Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2935, Did:0, useCase: 3

Pļaviņš/Točs atzīst Kataras dueta pārākumu un paliek bez olimpiskās medaļas

Kristaps Pildiņš
Kristaps Pildiņš

Pļaviņš/Točs atzīst Kataras dueta pārākumu un paliek bez olimpiskās medaļas
Mārtiņš Pļaviņš un Edgars Točs. Foto: AP/Scanpix

Tokijas olimpisko spēļu pludmales volejbola turnīru vīriešiem noslēguši Mārtiņš Pļaviņš un Edgars Točs. Latvieši spēlē par bronzas godalgām ar 0-2 (12:21, 18:21) piekāpās Kataras pludmales volejbolistiem Čerifam un Ahmedam.

Tokijas olimpisko spēļu pludmales volejbola turnīra pusfinālā Mārtiņš Pļaviņš un Edgars Točs nespēja rast pretargumentus Andersa Mola spēlei, zaudējot Norvēģijas duetam ar 0-2 (15:21, 16:21). Tādējādi latviešiem bija iespēja spēlēt par bronzas medaļām. Šajā spēlē pretī stājās Kataras pludmales volejbola uzlecošās zvaigznes Čerifs Jounouse un Ahmeds Tidžans, kuri pusfinālā atzina krievu Oļega Stojanovska un Vjačeslava Krasilņikova pārākumu. Atceroties 2012. gadu, kad Pļaviņš un Jānis Šmēdiņš uzvarēja bronzas spēlē, Latvijas pludmales volejbolisti laukumā devās zaļajos krekliņos.

Spēles sākumā Pļaviņam izdevās pacelt bumbu aizsardzībā un izvirzīt Latvijas duetu vadībā ar 3:1. Ilgu laiku divu punktu pārsvaru neizdevās noturēt, ar eisu atzīmējoties Ahmedam (4:4). Izslēgšanas spēlēs Čerifs spēles sācis pakāpeniski, kas pretiniekiem ļāvis spēles sākumā gūt panākumus. Līdzīgi tas bija arī šajā spēlē, jo līdz tehniskajam pārtraukumam Čerifs atzīmējās ar diviem blokiem, bet Ahmeda eiss Kataras pāri izvirzīja vadībā ar 12:8.

Pēc tehniskā pārtraukuma ar vēl vienu bloku atzīmējās Čerifs, parādot savu atlētismu spēlē pret Pļaviņu. Kataras pludmales volejbolisti pacēla pāris bumbas aizsardzībā, kas ļāva iekrāt izšķirošu septiņu punktu pārsvaru. Seta galotnē Latvijas pludmales volejbolistiem pietrūka pārliecības savās darbībās, tai noslēdzoties ar Ahmeda eisu un nelabvēlīgu rezultātu 12:21.

Otro setu Kataras pludmales volejbolisti sāka ar vairākām kļūdām pēc kārtas, palīdzot Latvijas duetam izvirzīties vadībā ar 3:0. Ahmeds par mata tiesu no kļūdas izvairījās nākamajā izspēlē, kad bumba knapi skāra sānu līniju. Nākamajās izspēlēs latvieši nesapratās, kas beidzās ar diviem zaudētiem punktiem (4:3). Brīdi vēlāk labi aizsardzībā nospēlēja Točs, bet pats nespēja pārspēt pretinieku aizsardzību. Ar sekmīgu spēli pie tīkla turpināja atzīmēties Čerifs, panākot izlīdzinājumu (5:5). Latvieši paņēma pārtraukumu, pēc kura spēle ritēja punkts punktā. Tad ar bloku atzīmējās Točs, atjaunojot divu punktu pārsvaru (10:8).

Pēc tehniskā pārtraukuma nepārliecinoši uzbrukumā nospēlēja Točs, bet kļūdījās arī Ahmeds, raidot bumbu autā. Pēc neilga laika Kataras pludmales volejbolisti tomēr spēja atjaunot līdzsvaru uz tablo, kā arī izvirzīties vadībā pēc Čerifa bloka pret Toču (14:13). Vēl kādu laiku latviešiem izdevās turēties līdzās, bet tad kārtējo bloku uzlika Čerifs, kā arī labi atspēlējās aizsardzībā (19:15). Čerifa kļūda uzbrukumā vēl deva Pļaviņam un Točam cerību, bet pēc pārtraukuma latvieši atspēlēja tikai vienu mačbumbu, zaudējot cīņu par bronzas medaļām ar 0-2 (12:21, 18:21).

