Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:474, Did:0, useCase: 3

Līdumai neveiksme, dubultuzvara zviedrietēm

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Līdumai neveiksme, dubultuzvara zviedrietēm
Sacensību uzvarētāja Anna Karina Olofsone-Zideka
Foto: AFP/Scanpix

Šodien Austrijas pilsētā Hohfilcenē sākās Pasaules kausa izcīņas 2. posms biatlonā. 7.5 kilometru sprinta distancē dāmām mūsu līdere Madara Līduma ar pieciem soda apļiem palika 75. vietā, bet zelts un sudrabs divām zviedrietēm - Annai Karinai Olofsonei-Zidekai un Helēnai Junsonei.

Līduma nesašauj un netiek pat iedzīšanā

Madara Līduma labi iesāka sezonu - Esterzundā 24. vieta 15 kilometru individuālajā distancē un 28. vieta 7.5 kilometru sprintā. Jautājums bija - vai arī trešajā startā, nu jau Hohfilcenē, Līdumai izdosies atkal tikt labāko 30 skaitā vai vismaz tikt pie punktiem (TOP40).

Diemžēl Līduma neveiksmīgi iesāka, sev parocīgākajā guļus šaušanā netrāpot divreiz. Jāsaka gan, ka laika apstākļi nelutināja, un reti kura (salīdzinoši ar citām reizēm) sportiste bija absolūti precīza. Un tomēr, lai tiktu punktos, stāvus šaušanu Madarai vajadzēja veikt labāk. Nekā - vēl trīs soda apļi un cerības zaudētas. Finišā Līdumai tikai 75. vieta (slēpošanas ātruma ziņā 31. vieta). Šāda neveiksme ir īpaši sāpīga tāpēc, ka rīt notiks iedzīšanas sacensības (Esterzundā pēc Līdumai veiksmīgā sprinta šīs disciplīnas nebija), un šoreiz tā ies Madarai secen.

Tāpat kā pārējām trim mūsējām. Labākā no viņām bija Līga Glāzere, kura iesāka ļoti cerīgi, tīri veicot guļus šaušanu (tobrīd 44. pozīcija). Diemžēl stāvus šaušanā trīs kļūdas un beigās 89. vieta. Žannai Juškānei četri soda apļi un 92. pozīcija. Juškāne slēpojuma ziņā bija ātrākā no parējām mūsējām - viņa veica par vienu soda apli mazāk nekā Līduma un zaudēja izlases līderei vienu minūti. Gerda Krūmiņa vislabāk no latvietēm sašāva (1+1), tomēr ļoti lēnā tempa dēļ bija aiz visām mūsējām - tikai 105. vieta.

Divas zviedrietes dominē

Kopumā sacensības bija ļoti saistošas. Lielākā uzmanība tika pievērsta Magdalēnai Noinerei, kura pēc slimības tikai šodien iesāka jauno sezonu. Sacensību sākums vācietei lielisks, jo labs temps un aizvērti visi pieci mērķi guļus šaušanā. Tāds sniegums tobrīd deva 3. vietu. Par viņu vēl ātrākas bija spēcīgās zviedrietes Helēna Junsone un Anna Karina Olofsone-Zideka.

Noinere stāvus šaušanā divreiz tomēr kļūdījās un beigās ieņēma tikai 29. vietu, bet zviedrietes bija fantastiskas - arī otrajā šaušanā abas precīzas, izcīnot pārliecinošu dubultuzvaru. Zeltu ieguva Olofsone-Zideja, bet sudrabs Lielā kristāla globusa īpašniecei un arī šīs sezonas kopvērtējuma līderei Junsonei. Jau tiek pierasts, ka Junsone visu laiku startē līderes dzeltenajā krekliņā. Bronza šodien Krievijas pārstāvei Olgai Zaicevai.

Jāpiebilst, ka lai gan Olofsonei-Zidekai šodien tā bija jau 10. uzvara PK karjerā, pēdējo reizi uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena 36 gadus vecā sportiste kāpa pirms laba laiciņa - trim sezonām (pa vidu laižot pasaulē bērnu). Un vēl interesanti, ka šīs sezonas trešajā startā tā bija jau otrā zviedriešu dubultuzvara, jo Esterzundā savās mājās 15 kilometru individuālajā distancē abas bija mainītām lomām - uzvarēja Junsone, bet otrā bija Olofsone-Zideka.

