Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Zemļinskim jāizvēlas - treneris vai politiķis

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

Zemļinskim jāizvēlas - treneris vai politiķis
Mihailam Zemļinskim vajadzētu izlemt, kas viņš ir - futbola treneris vai politiķis.
Foto: AFI

Latvijas U21 futbola izlases galvenais treneris Mihails Zemļinskis šosezon virslīgas čempionāta spēlēs gandrīz nav manīts. Nav laika. Zemļinskis ir 10. Saeimas deputāts. Kāpēc tad viņam jābūt par U21 izlases treneri? Tā tomēr ir tuvākā nacionālās izlases rezerve, tieši šeit ir futbolisti, ar kuriem pirmām kārtām tuvākajā laikā būs jārēķinās lielās izlases treneriem, kuriem izlases trenera uzmanība ikdienā ir nepieciešama daudz vairāk nekā lielās izlases treneriem.

Latvijas U21 izlase Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīru sāka ar 0:2 zaudējumu Slovakijā, bet tad pārbaudes spēlē ar 0:1 piekāpās Igaunijai. Slovakiem sastāvā bija gandrīz tikai Slovakijas un Čehijas klubu spēlētāji (viens no FC "Liverpool" rezervistiem, viens no vācu Nirnbergas un viens no Harkovas "Metallist"), Latvijas izlasē bija vairāki spēlētāji, kas spēlē virslīgā un turklāt ne jau epizodiskas lomas (Maksimenko, Siņicins, Lonščakovs, Karašausks, Jagodinskis, Pētersons, Čistjakovs, Siņeļņikovs, E.Višņakovs...), kā arī daži leģionāri (Zjuzins, Rakels, Putniņš, Vaičulis, Kurakins). Slovakijas un Čehijas čempionāti ir spēcīgāki par Latvijas virslīgu, tā ka zaudējums nav nepatīkams pārsteigums. Neesmu pētījis, cik tieši daudz laika tajos spēlē Slovakija U21 izlases futbolisti, taču proporcija izskatās līdzīga - daži ir stabili sastāvā, daži vairāk ir rezervē. Toties par Igaunijas virslīgas čempionātu gan laikam nevar teikt, ka tam ir augstāks līmenis nekā Latvijas virslīgai (varbūt tomēr ir?), taču - zaudējums gandrīz tikai no igauņu klubu spēlētājiem veidotai komandai. Aculiecinieki stāsta, ka Latvijas izlasei esot pietrūcis cīņasspara, ka komanda esot spēlējusi bez iedvesmas un nevarējis īsti saprast, kā mēs gribam spēlēt, ko gribam uzspiest pretiniekam. Nav arī jābrīnās, jo komandas galvenais treneris Mihails Zemļinskis vēlāk šaurā lokā esot atzinis, ka daļu spēlētāju redzējis pirmo reizi, bet šosezon spēlējam esot redzējis reti kuru no futbolistiem. Jautājums - kāpēc tad Zemļinskim tādā gadījumā jātrenē izlase un jāgrauj savu reputāciju futbola aprindās? Kāpēc no tā jācieš U21 izlasei un futbolam kopumā?

Jaunatnes un šajā gadījumā U21 izlases galvenais mērķis ir gatavot rezerves nacionālajai izlasei. Taču arī par rezultātu nav jāizmirst, jo nav iespējams neko sagatavot, spēlējot bezmērķīgi un bez vēlmes uzvarēt. Izlases trenerim ir maz laika komandas trenēšanai, ir tikai dažas dienas sastāva salikšanai pa vietām laukumā. Kā lai to izdara un kā lai objektīvi izvēlās sastāvu, ja futbolisti darbībā (spēlēs) nav regulāri redzēti? Trenerim (īpaši jaunatnes izlasē!) laikam tomēr vajadzētu ar futbolistiem pēc virslīgas čempionāta spēlēm arī aprunāties, pievērst tiem uzmanību un tādā veidā stimulēt lielāku atdevi treniņos un spēlēs, taču to nevar izdarīt, ja tevis spēlēs nav... Šaubos, vai Zemļinskim ir zināms, ka, piemēram, Jelgavas komandā ir paradījies interesants 192 cm garš centra aizsargs Mārcis Ošs, ka Baltijas līgas spēlēs sevi labi apliecina jaunais ventspilnieku vārtsargs Valentīns Raļkevičs, aizsargs Vitālijs Barinovs un malējais pussargs (turklāt var spēlēt gan pa labi, ka pa kreisi) Vladimirs Mukins u.tt. Cerams, ka viņš par šiem spēlētājiem ir vismaz dzirdējis. Tie, uz kuriem pierasts paļauties, kuri U21 izlasē jau ir pārbaudītas vērtības, taču var arī nebūt labākajā sportiskajā formā, var netikt sastāvā un būt bez spēļu prakses, tāpēc izlases trenerim arī ir jābūt spēlēs, jātiekas ar futbolistiem, ar klubu treneriem, jāsazinās ar futbolistiem, kuri spēlē ārzemēs, jāinteresējas par katru no izlases kandidātiem, jāpamana jaunus vārdus, jārunā un jāzina situācija līdz pēdējam sīkumam. Pavadot dienas Saeimā, to regulāri darīt nav iespējams.

