Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2975, Did:0, useCase: 3

Čakša: Tiem, kuri startē kopā ar agresorvalstu pārstāvjiem, jāliedz valsts finansējums

Rolands Eliņš

Čakša: Tiem, kuri startē kopā ar agresorvalstu pārstāvjiem, jāliedz valsts finansējums
Anda Čakša. Foto: Izglītības un zinātnes ministrija

Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša LTV1 raidījumā "Kas notiek Latvijā?" norādīja, ka Latvijas sportistiem, kuri piedalās sacensībās, kurās var piedalīties arī Krievijas un Baltkrievijas sportisti, nevajadzētu saņemt valsts finansējumu. Šis jautājums tika apspriests, kā piemēru piesaucot tenisa sacensības, kurās Latviju augstākajā līmenī pārstāv Aļona Ostapenko.

"Sportistam, kurš izvēlas privāti piedalīties sacensībās, kurās var startēt arī Krievijas un Baltkrievijas sportisti, nevajadzētu saņemt valsts finansējumu. Tas arī rada jautājumu, vai šāds sportists var atrasties Latvijas izlasē," sacīja Anda Čakša, komentējot Aļonas Ostapenko dalību "Australian Open" tenisa turnīrā, kur sieviešu konkurencē uzvarēja baltkrieviete Arina Sabaļenka. "Manā skatījumā, nē, nevar."

LOK savā šodienas paziņojumā bija skaidri norādījusi, ka uzskata par nepieļaujamu Latvijas sportistu dalību tādās sacensībās, kurām tiek pielaisti arī agresorvalstu Krievijas un Baltkrievijas pārstāvji, un raidījumā tika izcelts, ka tas taču skaidri un gaiši attiecas uz Latvijas tenisisti Aļonu Ostapenko, LOV A sastāva sportisti, jo tenisa vadošās organizācijas neliedz Krievijas un Baltkrievijas sportistiem dalību savās sacensībās. LOK ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks norādīja, ka situāciju neatbalsta, taču atgādināja, ka Ostapenko tenisa turnīros piedalās kā privātpersona, kas pati lemj par savu dalību tajos.

LOK prezidents Žoržs Tikmers raidījumā atzina, ka Ostapenko joprojām ir LOV sastāvā un saņem attiecīgu finansējumu, taču arī uzsvēra, ka Sporta likumā veikti precizējumi par šādiem gadījumiem un ka LOK vēršas pie federācijām un sportistiem, lai no šādām situācijām izvairītos: "Taču tās nav sacensības, uz kurām dalībniekus deleģē LOK. Tā tomēr ir katras federācijas un katras personas izvēle."

Raidījumā arī tika plašāk iztirzāts veids, kādā SOK nonāca līdz savam skandalozajam paziņojumam, kurā pauda satraukumu par iespējamo Krievijas un Baltkrievijas sportistu diskrimināciju un aicināja meklēt veidus, kā Krievijas un Baltkrievijas sportisti tomēr varētu piedalīties olimpiskajās spēlēs.

"SOK sagatavotais paziņojums tapis patiešām dažu dienu laikā, kad notika konsultācijas un sarunas ar nacionālajām olimpiskajām komitejām un citām organizācijām," LOK prezidents Žoržs Tikmers paskaidroja par SOK izplatītā aicinājuma tapšanas gaitu. "Tam pamatā bija SOK komitejas ārkārtas sapulces lēmums. Bija konferences zvans ar nacionālajām olimpiskajām komitejām, kas ilga apmēram stundu. Atgādināšu, ka kopā ir 206 nacionālās olimpiskās komitejas, kurām tad šajā stundu ilgajā zvanā tika dota iespēja izteikt viedokli. Taču pats apspriežamais dokuments toreiz piedāvāts netika, un mēs, LOK, to paši redzējām tikai tad, kad tas bija publicēts."

Sajūsmā par SOK taktiku nebija arī Einārs Fogelis, LSFP prezidents, kurš līdzīgā konferences zvanā piedalījās kā Starptautiskās kamaniņu sporta federācijas prezidents: "Mums bija līdzīgs formāts, tikpat ierobežots laiks, turklāt šī sapulce bija vairāk informatīva. Taču tas, ar ko šajā sarunā ienāca ziemas sporta federāciju vadītāji, bija tas, ka šobrīd neredzam iespējas runāt par šādu iespēju."

