Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Šuplera noslēpums

Šuplera noslēpums
Juliuss Šuplers ir pieredzējis speciālists, taču reizēm šķiet, ka viņš uz soliņa ir apjucis. Spēles stresa brīžos tā mēdz notikt, taču situācijā, kad tevi neviens nekur nedzen un tu tomēr...

Spēlē pret Magņitogorsku bija epizode, kas lika izbrīnā paskatīties uz Rīgas „Dinamo” treneri Jūliusu Šupleru un ieskatīties uzreiz kalendārā – sak, vai gadījumā nav pilnmēness?

Trenera Jūliusa Šuplera kvalitātes apliecina viņa CV, kas ir pārliecinošs – varam teikt, ka Rīgas „Dinamo” vada pieredzējis speciālists. Tajā pašā laikā gribu izvairīties no vārdiem „labs” vai „izcils”, jo ik pa brīdim nākas pašūpot galvu dažu lēmumu sakarā. Jā, kritizēt ir viegli, kur nu vēl no malas. Bet, piemērām, vakardienas spēlē bija viena epizode, kas mača gaitu varēja izšķirt par sliktu rīdziniekiem. Nav saprotams, vai treneris tajā brīdī aizdomājās par gaidāmo atvaļinājumu, vai domās jau aizpildīja turnīra tabulu.

Ritēja mača devītā minūte. „Dinamo” atradās vadībā ar 2:0 un diezgan precīzi kontrolēja spēles gaitu – pretinieks tika kairināts jau viņu zonā, līdz ar to uzbrukumi iestrēga un nekas no gaidāmās Magņitogorskas spēka uz ledus pa īstam nebija redzams. Varētu teikt – taktika kā zilums zem acs. Kas notiek devītajā minūtē? Laukumā dodas mūsu ceturtā uzbrucēju maiņa - Iguldens, Arnasons un Cipulis, ar aizsargiem Ozoliņu un Sorokinu. Pretinieks noliek pretī savus vadošos ar Fjodorovu un Čistovu priekšgalā. Apmainījušies ar reidiem un neprecīzām piespēlēm laukuma viduszonā, mājinieki vēl uzspiež mazliet uz presinga pedāli un skat’ – pēc kļūdainas saspēles, Metallurgs pārlidina ripu pāri visām zonām, pašiem negribot, nonākot situācijā, ko sauc par „pārmetienu”. Tātad ripa tiks ievadīta spēlē ar iemetienu tās komandas aizsardzības zonā, kura pieļāva šo brāķi, viņi nedrīkst mainīt arī virknējumu. Savukārt, „Dinamo” var šajā gadījumā atļauties sūtīt laukumā svaigus spēkus. Šie noteikumi ir kā pretzāles pret ripas lidināšanu pāri visām zonām, jo, tie, kas ar šādu manevru grib ievilkt elpu, drīzāk tiek sodīti – viņi paliek laukumā un turpina svīst. Varētu teikt – tieši šajā brīdī pat taktikas ābečnieki parāda savu labāko priekšstatu par spēles plānu, kas ir viņu rīcībā. Ko izdarīja Šuplers?

Pēc tiesneša svilpes, kas liecināja par ripas ievadīšanu spēlē Metallurg aizsardzības zonā, laukumā spiests palikt Fjodorovs ar partneriem – maiņa nav pieļaujama. Savukārt, Arnasona brigāde, kas jau bija atkapājusi savu maiņas tiesu, mierīgi var dot vietu laukumā nākamajiem, kas ar svaigiem spēkiem var izmantot šo iespēju. Dot vietu – nozīmē, treneris sūta laukumā citus. Tā vietā, ko mēs redzam? Paliek uz ledus kā vieni tā otri, bet pēc iemetiena viss sagriežas kā paredzamā ziepju operā. Krievijas olimpiskās izlases dalībnieks Fjodorovs pat četrdesmit gadu vecumā ir trīs reizes ātrāks par mūsu sezonas starpgadījumu Arnasonu. Nemaz nerunājot par Čistova spēju driblēt un aptīt ap sevi vai visus mūsu aizsargus. Pretuzbrukums bija pārliecinošs: krievi ieskrēja zonā, sekoja Fjodorova ripas uzmetiens uz Čistova nūjas un tas burtiski kā dzelts apstrādāja ripu, liekot pieplakt pie ledus Ozoliņam un, pēc tam arī Prusekam. 1:2. Blakus, protams, bija arī piekusušais Arnasons, taču to visu protokolā neraksta...

Vai Šuplers neredzēja, ka viesiem laukumā ir spiesta palikt pirmā maiņa – tātad, kvalitāte, lai arī piekususi? Vai viņš nezināja vai nespēja paredzēt, ka pēc zaudēta iemetiena, visai Rīgas maiņai būs jāslido atpakaļ, lai glābtu savus vārtus, bet tā paša Arnasona gadījumā tas vienkārši būtu kā varonība – viņš divas maiņas uz ledus pēc kārtas var izturēt tikai nūjošanas režīmā, bet tā nav hokeja nūja, ko viņam tādā brīdī vajadzētu dot rokās? Zaudētie vārti bija paredzami un tie varēja lauzt spēles gaitu. Šoreiz par laimi – pretinieks pats savas iespējas nomuļļāja, bet citos gadījumos Šupleram tādas dāvanas neviens nepasniegs. Ko treneris tajā brīdī domāja? Vai vispār domāja...

  +5 [+] [-]

, 2010-01-19 08:13, pirms 15 gadiem
Jāņem vērā gan tas, ka ceturtajai maiņai tas spēles laiks nemaz nav tik liels un pārmetiens notika tieši patiecoties šīs maiņas presingam. Kad spēlētāji ir iespēlējušies, tad maiņu parasti cenšas noturēt pēc iespējas ilgāk. Jā, šoreiz pierādījās Magņitagorskas meistarības līmenis.
Protams Šuplers riskēja, bet šāds risks ir ļoti bieži attaisnojies. Piemēram spēlē pret Traktor, kad visa Karijas maiņa nomainījās izņemot M. Rēdlihu. Un? Rēdlihs guva vārtus.
Jā, pretuzbrukuma gadījumā var iekrist, bet, ja izdodas saglabāt ripu, vakardienas spēlē varēja būt 3:0. Tā, ka šoreiz Šuplers darīja pareizi, bet ne katru dienu mamma cep pankūkas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +11 [+] [-]

, 2010-01-19 08:20, pirms 15 gadiem
Samaksāju 50 fenārus, lai izlasītu par vienu spēles epizodi
J.Š. tak labāk redzams, kas jādara laukumā, ja viņš izvēlējās atstāt to maiņu, tā tad tam bija savi iemesli. Nav tač tā, ka J.Š. visu laiku taisa kasjakus
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2010-01-19 08:22, pirms 15 gadiem
Nu Fjodorovs ir ne tikai par Arnasonu atrāks - arī par Laviņu, Sorokinu, Ozoliņu un Spruktu viņs ir ātrāks, bet'Čistovs ir meistarīgāks kā Karsums un Dārziņs, bet Arnasons roku veiklībā ir ne sliktāks kā Čistovs.

P.S. Viss atkarīgs ko un kādos elemetos salīdzina, jebkurš salīdzinājums ir nosacīts, jo savādāk Ķīna un Indija būtu pasaules hokeja lielvalstis
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2010-01-19 08:22, pirms 15 gadiem
Es sevi pieskaitu pie vieniem no kritiskākajiem Šuplera daiļrades vērotājiem, bet nu šis gan nav īsti pamatots viedoklis, ja Šūpis būtu mainijis 4. un Fjodorovs būtu iemetis pret 1. maiņu, tad atkal visi bļautu, ka Šūpis neļauj 4. maiņai spēlēt. Es piekrītu ka no Arnasona nav nekādas jēgas un vajadzēja centrā likt iguldenu un malā Bukartu, bet par to mainīšanu nu negribētu īsti piekrist.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-19 08:57, pirms 15 gadiem
lvhockey rakstīja: Jāņem vērā gan tas, ka ceturtajai maiņai tas spēles laiks nemaz nav tik liels un pārmetiens notika tieši patiecoties šīs maiņas presingam. Kad spēlētāji ir iespēlējušies, tad maiņu parasti cenšas noturēt pēc iespējas ilgāk. Jā, šoreiz pierādījās Magņitagorskas meistarības līmenis.
Protams Šuplers riskēja, bet šāds risks ir ļoti bieži attaisnojies. Piemēram spēlē pret Traktor, kad visa Karijas maiņa nomainījās izņemot M. Rēdlihu. Un? Rēdlihs guva vārtus.
Jā, pretuzbrukuma gadījumā var iekrist, bet, ja izdodas saglabāt ripu, vakardienas spēlē varēja būt 3:0. Tā, ka šoreiz Šuplers darīja pareizi, bet ne katru dienu mamma cep pankūkas!
Nejauc. Miķelis tajā spēlē nepaspēja nomainīties nevis viņu kāds atstāja. Tā ir liela starpība.

  -1 [+] [-]

, 2010-01-19 08:58, pirms 15 gadiem
Līdz šim visu cieņu Pučes k-ngs, bet šis savārstījums nav ne graša vērrts!

  -1 [+] [-]

, 2010-01-19 09:05, pirms 15 gadiem
Visiem ir kosjaki - gan spēlētājiem, gan treneriem. Vajadzēja maiņu, kaut vai tāpēc, lai turpinātu kausēt Metalurgu un uzturētu spēles tempu. Pirmo ripu iemeta klasiski - izspēlējot uz brīvo spēlētāju, kurš ir viens pret vārtusargu. Tādā stilā vārtus zaudējam katrā spēlē šogad

  +4 [+] [-]

, 2010-01-19 09:18, pirms 15 gadiem
iespējams, ka vajadzēja nomainīt tikai aizsargu pāri, bet uzbrucējus atstāt

  +7 [+] [-]

, 2010-01-19 09:29, pirms 15 gadiem
jā, Šuplera ceļi ir neizdibināmi

  -1 [+] [-]

, 2010-01-19 09:46, pirms 15 gadiem
Kapēc, to klaunu-Arnasonu vēl nav padzinuši, vai varbūt Skudra ar Savicki domā viņu nakamja sezonā likt Hosas vietā

  +1 [+] [-]

, 2010-01-19 09:55, pirms 15 gadiem
Piligrims rakstīja: Kapēc, to klaunu-Arnasonu vēl nav padzinuši, vai varbūt Skudra ar Savicki domā viņu nakamja sezonā likt Hosas vietā
Mans domaa ka Arnasona liigumu lauzt prieksh DR buutu neizdeviigi un to ka jamais nebuus DR sastaavaa naakamgad, tas ir aciimredzams.

  +1 [+] [-]

, 2010-01-19 10:00, pirms 15 gadiem
Neesmu tagad dzirdējis,ko pats Skudra saka VIASATā par Arnasonu.Pirmajā spēlē viņš viņu nepārtraukti slavēja.

  -4 [+] [-]

, 2010-01-19 10:28, pirms 15 gadiem
hahahahahahahahahaham tikai tagad pučītis pamanīja, mani jau no pirmās spēles reāli besīja ka šuplers nemāk izmantot nianses, teiksim, 2ais periods, iemetiens pretinieku zonā pēc pārmetiena, laukumā nāk 4ā maiņa(jo tikko bija 3) un zaudē iemetienu, pretinieks nomainās, un tā neskaitāmas reizes, kad jālaiž tuvākā svaigākā labākā maiņa pretinieks netiek sodīts par pārmetienu bet tiek laista nākamā, es pirmajās pāris spēlēs saskaitīju vismaz 4 reizes kad nāca 4ā maiņa uz pārmetienu, uzvarēja viņi vienā iemetienā tikai...

da šupleram daudz ko varētu pamācīt, tikai bez jēgas, viņš vada, viņš atbild, viņš nesaprot

  +2 [+] [-]

, 2010-01-19 10:40, pirms 15 gadiem
nepiekrītu pučem. Otrajā trešdaļā bija redzams, ka
Šuplers bija atradis pareizos taktiskos risinājumus, un Magņitkas pirmās trešdaļas karuseļi tika apstādināti. Jebkuram trennerim būs situācijas, kur "varēja rīkoties savādā". Vairāk ir jautājums, kā tas ir iespējams, ka pieredzējušo Ozoliņu, pirmo ielaisto vārtu gadījumā, varēj apspēlēt kā stabu.

     [+] [-]

, 2010-01-19 10:45, pirms 15 gadiem
losado rakstīja: nepiekrītu pučem. Otrajā trešdaļā bija redzams, ka
Šuplers bija atradis pareizos taktiskos risinājumus, un Magņitkas pirmās trešdaļas karuseļi tika apstādināti. Jebkuram trennerim būs situācijas, kur "varēja rīkoties savādā". Vairāk ir jautājums, kā tas ir iespējams, ka pieredzējušo Ozoliņu, pirmo ielaisto vārtu gadījumā, varēj apspēlēt kā stabu.

par maiņām - tur nav ko domāt, bija kļūda un viss!
tas nav kā amatieru līgā - nopelnīji bullīti un tad pats arī met, te uz pārmetienu jānāk jauniem spēkiem, kaut vai pēc 20sek.

par ozo - paskaties uzmanīgāk - viņš jau izsita ripu, bet pruseks uzlika to atpakaļ uzbrucējam uz nūjas!

     [+] [-]

, 2010-01-19 10:49, pirms 15 gadiem
jebkurā gadījumā ozoliņa spēle tajā situācijā, bija nožēlojama. Savukārt neviens negrib pamanīt, kā taktiski izmainījās komandas spēle otrajā periodā, kas ir trennera nopelns

  +2 [+] [-]

, 2010-01-19 11:01, pirms 15 gadiem
Šī 4. maiņa vēl 6dien bija 1. maiņa, bet nu tas Arnasons man ļoti nepatīk un izskatas ka autoram arī. Jau no pirmās dienas viņš nav centies ne qrama tiesu (ieskaitot pirmo nokavēto treniņu) . Skatoties uz Bukartu ir redzams daudz labāks variants + vēl šis Arnasons, ja nevarēja noskaņoties uz spēli 1. maiņā, tad kur nu vēl 4. maiņā? (VIņš tačū ir zvaiqzne! Par viņu labāka nav, bet mani nemāk izmatot) Lai sūta prom vai uz fārmklubu, lai pārdomā!!!

  -3 [+] [-]

, 2010-01-19 11:11, pirms 15 gadiem
pīlēn, paskaties uzmanīgāk, pruseks nolika uz nūjas šaibu Čistovam, jo viņam nācās atvairīt Ozoliņa metienu savos vārtos. Kas tad tā par "ripas izsišanu". Labi ka vēl pats neguva vārtus Magņitkas labā, bet atļāva to izdarīt krieviem

  -1 [+] [-]

, 2010-01-19 11:58, pirms 15 gadiem
nepiekrītu Pučem, pilnīgi nemaz.