Šodien plkst.15:15 sāksies sprints vīriešiem. Savukārt rīt notiks abas iedzīšanas. Vai zviedrietēm izdosies neticamais un ceturtajā sezonas startā viņas savai valstij pasniegs trešo dubultuzvaru? Starta pozīcijas būs ļoti labas.

PK 2. posms, Hohfilcene (Austrija)

7.5 kilometru sprints sievietēm

VSportisteValstsRezultāts (kļūdas)
1.A.K.Olofsone-ZidekaZviedrija23:10.8 (0)
2.H.JunsoneZviedrija+11.1 (0)
3.O.ZaicevaKrievija+49.7 (1)
4.S.HausvaldeVācija+50.4 (1)
5.T.BahmaneVācija+55.9 (0)
6.O.MedvedcevaKrievija+1:00.4 (0)
7.K.VilhelmaVācija+1:02.2 (0)
8.S.BeilīFrancija+1:10.1 (1)
9.J.KongaĶīna+1:10.2 (0)
10.M.BekaVācija+1:19.9 (1)
75.M.LīdumaLatvija+3:55.7 (5)
89.L.GlāzereLatvija+4:44.8 (3)
92.Ž.JuškāneLatvija+5:01.5 (4)
105.G.KrūmiņaLatvija+6:07.2 (2)

Pavisam finišēja 119 sportistes.

PK kopvērtējums

VietaSportisteValstsPunkti
1.H.JunsoneZviedrija157
2.A.K.Olofsone-ZidekaZviedrija146
3.O.MedvedcevaKrievija124
4.T.BergereNorvēģija114
5.K.MakaraineneSomija100
6.S.SļepcovaKrievija98
K.VilhelmaVācija98
8.M.BekaVācija89
34.M.LīdumaLatvija30

Prognozē - vai zviedrietes izcīnīs dubultuzvaru arī rītdienas iedzīšanā?

  • 100

  • 297


1 2 3 80 komentāri

  +5 [+] [-]

, 2009-12-11 13:50, pirms 15 gadiem
Gerda normāli nokapājusi...

 +13 [+] [-]

, 2009-12-11 13:50, pirms 15 gadiem
Mjā bēdīgi, kaut jāsaka viss kā vienmēr....Bet Krūmiņas slēpošanas ātrums jau nu ir katostrofāls

 +13 [+] [-]

, 2009-12-11 13:50, pirms 15 gadiem
nu 5 kļūdas ir par traku no 10 mērķiem, kaut arī sniegs sniga
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2009-12-11 13:51, pirms 15 gadiem
Nu meičas atkal dod pavisam garām. Labāk lai brauc mājās un nemāžojas pa pasauli.

  +7 [+] [-]

, 2009-12-11 13:51, pirms 15 gadiem
Kā jau bija paredzams-nav šaušana-nav rezultāta...
un, ja izšauj tikai reizi 35os startos... jācer, ka tas trāpīsies uz OS laiku...

  +4 [+] [-]

, 2009-12-11 13:52, pirms 15 gadiem
Madara šodien arī nebija diez ko ātra, bet tas iespējams uz nepareizi sagatavotām slēpēm šiem apstākļiem, tomēr 5 kļūdas var uzskatīt par katastrofālu šaušanu.

  +9 [+] [-]

, 2009-12-11 13:54, pirms 15 gadiem
šie rezultāti gan briesmīgi.. jau pēdējā stafetē Madara pie gulus šaušanas dabūja 2 soda apļus...

     [+] [-]

, 2009-12-11 13:55, pirms 15 gadiem
Kāda nahren Olimpiāde? Līduma!!!! Stafetē viņai bija 5 + 5 patronas + vēl 3 + 3 rezerves patronas. Tātad sanāk, ka viņai bija 16 patronas, taču vīņa 'ta vai tā dabūja 5 soda apļus, tātadm nav jābūt lielam matemātiķim, lai sarēķinātu, ka viņa no 16 šavieniem trāpija tikai 5.....šodien sprintā no 10 tikai 5....kāda nahren Olimpiāde, kāds nahern biatlons? Savļaka malacis, ka pirms vairākiem gadiem saprata, ka viņa biatlonā nekad neko neizcīnīs, ka viņa būs tikai kā klauns, un Savļaka pagāja malā. Visu cieņi viņai par to. Ceru, ka visa sieviešu izlase drīzsapratīs, ka nav vērts turpināt un taisīt pazoru Latvijai. Krūmiņa!!!! 2 ķļudas un atpalicība vairāk kā 6 min;utes no pirmās vietas. Da tur viņu varētu trenēt visi labākie pasaules treneri, bet viņa nekad neskries, nu nekad neskries jo vņai nav iekšās. Kā to Čakars nesaport? Jušākne! tas pats vairants. Vienīgā kura var ieskriet ir Līduma, taču ar tādu šaušanu kāda viņai ir pēdējos pāris gados, viņai ir arī vērts padomāt par citas profesijas izvēli.

  +5 [+] [-]

, 2009-12-11 13:56, pirms 15 gadiem
Ar 9mm šāva?

  +1 [+] [-]

, 2009-12-11 13:57, pirms 15 gadiem
Šī nav Latvijas sieviešu izlase biatlonā - Šī ir Latvijas bruņurupuču mātīšu izlase!

  +9 [+] [-]

, 2009-12-11 13:59, pirms 15 gadiem
Krumiņa vienkārši nolidojusi par trasi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +10 [+] [-]

, 2009-12-11 14:00, pirms 15 gadiem
Nu Kruminjai sleeposhana, nah... Peec pirmajiem 0,5 km zaudeeja liiderei 0:40. kaa tas iespeejams? Vinjai sleepju vietaa slidas?

  +4 [+] [-]

, 2009-12-11 14:01, pirms 15 gadiem
poniandblake rakstīja: Šī nav Latvijas sieviešu izlase biatlonā - Šī ir Latvijas bruņurupuču mātīšu izlase!
Piedomā vai ir ētiski tā apvainot sievietes, kuras cīnās un tomēr, kaut ko dara profesionālā līmenī nevis 13 gados laimīgas dzemdē bērnus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-12-11 14:04, pirms 15 gadiem
Absolūti neizbrīna!!! Kāda tur neveiksme??? Lasot virsrakstu rodas tāda sajūta,ka pa godalgotajām vietām vien dzīvotu!!! Stulbums! Apnicis ir šitas naivums!!! Kad visi nolaidīsies uz zemes un sapratīs,ka nav viņa nekāda elites biatloniste-parasts vidusmērs,kurš retu reizi labi nostartē un tiek punktos! Ar tādu šaušanu...atvainojos,bet pat negribas izteikties...!!! Te ir jāiet mežā un jāšauj kamēr plecs zils!!! P.S. Ilmār,OS visas cerības uz Tevi!!!

  +7 [+] [-]

, 2009-12-11 14:05, pirms 15 gadiem
Cerams, ka Rastorgujevs šodien parādīs klasi un sieviešu izlases neveiksmes paliks ēnā!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-11 14:09, pirms 15 gadiem
galvenais ka zviedrietes uzvar. bet mūsējās laikam atkal nav trenējušās. varu derēt ka arī vīriem būs tas pats

  +6 [+] [-]

, 2009-12-11 14:09, pirms 15 gadiem
Gribētu bilst ko labu, bet tā īsti nav ko. Tas nu ir par traku. Es jau saprotu, ka ir smagi treniņi un visādas citādas ķibeles, bet vai tāpēc jātrenējas, lai draudzīgi ieņemtu vietas pēdējos desmitos. Un vēl, gribētu zināt, kad mūsu izlase tiks pie kāda šaušanas trenera. Varbūt kāds zin?

     [+] [-]

, 2009-12-11 14:11, pirms 15 gadiem
Jautājums visiem maniem mīnusu licējiem-kar man nebija taisnība???

  +3 [+] [-]

, 2009-12-11 14:12, pirms 15 gadiem
Spriezhot tikai peec sausiem cipariem, izskataas, ka museejaas pilniigi nav traapiijushas ar sleepeem/smeereem.

Nekas, riit atpuutiisies un sanjemsies 7dien stafetee!

  +2 [+] [-]

, 2009-12-11 14:12, pirms 15 gadiem
Ar ceriibaam gaidiisim muuseejo startu stafetee!

  -1 [+] [-]

, 2009-12-11 14:16, pirms 15 gadiem
machumbi rakstīja: Sheit nu tu bishkiit shauj paar striipu, latvieshu sievieteem biatlonaa vienkaarshi fataalas neveiksmes... ja sashauj taapataas nekas nesanaak, nav mums taas naudinas uz trenina nometneem, taapeec ar rezultaati nav tie spiidoshie.
Iespējams, šauju pār svītru, bet nedaudz kaitina, kaut vai, ja nav tās naudas, tomēr meitenes neatmet ar roku un mēģina progresēt. Neveiksmes ir viena lieta, bet vai tad tāpēc pie datora sēžot ir jāmudina braukt mājās? Ir pietiekami daudz piemēru sportā, kad tieši ar cīņas sparu un ticību ir sasniegti augsti rezultāti, nevis ar naudu. Liela daļa līdzi jūt un labus vārdus veltī tikai tad kad ir labi rezultāti, bet, manuprāt, sportistam atbalsts vairāk ir nepieciešams, kad pieklibo sportiskais izpildījums.( no pieredzes )

