Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Varbūt vispār atceļam to finālu?

Varbūt vispār atceļam to finālu?
BBL čempionu treneris norāda uz netaisnību, ko radītu izmaiņas
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze/f64

Šās nedēļas “Sporta Avīzē” aizsāktā diskusija par to, kāds šogad varētu izskatīties LBL fināls, un to, kādam tam vajadzētu izskatīties, basketbola aprindās guvusi pietiekami kolorītu rezonansi. Izteikties varam visi, taču tie, kurus tas skar vistiešāk, ir treneri - savu komandu konkrētam laikam un sērijas garumam būs jāsagatavo tieši viņiem. Tāpēc pajautāju Robertam Štelmaheram.

Situāciju un iespējamos scenārijus vēlreiz nepārstāstīšu – ieskatam pietiks ar sportacentrs.com atreferējumu no SA materiāla (kas varbūt palaiduši garām vispār - lasāms ŠEIT). Fabula skaidra – VTB līgas vēlo play-off dēļ vefam kļūst neiespējami apvienot dalību abos turnīros, līdz ar to Basketbola savienība gatava nākt pretī, mainot Latvijas čempionāta nolikumā paredzēto: vai nu spēlēt finālsēriju līdz divām uzvarām, vai pastiept to jūnijā. Nospēlējam pusfinālu un... gaidām. Uz VEF tas neattiecas, komanda spēlēs un būs labā formā. Uz “Ventspili” gan. Kā šajā situācijā jūtas komandas galvenais treneris Roberts Štelmahers?

- Nu, nav tā forša situācija, tas ir jāpasaka. Man kā trenerim tomēr gribētos, lai viss notiek raiti un noteiktos termiņos. Uzskatu, ka play-off jāspēlē spēle pēc spēles – pa vidu viena, maksimums divas brīvas dienas. Play-off tomēr ir vieta, kur uzvar spēcīgākais un izturīgākais – nevar nospēlēt pirmās kārtas un tad pēkšņi apsēsties malā, lai bezdarbībā gaidītu trīs nedēļas. Man tas nozīmē, ka gandrīz atkal jātaisa sagatavošana kā pirms sezonas! Un kā mobilizēt spēlētājus? Ja maijā pēkšņi parādās trīs no spēlēm brīvas nedēļas, neizbēgami, ka spēlētājiem parādās sajūtas, ka sezona beigusies. Uzskatu, ka play-off stadijā visam jānotiek raiti un līdz jūnija sākumam visam jābeidzas – pilnīgi noteikti. Šo pirmo pauzi, kad nepiedalāmies ceturtdaļfinālā, es saprotu – tas ir loģiski. Taču tālāk pusfināliem un finālam jāiet uz priekšu kā "mašīnītei" – spēle, pauzīte, spēle, pauzīte. Kaut kā neesmu manījis, ka jebkurā citā valstī izslēgšanas maču laikā būtu tik lielas pauzes... Uzskatu, ka finālā jābūt septiņām spēlēm, un jāspēlē bez garām pauzēm.

It kā loģiski. Taču – ko darīt pašreizējā situācijā?

- Tad lai VEF spēlē pārmaiņus - vienu maču tur, vienu šeit. Ja tiešām tik ļoti grib abus. Visā Eiropā tā notiek – ja kādam klubam ir ambīcijas spēlēt vairākos turnīros, tad tam pašam jātiek galā ar šīm situācijām, ja tādas rodas. Tā pati Valensija Eirokausā uz Rīgu brauca pēc trim smagām spēlēm Karaļa kausā un tur neviens šo turnīru tāpēc nepārcēla šurp vai turp. Bet mēs atkal gribam būt gudrāki nekā visi pārējie. Tad varbūt vispār atceļam to finālu... Nav pareizi, ka, pielāgojot situāciju vienam klubam, nerēķinās ar to, kādas problēmas tas rada otram. Jo trīs nedēļu pauze maijā, kamēr pretinieks gūst labu maču pieredzi citur – tā tiešām būtu problēma.

Vai Latvijas čempionāta finālsērija šajā situācijā būtu jāpielāgo VEF kluba vajadzībām?

  • 11

  • 6

  • 345


 +20 [+] [-]

, 2013-04-12 13:26, pirms 12 gadiem
Pilnīgi piekrītu Robim, tas ir VALSTS čempionāts, nevis kaut kāds amatieru turnīrs. Tiešām ieteiktu paskatīties uz Valensiju 4 spēles 5 dienās spēlēja – 3 no piektdienas līdz svētdienai ESP kausā un otrdienā vēl Ulebcup un nekas normāli nospēlēja.
Kas VEF princīši kaut kādi mīkstie, iekša netur? Ja viņi tiks pār Astanai, tad lai spēlē finālu brīvajās dienās starp VTB PO spēlēm....

 +16 [+] [-]

, 2013-04-12 13:30, pirms 12 gadiem
Atņemt Latvijas licenzi ,lai spēlē tikai VTB un nelien Eirokausos.Vispār VEF tāds kā klaunu klubs ,cenšas spēlēt visās Latvijas pilsētās un parādīt ,ka viņi profiņi pārstāv visu Latviju ,bet viņi ir Rīgas klubs un tur arī ,lai spēlē,nav ko viņiem meklēt ne Cēsīs,ne Gulbenē ne citur.

 +21 [+] [-]

, 2013-04-12 13:39, pirms 12 gadiem
Pilnībā piekrītu Štelmaheram.
Un, lai vai ko iedomātos VEF, tā nav tik ļoti pārāka par visiem pārējiem klubiem Latvijā, lai varētu vienpersoniski diktēt šeit noteikumus. Stiprākā komanda - jā, bet ne tik izteikti, lai varētu šādi uzvesties, kā šobrīd. Domāju, ka lielākajai daļai neitrālo līdzjutēju tas uzdzen riebumu.

 +13 [+] [-]

, 2013-04-12 13:41, pirms 12 gadiem
Lai kādi arī nebūtu fināli, izskatās, ka Ventspils būs dabūjis sev ļoti daudz neitrālu atbalstītāju. Arī mani.
Vai tad VEFs nezināja LBL nolikumu, kad pieteicās VTB? Vai VEFs neteicās, ka LBL vispār spēlēs ar jaunajiem? Nu, tad lai finālu bliež ar tiem jaunajiem! LBL ir pieteikti 15 spēlētāji, ir, kur izvērsties!

  +4 [+] [-]

, 2013-04-12 13:52, pirms 12 gadiem
Izskatās, ka VEF visu šo sezonu gaida, ka viņiem kāds kaut ko tāpat dos- VEF kaut kādas mistiskas problēmas ar To Hamiltonu bija un tagad ar LBL...

+ Ja runājam par tā saucamajām "Mājas" spēlēm VEF komandai- doma jau laba, popularizēt basketbolu, bet domāju, ka tas ir pilnīgi aplami ko viņi dara. Kas tagad notika Cēsīs? Tur spēlē pret Jūrmalu VEF bija jāpiešķir tehniskais zaudējums.. atkal tiek izdarīts izņēmums!!

Ja VEF ir tik ambiciozs un grib spēlēt Eiropas turnīrā + VTB + LBL, tad jādomā priekšlaicīgi, lai paši arī apvieno visu. Lai tajā LBL griež tad tie, kas vairāk silda solu + jaunie talanti!

 +10 [+] [-]

, 2013-04-12 14:13, pirms 12 gadiem
Man kā līdzjutējam tas VTB pie vienas vietas, vienīgais interesē spēles pret CSKA un abiem Leišu klubiem. BBL, kaadreiz ar lielo klubu piedaliisanos, bija daudz aizraujošāks!

  +4 [+] [-]

, 2013-04-12 14:38, pirms 12 gadiem
ja godīgi, man tas šķiet absolūti nekorekti šobrīd par finālistiem jau pasludināt Vef un Ventspili. Viņām vēl ir pusfināli! Jā, visticamāk abām vajadzētu tikt finālā, bet nekas nav garantēts. uz finālu pretendēs sešas komandas. Te runā tik par divām.
Un Vefam pašiem jātiek galā. Turnīru nolikumi bija zināmi rudenī un kluba mērķis bija tikt abos pleiofos tāpēc varēja rīkoties tad. Tagad lai laiž juniorus.

  +3 [+] [-]

, 2013-04-12 14:47, pirms 12 gadiem
vai tad pirms sezonas, kad sastāda kalendāru nezināja par lielo pauzi VTB un ka sakrīt playoff ar LBL? Vai tad jau sezonas sakumā to nevareja izrunāt un izlemt?! Protams ja lielais pārtraukums VTB ir tāds pats pēdējā brīža brīnums kā Nadežda, tad lai ieskrienās tas VTB ar visu VEFU

  +4 [+] [-]

, 2013-04-12 15:01, pirms 12 gadiem
shumo rakstīja: vai tad pirms sezonas, kad sastāda kalendāru nezināja par lielo pauzi VTB un ka sakrīt playoff ar LBL? Vai tad jau sezonas sakumā to nevareja izrunāt un izlemt?! Protams ja lielais pārtraukums VTB ir tāds pats pēdējā brīža brīnums kā Nadežda, tad lai ieskrienās tas VTB ar visu VEFU
LBL nolikumu pieņēma valde, kurā ietilpst arī VEF pārstāvis, kuram nebija iebildumu pret nolikumu.

  +3 [+] [-]

, 2013-04-12 15:07, pirms 12 gadiem
Tad,kad Voinu ievēlēja jau tad teicu,ka tas tikai tāds vietas aizņēmējs. Lūk mani vārdi apstiprinās.

     [+] [-]

, 2013-04-12 15:31, pirms 12 gadiem
Lasu šeit tikai pareizo viedokli! Prieks. Atradies arī risinājums: 1) starp VTB spēlēm spēlēt finālu; 2) pārgurušie no pārlidojumiem atpūšas un spēlē jaunie!
Bet cita taisnība: prasītos Valmieras; Barona; Jēkabpils un LU viedoklis kā atlikušajiem 4 potenciālajiem LBL fināla dalībniekiem! Nopietni!:-)

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 15:49, pirms 12 gadiem
HakunaMatata rakstīja: Lasu šeit tikai pareizo viedokli! Prieks. Atradies arī risinājums: 1) starp VTB spēlēm spēlēt finālu; 2) pārgurušie no pārlidojumiem atpūšas un spēlē jaunie!
Bet cita taisnība: prasītos Valmieras; Barona; Jēkabpils un LU viedoklis kā atlikušajiem 4 potenciālajiem LBL fināla dalībniekiem! Nopietni!:-)
Principā Barona un Jēkabpils viedoklis nav tik principiāli svarīgs, jo šīs komandas iet no tā zara, kur VEF, kāds no viņiem tiksies ar VEF pusfinālā.
Ja jau fināls būs Jēkabpils-LU piemēram, tad jau nekādas nobīdes laika plānā nevajadzēs.

     [+] [-]

, 2013-04-12 16:19, pirms 12 gadiem
Es VEF vietā vienkārši cīnītos tā kā paredz nolikums. Kā būs tā būs. Savādāk par to vēl raudās ilgi, un būs iemesls kliegt par to, ka nu tāpēc nebija iespēja izcīnīt titulu. Saprast var visus, bet šeit vnk nav pareizā risinājuma, jo kādam nebūs labi šā vai tā.
Slēpts komentārs: Supreme_d1s

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 18:39, pirms 12 gadiem
Nav nekas jāmaina un VEFam jānāk pretīm. Leiši arī pateica nē un neko nemainīs savā turnīrā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 20:37, pirms 12 gadiem
vef-s jau LBL finālā?

  -2 [+] [-]

, 2013-04-12 21:31, pirms 12 gadiem
Buusim objektiivi, Vefs ir superklubs un tas ka vinji buus cempioni ir absoluuta patiesiiba, ja gribees buus 4-0, moska Vpils vienu speeli nejausi aizkjer.....

     [+] [-]

, 2013-04-12 21:39, pirms 12 gadiem
Kā iet, Bērziņ? rakstīja: Iedos man kāds norādi, kur var atrast VEF pieprasījumu kaut ko mainīt? Truli pirksti, nevaru atrast
Tāda norādījuma nav, bet skaidrs, ka nejau no zila gaisa ir sākts runāt par jūniju.

     [+] [-]

, 2013-04-12 21:39, pirms 12 gadiem
pikolo rakstīja: vef-s jau LBL finālā?
VEF? Te jau Robīša viedoklis tiek prasīts.

  -2 [+] [-]

, 2013-04-13 12:40, pirms 12 gadiem
Jurison, kādēļ Tu domā, ka Ventspils būs finālā? Kāpēc gan ne Valmiera vai LU pāra uzvarētājs? Nekorekti.

     [+] [-]

, 2013-04-14 19:57, pirms 12 gadiem
Protams, iespēju robežās jānāk VEFam pretī, kas ar kalendāru jau arī tiek darīts. Bet ne jau rupji pārkāpjot reglamentu un citu klubu intereses. Ja negrib vai nevar - lai nespēlē. Nevar visu dabūt ko grib, bet grib gan zivtiņu, gan uzsēsties ..