Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Masaļskim ir jābūt kā Nr.1

Masaļskim ir jābūt kā Nr.1
Edgars Masaļskis būtu labs Rīgas Dinamo pirmais vārtsargs arī nākamsezon, ja vien komanda patiešām viņu vēlas...
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Nevajadzētu iedomāties, ka pēc sezonas KHL klubi ir paņēmuši platās brīvdienas un tagad nezin vien kur likt savu laiku. Tieši šajās dienās tek ne tikai bērzu sulas, bet arī tiek slēgti līgumi ar hokejistiem.

Tā jau ir ierasta prakse, ka sezonas vidū komandas sāk kārtot nākamā gada sastāvus. Tiek izlūkoti savi un citu klubu staļļi, apzinātas iespējas. Labākie parasti ilgi neziņā nesēž – viņi savlaicīgi vienojas par jauniem darba nosacījumiem. Tā nav nekāda skriešana ratiem pa priekšu, tā ir elementāra kārtība. Komandu vadībām sezonas laikā jāprot ne tikai saskatīt, bet arī sajust drēbe. Atminiet, kad Oskaram Bārtulim piedāvāja Filadelfijas Flyers pagarināt līgumu vēl uz trīs gadiem? Novērtējuši aizsarga varējumu kaujas apstākļos un paturējuši prātā, ka tajā brīdī jaunajam censonim bija spēkā divvirziena līgums, kas spēkā līdz pavasarim – proti, hokejists jutās visai drebelīgi par savu perspektīvu – Flyers uzlika galdā piedāvājumu, no kura parasti tādi kā Oskars neatsakās. Tās bija garantētas attiecības par mazliet virs līgas minimālā algas apjoma sezonā, taču ar skaidru attiecību raksturu – vienvirziena līgums. Tas nozīmē, ka neatkarīgi no līgas, kurās Oskaram būtu jāspēlē, komanda viņam garantē šo summu. Proti, ja ne NHL kluba pamatsastāvs, tad vismaz finansiālais izdevīgums, turklāt, ja Flyers pēkšņi sastāvā rodas aizsargu pārpilnība, tad ar šādu līguma apjomu būtu visai viegli atrast vai meklēt darbu citās pilsētās. Tas atkāpei par NHL...

Šajā ziņā KHL klubiem nekas nav jāizgudro. Atminu, vēl janvārī Rīgas Dinamo komandas vārtsarga Edgara Masaļska aģents komandai savlaicīgi piedāvāja pagarināt līguma attiecības ar viņa klientu vēl uz diviem gadiem. Tobrīd jau bija redzams, ka Edgars ir stabils komandas palīgs, turklāt – kā pārliecinošs pirmais numurs. Iniciatīva nāca no spēlētāja, bet komanda no šādas perspektīvas atteicās. Vien piebildīšu, ka tobrīd prasītais vārtsarga algas lielums bija savas divas reizes zemāks, nekā Masaļska tirgus vērtība pēc diviem mēnešiem. Tagad, kad aiz muguras play off izcīņa, par Edgaru nopietnu interesi izrāda vismaz četri KHL klubi, no kuriem divi ir gatavi viņu redzēt savā komandā kā pirmo. Turklāt, piedāvājumu apjoms, salīdzinot ar jau minēto janvāra vīziju, tagad ir pieaudzis visnotaļ solīdi, kam ir sportisks izskaidrojums un loģisks pamats. Spēlētāja aģentam pat nav jālūdzas, viņi paši tagad nāk un piedāvājas... Starp šiem klubiem pagaidām nav Rīgas Dinamo, lai gan Masaļskis vienmēr ir uzsvēris, ka viņš labprāt paliktu Latvijas komandā, ja vien saprastu un sajustu, ka komanda viņu vēlas. Ar saprašanu tā kā būtu skaidrs – protams, ka Dinamo grib, ko gan tik atklāti kā Šuplera vai Ozoliņa gadījumā nav pauduši, bet starp rindām var izskaitļot, ka Edgars būtu gaidīts komandas algu sarakstos. Ar jušanām ir mazliet savādāk – tur gribēšanai vēl klāt nāk varēšana.

Vai Dinamo var pacelt šī brīža Masaļska tirgus cenu? Nu, labi – ja ne tirgus cenu, tad vismaz summu, kas būtu pietuvināta konkurentu piedāvājumiem? Tāpat ir labi zināms, ka savās mājās katrs no hokejistiem būtu gatavs spēlēt par relatīvi mazāku (nejaukt ar vārdu – mazu) ciparu. Ja saprotam, ka vārtsargs ir puse no komandas, tad tas ir jāizdara vēl līdz pasaules čempionātam – proti, jāpiedāvā Edgaram tādi nosacījumi, kas ļautu viņa pakalpojumus izmantot vairāk kā vienu sezonu. Tā būtu ieguvēji abas puses. Turklāt, runa ir par Latvijas izlases pirmo vārtsargu, kam vēl ir tikai trīsdesmit gadu – pats smeķis, lai mestos abpusējos apkampienos. Rupji sakot – Dinamo vienkārši tas ir jāizdara. Jā, zinu, nav mana nauda, ko dalu. Jā, saprotu, ka Masaļskis nav vienīgais vārtsargs uz pasaules. Taču komandas nebūvējas kā saules pļavu ciemati – personībām ir liela loma, kur nu vēl vārtsarga gadījumā, kas ir kluba šī brīža zelta atslēdziņa.

Ko dzirdam no Dinamo gala? Pagaidām tur norit darbs... Tulkojumā tas nozīmē, ka komandas galvenais akcionārs Juris Savickis visticamāk neatrodas Latvijā un, lai kā tas nepatiktu virknei pietuvinātajiem pie Rīgas kluba katla, bez Savicka patiešām šādus lēmumus neviens nepieņems. Te mēs saskaramies ar organizācijas īpatnībām, jo normāli būtu, ja par šādiem lēmumiem atbildētu kluba ģenerālmenedžeris, kas, ar atvēlēto budžetu spēlētāju līgumiem, šobrīd hokejistu tirgū iezīmētu akcentus. Masaļska līgumam tagad ir jābūt prioritātei. Tas būtu labs signāls arī citiem hokejistiem par komandas vadības nodomiem vai stabilitāti, attiecībā uz jauno sezonu. Citu lietu, ko ne mēs, ne pieminētais Savickis patiešām nevar kontrolēt: ņemot vērā, ka Dinamo budžeta lauvas un šī zvēra astes tiesa ir piesegta ar Krievijas gāzes kompānijas sponsorējumu, varētu būt runa, ka krievi mūsējiem neko tādu nevar apsolīt turpmākajos gados. Ja vēl par nākamo sezonu nav baža, tad par aiznākamo neviens nekādu publisko optimismu nav paudis. Tas varētu būt viens no šķēršļiem, kas neļauj komandai slēgt ar sev vajadzīgajiem hokejistiem ilgtermiņa līgumus, kuri būtu visnotaļ elastīgs darba sarunu instruments. Bet, ja nav tā kā iztēlojos, tad – Masaļskim šobrīd ir jābūt Dinamo prioritātei. Citi pagaidīs...

Ko Rīgas Dinamo vajadzētu darīt ar vārtsargiem?

  • 359

  • 12


  +5 [+] [-]

, 2010-04-06 10:03, pirms 14 gadiem
Edgars rullē ! Bet vajag vēl kādu, vismaz tikpat labu vārtsargu mums....

  +2 [+] [-]

, 2010-04-06 10:03, pirms 14 gadiem
manuprat meklet kadu legionaru kurs varetu itka but labaks butu mulkigi(ja nu vienigi broders piekrit parcelties uz Latviju), domaju, ka neko labaku par edžu jau tāpat neatrastu
turklāt, ja jau veseli četri krievu klubi ir gatavi ņemt edžu kā leģionāru(cik atceros tad krieviem vārtsargs ir divu leģionāru vērts) tad viņam ir vērtība ne pa jokam un būtu muļķigi viņu palaist

  +1 [+] [-]

, 2010-04-06 10:04, pirms 14 gadiem
Dinamo vajag Edgaru, jo viņš pats var dabūt labus ciparus arī citur, bet tautai vaig savus varoņus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2010-04-06 10:17, pirms 14 gadiem
izskatās, ka savas neveiksmīgās (nemākulīgās) spēlētāju komplektācijas dēļ tie miljoni kluba budžetam, ko Savickis deklarēja piesaistījis papildus jaunajai sezonai un sastāva uzlabošanai, aizies esošo spēlētāju noturēšanas mēģinājumiem un nekādu jaunu, jēdzīgu pienesumu šī summa nedos! Forši...

