Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Varbūt Rudņevu kādu laiku izlasē labāk neaicināt?

Anatolijs Kreipāns
Anatolijs Kreipāns

Varbūt Rudņevu kādu laiku izlasē labāk neaicināt?
Artjoms Rudņevs - vārtu gūšanas karalis Poznaņas "Lech" sastāvā un Polijas virslīgā un neizmantotākais spēlētājs Latvijas izlasē.
Foto: lechpoznan.pl

Jautājums ir vismaz provokatorisks. Varbūt pat muļķīgs. Patiešām - kā var neaicināt izlasē uzbrucēju, kurš tik spilgti atzīmējies UEFA Eiropas līgā, kurš Polijas Ekstraklasa čempionātā ir pārliecinoši labākais vārtu guvējs un kuram seko (ar lielāku vai mazāku vēlmi un attiecīgi iespējām viņu pēc šīs sezonas nopirkt) daudzi pazīstami Eiropas futbola lielvalstu klubi? Nevar pat iedomāties, kas nāktu no līdzjutēju (un žurnālistu) puses pār Latvijas izlases galvenā trenera Aleksandra Starkova galvu, ja viņš neaicinātu izlasē Artjomu Rudņevu. Taču... Runa ir ne tikai par sportisko pusi.

Sportiskā jeb meistarības ziņā viss ir skaidrāks par skaidru - pagājušās nedēļas nogalē Artjoms Rudņevs aizvadīja 50. spēli Poznaņas "Lech" rindās, guva divus vārtus un pavisam viņa rēķinā (visos turnīros) Poznaņas kluba rindās ir 35 gūti vārti. Polijas Ekstraklasa jeb virslīgas čempionātā Rudņevs ir guvis 14 vārtus un pārliecinoši atrodas pirmajā vietā. Tuvākais sekotājs ir 37 gadus vecais bijušais Polijas izlases uzbrukuma līderis Tomašs Frankovskis (8 vārti) no Belostokas "Jgiellonia", kurš pagājušajā sezonā ar 14 gūtiem vārtiem uzvarēja bombardieru sacenībā un kuram pēdējos 12 gados ir lielākais gūto vārtu skaits vienā čempionātā - 2005. gada čempionātā, spēlēdams Krakovas "Wisla" rindās, Frankovskis guva 25 vārtus (tagad viņš jau ir arī Polijas izlases uzbrucēju treneris). Rudņevam vēl ir 21 spēle, lai šo rekordu labotu. Starp citu, pēdējos 12 gados tikai divas reizes labākais vārtu guvējs Polijas čempionātā bija ārzemnieks - 2003. gadā serbs Stanko Svitlica (Varšavas "Legia"), bet 2009. gadā zimbabvietis Takesure Činjama (Varšavas "Legia"), kuri guva attiecīgi 24 un 19 vārtus. Polijas Ekstralīga čempionātā aizvadītas 9 spēļu kārtas un pēc piecām no tām (arī pēc pēdējās) Rudņevs tika iekļauts simboliskajā vienpadsmitniekā. Ik pa laikam parādās kāda ziņa par kāda spāņu, itāļu, vācu vai angļu kluba interesi par Rudņevu, kam seko Poznaņas kluba vadības atbilde - šosezon Rudņevs netiks pārdots. Savukārt populārais poļu sporta portāls "sportowefakty.pl" jau nosaucis Rudņevu par "nenovērtējamu dārgumu" Poznaņas komandas sastāvā. Un lai Starkovs neaicinātu Rudņevu izlasē?! Stulbums kaut kāds...

Bet varbūt tomēr varētu arī neaicināt... Izlasē mēs taču neprotam ne uz pusi izmantot viņa vārtu guvēja prasmi. Polijas Ekstraklasa pēdējā spēlē Krakovā pret "Cracovia" daugavpilietim bija vismaz 6-7 labas vai ļoti labas iespējas gūt vārtus un divas no tām viņš izmantoja. Visās spēlēs tik daudz, protams, nav, taču tur jau ir tā lielākā atšķirība starp Rudņevu "Lech" sastāvā un Rudņevu Latvijas izlasē, par kuru jau rakstīju - proti, Poznaņas klubs spēļu lielāko daļu pavada uzbrukumā, pat pret Turīnas "Juventus" un "Manchester City" tas nebija tik dziļā aizsardzībā, kādā parasti spēlē Latvijas izlase, kuras uzbrucējiem (Rudņevam, Verpakovskim vai vienalga kam vēl) ne tikai reti rodas iespējas apdraudēt pretinieku vārtus, bet gan vispār reti izdodas tikt pie bumbas. Mēs taču spēles lielāko daļu cenšamies atņemt pretiniekam bumbu nevis uzbrūkam paši... Viens no izlases treneriem nesen izteicās, ka diezin vai kaut kas krasi citādāk būs arī gaidāmajā mačā pret Maltu, kaut gan pret šo komandu laikam jau nu gan vajadzētu vairāk uzbrukt nekā censties tam atņemt bumbu. Kādu laiku neaicināt Rudņevu izlasē, bet izmantot šo eksperimentiem labvēlīgi turnīra situāciju un paaicināt izlasē, piemēram, Čekulajevu, Kalnu vai kādu citu neaicinātu vai sen neicinātu, nenozīmē atteikšanos no Rudņeva pakalpojumiem, kamēr iemācīsimies tik prasmīgu vārtu guvēju izmantot - ja viņš nespēlēs izlasē, tad arī neiemācīsies saprasties ar partneriem tajā. Taču, no otras puses, katru nākamo reizi Rudņevs ierodas izlasē ar arvien lielāku psiholoģisko nastu plecos - līdzjutēji cer un gaida, bet es kā nevaru, tā nevaru gūt pirmos vārtus izlases rindās... Tās nav emocijas, kas palīdz aizvadīt labu spēli. Varbūt Rudņevam vienkārši vajag ļaut no tādām domām atpūsties? Daudz ko varēti mainīt, protams, viņa pirmie vārti izlases sastāvā. Varbūt jau piektdien pret Maltu? Ja nē, ja Rudņevs atkal paliek "badā", tad varbūt patiešām par šo provokatorisko jautājumu ir vērts padomāt...

  +1 [+] [-]

, 2011-10-04 13:27, pirms 13 gadiem
piekrītu - kāda jēga Rudņevu spīdzināt 90 minūtes uz laukuma (šajos klimata apstākļos - pat saldēt), ja nevaram nogādāt bumbu līdz uzbrucējiem (ne tikai Rudņevam)..
pret Grieķiju pirmais puslaiks bija apsveicami labs un pietiekami uzbrūkošs no LV puses - un bija daudz iespēju - un ja tajā laikā būtu Rudņevs laukumā, varbūt arī sanāktu kas vairāk...
bet uzlaida viņu otrajā puslaikā, kad Starkovs iespieda visu komandu aizsardzība..
Patreiz tik tiešām - LV izlases taktika gremdē Rudņevu - nevis attīsta...

 +12 [+] [-]

, 2011-10-04 13:31, pirms 13 gadiem
Tieši pret Maltu obligāti viņš ir jānodarbina, lai beidzot atver savas slūžas un tad jau slūžu ūdens gāzīsies pāri Eiropas izlasēm

 +12 [+] [-]

, 2011-10-04 13:33, pirms 13 gadiem
Tādā gadījumā nevajag izlasē ņemt nevienu un vispār atteikties spēlēt starptautiskā izlašu līmenī.
Un skaļi pasaulei paziņot - mēs spēlēt (vadīt) futbolu nemākam !

  -3 [+] [-]

, 2011-10-04 13:36, pirms 13 gadiem
ja zinātu ko toļiks pīpē tad varbūt pēc uzvilkta dūma arī saprastu ko viņš ar to visu gribēja teikt...

  +5 [+] [-]

, 2011-10-04 13:43, pirms 13 gadiem
DADZIS rakstīja: piekrītu - kāda jēga Rudņevu spīdzināt 90 minūtes uz laukuma (šajos klimata apstākļos - pat saldēt), ja nevaram nogādāt bumbu līdz uzbrucējiem (ne tikai Rudņevam)..
pret Grieķiju pirmais puslaiks bija apsveicami labs un pietiekami uzbrūkošs no LV puses - un bija daudz iespēju - un ja tajā laikā būtu Rudņevs laukumā, varbūt arī sanāktu kas vairāk...
bet uzlaida viņu otrajā puslaikā, kad Starkovs iespieda visu komandu aizsardzība..
Patreiz tik tiešām - LV izlases taktika gremdē Rudņevu - nevis attīsta...
Interesanti, ka labakais pēdējo gadu puslaiks sanāca bez Rudņeva...

  -2 [+] [-]

, 2011-10-04 13:51, pirms 13 gadiem
pareizi, pareizi Basketbola mums nav vajadzigs Kambala, hokeja Ivanans, futbola Rudnevs, viss ir pareizi , bet si valsts vispar ir vajadziga kadam..........????????????
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-04 14:16, pirms 13 gadiem
DADZIS rakstīja: piekrītu - kāda jēga Rudņevu spīdzināt 90 minūtes uz laukuma (šajos klimata apstākļos - pat saldēt), ja nevaram nogādāt bumbu līdz uzbrucējiem (ne tikai Rudņevam)..
pret Grieķiju pirmais puslaiks bija apsveicami labs un pietiekami uzbrūkošs no LV puses - un bija daudz iespēju - un ja tajā laikā būtu Rudņevs laukumā, varbūt arī sanāktu kas vairāk...
bet uzlaida viņu otrajā puslaikā, kad Starkovs iespieda visu komandu aizsardzība..
Patreiz tik tiešām - LV izlases taktika gremdē Rudņevu - nevis attīsta...
Kas Tev liek domāt, ka Starkovs "iesēdināja" visu komandu aizsardzībā? Paši spēlētāji noliedza, ka būtu saņēmuši šādu "rīkojumu" no trenera.

