Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

IAAF plānojusi aizkavēt dopingā pieķerto Krievijas atlētu paziņošanu

IAAF plānojusi aizkavēt dopingā pieķerto Krievijas atlētu paziņošanu
Foto: AP/Scanpix

Starptautiskās vieglatlētikas federāciju asociācijas (IAAF) ģenerālsekretārs Niks Deivīss epasta vēstulē bijušā IAAF prezidenta Lamina Diaka dēlam Papam Masatam Diakam, kurš tobrīd bija organizācijas mārketinga konsultants, izklāstījis plānu, kā aizkavēt dopinga lietošanā pieķerto Krievijas sportistu vārdu nosaukšanu pirms 2013. gada pasaules čempionāta Maskavā.

Deivīss vēstulē norādījis, ka viņam jāapsēžas pie viena galda ar antidopinga komandu, lai pārrunātu "skeletus Krievijas skapī". Angļu amatpersona ieteicis, ka "tagad ir jābūt gudriem", nosaucot aizliegto vielu lietošanā pieķerto sportistu vārdus.

Četrus mēnešus pēc pasaules čempionāta Maskavā IAAF paziņoja par sankcijām pret 16 vieglatlētiem no Krievijas, kas uzvarēja medaļu ieskaites kopvērtējumā. Epasta vēstule, ko ieguvusi BBC un kas satur "ļoti slepenu" piecu punktu plānu, tika nosūtīta 19. jūlijā jeb 22 dienas pirms pasaules čempionāta sākuma.

Vēl viens Deivīsa paustais ieteikums bija nolīgt pašreizējā IAAF prezidenta (tolaik viceprezidenta) Lorda Sebastiana Ko vadīto sporta mārketinga firmu CSM, kas būtu daļa no "neoficiālās PR kampaņas", lai cīnītos ar britu medijos publicētajiem negatīvajiem rakstiem pirms pasaules čempionāta.

Nosūtītajā epasta vēstulē Deivīss uzsvēris, ka neviens no dopinga lietošanā pieķertajiem Krievijas atlētiem "nedrīkst būt" iekļauts sastāvā dalībai pasaules čempionātā Maskavā un to jāsaprot Krievijas Vieglatlētikas federācijas prezidentam Valentīnam Balahņičevam. "Ja vainīgie nepiedalīsies sacensībās, tad mēs varētu nogaidīt līdz čempionāta beigām, lai paziņotu šo sportistu vārdus," teikts vēstulē. "Vai arī mēs nosaucam vienu vai divus, bet vienlaikus ar sportistiem no citām valstīm."

"Tāpat mēs varam sagatavot īpašu dosjē par pārbaužu veikšanu, kas parādītu, ka viens no iemesliem, kādēļ analīzes ir bijušas pozitīvas, ir tāds, ka Krievijas sportisti tikuši pārbaudīti ļoti bieži," piebildis Deivīss.

Runājot par "neoficiālo PR kampaņu", Deivīss izcēla britu mediju pastiprināto uzmanību un uzskaitīja medijus, no kuriem nākuši sliktākie raksti. "Tam būs nepieciešamas speciālistu PR prasmes... Taču, ja mēs apsveram izmantot CSM pakalpojumus, tad mēs varētu gūt labumu arī no Sebastiana Ko politiskās ietekmes Lielbritānijā. Viņa paša interesēs ir pasaules čempionāta veiksmīga norise un tas, lai cilvēki nedomātu, ka viņa paša valsts mediji mēģina to iznīcināt."

Izplatītajā paziņojumā BBC Deivīss noliedz, ka būtu rīkojies nepareizi. "Kā IAAF komunikāciju direktoram viens no maniem pienākumiem bija tieši saglabāt un veicināt organizācijas reputāciju. Mana vēstule mazāk nekā mēnesi pirms pasaules čempionāta bija mediju rīcības stratēģijas analīze, lai tiktu galā ar nopietnajiem izaicinājumiem, kas mūs bija skāruši."

"Pēc šī epasta nekāds plāns netika realizēts. Nepastāv nekāda varbūtība, ka jebkāda mediju stratēģija varētu traucēt antidopinga procesu norisei. Es neesmu šīs idejas pārspriedis ar CSM un nekad nav pastāvējusi vienošanās starp IAAF un CSM par jebkādām PR kampaņām. Kopš Sebastiana Ko pievienošanās uzņēmumam CSM nekādā statusā nav strādājis IAAF labā," uzsvēris Deivīss.

Atgādinām, ka pagājušajā mēnesī Krievija tika diskvalificēta no starptautiskām vieglatlētika sacensībām, jo neatkarīgais pētījums atklāja, ka sistemātisku un valsts atbalstītu krāpšanos.

Izmantotie resursi:
BBC

 +14 [+] [-]

, 2015-12-22 09:55, pirms 9 gadiem
Tā pārspīlētā bijība pret Krieviju ir vienkārši kaitinoša.Mūžīgie dubultstandarti arī noved pie tirānijas.
Slēpts komentārs: Simply_the_BEAST

 +10 [+] [-]

, 2015-12-22 10:29, pirms 9 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Pag, pag - runa ir par to, ka Maskavas dopinga laboratorijā notika kaut kādas nelikumības, bet Krievijas vieglatlētikas vadība to visu piesedza.

Nav runa par sportistiem, kas ir pieķerti. Ar viņu analīzēm ir veiktas aizliegtas manipulācijas, bez viņu ziņas. Jā, tas ir pārkāpums, bet tas ir federācijas un laboratorijas pārkāpums, nevis sportistu.
Sportistu analīzēs atrastas dopinga pēdas, laboratorija to piesedz, un sportisti ir balti un pūkaini un pielaižami pie sacensībām? Interesanta loģika!

  -4 [+] [-]

, 2015-12-22 10:32, pirms 9 gadiem
antuuns rakstīja: Sportistu analīzēs atrastas dopinga pēdas, laboratorija to piesedz, un sportisti ir balti un pūkaini un pielaižami pie sacensībām? Interesanta loģika!
Ir pārkāpti analīžu ņemšanas, uzglabāšanas un apstrādes noteikumi. Ja tas ir tā, tad sportists NAV vainīgs.

Latvijā tieši tā savu nevainību panāca Stasis Olijars, lai arī nandrolons viņa analīzēs bija.

     [+] [-]

, 2015-12-22 10:54, pirms 9 gadiem
Pirms 13 gada...????

  +6 [+] [-]

, 2015-12-22 11:14, pirms 9 gadiem
norcha 172 rakstīja: Tā pārspīlētā bijība pret Krieviju ir vienkārši kaitinoša.Mūžīgie dubultstandarti arī noved pie tirānijas.
Viņiem vienkārši interesē tikai nauda. Varbūt šim cilvēkam samaksāts, lai viss notiktu. Domā krievi nesamaksāja pareizajiem cilvēkiem, lai pasākums notiktu tieši pie viņiem???

  +3 [+] [-]

, 2015-12-22 11:18, pirms 9 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Pag, pag - runa ir par to, ka Maskavas dopinga laboratorijā notika kaut kādas nelikumības, bet Krievijas vieglatlētikas vadība to visu piesedza.

Nav runa par sportistiem, kas ir pieķerti. Ar viņu analīzēm ir veiktas aizliegtas manipulācijas, bez viņu ziņas. Jā, tas ir pārkāpums, bet tas ir federācijas un laboratorijas pārkāpums, nevis sportistu.
Tiešām naivi domā, ka krievijā dopingu neviens nelieto un visi balti un pūkaini? Vai drīzāk tomēr dopinga lietošana notiek ar attiecīgo varas iestāžu u.c. institūciju neoficiālu akceptu?

