Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Par "pundurzaķiem" un hokeju

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Par "pundurzaķiem" un hokeju
Vecā Rīgas "Dinamo" kapteinis Vjačeslavs Nazarovs avulaik jau apgāza pieņēmumu, ka hokeju nevar spēlēt maza auguma cilvēki.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Laiku pa laikam "SA+" uzvirmo diskusijas par to, ka vidēja un maza auguma hokejistiem mūsdienu hokejā nav vietas. It sevišķi šo versiju "bīda" kāds lasītājs, kuram bez hokeja otra mīļākā tēma ir alus "Bocmanis". Droši vien pats basketbolista augumā, tāpēc par "pundurzaķiem" atļaujas saukt arī spēlētājus, kas garāki par 1,80 metriem. Vai hokejā "izmēram" ir tik liela nozīme?

Jā un nē. NHL, kas nu jau ilgāku laiku ir pasaules spēcīgākā līga un kur spēles notiek mazajos laukumos, augumam ir liela nozīme. Kā likums, NHL draftā klubi izvēlas garus un masīvus spēlētājus, it sevišķi aizsardzībā un it sevišķi drafta tālākajās kārtās. Kā izejmateriālu, no kura varbūt var izaugt NHL spēlētājs. Ikvienam skaidrs, ka vairumā sporta veidu, izņemot vingrošanu, šahu un tos sporta veidus, kur ir svara kategorijas, augumam ir nozīme. Taču absolutizēt, ka hokeju nevar spēlēt tie, kuriem augums ap 1,80 m, arī nevar.

Ir pietiekami daudz piemēru NHL, KHL un Latvijas hokeja vēsturē, kas apgāž t.s. "pundurzaķu" teoriju. KHL vadošie klubi SKA, "SJ", "AK Bars" un Magņitka atļaujas sastāvā turēt šādus "pundurzaķus" : Koļcovu (1,81), Grebeškovu (1,83), Blataku (1,81), Korņejevu (1,81), Kukonenu un Bernacki (1,83) - tie visi ir aizsargi, Uzbrucēju pozīcijā šāda auguma spēlētāju ir vēl vairāk: Kļimenko (1,77), Pruha, Toresens (1,80), Veinhandls (1,82); Sušinskis (1,74), Nilsons (1,78), Zinovjevs (1,80); Kapanens (1,77), Mietinens (1,82); Rolineks (1,77), Spiridonovs (1,78), Mozjakins (1,79).

Protams, tā ir liela laime, ja Bostonas "Bruins" var spēlēt Hara (2,06) un 7 miljonu līgums gadā, taču Stenlija kausa ieguvēju aizsardzībā ir arī Torenss (1,78; 2,25 miljoni), Kamfers (1,80), Korvo (1,83), bet finālista - "Canucks" aizsardzības rindas krāšņo "pundurzaķis" Balards (1,80; 4,2 miljoni).

To, ka nav milža augums, hokejā - arī aizsargu līnijā - var kompensēt ar ātrumu, veiklību, viltību, labu pozīcijas izjūtu, kā vecā Rīgas "Dinamo" modelī to 16 sezonas (!) darīja Vjačeslavs Nazarovs (1,72). Varbūt Slava būtu PSRS pirmajā izlasē, ja būtu vismaz pussprīdi garāks, taču diezin vai, jo tajos gados, kad priekšā bija "dzelzs priekškars", PSRS izlasē bija milzīga konkurence. Tur netika arī 1,90 m garais Viktors Hatuļevs, kurš "Dinamo" beidza spēlēt 26 gadu vecumā, meistaros nospēlējot uz pusi mazāk par Nazarovu... PSRS hokejā ir bijis arī tāds ūnikums kā Boriss Verigins (1,54), kurš ilgus gadus spēlēja Voskresenskas "Himik" aizsardzībā.

Saprotams, ka šādu vidēja auguma aizsargu vienā komandā nedrīkst būt pārāk daudz, kā tas šobrīd ir HK "Rīga": Salija, Ševčenko, Smirnovs (1,80), Dīķis (1,81), Zvirbulis (1,72), taču apgalvot, ka viņu visu izaugsmes griesti ir Latvijas čempionāts vai amatieru līgas, nav nekāda pamata. Tāpat kā nav nekāda pamata jau iepriekš norakstīt šīs pašas komandas uzbrucējus Dobreņkiju (1,73) un Straupi (1,70). Galu galā Andrejs Ignatovičs (1,68) taču pierādīja, ka var spēlēt gan Latvijas izlasē pasaules čempionāta elites grupā, gan Zviedrijas elites līgā, gan Krievijā, Dānijā un BAČ.

Cita lieta, ka Latvijas jauniešu treneri, komplektējot treniņu grupas vai hokeja specklases, sen jau neveic nekādu atlasi. Visi, kurus vecāki atved, tiek laipni uzņemti, jo no trenējošos skaita ir atkarīgs trenera maka saturs...

P. S. Starp citu šodien ir LHF kongress.

  +2 [+] [-]

, 2011-10-14 07:37, pirms 13 gadiem
Tiešām traki ar tiem mūsu spēlētāju augumiem.
Ja BAČ LM spēlētāji nav tik izteikti ,,pundurzaķi'' pret citu komandu spēlētājiem, tad, teiksim, uz tā paša CSKA spēlētāju fona augumu atšķirība ir ļoti skaudri jūtama.

  +5 [+] [-]

, 2011-10-14 08:53, pirms 13 gadiem
Gribu vēl pieienot sarakstam no KHL

Mikhail Anisin

* Клуб: Витязь (Чехов)
* Номер: 88
* Амплуа: нападающий
* Рост: 164
* Вес: 68

Kas uz šo brīdi ir iemetis 7 vārtus.

  -2 [+] [-]

, 2011-10-14 09:02, pirms 13 gadiem
abcdefgh rakstīja: Gribu vēl pieienot sarakstam no KHL

Mikhail Anisin

* Клуб: Витязь (Чехов)
* Номер: 88
* Амплуа: нападающий
* Рост: 164
* Вес: 68

Kas uz šo brīdi ir iemetis 7 vārtus.
Kas vainas Anīsiņam? Lai visiem būtu tāda sportiskā nekaunība!

  +8 [+] [-]

, 2011-10-14 09:08, pirms 13 gadiem
Būsim korekti par Ignatoviču viņa parādīšanās Zviedrijas eliteslīgā bija pārpratums 47 spēlēs 3+3 priekš leģionāra vnk briesmīga statistika. Krievijā viņš ir spēlējis tikai Pārdaugavas laikos un pirms gada 3. līga Kļinas Titānos. Pārējā laikā viņa augstākais punkts bija Dānijas virslīga.
Protams, var jau būt arī zem 1,80, taču tad ir jābūt tādam muskuļkalnam, kā Karsums vai Lī Svets, kādi HK Rīga censoņi nav un izskatās, ka arī nebūs, jo lielai daļai LV hokejistiem ir kaut kāda alerģija pret darbu svaru zālē un pret pareizu uzturu...

  +5 [+] [-]

, 2011-10-14 09:11, pirms 13 gadiem
Mirastijs arī ir pundurzaķis (177)

  +2 [+] [-]

, 2011-10-14 09:14, pirms 13 gadiem
Tas tā pat kā daudziem patīk piesaukt Sentlui kā piemēru tam, ka var NHL tikt arī nedraftēti spēletāji. Jā var tikt, bet man daudz vairāk HK Rīgā gribētos redzēt 1,93 garo Brikaini (beidzot viens jaunais aizsargs ar spēcīgu metienu) nekā 1,70 garo Zvirbuli, kuram kā aizsargam es neredzu jēgu pat MHL līmenī...