     [+] [-]

, 2011-10-04 14:21, pirms 13 gadiem
murgaina doma tieši dēļ argumenta "neprotam izmantot". Cauņu protam? Verpakovski protam? tad visus labākos neiacināt?

un tieši pret Maltu Rudņevam labākā iespēja tikt pie gola. jā pret Horvātiju var atstāt malā, ja uzskata ka līmenis ir tāds, ka golam nepieciešami 6-7 momenti ..

ps - kāpēc puse raksta par Frankovski un kautkādu serbu, zimbabvieti

     [+] [-]

, 2011-10-04 14:24, pirms 13 gadiem
DADZIS rakstīja: piekrītu - kāda jēga Rudņevu spīdzināt 90 minūtes uz laukuma (šajos klimata apstākļos - pat saldēt), ja nevaram nogādāt bumbu līdz uzbrucējiem (ne tikai Rudņevam)..

Patreiz tik tiešām - LV izlases taktika gremdē Rudņevu - nevis attīsta...
kurā spēlē Rudņevs nav saņēmis nevienu bumbu un nav bijis kāds momentiņš? tāpēc jau tie kas izmanto iespēju no 1 - 2 momentiem spēlē Anglijā PL .. nebūs izlasē 7 momenti spēlē. Cauņa savus golus arī izlasē sasita nejau no 7 momentiem..

  +3 [+] [-]

, 2011-10-04 14:32, pirms 13 gadiem
Anatolijs Kreipāns rakstīja: katru nākamo reizi Rudņevs ierodas izlasē ar arvien lielāku psiholoģisko nastu plecos (..) Varbūt Rudņevam vienkārši vajag ļaut no tādām domām atpūsties?
Un ja Latvijas izlase arī visus nākamos 5-10 gadus spēlēs no aizsardzības, ko tad? Arī neņemsim Rudņevu, ļaujot viņam atpūsties?

Tikpat labi, varētu neaicināt meistarīgo Vaņinu, kuram izlasē darba 3x vairāk nekā Sionā un kuram izlasē ļooooti reti izdodas nostāvēt sausā - izlases nespēka dēļ jālaiž un jālaiž vārti, kas arī teorētiski var radīt psiholoģisko nastu.

Nē, nē, vienmēr jāspēlē ar labākajiem, lai kāda tā situācija arī būtu...

  +3 [+] [-]

, 2011-10-04 15:12, pirms 13 gadiem
Virsraksts mani nopirka. Domāju, ka būs kāda sazvērestības teorija, bet tā vietā vecā labā, piespēlētāju problēma. Īstenībā es domāju, ka labi būtu, ja Rudņevs pats apzinātos, ka izlases spēles viņam nāk par labu. Nekad nevar zināt, kur nāksies spēlēt vēlāk. Tiekot, piemēram, Maljorkā vai Fulham diezvai varēs aizbildināties ar "es nesitu, jo man neviens nepiespēlēja". Lai uztver šīs spēles kā papildus treniņu un iespēju izaugt par labāku futbolistu, kas izgājis cauri visādām grūtībām un šķēršļiem.

  +8 [+] [-]

, 2011-10-04 15:15, pirms 13 gadiem
nu pēc šīs loģikas jāspēlē tikai aizsargiem..

  -2 [+] [-]

, 2011-10-04 15:18, pirms 13 gadiem
Droši, var neaicināt vispār, žēl čaļa, Krievijas izlasē nesanāks uzspēlēt.

  +1 [+] [-]

, 2011-10-04 15:30, pirms 13 gadiem
fons itkā runa būtu par Barcelonu, kas iesēdusies aizsardzībā un negrib izmantot uzbrucējus .. bet tā ir tikai pasaules apm 80-tā izlase, kas izmanto tādu taktiku, kura ar esošajiem resursiem ļauj cerēt uz pozitīvu rezultātu - pārsvarā rezultāta noturēšanu ..

un no faniem nekādu lielo spiedienu nemanu - pārsvarā visi ir saprotoši un redz Rudņeva centību .. ja 30 spēlēs paliks sausā, tad cita lieta

     [+] [-]

, 2011-10-04 18:12, pirms 13 gadiem
uzskatu, ka pret Maltu jaspele ar 3 uzbrucejiem un tad ari redzetu, ko var un ko nevar izdarit musu izlase uzbrukuma. Jauziet uz laukuma ka lideriem un ta ari visa spele janospele. Rudnevs, Gauracs, Verpakovskis, Cauna varetu lieliski izveidot ne vienu vien kombinaciju pret ne tik tehniskajiem Maltas speletajiem. Ticu, ka iesistu vismaz 3 vartus. Kapec nepameginat?? tapat cikls pagrusts jau....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja