Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Lupatas hokeju nespēlē(-s)

Lupatas hokeju nespēlē(-s)
Latvijas junioru hokeja izlase tagad pēc sagrāvēs vārēs atbildēt uz jautājumu - vai šī ir komanda, vai tikai sapņotāji par NHL draftiem?

Latvijas junioru izlase hokejā, kuras vidējais vecums sniedzas pie divdesmit gadus sliekšņa – tātad, praktiski, nenobrieduši veči – attiecīgā gadagājuma pasaules meistarsacīkstes sāka ar zaudējumu Kanādai. Vai kāds vēl nezina rezultātu?

Sešpadsmit ripas, kas ielidoja mūsējo vārtos ir visai uzskatāma mēraukla abu valstu vietai uz hokeja kartes. Domāju to vietu, kas nevis tiek izspēlēta vienu reizi gadā ap pavasara laiku, bet gan kopējo hokeja saimniecības kvalitāti. Arī Kanādas junioru pēc spēka piektā, desmitā, jā – un arī divdesmitā izlase - mūsējos vinnētu, tāpēc runāt šeit par sastāva izvēli, treneriem, lipmaņiem vai kalvīša dēliem ir vienkārši garlaicīgi. Ko mēs no šīs spēles varam mācīties?

Pirmkārt, turnīrs nebeidzas ar pirmo spēli. Otrkārt, tie, kuri pirms šīs spēles bija sadomājušies par Ziemassvētku brīnumiem, labākajā gadījumā ir minētā svētku galvenā vecīša briežu gani. Treškārt, mūsu hokejisti paši nopelnīja šo iespēju dabūt pa muti no pasaules labākajiem hokeja junioriem – neviens viņus tur ar varu nedzina. Ceturtkārt, mēs šajā grupā patiešām esam perami zēni, kur apstākļu sakritības rezultātā varam noturēties nevis ar meistarību, kas mums, acīmredzami, nepietiek – bet gan ar milzu pašatdevi. Piektkārt – ielūkosimies spoguļos...

Stāvot pie spoguļa, katrs no šīs komandas spēlētājiem droši vien pārdomā dzīvi, kas vienas nakts laikā izrādījusies tik draņķīga. Viņu sajūtas par lielā hokeja rampu gaismu un NHL draftiem ir ieslaucītas pagultē. Ko viņiem darīt tālāk? Nav šaubu, ka lielākā daļa no šīs komandas šo pārbaudījumu neizturēs – viņi nekad nekļūs par profesionāliem hokejistiem. Tas nebūt nav slikti, jo hokejs nav vienīgais darbs uz šīs zemes. Varbūt dažiem tas iedos lielāku apziņas skaidrību par tālāko nākotni, kāds cits tieši šajā vakarā izvilks savu veiksmes nojautu, bet vēl kāds pēc gadiem trīsdesmit, sēžot pie atmiņu galda, atcerēsies šī bezcerīgā zaudējuma simbolisko nozīmi kā Latvijas vēstnieks Kanādā... Un tā tālāk. Bet – dažiem vajadzēs tomēr spēlēt arī hokeju, jo nav viņi tik bezcerīgi, kā parāda rezultāts. Ja viņi grib būt labi hokejisti, tad zaudējums kanādiešiem var dot tikai papildus stimulu censties. Šie latviešu puikas nav lupatas, tāpēc ir vērts pierādīt, ka pēc sagrāves viņiem ir vajadzīgs nevis psihoterapeits, bet gan nākamais pretinieks. Tieši šīs sešpadsmit ripas parādīs katra labākās un sliktākās rakstura iezīmes, kuras, starp citu, ir tikai... sešpadsmit ripas. Ja būtu astoņas – mēs justos atvieglotāki? Hmmn, nu, laikam jau nav vērts sev melot – justos gan, lai gan lielajā bildē Kanāda tāpat mūs būtu noslaucījusi.

Būt ārkārtīgi interesanti pavērot, kas notiks ar šīm hokeja personībām tālāk. Sagrāves spēlē, tās vēl nav sagrāves dzīvē. Mēģiniet tām tikt pāri, norūdiet savus rakstura nervus un ejiet laukumā – vispirms katrs par savu godu, pēc tam par valsti. Varbūt alojos, taču priekšnojautas saka priekšā, ka kanādiešiem šie gūtie sešpadsmit vārti var būt ne mazāk skarbs pārbaudījums turnīra tālākajā gaitā, lai gan viņi visi šodien savās gultās pamodās kā pasaules varenākā komanda. Ja viņi nekļūs par pasaules junioru čempioniem, arī viņiem šīs sešpadsmit ripas no turnīra pirmās spēles rādīsies murgos. Kas notiks ar Latviju? Varbūt tas izklausīsies ķecerīgi, bet komandai treneris tagad nav vajadzīgs, jo tālāk visu noteiks hokejistu gribasspēks. Tur tikai paši puikas var sev līdzēt...

1 2 3 72 komentāri

 +38 [+] [-]

, 2009-12-27 12:21, pirms 15 gadiem
labs raksts!!

 +22 [+] [-]

, 2009-12-27 12:22, pirms 15 gadiem
Bet no šīs izlases pēc 5 gadiem varbūt kādi 3-5 būs tādi kuri būs DR līmeņa spēlētāji.
Slēpts komentārs: D-Mob
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +40 [+] [-]

, 2009-12-27 12:29, pirms 15 gadiem
Kas ta reali ir pa komandu kas lauj sevi un savus komandasbiedrus pa bortiem smeret... uzvaru mes no viniem nevarejam prasit- atdevi un cinassparu gan.

 +25 [+] [-]

, 2009-12-27 12:29, pirms 15 gadiem
patika raksts !
tāda pozitīva nots visnotaļa bezcerīgajos apstākļos.

  +9 [+] [-]

, 2009-12-27 12:30, pirms 15 gadiem
Puče pareizi saka
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-12-27 12:34, pirms 15 gadiem
es jau ar domā, ja viņi nedabūs zeltu, tad varēs pateikties Latvijai.. jo noteikti ka nujau Kanādieši ir pašpārliecinātāki.. zinot ka Latvija pārbaudes spēlē vinnēja krievus, un šie pēc tam mūs sagrāva..
katrā ziņā būs par ko padomāt..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2009-12-27 12:35, pirms 15 gadiem
tiesam labi pateikts!
un virsraksts ari, ka naglai uz galvas, jo tieisi pec ta vini briziem ari izskatijas!! neviens no viniem negaidija uzvaru, bet cinu un niknumu, ko ari nesagaidija....
Slēpts komentārs: skujins21
Slēpts komentārs: skujins21

  +4 [+] [-]

, 2009-12-27 12:44, pirms 15 gadiem
Raksts ļoti labs.
Aizver mutes visiem lielākajiem zākātājiem.

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 12:44, pirms 15 gadiem
par treneri cerams nav taisniiba - jo te vajadzeetu tomer vinjam meeginaat nostabilizeet puikas! skaidrs ka taads bukarts ari var lielu lomu nospelet un iedvesmot... bet nu bija jau tomer par traku - ja nebija vaarti ar intervaalu 5.min, tad tas jau bija sasniegums...

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 12:45, pirms 15 gadiem
Armand, viņi necīnījās. Stāvēja un bolījās, kā ripa ielido vārtos. Jau n-to reizi. Par to ir runa.

  +7 [+] [-]

, 2009-12-27 12:50, pirms 15 gadiem
Nezinu kas tur ar psihologisko un vai daudziem shi sagrave liks par kko aizdomaties, jo pec speles daudzi musejie smaidija it ka nekas nebutu noticis.
Var jau protams runat par Kanadas parakumu meistariba, bet speles laika radas jautajumi ar ko tad musejie vispar ikdiena nodarbojas? Iet atraja 2 pret 1 un iedod piespeli slida vai ari met un vartiem kadu metru pari vai garam. 7 sekundes pirms perioda beigam, kad nekur nav jasteidzas, tiek iedota kanadietim ripa tieshi uz nujas. Zona ripa netiek iemesta, ta vieta 2 reizes uzmet tieshi virsu pretspeletajam, kas uzreiz atdod piespeli uz musu zilo liniju un iznak 3 pret 1 vai 4 pret 2, jo musejie tiesi taja bridi mainas..... tik berniskigas kludas, ka vienkarsi bija kauns skatities.

 +22 [+] [-]

, 2009-12-27 12:53, pirms 15 gadiem
Runa jau nav par rezultātu, bet par parādīto spēli! Jautājums, kur un kā šie jaunēkļi ir padsmit gadus trenējušies? Ja šie bija labākie, tad kādi ir sliktākie?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2009-12-27 12:57, pirms 15 gadiem
visvairak mani tracina tas ka izlase spele Kalvisa dels. Kuru pat par viduvejibu nevar nosaukt. Kads sastavs tad rezultats
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 13:04, pirms 15 gadiem
Brīžiem par skarbu.

Tas ir tikai un vienīgi rezultāts tam, kā šos spēlētājus trenēja/audzināja pēdējos 14-17 gadus. Tad jau drīzāk spogulī jāieskatās tiem, kas ar šiem spēlētājiem ir strādājuši. Jācer, ka turnīra mums svarīgākajās spēlēs šis ieguldītais darbs atspoguļosies no citas puses.

  -2 [+] [-]

, 2009-12-27 13:04, pirms 15 gadiem
vai tad tiešām nav skaidrs ka pie visa vainīgs ir mūsu izcilais sūdu taisītājs savā zonā matinins,kuru pie labākās gri=bas ir grūti nosaukt par trenneri.visos kanālos komentētāji izsmeja mūsu trenneri ar savu takstiku viens pret vienu ar kanādu var spļeēt tikai neaprobežots āzis par kādu es pēc valkardienas speles uzskatu maticinu .čaļi iedodiet ta=m loham štangā lai brauc mājā bet paši ar godu pabeidziet čempi tāpēc ka mēs ticam ka jūs varat.

  +4 [+] [-]

, 2009-12-27 13:05, pirms 15 gadiem
Leģionārs rakstīja: Man radās pārdomas-kāpēc Znaroka jaunieši kapājās par katru centimetru,cīnījās no visas sirds un komandai bija savs rokraksts un spēles disciplīna?Acīs bija tā dzirkstelīte,kas šiem jauniešiem nav!Secinājumus paši izdariet.
jautaajums + atbilde no Maticina intervijas parsportu.lv
- Kāpēc treneru štābam neizdevās noskaņot spēlētājus?
Ir grūti noskaņot, ja cilvēks vienkārši baidās. Tādiem hokejā nav ko darīt,jāiet uz šahu. Ar tādām sajūtām patstāvīgi pieļaujam kļūdas. Es jau pat nerunāju par pārējiem momentiem. Piemēram, par spēles plāna izpildīšanu. Tā viņiem vispār ir augstākā matemātika. Ļoti žēl, bet tā tas ir.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-27 13:09, pirms 15 gadiem
Armand, kāds cits darbs, daudzi no izlases 12. klasi nepabeigs, šosezon 1 vai maksimums 2 reizes skolā bijuši, jo hokejs ir pilnīga pašatdeve, 60% no tiem čaļiem nāk no mazpilsētām kur haļļu nav, jau no bērna kājas hokejs ir bijis nr 1 - vesti pa 100 km uz tuvākajām lielpilsētām (Rīga, Dpils, Liepāja, Aizkraukle, lai tikai uzspēlētu), a te aizbrauc uz Kanādu, palaiž stratēģi Maticinu, kas jau tā morāli sagrautos jauniešus iedzen totālā bezizejā, kas tikai palielina iespēju, ka nākamās spēles viņi nospēlēs vēl vājāk individuāli.

  +7 [+] [-]

, 2009-12-27 13:14, pirms 15 gadiem
Destructo rakstīja: Armand, kāds cits darbs, daudzi no izlases 12. klasi nepabeigs, šosezon 1 vai maksimums 2 reizes skolā bijuši, jo hokejs ir pilnīga pašatdeve, 60% no tiem čaļiem nāk no mazpilsētām kur haļļu nav, jau no bērna kājas hokejs ir bijis nr 1 - vesti pa 100 km uz tuvākajām lielpilsētām (Rīga, Dpils, Liepāja, Aizkraukle, lai tikai uzspēlētu), a te aizbrauc uz Kanādu, palaiž stratēģi Maticinu, kas jau tā morāli sagrautos jauniešus iedzen totālā bezizejā, kas tikai palielina iespēju, ka nākamās spēles viņi nospēlēs vēl vājāk individuāli.
Ko jūs varat to Maticinu zākāt - ja jau viņš ir tāds nepraša, tad jautājums - kurš no trneriem noturēja jauniešus Elitē? Maticins

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 13:15, pirms 15 gadiem
Kopumā pareizs raksts,vienīgi nepiekrītu tam ka komandai šobrīd nevajadzīgs treneris,trenerim ir jābūt kā tēvām,kurš var savākt un noskaņot puišus.

  +2 [+] [-]

, 2009-12-27 13:16, pirms 15 gadiem
trusis87 rakstīja: vai tad tiešām nav skaidrs ka pie visa vainīgs ir mūsu izcilais sūdu taisītājs savā zonā matinins,kuru pie labākās gri=bas ir grūti nosaukt par trenneri.visos kanālos komentētāji izsmeja mūsu trenneri ar savu takstiku viens pret vienu ar kanādu var spļeēt tikai neaprobežots āzis par kādu es pēc valkardienas speles uzskatu maticinu .čaļi iedodiet ta=m loham štangā lai brauc mājā bet paši ar godu pabeidziet čempi tāpēc ka mēs ticam ka jūs varat.
Toties kādas piespēles Maksis dalīja... Tikai Ozoliņš no spēlējošajiem hokejistiem - aizsargiem tādas dod.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-27 13:19, pirms 15 gadiem
zanjux rakstīja: jautaajums + atbilde no Maticina intervijas parsportu.lv
- Kāpēc treneru štābam neizdevās noskaņot spēlētājus?
Ir grūti noskaņot, ja cilvēks vienkārši baidās. Tādiem hokejā nav ko darīt,jāiet uz šahu. Ar tādām sajūtām patstāvīgi pieļaujam kļūdas. Es jau pat nerunāju par pārējiem momentiem. Piemēram, par spēles plāna izpildīšanu. Tā viņiem vispār ir augstākā matemātika. Ļoti žēl, bet tā tas ir.
Tā jau domāju. Ne nevar, nevar treneris tā vienkārši ņemt un noskaņot tos, ko nevar noskaņot. Galvenais, lai Maticins un Co ir uzdevumu augstumā pret mums puslīdz līdzvērtīgām izlasēm (tādas gan ir tikai pāris)...
Slēpts komentārs: Gach0o

  +3 [+] [-]

, 2009-12-27 13:45, pirms 15 gadiem
Leģionārs rakstīja: Man radās pārdomas-kāpēc Znaroka jaunieši kapājās par katru centimetru,cīnījās no visas sirds un komandai bija savs rokraksts un spēles disciplīna?Acīs bija tā dzirkstelīte,kas šiem jauniešiem nav!Secinājumus paši izdariet.
Piekrītu.Grūti pēc kaut kādiem parametriem salīdzināt Maksu ar Značoku..Domāju,ka spēle ar slovākiem parādīs komandas psiholoģisko līmeni patreiz.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-12-27 14:14, pirms 15 gadiem
Maticinu nav īpašas jēgas zākāt. Ne jau izlases trenerim ir jāmāca hokeja pamatlietas.

Šeit tiešām ir jautājums par pašu spēlētāju gribasspēku un atdevi, jo to, ka zaudēsim, visi tāpat zināja jau no paša sākuma, bet daži tomēr spēja savākties... tikai daži, diemžēl...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 3 72 komentāri