Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:133, Did:0, useCase: 3

Gailītis: ''Arī zaudējumi nāk par labu. Var izdarīt secinājumus un iet uz priekšu''

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Gailītis: ''Arī zaudējumi nāk par labu. Var izdarīt secinājumus un iet uz priekšu''
Jānis Gailītis. Foto: Scanpix

Latvijas spēcīgākā basketbola kluba ''VEF Rīga'' galvenais treneris Jānis Gailītis sarunā ar portālu ''Sportacentrs.com'' atskatījās uz spēli pret ''Igokea'' FIBA Čempionu līgas J grupas ietvaros. Pie esošajiem resursiem nav bijis pa spēkam divas reizes atspēlēties no liela pārsvara, taču komanda tāpat spēlējusi labu un intensīvu basketbolu.

Vakar FIBA Čempionu līgas ''Top16'' stadijas ietvaros J grupā ''VEF Rīga'' savā laukumā piedzīvoja otro zaudējumu, ar 75:91 atzīstot ''Igokea'' pārākumu.. Uzreiz pēc mača galvenais treneris Jānis Gailītis akcentēja neizcīnītās atlēkušās bumbas . Ar diviem zaudējumiem VEF ir ceturtajā vietā grupā, pēc nedēļas vienībai izbraukumā paredzēta spēle pret ''Tenerife''.

Pēc spēles pret ''San Pablo Burgos'' komandā tika konstatētas pozitīvas Covid-19 analīzes vienam basketbolistam, bet vēlāk vēl vienam. Aleksandrs Madsens un Aigars Šķēle šī iemesla dēļ komandai palīdzēt nevarēja. Spēles sākumā pret ''Igokea'' varēja pamanīt kvalitatīva treniņprocesa trūkumu, ko sarunā ar portālu ''Sportacentrs.com'' atzīst VEF galvenais treneris Jānis Gailītis: ''Ja komanda netrenējas kopā, regulāri zūd spēles kvalitāte. Arī pēc izlašu logiem tā parasti notiek.'' Lai arī pēcspēles konferencē treneris savus padotos kritizēja par necīnīšanos par bumbām uzbrukumā, speciālistam ir arī par ko savus padotos paslavēt: ''Labu basketbolu spēlējām arī vakar. Intensīvu, agresīvu. Džeki cīnījās, par ko cepuri nost. Sākums nebija labs, taču izdevās to pārlauzt un atgriezties spēlē. Viņi realizēja daudz grūtus metienus un ar tiem resursiem, kas mums bija, divas reizes atspēlēties no liela pārsvara mums neizdevās. Daudz metienus garie aizmeta garām no tuvas distances.''

''Astoņas līdz desmit bumbas uzbrukumā būtu labi. Četras ir par maz. Iespējams, metienu izvēle nebija pareiza. Spēlējām ar nelielu rotāciju un šis elements prasa lielu enerģiju. Ne visi ir pieraduši to darīt laukumā no tiem, kas vakar spēlēja,'' cīņu par atlēkušajām bumbām komentēja treneris. Tikmēr vakar kritizētais lietuvietis Sauļus Kulvietis savu darbu laukumā izdara pienācīgi: ''Viņš attaisno cerības uz tiem pienākumiem, kuriem viņu parakstījām. Vakar viņam loma bija cita un bija jāpilda funkcijas, pie kurām viņš nav pieradis. ''Burgos'' spēlē Sauļus izskatījās daudz labāk. Kopumā viņš savu darbu izdara.''

Pirmās divas spēles Čempionu līgas ''Top16'' stadijā aizvadītas un piedzīvoti zaudējumi. Jau pēc nedēļas gaidāma trešā spēle pret ''Tenerife'', kas otrajā spēlē ar 21 punkta pārsvaru zaudēja ''Burgos''. Gailītis atklāj - pie esošās situācijas mērķis ir noturēties spēlē pēc iespējas ilgāk: ''Kopumā mēs esam vieni no jaunākajiem. ''Burgos'' visiem bija virs 30 gadiem. Mums pamatsastāvā spēlē 22 un 23 gadus veci basketbolisti. Skaidrs, ka šādas spēles nāk par labu. Arī zaudējumi nāk par labu. Ilgākā nogrieznī var izdarīt secinājumus un iet uz priekšu. Spēlējam pret labiem pretiniekiem, spēlētāji pierod pie šī līmeņa, var sevi apliecināt un augt. Pret ''Tenerife'' darīsim ko varēsim, bet skaidrs, ka esošajā situācijā neesam favorīti. Jāmēģina trāpīt savus metienus un turēties spēlē pēc iespējas ilgāk, lai radītu sev iespēju uzvarēt.''

Pirmās ceturtdaļas laikā pie rezultāta 8:16 Jānis Gailītis pieprasīja minūtes pārtraukumu, aizvadot to augstos toņos. Vēlāk rīdzinieki veica 19:5 izrāvienu, pirmo ceturtdaļu noslēdzot ar sešu punktu pārsvaru - 27:21. ''Nav komentāru. Paskatieties spēli un rezultātu. Kā es strādāju ar spēlētājiem, ir mana darīšana,'' lūgts komentēt šo pārtraukumu atbildēja Gailītis.

VEF kalendārs Top 16 fāzē

DatumsSpēleLaiks/Rez.
02.03.Burgos - VEF Rīga76:75 P
09.03.VEF Rīga - Igokea75:91
17.03.Tenerife - VEF Rīga21:00
24.03.VEF Rīga - Burgos19:00
31.03.VEF Rīga - Tenerife19:00
06.04.Igokea - VEF Rīga21:30

J grupa

VKomandaU-Z+/-
1.San Pablo Burgos2-0+23
2.Tenerife1-1-2
3.Igokea1-1-4
4.VEF Rīga0-2-17

  -3 [+] [-]

, 2021-03-10 11:53, pirms 4 gadiem
Kā viņiem neapnīk teikt vienu un to pašu pēc zaudējumiem.

  -2 [+] [-]

, 2021-03-10 12:07, pirms 4 gadiem
Pēc uzvarām arī var izdarīt secinājumus nevis tikai pēc zaudējumiem!latviešu mentalitāte..

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 12:35, pirms 4 gadiem
Madzigais rakstīja: Pēc uzvarām arī var izdarīt secinājumus nevis tikai pēc zaudējumiem!latviešu mentalitāte..
Secinājumus vajag izdarīt vienmēr, un tam nav nekāda sakara ar mentalitāti. Ar īsu soliņu un bez centra ir grūti uzvarēt labi nokomplektētu komandu, kurai vēl veicas tālmetienos. VEF-iņš vakar cīnījās līdz beigām, piekrītu Gailītim.

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 12:50, pirms 4 gadiem
Patika Gailīša atbilde par lamāšanos. Un jāatkārtojas, ka līdzīgi, savulaik, atbildēja Obradovičs, kad viņam par to pašu jautāja. Latvijai aug labs treneris, cerams, ka būs starpsezonā kādā ārzemju klubā.

     [+] [-]

, 2021-03-10 14:13, pirms 4 gadiem
Pēc sabļaušanas Pinero saņēmās, tad Kaizers baidījās mest pa grozu, te arī ir piemērs, ka bļaušana var palīdzēt, bet var arī nepalīdzēt!

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 14:14, pirms 4 gadiem
Bez stresa - tā jau nebija pēdējā spēle - tagad jāgatavojas un 6.aprīlī paņemt revanš viesu laukumā!

     [+] [-]

, 2021-03-10 14:35, pirms 4 gadiem
nu vakardienas mačs nekādi nebija glābjams, kaut gan pēc baurošanas no -8 uz +6, bet kopumā jau bļaušana nevar ilgtermiņā atgriezt to kas nav vai fiziskās formas trūkumu

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 14:53, pirms 4 gadiem
Tādi dīvaiņi kā Skudrenieks un specka sāks mācīt un audzināt GAILĪTI !

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 15:13, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Secinājumus vajag izdarīt vienmēr, un tam nav nekāda sakara ar mentalitāti. Ar īsu soliņu un bez centra ir grūti uzvarēt labi nokomplektētu komandu, kurai vēl veicas tālmetienos. VEF-iņš vakar cīnījās līdz beigām, piekrītu Gailītim.
Kādā ziņā veicas tālmetienos? ar ko Igokea bija labāki tālmetieni par VEF?

     [+] [-]

, 2021-03-10 15:39, pirms 4 gadiem
NorchaN rakstīja: Kādā ziņā veicas tālmetienos? ar ko Igokea bija labāki tālmetieni par VEF?
Tādā ziņā, ka viņiem iekrita vairāki dullie - pēc pretestības, no ļoti liela attāluma vai ar atsitienu pret vairogu.

     [+] [-]

, 2021-03-10 16:02, pirms 4 gadiem
NorchaN rakstīja: Kādā ziņā veicas tālmetienos? ar ko Igokea bija labāki tālmetieni par VEF?
Kaut vai ar to, ka spēlētājs, kas met ap kādiem 24% samet, ja nemaldos 5 no 6.....Viņiem precizitāte bija labāka kā vidēji sezonā un arī vairāk kā VEF iemeta. Tas ir, neskaitot trakos metienu ar maksimāli nostrādātu defu utt.

     [+] [-]

, 2021-03-10 16:10, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kaut vai ar to, ka spēlētājs, kas met ap kādiem 24% samet, ja nemaldos 5 no 6.....Viņiem precizitāte bija labāka kā vidēji sezonā un arī vairāk kā VEF iemeta. Tas ir, neskaitot trakos metienu ar maksimāli nostrādātu defu utt.
3pts statistika 13/23 VEFam un 13/23 Igokea. Ļoti vienkārša matemātika. VEF zaudējumam ar 3pts metieniem nav nekāda sakara. -12 atlēkušajās bumbās un pārāk daudz vieglu punktu no apakšas ielaisti (te arī Igokea precizitāte 2pts)

  +1 [+] [-]

, 2021-03-10 16:19, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kaut vai ar to, ka spēlētājs, kas met ap kādiem 24% samet, ja nemaldos 5 no 6.....Viņiem precizitāte bija labāka kā vidēji sezonā un arī vairāk kā VEF iemeta. Tas ir, neskaitot trakos metienu ar maksimāli nostrādātu defu utt.
Tu kaut ko arī saproti no basketbola? Iesaku izlasīt kādu grāmatu.

     [+] [-]

, 2021-03-10 17:06, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tādā ziņā, ka viņiem iekrita vairāki dullie - pēc pretestības, no ļoti liela attāluma vai ar atsitienu pret vairogu.
nu dullais sķiet bija viens kas pret dēli, izteikti tālu metienu nebija, vrb viens tikai , bet Koham apm. no tāda paša attāluma arī viens trulis. Nu nebija talmetienos nekas pārcilvēcīgs.

     [+] [-]

, 2021-03-10 18:02, pirms 4 gadiem
NorchaN rakstīja: 3pts statistika 13/23 VEFam un 13/23 Igokea. Ļoti vienkārša matemātika. VEF zaudējumam ar 3pts metieniem nav nekāda sakara. -12 atlēkušajās bumbās un pārāk daudz vieglu punktu no apakšas ielaisti (te arī Igokea precizitāte 2pts)
Pēdējās lietas noteikti, bet pie trīņiem skaties, kādi iekrita, nevis pliku skaitu. Viņiem kādi trīs trīņi bija, tā teikt, ar roku sejā, tur defs maksimāli nostrādāts + daži tādi traki trīņi.

Paskaties kaut vai Atiču, sezonā, pirms VEF meta ar kādiem 30% trīni, pret VEF salādē ar 56% precizitāti. Tas pats ar Klemensu, viņš sezonā maz met trīņus, ap kaut kādiem diviem mēģinājumiem spēlē un vidēji vienu bija tikai trāpījis, bet pret VEF pēkšņi samet 5 no 8, kas nav viņam raksturīgi.

Tas viss ir jāvērtē ārpus plikas statistikas

  -1 [+] [-]

, 2021-03-10 18:03, pirms 4 gadiem
Bezseja rakstīja: Tu kaut ko arī saproti no basketbola? Iesaku izlasīt kādu grāmatu.
Paldies, bet es vairāk par jums saprotu, ja nepatīk lasīt, ko rakstu, variet mani nobloķēt.

     [+] [-]

, 2021-03-10 23:16, pirms 4 gadiem
Man no vienas puses liekas saprotams Gailīša lamu vārdu sprādziens spēles karstumā. Viss ir ok. No otras puses raugoties, ko gan viņš īsti ir vispār sasniedzis? Pa lielam, dzīvojies un darbojies siltumnīcas režīmā. Nekur nekad nav devies, nav centies sevi pierādīt.
Vērojot to vienu citu neseno nolējienu, nevaru teikt, ka viņš ir spējīgs taktiķis uzbrukumā. Kaut kur turpat ap Štelmahera līmeni. Iespējams, viņa stiprā pusē ir enerģiskums un spēja uzkurināt, sapurināt, noskaņot. Es teiktu, ka viduvējība. Tīri vadoties no spējām uzbrukuma rokraksta izveidošanā un prasmē izmantot spēlētājus, to stiprās puses. Līdz ar to, vai tāds neko nesasniedzis treneris, kurš rupji kliedz kādam neko vēl nesasniegušam spēlētājam, vispār ir uztverams nopietni? Es teiktu, ka nav.

     [+] [-]

, 2021-03-10 23:21, pirms 4 gadiem
Real Rebel rakstīja: Paldies, bet es vairāk par jums saprotu, ja nepatīk lasīt, ko rakstu, variet mani nobloķēt.
Nu zin, kad es brīžiem tavos komentāros redzu Gailīša cildināšanu un Bagija nolikšanu, man rodas stipras šaubas. Līdzīgi, kā daudzās citās mūsu iepriekšējās diskusijās pat atsevišķiem spēlētājiem, kur kopumà mazliet precīzāka esmu izrādījies (tomēr es)