Šīm instutīcijām nav iemesla neko tur manipulēt, izņemot 2 gadījumus: 1) ir uzstādījums dabūt medaļas ar jebkādiem līdzekļiem, tātad lietojam dopingu un iesaistam arī institūcijas, lai vieglāk noslēpt pēdas; 2) attiecīgiem darbiniekiem, kas darbojas ar pārbaudēm, tiek maksāts (piemēram, sportistam x strādā paziņa y šajā vietā ar kuru "var sarunāt"), lai slēptu dopinga pēdas.

  -2 [+] [-]

, 2015-12-22 12:18, pirms 9 gadiem
Fric rakstīja: Tiešām naivi domā, ka krievijā dopingu neviens nelieto un visi balti un pūkaini? Vai drīzāk tomēr dopinga lietošana notiek ar attiecīgo varas iestāžu u.c. institūciju neoficiālu akceptu?

Šīm instutīcijām nav iemesla neko tur manipulēt, izņemot 2 gadījumus: 1) ir uzstādījums dabūt medaļas ar jebkādiem līdzekļiem, tātad lietojam dopingu un iesaistam arī institūcijas, lai vieglāk noslēpt pēdas; 2) attiecīgiem darbiniekiem, kas darbojas ar pārbaudēm, tiek maksāts (piemēram, sportistam x strādā paziņa y šajā vietā ar kuru "var sarunāt"), lai slēptu dopinga pēdas.
Visās valstīs, arī Latvijā, valsts izlašu sportisti lieto dopingu un tas notiek ar attiecīgās valsts ārstu un funkcionāru ziņu.

Par manipulācijām - šeit ir konkrēts gadījums, kad Maskavas laboratorija ir manipulējusi ar tām provēm. Kas, ko un kāpēc, tas lai paliek izmeklēšanas kompetencē, bet mēs runājam par SPORTISTU.

Antidopinga noteikumos ir viens ļoti skaidrs punkts - TIKAI SPORTISTS atbild par to kas ir atrasts viņa organismā. Savukārt, kad sistemātiski un centralizēti (visas valsts mērogā, ar augstākstāvošo akceptu) tiek veiktas manipulācijas, tad viņš VAIRS NEVAR ATBILDĒT.
Pat ja viņus mēģinās diskvalificēt, uzreiz var pārsūdzēt šo lēmumu un viņi šajās lietās vinnēs, jo tā nav viņu vaina, ka kāds ir sabojājis viņu analīzes. Bija lietojis vai nebija - tas ir pilnīgi vienalga, jo ir pārkāpta likumā noteiktā procedūra. Savukārt, ja procedūra nav ievērota, tad nav arī nekāda pamata ticēt rezultātiem.

Ne jau katrs Krievijas vieglatlēts stāvēja pie laboratorijas durvīm rindā ar savu čuru burku un prasīja - nu, lūdzu, sataisiet man tā un šitā. Lielākoties, sportists nemaz neorientējas tajā kas ir viņa organismā (tikai aptuveni) un ko no tā visa var uzrādīt dopkontrole.

Pašlaik situācija ir tāda, ka pat visi lietotāji (kādu vieglatlētikā ir ĻOTI daudz), atsaucoties uz nelikumīgi veiktajām manipulācijām laboratorijā (WADA AKREDITĒTĀ LABORATORIJĀ!), nevar tikt par tādiem pasludinātiem.

  +3 [+] [-]

, 2015-12-22 12:43, pirms 9 gadiem
Fric rakstīja: Viņiem vienkārši interesē tikai nauda. Varbūt šim cilvēkam samaksāts, lai viss notiktu. Domā krievi nesamaksāja pareizajiem cilvēkiem, lai pasākums notiktu tieši pie viņiem???
Pilnīgi piekrītu- krievi ir pasaules čempioni dopinga lietošanā, manipulēšanā un kukuļošanā. Gan jau reiz uzzināsim patiesību par aizdomīgajiem rezultātiem bobslejā un skeletonā Soču OS, kā arī par to, kā krievi ieguva (nopirka) tiesības rīkot PČ futbolā 2018.