  +5 [+] [-]

, 2011-10-14 09:18, pirms 13 gadiem
Ko jūs te augumu aizskarat, galvenais svars! Tu vari būt kaut 2m, bet ja nesvērsi neko tevi tie paši 180cm garie izstumdīs pa visiem stūriem un nogrūdīs, kā mēs to redzam izteikti pret Podziņu, tiek grūstīts un dauzīts visādos veidos, var novēlēt tikai izturību un jādarbojas pie fiziskās sagatavotības, laiks vēl ir un noteikti izdosies Un Karsums, kas ir mūsu izteikts spēka spēlētājs, cīnās un grūž pretinieku bortā.. 178

  +2 [+] [-]

, 2011-10-14 09:28, pirms 13 gadiem
šitop nesapratu- "Cita lieta, ka Latvijas jauniešu treneri, komplektējot treniņu grupas vai hokeja specklases, sen jau neveic nekādu atlasi. Visi, kurus vecāki atved, tiek laipni uzņemti, jo no trenējošos skaita ir atkarīgs trenera maka saturs..."

vai autoram liekas, ka vajadzētu atraidīt gribētājus, ja viņiem nav kaut kādu fiziisko parametru bērnībā?

  +1 [+] [-]

, 2011-10-14 09:29, pirms 13 gadiem
M rakstīja: Mirastijs arī ir pundurzaķis (177)
Starp citu spēlē jau NHL arī spēlētāji ar 1,80 piemēram tad pats Sidnijs Krosbijs tikai atcerēsimies, ka viņam svars ir 91 kg.
LV ar tādu auguma un svara attiecību ir tikai viens spēlētājs un tas ir Karsums 1,78 un 90kg( un droši vien arī tāpēc viņš veiksmīgi spēlē KHL un bija uz NHL sliekšņa), pārējiem NHL pat tuvā nespīd jo lielākoties pie 1,80m svars ir 81-83kg
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-10-14 10:03, pirms 13 gadiem
a-burts rakstīja: vispar auguma un svara proporcijai normalam veselam cilvekam( ne sportistam)ir jabut AUGUMA centimetri pari metram = SVARS. tatad, piemeram,ja tev ir augums 180cm,tad optimalais svars butu 80 kg.par sportista,saja gadijuma hokejista, proporciju es gan nevaru pateikt neko varbut kads zin,kadai tai butu jabut?
hokejistam jābut + desmit kg klāt pie auguma centimetriem nevis kā parastam cilvēkam kuram jāsakrīt cm=kg, bet ar noteikumu ka tie ir muskuļi nevis kā daudziem liekais svars

  +3 [+] [-]

, 2011-10-14 10:40, pirms 13 gadiem
Speciāls Matuļa kunga veltijums lietotājam(-ai) pinta! Bet par "pundrurzaķiem" runājot mums savulaik arī bija maiņa Cipruss Tambijevs Ignatovičs, kas nebūt nespēlēja slikti! Tieši otrādi! Tas pats Karsums ir tikai 1,78, bet ieliks bortā jebkuru kamēr viņu ielikt bortā nav nemaz tik viegli! Galvenais ir tava fiziskā sagatavotība, ja pats pie sevis piestrādā, lai nebūtu galīgs hļupiks fiziskā ziņā un ja tu esi labi fiziski sagatavots tad arī ar augumu ap 1.80 (+/-) domāju nebūs problēmu spēlēt ne NHL ne KHL ne dajebkur citur! Hokejā galvenais rādītājs ir tava meistarība + fiziskā sagatavotība nevis auguma centimetri! Teo Flerī arī nebija nekāds milzis (liekas ap 1.68m), bet 90. gados ilgu laiku bija viens no Kalgarī Flames uzbrukuma līderiem!

  +2 [+] [-]

, 2011-10-14 10:45, pirms 13 gadiem
Vienmēr ir izņēmumi. Ja nav augums, vajag meistarību, tehniku, nekaunību. Bet ja spēlētājs ir zem 180 cm un sver ap 80 kg, tad viņš principā ir vidēja līmeņa darbonis. Nu nevar viņš neko starp milžiem izdarīt. Nav jau runa par to, ka viņi ir slikti, vnk viņi nav līdzvērtīgi pretinieki, jo visa pasaule aug, kļūst lielāka, arī Latvijai ir tam jātur līdzi, nevis jāpriecājas par 174 gariem spečukiem, kurus tādi Lev divi milži vienkārši samaltu miltos.

  -1 [+] [-]

, 2011-10-14 10:46, pirms 13 gadiem
als rakstīja: Speciāls Matuļa kunga veltijums lietotājam(-ai) pinta! Bet par "pundrurzaķiem" runājot mums savulaik arī bija maiņa Cipruss Tambijevs Ignatovičs, kas nebūt nespēlēja slikti! Tieši otrādi! Tas pats Karsums ir tikai 1,78, bet ieliks bortā jebkuru kamēr viņu ielikt bortā nav nemaz tik viegli! Galvenais ir tava fiziskā sagatavotība, ja pats pie sevis piestrādā, lai nebūtu galīgs hļupiks fiziskā ziņā un ja tu esi labi fiziski sagatavots tad arī ar augumu ap 1.80 (+/-) domāju nebūs problēmu spēlēt ne NHL ne KHL ne dajebkur citur! Hokejā galvenais rādītājs ir tava meistarība + fiziskā sagatavotība nevis auguma centimetri! Teo Flerī arī nebija nekāds milzis (liekas ap 1.68m), bet 90. gados ilgu laiku bija viens no Kalgarī Flames uzbrukuma līderiem!
Tur ir auguma un amsas attiecībai jābūt... 180 nav slikti, slikti ir 180 un 80 kg...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-10-14 10:56, pirms 13 gadiem
a-burts rakstīja: tads iespaids,ka liela dalia SC un SA+ lietotaju ir visai talu no manis piedavatas auguma un svara proporcijas alusvederu kompleksetie individi laikam man tos minusus ir salikusi
Tad jau droši ej piesakies par Fiziskās sagatavotības treneri! Ieej apskaties tos spēlētājus kuriem sakrīt tava attiecība. Podziņš, Ņiživijs, Štāls, Bukarts... Kas tad ir no viņiem? Podziņām ir potenciāls, bet kārtīgs spēka paņēmiens un gulēs! Štāla vienīgais plus ir salīdzinoši lielais augums 190, bet svars tāds pats kā Karsumam, kurš nebūt neatbilst tavai attiecībai. Pirms raksti, apskaties skaitļos!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-14 11:47, pirms 13 gadiem
KHL un citaam Eiropas liigaam der ja svars ir vienads ar auguma cm un svaru teiksim 180, 80kg.

NHL,AHL, ja tev nav vismaz +5kg klaat, tad tevi pamatigi micis. Protams ir izneemumi Prondžers, Asens un vel dazhi, bet tie ir tikai izneemumi.

  +1 [+] [-]

, 2011-10-14 11:48, pirms 13 gadiem
a-burts rakstīja: lasi uzmanigak!!! es nerunaju par hokejistiem,bet VIENKARSIEM CILVEKIEM! un prieks vienkarsa cilveka Stala parametri ir ABSOLUTI NORMALI! pec tam es pajautaju,VAI KADS ZIN PAR HOKEJISTU PAREIZAM AUGUMA UN SVARA PROPORCIJAM,un HEWLET ari atbildeja,padies viniam! kas tur vel nesaprotams ? kads tam sakars ar manu pieteiksanos par fiziskas sagatavotibas treneri? P.S. mani parametri ir tiesi tadi pasi ka JURIM STALAM! es dzeru alu, edu daudz galias, bet lidz ar to ari daudz kustos un stradaju fizisku darbu.tadel nekomplekseju,jo nav pamata
Abonē žurnālu Ieva un lasi par vienkāršiem cilvēkiem! Spamo te kaut ko, šeit esmu nācis kā sporta fans, nevis kkāds dietologs vai hvz kāds ārsts!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-10-14 12:20, pirms 13 gadiem
Nu bļāviens, es saprotu ka var saukt par mazajiem spēlētājus kas ir zem 1.80, bet nu 1,83 saukt par mazajiem man galīgi negribās, pad basītī 1,85 manuprāt ir normāls augums, kautkā baigi nepiekrītu Matuļa viedoklim....P.S Varbūt tāpēc ka pašam ir 1.76....

     [+] [-]

, 2011-10-14 13:17, pirms 13 gadiem
a-burts rakstīja: Veinam Gretckim,ja nemaldos,bija 180 cm un 68 kg
1,83, svars gan bija ap 90kg...bet nu pēc komentētāju skalas viņš arī iekļautas pundurzaķa statusā. cik es saprotu, tad pēc kādiem 1,86cm beidzas pundurzaķa statuss....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-10-14 13:59, pirms 13 gadiem
eu, nu c'mon garās slēpes... es ar savu 1.83 galīgi nejūtos, kā pundurzaķis... stulbums, pat rakstu neizlasīju līdz galam, cik ļoti sastresojos...

     [+] [-]

, 2011-10-14 14:26, pirms 13 gadiem
a-burts rakstīja: Veinam Gretckim,ja nemaldos,bija 180 cm un 68 kg
Viņa ziedu laikā videjie parametri NHL spēlētājiem bija nesalīdzināmi mazāki ar šodienas bulļiem

     [+] [-]

, 2011-10-14 14:56, pirms 13 gadiem
GaryII rakstīja: Viņa ziedu laikā videjie parametri NHL spēlētājiem bija nesalīdzināmi mazāki ar šodienas bulļiem
Turklāt viņam bija miesas sargi

     [+] [-]

, 2011-10-14 14:58, pirms 13 gadiem
Vitinka rakstīja: Nu bļāviens, es saprotu ka var saukt par mazajiem spēlētājus kas ir zem 1.80, bet nu 1,83 saukt par mazajiem man galīgi negribās, pad basītī 1,85 manuprāt ir normāls augums, kautkā baigi nepiekrītu Matuļa viedoklim....P.S Varbūt tāpēc ka pašam ir 1.76....
Basītī 1.85 švaki vai kaut kur der pa saspēles vadītāju, tad ir jābūt nenormāli labam...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-14 18:10, pirms 13 gadiem
Edgars rakstīja: Tas tā pat kā daudziem patīk piesaukt Sentlui kā piemēru tam, ka var NHL tikt arī nedraftēti spēletāji. Jā var tikt, bet man daudz vairāk HK Rīgā gribētos redzēt 1,93 garo Brikaini (beidzot viens jaunais aizsargs ar spēcīgu metienu) nekā 1,70 garo Zvirbuli, kuram kā aizsargam es neredzu jēgu pat MHL līmenī...
ar zvirbuli ir interesanti, jo isti nav skaidrs, vina istais augums. MHL majaslapa rakstits ka 172cm, bet pasa HK riga facebook profila minets, ka tikai 165cm
un japiekrit, ka vispar ir gruti saredzet jegu, kapec vins vel nodarbojas ar hokeju ja ir tada auguma. Vel ka uzbrucejs vins varetu spelet, bet ka aizsargs vins ir loti... tad vinam ir tiesam jaizcelas ar kautko loti ipasu, lai speletu profesionalos.

     [+] [-]

, 2011-10-15 21:33, pirms 13 gadiem
vēl jau tāds fakts,ka mūsu puišiem itin bieži tie parametri tiek safabricēti no nezin kādiem avotiem,sevišķi U- 20 komandās.dažam svars uzrakstīts,kā buivolam,bet,kad ieraugi uz laukuma,tad jābrīnās,vai runa ir par vienu un to pašu cilvēku.