīgi, ko dod šī spēļu prakse, bet lai Rīgā būtu šāda basketu komanda vajag ļoti spēcīgu finansiālo atbalstu... tuvākajā 10-gadē, tas nespīd diemžēl.

     [+] [-]

, 2009-05-05 20:22, pirms 16 gadiem
Radioswhtv rakstīja: Vai klātesošie komentētāji ir redzējuši arī video, uz kuru atsaucoties tapis šis raksts? Vai esat redzējuši citus basketbola video SWH TV?
Varbūt varat pakomentēt kopumā?

Juris Garjāns RadioSWH TV producents
Ljoti mazi ir sanaacis skatiities, tapeec sorry.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-05 20:30, pirms 16 gadiem
Dotajā situācijā vienkārši muļķīgi līdz 06. jūnijam no 32 kg puses kaut ko gvelzt par apvienošanos. Strādā ar savu "talantu laboratoriju" un izdari vienreiz ko esi solījis.....

     [+] [-]

, 2009-05-05 20:34, pirms 16 gadiem
Arvids Rasa diemzeel nezin tos laikus jo veel nebija dzimis!!!

  +2 [+] [-]

, 2009-05-05 20:35, pirms 16 gadiem
taa vismaz izskataas peec spriedeleejumiem un Adrim Vanagam ir 1000% tasiniiba
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2009-05-05 20:50, pirms 16 gadiem
cool4life rakstīja: Kas tad nu? nabaga faneļiem spalvas gaisā pēc objektīva redzējuma.. turaties.. drīz varēsiet pārvākties fanot par melnajiem, veiksmi!
un piedevām iedomājies, cik bus daudz cilvēku,kas esot fanojuši par šo klubu no dibināšanas brīža. vismaz 2x vairāk,nekā vidēji katras spēles apmeklētāju

     [+] [-]

, 2009-05-05 22:01, pirms 16 gadiem
tāds reālāks ieguvums tiešām tikai cerība par sakārtotāku klubu sistēmu Rīgā. reāli jau jaunais klubs nebūs spēcīgāks, ASK+VEF nenozīmē 2x lielāks budžets un 2x spēcīgāks. ASK jau vairāk doma tik nosaukumu saglabāt. tāpat domāju, ka reāli lēmumi būs tikai pēc pašvaldības vēlēšanām un laikam nav labi, ka no tā tik daudz atkarīgs. veiksies JL ar Jaunupu - protams tiks bīdīts VEF. ja TB ar Birku, tad varbūt "elpinās" ASK .. citā variantā (Šlesers vai Ušakovs) vispār grūti saprast.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 39 komentāri