  -2 [+] [-]

, 2015-12-22 13:12, pirms 9 gadiem
otins rakstīja: Pilnīgi piekrītu- krievi ir pasaules čempioni dopinga lietošanā, manipulēšanā un kukuļošanā. Gan jau reiz uzzināsim patiesību par aizdomīgajiem rezultātiem bobslejā un skeletonā Soču OS, kā arī par to, kā krievi ieguva (nopirka) tiesības rīkot PČ futbolā 2018.
Krievi pašlaik ir tie, kurus gāzt ir modē, tāpēc arī parādās šādas akcijas.

Dopingu lieto visi. Iedomājaties, ka cilvēks, kurš visu dzīvi ir trenējies, labi trenējies, ir ģenētiski piemērots konkrētajam sporta veidam, ticis līdz Krievijas izlasei, startē PČ, OS, EČ utml. turnīros, lieto dopingu utt., bet NEUZVAR.

Jūsuprāt, viņu konkurenti ir tādi dabas frīki, ka bez dopinga var noskriet ģenētiski apdāvinātu atlētu-dopingotāju, kuram ir n-to gadu pieredze? Jūs jocīgi vai?

  +3 [+] [-]

, 2015-12-22 13:38, pirms 9 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Krievi pašlaik ir tie, kurus gāzt ir modē, tāpēc arī parādās šādas akcijas.

Dopingu lieto visi. Iedomājaties, ka cilvēks, kurš visu dzīvi ir trenējies, labi trenējies, ir ģenētiski piemērots konkrētajam sporta veidam, ticis līdz Krievijas izlasei, startē PČ, OS, EČ utml. turnīros, lieto dopingu utt., bet NEUZVAR.

Jūsuprāt, viņu konkurenti ir tādi dabas frīki, ka bez dopinga var noskriet ģenētiski apdāvinātu atlētu-dopingotāju, kuram ir n-to gadu pieredze? Jūs jocīgi vai?
Respektīvi, visi cilvēki ir ar identiskām bioloģiskām īpašībām un vienlīdz efektīvu treniņu režīmu? Interesanta tēze, Juri. Tad jau faktiski visiem rezultātiem visās disciplīnās vajadzētu būt identiskiem.

Acīmredzot pasaules sportā kopš tā sākotnes tiek īstenota kāda amerikāņu konspirācija ar mērķi nomelnot Krievijas sportistus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2015-12-22 14:13, pirms 9 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Krievi pašlaik ir tie, kurus gāzt ir modē, tāpēc arī parādās šādas akcijas.

Dopingu lieto visi. Iedomājaties, ka cilvēks, kurš visu dzīvi ir trenējies, labi trenējies, ir ģenētiski piemērots konkrētajam sporta veidam, ticis līdz Krievijas izlasei, startē PČ, OS, EČ utml. turnīros, lieto dopingu utt., bet NEUZVAR.

Jūsuprāt, viņu konkurenti ir tādi dabas frīki, ka bez dopinga var noskriet ģenētiski apdāvinātu atlētu-dopingotāju, kuram ir n-to gadu pieredze? Jūs jocīgi vai?
Nu tad jautājums, kas ir dopings un kas nē. Ja ar dopingu saprotam aizliegtās vielas, tad nē, pieņemu, ka nemaz tik daudzi nelieto. Protams, ar piezīmi, ka tiek aktīvi meklēti visādi veidi (t.sk. jauni), kas nav aizliegti.

