Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:542, Did:0, useCase: 3

Ozoliņš populārākais? Piedodiet, dīvaini...

Ozoliņš populārākais? Piedodiet, dīvaini...
Sandis Ozoliņš atgriežas hokejā un uzreiz kļūst par populārāko sportistu valstī.

Trīspadsmit gadus pēc tam, kad izcīnījis Stenlija kausu, hokejists Sandis Ozoliņš tiek atzīts par Latvijas populārāko sportistu. Tas notiek četrus gadus pēc tam, kad viņš paziņo, ka vairs nespēlēs Latvijas izlasē un divus gadus pēc tam, kad viņš nolemj aiziet no NHL laukumiem...

Pirms pieciem mēnešiem viņš ieradās Latvijā un ar to bija gana, lai kļūtu par populārāko... Tāds viņš nebija nedz deviņdesmit ceturtajā, kad kā pirmais latvietis piedalījās NHL zvaigžņu spēlē, nedz jau pieminētajā deviņdesmit sestajā, nedz deviņdesmit septītajā, kad tika iekļauts NHL (faktiski – pasaules) labāko spēlētāju simboliskajā sešiniekā, nedz deviņdesmit devītajā, kad noslēdza daudzmiljonu lielu līgumu, nedz 2003. gadā – kad atkal spēlēja Stenlija kausa finālā. Loģiski, ka viņš nevarēja būt populārākais arī šīs desmitgades otrajā pusē, kad publiskās atklāsmes pieteica viņa atkarību epopeju. Bet – pietika trīsdesmit septiņu gadu vecumā pateikt, ka Rīgas „Dinamo” piedāvājums tiek ņemts vairāk kā nopietni, lai Ozoliņa personības kults pieņemtu jaunus apmērus.

Šajā nepilnajā pusgadā Ozoliņš nav paveicis neko tādu, par ko rakstītu un sajūsminātos sporta statistiķi. Viņš par to pats arī ir pārliecināts... Kā viena kluba kapteinis, kura vadītā komanda kuļas zem sapņu svītras kādas liellīgas čempionātā? Kā cilvēks, kurš atklāti pateicis, ka visus šos gadus bez hokeja viņam bijusi ne tikai ģimene, bet arī problēmas ar alkoholu? Kā hokejists, kura labāko gadu atblāzmu varam vērot ik pārvakarus, ar piebildi – jā, nodzert talantu nevar, bet būtu viņš mazliet jaunāks un ātrāks? Kā cilvēks, kurš tikai tagad sāk apzināties savas personības lomu, ar to domājot nākamo paaudžu atdarināšanas vērtu elku? Varbūt tas patiešām nav tik maz, lai iegūtu tautas atbalstu.

KHL sezona vēl nebija aizvadījusi pirmās pāris nedēļas, kad kolēģis Matulis man aizrautīgi dievojās par kāda Rīgas bāra stāstu – saprotama lieta, ja reiz Rīgā spēlē Ozoliņš, tad viņš no ledus brīvajā laikā uzturas krogos. Tur viņu esot redzējuši četros no rīta, citur atkal lēsa, ka šis kopā vēl ar vienu maiņu no tā paša „Dinamo”, esot kodis līdz rītausmai. Un tā tālāk... Maz bija tādu, kas vispār saprata, ko nozīmē atkarība no alkohola. Tāpat kā lielākā daļa pirmo Sanda biklumu un iespēlēšanos saistīja - protams, ar alkoholu. Ja Ozoliņš kļūdījās piespēlē, tad vainīgs bija sīvais, kas iepriekšējā naktī ticis lietots. Ja norāvās metiens – tas esot bijis uz paģirām. Ja guva vārtus, tad jau sāka runāt, kur hokejists šovakar atzīmēs. Lielai daļai līdzjutēju šajā ziņā bija apbrīnojami noturīga iztēle, par ko – tiesa, kas tiesa – pašam galvenajam varonim viņa iepriekšējos uznācienos bija savi nopelni. Ne jau viedais tautu dēls bija atgriezies no pasaules ārēm – Ozoliņa darbi citās vasarās bija ieguvuši teju vai folkloras statusu, kas nebija tālu no patiesības. Tikai šajā reizē vēl bija jāielāgo – ja Ozoliņš sāk dzert, tad hokeju viņš nespēlē ne nākamajā dienā, nedz aiznākamajā un parasti arī tas nenotiek arī pēc divām vai trīs nedēļām. Viņš šo spēli var uzvarēt tikai, ja ignorē kompromisus, jo „eh, vienu jau var...” , vai „pasēdi ar draugiem, neabižo...”, izvēršas par bezcerīgu stāstu ar traģiskām beigām. Pats Sandis to saprot, tāpēc mācās un pārbauda sevi katru dienu no jauna.

Vai nav absurdi, ka Ozoliņu par populārāko atzīst tad, kad viņš jau faktiski ir beidzis savu karjeru? Vai tā ir mūsu nespēja saskatīt citus varoņus, vai to vienkārši nav, vai vēl dīvaināk – Ozoliņš uz vecumu paliek tikai labāks (lasi – populārāks), kas – atkal nedod godu tiem citiem. Izrādās, Sanda personības lielums ar katru nākamo gadu pieņemas apjomos, gluži kā mēģinot iedzīt to laiku, kad tā pa īstam nemaz nemācējām un arī nevarējām novērtēt viņa vietu uz pasaules sporta kartes šī vārda sportiskajā nozīmē. Vai – tā ir tāda kā saspēle ar grēka nožēlošanā kritušo? Bet varbūt par populārāko viņš kļuvis nevis tāpēc, ka sportists, slavens hokejists, bet gan tāpēc, ka beidzot tauta ieraudzīja arī Ozoliņā cilvēku.

Te būs saraksts ar citiem, kuru iespējas popularitātes rangā tuvākajos gados arī var vērtēt ar tā saukto Sanda Ozoliņa bīdmēru.

Andris Biedriņš:
Ozoliņš viņa vecumā arī nesmādēja principu „kā gribu tā atpūšos”, tikai atšķirība tā, ka tas nenotika tik publiski un – Sandim jau bija Stenlija kauss. Sūdus Latvijas izlasē Ozoliņš taisīja ar trofeju pie sāniem, kamēr Andrim vispirms tikusi nauda... Tā tomēr ir atšķirība.

Ernests Gulbis:
Latvijas sporta pēdējo gadu lielākais talants, kas viņu padara līdzīgu Ozoliņam. Tā kā teniss nav komandas sporta veids, tad treneriem grūti piemeklēt Ernestam vietu, lai viņa talants uzplauktu tieši īstajā vietā un laikā. Pašam vien vajadzēs ar savu psiholoģisko pasauli tikt galā. Ozoliņam šajā ziņā bija priekšrocības.

Kaspars Gorkšs:
nobriedušākais no jaunās paaudzes sportistiem, iespējams – ģimenes audzināšana šajā ziņā spēlējusi nozīmīgu lomu. Nav šaubu – nopelnot vietu labā klubā ar lielu vārdu, var uz ilgu laiku kļūt par Latvijas populārāko atlētu, turklāt – izskatās, ka zvaigžņu slimība un citas piedevas viņš jau pārdzīvojis. Netipiski.

Kaspars Kambala:
Traģēdijas laukumā un ģimenē ir pārbaudījušas šo vienu no mērķtiecīgākajiem Latvijas basketbolistiem, neļaujot patiesībā atklāt viņa īsto būtību. Notikumi mums likuši runāt par Kambalu kā par spēka zīmolu zem groziem, lai gan pa īstam populārs viņš kļūs, kad citiem atklās Kambalu – cilvēku. Gluži kā Ozoliņš.

Jānis Miņins:
atklāts, skarbs, strādīgs, godīgs. Olimpiskais sporta veids bobslejs ir allaž latviešiem bijis gluži vai kā nacionālā īpatnība. Vēsturiskais mantojums mums šajā sporta veidā ir solīds, tieši tāpēc par populārāko Miņins kļūs gadā, kad izcīnīs olimpisko zeltu. Neko mazāku no Latvijas bobslejista nepaģēr. Diemžēl.

Kristaps Valters:
ja šis talantīgais basketbolists apzinātos, cik daudz enerģijas viņš šķērdē untumiem, kas vispār neattiecas uz sportu, mēs tagad runātu par Eiropas kalibra Valteru dinastiju. Dullumā – kā Ozoliņš, takta izjūtā – nav otra tik nevaldāma. Arī pret faniem, kam tomēr vienmēr ir taisnība. Pietrūkst tēva Valda iedzimtās viltības un mātes Zentas savaldības.



Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-01-04 10:32, pirms 15 gadiem
man prieks, ka raksta autori nelaso šos komentārus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-04 10:33, pirms 15 gadiem
Valmierietis12 rakstīja: Tu saki ka Tev personigi neviens hokejists nebutu popularakais sportists ja par tadu butu jabalso.. bet ja butu iespeja Tu balsotu par Irbi.. pareizi es sapratu tik taalu ja? nu pats Tu taa rakstiji... bet ja Tu nezinaji tad Irbe bija hokejists un ar hokeju joprojam ir ljooti cieši saistiits.. protams ja ar uvārdu "Irbe" Tu domaji musu leģendāro v/sargu Arturu Irbi...
pareizi saprati, bet ne līdz galam - ar to biju domājis ka Irbe būtu vienīgais hokejists par kuru balsotu, nevis noteikti par viņu balsotu, ja būtu tāda iespēja! un arī nevis tādēļ, ka viņš ir hokejists, bet gan tāpēc, ka, manuprāt, Irbe ir harizmātiskākā personība Latvijas sportā, pie tam izcils paraugs jebkuram sportistam(un ne tikai sportistam) ar savu attieksmi un darba ētiku!

  +5 [+] [-]

, 2010-01-04 10:38, pirms 15 gadiem
hoķis ir numur viens lv uz šo brīdi, loģiski populārākais tiks meklēts tur. Sandis tika pāri visam savam problēmām, ir atklāts, godīgs cilvēks, nebaidās kritikas, pats arī kritizē sevi, nerunā šķērsām, saka ko domā, dara savu darbu pēc labākās sirdsapziņas, ja tā darītu kau puse deputātu tad mēs sen aizmirstu par krīzi.

  -3 [+] [-]

, 2010-01-04 10:39, pirms 15 gadiem
Labs raksts! Pilnīgi piekrītu...
Es ar` ,skatoties to ceremoniju, sāku gandrīz smieties. Es neapšaubu Ozoliņa padarīto, bet ,kā jau rakstā minēts, tad viņam tā balva bija jādod 90ajos!!!!
Manuprāt, šogad populārākais - tas pats Masaļškis vai vēl labāk Skrastiņš (cik gadi NHL, bet šogad ticis pie laba spēles laika un vēl rezultatīvs), nezinu mums tak ir tik daudz sportistu! tā pati Sevastova!

  +1 [+] [-]

, 2010-01-04 10:39, pirms 15 gadiem
Ozo uzvarēja kategorijā populārākais un nevis labākais. Tāpēc nesaprotu par ko tas viss. Lai būtu populārākais nav nepieciešami sasniegumi konkrētajā gadā. Ir cilvēki kam ir harizma un Ozo vienozīmigi tāda ir!!! Vai tad Ivanāns ir kāds super hokejists?? Ja uztaisītu aptauju par popularako latvieti NHL un AHL tad manuprāt uzvarētājs būtu Raīča (Varbūt Skrastiņš), kaut gan pajautājot specjalistiem kurš labākais ši tabula varētu izskatīties kājām gaisā apgriesta( izņemot varbūt Skrastiņu)!! Ozo vienkārši šobrīd ir populārākais un par to vislielakajā mērā ir ''atbildīgi'' mūsu mēdiji kas ap Ozo atgriešanos sacēla tādu traci!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-04 10:47, pirms 15 gadiem
vai ta no sodienas SA+ naw par maksu?

  +1 [+] [-]

, 2010-01-04 10:49, pirms 15 gadiem
Jā, piekrītu Pučem.

Domāju, ka šīs popularitāte nenozīmē, ka kāds kādreiz nav zinājis vai iespaidojies no Ozo panākumiem.

Lieta tāda, ka visi jūt, ka karjera iet uz beigu galu. Plus cīņa ar atkarībām, cilvēciskums un fakts, ka beidzot LV fani dzird Ozo izsakoties publiski (Pirms tam normāla intervija..!? 2007.gada marta vai februāra intervija SA, kad Vilsons jau bija nosēdinājis malā). Ozo bija kaut kur tālu un nebija "kontakta" ar LV faniem. Tagad ir un Ozo saņem atbalstu arī kā parādu.

  +2 [+] [-]

, 2010-01-04 10:54, pirms 15 gadiem
Tad kāpēc krievijā vēl populārs tāds Jašins vai Zubovs? Tādēļ, ka viņi ir lieliski spēlētāji, tāpat kā Ozo un tikai šobrīd beidzot Latvijas hokeja līdzjutēji var vērot viņa talantu klātienē. Un 90-tajos gados Ozo bija tikpat populārs, ne visiem tad bija piekļuve internetam, bet tomēr pateicoties tūkstošiem balsu arī no Latvijas Ozo varēja iziet zvaigžņu spēlēs sākuma sastāvos. Kad dzirdēju nomināciju Gada populārākais sportists man pirmā doma bija Ozo!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-01-04 10:59, pirms 15 gadiem
Lielisks raksts!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-01-04 11:01, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Eh,labi,lai paliek.
Nav jēgas strīdēties. Tas jau ir noticis fakts, un mainīt tāpat vairs neko nevar.
Tiešām nav jēgas strīdēties, tas ir noticis - Tu piedzimi!!!

     [+] [-]

, 2010-01-04 11:01, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Nu,sorry,bet tajā laikā Ozo savu popularitāti bija godam nopelnijis.
Šobrīd viņa popularitātei nav sakara ar labu sniegumu hokeja laukumā. Viņa popularitāte ir veiksmīgas un agresīvas RD reklāmas kampaņas rezultāts.
Tu nebeidz pārsteigt , kāds sakars sniegumam laukumā ar sportista popularitāti
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-04 11:07, pirms 15 gadiem
haardys rakstīja: vai tad negāja runa, ka sporta avīzes raksti no 1dienas būs par maksu?
Ja Tu esi reģistrējies šajā portālā - naudu atskaitīs automātiski...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-04 11:09, pirms 15 gadiem
a kur jus liela dala saskata raksta, ka nav pareizi Ozo so balvu sabalsot ? iespejams, ka nepareizi uztveru, bet ta doma tak- kapec tikai tagad nevis jau pirms daudziem gadiem... ne ?

  +1 [+] [-]

, 2010-01-04 11:14, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Tu taču mani ignorēji?
Kas tad nu?
Es Tev uz ziemas svētkiem piedevu.
Popularitāti nevar izmērīt, ja nu vienīgi publikāciju vai komentāru daudzumā, vispār atzīšos godīgi pats nesaprotu kā to var noteikt objektīvi, jāprasa sociologiem vai vēl kādiem humanitārās jomas speciālistiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-01-04 11:22, pirms 15 gadiem
cabans rakstīja: Bet kad tad, ja ne taqad ? Ozoliņš domāju bija to pelnījis
Nu nejau tagad x)))

     [+] [-]

, 2010-01-04 11:24, pirms 15 gadiem
Nē, nu tiešām, Pučes kungs. Jūs taču saprotat, ka populārs ne obligāti ir tāds kurš kaut ko būtisku paveicis. Cilvēka popularitāti tajā skaitā un varbūt pat galvenokārt veido tieši mediji, t.i. Jūs un Jūsu kolēģi. Un tagad salīdziniet cik pēdējā laikā ir rakstīts par Ozoliņu un galvenais kādos toņos un cik par pārējiem no Jūsu piedāvātā saraksta. Un vispār, manuprāt, sporta balvā ar to vārdu "populārs", vispār ir problēmas. Šķiet par to katram ir sava saprašana un tāpēc katru gadu par to strīdi. Vai nevajadzētu vispār no šīs nominācijas atteikties? Visā pasaulē gada sportistu izvēlas tikai pēc sportiskajiem principiem. Tāpat arī sporta veidu. Kāpēc jāvērtē popularitāte?

     [+] [-]

, 2010-01-04 11:24, pirms 15 gadiem
Es Ozoliņa popularitāti skaidroju kā goda atdošanu. Varbūt tieši tāpēc, ka Sandis un viņa atkarības agrāk tik pārlieku aprunātas. Bija divas pasaules līmeņa zvaigznes: pozitīvais tēls un patriots Irbe un kodējs Ozo. Tāpēc tagad viņš ir tādā kā neaizskaramā statusā. Laviņš ar Sprukstu var spēlēt tik labi, cik labi vien ir iespējams, bet pietiek uz ledus paklupt, vai netrāpīt pa ripu un masas viņus jau sūta prom. Tikmēr fani Ozoliņam piedod visu + vēl uzskata par savu pienākumu nobalsot par viņu visur, kur vien ir iespējams. Varbūt tas ir dēļ atklātības par savām atkarībām. Es domāju, vairumam cilvēku, kuri agrāk par tām zobojās, tomēr paliek neērti, pēc tik tiešas atbildes.

Vispār man nepatīk tas, ka pēdējā laikā virs viņa galvas sāk vilkties tāds kā šaubu mākonītis. Ķipa - paši saslavējam un tagad skatīsimies, ka tik neesam par daudz saslavējuši. Pats viņš neko nesolīja, pat otrādi. Es personīgi esmu apmierināts ar viņa sniegumu, protams, cerēju uz kaut ko nedaudz vairāk, bet arī šobrīd viņš ir starp labākajiem komandā un to pierāda kaut vai spēles laiks.

  -1 [+] [-]

, 2010-01-04 11:25, pirms 15 gadiem
Valmierietis12 rakstīja: Armand kapec gan nevaretu tauta pateikt paldies Sandim par to ko vins izdarija kaut talajaa 1996 gada? Citas iespejas jau ta publiski un ar pompu mums nebija iespeja pateikt Sandim paldies par to ko vins ir izdarijis... shii bija taa reizi kad cilveki vareja to izdarit un izdarit publiski un skaļi, ta lai Sandis zin ka Latvija nav Nujorka kur vins tiek izsvilpts, Latvija ir vieta kur Sandi novertee, ciena un cieniis vel ljooti daudzus gadus...

Lidzjuteeji kas balsoja par Sandi nedomaja tieshi par 2009 gadu.. es domaju ka Sandis šo balvu (no lidzjutejiem) sanjema par to ko vins bija izdarijis un shis bija tas bridis kad mees vissi varejam vinjam pateikt paldies par to..

ps: ja Tu raksti rakstishanas peec tad varbuut nevajag, jo Tev kaa pieredzejusham zurnalistam vajadzeja saprast ka sho balvu lidzjuteji vinjam nedeva tikai par 2009 gadu.. shii balva Sandim no lidzjutejiem ir par laika posmu no 1992 - 2009 gadam... liidz ar sho balvu Sandim arii cieņa no lidzjutejiem par to ka vins cinas ar savu atkaribu, par tiem prieka briziem ko vins 17 gadus ir davajis mums...

kaa jau es rakstiju.. mums nebija iespeja publiski teikt vinjam PALDIES... un saku velreiz - PALDIES Tev Sandi par vissu...
-----------------------------------------------------

Pag pag, vecīt! Un kur tad būtu šī atzinība, ja Sandis nebūtu atgriezies Dinamo, bet turpinājis pļēgurot pa kaktiem? Vai tas nozīmē, ka viņš tādā gadījumā nebūtu pelnījis atzinību par Tevis pieminēto laika posmu??

  -1 [+] [-]

, 2010-01-04 11:26, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Labi, ka vismaz Ozo pats to saprot, un atklāti atzīst, ka popularitāte ir viena lieta, bet reālā dzīve pavisam kas cits.
No popularitātes līdz ienīšanai ir viens pavisam mazs solītis.
Es gan nedomāju, ka Ozo saprot, ka ir uzpūsts burbulis. Viņš nav uzpūsts, viņš ir pavisam īsts, tikai šis tiešām vairs nav viņa laiks būt par populārāko. Drīzāk piekrītu Tavam apgalvojumam, ka balsotāju kontingents tā īsti nesaprata, par ko viņi balso.

  +4 [+] [-]

, 2010-01-04 11:28, pirms 15 gadiem
Tāpat es nesaprotu kāpēc būtu tā jasatraucās, par to, ka Sandis ir atzīts par POPULĀRĀKO. Populārākās mūsu komandas titulētākais spēlētājs, komandas seja un kapteinis. Kurš tad ir tieši POPULĀRĀKS?

Ne bobslejisti, ne tenisisti nekad nebūs tik populāri kā hokejisti, pie kam laikā, kad ir tāda ažiotāža ap Dinamo. Bet basketbolisti savu burbuli jau pārspridzināja un tauta ir vienkārši nogurusi no visiem skandāliem. Jocīgi, ka sarakstā nebija piemēram futbola izlases spēlētāji, bet arī tie neturētos līdzi Dinamo bumam.

  +1 [+] [-]

, 2010-01-04 11:30, pirms 15 gadiem
rakstam nav ne vainas - saakums it kaa no malas - pa vidu, skaidrs ka un kaa vel, ne no malas - beigaas gandriiz vai no malas... tomer lai vai kaa - viens teikums ir veertiigs rakstaa - ozolins ir elks jaunajai paaudzei! ar to vien ka maajaas speelee taads indiviids, kuram stenlija gredzens, redzot vinja attieksmi treninjos, gerbtuvees, uz laukuma - domaaju tas daudz dod tiesi jaunajiem, lai saprastu kaadam ir jaabuut, lai sapnji kljuutu par meerkjiem un realitaati!