Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:345, Did:0, useCase: 3

Gulbis: "18. kortā pret spēlētājiem izturas kā pret sūdiem"

Agris Suveizda

Gulbis: "18. kortā pret spēlētājiem izturas kā pret sūdiem"
Ernests Gulbis
Foto: AFP/Scanpix

Latvijas tenisists Ernests Gulbis ar uzvaru sāka "French Open", pirmajā kārtā ar 6:3, 7:5, 6:4 pieveicot Andreasu Sepi. Vēl ne tik sen spēlējis šā turnīra pusfinālā, nu Gulbja karjerā ir iestājies smags kritums, kas nozīmējis attieksmes maiņu kā no organizatoriem, tā arī mediju puses. Latvietis pēc spēles vairs ne tuvu nebija tik pieprasīts kā agrāk, taču viņa komentāri, kā allaž, nelika vilties – Gulbis sarunā ar Sport360.com asi kritizēja izturēšanās atšķirības pret elites tenisistiem un pārējiem "mirstīgajiem".

"Tās ir tik dažādas pasaules, kad spēlē labi, kad visi tevi vēlas savos turnīros, visi tevi liek labos kortos un visi cenšas izpatikt. Pirms diviem gadiem šeit spēlēju pusfinālā, bet šogad pret spēlētājiem, kuri spēlē 18. kortā [tajā Gulbis spēlēja pret Sepi], izturas kā pret sūdiem," sacīja Ernests Gulbis.

"Vaicāju, vai tas ir labs korts spēlei, un viņi atbildēja – nē, ej uz kortu," Gulbis turpināja. "Treneru štābam pat nav savas ložas, kur apsēsties un skatīties spēli. Jūtos nedaudz necienīts, jo jebkurš tenisists laukumā atdod labāko, kas viņam ir. Mums ir jāspēlē sniegā, kā Minhenē, mums ir jāspēlē aukstumā, karstumā – tas nav svarīgi, nevienu tas neinteresē. Mēs vienkārši ejam kortā, atdodam visu, kas mums ir, un pēc tam pretī dabūnam…Tā noteikti nav demokrātiska attieksme."

"Cilvēkiem manā situācijā ir jālūdzas, lai jebkurā dienas laikā uz stundu vienatnē tiktu treniņu kortā. Un tad varam redzēt, ka izsētie spēlētāji tur jau divas stundas strādā vienatnē ar treneri. Kā gan tādā situācijā var sacensties?! Mums ir viena stunda laika uz četriem cilvēkiem kortā, kamēr mums jāsacenšas ar puisi, kurš ir labi sagatavojies un kuram viss ir perfekti."

Runājot par sistēmu un attieksmi, Gulbis runāja vispārīgi, ne tikai par "French Open": "Nezinu, kā sistēma strādā. Vai mēs dzīvojam demokrātijā, kurā visi ir vienlīdzīgi, vai kā tā strādā? Ja kāds man to izskaidros, tad es to sapratīšu un varbūt, kad atkal sasniegšu labāko desmitnieku, izturēšos atbilstoši. Bet es to negribu. Tagad spēlēju kvalifikācijas un nav nekādas iespējas, ka kāds man iedos ielūgumu. Neesmu laimīgs, neesmu veiksmīgs, bet man šī situācija patīk. Tāpēc, ka tad, kad esi jauns un viss iet kā pa sviestu, tu nemaz nepamani, ka visi bez nekāda iemesla bučo tavu pakaļu tikai tādēļ, ka esi labs tenisists. Tu dzīvo savu dzīvi un no cilvēkiem sagaidi, ka viņi tā darīs – ka viņiem būs brūns deguns."

"Tenisa sabiedrībai ir pati īsākā atmiņa," teica Gulbis. "Vairākus mēnešus nospēlē slikti, un viss. Varbūt ne tad, ja esi spēlētājs no labāko trijnieka vai četrinieka, kurš daudzus gadus spēlējis konsekventi labi, bet tādiem puišiem kā es…Nevēlos to salīdzināt, bet Dimitrovs tagad nedaudz buksē. Viņš agrāk bija desmitnieka spēlētājs, viņš ir tiešām labs spēlētājs. Cik daudz laika prasīs, lai cilvēki pret viņu izturētos citādi? Neesmu par to drošs. Ja viņš vēl gadu spēlēs slikti, tad viņš būs tādā pašā pozīcijā kā es. Dažreiz tas ir negodīgi, bet tas motivē nokļūt tur, kur biji agrāk. Tādā situācijā daudz vairāk saproti, kādi cilvēki ir tev apkārt."

Vaicāts par savu kritumu, latvietis norādīja, ka tas bijis saistīts ar pleca savainojumu neilgi pēc "French Open" pusfināla 2014. gadā, kas izraisījis ķēdes reakciju un vēlāk pārvērties plaukstas locītavas savainojumā. "Trenējos trīsreiz mazāk, nekā es būtu vēlējies. Es esmu no tiem, kuriem nepieciešams stundām ilgi būt kortā, lai iegūtu sajūtu. Kad spēlēju labi, treniņu dienās kortā pavadīju pa piecām vai sešām stundām, un tas man lika justies labi. Un tagad, kad man bija šīs plaukstas locītavas un pleca problēmas, dienā varēju pavadīt pusotru stundu, kas nav pietiekami."

"Maiami un Indianvelsā šogad gribēju izstāties, bet mans treneris Ginters sacīja, ka man ir jāspēlē [ar savainojumu], jo viņš bija tur. Kas bija nepareizs lēmums," atzina Gulbis. "Pēc tam izstājos no Marrakešas un Montekarlo un lēni iesāku Barselonā. Esmu priecīgs par māla sezonu – labi, Barselonā es zaudēju, bet tā bija pirmā reize, kad izspēlēju punktus. Romā bija pirmais turnīrs, kad viss bija kārtībā. Pat Ženēvā pagājušajā nedēļā pārspēju Beraņķi un pēc tam sīvā cīņā zaudēju Čiličam, kurš ir lielisks spēlētājs. Man ir jābūt spējīgam trenēties, lai kortā sakrātu daudz stundu. Bez tām…Visi spēlētāji ir dažādi, bet man ir nepieciešams ilgi trenēties."

Izmantotie resursi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Slēpts komentārs: SportaEkspertuPazinejs

 +15 [+] [-]

, 2016-05-26 09:38, pirms 9 gadiem
Aste, 07:20, pirms 2 stundām
Intervija pēc spēles ar Seppi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Suveižda ir žurnālists ar lielo Ž. Komentāros atrod interviju un pārtulko ar google translate, pēc tam manuāli pielabojot kļūdiņas. Būtu labāk turpinājis darbu pie SWE-LAT Suveizdnīcas izveides.

 +12 [+] [-]

, 2016-05-26 09:44, pirms 9 gadiem
Jaunupam ir netikai brūns deguns, bet jau vaigi

  +3 [+] [-]

, 2016-05-26 09:47, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Aste, 07:20, pirms 2 stundām
Intervija pēc spēles ar Seppi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Suveižda ir žurnālists ar lielo Ž. Komentāros atrod interviju un pārtulko ar google translate, pēc tam manuāli pielabojot kļūdiņas. Būtu labāk turpinājis darbu pie SWE-LAT Suveizdnīcas izveides.
Nav jēga pievērst tādiem uzmanību,nu tak skaidrs,ka nav pilns rublis galvā kadram,kā tur teica par to substanci,jo mazāk šveiždu kustini,jo mazāk tā smako!

 +14 [+] [-]

, 2016-05-26 09:49, pirms 9 gadiem
Beidzot vismaz var uzzināt patiesos neveiksmju iemeslus! Daži te rakstīja, ka netrenējas un pareizi rakstīja, ja cilvēks, kurš pieradis trenēties ilgi- tagad trenējas 3x mazāk, tad skaidrs, ka tas nav ATP līmenis!

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 09:50, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Aste, 07:20, pirms 2 stundām
Intervija pēc spēles ar Seppi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Suveižda ir žurnālists ar lielo Ž. Komentāros atrod interviju un pārtulko ar google translate, pēc tam manuāli pielabojot kļūdiņas. Būtu labāk turpinājis darbu pie SWE-LAT Suveizdnīcas izveides.
Kāpēc tieši Suvjeižda? Visi viņi te tā darbojas!

 +14 [+] [-]

, 2016-05-26 09:51, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Aste, 07:20, pirms 2 stundām
Intervija pēc spēles ar Seppi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Suveižda ir žurnālists ar lielo Ž. Komentāros atrod interviju un pārtulko ar google translate, pēc tam manuāli pielabojot kļūdiņas. Būtu labāk turpinājis darbu pie SWE-LAT Suveizdnīcas izveides.
Nav nemaz slikti, ja kāds atrod, iztulko un tādā veidā dod arī citiem iespēju izlasīt ...... ne vienmēr ir laiks meklēt dažādos portālos kaut kādas informācijas drumslas, kas varētu interesēt. Izskatās, ka esošā situācija Ernestam mazliet uzdzinusi sportisko niknumu. Tas priecē.

 +16 [+] [-]

, 2016-05-26 09:52, pirms 9 gadiem
Tas pats jai ir arī te... kā Ernests uzvar, kāpj augšā, tā visi "brūniem deguniem", kā neveicas, neiet, tā dod virsū ka maz neliekas... Gribētos vismaz te lielāku objektivitāti komentāros, bet bieži tādos apollo vai tvnet komentētāji ir objektīvāki.
Lai izdodas Ernestam kāpt uz augšu un iegūt stabilitāti, atgūt labo spēles sajūtu

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 09:56, pirms 9 gadiem
Notīra laukumu, padod bumbiņas, pasniedz dvielīti, iedod padzerties. Ja vienu spēli zaudē - iedod 30k, ja uzvari 60k. Tiešām attieksme kā pret pēdējo mēslu. Nav vispār ar ko salīdzināt....

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 10:05, pirms 9 gadiem
murene rakstīja: Nav nemaz slikti, ja kāds atrod, iztulko un tādā veidā dod arī citiem iespēju izlasīt ...... ne vienmēr ir laiks meklēt dažādos portālos kaut kādas informācijas drumslas, kas varētu interesēt. Izskatās, ka esošā situācija Ernestam mazliet uzdzinusi sportisko niknumu. Tas priecē.
Žurnālistam informācija ir jāpasniedz lasītājiem, nevis otrādi.

  +9 [+] [-]

, 2016-05-26 10:05, pirms 9 gadiem
jelleG rakstīja: Notīra laukumu, padod bumbiņas, pasniedz dvielīti, iedod padzerties. Ja vienu spēli zaudē - iedod 30k, ja uzvari 60k. Tiešām attieksme kā pret pēdējo mēslu. Nav vispār ar ko salīdzināt....
Neaizmirsti, ka mēs te runājam par labāko 100-nieku no miljoniem!
Gulbis jau nerunā tikai par sevi, bet arī par cilvēkiem, kas apkārt un citiem spēlētājiem!

  -1 [+] [-]

, 2016-05-26 10:07, pirms 9 gadiem
boleks rakstīja: Tas pats jai ir arī te... kā Ernests uzvar, kāpj augšā, tā visi "brūniem deguniem", kā neveicas, neiet, tā dod virsū ka maz neliekas... Gribētos vismaz te lielāku objektivitāti komentāros, bet bieži tādos apollo vai tvnet komentētāji ir objektīvāki.
Lai izdodas Ernestam kāpt uz augšu un iegūt stabilitāti, atgūt labo spēles sajūtu
Tieši tā! Visu interviju nepameta sajūta, ka Ernests runā par komentāriem SC.

  +5 [+] [-]

, 2016-05-26 10:19, pirms 9 gadiem
Ļoti loģiski,bet nav ko žēloties ,būtu ar cieņu izturējies pats visās situācijās ,nebūtu veidojusies šāda situācija,kā jau Bresniks ir izteicies par Ernestu,ja būs kāds grābeklis uz kura uzkāpt tad pirmais būs Ernests,kas to izdarīs.

  +3 [+] [-]

, 2016-05-26 10:22, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Žurnālistam informācija ir jāpasniedz lasītājiem, nevis otrādi.
Piekrītu. Tomēr situācijā, kad Ernests mūsu žurnālistus, maigi sakot, ignorē, šis ir veids, kā iegūt mūs interesējošu informāciju.

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 10:29, pirms 9 gadiem
murene rakstīja: Piekrītu. Tomēr situācijā, kad Ernests mūsu žurnālistus, maigi sakot, ignorē, šis ir veids, kā iegūt mūs interesējošu informāciju.
no 2010. gada intervijas žurnālam IR:
Pirms diviem gadiem Sanktpēterburgā vakars izvērtās jautrs - diskotēka, ar baltu zirgu braucām uz viesnīcu. Tur gribēju draugiem parādīt, cik interesants esmu. Dejojot uzkritu uz stikla galda, sagriezu roku. Braucām uz slimnīcu. Tur arī bija interesanti - tādam maziņam apsargam ar brillītēm rādu asiņaino roku, bet viņš saka: "Nē, daktera nav, nāciet rīt!" Gandrīz pa purnu sadevu viņam! Beigās sarunājām ārstu, lai sašuj. Un tā pēkšņi parādās ziņas, ka es griežu vēnas," atceras Gulbis.

Šī pieredze arī sportistā nostiprinājusi pārliecību, ka liela daļa Latvijas žurnālistu ir ambiciozi, kompleksaini un neprofesionāli un to vien gaida, kā uzrakstīt kaut ko sliktu par sportistu vai viņa ģimeni. Lai gan lielākoties intervijās sportistam patīkot pajokot, šos jokus žurnālisti mēdz interpretēt pa savam.

     [+] [-]

, 2016-05-26 10:52, pirms 9 gadiem
Atkal sākās Gulbja daiļā vāvuļošana... būtu labāk koncentrējies spēlēšanai un domājis par savu sniegumu!!!

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 10:58, pirms 9 gadiem
kas traucē mūsu žurnālistiem "paņemt" info no paša Ernesta? Vai tiešām viņš ir tik noslēgta personība, ka jāvelk info ar knaiblēm? Arī Ernestam jāprotas ...

     [+] [-]

, 2016-05-26 10:58, pirms 9 gadiem
ak vai...atkal ar kaadu citu pinpongistu jaagulj vienaa istabaa

     [+] [-]

, 2016-05-26 10:58, pirms 9 gadiem
Suveizda atkāpies!

  -4 [+] [-]

, 2016-05-26 10:58, pirms 9 gadiem
murene rakstīja: Piekrītu. Tomēr situācijā, kad Ernests mūsu žurnālistus, maigi sakot, ignorē, šis ir veids, kā iegūt mūs interesējošu informāciju.
Izņemot Puči un Ernštreitu, LV nav sporta žurnālistu.

  -2 [+] [-]

, 2016-05-26 11:00, pirms 9 gadiem
bitoose rakstīja: Suveizda atkāpies!
Sen jau bojā gaisu sc ar saviem dzeltenajiem trikiem, piesaistot lasītājus saviem tulkojumiem, nevis rakstiem.

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 11:17, pirms 9 gadiem

2 gadi ar savainojumu, īstenībā hronisks. Tas, protams, ir slikti. Labāk lai turas veselība (uzvaras) un varam intervijas palasīt.
Ernest, jātiek līdz 1/2 finālam! Tavi memuāri ir interesanti

     [+] [-]

, 2016-05-26 11:19, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Izņemot Puči un Ernštreitu, LV nav sporta žurnālistu.
Ernštreitu? Viņu tak interesē tikai hokejs un futbols. Sporta studija ar saviem amatieru sportistu stāstem jau zb...

  +3 [+] [-]

, 2016-05-26 12:23, pirms 9 gadiem
Kā spēlē, tā izturas.

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 12:41, pirms 9 gadiem
Cilvēks, kurš ir izstudējis katra burta rakstību lieto vārdu "dabūnam". Asaras acīs riešas.

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 14:25, pirms 9 gadiem
jelleG rakstīja: Notīra laukumu, padod bumbiņas, pasniedz dvielīti, iedod padzerties. Ja vienu spēli zaudē - iedod 30k, ja uzvari 60k. Tiešām attieksme kā pret pēdējo mēslu. Nav vispār ar ko salīdzināt....
Cik naudas spēlētājs tērē, lai spēlētu tajā līmenī? Nu ne jau Jūsu nosaukto!

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 15:31, pirms 9 gadiem
m. scofield rakstīja: Cik naudas spēlētājs tērē, lai spēlētu tajā līmenī? Nu ne jau Jūsu nosaukto!
kāds piespiež vai tērēt naudu tenisa spēlēšanai? mums tagad vajadzētu paraudāt kopā ar Ernestu par miljonāra grūto dzīvi?

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 15:33, pirms 9 gadiem
šī nav pirmā (un gan jau ne pēdējā reize), kad gulbis runā par slikto attieksmi, ja neesi top10. tikai cīņu par taisnību viņš vienmēr sāk tad, kad pats ir nokļuvis lejā, pārējā laikā viņu tas nesatrauc. un- kurš ir vainīgs, ka ernests reitingā ir tik zemu, ka turnīra rīkotāji neuzskata viņu par tik vērtīgu, lai liktu centrālajos kortos?

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 15:43, pirms 9 gadiem
Nekas - izvuksees Vilfriidu un bus atkal uz zalja zara...

  +1 [+] [-]

, 2016-05-26 15:50, pirms 9 gadiem
Gulbis analizē

     [+] [-]

, 2016-05-26 16:56, pirms 9 gadiem
Nevajadzēja tik zemu nolaisties, "analizētāj", tad nejustos kā SŪDS, jo pats vel pāris mēnešu atpakaļ izteicies, ka tev vienalga kurā vietā rangā atrodies, tad nu zasmelies tagad savus SŪDUS ...ofšoros un "bibliotēkā"...

  +4 [+] [-]

, 2016-05-26 17:13, pirms 9 gadiem
No vienas puses varētu Gulbim arī piekrist. Es arī vienmēr izlasu Gulbja teikto, jo neatkarīgi no tā, vai es viņam piekrītu vai nē, man ir sajūta, ka šis puisis neliekuļo un teiktas patiešām atspoguļo viņa domas, kas ļoti bieži ir tiešām interesantas.
Bet jā - par šoreiz teikto. Teniss, tā pat kā daudzi citi sporta veidi ir bizness ar milzīgu naudas apgrozījumu. TOP spēlētājiem, kā izsakās Gulbis, "bučo pakaļas" tāpēc, ka viņi arī ir tie, kas piesaista ļaudis ar lielu spēju un vēlmi ieguldīt milzīgo naudu tenisa biznesā. Ja tu jelkādu iemeslu dēļ šajā topā vairs neesi (izņemot gadījumus, kad ir skaidras pazīmes, ka tūlīt atkal būsi - piemēram, savainojuma gadījumā), tad šīs naudas aprites organizatoriem patiesi nav nekāda racionāla iemesla turpināt "bučot pakaļas", ja tu vairs neesi tieši iesaistīts šīs naudas "ražošanā". Ja runājam par izturēšanos kā pret "mēsliem" tīri no cilvēku saskarsmes viedokļa (neņemot vērā titulus), tad es labprāt uzdotu pāris jautājumus: vai kāds no tenisistiem kaut reizi ir "paldies" vietā kaut galvu paklanījis dvieļu vai bumbiņu padevējam par pasniegto mantu? Savukārt atgriezts dvielis dvieļu padevējam vairumā gadījumu tiek vienkārši tenisistam atmuguriski pārsviežot to pār plecu, savukārt dvieļu padevējam ir jānoreaģē un jānoķer. Te nu būtu jautājums - kurš tad pret kuru izturas kā pret mēslu? Vai tenisisti būtu gatavi tam, ka dvieļu padevējs pasviestu dvieli viņiem atmuguriski pār plecu? Ja nē, tad jau tāpēc vien ir skaidrs, ka dvieļu padevēji par pilnvērtīgiem cilvēkiem uzskatīti netiek. Nu tad nebūtu pamata apvainoties arī tenisistiem, kas vairs nav topā....

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 17:15, pirms 9 gadiem
Šķiet, ka daži nav sapratuši šī vēstījuma būtību no Ernesta. Viņš norāda, ka "visi", kas nav TOP 10 ir neapskaužamā situācijā, ka viņus ierobežo, bet "TOPistiem" ir viss ko sirds kāro. Nu ok, Ernests tiks TOP 10, tad cits kritīs uz leju un atkal ieņems viņa vietu "apakšējos rangos" un izbaudīs tenisa īso atmiņu. Jāskatās uz šo situāciju kopā, ne tikai no Ernesta skata punkta!

     [+] [-]

, 2016-05-26 21:45, pirms 9 gadiem
kas ir tie "visi" kas izturas? es saprotu, ka 18jā kortā nav pat vietas normālam skatītāju skaitam, ir tenisistu komandas un pāris skatītāji...

  +2 [+] [-]

, 2016-05-26 22:41, pirms 9 gadiem
Ernijzz rakstīja: Aste, 07:20, pirms 2 stundām
Intervija pēc spēles ar Seppi:
Former French Open semi-finalist Ernests Gulbis...

Suveižda ir žurnālists ar lielo Ž. Komentāros atrod interviju un pārtulko ar google translate, pēc tam manuāli pielabojot kļūdiņas. Būtu labāk turpinājis darbu pie SWE-LAT Suveizdnīcas izveides.
Īsti nesapratu problēmu, absolūti visi mediji, digitālie, drukātie un translētie pārpublicē citu mediju ziņas, josevišķi digitālie, kuros informācijas plūsmai ir jābūt praktiski nepārtrauktai, nav ispejams ražot originālrakstus un intervijas ik pēc 5 minūtem, jo sevišķi ar tik ierobežotu žurnālistu skaitu, kāds ir jebkurā Latvijas medijā. Labrīt, zinu, ka iedzīvotajs parastais īpaši neorienejas žornālistikas darbības pamatprincipos un viņam svarīgākais ir vienkārši saņemt informāciju, kas šķiet interesanta, bet ja pārtulkots raksts no cita medija šķiet, kautkas neaptverams, tad laipni lūgts pieaugušo pasaulē.

Par tulkojumu kvalitāti, avota uziešanas metodi vai informācijas aizkavi, katram savi standarti, bet es personīgi, kā lielākā daļa lasītāju neeju cauri 150 komentāriem pie katra raksta un neredzēju vai kāds tur iemeta linku uz oriģinālu, tāpēc šo interviju uzgāju tikai šeit, līdz ar to bija verts viņu tulkot un publicēt, un tas, ka kāds komentētajs redz oriģinālu atrada pirmais un jūtas, ka tulkojum autors ir kko "nospēris" principā lielākajai daļai ir pie vienas vietas. Augsta līmeņa žurnālists protams aktīvi veic monitoringu savā kompetences sfērā, bet pārpublicēt rakstu vienas dienas laikā pēc origināla ir normas robežās.