Ja ar dopingu domājam plašāku jēdzienu - visa veida palīdzlīedzekļi, kurus sportisti grūž sevī iekšā, lai ātrāk atjaunotos, lai ātrāk attīstītos utt., kas liela daļa ir legāli, tad, jā, dopingu lieto visi. Tas jau visiem skaidrs, ka bez palīglīdzekļiem nu nevar uztrennēties daudzos sporta veidos kā top atlēti pasaulē. Visos sporta veidos, kur pamatā ir fiziskais spēks/ātrums vajadzīgs, nevarēsi satrennēties tā, kā citi, ja vienīgais, ko bez regulāriem treniņiem, slodzes un mērķtiecīga darba, darīsi, būs pareizs uzturs (t.i. ēdīsi attiecīgos produktus, attiecīgu sāls, cukura, tauku daudzumu utt.) bez visādiem pulveriem, dzērieniem utt.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-22 14:40, pirms 9 gadiem
MachimoI rakstīja: Respektīvi, visi cilvēki ir ar identiskām bioloģiskām īpašībām un vienlīdz efektīvu treniņu režīmu? Interesanta tēze, Juri. Tad jau faktiski visiem rezultātiem visās disciplīnās vajadzētu būt identiskiem.

Acīmredzot pasaules sportā kopš tā sākotnes tiek īstenota kāda amerikāņu konspirācija ar mērķi nomelnot Krievijas sportistus.
Kādā sakarā Juris?

Iedomājies tik - bija laiks, kad dopings tika lietots ļoti plaši, cik gribi un kā gribi, bet kontrole nenotika. Tad tika uzstādīti rezultāti. Mūsdienās šie rezultāti ir ievērojami uzlaboti. Uz kā rēķina? Ja ņem vērā, ka nekas kardināli jauns nedz anatomijā, nedz fizioloģijā, nedz sporta zinātnē un sporta medicīnā nav notikuši?

     [+] [-]

, 2015-12-22 14:41, pirms 9 gadiem
Fric rakstīja: Nu tad jautājums, kas ir dopings un kas nē. Ja ar dopingu saprotam aizliegtās vielas, tad nē, pieņemu, ka nemaz tik daudzi nelieto. Protams, ar piezīmi, ka tiek aktīvi meklēti visādi veidi (t.sk. jauni), kas nav aizliegti.

Ja ar dopingu domājam plašāku jēdzienu - visa veida palīdzlīedzekļi, kurus sportisti grūž sevī iekšā, lai ātrāk atjaunotos, lai ātrāk attīstītos utt., kas liela daļa ir legāli, tad, jā, dopingu lieto visi. Tas jau visiem skaidrs, ka bez palīglīdzekļiem nu nevar uztrennēties daudzos sporta veidos kā top atlēti pasaulē. Visos sporta veidos, kur pamatā ir fiziskais spēks/ātrums vajadzīgs, nevarēsi satrennēties tā, kā citi, ja vienīgais, ko bez regulāriem treniņiem, slodzes un mērķtiecīga darba, darīsi, būs pareizs uzturs (t.i. ēdīsi attiecīgos produktus, attiecīgu sāls, cukura, tauku daudzumu utt.) bez visādiem pulveriem, dzērieniem utt.
Cilvēks vēl aizvien nezina kas ir dopings, bet ļoti grib iekomentēt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2015-12-22 14:53, pirms 9 gadiem
Par to cik daudz dopinga ir sportā pašlaik var runāt daudz un dikti, taču tā kā šī tēma ir faktiski tāda aizliegta un ļoti slidena, tad jebkurš nosauktais īpatsvars ir apgāžams. Lieto daži? Nu jā, ir dopkontroles rezultāti. Lieto visi? Nu, jā, jo ir simtiem veidu, kā šo dopkontroli piemānīt.

Bet pats dopinga jautājums ir ļoti globāls un neviens neņemsies to risināt pēc būtības, jo tad sporta pasaule KARDINĀLI mainīsies. Visiem ir labi tā kā ir. Vieni izliekas, ka nelieto, citi izliekas, ka cīnās.

  +1 [+] [-]

, 2015-12-22 16:40, pirms 9 gadiem
USA*Alex rakstīja: Autors nezin ko latvieshu valodá nozímé várds "lords". Tas nav tá cilvéka várds, bet gan tikai tituls, tápéc nav rakstáms ar lielo burtu. Pilns várds vinjam ir Sebastian Newbold Coe. Angliski gan kopsh 2000. gada 16. maija ir járaksta The Lord Coe.
He, sagribēji lai zema līmeņa žurnaļugas orientētos britu muizniecības titulos un specifiskos nosacījumos kā pareizi šos titulus lieto un raksta?