     [+] [-]

, 2010-01-19 12:08, pirms 15 gadiem
losado rakstīja: pīlēn, paskaties uzmanīgāk, pruseks nolika uz nūjas šaibu Čistovam, jo viņam nācās atvairīt Ozoliņa metienu savos vārtos. Kas tad tā par "ripas izsišanu". Labi ka vēl pats neguva vārtus Magņitkas labā, bet atļāva to izdarīt krieviem
nez kurš gan iemācīja vārtsargam atsist ripu vārtu priekšā...
cik zinu, atsitot ripu uz stūri. situācija ir atrisināta

  -1 [+] [-]

, 2010-01-19 12:22, pirms 15 gadiem
par šitādu sūdu tikko samaksāju? Puče ej mājās! un vispār vakar speciāli skatījos hokeju pa Viasat sport un secināju, ka nekam šie neder!

  -3 [+] [-]

, 2010-01-19 12:38, pirms 15 gadiem
šuplers ir jāpadzen. nevajag viņu vairs nākamgad.

  +1 [+] [-]

, 2010-01-19 13:17, pirms 15 gadiem
losado rakstīja: nepiekrītu pučem. Otrajā trešdaļā bija redzams, ka
Šuplers bija atradis pareizos taktiskos risinājumus, un Magņitkas pirmās trešdaļas karuseļi tika apstādināti. Jebkuram trennerim būs situācijas, kur "varēja rīkoties savādā". Vairāk ir jautājums, kā tas ir iespējams, ka pieredzējušo Ozoliņu, pirmo ielaisto vārtu gadījumā, varēj apspēlēt kā stabu.
un ko tad teiksi par otro ripu mūsu vārtos... laikam jau daudz mums to stabu......... pirmajā epizodē Ozoliņu Čistovs gandrīz apspēlēja un tas diemžēl beidzās ar vārtiem... bet otrajā vārtu guvumā tur nu tika notamborēti visi, un ne jau tapēc ka esam stabi... tik filigrānu driblu sen nebiju redzējis... žēl ka ne mūsējo izpidijumā, kautgan esmu pārliecināts ka arī mums ir keksi kas uz kautko līdzīgu ir spējīgi...

  +2 [+] [-]

, 2010-01-19 14:35, pirms 15 gadiem
Armand, Lūdzu šādus jautājumus uzdot Šupleram pēcspēles konferencē, savādāk tās ir ļoti īsas un pēc būtības - NEKĀDAS. Man izskatās, kā sakāmvārdā "pēc kara visas bābas gudras", mēs varam te malt un malt, bet reālo atbildi jau jāprasa Jūlim! Varbūt tā tiešām ir kkāda iespēja, kuru pareizi izmantojot, un par kuru paziņojot RD trenerim komanda var uzlobot sniegumu un jau laicīgāk kvalificēties playoff, lai nav mati sirmi uz pēdējām spēlēm!

  -2 [+] [-]

, 2010-01-19 16:50, pirms 15 gadiem
Tak Pučem vienmēr ir slikti, uzvar slikti, zaudē slikti, papīrs tak panes visu, skricelē tikai, ko tad pats nespēlē hokeju, gudri parunāt mēs visi mākam!!!!

     [+] [-]

, 2010-01-19 23:26, pirms 15 gadiem
losado rakstīja: nepiekrītu pučem. Otrajā trešdaļā bija redzams, ka
Šuplers bija atradis pareizos taktiskos risinājumus, un Magņitkas pirmās trešdaļas karuseļi tika apstādināti. Jebkuram trennerim būs situācijas, kur "varēja rīkoties savādā". Vairāk ir jautājums, kā tas ir iespējams, ka pieredzējušo Ozoliņu, pirmo ielaisto vārtu gadījumā, varēj apspēlēt kā stabu.
es turn ekaadu stabu nesaskatiju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-01-20 16:35, pirms 15 gadiem
nu Čistovs jau tur baigi neapspēlēja pirmajā vārtu guvumā. Vienkārši ripa neveiksmīgi atsitās pret Pruseku un viņš ar otru reizi haļavā iesita.