Tādējādi Mārtiņam Pļaviņam neizdevās atkārtot 2012. gadā Londonā iespēto, bet arī ceturtā vieta Pļaviņam un Točam vērtējama kā ļoti labs rezultāts. Točs pēc zaudējuma komentēja: ''Sirdsapziņa ir tīra, jo šajā turnīrā atdevām sevi visu'.'

Latvijas pludmales volejbola dueta spēles Tokijas olimpiskajās spēlēs

DienaLaiksSpēleRezultāts
26. jūlijs11:00Perušičs/Švainers (Čehija) - Pļaviņš/Točs (Latvija)0-2 (0:21; 0:21)
29. jūlijs11:00Krasilņikovs/Stojanovskis (ROC) - Pļaviņš/Točs (Latvija)1-2 (21:13; 19:21; 11:15)
31. jūlijs09:00Pļaviņš/Točs (Latvija) - Gaksiola/Rubio (Meksika)0-2 (18:21; 16:21)
2. aug.07:00Evandru/Brunu (Brazīlija) - Pļaviņš/Točs (Latvija)0-2 (19:21; 18:21)
4. aug.04:00Pļaviņš/Točs (Latvija) - Alisons/Alvaru Filju (Brazīlija)2-0 (21:16; 21:19)
5. aug.15:00Mols/Sērems (Norvēģija) - Pļaviņš/Točs (Latvija)2-0 (21:15; 21:16)
7. aug.04:00Pļaviņš/Točs (Latvija) - Čerifs/Ahmeds (Katara)0-2 (12:21; 18:21)

Tokijas olimpiskās spēles, pludmales volejbols vīriešiem, spēle par 3. vietu un fināls

DienaLaiksSpēleRezultāts
7. aug.04:00Pļaviņš/Točs (Latvija) - Čerifs/Ahmeds (Katara)0-2 (12:21; 18:21)
7. aug.05:30Mols/Sērems (Norvēģija) - Stojanovskis/Krasilņikovs (ROC)2-0 (21:17; 21:18)

Olimpisko spēļu laureāti pludmales volejbolā vīriešiem

OSZeltsSudrabsBronza
2020Mols/Sērems (Norvēģija)Stojanovskis/Krasilņikovs (ROC)Čerifs/Ahmeds (Katara)
2016A. Seruti/B. Šmits (Brazīlija)P. Nikolai/D. Lupo (Itālija)A. Brūvers/R. Mēvsens (Nīderlande)
2012J. Brinks/J. Rekermans (Vācija)A. Seruti/E. Regu (Brazīlija)M. Pļaviņš/J. Šmēdiņš (Latvija)
2008T. Rodžerss/F. Dalhauzers (ASV)F. Magalhaess/F. Araužu (Brazīlija)R. Santušs/E. Regu (Brazīlija)
2004R. Santušs/E.Regu (Brazīlija)H. Bosma/P. Erera (Spānija)S. Kobels/P. Hoišers (Šveice)
2000D.Blantons/E.Fonoimoana (ASV)Z. de Melo/Rikardu (Brazīlija)Āmans/Hāgers (Vācija)
1996K.Kiralijs/K.Sefīzs (ASV)M.Dods/M.Vaitmāršs (ASV)Dž.Čailds/M.Hēse (Kanāda)

Noderīgas saites:

Tokijas OS ziņas
Latvijas olimpiskā komanda
Starti, rezultāti, tiešraides
Medaļu kopvērtējums

Skaties visus olimpisko spēļu notikumus tiešraidēs, abonējot discovery+ pie Go3!

  +2 [+] [-]

, 2021-08-07 08:44, pirms 3 gadiem
Ir ok, tās ir olimpiskās spēles, nevis sētas mači, lieliski 4 vieta ir teicams rezultāts!