     [+] [-]

, 2015-12-22 19:29, pirms 9 gadiem
Simply_the_BEAST rakstīja: Cilvēks vēl aizvien nezina kas ir dopings, bet ļoti grib iekomentēt.
Zinu, bet laikam nesaprati manis rakstīto. Tātad vēlreiz - jā, ja gribam īsti precīzi, tad dopings ir aizliegta viela, kuras sportisti nedrīkst izmantot, lai varētu piedalīties konkrētās sacensībās.

Pats zini? Pēc komentāriem šķiet, ka gribi apgalvot, ka lieto gandrīz visi. Tāpēc arī bija pretī komentārs - kas ir dopings - gandrīz visi lieto aizliegtas vielas. Vai tomēr tā ir neliela daļa un lielākā daļa izmanto legālus līdzekļus vai līdzekļus, kas pagaidām vēl nav aizliegti? Piemēram, kādas lielvalstis top atlēti (nu drīzāk viņu mediķi utt) atklāj jaunu veidu, kā uzlabot rezultātus un sāk to aktīvi izmantot, kamēr tas vēl nav aizliegts, jo daudziem nav vēl zināms.

  -1 [+] [-]

, 2015-12-22 20:34, pirms 9 gadiem
Fric rakstīja: Zinu, bet laikam nesaprati manis rakstīto. Tātad vēlreiz - jā, ja gribam īsti precīzi, tad dopings ir aizliegta viela, kuras sportisti nedrīkst izmantot, lai varētu piedalīties konkrētās sacensībās.

Pats zini? Pēc komentāriem šķiet, ka gribi apgalvot, ka lieto gandrīz visi. Tāpēc arī bija pretī komentārs - kas ir dopings - gandrīz visi lieto aizliegtas vielas. Vai tomēr tā ir neliela daļa un lielākā daļa izmanto legālus līdzekļus vai līdzekļus, kas pagaidām vēl nav aizliegti? Piemēram, kādas lielvalstis top atlēti (nu drīzāk viņu mediķi utt) atklāj jaunu veidu, kā uzlabot rezultātus un sāk to aktīvi izmantot, kamēr tas vēl nav aizliegts, jo daudziem nav vēl zināms.
Jaunas vielas netiek sintezētas tik bieži kā uz tām atsaucas tādi anti-dopingisti kā tu. Viss ir daudz vienkāršāk. Atkarībā no sporta veida un tajā esošajām pārbaudēm, tiek sastādīti kursi, kuru galvenais mērķis ir lietot aizliegtas vielas ar vislielāko pozitīvo efektu, samazinot riskus tikt pieķertam.

Salīdzinājumam var minēt to, ka, ja kāds pauerlifteris, kuram nav dopkontroles, lieto dopingu praktiski bez apstājas, ar gariem kursiem, starp kuriem ir tikai tilti, tad kāds svarcēlājs vai vieglatlēts sastāda savu treniņu programmu tā, lai pašā smagākajā treniņu laikā viņš kādu mēnesi (ar to pilnīgi pietiek, lai labi trenēts atlēts savu rezultātu varētu uzlabot, dopings nav ne kas tāds, ko jālieto gadiem, kā arī tā nav tablete, pēc kuras iedzeršanas tūlīt viss notiek) varētu palietot sev interesējošos preparātus un pēc tam uz šī uztrenētā virsrezultāta censties kaut ko parādīt sacensībās.

Tieši tāpēc izlasēs ir sport ārsti. Ja tu domā, ka viņi kaut ko dikti ārstē, t.i., savainojumus vai ko tādu, tad tu maldies. Jā, viņi nodarbojas arī ar to, taču tāpat viņi nodarbojas ar sportistu novērošanu, analīžu veikšanu utt. tā, lai pēc tam, sacensībās, atlēts būtu gan nosacīti "tīrs", gan varētu parādīt labu sniegumu.