Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2889, Did:0, useCase: 3

Olimpiskais trilleris: krievi izglābjas pēdējā minūtē un pagarinājumā iegūst zeltu

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Olimpiskais trilleris: krievi izglābjas pēdējā minūtē un pagarinājumā iegūst zeltu
Kirils Kaprizovs komandas biedru apskāvienos
Foto: Reuters/Scanpix

Par Phjončhanas olimpisko spēļu čempioniem hokejā kļuvuši Olimpiskie sportisti no Krievijas, kuri dramatiskā finālā ar 4:3 pagarinājumā pieveica Vācijas izlasi. Krievi izglābās pamatlaika pēdējā minūtē, turklāt tobrīd atradās mazākumā. Uzvaras vārtus vairākumā guva Kirils Kaprizovs.

15. sekundē vairākumu nopelnījušie vācieši neizmantoja pirmo iespēju izvirzīties vadībā, bet turpinājumā bija jācīnās ar meistarīgo pretinieku uzbrukumu. Pēc metiena no distances pie atlēkušās ripas tika Sergejs Mozjakins, bet arī atkārtotais raidījums lidoja virsū vārtsargam. Pēc uzvarēta iemetiena šāva Iļja Kovaļčuks, bet ripa lidoja mērķim secen. Kirils Kaprizovs izmantoja zibenīgu pāreju no aizsardzības uzbrukumā, taču vēlreiz Olimpiskos sportistus no Krievijas pievīla realizācija.

Tāpat kā vairākumā, kad divu sekunžu laikā no vārtu priekšas izcelties nespēja nedz Kaprizovs, nedz Pāvels Dacjuks. Tomēr krieviem pirmās trešdaļas beigās izdevās izvirzīties vadībā – 0,5 sekundes pirms beigu sirēnas izcēlās aizsargs Vjačeslavs Voinovs, kurš panāca 1:0. Uzvarēta divcīņa aiz pretinieku vārtiem, pozicionāla vāciešu kļūda, pie ripas tika Ņikita Gusevs, kurš uzreiz piespēlēja Voinovam, un no NHL ar kaunu padzītais aizsargs no netraucētas pozīcijas meta spēcīgi un precīzi.

Pārtraukums Vācijas izlasei bija nācis par labu – otrajā trešdaļā uz ledus bija redzama krietni līdzīgāka cīņa. Ar veiksmīga rikošeta palīdzību ripa nonāca līdz krievu vārtu priekšai, bet Franka Mauera metienu no neērtā satvēriena atvairīja Vasīlijs Košečkins. Taču vārtsargs kļūdījās 30. minūtē, ļaujot vāciešiem panākt izlīdzinājumu – 1:1. Fēlikss Šics, kurš karjeras laikā pielaikojis arī Rīgas "Dinamo" kreklu, no vārtu līnijas palaida ripu pretinieku cietokšņa virzienā. Tā atsitās pret Košečkina biksēm, cimdu un brīnumainā kārtā atrada ceļu vārtos.

Tomēr sešas ar pusi minūtes pirms pamatlaika beigām Olimpiskie sportisti no Krievijas atgriezās vadībā, gūstot tik ļoti svarīgos otros vārtus. Gusevs kreisajā malā ieturēja pauzi un meklēja partnerus, bet labu piespēli neieraudzīja un nolēma mest pats. Uzbrucējs trāpīja tuvajā devītniekā virs Denija aus den Birkena pleca un panāca 2:1. Tādējādi Gusevs ar desmit punktiem kļuva par Phjončhanas olimpisko spēļu rezultatīvāko hokejistu, apsteidzot 18 gadus veco līderi Eli Tolvanenu, kurš bija līderis līdz pat finālam.

Taču krievu prieki ilga nieka desmit sekundes – tieši tik izlīdzinājuma panākšanai bija nepieciešams Vācijas izlasei. Pārsteiguma autori ieguva ripu aiz vārtiem, tā nonāca līdz Dominikam Kahunam, kurš vārtu priekšā atradās lepnā vientulībā, un uzbrucējs lielisko izdevību nekavējoties izmantoja – 2:2. Vēl vairāk – trīs minūtes un 16 sekundes pirms beigām vācieši izvirzījās vadībā. 22 gadus vecais aizsargs Jonass Millers, kurš līdz šim pie punktiem nebija ticis un kurš aizvadīja pirmo turnīru Vācijas izlases rindās, pieslēdzās uzbrukumam un trāpīja tālajā stūrī – 3:2.