Futbola aprindās šajā sakarā jau joko: Miša nedrīkst mukt no izlases - ja nu atlaiž Saeimu un viņš paliek bez darba, ko tad?... Mihailam Zemļinskim vispirms pašam ir jāizlemj, kas viņam ir primārais. Zemļinskis bija ļoti labs spēlētājs, viens no Latvijas izlases aizsardzības balstiem, viņš ir līdz kaulam futbola cilvēks, taču pašreiz objektīvu iemeslu dēļ nespēj veltīt trenera darbam pietiekami daudz laika (interesanti, vai šāda situācija nemaz neuztrauc Latvijas futbola federācijas vadību un tās treneru padomi?). Vai nu viņš ir treneris (karjeru sāka cerīgi, tieši viņa vadībā Daugavpils "Daugava" 2008. gadā ieguva Latvijas kausu) vai turpina darboties politikā. Abi nav savienojami. Septembra sākumā Latvijas U21 izlase uzņems Franciju. Līdz tam laikam, iespējams, parādīsies vēl kāds potenciāls izlases kandidāts, kāds, iespējams, būs ilgāku laiku palicis bez spēlēšanas, bet vēl kāds varbūt izcili spēlēs savā klubā virslīgas čempionātā. Jācer, ka visu būs redzējis un zinās arī U21 izlases galvenais treneris.

 +11 [+] [-]

, 2011-06-17 11:36, pirms 13 gadiem
Darba saeima finansiali izdevigaks protams, bet... tur ir jamacas latviesu valoda

  +2 [+] [-]

, 2011-06-17 12:05, pirms 13 gadiem
ar trenēšanu laikam tomēr paēdis nebūsi, bet saeimā ar pareiziem balsojumiem būsi gan paēdis, gan padzēris, gan apģērbies, un vēl mājās tumbočkā pārnesīsi. SC ļoti pietrūkst atpazīstamu cilvēku, par kuriem būtu gatavi balsot arī latvieši. Tāpēc no politikas viņu tik viegli prom nelaidīs.
Vai Miša neieklausās padomdevējos, vai tādu pie U21 nav?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-06-17 12:46, pirms 13 gadiem
76 rakstīja: SC ļoti pietrūkst atpazīstamu cilvēku, par kuriem būtu gatavi balsot arī latvieši. Tāpēc no politikas viņu tik viegli prom nelaidīs.
Vai Miša neieklausās padomdevējos, vai tādu pie U21 nav?
Par SC nobalsoja 251400 cilvēku. Zini, man nav īpašas pārliecības, ka kaut vai desmitā daļa no tiem ikdienā sarunājas latviešu valodā.
Otrkārt, kaut kā nejūtas, ka Zemļinska klātbūtne kaut kā attīstītu futbolu mūsu valstī.

  +3 [+] [-]

, 2011-06-17 13:09, pirms 13 gadiem
man nav nekas pretī ja saeimā ir sportisti, tomēr uzskatu, ka tur ir jābūt tādiem fanātiem, lai darītu visu iespējamo, lai tikai sportam būtu tiešs labums.

  +2 [+] [-]

, 2011-06-17 13:43, pirms 13 gadiem
SC nākamajās vēlēšanās diez vai savās rindās liks cilvēku, kurš knapi saprot latviski, pietiks viņiem ar vienu Kravcovu. Tā kā Zemļinskim būs daudz vairāk laika veltīt sevi futbolam. p.s Saskaņas centram nekādā gadījumā nevēlu veiksmi!!!

  +1 [+] [-]

, 2011-06-17 13:49, pirms 13 gadiem
Es pilnībā piekrītu, ka mums krievu piekrīt, lai Sc tiktu tur, kur viņš ir ticis, un vairs neesmu tik noraidošs, ka viņi tur nav vajadzīgi. Bet katrs kampaņas veidotājs meklē iespējas, kā piesaistīt arī citādi domājošos/runājošos. Un garmatainais Miša bija viens no viņu trumjiem, lai ieinteresētu fanus utml.
Par viņa pašreizējām futbola trenera kvalitātēm neko nezinu, un domāju, ka Toļiks runā diezgan pareizi. Un kāda var būt misija Saeimas gaiteņos, domāju, ka neviens sportists/aktieris/komponists tur nedrīkst vērt vaļā muti un atgādināt, kas viņš ir, ātri atsēdinātu.
Respektīvi, Zemļinskis ir tikai tāpēc, lai samulsinātu nenobriedušus prātus nobalsot par viņu, gan jau Tu zini, cik par viņu bija...
kegums rakstīja: Par SC nobalsoja 251400 cilvēku. Zini, man nav īpašas pārliecības, ka kaut vai desmitā daļa no tiem ikdienā sarunājas latviešu valodā.
Otrkārt, kaut kā nejūtas, ka Zemļinska klātbūtne kaut kā attīstītu futbolu mūsu valstī.

  +3 [+] [-]

, 2011-06-17 13:49, pirms 13 gadiem
Nu kāds viņš treneris.Lai nes sarkanas neļķes pie sava pieminekļa un no futbola turās pa gabalu.Ne katram ir lemts kļūt par treneri.

  +1 [+] [-]

, 2011-06-17 13:58, pirms 13 gadiem
76 rakstīja: Es pilnībā piekrītu, ka mums krievu piekrīt, lai Sc tiktu tur, kur viņš ir ticis, un vairs neesmu tik noraidošs, ka viņi tur nav vajadzīgi. Bet katrs kampaņas veidotājs meklē iespējas, kā piesaistīt arī citādi domājošos/runājošos. Un garmatainais Miša bija viens no viņu trumjiem, lai ieinteresētu fanus utml.
Par viņa pašreizējām futbola trenera kvalitātēm neko nezinu, un domāju, ka Toļiks runā diezgan pareizi. Un kāda var būt misija Saeimas gaiteņos, domāju, ka neviens sportists/aktieris/komponists tur nedrīkst vērt vaļā muti un atgādināt, kas viņš ir, ātri atsēdinātu.
Respektīvi, Zemļinskis ir tikai tāpēc, lai samulsinātu nenobriedušus prātus nobalsot par viņu, gan jau Tu zini, cik par viņu bija...
Nu es jau to kopskaitu cvk mājaslapā paskatijos.

  +3 [+] [-]

, 2011-06-17 14:19, pirms 13 gadiem
Kāda līdz šim bijusi jēga no sporta cilvēkiem Saeimā? Īpaši jau no Zemļinska, lai gan nesaprotu ko tur tautas labā darīja Ščerbatihs

  +4 [+] [-]

, 2011-06-17 14:25, pirms 13 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Kāda līdz šim bijusi jēga no sporta cilvēkiem Saeimā? Īpaši jau no Zemļinska, lai gan nesaprotu ko tur tautas labā darīja Ščerbatihs
Saeimas ēdnīcā viņš ņēma dubultporciju. Tātad ēdnīcas apsaimniekotājs pelnīja vairāk, vairāk nomaksāja nodokļos uttt....

  +3 [+] [-]

, 2011-06-17 17:05, pirms 13 gadiem
76 rakstīja: ar trenēšanu laikam tomēr paēdis nebūsi, bet saeimā ar pareiziem balsojumiem būsi gan paēdis, gan padzēris, gan apģērbies, un vēl mājās tumbočkā pārnesīsi. SC ļoti pietrūkst atpazīstamu cilvēku, par kuriem būtu gatavi balsot arī latvieši. Tāpēc no politikas viņu tik viegli prom nelaidīs.
Vai Miša neieklausās padomdevējos, vai tādu pie U21 nav?
Vai tiešām ir daudz latviešu, kas balsotu par Saskaņas centru? Tur tak jābūt pilnīgi stulbam, lai neredzētu kā saucamā krievu partija lien pēcpusē oligarhu partijām. Kāpēc tad pastarpināti balsot, ja var pa tiešo Šleseru vēlēt.

  -1 [+] [-]

, 2011-06-17 17:13, pirms 13 gadiem
Futbolists un politiķis? ;D

  -1 [+] [-]

, 2011-06-17 22:03, pirms 13 gadiem
balkons rakstīja: Nu kāds viņš treneris.Lai nes sarkanas neļķes pie sava pieminekļa un no futbola turās pa gabalu.Ne katram ir lemts kļūt par treneri.
Ne tikai... papētot viņā amatpersonas deklarāciju rodas jautajumi, kur Miša ņēmis tik daudz naudas, ka varējis aizdot teju vai dažus simtus tūkstošus eiro...

  +2 [+] [-]

, 2011-06-18 09:34, pirms 13 gadiem
bet no otras puses - kādēļ daudzas spēles notiek darbdienās? Kā vispār iespējams tikt uz Skonto-Ventspils trešdien 18:00?

Tāda sajūta, ka LFF dzīvo uz citas planētas, un neredz, kā viss ir organizēts citās valstīs