     [+] [-]

, 2010-04-06 10:19, pirms 14 gadiem
Nepiekrītu Pučem,ka Masaļskim ir jabūt prioritātei Nr.1. Jebkurai komandas komplektācijai ir jabūt samērīgai visās līnijās. Ko dos labs vārtsargs,ja būs vāja aizsardzības līnija? Izvilks kādu spēli,bet ne pastāvīgi labos aizsargu kļūdas.
Teiksim MVD lielā panākuma atslēga šosezon slēpjas tieši zem labās komandas komplektācijas.

  +1 [+] [-]

, 2010-04-06 10:23, pirms 14 gadiem
Runčuks rakstīja: izskatās, ka savas neveiksmīgās (nemākulīgās) spēlētāju komplektācijas dēļ tie miljoni kluba budžetam, ko Savickis deklarēja piesaistījis papildus jaunajai sezonai un sastāva uzlabošanai, aizies esošo spēlētāju noturēšanas mēģinājumiem un nekādu jaunu, jēdzīgu pienesumu šī summa nedos! Forši...
Savickim&Co vajadzēja rēķināties,ka pēc šīs sezonas vietējo spēlētāju algas augs stipri,jo pirms tam viņu līgumi tika slēgti kad RD KHL nebija nospēlējuši KHL nevienu maču.
Fani varēja priecāties par RD panākumiem Play Off,bet RD akcionāri pēc katras RD uzvarētās KHL spēles rēķināt par cik pieaug katra spēlētāja līgumā minētā (iespējamā) summa.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2010-04-06 10:51, pirms 14 gadiem
Puče ļoti precīzi ir uzrakstījis par Savicki. Viņš visticamāk ir kārtējajā atvaļinājumā un bez viņa neviens (Priede) nevienu lēmumu nespēj ?nevar? nedrīkst? pieņemt
Bet nu paskatīsimies no izlases interešu viedokļa jau nebūtu slikti, ka Dinamo ieplūstu arī svaigas asinis (tas varbūt nav par vārtsargiem un Masaļski domāts), taču es īpaši nepārdzīvotu ja RD nenoturētu Lauri vai Miķeli, bet KHL regulāru labu spēles laiku iegūtu Bukarts un Meija kuri manuprāt nav sliktāki par to kādi bija Miķelis un Lauris pirms 2 sezonām BAČ spēlējot.

  +1 [+] [-]

, 2010-04-06 10:54, pirms 14 gadiem
Skudrinieks rakstīja: A gadījumā nebija tā, ka tas Koziols savulaik teica, ka Masaļskis nekad vairs nespēlēs Dinamo?

Es tikai spriežu, ka varbūt Koziols atpakaļ pieņemts Dinamo akcionāros un negrib to Masaļski?
Par cik Koziols vairs nav RD vadībā,tad Masaļskis ir tur kur ir.
Nezinu,kas janotiek,lai Koziols atkal parādītos starp RD spices vīriem. Visticamāk,tad jau vairs RD spicē nebūtu tādi kungi kā Savickis un Kira,kas tur ir pastarpināti.

     [+] [-]

, 2010-04-06 10:57, pirms 14 gadiem
Savickis- pastarpināti ?

Gena, man liekas, tu maldies- bez šī kunga nekas RD nenotiek

Masaļski vajag, bet obligāti jāiespēlē Enkuzens un Mētra!!!

  +1 [+] [-]

, 2010-04-06 11:04, pirms 14 gadiem
Aizmugure rakstīja: Savickis- pastarpināti ?

Gena, man liekas, tu maldies- bez šī kunga nekas RD nenotiek

Masaļski vajag, bet obligāti jāiespēlē Enkuzens un Mētra!!!
Jā,Koziolam caur Sējēju un Šupleru droši vien vel ir kāda ietekme RD procesos,tomēr nedomāju ka Savickis ir ar pirkstu taisīts,lai pieļautu šīs ietekmes palielināšanos.

  -1 [+] [-]

, 2010-04-06 11:13, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: Nepiekrītu Pučem,ka Masaļskim ir jabūt prioritātei Nr.1. Jebkurai komandas komplektācijai ir jabūt samērīgai visās līnijās. Ko dos labs vārtsargs,ja būs vāja aizsardzības līnija? Izvilks kādu spēli,bet ne pastāvīgi labos aizsargu kļūdas.
Teiksim MVD lielā panākuma atslēga šosezon slēpjas tieši zem labās komandas komplektācijas.
Ja nebūs labs vārtsargs, tad tev aizsardzībā un uzbrukumā var būt pasaules TOP hokejisti, tāpat uzvaru nebūs. To jau parādīja šīs sezonas sākums, kad abi Dinamo vārtsargi bija pusveseli un neformā. Tāpēc jāslēdz līgums ar Masaļski, jo labāku par viņu Dinamo neatradīs un jāsāk iespēlēt Enkuzēns, lai arī nākotnē mums būtu salīdzinoši lēts un labs vārtu vīrs. Tikai stipri šaubos vai Šuplers būs tas kurš iespēlēs jauno latvieti.

  +1 [+] [-]

, 2010-04-06 11:26, pirms 14 gadiem
Aizmugure rakstīja: Savickis- pastarpināti ?

Gena, man liekas, tu maldies- bez šī kunga nekas RD nenotiek

Masaļski vajag, bet obligāti jāiespēlē Enkuzens un Mētra!!!
Enkuzens naakamsezon vareetu buut Nr.3 (Mustukova vietaa), bet taadam Meetram veel vispirms taadaa BACh gaiss buut jaaposta! Un nez kapeec visi par taadu Zhurkovu aizmirst? Tas chalis arii liekas dienaas vareetu buut gana labs kiipers!

  -1 [+] [-]

, 2010-04-06 11:32, pirms 14 gadiem
Nav neaizvietojamu spēlētāju, un arī Edgars tāds nav, var atrast pat labākus vārtsargus, kvai tajā pašā khl sulā.
Un ja komanda nevar atļauties, tad jāmeklē kas cits. Un būsim reālisti, ne vienmēr Edgars ir tik labs un arī play offos līda arā šādi tādi mīnusiņi, vārtsargs labs, taču neaizstājams nav, un ja vēl atceramies OS, kur nospēlēja viņš ļoti vāji...
Jārunā ar viņu viennozīmīgi, taču nejau kā prioritāti numur viens.

     [+] [-]

, 2010-04-06 11:34, pirms 14 gadiem
Domāju, ka tas ir labs arguments par neskaidrību, kas notiks pēc nākamās sezonas. Ja noslēgs ilgtermiņa līgumu un 2011. gadā būs skaidrs, ka Gazproms naudu vairs nedod, tad tiks gānīta RD vadība par tuvredzību un pārdrošību. Varbūt var noslēgt 1+2 līgumu?

     [+] [-]

, 2010-04-06 11:38, pirms 14 gadiem
maris777 rakstīja: Ja nebūs labs vārtsargs, tad tev aizsardzībā un uzbrukumā var būt pasaules TOP hokejisti, tāpat uzvaru nebūs. To jau parādīja šīs sezonas sākums, kad abi Dinamo vārtsargi bija pusveseli un neformā. Tāpēc jāslēdz līgums ar Masaļski, jo labāku par viņu Dinamo neatradīs un jāsāk iespēlēt Enkuzēns, lai arī nākotnē mums būtu salīdzinoši lēts un labs vārtu vīrs. Tikai stipri šaubos vai Šuplers būs tas kurš iespēlēs jauno latvieti.
Bet es taču nerakstiju,ka aizsargi un uzbrucējis ir svarīgāks elements komandas mehānismā. Velreiz saku,ka komandai ir jabūt sabalansētai visās līnijās.
Nu,sezonas sākumu nevar noraksatīt tikai uz vārtsargu problēmām,jo tikpat labi aizsargi nebija top formā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja