Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Janka? Ja lēmums ir godīgs...

Janka? Ja lēmums ir godīgs...
Jānis Sprukts ir emocionāli iztukšots. Vai tāpēc Latvijas Izlase ir beigusies?

Foto: Romāns Kokšarovs, f64, "Sporta Avīze"

Jānis Sprukts, nokļuvis pie publiskajiem mikrofoniem, kaut ko saka, saka, bet līdz galam nepasaka. Nav viņam raksturīgi. Hokejists, kas Latvijas himnu pirms vai pēc spēles ir dziedājis ar plašu muti, tagad ir mazliet apmulsis, kad viņam jāpasaka, ka... šopavasar viņš nedziedās...

Kas ir noticis? Jānis Sprukts grib šajās dienās pateikt, ka viņš ir fiziski un morāli iztukšots, ka viņš nekāds palīgs pasaules čempionātā nebūs, ka viņam vajag atpūsties, ka viņš valstsvienībā nespēlēs... Skaidri! Tā vietā viņš saka, ka viņam sezona ir beigusies. It kā šai frāzei nevarētu atrast skaidru tulkojumu? Jānis baidās, jo runa ir par izlasi. Par to pašu komandu, kuras karogu viņš ir turējis godā un cieņā. Kopš zināma laika, mums, latviešiem, karoga jautājums ir principiāls. Jaunāko laiku vēsture mūs šajā sakarā ir izpliķējusi un varbūt tieši tāpēc gan sportistu, gan līdzjutēju priekšā – izlase ir kaut kas vairāk par vienu komandu, kas sanāk kopā uzspēlēt. Spēlēt izlasē, tas nav stāsts par uzvārdiem uz muguras – tas ir stāsts par ģerboni un valsts nosaukumu uz krūtīm. Jānis to saprot, mēs visi saprotam. Ja viņš saka, ka šoreiz nevēlas, tas nenozīmē, ka viņš ir nodevējs. Jo nodevēji parasti saka, kāpēc viņi grib spēlēt citur, vai izdomā melus, kas attaisno savu izvēli. Sprukts citur negrib spēlēt, jo viņš ir latvietis. Viņš nemelo, kad saka – esmu emocionāli iztukšots. Mēs viņam ticam. Vai nevajadzētu? Kāpēc?

Fons jau pateicīgs. Atceraties runas par lielākām prēmijām, ko esot draudējuši prasīt izlases hokejisti? Tāpat Znaroku, kurš it kā sūtījis vienu savējo no Maskavas sist tieši Spruktu? Vēl jau Jānim līgums beidzas ar pašu Dinamo – te arī var kaut kas beigās sabiezēt, nesanākt. Ja paturam prātā, ka spēles un sniegums izlasē var gan palīdzēt, gan iegāzt – tas velkas kā aste nopakaļ. Vai Sprukta gadījumā? Neticu! Viņš nav tik aprobežots, viņš nav tik nekrietns. Bet tauta runā?! Tas labi, ka viņi runā, tātad – neesam vienaldzīgi. Ja neesam vienaldzīgi, tad noteikti esam ar savām galvām un izpratni, ar prasmi – atšķirt pelavas no graudiem. Sprukts nespēlēs, bet kāds cits tur būs! Ja nu šis cits tieši šobrīd mēģina pavērt lielo iespēju durvis? Dzīvē visiem notikumiem ir kāds skaidrojums un turpinājums. Tur, kur kaut kas beidzas, iespējams, kaut kas lielāks sākas. Nepadarīsim vienu spēlētāju lielāku par komandu, kuru viņam ir iespēja pārstāvēt.

Visi nav un nebūs vienādi, tāpēc kādam šis hokejista paziņojums liksies nenopietns. Vēl kāds mēģinās viņu kaunināt, būs tādi, kas šo vīru nosauks par mīksto vai pavīpsnās – sak, atradies lupata, kas nevar savas emocijas savākt. Sprukts nekad tāds nav bijis, varbūt tieši tāpēc šī nopietnība ir lielāka, nekā jebkad agrāk esam piedzīvojuši. Mums nevajag spēlētāju, kas izliekas, kas sakās – darām, bet pats labi saprot, ka nevar. Jānis par to domāja jau labu laiku, to viņš bija apsvēris arī skaļi, varbūt tāpēc kā vārda un darbu vecis – nespēja izlikties pēkšņi labāks, citādāks. Ja tā būtu, tad tā gan ir tēlošana, to gan varētu saukt par nodevību. Jā, tiesa, Sprukts apgrūtina Latvijas izlases treneru izvēli, viņu vīziju par sastāva komplektāciju. Viņš pietrūks. Vai mums viņu būtu jāved ar varu uz pasaules čempionātu, tikai tāpēc, ka tā ir izlase? Absurds! Cilvēks pateica atklāti un tāpēc cienīsim šo izvēli. Ja viņš tomēr nav bijis atklāts, vai mēs būsim tie, kas spriedīs tiesu? Viņš pats sevi tiesās... Šoreiz Jānis negrib un nevar palīdzēt izlasei. Kad varēs? Tas jau būs cits Sprukts. Lai viņš sakārto savas domas, savu spēku un veselību. Izlases sakarā neviens nav jālūdz un jāpārliecina, jo izlase ir karogs. Sprukts to nemāk pateikt vai – baidās, ka viņu nesapratīs. Sapratīs, Jāni, sapratīs - ja šis lēmums ir godīgs.
Izskatās, ka ir.

     [+] [-]

, 2011-03-27 20:54, pirms 13 gadiem
zigens10 rakstīja: Smieklīgitad jau ja Loko buutu pieveikts,Sprukts nespeeleetu tālāko sēriju?viņam tak nav spēka-NETICU...
Vai pleiofos ir pieņemts presei stāstīt par savu fizisko gatavību? Jā fanu vēlme pēc informācijas būtu apmierināta, bet pretinieks tad arī zinātu, pa kurām vietām maukt lai nūja rokās neturās un kājas vērgas paliek.

Janka laicīgi pateica un lai tad kāds "rezrevists" cītīgi trenējas - lielā, reālā iespēja spēlēt PČ ir klāt!

  +2 [+] [-]

, 2011-03-27 21:08, pirms 13 gadiem
kasparello99 rakstīja: Un ja pie šāda slēdziena nāks vēl kādi 3-4 DR hokejisti?? Arī cienīsim viņu izvēli??? Problēma ir jāmeklē citur. Jā, ar varu izlasē ievilkt nevar, bet to var novērst jau pirmsākumos, lai tādas domas pat nerastos. Ja nākamgad to pašu pateiks Miķelis, Lauris, Ņiživijs?? Arī aizstāvēsim viņus akli pieverot acis? Protams, ar varu mīļš nekļūsi, bet LV kontekstā šis jautājums ir jārisina, savadāk "paguruma" nomāktie ar katru gadu būs ar vien vairāk un vairāk. Kāpēc citi var, bet citi nevar??
Tāpēc, ka cilveki nav vienādi. Un kas jādara, lai novērstu "pirmsākumos"? Jāslēdz "Dinamo"?

  +1 [+] [-]

