Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Cipulis: starp skalpēšanu un kastrēšanu

Cipulis: starp skalpēšanu un kastrēšanu
Mārtiņš Cipulis - joprojām bez vārtiem. Vai tas ir viss, ko no viņa gaidām?

Foto: Romāns Kokšarovs, ''Sporta Avīze'', f64

Pašam negribot, Mārtiņš Cipulis ir kļuvis par sinonīmu domai – kas i' ko, nevar iemest... Spēlē kā Cipulis. Tur pat Cipulis prastu uzskriet ripai virsū. Cipulis ir nekāds. Tā sauktais uzbrucējs Cipulis. Un tā tālāk... Es pretī lieku bildi un atziņu – Cipulis uz laukuma, iespējams, ir vērtīgākais no komandas hokejistiem.

Divdesmit četras spēles, piecas piespēles, negatīvs lietderības koeficents (7), astoņas soda minūtes, 53 metieni pa pretinieku vārtiem (sestais rādītājs starp Dinamo uzbrucējiem), vidēji spēlē uz laukuma bijis 15 minūtes un 39 sekundes. Stop! Uzbrēks hokeja līdzjutējs. Kur ir vārti, cik vārtus šis uzbrucējs guvis? Vai tas nav viņa galvenais pienākums? Atbildu. Cipulis aizvadītajās divdesmit četrās spēlēs nav guvis vārtus. Komandā tādu ir vēl – Ankipāns, Ņiživijs, Luseniuss, Štāls, Džeriņš, Nieminens – tiesa, spēļu skaits gan visiem atšķiras. Bet – Cipulis tomēr ir uzmanības centrā. Kāpēc? Kad viņdien komandas galvenajam trenerim pavaicāja, kad Mārtiņš beidzot gūs vārtus, Peka Rautakalio vēsi atbildēja – sak, iespējams, viņš gūs sezonas svarīgākos vārtus... Šāds trenera miers mazliet apmulsināju Cipuļa antikustības ekstrēmo galu, jo, kur tas redzēts un dzirdēts, ka galvenais ir apmierināts ar uzbrucēju, kurš nemāk iemest. Tomēr Rautakalio viņam uzticas, vēl vairāk – dod laukumā solīdu spēles laiku. Ko tas nozīmē?

Noskatieties šo video... Izvēlētās epizodes parāda, ka Cipulis zina, ko viņš dara laukumā – viņš saprot savu uzdevumu. Mārtiņš kopā ar Podziņa spārniem un Šindela pelēko krāsu, uz mirkli liek aizdomāties – kas tā ir par komandu, pret ko spēlējam? Dinamo spēlētāji visu dara labā tempā un ir vismaz soli priekšā saviem sāncenšiem – gan ar darbību, gan pieņemtajiem lēmumiem. Šajā spēles daļā pa vārtiem bija viens metiens un tas pats – no aizsarga nūjas, taču ievērojāt – maiņa kopumā spēlēja pozicionāli gudri, aktīvi un mērķtiecīgi. Tieši šīs aktivitātes neļāva CSKA veikt spēlētāju maiņu, lai gan viņu soliņš bija tuvāk... Vēl vairāk – kompaktā saspēle viduszonā deva iespēju vēlreiz ievilkt ripu CSKA zonā. Simpātiska ir aizsargu pieslēgšanās uzbrucēju centieniem, kas liecina par visu laukuma spēlētāju atbildību par konkrēto epizodi. Otrs fragments, kad Cipulis ir laukumā pie zaudētiem vārtiem, būtu stāsts par aizsargu apjukumu, jo Holts metienu redzēja, bet Reķis bija pozicionāli jau pazaudējis savu vietu un attiecīgi – nespēja pretiniekam patraucēt. Tomēr, pievēršam uzmanību mūsu bēdu brālim Mārtiņam – tieši viņš ir tas, kas pēc iemetiena metas virsū savam spēlētājam – aizsargam pie zilās līnijas. Jā, tur iemetienā tiek pazaudēta sekundes desmitdaļa, jo puikas pagrūstās, taču beigu galā, nonācis pret savu sedzamo, Cipulis izdara tobrīd vienīgo pareizo manevru – ar augumu cenšas bloķēt metienu. Aizsargam šķīliena vai piespēles vietā ir jāizvēlas uzmetiens, kas ir no plaukstām un vājš – Holts to redzēja, bet aizsargi nedrīkstēja pieļaut, ka laukuma daļās, par kurām katram no viņiem ir atbildība, visas pretinieku nūjas ir bez apgrūtinājuma. Tām bija jābūt mūsu skrūvspīlēs... Šoreiz tā nebija, bet – Cipulis savu epizodi nospēlēja kā vajadzēja.