Olimpisko sportistu no Krievijas pozīcijas kļuva vēl sliktākas pēc Sergeja Kaļiņina noraidījuma. Tomēr Oļegs Znaroks jau mazākumā nomainīja vārtsargu pret vēl vienu laukuma spēlētāju, un, cīnoties pieci pret pieciem, krieviem izdevās panākt izlīdzinājumu. Burzmu vārtu priekšā izmantoja Gusevs, kurš no neērtā satvēriena trāpīja pa lēkājošu ripu, to raidot tuvajā stūrī – 3:3. Guseva trešais rezultativitātes punkts mačā lika zelta medaļu likteni izšķirt pagarinājumā.

Pirmā izcilā iespēja radās Olimpiskajiem sportistiem no Krievijas – Kovaļčuks izrāvās vienatnē pret vārtsargu un apspēlēja aus den Birkenu, tomēr neizdevās ripu uzcelt augstāk par kājsargu. Vēl labākas iespējas krieviem radās vairākumā, ko ar spēli ar augstu paceltu nūju sagādāja pieredzējušais Patriks Reimers. Ar piespēlēm pacietīgi tika meklēts labākais metiens, un tas tika atrasts – Gusevs no kreisās malas piespēlēja pāri visam laukumam, Kaprizovs meta bez ripas apturēšanas un nekļūdījās – 4:3.

Olimpiskie sportisti no Krievijas līksmoja par zeltu, un par fināla galvenajiem varoņiem kļuva Kaprizovs, kurš uzvaras vārtiem pievienoja trīs rezultatīvas piespēles, un Gusevs, kurš guva divus vārtus un divreiz piespēlēja. Savukārt Pāvels Dacjuks kļuvis par 28. trīs zeltu kluba biedru – viņa kontā tagad ir Stenlija kauss, kā arī pasaules un olimpiskā čempiona tituls.

Olimpiskie sportisti no Krievijas – Vācija 4:3 (1:0, 0:1, 2:2, 1:0)

Vārti: 19:59 Voinovs (Gusevs, Kaprizovs) 1:0, 29:32 Šics (Meiseks, Hāgers) 1:1, 53:21 Gusevs (Kaprizovs) 2:1, 53:31 Kahuns (Mauers, Elizs) 2:2, 56:44 J. Millers (Elizs, Herdlers) 2:3, 59:04 Gusevs (Zubs, Kaprizovs, maz.) 3:3, 69:40 Kaprizovs (Gusevs, Voinovs, vair.) 4:3
Soda minūtes: 4:6
Metieni: 30:25
Vārtsargi: Vasīlijs Košečkins – Denijs aus den Birkens

Phjončhanas olimpiskās spēles

ZeltsSudrabsBronza
SievietesASVKanādaSomija
VīriešiOARVācijaKanāda

Pēdējo piecu olimpisko spēļu medaļnieces hokejā

GadsZeltsSudrabsBronza
2018OARVācijaKanāda
2014KanādaZviedrijaSomija
2010KanādaASVSomija
2006ZviedrijaSomijaČehija
2002KanādaASVKrievija
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:44, pirms 7 gadiem
a_burts_a_burts_100293474021870 rakstīja: Koiva, taisam strelku jau tagad! Nākošo reizi LV būšu no 4. līdz 11. maijam, dajoš SC RAUT!!!
Nu, davai! Aizsūtīšu tel. nr uz PM
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:44, pirms 7 gadiem
harvey_specter_580759735608622 rakstīja: Musejie saimnieki
Kas ir jūsējie saimnieki?

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:44, pirms 7 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Nu, davai! Aizsūtīšu tel. nr uz PM
Būs video?

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:45, pirms 7 gadiem
piekuns18 rakstīja: Kas ir jūsējie saimnieki?
Namejs un FUNS!

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:46, pirms 7 gadiem
datmons rakstīja: Namejs un FUNS!
Izklausās, ka čalis ir atbēdzis no kādas trešās valsts darba meklējumos un nonācis pie vergturiem....

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:49, pirms 7 gadiem
Būs kāds komentārs par hokeju? Kā uzlabot divvirzienu hokeju Krievijā?
Es skatos VHL un tur vispār nekādu divvirzienu neredzu!, bet tikai jaucējus(aizsardzību), bet KHL augšgals māk tikai uzbrukumu!

  -3 [+] [-]

, 2018-02-25 09:50, pirms 7 gadiem
friči himnu klausījās? vai aizšļūca uz ģērbtuvēm neatsveicinājušies, pa ceļam mēģinot iespert pretiniekiem kā to parasti dara bidlas un bidlenes?

  +6 [+] [-]

, 2018-02-25 09:55, pirms 7 gadiem
piekuns18 rakstīja: Sports ar politiku vienmēr un visur ir gājis roku rokā. šis teiciens jau paliek jēls un to izmanto vairs tikai naivuļi...
Labi, pastāsti man ko konkrēti šie krievu spēlētāji tev personigi sliktu ir izdarījuši? Vai varbūt vācieši? Kāpēc pret vāciešiem nav tāda attieksme, mēs savulaik arī bijām vācu vergi!? Vai arī iemesls tam ir, kad tu visus vienas tautības pārstāvjus liec vienā katlā? Jā, es piekrītu liela daļa tur varbūt ir neadekvāti, un tāpat ir ar latviešiem vai jebkuru citu tautu, bet ir arī normāli cilvēki, tikai jums vienmēr un visur ir vieglāk vainot krievus. Naivi ir tieši tie, kas pakļaujas publikas un masu informatīvo līdzekļu propogandām un met visus vienā katlā, normālus krievus, neadekvātus, sportistus, politiku utt, jo pašiem pietrūkst prātiņa saprast, ka viss nav tik viennozīmīgi, kā tiek pasniegts.

  -1 [+] [-]

, 2018-02-25 09:55, pirms 7 gadiem
Keponi nomierinaties. Krievija uzvarēja OS, kurās nebija NHL veči un viss. Latvija var gatavoties PČ un ir cerība kādu spēli arī uzvarēt.

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:57, pirms 7 gadiem
Karalis Hokejs rakstīja: Keponi nomierinaties. Krievija uzvarēja OS, kurās nebija NHL veči un viss. Latvija var gatavoties PČ un ir cerība kādu spēli arī uzvarēt.
Būs kāds komentārs par divvirzienu hokeju?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-02-25 09:58, pirms 7 gadiem
1vo6m1t5 rakstīja: Pretīgi pat lasīt lielāko daļu komentus, beidziet tak jaukt vienreiz sportu ar politiku.. Te laikam lielākā daļa komentētāju ir personīgi bijuši tik "abižoti" no krievu puses, ka normāli nespējat turpināt dzīvot, varbūt aizejiet pie psihologa..

Šis bija ļoti labs fināls pilns ar negaidītiem pavērsieniem, krievi parādija kārtīgu raksturu, vācieši arī malači, bet nedaudz pietrūka.. Uzvar stiprākais, apsveicu Krieviju ar uzvaru.
Krievi paši sporti ir politizējuši līdz nelabumam. Ko tad tu sagaidi no cilvēkiem? Labu attieksmi pret tiem, kas Latvijā ievazājuši politisko projektu KHL, lieto dopingu olimpiskajās spēlēs, norej cilvēkus par to, ka pasaka taisnību?
Ja Latvija būtu lietojusi dopingu masveidā, tad Krievi mūs būtu ar tādām samazgām nolējuši, ka tik turies..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:00, pirms 7 gadiem
Sodien Latvijaa svetki! ';

  +2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:02, pirms 7 gadiem
Viens krievu komentētājs teica - krievi izgāja uz laukuma noskaņoti cīnīties par zeltu. Bet vācieši.... bija noskaņoti mirt uz ledus.

  +2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:03, pirms 7 gadiem
1vo6m1t5 rakstīja: Labi, pastāsti man ko konkrēti šie krievu spēlētāji tev personigi sliktu ir izdarījuši? Vai varbūt vācieši? Kāpēc pret vāciešiem nav tāda attieksme, mēs savulaik arī bijām vācu vergi!? Vai arī iemesls tam ir, kad tu visus vienas tautības pārstāvjus liec vienā katlā? Jā, es piekrītu liela daļa tur varbūt ir neadekvāti, un tāpat ir ar latviešiem vai jebkuru citu tautu, bet ir arī normāli cilvēki, tikai jums vienmēr un visur ir vieglāk vainot krievus. Naivi ir tieši tie, kas pakļaujas publikas un masu informatīvo līdzekļu propogandām un met visus vienā katlā, normālus krievus, neadekvātus, sportistus, politiku utt, jo pašiem pietrūkst prātiņa saprast, ka viss nav tik viennozīmīgi, kā tiek pasniegts.
Daļa Krievu spēlētāji atbalsta valsts kara politiku un tās nesēju!
Un Krievu politika izmanto jebkuru sporta uzvaru savas ideoloģijas nostiprināšanai. Lielisks piemērs bija Putina ģīmis uz Gassijeva maikas.. Nejau man ir prieks, ka Krievijas spēlētāji zaudē. mani ir prieks, ka kaimiņzemes kara nesējiem nebūs kārtējas iespējas izmantot sportu savai ideoloģijai...

  +2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:03, pirms 7 gadiem
1vo6m1t5 rakstīja: Labi, pastāsti man ko konkrēti šie krievu spēlētāji tev personigi sliktu ir izdarījuši? Vai varbūt vācieši? Kāpēc pret vāciešiem nav tāda attieksme, mēs savulaik arī bijām vācu vergi!? Vai arī iemesls tam ir, kad tu visus vienas tautības pārstāvjus liec vienā katlā? Jā, es piekrītu liela daļa tur varbūt ir neadekvāti, un tāpat ir ar latviešiem vai jebkuru citu tautu, bet ir arī normāli cilvēki, tikai jums vienmēr un visur ir vieglāk vainot krievus. Naivi ir tieši tie, kas pakļaujas publikas un masu informatīvo līdzekļu propogandām un met visus vienā katlā, normālus krievus, neadekvātus, sportistus, politiku utt, jo pašiem pietrūkst prātiņa saprast, ka viss nav tik viennozīmīgi, kā tiek pasniegts.
Gribēju sākumā likt mīnusu, bet iedziļinoties teiktajā un ja tie ir vārdi, kuri nāk no sirds, tad liels pluss. Mēs visu laiku lienam stereotipos, veidojam sevī kompleksus. Vārda "visi" lietojums mums ļoti patīk. Jebkuru krievu saukt par utaino, vateni-tas daudziem šeit šķiet normāli. Ja krieviem nav paveicies ar valdību, Putinu , Kremli tas nenozīmē ka visi ir slikti . Daudzi latvieši šeit apsaukā visus krievus kā vien var. Viņu skaitā būs arī tie krievi kuri nosoda Putinu, Kremli, ir pret Krimas okupāciju, bet tādi kā piemēram Namejs , visus sauc par utainiem , vateņeim. Pilnīgi visus. Tātad viņš arī kaut daļēji atbalsta Kremli, jo ir krievi kuri neatbalsta to. Katram ir ģimenes un envar jebkurš krievs brīvi paust saus uzskatus dzīvodams Krievijā.
Saprotu ka kritizē Guberņijevu vai kādu citu kurš paudis savu uzskatus, bet kad jebkuru var apsaukāt...

  +1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:03, pirms 7 gadiem
WreckLV rakstīja: Krievi paši sporti ir politizējuši līdz nelabumam. Ko tad tu sagaidi no cilvēkiem? Labu attieksmi pret tiem, kas Latvijā ievazājuši politisko projektu KHL, lieto dopingu olimpiskajās spēlēs, norej cilvēkus par to, ka pasaka taisnību?
Ja Latvija būtu lietojusi dopingu masveidā, tad Krievi mūs būtu ar tādām samazgām nolējuši, ka tik turies..
Nemurgo. Ja nu vienīgi Dukuru tēvu pēc tā ko viņs ievārīja.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:05, pirms 7 gadiem
Krievija šajās OS nemaz nepiedalījās, tā kā nesaprotu par ko vates priecājas.

     [+] [-]

, 2018-02-25 10:06, pirms 7 gadiem
Sarkanais Velns rakstīja: vienīgie, kas sēj naidu pasaulē un kurina karu - ir amerikāņi
Protams. Viņi ir vienīgie Pietiks šodien pīpēt. Hokejs beidzies. Ej labāk izgulies

  +2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:06, pirms 7 gadiem
WreckLV rakstīja: Krievi paši sporti ir politizējuši līdz nelabumam. Ko tad tu sagaidi no cilvēkiem? Labu attieksmi pret tiem, kas Latvijā ievazājuši politisko projektu KHL, lieto dopingu olimpiskajās spēlēs, norej cilvēkus par to, ka pasaka taisnību?
Ja Latvija būtu lietojusi dopingu masveidā, tad Krievi mūs būtu ar tādām samazgām nolējuši, ka tik turies..
Tie kas par to ir atbildīgi, un tie kas ir bijuši negodīgi, tiem ir jāsaņem sodi, tas ir pareizi, bet atkal tu liec visus vienā katlā, ne visi sportisti tur ir negodīgi, bet cieš arī viņi. Ja jau viņi tika pielaisti pie sacensībām, tātad tika veiktas visas nepieciešamās pārbaudes, himnu un karogu viņiem arī atņēma, es domāju, ka tas jau ir pietiekami.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:07, pirms 7 gadiem
Visiem nacionālistiem forši deg Krievi labi pacentušies, kā parasti.

     [+] [-]

, 2018-02-25 10:09, pirms 7 gadiem
datmons rakstīja: Namejs un FUNS!
Zemgaļu virsaitis un suns kurš ieķēries zirga astē.

  -2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:09, pirms 7 gadiem
FUNS rakstīja: Gribēju sākumā likt mīnusu, bet iedziļinoties teiktajā un ja tie ir vārdi, kuri nāk no sirds, tad liels pluss. Mēs visu laiku lienam stereotipos, veidojam sevī kompleksus. Vārda "visi" lietojums mums ļoti patīk. Jebkuru krievu saukt par utaino, vateni-tas daudziem šeit šķiet normāli. Ja krieviem nav paveicies ar valdību, Putinu , Kremli tas nenozīmē ka visi ir slikti . Daudzi latvieši šeit apsaukā visus krievus kā vien var. Viņu skaitā būs arī tie krievi kuri nosoda Putinu, Kremli, ir pret Krimas okupāciju, bet tādi kā piemēram Namejs , visus sauc par utainiem , vateņeim. Pilnīgi visus. Tātad viņš arī kaut daļēji atbalsta Kremli, jo ir krievi kuri neatbalsta to. Katram ir ģimenes un envar jebkurš krievs brīvi paust saus uzskatus dzīvodams Krievijā.
Saprotu ka kritizē Guberņijevu vai kādu citu kurš paudis savu uzskatus, bet kad jebkuru var apsaukāt...
Man gar logu garām pagājā viens vatenis, aurodams kaut kādas dziesmas. Vai tu zini, kas ir logs? Logs ir telpu norobežojošs atvērums sienā (loga aile), jumtā, kurš ļauj telpā ieplūst dabiskajai gaismai un skaņai, kā arī gaisam, ja logs ir atverams. Bet jumts ir ēkas vai kādas struktūras daļa, kura atrodas visaugstāk.

  +2 [+] [-]

, 2018-02-25 10:11, pirms 7 gadiem
Sarkanais Velns rakstīja: vienīgie, kas sēj naidu pasaulē un kurina karu - ir amerikāņi
Krievu sportisti (vismaz 99%) ir atkariigi no Kremla politikas. Ne jau velti Krievijaa ir " putin team" pirms veeleeshanaam, kuraa tagad ierakstiisies visa OAR. Par dopingu - soda daudzus sportistus, bet vieniigi Krievijaa ir valsts dopinga politika.

  -1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:12, pirms 7 gadiem
piekuns18 rakstīja: Protams. Viņi ir vienīgie Pietiks šodien pīpēt. Hokejs beidzies. Ej labāk izgulies
Vislielākie ar Izraēlu, Angliju, Franciju priekšgalā. Un tad nāk klēpja sunīšu tautiņas - visiem zināms kādas...

     [+] [-]

, 2018-02-25 10:12, pirms 7 gadiem
valjero rakstīja: Kepka Znaroks ir Vācijas pilsonis
Vacijas jau Vacijas, cilveks doma par nakotni.
Vins LV laba darijis to , ko Tu nekad nespesi!

  +3 [+] [-]

, 2018-02-25 10:13, pirms 7 gadiem
Prieks par Dacjuku!Lielisks hokejists un personība!

  +1 [+] [-]

, 2018-02-25 10:14, pirms 7 gadiem
Nav ko te cepties, jo OS hokeja turnīrā uzvarēja OAR (katrs var tulkot kā vien to vēlas), un nevienā vēsturiskā dokumentā neparādīsies ieraksts, ka uzvarējusi Krievija. Protams, neskaitot Parašas dokumentus.

     [+] [-]

, 2018-02-25 10:16, pirms 7 gadiem
Es domāju likumsakarīgi... ja kas šajā pseidoturnīrā pārsteidza tad protams Vācijas izlases sniegums. Vācijai gandrīz optimālais sastāvs, no nhl daži tikai varētu nākt klāt bet krievijai pateicoties khl ir spēcīgākā Eiropā spēlējošo izlase. Šis turnīrs arī deva iespēju salīdzināt kirai valstij ir stiprākā Eiropas izlase. Ja godīgi, nedomāju ka vācu līga ir tik spēcīga, acīmredzot cēlušies
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2018-02-25 10:17, pirms 7 gadiem
Kad tu atdosi galus visiem ari bus poh

NAMEJS 9999 rakstīja: Nav ko te cepties, jo OS hokeja turnīrā uzvarēja OAR (katrs var tulkot kā vien to vēlas), un nevienā vēsturiskā dokumentā neparādīsies ieraksts, ka uzvarējusi Krievija. Protams, neskaitot Parašas dokumentus.