, 2011-03-27 21:11, pirms 13 gadiem
maris777 rakstīja: Sprukstiņš iedomājas, ka patriotismu nosaka pēc tā cik skaļi dzied himnu. Kā vispār var iedomāties uzsvērt, es dziedu valsts himnu, tas ir katra latvieša pienākums. Ja arī ir trauma, tad to var mierīgi ārstēt pēc Pasaules čempionāta. Vasara ir gara. Bet ja ir tik nopietna, ka nevar spēlēt, tad tas ir jāpasaka un nebūtu šitādas vārīšanās. Par tiem 20% vispār smieklīgi, ko tad viņš vispār nepieskartos ripai, tikai slidinātos? Kā jauns puisis var pateikt, ka esot noguris? Ko tad viņš sezonas laikā tādu izdarīja, ka bija tā nokusis?
Jāni, esi godīgs un pasaki, ka Tev nauda ir svarīgāka par savu valsti un saviem līdzjutējiem!
Šis bija smieklīgi... To iedomājas daļa līdzjutēju, nevis Sprukts, līdz ar to viņi pieņēmuši, ka šis ir spelētājs, kuram nekādi apstākļi netraucēs būt izlasē. Par katra latvieša pienākumu arī pats ir teicis, neesmu lasījis, ka viņš teiktu, ka tādēļ ir īpašs.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-27 22:16, pirms 13 gadiem
Tikai... te parādās dāda kā dzirkstele ugunskuram. Dinamo radīts tika priekš tā, lai izlasei labums. A kāds labums, ja RD puiši hokeju "atēdas", naudas gana... priekš kam viņiem izlase... fani tie paši...

Varbūt tad tomēr RD nav vajadzīgs, ja izlase no tā cieš?

     [+] [-]

, 2011-03-27 22:25, pirms 13 gadiem
Izskatās "vidējais" LV sporta līdzjutējs ir apaļš idiots! Patiesos iemeslus, kapēc J.S. nespēlē izlasē zina tikai viņš pats un tāpēc kādas vēl var būt tiesības viņam pārmest nespēlēšanu!?
Vismaz labi, ka godīgi pateica, ka šogad nebrauc uz PČ. Būs vieta citiem, kas ir gatavi par 100%. Tāpēc runājot klasiķa vārdiem "neburiet te drāmu!"

     [+] [-]

, 2011-03-28 00:02, pirms 13 gadiem
It kaa jau es ari respekteeju Jana lemumu bet shkrobe man ir jo pirmo reizi doshos uz PC un nopirku jankas kreklu bet vinu tur nebuus...

  +1 [+] [-]

, 2011-03-28 08:52, pirms 13 gadiem
nāk prātā Sprukta intervija ar Puči - toreiz viņa teiktaja varēja saklausīt vilšanos un zināmu norobežošanos no tā saukatjiem "faniem" Tur viņš visai tieši pateica, ka apnikusi nenormālā negācija kas veļas pār hokejistu galvāmn pēc katras neveiksmes. Brīžos, kad līdzjutēju atbalsts ir bijis vairāk vajadzīgs nekā aurošana un siekalošanās pēc smukām uzvarām, tās parasti pietrūkst. Sprukts jau nu nav tāda bāba, kuru varetu aizskart tikai veselīga kritika... Manuprāt, šis spēlētājs vienmēr ir godīgi izturējies pret hokeju, valsti un līdzjutējiem, bet ko saņēmis pretīm? Laikam jau pietiekami daudz mēslu, lai piebremzētu savu entuazismu un saprastu, ka "fani" viņu neatcerēsies ilgāk par vienu veiksmīgu spēles epizodi (kā tas klasiski bija šosezon - vienu nedēļu viņš ir KHL nedēļas spēlētās un visiem viņš ir "mūsu Jānis", bet pēc pāris nedēļām visi jau gānās, ka viņš nemāk iemest tukšos vārtos). Šeit ir jēga atcerēties arī Ozoliņa gadījumu - "dzērājs, kas jau nodzēris meistarību" pirms Turīnas, atbrauca uz spēlēm, salādēja golus no visām iespējamām pozīcijām, aizbāza visiem muti un stingri pateica izlasei "Paldies!" Un pēc tam gan faniem, gan žurnālistiem bija tā kā kauns, tā kā bišku neērti, visi tikai murrāja, kāds liels zaudējums izlasei esot Sanda aiziešana... taču laikam jau nekādus secinājumus no tā neizdarījām, jo jau ēdam nost nākamo spēlētāju, kas vēl noteikti nodreēs izlasei - ja nC šogad, tad citu gadu...

  +5 [+] [-]

, 2011-03-28 09:03, pirms 13 gadiem
maris777 rakstīja: Sprukstiņš iedomājas, ka patriotismu nosaka pēc tā cik skaļi dzied himnu. Kā vispār var iedomāties uzsvērt, es dziedu valsts himnu, tas ir katra latvieša pienākums. Ja arī ir trauma, tad to var mierīgi ārstēt pēc Pasaules čempionāta. Vasara ir gara. Bet ja ir tik nopietna, ka nevar spēlēt, tad tas ir jāpasaka un nebūtu šitādas vārīšanās. Par tiem 20% vispār smieklīgi, ko tad viņš vispār nepieskartos ripai, tikai slidinātos? Kā jauns puisis var pateikt, ka esot noguris? Ko tad viņš sezonas laikā tādu izdarīja, ka bija tā nokusis?
Jāni, esi godīgs un pasaki, ka Tev nauda ir svarīgāka par savu valsti un saviem līdzjutējiem!
Sprukstiņš brauca palīga izlasei (ja pareizi atceros, olimpiskās kvalifikācijas turnīra)no Amerikas brīdī, kad tur izšķīrās viņa karjera un vieta sastāvā, pec atgriešanās sēdēja rezervē... Toreiz tu to novertēji? Droši vien nemaz nezināja, taču tas tev netraucē tagad iztiesāt, kurš ir patriots un kurš nav... Un Sprukts tiešām neko īpašu sezonas laikā neizdarīja, tikai rukāja katrā spēlē pa 20 min vidēji uz laukuma (skat. statistiku), kamēr tu, sadzēries gānījies vai laimē šļupstēji pie teļuka tiešām parādi savu "padziļināto" interesi un izpratni par spēli

  -1 [+] [-]

, 2011-03-28 09:14, pirms 13 gadiem
Runčuks rakstīja: Sprukstiņš brauca palīga izlasei (ja pareizi atceros, olimpiskās kvalifikācijas turnīra)no Amerikas brīdī, kad tur izšķīrās viņa karjera un vieta sastāvā, pec atgriešanās sēdēja rezervē... Toreiz tu to novertēji? Droši vien nemaz nezināja, taču tas tev netraucē tagad iztiesāt, kurš ir patriots un kurš nav... Un Sprukts tiešām neko īpašu sezonas laikā neizdarīja, tikai rukāja katrā spēlē pa 20 min vidēji uz laukuma (skat. statistiku), kamēr tu, sadzēries gānījies vai laimē šļupstēji pie teļuka tiešām parādi savu "padziļināto" interesi un izpratni par spēli
bet tagad vinjam ir silta vietinja RD. un to vinjsh tagad noveertee...

  -2 [+] [-]

, 2011-03-28 09:35, pirms 13 gadiem
Būtu vēl dažas nedēļas paspēlējis un tad kārtīgi atpūties līdz jūlija beigām, bet nē - viņš jau mega pārguris, jo nospēlējis NHL 82 spēles + vēl play off.
Mīkstais!!!
Tāpēc arī viņam nekad vairs nespēlēt augstāk par KHL!

  +2 [+] [-]

, 2011-03-28 09:42, pirms 13 gadiem
mudugs rakstīja: bet tagad vinjam ir silta vietinja RD. un to vinjsh tagad noveertee...
pareizi dara - tādu pamuļķu dēļ nav jēgas uz pusēm rauties...

  -2 [+] [-]

, 2011-03-28 10:38, pirms 13 gadiem
Jādod Spruktam atpūsties no izlases uz visiem laikiem. Lai apzinās no kurienes nācis. Ceru Dinamo nākamā gada līgumā piedāvās Spruktam atbilstošu vidējo Latvijas atalgojumu no 200 Ls līdz 400 Ls mēnesī.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-28 13:04, pirms 13 gadiem
kad Armands saka ka tauta runā tātad nav vienaldzīga - piekrītu....ja runā tātad esam ar savām galvām un izpratni - arī piekrītu......vēl atliek tikai atšķirt graudus no pelavām - ar to gan tā pasūdīgāk...

     [+] [-]

, 2011-03-28 14:29, pirms 13 gadiem
Pirms kāds noliek viņa lēmumu, pamēģiniet būt viņa un pārējo hokejistu ādā! Viņiem no 12 mēnešiem labi ja 1,5 sanāk brīvi. Viņi taču arī ir cilvēki, un kā jau cilvēkam ir arī savas vājības, kam bērni, ģimene, jo pa sezonu mājās daudz nesanāk pabūt, kādam gribas atvaļinājumā aliņu pasūkt pludmalē ar skaistām meičām, sezonā tak tā pa īsto neatlaidīsi, vai ne!! Vai tad tas ir kas neparasts, neordinārs?
Ja agrāk uz izlasi tiecās kaut vai tāpēc, ka lielākajai daļai tas bija vienīgais placdarms, kur sevi parādīt iespējamiem darba devējiem, tad šobrīd tas nav nepieciešams. Es uzskatu, ka izlasē ir jāspēlē tiem, kas to grib, tiecās pēc tās, nevis kādu ar varu jāspiež. Izlase nav klaušas, kur jāiet vergot, te vajag tādus, kam acis deg, un notrīs, nodreb katra šūna, kad skan Latvijas himna!
Par atalgojumu vispār nevar būt runa, ja nu vienīgi sasniedzot labu rezultātu, čaļiem uzsauc kādu prēmiju, protams visam pārējam( ceļa nauda, inventārs, dzīvošana utt.) gan jābūt apmaksātam no federācijas puses, lai nebūtu tā kā BIATLONA izlasē!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-03-29 01:14, pirms 13 gadiem
bik ironijai, piem

ja izlasee katram maksaatu 50 000ls par pasaules chempionaatu, vai tad arii jaanis nespeleetu izlasee?

  +1 [+] [-]

, 2011-03-29 23:35, pirms 13 gadiem
Pilnībā respektēju Jāņa izvēli.Manuprāt problēma ir pavisam citur - mums nav nopietnas konkurences hokejistu sastāvā,pārāk lēni notiek jauno piesaistīšana izlasei un galu galā pārāk maz tomēr to jauno,kurus piesaistīt izlasei.šeit nevaram konkurēt ne ar zviedriem,ne somiem,pat ne šveiciešiem.Un te nu nav vainojams Sprukts.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-30 17:12, pirms 13 gadiem
Kād jums, visiem, daļa par to, Sprukts spēlēs vai nespēlēs! Šogad nespēlēs!!! Punkts!! Ko cepties? Plēš te patriotiskās jūtas un krūtis!!! Kāda jēga? Kuram no jums tā patriotisma vairāk, kā Spruktam?
Vienkārši respektējiet šo lēmumu. Viss, kas no mums, līdzjutējiem prasās! Un cieņa!!!
Respekts un cieņa!!!

     [+] [-]

, 2011-04-02 15:17, pirms 13 gadiem
man liks ka spruks ir ists cinitajs

     [+] [-]

, 2011-04-03 09:01, pirms 13 gadiem
Lai taču cilvēks atpūšas-gan varēs palīdzēt nākamgad,ja vien būs ilasei vajadzīgs

     [+] [-]

, 2011-04-04 23:01, pirms 13 gadiem
Jā jā.....un mazāk viņiem kazinčikos jātusē(( Nogurušie**(( Neviens jau nesaka , ka ir viegli - protams smagi.Visu cieņu puišiem. BET TĀ IR IZLASE......bitīt matos.
Latvijas izlase.
tIEŠĀM SAPRastu, ja pie vainas būtu trauma, kuras dēļ nevar spēlēt ar 100% atdevi.