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 09:05, pirms 3 gadiem
Karlo rakstīja: Visvairāk tracināja Pļaviņa negatīvisms! Pilnīgi garām. Lieliski, ka puikas līdz bronzai aizcīnījās, bet daudz vairāk pieredzējušam komandas biedram ir jāatbalsta jaunākais. Nevar tikai braukt virsū, kur ir atbalsts? Tā ir komanda ar 2 spēlētājiem tomēr. Mūsu meitenes atbalstīja 1 otru, bet Pļaviņš bija pārāk nīgrs un negatīvs. Ar tādu attieksmi lai iet pensijā un rūpējas par ģimeni. Paldies par darbu un pietiek mocīties.
Tas ir profesionālais sports, kur ar tukšiem glaimiem tālu netkt. Visām komandām pie kritumiem ir nesaskaņas, visām, tāds ir cilvēks. Šodien bija pamatoti, nav Točam Mārtiņa gudrības/viltības un pieredzes, bet kopumā turnīrs labs abiem un malači. Cik jaunie sportisti netiek nolaisti klozetā ar to pseidopozitīvismu.

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 09:28, pirms 3 gadiem
Ko???? Nopietni? Izp.st abus brazīļu pārus un pad.irst kautkādām čurkām? Nu latvieši var, viennozīmīgi, tas ir jāprot man citu vārdu nav

  +5 [+] [-]

, 2021-08-07 09:37, pirms 3 gadiem
bac.22 rakstīja: Tas ir profesionālais sports, kur ar tukšiem glaimiem tālu netkt. Visām komandām pie kritumiem ir nesaskaņas, visām, tāds ir cilvēks. Šodien bija pamatoti, nav Točam Mārtiņa gudrības/viltības un pieredzes, bet kopumā turnīrs labs abiem un malači. Cik jaunie sportisti netiek nolaisti klozetā ar to pseidopozitīvismu.
Tas jau ne šodien tikai. Arī pusfinālā Pļaviņš bija drūms un indīgs (nu un šķiet visu turnīra laiku). Skaidrs, ka sezonas laikā un periodā kad Točs ar Pļaviņu sāka kopā spēlēt, var un varbūt vajag vecajam bukam jauno audzināt utt., bet nu vai tas ir jādara izšķirošos mačos? Es nekad neesmu sportā redzējis gadījumu, kad vājāka komanda (objektīvi mūsējie bija vājākie no TOP4) uzvelk uz desas stipros bez izcila komandas mikroklimata, saliedētības, emocijām, 110% pašatdeves utt. Kāda iespēja uzvarēt, ja abi pārtraukumā sēž un nesarunājas? Ir prieks par 4. vietu, bet vispār paliek mieles nedaudz, ka tā tas notika. Bet nu ok... var jau būt, ka Pļaviņam ir kādi blakusfaktori, kas traucē noskaņoties - nez tur problēmas ģimenē, piemēram, ka nemaz negribas te Tokijā atrasties utt., tas būtu saprotami un varbūt izskaidrotu, ka Točs arī mierīgi pieņem šādu situāciju (ar nosacījumu, ka ir to izrunājuši utt.). Tā jau džekiem novēlu to labāko - skaidrs, ka būs izšķiršanās ko darīt nākotnē, jo Pļaviņš jaunāks nepaliek. Pāris sezonas jau var padzenāt vēl bumbu, bet vai līdz Parīzei izvilks, kas zin.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 09:45, pirms 3 gadiem
Pati nepatīkamākā vieta, kurš kaut nedaudz sportojis to saprot, bet OS protams sasniegums.

  -3 [+] [-]

, 2021-08-07 09:56, pirms 3 gadiem
Latviešu lūzeru mentalitāte turpinās, iemest viena lidmašīnā ar meiču duetu un lai tā lidmašīnā nokrīt uz vientuļas salas lai dzīvo 4 ubagi katrs savā salas pusē

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 09:57, pirms 3 gadiem
Abi uzvar stiprus pretiniekus, bet kad sākas par medaļām cīņa tā papisiens kabatā, fantastika, bet nu musari paši vainigi

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 09:58, pirms 3 gadiem
Tūristi

     [+] [-]

, 2021-08-07 10:09, pirms 3 gadiem
Koka medaļas ar' nav slikti. Vēl jo vairāk tāpēc,ka te dažiem patīk salīdzināt Latvijas sportistu sasniegto ar citu valstu sportistiem. Ja citi lielie čempioni neko nav dabūjuši,tad arī latviešu zaudējums nav tik sāpīgs. Tipiska latviešu psiholoģija.