Jāpiekrīt, ka kopumā savu iespēju realizāciju Cipulis varētu vēlēties labāku – kurš negribētu? Piemēram, Krosbijs šonakt to vēlētos... Tajā pašā laikā komandā visi nevar spēlēt klavieres. Mārtiņš nomināli nav pirmo divu maiņu uzbrucējs – vismaz pēc tā spēles koncepta, ko šobrīd mēģina komandai iemācīt Rautakalio. Taču viņš ir teicams trešās maiņas motors – tāds, kam ir pirmajam jārealizē presings jau pretinieku zonā, tāds, kurš spēj atskriet arī palīgā aizsargiem, izcīnīt spēka divcīņas pie apmalēm un – ļoti lietderīgi atstrādā savu spēles laiku mazākumā. Ja pie Cipuļa pieliktu mēraparātu ar noskrietajiem metriem un atzīmētu vietas, kur viņš savas maiņas laikā ir bijis laukumā – jūs būtu pārsteigti, cik lielu darba apjomu Mārtiņš veic laukumā. Viņš izdara ļoti melnu darbu, viņš liek pretiniekam domāt ātrāk, viņš, iespējams, ir viens no retajiem, kas šobrīd vislabāk ir izpratis Rautakalio konceptu. Skrien kā vējš, atduras kā cirvis? Muļķības. Vienreiz ir jāsaprot, ka komandā visi nevar būt metēji, tāpat kā visi neprot spēlēt aizsardzībā. Ja mums pamazām izveidojas izteiktas divas pirmās maiņas, tad tik pat izteiktas ar savu uzdevumu šobrīd tiek veidotas otras divas – tās, kam galvenais uzdevums ir aizsardzība, enerģija un ripas paturēšana vai tās noturēšana pretinieku zonā. Ja paņem šo lineālu, tad Cipulis ir savā vietā. Viņam ir labs slidojums, laba fiziskā kondīcija, metiens... Kur vārti? Kur vārti? Nenogurstoši skandina Cipuļa kariķētāji. Būs arī vārti, bet pagaidām – prasām no viņa spēli, atdevi, cīņassparu. Piekritīsiet, ar šīm īpašībām Mārtiņš ir apveltīts ar uzviju. Komandai viņa klātbūtne ir lietderīga un tas nav jāpierāda – tas ir uz ledus.

  -1 [+] [-]

, 2011-11-24 17:23, pirms 13 gadiem
Calvin rakstīja: nevajag , Armand, uzspiest ar varu savu viedokli! Šādas epizodes var atrast KATRAM hokejistam, pat man, kad es ziemā spēlēju uz aizsalušā ezera, meitas filmētajās epizodēs, cīnos kā Prongers, vai Jēkabs , sliktākajā gadījumā... Jautājums ir par MEISTARKOMANDAS uzbrucēju, kurš REGULĀRI nespēj gūt sezonas sākumā vārtus (kad 11 spēlēs, kad 16, kad 24..... ) . Sliktākais ir tas, ka arī pieļauj liktenīgas kļūdas, kā spēlē prat SKA, neizmetot ripu no zonas, un ļaujot ļeņingradiešiem izlīdzināt rezultātu 14 (šķiet) sekundes pirms 3/3 beigām! Pie tam, šī nav brīvā cīņa, - par aktivitāti punktus nepiešķir. Viennozīmīgi - Cipulim ir jāpaspēlē Liepājā. Kaut vai 5 spēles, lai atgūst vārtu garšu un sakārto galvu. Viņš ir liels puika, nevajag tik traki par viņu "iejūgties", Armand.
Tu arī nesaprati, ko autors ir vēlējies pateikt...tajā spēlē pret SKA cipulis visu darīja pareizi, tikai gadās tādas epizodes, kad izmest ripu no zonas vnk nepaveicas un tā trāpa pretiniekam, vai viņš to noķer ar cimdu, un šī bija viena no tām epizodēm, ja tu uztaisītu tādu pašu videoanalīzi ar cipuļa kļūdām tad varētu izteikt savu riebīgo viedokli...

     [+] [-]

, 2011-11-24 17:46, pirms 13 gadiem
Boxy rakstīja: Tu arī nesaprati, ko autors ir vēlējies pateikt...tajā spēlē pret SKA cipulis visu darīja pareizi, tikai gadās tādas epizodes, kad izmest ripu no zonas vnk nepaveicas un tā trāpa pretiniekam, vai viņš to noķer ar cimdu, un šī bija viena no tām epizodēm, ja tu uztaisītu tādu pašu videoanalīzi ar cipuļa kļūdām tad varētu izteikt savu riebīgo viedokli...
Un kāds kaifs kādam tagad likt tās epizodes kur viņš no metra netrāpa tukšā vārtu stūrī? Mēs visi zinām, ka tādas ir bijušas... Lepoties nav ar ko! Mēs visi gribētu ielikt epizodes, kur Cipulis skaisti gūst vārtus! Gaidam...

  +3 [+] [-]

, 2011-11-24 17:53, pirms 13 gadiem
Nu kā var analizēt spēlētāja sniegumu, balstoties tikai uz vienu spēli?! Tā jau var visus uzslavēt par kādu konkrēto spēli. Par to pašu Nieminenu daudzi ir bijuši sajusmā pēc pirmās spēles DR.

Ir jāpaņem vismaz kādas 5 spēles un tad jau skatīties, kāds bija pienesums. Īpaši interesē DR - SKA Cipuļa spēles analīze. Un ne jau tikai SKA 4. vārtu gūšanas momentā, bet arī kad rezultāts kļuvis 4:3.

Cipulim ir labs slīdojums un "fizika" - to jau atņemt nevar. Bet dažreiz gribētos stabilāko sniegumu no aizsardzības tipa spēlētāja. Miķelim vēl var piedot kļūdas, jo viņš visu kompensē uzbrukumā.

"Cipulis uz laukuma, iespējams, ir vērtīgākais no komandas hokejistiem"... Hmm... "Carlsberg. Iespējams, labākais alus pasaulē".

Armand, beidz te skalot smadzenes. Nav jau Cipulis sliktākais komandā, nav arī labākais, bet troksnis sacelts jau tāpēc ka šim fruktam tika dotas visas iespējas. To nerealizēja un noslīdēja uz 3. maiņu. Tagad viss ir OK.

  -1 [+] [-]

, 2011-11-24 17:58, pirms 13 gadiem
Visu šo sezonu tieši tā esmu domājis par Cipuli! Puče ar saviem žulrnālista dotumiem to apskaidro sevišķi apdāvinātiem un tā saucamajiem (faniem)-->(Nav GOLA=uz Liepāju) Jā piekrītu ir bijuši momenti kad šķiet nu kā tā var, bet lielāko daļu epizožu Cipulim vnk. neļauj izdarīt metienu, nopelna noraidījumus u.t.t.

  -1 [+] [-]

, 2011-11-24 17:59, pirms 13 gadiem
Cipulis saka: "Dodiet Herbi!!"

  -1 [+] [-]

, 2011-11-24 18:10, pirms 13 gadiem
TiltinsH rakstīja: Visu šo sezonu tieši tā esmu domājis par Cipuli! Puče ar saviem žulrnālista dotumiem to apskaidro sevišķi apdāvinātiem un tā saucamajiem (faniem)-->(Nav GOLA=uz Liepāju) Jā piekrītu ir bijuši momenti kad šķiet nu kā tā var, bet lielāko daļu epizožu Cipulim vnk. neļauj izdarīt metienu, nopelna noraidījumus u.t.t.
Bet tā Liepāja būtu profilaksei! Nav viņš Radulovs, ka apvainotos uzreiz! Jāsaprot kapēc tur nokļuvis un jāizvērtē kļūdas... Bet saku vēlreiz, var arī nesūtīt, ja ir vajadzīga tikai cīņa un aizsardzība no Cipuļa! Piekrītu Pučem, ka to viņš dara normāli! Labi, reizēm arī aizsardzībā nokļūdās, bet tā visiem ir.. Nav tik traki.

     [+] [-]

, 2011-11-24 18:18, pirms 13 gadiem
Vnk neiet un viss, domājat ka Cipulis pats to nesaprot!Un ko tad Jūsuprāt Cipulim tagad vajadzētu darīt - pateikt Pekam: '' Sūti mani uz Liepāju'' vai paņemt papīru un uzrakstīt atlūgumu?

  -4 [+] [-]

, 2011-11-24 18:43, pirms 13 gadiem
Nezinu vai Cipulim jau pašlaik ir vajadzīgs tāds advokāts kā Puče.

  -3 [+] [-]

, 2011-11-24 18:47, pirms 13 gadiem
Pat Ozoliņš agrāk NHL ir ticis sūtīts uz fārmu... Nesaprotu kapēc Cipuļa nosūtīšana būtu kas ārkārtējs! Cita lieta, vai to vajag? Peka uzskata, ka nevajag, nu okej.

     [+] [-]

, 2011-11-24 19:51, pirms 13 gadiem
Piekrītu Pučem, laukumā katram savs darbs darāms. Cipa cheko...