  +2 [+] [-]

, 2009-12-11 14:17, pirms 15 gadiem
murene rakstīja: Gribētu bilst ko labu, bet tā īsti nav ko. Tas nu ir par traku. Es jau saprotu, ka ir smagi treniņi un visādas citādas ķibeles, bet vai tāpēc jātrenējas, lai draudzīgi ieņemtu vietas pēdējos desmitos. Un vēl, gribētu zināt, kad mūsu izlase tiks pie kāda šaušanas trenera. Varbūt kāds zin?
Pilnīgi piekrītu! Drīz jau mūs varēs likt vienā plauktā ar "Dienvidniekiem",kuri sniegu un biatlonu pa TV ir redzējuši!!! KAUNS...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-11 14:21, pirms 15 gadiem
pipars2323 rakstīja: Tev taisnība nav faktā,ka Madarai pie labas šaušanas rezultāts 20kā būtu kā bankā(izšaujot šodien pa nullēm būtu ap 15to vietu),bet vot par pārējām varētu piekrist,totāli bezcerīga situācija,bez mazākajām iespējām uz 30ku!
Tas apmēram no sērijas-būtu tantei riteņi!

     [+] [-]

, 2009-12-11 14:21, pirms 15 gadiem
gii1981 rakstīja: Jautājums visiem maniem mīnusu licējiem-kar man nebija taisnība???
Pa godalgotām vietām Līduma nedzīvojas, bet tomēr līdz šim šajā sezonā bija 24. un 28. vieta. Šodien 75. vieta, bet tu nesaproti virsrakstu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-12-11 14:23, pirms 15 gadiem
eduards fināls rakstīja: laikam neizmainīsi to, ka latvietim pēc uzvarām sportists - dievs, zaudējumiem - nepraša
Nu paga paga. Te jau pavisam nav stāsts par uzvarām. Lai vismaz īsākajā biatlona distancē neatpaliek vairāk par kādām 2 minūtēm, ja reiz gadiem ar to vien nodarbojas kā gatavojas šiem startiem. Varbūt šīm meičam labāk būtu dzemdēt bērnus, kaut 13 gadu vecumā - kā Viņš lems?

  +2 [+] [-]

, 2009-12-11 14:24, pirms 15 gadiem
gii1981 rakstīja: Pilnīgi piekrītu! Drīz jau mūs varēs likt vienā plauktā ar "Dienvidniekiem",kuri sniegu un biatlonu pa TV ir redzējuši!!! KAUNS...
Tik kategoriski gan es negribēju nolikt. Mani vairāk interesē, kāpēc daudzus gadus intensīvi trenējoties, mūsu meitenēm tik bēdīgi rezultāti. Vaina meklējama viņās, vai tomēr treneros?

  -1 [+] [-]

, 2009-12-11 14:26, pirms 15 gadiem
pipars2323 rakstīja: Nu esi tak reāls jau kuro gadu tāpat kā džekiem(izņemot Ilmāru) rezultāti ir švaki,lai neteiktu vairāk,bez jebkāda progresa...
Gribi teikt, ka Rastorgujevs nav progresējis???? Bla nevajag jau visus mērīt pēc vienas auklas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-12-11 14:29, pirms 15 gadiem
pipars2323 rakstīja: Es Tavu komentu varu izskaidrot tikai ar Tavām kaut kādām ciešākām saiknēm ar sportistēm!Nu esi tak reāls jau kuro gadu tāpat kā džekiem(izņemot Ilmāru) rezultāti ir švaki,lai neteiktu vairāk,bez jebkāda progresa,un derētu Tev atcerēties,ka brīnumi notiek tikai un vienīgi komandu sporta veidos(Latvijas uzvara pār Turciju futenē utt.),nevis individuālajos,pie kādiem jāpieskaita tieši biatlons!Visu ,Tev,cieņu ,bet Tu vnk kļūdies!
Tavuprāt, Rubeņa bronza olimpiādē nebija brīnums? Zeļonijs, Vihrovs? Paskaties, kas notiek pēc šiem uzplauksnījumiem, nenotiek brīnumi tikai komandu sportos!
1 2 3 80 komentāri