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 10:12, pirms 3 gadiem
Tikai autist galvas priecājas pat koka medaļu

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 10:22, pirms 3 gadiem
Atkal jāsaka ir pēcgarša, jo reāli varēja abi dueti medaļu paņemt. Tas būtu neticams sasniegums priekš mazas Latvijas, lai motivētu bērnus, jauniešus un cilvēkus, kuriem nav hobiju, lai kaut ko darītu. Pat, ja nebūtu zelta, tāpat nācija būtu priecīga kaut vai par sudrabu vai bronzu, bet ja zelts, tad šeit LV būtu kosmoss un visi kopīgi sagaidītu lidosta. Pazaudēta lieliska iespēja, jo nākošas reizes var arī nebūt...

     [+] [-]

, 2021-08-07 10:31, pirms 3 gadiem
Karseejs rakstīja: Tocham kopumaa loti labas pirmas Olimpiskas speles. Dzhekam ir vel liels potencials, tik jaturpina smagi stradaat.. Par Martinju - ar taadu atieksmi vares savu pedejo beach gadus spelet viens pats..
Točam 32 gadi jau - protams, pielikt vēl var, bet kopumā jau šajā vecumā var pamatā būt runa par kādu nianšu pieslīpēšanu un pilnveidošanu, pieredzes uzkrāšanu utml.. Milzīgs lēciens izaugsmē (tieši spēles kvalitātes un prasmju ziņā) jau reti kad notiek. Samoilovam ap šādu vecumu bija karjeras pīķis.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 10:32, pirms 3 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Atkal jāsaka ir pēcgarša, jo reāli varēja abi dueti medaļu paņemt. Tas būtu neticams sasniegums priekš mazas Latvijas, lai motivētu bērnus, jauniešus un cilvēkus, kuriem nav hobiju, lai kaut ko darītu. Pat, ja nebūtu zelta, tāpat nācija būtu priecīga kaut vai par sudrabu vai bronzu, bet ja zelts, tad šeit LV būtu kosmoss un visi kopīgi sagaidītu lidosta. Pazaudēta lieliska iespēja, jo nākošas reizes var arī nebūt...
Pirmais sakarīgais koments ! RESPECT ! Piekrītu,ka latviešu tautai (ne tikai bērniem un jauniešiem) ļoti pietrūkst iedvesmojoši paraugi ! Ja ekonomika ir pakaļā un politiķi ir zagļi un mudaki,tad vismaz sportisti var dot kaut kādu pozitīvu lādiņu.

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 10:36, pirms 3 gadiem
semerjaks rakstīja: Pirmais sakarīgais koments ! RESPECT ! Piekrītu,ka latviešu tautai (ne tikai bērniem un jauniešiem) ļoti pietrūkst iedvesmojoši paraugi ! Ja ekonomika ir pakaļā un politiķi ir zagļi un mudaki,tad vismaz sportisti var dot kaut kādu pozitīvu lādiņu.
Ja strādā neoficiāli un nemaksā nodokļus ļoti labi var dzīvot, stroika par padarīto var celt ārā 1.5k-2k tik mauc un neoficiāli pie privātmāju būvniecības, es jau kādus 6 gadus nemaksaju nodoklus šajā valstī

  +2 [+] [-]

, 2021-08-07 10:38, pirms 3 gadiem
semerjaks rakstīja: Pirmais sakarīgais koments ! RESPECT ! Piekrītu,ka latviešu tautai (ne tikai bērniem un jauniešiem) ļoti pietrūkst iedvesmojoši paraugi ! Ja ekonomika ir pakaļā un politiķi ir zagļi un mudaki,tad vismaz sportisti var dot kaut kādu pozitīvu lādiņu.
Es varu pateikt, kad Točs/Šmēdiņš 2012. gadā izcīnīja OS bronzas medaļu pludmales volejbola, tad aizgāja tieši bums, jo mani tuvākie draugi aizgāja arī uz pludmales volejbolu kā rezultāta pat mani ievilka. Labi, ka šajā olimpiāde esam izcīnījuši medaļas 3x3 un svarcelšana, jo pēc Rio bija diezgan tukšuma sajūta bez nevienas medaļas...

  +2 [+] [-]

, 2021-08-07 10:38, pirms 3 gadiem
Kims Čenuns rakstīja: Ja strādā neoficiāli un nemaksā nodokļus ļoti labi var dzīvot, stroika par padarīto var celt ārā 1.5k-2k tik mauc un neoficiāli pie privātmāju būvniecības, es jau kādus 6 gadus nemaksaju nodoklus šajā valstī
Tad tev jāsakrāj vecumdienām,jo nebūs pensija un nevarēsi vairs strādāt strojkā

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 10:41, pirms 3 gadiem
Švaki. Nekādas sagaidīšanas te nebūs

  -2 [+] [-]

, 2021-08-07 10:44, pirms 3 gadiem
Mūsējie spēlēja labi,bet veiksme nebija! Žēl.
Paldies par labām spēlēm un emocijām turnīrā !!!

  -2 [+] [-]

, 2021-08-07 10:44, pirms 3 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Es varu pateikt, kad Točs/Šmēdiņš 2012. gadā izcīnīja OS bronzas medaļu pludmales volejbola, tad aizgāja tieši bums, jo mani tuvākie draugi aizgāja arī uz pludmales volejbolu kā rezultāta pat mani ievilka. Labi, ka šajā olimpiāde esam izcīnījuši medaļas 3x3 un svarcelšana, jo pēc Rio bija diezgan tukšuma sajūta bez nevienas medaļas...
Izskatās, ka pat Plaviņam medaļu gribi atņemt

  +2 [+] [-]

, 2021-08-07 10:48, pirms 3 gadiem
Ceturtā vieta ir viņiem lielisks panākums.Jau uzvarot astodaļfinālu Točs pareizi pateica šis ir mūsu labākais panākums šajā sezonā.Un medaļa jau būtu brīnums.

     [+] [-]

, 2021-08-07 10:55, pirms 3 gadiem
coffijs rakstīja: Ceturtā vieta ir viņiem lielisks panākums.Jau uzvarot astodaļfinālu Točs pareizi pateica šis ir mūsu labākais panākums šajā sezonā.Un medaļa jau būtu brīnums.
Ceturtā vieta nav panākums nevienam,, jo esi klāt lielajās cīņās, bet neko neizcīni!
Cita lieta, ka izsist abus brazīļu pārus bija jau kosmoss šim pārim!

     [+] [-]

, 2021-08-07 11:03, pirms 3 gadiem
flipsider rakstīja: Izskatās, ka pat Plaviņam medaļu gribi atņemt
Gribu, bet nu džekiem būs jāuzsauc deserti par to, ka tika tālāk par 1/8

     [+] [-]

, 2021-08-07 11:03, pirms 3 gadiem
flipsider rakstīja: Ceturtā vieta nav panākums nevienam,, jo esi klāt lielajās cīņās, bet neko neizcīni!
Cita lieta, ka izsist abus brazīļu pārus bija jau kosmoss šim pārim!
nu ne jau kosmoss
brazīļi šobrīd nav nekādi kingi bīčā

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:05, pirms 3 gadiem
flipsider rakstīja: Ceturtā vieta nav panākums nevienam,, jo esi klāt lielajās cīņās, bet neko neizcīni!
Cita lieta, ka izsist abus brazīļu pārus bija jau kosmoss šim pārim!
Kāpēc nav piemēram belaru ceturtā vieta OS hokejā savulaik bija izcils panākums.

  -2 [+] [-]

, 2021-08-07 11:06, pirms 3 gadiem
coffijs rakstīja: Kāpēc nav piemēram belaru ceturtā vieta OS hokejā savulaik bija izcils panākums.
Izcils panākums, ka uzvilka zviedrus, bet ne tās sagrāves, kas sekoja pēc tam
Panākums, ka tika pusfinālā, ne ceturtā vieta kā tāda!

     [+] [-]

, 2021-08-07 11:12, pirms 3 gadiem
ice F-1 rakstīja: nu ne jau kosmoss
brazīļi šobrīd nav nekādi kingi bīčā
Abi pāri kopā uzvarēja 6 no 7 spēlēm- pirms viņus izslēdza!
Tā kā nekādi pastarīši arī nebija

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:16, pirms 3 gadiem
Nu puišiem izcīnīt medaļu tiešām nebija lielu iespēju, palaimējās ar tiem čehiem dabūt tehnisko uzvaru, ceturtdaļfinālā brazīlis bija nekāds un arī dažas citas labvēlīgas sakritības! Bet nu meiču pēdējie divi zaudējumi gan bija nepieļaujami!

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:35, pirms 3 gadiem
flipsider rakstīja: Panākums, ka tika pusfinālā, ne ceturtā vieta kā tāda!
Kāda ir atšķirība starp pirmo (tika pusfinālā) on otro (ceturtā vieta)? Kāpēc par pirmo var priecāties, bet par otro nē? Ķipa, ja Točs/Pļaviņš būtu olimpinpiādē tagad finišējuši 5.-8. vietā (zaudējuši 1/4 finālā) tas būtu daudz labāks sasniegums, ko vajadzētu vērtēt pozitīvāk kā tagadējo 4. vietu? Kaut kāda smadzeņu akrobātika.

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:38, pirms 3 gadiem
Kims Čenuns rakstīja: Tūristi
3x3 basketbolisti ar zelta medaļām arī tūristi???

  +1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:38, pirms 3 gadiem
Ja tu nedabū vismaz 3 medaļas olimpiskajās spēlēs, tad tu esi tūrists

  -1 [+] [-]

, 2021-08-07 11:54, pirms 3 gadiem
hmm rakstīja: Kāda ir atšķirība starp pirmo (tika pusfinālā) on otro (ceturtā vieta)? Kāpēc par pirmo var priecāties, bet par otro nē? Ķipa, ja Točs/Pļaviņš būtu olimpinpiādē tagad finišējuši 5.-8. vietā (zaudējuši 1/4 finālā) tas būtu daudz labāks sasniegums, ko vajadzētu vērtēt pozitīvāk kā tagadējo 4. vietu? Kaut kāda smadzeņu akrobātika.
Laikam neesi sportojis, ka priecājies par 4 vietām
Es priecājos, ka viņi tika pusfinālā, jo varēja palikt grupā vai apstāties 1/8!

     [+] [-]

, 2021-08-07 12:52, pirms 3 gadiem
izraktenis rakstīja: 3x3 basketbolisti ar zelta medaļām arī tūristi???
3x3 ir pagalma līmenis. Tas nav olimpiādes cienīgs.

  -2 [+] [-]

, 2021-08-07 13:05, pirms 3 gadiem
gramofons rakstīja: 3x3 ir pagalma līmenis. Tas nav olimpiādes cienīgs.
Nu tu esi utubunga!

     [+] [-]

, 2021-08-07 13:09, pirms 3 gadiem
darbagalds rakstīja: Nu tu esi utubunga!
Patiesība kremt?

  +2 [+] [-]

, 2021-08-07 13:52, pirms 3 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Atkal jāsaka ir pēcgarša, jo reāli varēja abi dueti medaļu paņemt. Tas būtu neticams sasniegums priekš mazas Latvijas, lai motivētu bērnus, jauniešus un cilvēkus, kuriem nav hobiju, lai kaut ko darītu. Pat, ja nebūtu zelta, tāpat nācija būtu priecīga kaut vai par sudrabu vai bronzu, bet ja zelts, tad šeit LV būtu kosmoss un visi kopīgi sagaidītu lidosta. Pazaudēta lieliska iespēja, jo nākošas reizes var arī nebūt...
Ko tu tur gvelz