SOK paziņojumā norādīts, ka vairākums uzrunāto ir atbalstījuši virzienu meklēt iespējas, lai Krievijas un Baltkrievijas sportisti varētu piedalīties olimpiskajās spēlēs. LOK ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks norādīja, ka tā neuzskata: "Tik ierobežotā laikā izteikties paspēja, šķiet, 12 valstu pārstāvji, no kuriem Eiropas valstis iestājas pret šādu virzienu, kamēr dažas Āfrikas un Āzijas valstis it kā atbalstīja. Pārējām nemaz nebija iespējas izteikties, tāpēc piesaukt "vairākumu" šeit ir manipulēšana ar faktiem."

IIHF valdes loceklis Viesturs Koziols diskusijā norādīja, ka IIHF drīzumā lems par Krievijas un Baltkrievijas izlašu atgriešanos sacensībās, kad arī tiks oficiāli apstiprināts, ka tas vēl nevarēs notikt: "Man nav nekādu šaubu, ka tiks pieņemts tieši šāds lēmums. Nekas gada laikā jau nav mainījies, gluži otrādi, pat kļuvis sliktāk. Piekrītu IIHF prezidentam Likam Tardifam, kurš preses konferencē izteicās, ka līdz galam neizprot SOK paziņojumā minētos nosacījumus par Krievijas un Baltkrievijas sportistu startu OS, taču atgādināšu, ka Tardifs IIHF vārdā piesauca vēl vienu obligātu nosacījumu – jābeidzas karam."

     [+] [-]

, 2023-02-02 11:50, pirms 2 gadiem
Tas ir smieklīgi, apspriest šīs personālijas. Jo ar viņu mutēm runā citi.

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 12:00, pirms 2 gadiem
Boikotēt un zaudēt karjeru visai pasaulei priekšā?Citi tā nedarīs.
Un mēs beigās būsim zaudētāji.
Mūsu sportisti neko nav noziegušies.

  -2 [+] [-]

, 2023-02-02 12:25, pirms 2 gadiem
Vairums,kuri te izsaka viedokli noteikti vakar neskatījās Dombura -Kas notiek Latvijā un Čakšas viedokli veido praktiski visu Latvijas sporta federāciju viedoklis.Un neviens tak neliedz tenisistiem startēt tikai neprasot valsts finansējumu.Man no visiem tuvākais bija Ekmaņa viedoklis.

     [+] [-]

, 2023-02-02 12:29, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: Ceru, ka politikas flagmaņa Čakšas kundzes teiktais nonāks arī līdz Merzļikinam, Bļugeram, Girgensonam un Balceram! Šoreiz ir situācija, kad savu pašlabumu (darbu un iztikas pelnīšanu ģimenei) ir jānoliek otrajā plānā! Jā, mūsējie būs tādi vienīgie pasaulē, bet citi noteikti sekos šim cēlajam žestam! Un diemžēl pilna mēroga kara operācija Ukrainas teritorijā solās būt ilga, jo ASV savus tankus sola nosūtīt tikai pēc gada. Un skeptiķiem nevajag uzreiz bļaut,ka tiem tankiem nebūs labās bruņas. Bet no sliktākiem materiāliem (hm, varbūt folija)?

Dīvainas tās sankcijas, jo vairāk cieš pašo sankciju ieviesēji, nevis tie, kam tās sankcijas ir tēmētas.

https://jauns.lv/raksts/arzemes/542384-asv-piegadas-ukrainai-tankus-abrams-tikai-pec-gada
Viņa par NHL vispār ne ko neteica ,jo par to diskusijā izteicās tikai Viesturs.

  -1 [+] [-]

, 2023-02-02 12:31, pirms 2 gadiem
viedais_cilveks rakstīja: nācās ielogoties, lai uzrakstītu, ka apbrīnojami, ka ir kāds trollis, kurš atbalsta šos globālā režīma pakalpiņu gājienus.. un, protams, uzjautrinoši priecē spirta centra nebeidzamā propoganda.
Neesi no tiem tinteniekiem,kuri rej pret Latviju un rietumiem Delfi un TVNET.

  +2 [+] [-]

, 2023-02-02 12:33, pirms 2 gadiem
Var jau aiziet galējībās un skatīties arī uz sevi, ka sēž Saeimā kopā ar Latvijai nelojāliem un Putina atbalstoširm kolēğiem. Ko darīt, ja organizatori ( tauta) tā vēlējusies?

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 12:42, pirms 2 gadiem
9one rakstīja: Boikotu varbūt atbalstīs Igaunija, Lietuva un Polija. Citi nav rusofobi un pa lielam viņiem ir vienalga, kas tur karo un kādi sportisti pārstāv turnīrus. Vienmēr kāds ir karojis, karo un karos. Nekādu lavīnas efektu Latvijas lēmumi tenisā neizraisīs. Nauda ņems virsroku. Tas pats arī NHL un citur.
Norvēģu ziemas sporta veidu pārstāvji (galvenokārt slēpotāji) masveidā vasarā pieteica ultimātu - vai nu okupanti vai mēs.

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 12:58, pirms 2 gadiem
coffijs rakstīja: Viņa par NHL vispār ne ko neteica ,jo par to diskusijā izteicās tikai Viesturs.
Ar ko atšķiras NHL no tenisa komercturnīriem?

  -3 [+] [-]

, 2023-02-02 13:00, pirms 2 gadiem
coffijs rakstīja: Neesi no tiem tinteniekiem,kuri rej pret Latviju un rietumiem Delfi un TVNET.
Aha. Un viņš noteikti rēja arī pret kovidšpricēm un Kariņu, kamēr 90% procenti pārējās tautas ar visām četrām izteica atbalstu!

     [+] [-]

, 2023-02-02 13:18, pirms 2 gadiem
kā mums neveicas ar tādām neizglītoti nezinātniski negudrām ministrenēm kas sāk grābstīties gar sportu , bet kaut kā jau jāizlec savu partijnieku acīs

  +2 [+] [-]

, 2023-02-02 13:34, pirms 2 gadiem
Tagad ,lai kļūtu pa čempionu, man komandā jāpaņem viens krievs. Neviens ar mani nespēlēs un es caur tehniskajām uzvarām esmu čempions. Es pareizi saprotu

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 13:50, pirms 2 gadiem
eziitis rakstīja: Norvēģu ziemas sporta veidu pārstāvji (galvenokārt slēpotāji) masveidā vasarā pieteica ultimātu - vai nu okupanti vai mēs.
Dopinga lietotāji izteica ultimātu citiem dopinga lietotājiem par to , ka tie ne tikai lieto dopingu, bet arī karo.
Slēpts komentārs: otins

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 14:42, pirms 2 gadiem
Es tik nesaprotu, kāpēc mums jābūt izlēcēj tautai. Runājot pa to pašu tenisu ukràiņi var spēlēt, latvieši nedrīkdt pret krieviem spēlēt.

     [+] [-]

, 2023-02-02 14:49, pirms 2 gadiem
dido rakstīja: Es tik nesaprotu, kāpēc mums jābūt izlēcēj tautai. Runājot pa to pašu tenisu ukràiņi var spēlēt, latvieši nedrīkdt pret krieviem spēlēt.
Pareizi, vienmēr jāsēž maliņā un jāklusē, kamēr pārējie darbojas. Kamēr krievu bumbas vēl nekrīt uz Rīgu, tikmēr ne bū ne bē

  +4 [+] [-]

, 2023-02-02 14:55, pirms 2 gadiem
pirmkārt, ja ukraiņi spēlē šajos tenisa turnīros, tad skaidrs, ka mums boikotēt nav jēgas .. otrkārt, piedāvātais risinājums principā ir absurds - jāaizliedz startēt ir orku pārstāvjiem, nevis otrādi .. aizliegt saviem sportistiem piedalīties, atņemt finansējumu utt jau ir viegli, bet ministres kundzei vajadzētu strādāt ar citu valstu valdībām, starptautisko sporta vadību un turnīru organizētājiem, lai tādas vajadzības nebūtu

  -1 [+] [-]

, 2023-02-02 14:56, pirms 2 gadiem
Atlaista!

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 15:14, pirms 2 gadiem
Tenisā ir pata situācija. Tā saucamie "neitrālie" atlēti spēlē visos WTA un ATP turnīros. Izvairīties no viņiem īsti nav iespējams. Ja tenisists grib būt apritē, viņam šajos turnīros ir jāpēlē, citādi vienkārši izkritīs no reitinga. Atteikties spēlēt ar pretinieku, ko noteikusi izloze, arī ir visai šaubīgs gājiens. Teju gada laikā, kopš sācies karš, šādi nav rīkojies pat neviens ukraiņu tenisists. Un arī kā to darīt? Aizbraukt uz citu kontinentu un tur uzzināt izlozē, ka pirmajā kārtā jāspēlē ar krievu "neitrālo" atlētu. Nu ko? Noņemties no turnīra un braukt mājās? Diez vai. Vienīgā izeja ir pastiprināt spiedienu uz starptautisko tenisa organizāciju. Varbūt var tur ko panākt. Šaubos gan, ka tas ir reāli...

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 15:29, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Pievērsiet uzmanību - kā raksts par Krieviju, tā uzreiz aktivizējas kremļa troļļi, kas pie citiem rakstiem neko nekomentē. Skaidrs, ka tas notiek organizēti. Ar šiem izņēmumiem tenisā, NHL un NBA krievi ir ielikuši kāju durvīs un tagad mēģina tās atvērt plaši vaļā, izdarot spiedienu uz SOK amatpersonām. To nedrīkst pieļaut.
Otin,skaisti teksti no tevis,bet tu jau kā skatītājs vienalga esi mierīgu sirdi baudījis tenisu nhl visu šo gadu ,vai ne?

  -1 [+] [-]

, 2023-02-02 15:33, pirms 2 gadiem
ice F-1 rakstīja: Otin,skaisti teksti no tevis,bet tu jau kā skatītājs vienalga esi mierīgu sirdi baudījis tenisu nhl visu šo gadu ,vai ne?
NHL neskatos, tenisu skatos. Neesmu to darījis ar mierīgu sirdi. Vienmēr esmu domājis, cik grūti gan Kičenokai ir spēlēt pret krievietēm un pēc spēles spiest viņām roku.

     [+] [-]

, 2023-02-02 16:08, pirms 2 gadiem
viedais_cilveks rakstīja: nācās ielogoties, lai uzrakstītu, ka apbrīnojami, ka ir kāds trollis, kurš atbalsta šos globālā režīma pakalpiņu gājienus.. un, protams, uzjautrinoši priecē spirta centra nebeidzamā propoganda.
Urlēn, cik ātri ielogojies, tikpat ātri var izlogoties.

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 16:10, pirms 2 gadiem
damokla_zobens_22 rakstīja: Eeeee, kas tad nu?! Kāpēc tiek pieļauti kremlinu un orku atbalstītāju komentāri?! Aaaa, izskatās, ka vienkārši režīma troļļi pagaidām ir palaiduši garām šo rakstu. Pagaidām tikai daži Panorāmas nozombētie bārsta TV kastē dzirdēto.
Nezinu kā tur ar potētiem, bet tu bez visām potēm paliec arvien stulbāks.

  -1 [+] [-]

, 2023-02-02 17:16, pirms 2 gadiem
Jānis Kalnevics rakstīja: Ko tu esi ziedojis, lai prasītu to darīt citiem? Tu tagad visu savu algu uz Ukrainu sūti? Ja nē, tad labāk paturi savus ieteikumus pie sevis. Citus viegli mācīt, kad nav jāizjūt savu padomu sekas.

Tos Adbramsus un Bredlijus tāpat tur Ukrainā nejēdz vadīt, vēl gadu vajadzēs lai apmācītu. + Sankcijas neko nedod, to domāju visi redz.
Nu, links Tev uz maz autoritatīvu avotu, kurš pats nekā nezina. Jā, līdz pagājušā gada vasaras beigām krievi kompensēja sarukušos naftas produktu tirdzniecības apjomus ar megacenām, tad šogad gan apjomi, gan cenas ir lejā un valsts budžets tiek apgriezts līdz neprātam. praktiski visi iekšējie infrastruktūras projekti ir apturēti, indeksācijas atceltas, jo 20% budžeta aiziet kara vajadzībām, bet pārējais algām un pensijām. Tas, ka Kaukāza un Vidusāzijas valstis kļuvušas par starpniekiem starp Rietumiem un krievām, lai apietu sankcijas, neko nemaina, pat ir pozitīvi, ka Eiropas produkcijas noiets saglabājas arī šajā tirgū un krievas sūta naudiņu mums, apmaiņā pret stikla krellēm, tas ir, visādiem Gučči un Nike štruntiem par pieckārtīgu cenu.

  -1 [+] [-]

, 2023-02-02 17:24, pirms 2 gadiem
eziitis rakstīja: Norvēģu ziemas sporta veidu pārstāvji (galvenokārt slēpotāji) masveidā vasarā pieteica ultimātu - vai nu okupanti vai mēs.
Tieši tā, arī šobrīd notiekošajā Pasaules/Eiropas čempionātā un Pasaules kausā ziemas orientēšanās sportā visas krievas un baltkrievas ir patriektas uz mājām. Varbūt tomēr atsevišķām federācijām un komitejām ir citi apsvērumi, nevis tikai sociāli atbildīgie un humāni ētiskie? Dzīvnieku fermā rakstītie?

     [+] [-]

, 2023-02-02 17:52, pirms 2 gadiem
Čaška paliek veca un nesmuka, turklāt stulba. Iegāja SKY un nopirka krieva gatavotus pusfabrikātus. Kur var būt tāda aita.
Ostijas vidējā alga prēmijās ir ~2mio gadā. Varbūt šī blondā zoss piedāvās no nodokļiem viņai samaksāt.

Viņa nesajēdz, ka ēbrejā un miljonos interneta veikalos krievi iepērkas uz nebēdu.
Vienīgā lieta, kas jādara steidzami, jāizdzen vates no Ukrainas. Čaška būtu ļoti noderīga tur kā medmāsa. Pārējais ir stulba muldēšana

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 18:30, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Vienmēr esmu domājis, cik grūti gan Kičenokai ir spēlēt pret krievietēm un pēc spēles spiest viņām roku.
Kičenoka krievietēm nekad nespiež roku (tā vietā pamāj/atgaiņājas), neesi ievērojis?

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 19:07, pirms 2 gadiem
Tā doma man patīk- nemaksāt Čakšai algu,jo Saeimā sēž kopā ar orku atbalstītājiem😂

  +1 [+] [-]

, 2023-02-02 19:36, pirms 2 gadiem
točka rakstīja: Kičenoka krievietēm nekad nespiež roku (tā vietā pamāj/atgaiņājas), neesi ievērojis?
Nebiju ievērojis. Apskatījos pēdējo spēli - tev taisnība. Pavļučenkovai viņa tikai pamāja.

  +3 [+] [-]

, 2023-02-02 20:57, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Nebiju ievērojis. Apskatījos pēdējo spēli - tev taisnība. Pavļučenkovai viņa tikai pamāja.
Kad uzvarēja Kudermetovu, krieviete pastiepa roku un Kičenoka to noraidīja.

Pēc tam finālturnīrā zaudēja Kudermetovai, krieviete pastiepa raketi, Kičenoka pastiepa savu un bija kontakts ar raketēm (izskatījās iepriekš sarunāts, lai nav jānoraida roka).

     [+] [-]

, 2023-02-02 22:07, pirms 2 gadiem
ATP un WTA nekad nejaucas politikā,70.gados kad DĀR nebija nekur sportā,bet tenisā viņi piedalijās,tā ka tur ir bez variantiem,brīnums,ka Vimbldonā nepiedalijās.Mūsu draugi ļauj spēlēt NHL vatēm.Par boikotu vajadzētu uzprasīt tiem sportistiem kas 1984 netika uz Losandželosas spēlēm kur viņi varēja cīnities par medaļām vienam otram varbūt tā bija vienīgā iespēja un politikāņu stulbs lēmums laupija viņiem to iespēju.Gan jau viss notiks kā tam jābūt krieviem būs bans,bet belari būs neitrālie sportisti,viņi jau oficāli nekaro un nepiedalās.Kaut kas pa vidu būs,bet tapēc jau nav jāskrien vilcienam pa priekšuun viss būs tā kā tam jābūt jo nejau mēs vienīgie uz pasaules esam un nevajag iegūt lētu popularitāti uz citu rēķina,kam tas ir dzīves mēŗķis un kurš ieguldijis tajā savu dzīvi un veselību un neprasot vai viņš ir gatavs to upurēt.

     [+] [-]

, 2023-02-03 20:10, pirms 2 gadiem
coffijs rakstīja: Ko pastiprina visu cieņu Čakšai ,jo runāja konkrētu valodu nevis lavierēja.Kas liedz tenisa un riteņbraukšanas Latvijas federācijām cīnīties pret tiem viltus neitrālajiem sportistiem un to valstu federācijām ,kuras to murgu atbalsta.Austrālijā pat varēja redzēt ,cik tie agresoru sportisti un viņu fani ir neitrāli.
Federācijām arī jācīnās, bet sodīt Aļonu par WTA politiku ir stulbi