  +2 [+] [-]

, 2011-11-24 21:15, pirms 13 gadiem
Pēdējā spēlē pret CSKA 1. maiņa vārtus neguva, kaut izdevības Karsumam bija vismaz 4, bet Miķelim un Spruktam vismaz 2. Pagājušajā sezonā visi komentētāji bija uzēdušies Spruktam, bet šajā Cipulim, kaut būtībā Sprukts savu spēli nav diez ko uzlabojis, piespēles šķības un uz dullo, iemet salīdzinoši reti... ja nebūtu nesen spēlē Miķelis viņam 2x pa nūju trāpījis, būtu 5 vārti 25 spēlēs.
Ļoti iespējams, ka Cipulim tik uz sezonas beigām atrod piemērotus partnerus, kas saprot, ko Cipa dara un kā un kad viņam piespēlēt. Šindels noteikti nav īstais. Es viņu saliktu ar Luceniusu kā centru.

  +3 [+] [-]

, 2011-11-24 21:23, pirms 13 gadiem
Puče mazliet nomierināja...Cipam šosezon būs viens gols...Gagarina kausa finālā...un svarīgākais sezonā!!!

  -1 [+] [-]

, 2011-11-25 00:34, pirms 13 gadiem
Calvin rakstīja: nevajag , Armand, uzspiest ar varu savu viedokli! Šādas epizodes var atrast KATRAM hokejistam, pat man, kad es ziemā spēlēju uz aizsalušā ezera, meitas filmētajās epizodēs, cīnos kā Prongers, vai Jēkabs , sliktākajā gadījumā... Jautājums ir par MEISTARKOMANDAS uzbrucēju, kurš REGULĀRI nespēj gūt sezonas sākumā vārtus (kad 11 spēlēs, kad 16, kad 24..... ) . Sliktākais ir tas, ka arī pieļauj liktenīgas kļūdas, kā spēlē prat SKA, neizmetot ripu no zonas, un ļaujot ļeņingradiešiem izlīdzināt rezultātu 14 (šķiet) sekundes pirms 3/3 beigām! Pie tam, šī nav brīvā cīņa, - par aktivitāti punktus nepiešķir. Viennozīmīgi - Cipulim ir jāpaspēlē Liepājā. Kaut vai 5 spēles, lai atgūst vārtu garšu un sakārto galvu. Viņš ir liels puika, nevajag tik traki par viņu "iejūgties", Armand.
nu džekiņ tu nu gan pārlieci,pieļauj liktenīgas kļūdas!!!!!!WTF-ok,pret SKA viņš kļūdijās,bet nu tad nosauc tās pārējās liktenīgās kļūdas!!!! Pārmet te Armandam,bet pats kauc tāpat tikai par vienu epizodi,da tur jebkurš varēja kļūdīties,Krosbijs vai sētas dzērājs Vaņka

     [+] [-]

, 2011-11-25 00:38, pirms 13 gadiem
Armandam paldies par rakstu-tikai nu jau laikam nedaudz par vēlu un varēja jau savākt vairāk epizodes,ne tikai no vienas spēles
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2011-11-25 12:40, pirms 13 gadiem
Nu iemetīs jau Cipulis kādu golu,ko tad tas būtiski mainīs?Cik jau ir neiemesti?Cik punktu zaudēts?Paskatieties video arī par spēles ar SKA 3.vārtu zaudējumu-vai koeficients-6 kaut ko neizsaka arī?Ja jau Cipulis ir tik izcils čekers-tad taču viņam uzreiz bija jāspēlē 3.-4.maiņā nevis ilgstoši 2. un vairākumos.Nesapratu jēgu šādam aizstāvības rakstam.

     [+] [-]

, 2011-11-27 15:29, pirms 13 gadiem
vienkāršifans rakstīja: Nu iemetīs jau Cipulis kādu golu,ko tad tas būtiski mainīs?Cik jau ir neiemesti?Cik punktu zaudēts?Paskatieties video arī par spēles ar SKA 3.vārtu zaudējumu-vai koeficients-6 kaut ko neizsaka arī?Ja jau Cipulis ir tik izcils čekers-tad taču viņam uzreiz bija jāspēlē 3.-4.maiņā nevis ilgstoši 2. un vairākumos.Nesapratu jēgu šādam aizstāvības rakstam.
skaiti Cipam cik aizmetis garām? A cik vispār uzbrucēji ir aizmetuši?Ja visi uzbrucēji iemestu visas izdevības,kas tad būtu pa rezi spēlē Cik pats dzīvē neesi kaut ko neizmantojis?